Meikie, ontzettend sneu, jullie manneke alweer ziek, beterschap! Daantje, wat knap dat F. al zoveel zegt! Bij een ander laten slapen vind ik trouwens ook geen probleem, als hij maar lekker in een bedje kan slapen ipv in de kinderwagen of de auto.
@wherona, heb per ongluk ex schrijfsers uit mn abolijst gegooid. Kan je me de link pben? @all wat doen jullie met oudennieuw laten slapen of wakkker maken ivm knallen ed?
@ mbtc, vorig jaar werd ze zelf wakker en keek ze heel tevreden. Niet huilen niks. Dit jaar vieren we het ook niet thuis en zal ze dus evengoed uit bed gehaald worden, dus ze mag om 00.00 uur ook naar het vuurwerk komen kijken. Ze vind lichtjes prachtig dus dit vast ook. Blijf wel binnen met haar.
@ MBTC: Hier leggen we ze gewoon in bed en dan zien we wel of ze wakker worden. Vorig jaar wel, maar Ryano heeft daarvoor alle 3 jaar gewoon doorgeslapen @ Rica: Hahaha... Joker!!! Nee geen casus hier. Manlief wil écht géén derde kindje. Ik weet het eigenlijk niet... Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren... @ Daantje: Ik heb inderdaad heerlijk geslapen en ging vandaag al wat beter. Vanavond ook niet te laat @ Supermom: Hoe is het met jou en de mannen?? @ lopen: Yup... Veel achteraan zitten, maar ben blij dat Micah véél begrijpt! Hij is op het moment papa erg aan het uittesten @ opvoeding: Wij liggen behoorlijk op één lijn, alleen verwoord ik het anders naar de boys dan Martijn. Ik ben wat positiever @ Rrianne: Wat fijn dat L nu zo lekker slaapt! Hier niets veranderd hoor... Vandaag zelfs een half uurtje op de hele dag Hij was om 6.45 uur al wakker en gaat nu naar boven, naar bed. Slaapt tegen half 8... Zo weinig slaap nodig... Pfff... Nu was vandaag wel extreem weinig hoor, maar Martijn zei zelfs al dat hij misschien over 2 maanden niet meer slaapt (Whaaaaaaaaa!!!!! ) Kans is groot aangezien Ryano met 18 mnd ook niet meer sliep Ik ga ook de jongens even naar bed brengen. Fijne zaterdag!! @ BabyR: Welkom terug in NL!!
@karine, wat lief dat je het vraagt! Hier gaat het super met de mannetjes op het moment. N loopt sinds kort en is nu de vrolijkheid zelf. Echt de lolbroek van het gezin . L is ontzettend lief voor zijn broertje dus het is echt genieten. Slapen gaat ook stukken beter dus ik zeg; houden zo!! Met mij zelf gaat het ff wat minder. I heb een geluidsfobie. Het klinkt belachelijk, ik weet het. Maar ik ven als de dood voor plotselinge harde geluiden zoals vuurwerk, donderslag, ballonnen etc. Dus deze tijd van het jaar is een hel voor mij. Nog ff volhouden en ik kan weer rustig ademhalen . Ben al mijn hele leven in therapie, maar tot nu toe heeft nog niks geholpen. Heb het ff opgegeven En bij jou? Hoe is het met jullie mannetjes? @3e, Nee? manlief ook nog steeds echt niet? Haha, die mannen van ons zijn volhouders.
@opvoeding, hier ook op 1 lijn en daar ben ik heel blij mee. Daar hebben we weinig ruzie over gelukkig
@mbtc, wij laten ze liggen. Tot nu toe nog nooit wakker geworden ervan. Hoop dat het dit jaar weer zo goed gaat!
Ladies! Ben er weer Superrrrrr vakantie gehad! Baal alleen dat ik all you need niet heb kunnen zien, verheug me daar altijd zo op hahaha Wbt skieen en zwanger zijn, had t gevraagd aan mijn vk en hier op t forum en kon geen kwaad. Uiteraard voorzichtig zijn en dat heb ik ook gedaan. Ben 1x achterover gevallen toen ik gewoon stil stond, 1x splagaat hahaha. Nou best netjes toch? Maar wat een lol joh, en R had het ook super naar haar zin. Die moet nog afkicken van alle aandacht! Maare minpuntje, mevr was elke dag om half 6 wakker, terwijl ze daarvoor al 2 weken sliep tpt half 9. Familie reageerde heel leuk op t nieuwtje! Kom vanaf morgen weer reageren op iedereen. Eb las vlug over een nega test.. balen! Volgende ronde is t vast raak!
@mbtc heb je het topic alweer gevonden? wij gaan het ook ergens anders vieren maar laat davey slapen als hij wakker wordt dan is dat maar zo maar ga hem niet wakker maken. @babyr welkom terug
wij vieren oud&nieuw bij de oppas en yanna blijft daar slapen en dan gaan wij nog even de stad in. als yanna wakker wordt mag ze kijken, maar ga haar er zeker niet voor wekken, heeft ze niks aan. hier vanavond bij mn vader geweest in het kader van kerst. Laten we zeggen dat ik het weer heb overleefd...
Zou ik ook niet doen als je het thuis viert. Lekker laten slapen. Helaas moet onze muis evengoed uit bed dus dan maar als er wat te zien valt en daarna door naar huis.
@mbtc, Duim voor je mee hoor dat het deze ronde raak mag zijn. Wanneer zou je eventueel mogen testen? Misschien heeft ze de laatste fles na het eten niet meer nodig. Dat ze daarom niet meer wil hebben. @EB, het kan voor jullie ook gunstig zijn dat het niet al te groot en duur is. Kan heel aantrekkelijk zijn voor starters. Hoop voor jullie dat er een koper voor jullie huis mag zijn, zodat jullie ook verder kunnen. Ja wordt nu steeds leuker he, ook omdat ze meer beginnen te begrijpen en je ook steeds meer terug krijgt. @BabyR, Weer veilig en wel thuisgekomen? Ja zie ik wel . Hopelijk pakt ze snel haar uitslaapritme weer op. @Sahi, Petje af hoor, 10 kilo kwijt. Dat wil ik er ook nog wel af hebben. Komt dat nu alleen al door het rennen? Of let je echt op het eten en dergelijke. Vind je het trouwens niet extra zwaar dat je nog iemand in huis hebt met zn eigen pakketje (niet negatief bedoeld), maar meer omdat je het zelf nog wel eens moeilijk hebt. Qua hulp is het wel lekker. @mbtc, ja hier ook al een meisje die al aan het zorgen is. Ze knuffelt hier met de poppen/ babys en worden redelijk met liefde behandeld. Bij 1 pop zat een flesje en ze geeft de poppen regelmatig een flesje. Ze stopt ze nog net niet onder een kleedje op de bank. Maar wij krijgen regelmatig ook wel wat van haar aangereikt. Wat ook zo mooi is, tijdens het douchen zeept ze zelf haar buik en haartjes in. Zo lief om dat te zien. Ow ja ze geeft onze poes ook snoepjes. Alleen op het moment dat ze het wil geven laat ze het niet los @Rica, zag de filmpjes op fb. Echt super leuk hoe ze wandelt door de kamer. @supermom, ow dat lijkt me lastig en niet leuk. Hopelijk kun je snel je rust weer vinden. @lopende kindjes, zo leuk om te zien (filmpjes). Hier af en toe nog een luie meid. Ze heeft al een aantal keren een paar stapjes los gedaan. Dus ze kan het wel alleen een beetje wankel. Aan 1 hand lukt haar ook al aardig. En vanuit het niets staan is ook geen probleem. Ik was zelf 14 maanden zei mn moeder. Maar ja ik denk dat Mirthe het in het nieuwe jaar te pakken krijgt. Maar we zien het wel. We hebben geen haast. @ff gal spugen: Zwak, koppijn, snotterig en hoesterig. En idd moeders mogen nooit ziek zijnL. Gelukkig wisselen we de ochtend af. Ene dag mag manlief uitslapen en de andere ik. Gister kon ik ff ziek zijn. Maar nog steeds even min. En manlief was echt erg vandaag. Maar goed. Komt wel weer goed. Maar ja dan komt alles op mij dubbel neer. *Zucht* hij is gelukkig tegelijk met Mirthe op bed gegaan dus even tijd voor mezelf. Ook afgelopen nacht een k*t nacht gehad. Mevr. Was om half 4 klaar wakker, tot zeker half 6 na een gil, schreeuw en huilbui. Ze heeft gelukkig wel slapen tot kwart voor 9. @hier, donderdag om laminaat uit geweest. Middags ben ik aan het sauzen geweest (al koortsig). Gister manlief even geholpen met het laminaat leggen (tot de helft). Vandaag zijn we wezen zwemmen met vriendin en haar vriend en zoon. Was super gezellig. En ze heeft haar zo goed gedragen. We hebben gezwommen van 11 tot half 2. @oud en nieuw, geen idee zie het wel even aan. Ze blijft in eerste instantie gewoon lekker in haar bedje liggen. Wordt ze wakker dan kunnen we altijd ff kijken. @opvoeding, ene keer ben ik wat strenger en de andere keer is S iets strenger. Maar over het algemeen zitten we op dezelfde lijn. Gaat tot nu toe nog wat vanzelf. @slaapje middags, Niet echt een vast ritme/ tijdstip. Maar ze slaapt bijna overal wel.
Dolfijnjes: ik vind het sowieso wel lastig om mn huisje te delen met anderen dan mn eigen gezinnetje en dat weer ze ook. maar wil haar ook niet laten zitten, lastig dilemma. zij steunt ons ook enorm nu wij in wat zwaarder weer zitten. Maar na deze gekke dagen wil ik het ook weer rustig in huis en dat snapt ze wel. dus komt goed
Wat veel geschreven en dat op een zaterdag! Oud en nieuw; wij vieren het lekker thuis met 2 vrienden, L. sliep er vorig jaar doorheen, we zien het wel. Mocht hij wel wakker worden, zorg ik dat ik heel gauw bij hem ben, arm schaap. Karine, jou M. is ook nooit een slapertje geweest he? En R. met 18 mnden al geen middagslaapje meer, legde je hem er ook niet even in om 'uit te rusten'? Of leverde dat alleen maar strijd op? Ik heb altijd gedacht dat L. gewoon weinig slaap nodig had en een vroege vogel bleef. Maar inmiddels slaapt hij regelmatig uit en het slapen overdag gaat echt in fase's. Supermom, wat ontzettend vervelend, had er overigens nog nooit van gehoord. Nog even volhouden en jezelf lekker opsluiten met je gezinnetje in huis. Babyr, welkom thuis! Kun je het niet op uitzending gemist terug kijken? Dolfijnjes, he balen, beterschap! Hadden jullie niet net de griep achter de rug? L. gilt de afgelopen nachten ook zo extreem 's nachts.. Denk dat het hiet te maken heeft met een sprong. L. zit geloof ik echt in een sprong, alhoewel hij er overdag absoluut niet 'vervelend' onder is (zoals ik me van de eerdere sprongen herinner). Maar hij is 's nachts zo onrustig, huilt echt tot gillend aan toe. Ook betrap ik hem op allemaal nieuwe dingen, zo schopte hij vandaag een aantal keren bewust tegn een bal, is hij druk bezig met 'papa', als ik hem vraag waar is de bal? Auto? dan gaat hij op zoek en hij doet heel hard zijn best op zijn stukjes boterham aan zijn vorkje te prikken. Heel leuk om te zien. Het was me tot nu toe nog niet zo opgevallen dat hij in zo'n korte periode zoveel nieuwe dingen ontdekte. Owww en meiden jullie krijgen allemaal de groetjes van S. Na lang twijfelen heb ik voorzichtig een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met ze gaat en na omstandigheden gaat het goed met ze, T. sleept ze er door zijn vrolijkheid door heen!
Rriannewat goed dat je het lef hebt gehad om S. te comtacten. was ook wel benieuwd. gelukkig is T. een vrolijk mannetje en sleept ie ze er doorheen. dolfijnjes: had nog niet gereageerd op mn 10 kg, ik viel al af door minder brood en meer fruit te eten en minder te snoepen. een handje chips in plaats van een schaaltje of een zak. dat sort dingen. het sporten werkt wel extra. nu in december staat het even stil, maar straks weer volop aan de bak voor de laatste 10kg.
Zo echt veel geschreven moest 2.5 pagina bijlezen!! Babyr welkom terug!! Je baby zit goed beschermd dus groot gelijk dat je lekker bent gaan skieen( al lijkt mij dat drie keer niks ) Sahi kan me voorstellen dat je haar dan helpt zou ik ook doen Maar net wat je zegt de rust in huis is ook wel weer lekker!! Rianne wij blijven ook lekker thuis met zijn tweeën en we maken de Kids nu misschien wakker we proberen het al vanaf dat de oudste 4 is probleem alleen is je krijgt ze niet wakker en de volgende dag zijn ze dan boos omdat ze het vuurwerk niet hebben gezien!! Jairo laten we gewoon slapen mits hij zelf wakker wordt Ook ik had een berichtje van s gekregen!! Supermom oh bah dan is dit geen leuke tijd voor jou nog twee dagen en dan is het weer gebeurt (voor jou twee lange dagen) vind ook dat er nu meer geknalt wordt voor 31 dec en vooral op de raarste tijden!! Bij ons van de week om 5 uur nachts/morgens Karine oh dat is zijn mindere tekenen 18 mnd dat is al zo bij ons sliepen ze tot ze 2 en 8 maand waren heerlijk!!!! Lopen hier dus poos geleden wat stapjes gezet hij doet ondertussen nog niet meer als dat moet zeggen we zijn ook niet aan oefenen het komt vanzelf!! Slapen vannacht weer drama hier ik wordt er nu echt gek van en vooral moedeloos maar de eerste stappen zijn weer ondernomen moet 7 Jan na kno arts ik moet zelf werken dus N gaat heen!! Met een waslijst vol vragen!! 14 Jan (mijn verjaardag) zouden we na de oxiophaat (geen idee hoe ik dat schrijf) En ga morgen bellen na zo'n man met alternatieve genezing of we daar ook een keer kunnen komen want ik zou best graag weer een paar nachten willen door slapen ben niet zo gezellig de laatste tijd en Ik merk het zelf!!(
@Supermom dat is dan effe doorbijten voor je ik ben zelf ook onwijs bang voor ballonnen die knallen @Mama05 jemig wat frustrerend zeg je had gehoopt dat de operatie het nachtelijke weg zou nemen. Het sloopt je enorm. @Rianne fijn om te horen van S. en T. en heel erg bedankt dat je het hebt aangedurfd. @Opvoeden ik ben strenger dan mijn vriend die is best wel TE makkelijk, voorbeeld Davey mag niet bijten ik zeg het tegen hem maar mijn vriend gaat erom lachen heel erg verwarrend dus voor hem. Maar ook irri is dat als ik Davey "straf" heb gegeven dan gaat hij er nog eens overheen, dan zeg ik dus tegen mijn vriend dat ik hem al straf had gegeven en dat hij dat dan niet nog een keer hoeft te doen nou joh als blikken dan kunnen doden. @Lopen hij staat steeds vaker los en neemt steeds vaker losse stappen maar Davey is momenteel onwijs veel bezig met woordjes dus denk dat hij het los lopen even aan de kant heeft geschoven . Ach geen haast hoor vindt het wel gezellig zo met hem aan de hand te wandelen.
@Rrianne, hier gelukkig geen griepje gehad. Maar dit is ook niet fijn, zo half. Ik ben al wat opgeknapt gelukkig. Super leuk dat je S ff een berichtje hebt gedaan. Fijn om weer even wat te horen. Ow leuk zon sprong. Ik ontdekte zonet dat hier de hoektandjes door komen. @Sahi, ja geloof het graag dat je liever alleen je eigen hebt. Maar wel fijn dat zij ook bekend is met jullie situatie. Maar begrijp ik het nou goed dat ze alleen overdag bij jullie is? Wbt afvallen, petje af hoor. Netjes. @mama, vervelend dat het nachts nog steeds niet lekker gaat. @hier, hang/pyama dagje. Ik ben al iets opgeknapt maar manlief is er nog niet. Dus doen rustig aan. Mirthe is super gezellig. Is heerlijk aan het spelen.
Mama05, heb het zo met jullie te doen. Hopelijk komt er gauw een oplossing. En een bezoekje bij de Osteopaat lijkt me ook niet verkeerd. Knuffel voor jou! Wherona, hahah ja herkenbaar. Hier ook een papa die 9 van de 10x in een deuk ligt, maar hij weet inmiddels wel dat dat niet zo heel handig is. Dolfijnjes, heerlijk hier net zo'n dag. Geniet ervan!