Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Daantje ik vindt het wel ontzettend knap dat ze dan der kiezen gaat aanwijzen wat een wijs kind zeg

@Linda beterschap met G.

@Vaneke wij hebben die periode ook effe gehad en bleek dat er een kies door kwam, in ons cb boekje staat dat je vooral niet moet dwingen als ze het niet wilt ook niets anders aanbieden wel het toetje want dat is geen beloning maar onderdeel van het eten. Maar je voelt je al snel ongerust en bent "bang" dat ze dan te weinig binnen krijgen he.

@Rianne vandaag weer wat beter?

@MBTC buikpijn als zijnde innesteling misschien? of buikgriepje

@Sahi doe je ook niet zo gauw maar vindt het echt lullig van hem hoe hij jou behandeld heb je niet verdiend.

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @wherona: ja , dat waren ook mijn gedachten, heb het ook zo gedaan...heb het haar niet verplicht maar ook inderdaad niets anders gegeven, gelukkig had ze wel redelijk wat kersttomaatjes op, die vind ze echt super. Toetje heb ik ook gedaan, ook met idee dat ze tochj nog niet snapt als ik zeg dat ze eerst haar bord moet leren, en wat erin zat was ik al blij mee :)
    Vooral blij met de bevestiging van jullie dat het erbij hoort, en dat ideeën van wat ermee te doen wel beetje overeenkomen ;)

@MBTC: pff, balen van je buikpijn, wie weet inderdaad innestelingspijn!! :)

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wherona, als ze niet wilt eten wilt ze ook geen toetje. Dan krijgt ze een pyjamapapje. T is bij ons meestal in fases. 3 dagen slecht eten 3 dagen heel goed eten. T is meestal zo goed eten slecht middagslaapje of andersom en dan na een week is t weer normaal om t 3 weken later nog eens te doen.

Ik denk zelf griepje die er aan komt. Maar eigenlijk zit de buikpijn daarvoor te laag. Maar super verkouden en koppijn. Blegh! We zien wel nog ruim een week tot nod. Volgens mij is t de 8ste ipv 9 of 10. We gaan t meemaken…

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Is de dinsdag al voorbij? Zuchttt

Kom vanavond weer ff reageren hoor hihi

5. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag

@Linda wat balen dat G weer ziekjes is... Je blijft kwakkelen zo! Hopen dat het snel beter gaat! Dikke knuffel.

@VanEke lastig he van het eten, maar als ze echt honger zou hebben zou ze toch wel wat gegeten hebben lijkt mij? Misschien inderdaad wat last van d'r buikje, omdat ze ook dunne luiers heeft gehad... Hier moet ik aardappels en groente nog steeds prakken, anders wil hij het niet eten. Aardappels in stukjes gaat er echt niet in... Nou ja ik vind het niet zo erg, als hij maar eet.

@Rrianne hopelijk word L idd niet ziekjes en ben jij snel van je verhoging af! Hier gaat t ook iets beter. Nog flink hoesten maar heb het idee dat t nu los komt. Stijn is alleen erg aan het snotteren, en als ie in bed ligt hoest ie wel flink maar is verder goed te pas en vrolijk gelukkig.

@Daantje aaah geweldig, ik zie het helemaal voor me. Wat knap he dat ze zulke dingen begrijpen! Ik zat laatst te donderjagen met R, toen zei ik; "Moet je klappen?" Stijn stond aan de tafel naar ons te kijken en begon ineens keihard in zijn handjes te klappen :D Tsja, dat is ook klappen inderdaad.

@mbtc buikpijn en hoofdpijn, bah niet leuk! dikke knuffel!

@BabyR een knuffel voor jou, volgens mij kan je die goed gebruiken!

Gister moest ik even naar de brievenbus, besloten om Stijn dit keer aan de hand mee te nemen aangezien hij zo goed loopt de laatste tijd. En hij heeft het hele stuk mee gelopen, netjes aan de hand! Wat een heerlijkheid zeg haha :D Bij de buren zag ie ineens de kinderen in huis aan het spelen dus toen ging ie daar de voortuin in en voor het raam staan, toen wilde hij niet meer mee haha, maar verder heeft ie t zo knap gedaan! :D

Zo en nu ga ik even ramen lappen, is hoognodig! Zwaai!

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh Poookie wat leuk, zo samen aan de wandel! Kijk ik ook enorm naar uit, maar we moeten nog schoenen kopen. Doen we als we terug zijn van vakantie. In Egypte komen we het resort niet af, dus dan kan hij gewoon de hele tijd op blote voeten lopen. Dat is het beste voor de voetjes als ze net kunnen lopen.

Ik ben lekker druk bezig. Spullen liggen klaar op het bed, M pakt ze vanavond in, daar is hij beter in dan ik. Badkamer schoon, huis opgeruimd. Wat doe je toch veel als je kind op de crèche zit!

Bij Timo op de crèche hebben ze sinds begin dit jaar warm eten tussen de middag. Alleen weigert Timo daar ook maar 1 hap te eten. Zelfs macaroni niet, terwijl hij dat heerlijk vindt. Maar Timo is zo van de regeltjes en structuur dat hij het volgens mij gewoon niet vindt kloppen dat hij op de crèche warm eten eet. Op de crèche eet je brood! Na de vakantie ga ik er maar een paar keer heen tussen de middag om samen warm te eten. Mischien dat dat helpt, want het is toch wel heel jammer als dat niet gaat lukken.

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje, super leuk hoe F. bezig is met taal!

Sahi, topper, 2,5 km. Daar mag ik een voorbeeld aan nemen, mijn conditie is zo slecht. Wat ik begreep is dat het om een een franse vrouw ging, waar ze nog naar op zoek zijn.... Het zag er in elk geval wel degelijk echt uit.

Wherona, ja stukken beter. Alleen nog van die zweet aanvallen...

Mbtc, hopelijk is het een innesteling en niet een aankomend griepje..

Babyr, hahahah je zorgt er wel voor dat ik iedere dinsdag aan je moet denken hoor

Poookie, hier precies het zelfde, niet meer zo'n droge hoest, maar idd alsof het los komt. En L. begint idd ook met hoesten. Knap en ontzettend leuk trouwens dat samen wandelen, wij komen net tot de auto en dan doet hij zijn handjes omhoog, zo van til mij nou..

Eb, kan me er wel wat bij voorstellen idd, dat hij 's middags niet warm wil eten. Waarom hebben ze er trouwens voor gekozen om het 's middags te doen? Is dat gebruikelijk bij jullie?

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Linda, hoe is het met Gijs. Nog een goede nacht gehad en zakt de koorts al af?

@Vaneke, Heel herkenbaar dat eten. Mirthe is de laatste tijd niet geweldig met het eten. Ook hier een paar hapjes en dan gaat ze er mee spelen. Ik haal het nu gelijk onder haar neus vandaan. In het begin was het ook zo. Als ze dan genoeg had gehad ging ze er mee spelen. Ik denk dat het een fase is en tevens te maken heeft met de tanden. Ze is bezig met haar laatste hoektanden en ik denk dat ze daar last van heeft.

@Rrianne, Als Mirthe door gaat met het eten knoeien, dan haal ik het bord onder haar neus vandaan. Meestal zijn wij dan al klaar met het eten en dan geef ik haar nog maar een beetje vla na. Want ja dat moet geen traktatie zijn.

@Sahi, Ik moet wel gewoon werken hoor. Maar geen afspraken staan of andere verplichtingen.

@Daantje, Geweldig zo’n wijsneusje. Hopelijk voor later niet te erg. Maar nu pienter genoeg om dingen duidelijk te maken. Hier ook wel een slim meisje, qua lichten aan en uit doen. Dingen ergens weer in doen of me helpen met bepaalde dingen. Laatst was ik de was aan het ophangen en had haar de knijpermand gegeven in de berging. En kwam ze eerst met 2 knijpers aan kruipen en later met de hele mand. Of te wel aan die 2 had ik niet genoeg.

@EB, heerlijk dat je er helemaal klaar voor bent om morgen lekker op dat vliegtuig te stappen.

@Pookie, Wat ontzettend leuk zo stappen. Kijk er ook wel naar uit. En lekker de ramen al gelapt. Heerlijk gevoel.

@lopen, Mirthe krijgt er steeds meer aardigheid in. Ze doet al steeds meer stapjes los als we oefenen. Ze staat al super stevig. De gastouder dacht dat ze volgende week wel liep. Nou ja we wachten het af. Zou het wel leuk vinden

@hier, Mevrouw was kwart voor 6 al wakker vanochtend. Damn. Als je dan nog een uur mag liggen is het wel vroeg hoor. Ze heeft helaas niet meer geslapen en allemaal gejengeld. Ook nu vanavond tijdens het eten zat ze haar zelf weer in de weg. Ze is dan blijkbaar te moe ofzo (terwijl ze van 2 tot 4 heeft geslapen). Nou ja ga er vanuit dat het een fase is.

@lauraa, hee je bent ook weer even online. Gezellig. Hoe is het daar bij jullie?

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbtc: he gadver, wat vervelend dat je weer zo'n buikpijn hebt :( Is dat niet je eisprong? Was je toen nog naar de huisarts geweest?

wherona: hij heeft vandaag zn laatste kans, hij is gisteren weer niet naar huis gekomen, grom
    als hij vandaag niet komt, ga ik de boel opruimen en ga ik vrijdag informeren naar opties voor het huis enzo.
    nou loopt onze rente vaste periode ook bijna af, dus we moeten nu wel actie ondernemen

babyr: succes weer met de dinsdag ;) Hij is bijna voorbij

poookie: gaaf he, zo aan de hand lopen :D
    ja en dat begrip wat steeds groter wordt, heerlijk :D

EB: huh, tussen de middag warm eten? Waarom dat dan?

rrianne: dat hardlopen is heerlijk, ben natuurlijk om psychische redenen begonnen en moet zeggen dat het goed werkt. wie weet ook wat voor jou? Mij helpt het echt! Lekker even verstand op 0!
    raar hoor, van die tattoage, ongelofelijk

dolfijnjes: oh ook lekker, niks buiten het werk om :D
    hier zijn dat ook fases hoor, met slapen, Yanna was vorige week ook steeds vroeg op en nu slaapt ze weer uit...

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hee meiden

Heb alles wel gelezen maar heb niet zoveel zin om te reageren haha, ben echt onwijs moe
    Lig al de hele wk rond 9 uur in bed, en R heeft ook weer een fase dat ze s'nachts wakker word.

Ik word een beetje gek van de mensen die aan mij vragen: jullie willen nu zeker graag een jongen? Zou wel leuk zijn een jongen nu he. Koningskoppel, blablabla. NEEEEE ik wil heel graag een gezond kindje, of dat nou een jongen of meisje is maakt niks uit.
    Krijg bijna het idee dat ze medelijden krijgen als het geen jongen zou zijn. Is toch absurd??

Nou die dinsdag is ook weer voorbij gelukkig. Vreselijk vind ik de dinsdagen bahhh. Altijd al gevonden trouwens. Heb denk een trauma opgelopen haha, had vroeger blokfluit les op die dag en dat vond ik verschrikkelijk.

meiden ik ga mn bedje in!!

Truste!!!

11. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Dolfijntjes; Haha ben idd online, weer even lezen.
    Hier gaat alles prima. Geen reden tot klagen. E. gaat echt super goed! Loopt alweer een tijdje, zelfs alweer aan het 2e paar schoenen.. Kan zich heerlijk vermaken met al haar speelgoed, pop en keuken zijn favoriet. Slapen gaat top, van 19.30-08.30 en 12.30-15.00 (middagslaapje schuift soms wel eens van tijd). Eten gaat ook prima, alleen fruit weigert ze steeds. Maakt niet uit wel soort, in zijn geheel of stukjes, niets eet ze. Dat vind ik wel lastig hoor!!
    Een brusje zijn we ook mee bezig, afgelopen maand beide niet echt top rond ovulatie, waar ik niet heel rouwig om was omdat stel dat het raak zou zijn het weer begin oktober zou worden.. Deze maand maar weer goed aan de slag. Merk wel dat het steeds meer kriebelt hoor, al lees ik hier de zwangeren of hoor om me heen, dan wil ik ook weer zo graag! Maargoed we wachten rustig af..

Leuk dat M steeds beter gaat stappen, dat gaat idd vast niet lang meer duren!

@Sahi; Wat een vreselijk moeilijke situatie ben je in beland.. Vind het echt heel erg rot om te lezen.. Ik kan je geen raad geven, maar doe wat voor jou goed voelt! En voor Y natuurlijk ook! En twijfel niet aan jezelf!

@eb; hele fijne vakantie gewenst. Geniet ervan met z'n 3en!!

@Poookie; wat leuk zo wandelen met S. Stiekem wel een beetje jaloers. E. loopt prima, maar echt zo wandelen gaat niet.

@Mbtc; positief denken! Ik duim voor een innesteling!

@de rest; Sorry niet alles goed onthouden.. :)
    Ik ga gauw weer, lekker bankhangen..

12. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @eten: vanavond weer geprobeerd hier met nieuw bordje, stukjes aardappel, worst en sperzieboontjes, ze wilde niets ervan proeven deze keer...paps even geprobeerd op schot, verschillende manier...toen zag ze opeens een halve aardappel op het bord van pap liggen, nam ze die en die wilde ze wel proeven...naja, het was drama als we haar die uit haar handen namen om iets anders te proberen...uiteindelijk dus 2 halve aardappels gegeten, en paar kleine stukjes worst verstopt onder appelmoes...ben benieuwd hoe lang ze in deze fase blijft!

@wandelen: hier vandaag ook stukje met haar gewandeld in de winkel, moest maar snel ff wat halen dus gewoon snel ff meegenomen, wilde iets uit mijn broekzak dus had haar even oop de grond gezet, ging ze zelf de winkel inlopen...heeft de hele winkel met me rond gelopen, vond het ook erg leuk en zij zelf volgens mij ook...echt super om dit nu met ze te kunnen gaan doen :)
    Grappig om te lezen hoe hij zo aan de venster van de buren ging staan pookie! :D

@babyR: hier heeft nog niemand dat aan mij gevraagd, zou ook zeggen dat het niet uitmaakt maar voor mijn gevoel zou ik het gek vinden om een jongen te krijgen...ben nu een meisje gewend zeg maar, moet het straks opeens allemaal anders met een jongen ;)

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dag allemaal, tot over een week! We hebben zo goed als geen internet in het hotel dus hier even stilte...

14. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Fijne vakantie EB!! :)

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    babyr: stom altijd he, dat gedoe over het geslacht! 2 meiden is toch ook fantastisch!!
    ik vind jou dinsdag-trauma stiekem een beetje grappig, sorry :D Niet lullig bedoelt hoor ;)

lauraa: leuk dat je weer komt kletsen! En bedankt voor je lieve woorden!

EB: veel plezier!!!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Eb veel plezier!!!!! heeerlijk zeg

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ik vind dat ook best een ongepaste opmerking, net als ik het vaak ook best brutaal vind dat mensen vragen en weten jullie wat het wordt (daar bedoel ik dan kennisen/bekenden en onbekenden mee).. Persoonlijk zou ik zulke dingen nooit vragen. Hier ook niet een enorme voorkeur, alhoewel ik stiekem wel een btje hoop om lekker roze te mogen shoppen en alle leuke tut dingen die er bij horen (hahah maar of we dan nu een goeie reden kunnen noemen), een jongens-gezin lijkt me overigens ook heerlijk!
    Heb hier wel eens op het forum gelezen, dat iemand helemaal in mineur was omdat het kindje GEZOND was, maar het weer een jongentje was.... Toen dacht ik echt huh?

Eb, heleeeeeeee fijne vakantie!

18. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @eb heeeeellllleeeee fijne vakantie en dat jullie maar lekker uitgerust thuis mogen komen, zodat jullie er weer volop tegen aan kunnen (huisje verkopen, brusje)

@laura leuk om weer even wat van je te lezen. Alweer de 2e paar voor E. Geweldig. Ze verslijt nu al haar eerste schoentjes.

@filmpje baby getatoeërd. Manlief heeft het net gezien. Hij is compleet woest. Heeft hem rond 9 uur gezien en heeft het er nog over. Hij kan er niet bij. Heeft hem gelijk weg geklikt en me aangeraden om hem niet te kijken.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Filnpje is nep... Check in het onderdeel film en tv.
    filmpje is al half jaar oud en nep...
    gelukkig maar

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rrianne: ja raar toch? over t geslacht, dat mensen voorkeuren hebben. ik snap dat niet zo goed...

gelukkig maar dat het filmpje nep is, ik kon het me al bijna niet voorstellen dat iemand dit zou doen.

nou meneer heeft thuis geslapen hoor, poe poe. hij kwam om 23.45 thuis en moet altijd om 7u de deur weer uit. Heeft nog wel even een tv-programma bij mij boven afgekeken, maar we wisten allebei niet zo goed wat we moesten zeggen... Beetje gek dus...
    Naja, we zien t dus wel weer...

Deel Deze Pagina