Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rrianne, F heeft de zesde ziekte ook gehad. Denk dat ze wel een paar dagen onder de spikkels zat. Ze was e eigenlijk niet ziek bij verder.

@ Eb, wat fijn dat Timo zo goed eet! Was dan absoluut nuttig dat je er even in ebt geïnvesteerd op het Kdv.

@ poookie, wat ben je goed bezig haha.

Hier vandaag voor het eerst in ijden een chagrijnig meisje, wat kan een dag dan lang duren! Aargh.

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Waterlelie, Allereerst; wat gezellig dat je weer wat vaker om het hoekje komt kijken! Ben benieuwd wat er uit jou boekje komt. Maar wat ik weet is dat er bij de 5e ziekte geen koorts aan te pas komt.

Wherona, leuk dat de buitenwereld het nu ook mag weten. Ben ook benieuwd naar je buikje.

Poookie, oja ik herken liever vandaag nog dan morgen! Vriendlief vind het een iets minder leuke karaktereigenschap hahah

Eb, jaaaaaa ik miste je hier! Geweldig die dingen die ze mee krijgen van het kdv en die je dan als ouder vol trots ontdekt.. Aaaah T. dus ook, dan zieken we gewoon lekker uit!

Sahi, extra werken is zeker niet leuk (betekent alleen maar je meisje extra moeten missen), zeker in dit geval. Hoeveel werk je nu?

Aaaaah L. zijn kledingkast puilt echt uit en iedere keer zie ik weer wat leuks waarvan ik mezelf overtuig dat L. dat ook echt nodig heeft.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Rrianne: ik wrtk 28 uur, dat gaat nu naar 32. ik hoef yanna op zich niet nog meer weg te brengen, maar ik heb mentaal zwaar werk en nu inder mogelijkheid om daarvan bij te komen. nog een dag meer maakt financieel dan weer niet uit vanwege de opvangkosten, ze gaat nu 4 dagen en dat moet zo blijven. maar vandaag een lange dag gehad en dan alleen thuis komen, ik weet niet hoe lang ik dat ga trekken...

dolfijnjes: niks aan als ze chagrijnig zijn he? hopelijk is ze morgen weer gezellig.

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @EB ooooh terecht dat je trots bent, heerlijk dat ie aan het zingen was! Vind dat zo knap allemaal hoe ze dat onthouden. Ik had het laatst met het Visje liedje. Ik gaf onze visjes voer, en Stijn stond te kijken. Dus ik zeg; Visje. Hij deed spontaan zijn handjes tegen elkaar en maakte die beweging die bij het liedje hoort, smeltmomentje!

@Sahi lekker hoor even een stukkie haar eraf. Ik heb het laatst bij Stijn bovenop een beetje zelf bijgeknipt, had ook van die vreemde ongelijke plukken haha.

@Daantje ooh vervelend hoor, zo chagrijnig kindje... Hopelijk morgen beter!

@Rrianne haha ja R vind het ook niet zo'n leuke eigenschap. De kast moet nog gezaagd worden, en als het aan mij ligt had ie dat zaterdag al gedaan, maar hij heeft zoiets van; Ach heeft geen haast. Daar kan ik me dan zo druk om maken, terwijl dat echt niet nodig is hahaha. Maar als we zelf een goede decoupeerzaag hadden gehad had ik het zelf wel gedaan :p

Hier vanmiddag een onwijze driftbui meegemaakt met Stijn, abnormaal. Hij zat bij me op de bank en begon me te slaan, dus ik waarschuwde hem op een boze toon dat ik dat niet wil hebben. Toen begon ie te schoppen, dat heeft ie nog nooit gedaan, dus ik heb hem weer op een boze toon toegesproken en toen op de grond gezet. Nou hij was des duivels, helemaal wild, schreeuwen, gillen, weer slaan, met dingen gooien... Toen heeft R hem boos aangesproken dat dat niet mag, en hij weet heel goed wat dat betekend, toen was ie ineens niet meer driftig maar ineens heel verdrietig dat papa boos was. Dus toen met armpjes omhoog naar mij om getroost te worden. Vind het best lastig, want als ik hem troost, geef ik dan geen verwarrende signalen af? Heb het wel gedaan, want tja, ik kan er niet tegen als ie zo overstuur is... Maar nou ben ik wel benieuwd wat jullie in zo'n situatie zouden doen? Voor als ik bijv alleen ben. Iemand tips?

Nou nog ff een glaasje drinken en dan maar eens naar bed. Hopelijk voor iedereen een doorslaapnacht! Trusten!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ poookie, lastig hè? Ik moet zeggen dat ik hem ook op zou hebben gepakt. Na streng toespreken en als ze dan ook nog luisteren, is het voor mij klaar.

Wij gaan zo even heerlijk shoppen en vanmiddag aan het werk.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Voor die kindjes is het daarna.kroelen weer om t goed te maken, ik denk dat dat niet erg is hoor! ik zou het ook gedaan.hebben.en.zeggen.dat het weer goed is. komt pas latet dat je ze even.in hun sop laat gaar koken.
    en vooral je gevoel volgen.met dit soort dingen!
    ik vind die driftbuien zo aandoenlijk, maar ook een.beetje zielig, ze weet dan evht even niet wat ze met dr frustratie.moet. maar zo leren ze langzaam hoe t werkt.in t leven.he ;)

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Poookie, ik denk dat ik zoiets gezegd zou hebben van, fijn dat je snapt dat je niet mag schoppen en dat je nu bij mama komt knuffelen. Dan sluit je het 'vervelende' stukje af en zijn jullie allemaal weer vriendjes, want dat is toch leuker. Ik hou er helemaal niet van om lang boos te blijven, M kan er langer in blijven hangen en dat verpest de sfeer zo erg.

Ik ken visje in de zee niet... Is dat ook een leuk liedje om te zingen en gebaren bij te maken? Wel klap eens in je handjes.

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Pookie, ik zou hem ook getroost hebben hoor, hij is nu nog te jong om te snappen dat je echt boos bent. D.inand slaat mij tegenwoordig ook, ik spreek m streng toe en zeg dan dat hij moet aaien, dan help ik hem daar even mee zeg maar. Meestal doet hij het dan ook, maar soms heeft hij gewoon even zin in meppen :) Ze vergeten het ook gewoon weer.
    J.arno is al een stuk ouder natuurlijk, die lag vannacht maar te huilen dat hij buikpijn had (wat uiteindelijk keelpijn en een zeer been werd ;), beetje nonsens dus, gewoon een beetje zenuwachtig voor vandaag omdat ze naar de brandweerkazerne gaan. Maar die moest op een gegeven moment ook huilen nadat ik heel boos op hem was, maar dan troost ik niet echt zeg maar. Hij moet wel voelen dat het echt klaar is, maar bij die jonge kids werkt dat nog niet zo!

Ik kan ook niet tegen die kleine zielige kindjes die echt om troost komen vragen :);)!

Rest zwaai, hoop vanavond weer even te komen reageren, ben nu aan het werk!

9. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Even snel reactie terwijl ik eigenlijk moet werken (zit in het zwembad met groep 3 ;))

In principe heb je het goed gedaan hoor Poookie!! Ik heb alleen een jochie dat áls hij boos is, hij écht niét opgepakt wil worden en dus automatisch in zijn sop gaar moet koken.
    Afgelopen zondag voor het eerst 20 minuten!!!
    Vreselijk!! Maar zodra ik iets zei of hem aankeek begon hij weer....
    Dus... Doe wat je hart je ingeeft...
    :D
    Ga weer werken... ;)

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Rrianne, klopt...dat bedoelde ik eigenlijk ook :D
    Bij de 6e ziekte hebben ze een paar dagen flinke koorts en verschijnen de vlekjes daarna. Bij de 5e ziekte is dit niet het geval...die begint met rode vlekjes op de wang. En ook bij de 6e ziekte krijgen kindjes van van 0 tot 2 jaar en bij 5e later op de leeftijd vanaf 3 jaar ofzo.

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Thanks voor de tips dames :) Heb idd ook tegen Stijn gezegd dat hij niet meer verdrietig hoefde te zijn maar dat papa en mama het niet leuk vinden als hij schopt en slaat.

Hier mogen uitslapen van Stijn, half 10 werd ie wakker. Nou lag ie er gisteravond ook laat in, R zijn zusje van 9 kwam gister eind van de middag ineens langs en is blijven eten, dus daar zijn we even achteraan gereden met de auto toen ze weer naar huis fietste. Meteen even kopje koffie gedaan bij schoonmoeder. Vannacht 2x wakker, maar dat is toch vaak zo als hij er pas laat in ligt. Vanavond maar weer op tijd naar bed, hopen dat ie dan weer doorslaapt :)

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier ook de 6e ziekte gehad en daar had ze wel koorts bij, is het al wat weggetrokken?

hier ook welleens een boze bui, als iets niet lukt gaat ze gillen :) ...heeft ze niet van mij hoor :):):)
    Maar ze doet ook welleens ondeugende dingen en dan komt ze snel een kusje brengen, hoe kan ik dan nog boos blijven :):)

ik ga vanmiddag mn baas inlichten, en dan maak ik het wereldwijd bekend :)
    ik heb 15 april geslachts bepaling, ik kan echt niet wachten tot de 20 weken wetend dat je al eerder een geslachtsbepaling kan doen :):)

verder heb ik weinig gelezen , ik moet zo weer werken.
    gister lange dag gehad, erengister naar de hhb en 9 mnd beurs maar die moedesr zijn nog brutaler als die knarren op de hhb :):)
    Ik vond het druk en vermoeiend, heb de laatste hal van de 9maandenbeurs maar overgeslagen pfff wat een drukte!

Nou ik ga jullie weer gedag zwaaien :)

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    EB: beetje debiel filmpje, maar dit is 'm: https://www.youtube.com/watch?v=pzNIHeN10z8

gejanne: werkse

karine: jij ook werkse

poookie: nou goed gezegd toch! En hij zal t misschien nog niet helemaal snappen en vaker doen, maar op deze leeftijd moet je hier wel 100x doorheen helaas
    wat heerlijk dat je kon uitslapen!

rica: leuk dat je het gaat vertellen!
    zwaai terug hoor!

pff hier weer druk, t vliegt me weer een beetje aan, zoals een paar maanden geleden :( baal ik echt van, want ik voel me echt een zeur overal...
    mjah even geklaagd bij K (ik was ergens boos over en dan ineens besef ik me dat het meer aan mijn hectiek ligt) en hij steunde me gelukkig goed. Maar wel weer irritant, gadver.
    Zo even Yanna kroelen en vanavond uit eten met mn vader (bleeggghhh)

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik kom weer even snel om het hoekje ;)

@ Pookie: Lastig hoor echte driftbuien..
    het beste kun je hem in zo'n bui even op de grond zetten en even geen aandacht geven, natuurlijk wel met de woorden dat hij papa en/of mama niet mag slaan maar dit is het begin van het uiten van emoties, dat op zich is alleen maar goed, maar Stijn snapt natuurlijk nog niet dat de manier waarop hij dat doet niet helemaal de juiste is..
    Op de grond kan hij even uitrazen en zijn woede uiten, als hij dan klaar is, is het goed om inderdaad even lekker te knuffelen..

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, aaah ik begrijp je heel goed, dat het je momenteel allemaal een beetje aanvliegt. Probeer om je heen wat hulp te vragen...

Rica, ja hij is weer helemaal koortsvrij hoor. Hoe is het met jou meisje? Hahah ik snap je hoor, wij hebben bij L. ook met 16 weken een pretecho gedaan..

Waterlelie, nog bedankt voor de info, dan is het toch echt de zesde.

Eb, visje in de zee, ken hem ook niet. Allen visje visje in het water... Ken wel het boekje van het mooiste visje van de zee, misschien dat hier ook een liedje bij is?

Poookie, wat kunnen ze soms boos zijn he? L. heeft ook wel eens van die stier dagen, al moet ik zeggen dat het vaak nog geen minuut duurt. Laat hem inderdaad ook in zijn sopje gaar koken tenzij hij bij mij komt voor een knuffel.

16. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Het Dames ff snel. Gister leuke en informatieve dag gehad bij jumbo. Damn toch wel groot hoor daar in veghel. Was wel een lange dag. 6 uur hier vertrokken en half 9 weer thuis.

Vanochtend eerst ff moeten bij tanken. Heb in de bus helaas niet kunnen slapen. Dus vanochtend lekker met mirthe mee op bed gegaan. Vanmiddag op de fiets boodschappen gedaan in het dorp 10 km hier vandaan. Was wel ff lekker.

Nu op bed. Heb morgen stage in assen van 8 tot 13 en dan 7 uur vertrekken. Dus weer vroeg eruit.

Ik zeg truste. En zal kijken of ik morgen weer op iedereen kan reageren.

17. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Waterlelie ja das waar we kunnen inderdaad wel een keer wat afspreken

@EB leuk he al die woordjes en nieuwe ontwikkelingen ze worden echt groot. Ik weet niet wanneer ik de uitslag krijg van de normale bloedtest, ik had inderdaad zwangerschapsdiabetes de kans is zeer groot dat ik dat nu weer krijg, bij 24 weken kunnen we pas een glucose tolerantie test doen en aan de hand daarvan zien hoe mijn lichaam reageert.

@foto van buik zal ik snel plaatsen

@Rrianne gelukkig weer koortsvrij nu moet ie maar echt goed opknappen he

@Rica spannend wat zegt je gevoel over het geslacht?

@Sahi nou wat een zeur ben jij zeg ;) misschien neem je toch iets teveel hooi op je vork

@ll gisteren de uitslag gehad van de combinatietest en die was echt super! Alle berekeningen waren een zeer kleine kans op syndroom of afwijking, tis nooit 100% maar wel 85% dus best veel toch. Voor de rest gaat het lekker hier weinig kwaaltjes van de zwangerschap en Davey gaat ook lekker.

@Weer hebben jullie het gehoord de dubbele cijfers komen eraan! hahaha ik ben allang blij als het niet meer gaat vriezen en sneeuwen zodat je weer heerlijk naar buiten kan. Heb der nu al zin in!

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mogguh :)

@Rica leuk he om het aan iedereen te kunnen vertellen :) Zag foto van je echo op fb, zo leuk om te zien.

@Sahi dikke knuffel voor jou!!!

@Mum het probleem was dus dat ik m idd op de grond zette, maar dat hij toen ging staan en me weer begon te slaan... Maar gelukkig was ie gister de hele dag weer vrolijk.

@Rrianne & EB visje in het water bedoelde ik ook inderdaad, met de handjes tegen elkaar en dan heen en weer bewegen :)

@dolfijnjes succes vandaag!

@Wherona fijn dat de uitslag goed was en dat je weinig kwaaltjes hebt! En ik ben ook toe aan die dubbele cijfers inderdaad, heerlijk dat vooruitzicht!!!

Buh ben vergeten de wekker te zetten voor vanmorgen, normaal gaan we woensdagmorgen naar de kruipgroep maar we hebben ons verslapen. Stijn was pas om kwart voor 10 wakker, wel lekker dat uitslapen maar wel jammer dat we nu de kruipgroep hebben gemist. Ach ja, volgende week weer een kans. Zo maar eens even in de kleren en wat boodschapjes doen...

19. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Poookie, ehh wat is kruipgroep? :D
    wat een uitslaperd heb je! S kan er ook wat van maar helaas wordt ze vroeg door haar zus gewekt ;)

Dolfijnjes, hoe ging je stage? Wat een pittige dag had je gisteren!!

Hier net klaar met eten. Straks naar boven voor het badritueel, beetje spelen en dan slapen.

Tot later!!!

20. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Spannende dag gehad! Foto's voor de verkoop van ons huis zijn gemaakt en dat vond ik spannender dan ik aan mezelf wilde toegeven... We hadden zo ons best gedaan op het huis en de tuinen, maar gelukkig zag de fotograaf dat ook. Over anderhalve week gaat het beginnen.

Poookie, heerlijk, zo'n uitslapertje. Gisteren toch ook? Wel jammer van de kruipgroep.

Hier een enorm verkouden mannetje. We zijn er een maand vanaf geweest, maar nu begint het snotteren en hoesten weer helemaal opnieuw. Hij slaapt er ook onrustiger door, wij dus ook. Niet dat ik klaag, want we hoeven er (bijna) niet uit, maar ik word wel wakker als Timo hoest.

Deel Deze Pagina