Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Hoi meiden ben er weer.
    Kom ff snel zwaaien.
    Voel me echt beroerd de afgelopen dagen, alleen maar misselijk en voel me slap en duizelig.
    beetje lage bloeddruk denk ik.
    en hou maar kramp in mn been.
    heb ook de puf niet om bij te lezen maar dacht zal ff laten weten dat ik nog leef :p zal proberen deze week af en toe te komen buurten.
    *sorry voor t gezeur*

@rica, mooie echo op fb, kan niet wachten tot ik zelf mag!!

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, wat ontzettend fijn dat de uitslag goed was, hele geruststelling. Wat was eigenlijk de reden als ik vragen mag dat jullie de test hebben gedaan? Mooi weer? Ik heb er nog niks van gehoord, maar wordt spontaan blij van je bericht.

Poookie, jammer dat jullie je verslapen hebben, maar volgende x beter.

Eb, weer een stapje dichterbij. Vervelend dat jullie ventje weer aan het snotteren is...

Mbtc, 'beterschap', probeer er aan toe te geven en je rust te pakken.

Hier een lekker dagje achter de rug, L. sliep uit tot 9 uur, daarna ontbeten en richting Monkey town (indoor speeltuin), gewoon lekker met zijn tweetjes en wat was het gezellig. Hij kwam mopperend uit bed, maar zijn hele humeur sloeg om. Hij is in elk geval weer helemaal de oude.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    poookie: wat heerlijk dat Stijn nou zo uitslaapt :D Wel een beetje jammer dat je dan de kruipgroep mist ;)

Yanna is gestopt met uitslapen, al heel de week ligt ze door omstandigheden laat op bed (20u ongeveer), ze is er niet heel chagrijnig van en staat om 630/7u weer te stuiteren in dr bedje.

EB: is ook enorm spannend, verkopen van een huis!
    dat stomme gesnotter ook... Het moet lente worden!

mbtc: ik zeur hier toch ook de hele dag :p Mag gewoon hoor :D Zwaai en knuffel voor jou!

rrianne: fijn dat het nu beter gaat met L! En vaak als je wat leuks gaat doen, slaat het humeurtje wel om ;)
    Yanna was vanavond ook aan het mopperen, filmpje aangezet en ze was helemaal door het dolle heen aan het dansen en zingen.
    zo gezellig he, met zn 2tjes :D Yanna en ik vermaken ons saampjes ook zo heerlijk :)
    gisteren hulp gevraagd en van me af gepraat en dat helpt natuurlijk wel :) Nu nog op tijd doen.

wherona: wat een super uitslag :D
    laten we hopen dat het weer beter wordt inderdaad!

dolfijnjes: wat een drukte daar bij jou!

gisteren uit eten geweest met mn vader en broertjes. Zag er een beetje tegenop, maar was uiteindelijk wel gezellig.
    En toen bood mn vader me aan om met Yanna en mn jongste broertje met hem mee op vakantie te gaan deze zomer naar Portugal! Echt super lief! Wel 2,5 week, dus even goed met K overleggen, maar wel super lief hoor :)

Verder alles weer stukken rustiger hier, ondanks een drukke werkdag. Dus het lukt wel weer een beetje :)

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Sahi, wat lief van je vader. Maar euhm 2,5 zonder vader en moeder of ga je zelf mee? Oeh ik zou het echt niet kunnen, ik kan nog geen twee dagen zonder F.

@ Wherona, mooie uitslag hoor!

@ Mbtc, hopelijk voel je je snel weer beter.

@ Rrianne, hoe vond L Monkeytown? Ben ik nog niet geweest met F.

Hier verder geen nieuwtjes. Ben aan vakantie toe!

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Daantje; nee dan ga ik mee hoor! t is meer dat ik t sneu vons.coor.K dat ie haar dan.zo lang niet ziet. maar ik ga ook nog een.keer zonder yanna.op vakantie, dan.zie ik yanna 2 weken.moet.
    zie wel dat ik t inderdaad krom had opgeschreven.

6. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Ben ik ook weer...wel meegelezen hoor, maar afgelopen week erg druk hier gehad dus ff niet meer geschreven. Vorig weekend voor de verjaardag van mijn mama in de efteling gezeten, logeerde in bosrijk dus konden zowel vrijdag, zaterdag, zondag en maandag ook het park in. Jammer dat Elke nu nog zo klein was en er weinig van meekreeg maar erg de moeite om straks als ze groter zijn te doen hoor!!
    Weer viel behalvde de koude redelijk mee, zondag wel sneeuw maar verder wel droog dus het was best prettig om door het park te lopen, was ook lekker rustig. Elke wilde alleen de zaterdag niet in de wagen slapen dus die kreeg er in de middag even genoeg van...lekker terug naar het huisje gegaan en warm badje genomen, was het ook weer meteen goed...toen is ze wel ook naar bed gegaan om 17 uur en tot de ochtend doorgeslapen!!
    Nu verder wel ziekenboegje hier, manlief al vanaf dinsdag ziek op bed en ik me vandaag ook ziek gemeld, borrelt ontzettend vanbinnen...de baby ook wat onrustig vandaag, mss ook door dat geborrel...dus ik ga zo lekker terug naar bed, hopen dat we snel opknappen...Elke heeft gelukkig nog nergens last van!!

Spring voor de rest vanaf hier weer bij...wel alles gelezen maar het meeste weer vergeten...tot later weer dames!!

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, ontzettend lief van je vader. Ben benieuwd wat K. er van vind.

Daan, L. vond het helemaal leuk. Vorige keer zijn we naar Bombi geweest, maar vond deze vele malen leuker, er hing een gemoedelijke sfeer. En er was een veel groter stuk voor de allerkleinsten. Veel kids, maar niet te druk.

Vaneke, ontzettend leuk zo'n weekend efteling. Inderdaad jammer dat ze dan al niet net wat ouder is. Kon/mocht je ook niet bv. samen in de droomvlucht of is daar ook een bepaalde lengte bij vereist? Balen, gelukkig wel na het weekend, beterschap!

Hier geen bijzonderheden, lekker geslapen allemaal... Straks werken en dan begint het weekend weer. Helaas 'alleen', want vriendlief gaat een weekend weg met de jongens van voetbal.

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Poookie wat een heerlijke uitslaper is Stijn :D volgende week maar niet vergeten de wekker te zetten. Las trouwens ook op FB dat je waardes weer niet goed waren krijg je nu meer medicijnen ervoor?

@Daantje je ging toch ook bijna op vakantie of ben ik nou in de war met iemand anders.

@Sahi wat super zeg lekker op vakantie naar portugal, tuurlijk is het heel erg vervelend voor K. maar ik zou die kans niet laten glippen, en ik denk dat jij het ook wel kan gebruiken.

@Rrianne de reden waarom ik het dit keer wel wou (combitest) is omdat ik het voor mijn gevoel moest uitsluiten. Ik zou niet weten wat ik had gedaan mocht de uitslag niet goed zijn maar ik moest het gewoon weten, een kindje met beperking vergt veel aandacht en zorg en daarbij heb ik ook Davey er nog bij.

@Vaneke wat leuk weekend bosrijk, wel jammer dat het een ziekenboeg aan het worden is bij jullie.

@MBTC kan me nog herinneren bij J. dat je ook zo een last van kramp in je benen had. Nog effe volhouden meid hopelijk bij de 12 weken is het beter.

@EB fijn he dat gesnotter het lijkt wel alsof het nooit op houdt ik heb der zelf ook erg veel last van. Spannend hoor huis in de verkoop hopelijk loopt het voorspoedig, enne hoe staat het ervoor met een brusje voor T.imo?

9. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemorgen!

@Lelie het is een inloopochtend voor meiden met kids tot 2 jaar, zowel leerzaam voor mama's en kinderen.
    Eerst gaan we gezamenlijk koffie/thee drinken, daarna blijven de kids achter bij de begeleiders en gaan de moeders met een andere begeleider naar een aparte kamer waar we vanalles over opvoeding bespreken.
    Bijvoorbeeld over eetproblemen, slaapproblemen, hoe je moet "straffen", etc etc.
    Is elke woensdagochtend 2 uurtjes, voor de kids een mooie voorbereiding op de peuterspeelzaal/dagverblijf :)

@EB wat fijn dat het goed is gegaan met de foto's. Lijkt me ook wel spannend, alles even goed netjes maken :) Eergister had Stijn idd ook al uitgeslapen, vandaag was ie om 8 uur wakker helaas haha.

@mbtc balen dat je je zo slecht voelt. Hopelijk trekt t allemaal snel weg... Als het langer duurt kun je altijd even iets van medicatie vragen voor de misselijkheid bij de huisarts, sterkte hoor! Knuf!

@Rrianne lekker hoor om samen op pad te gaan. Zou ik ook wel willen, maar de dichtstbijzijnde indoor speeltuin is op de fiets niet te doen vanaf hier helaas... Fijn dat zijn humeur er goed van werd!! :D

@Sahi wat een leuk vooruitzicht met je paps, broertje en Yanna op vakantie. Lijkt me heerlijk!

@VanEke jammer dat jullie nu ziekjes zijn na een paar leuke dagen. Hopelijk word Elke niet ziek en ben je zelf ook snel weer opgeknapt! Beterschap!

@Wherona ja ik begon eind 2011 met een te snelle schildklier waarvoor ik (pas in de zomer, want toen pas wisten we dat het de schildklier was die de klachten veroorzaakte) een remmer kreeg, na een paar weken werd hier een tweede tablet aan toegevoegd om te zorgen dat ie niet helemaal zou stoppen. Het is een half jaar goed gegaan met de waardes maar nu begon ie te langzaam te worden. 6 weken terug die tweede tablet al verhoogd, maar nu bleek ie nog steeds te langzaam, dus die tweede tablet is nu nog hoger geworden. Over 6 weken weer bloedprikken in de hoop dat t nu goed is... Ben er helemaal zat van, pokke ding.

Vandaag helaas geen uitslaapkindje, zoals gister en eergister, maar ach ik heb nog niks te klagen, 8 uur! :) Gister via MP twee mooie schilderijtjes gekocht voor Stijn zijn nieuwe kamer. Ook de letters voor aan de muur zijn besteld. Denk dat ik vandaag de gordijnen ga bestellen. Dit weekend R maar eens aan t werk zetten met de kledingkast, dan kan ik eindelijk verder. 't Is nu 1 grote puinhoop boven haha.

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mbtc, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Helaas kan dat wel duren t/m week 10. Zwanger zijn is niet altijd een pretje :D Sterkte!

Poookie, dat is interessant. Thanks voor de uitleg :D

EB, spannende periode breekt aan! Ben erg benieuwd naar de foto's op Funda!

Daan, Monkeytown heb je ook in plaatsje B ;) is wel wat kleiner maar E. vond het altijd super leuk....zou niet op een woensdag gaan dan is het rete druk :D

Sahi, wat aardig van je paps! Ik zou gaan!!! De rust heb je nodig!!!

Vaneke, beterschap voor jullie!

Hier niets bijzonders. E is op t psz. Straks mn mams op bezoek, heeft leuke gympen voor S. en een nieuwe witte broek voor E. verder geen plannen :D
    Ik wou dat het lente was :D kan ik weer rommelen in de tuin :D

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Poookie pfffff schiet niet echt op he met die schildklier. Mijn moeder heeft ook problemen met der schildklier en iedere keer andere medicijnen maar die sloegen voor geen meter aan. Omdat het allemaal zo lang heeft geduurd allemaal is die der nu helemaal mee gestopt. Ik hoorde dat zoiets erfelijk kon zijn dus ik test me der jaarlijks op.

12. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Wherona mijn opa heeft t ook met de schildklier en 1 van mijn tantes ook, dus het kan idd erfelijk zijn. Stoppen met medicatie zie ik persoonlijk niet zitten. Ik moet in Juli stoppen omdat ik dan een jaar bezig ben, als mijn waardes dan weer de verkeerde kant op schieten krijg ik een behandeling met radioactief jodium. Google maar eens op Ziekte van Graves, daar staat wel uitleg over die behandeling, word ook wel "de slok" genoemd. Dat zie ik al helemaal niet zitten. Moet ik een paar dagen in quarantaine, en mag ik dus ook niet knuffelen met Stijn! :$ Laat mij dan maar gewoon aan de pilletjes zitten, maar helaas mag dat niet...

13. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Hey dames

Wherona wat dijn dat de uitslagen goed Zijn toch weer een fijne bevestiging

Mtbc beterschap zwangerschap is een gezonde ziekte en helaas hoort dat er bij en we snappen het allemaal!!!

Sahi wat lief van je vader zeg!! Misschien moet jet het gewoon doen even lekker eruit met yanna

Pookie mijn vriendin heeft al 13 jaar de ziekte van Graves ze heeft ook sinds kort medicijn die aan slaan maar het blijft een gewissel!! Zij ie ook al heel vaak geopereerd aan de ogen

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, daar zit zeker wat in. Zei net gelijk tegen mijn vriend dat is nog wel iets om over na te denken. Ben daar stiekem nu ook wel eens bang voor (ja, ik weet het zo kun je bezig blijven) wat als ons tweede kindje (mocht die ons gegunt zijn) niet gezond zal zijn?

Poookie, wat ontzettend vervelend dat je schildklier nog niet functioneert zoals behoren, is dit trouwens chronisch?

Waterlelie, leuk zo'n moeder die voor je shopt! Mijn moeder en ik hebben niet echt dezelfde smaak, dus iets mee nemen durft ze niet meer aan hahaha.

Mama05, hoe is het met jou en J.?

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    vaneke: He jakkes, griep met een baby in de buik is nog erger dan gewoon griep :( Ik had buikgriep toen ik 35 weken zwanger was, jeetje, dat vergeet ik nooit meer!

@vakantie: ik vind het wel een beetje spannend om zo lang met mn vader en broertje op stap te zijn, allebei niet zo makkelijk mensen, zal ik maar zeggen ;)
    K vindt het wel leuk, alleen hij gaat dus helemaal niet op vakantie dit jaar en ik 2x, ik proef wat jaloezie ;) Maar goed, das niet mijn probleem natuurlijk.

rrianne: ah een weekend alleen, ik vind het tegenwoordig wel weer lekker :)

poookie: dat hoor je zo vaak he, met die rotschildklier :( Dan weer te snel, dan weer te traag, bah!
    wat ben jij lekker bezig in huis joh :D

nou K en mijn vriendinnetje gaan dinsdag al tekenen voor een huis!! echt super snel zeg! wel fijn, maar ik vind het toch ook gek hoor.
    vanavond vrienden over de vloer gehad voor ons huis, zij zijn op zoek naar een huisje, maar ze zeiden niet veel, ze laten het nog weten. ze waren duidelijk in de wij-zoeken-een-huis-stand, zoals je ook tegen een makelaar zou doen :p
    pff drukke tijd voor de boeg.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Sahi heb ik er overheen gelezen of begrijp ik het verkeerd.
    zijn k. en je vriendin nu een stel?

hoe gaat het hier verder?
    ik hou het even kort gezien mijn wekker 03:30 gast!!

ga morgen (hoop ik) bijlezen.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nee ze zijn geen stel, het is nu even de meest praktische oplossing. Eerst zou ik met haar gaan samenwonen, maar ik wil de vriendschap niet op het spel zetten na alles wat er is gebeurd. Ik ben nog niet helemaal de oude, ben een behoorlijke control freak, ik ben gewoon bang dat we na een poos gedoe krijgen.
    En K wil uiteindelijk wel iets voor zichzelf, al wil hij dat later pas bekijken. Maar op deze manier zitten we zonder dubbele lasten voorlopig.

lekker ingewikkeld he :p

18. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, wat rica vraagt vroeg ik me nou ook af…
    @combitest, wij gaan t niet doen. Zou t niet aankunnen om zon beslissing te nemen. Bij j ook niet gedaan.
    @wherona, ja bij j had ik dat ook maar in t laatste trimester met ernstige beenweeen bij bevalling tot gevolg. Die komen er nu ook wel aan te pas deze keer denk ik zo. En der is nix tegen te doen.

Contract van collega is niet verlengd, en hoorde vandaag dat er geen vaste voor terug komt maar elke week een flexer. Elke week dus een ander. Terwijl ze continuiteit willen bieden aan kinderen en ouders. Emotionele veiligheid bieden aan de kinderen door vaste medewerkers te hebben. En dit betekend meer werl voor mij en collega in zelfde tijd. Moeten nu beide meer kinderen onder ons nemen. Het belang van t kind staat voorop maar weet niet hoe t in t belang van t kind/groep is met maar 2 aanspreekpunten (vaste)op ruim 50kids op de do…

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Haha Sahi, ook ik dacht; huhhhhhhhhhhhhh. :D

Wherona, wat fijn dat de uitslagen goed waren!

Mbtc, wanneer heb jij de 1e echo?

Wheronaaaaaaaaaaaa wanneer is je gelsachtbelaping???????

Jaaaaaaaaaaaa mijn vriendje heeft nu al een nieuwe baan!!
    Gelukkig geen ww aan te pas gekomen :D Trots!

Verder heb ik al 4 dagen niet bij gelezen, schaam!! Dus kan even niet op alles reageren.

VanEke, hoe gaat t met jou meid?? voel je je knulletje al??? Vast wel :D, denk echt dat jij een jongen krijgt.

Rica krijgt een jongetje, Wherona ook en MBtc een meisje.
    Zo ik ben een beetje veranderd van mening, aangezien ik bij mezelf er ook flink naastzat :D.. En Daantje krijht ook een jongen en EB een meisje!!!

20. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Heb ff bijgelezen van gister. Wel een beetje terug gelezen maar niet alles. Was me net een beetje teveel :D

@Wherona, Fijn dat de combitest goed was. Geeft toch wel een fijn gevoel. We hebben gister gelukkig al een hele mooie dag gehad. Helaas heb ik er niet van kunnen genieten.

@Pookie, heerlijk zo’n uitslapertje. Zo’n uitschieter wil ik hier ook wel eens hebben. Wel jammer dat je de kruipgroep hebt moeten missen.

@EB, jeetje spannend meid. Het komt nu wel echt dicht bij hé. Het lijkt me ook wel dubbel hoor om naar zoveel jaar in dat huisje gewoond te hebben die je helemaal naar je zin hebt gemaakt om die nu te koop te zetten.

@Wherona, Was gister vooral een leuke ochtend. Maar heel anders. Het systeem is veel ouder, waardoor we veel meer handelingen moeten doen, die eigenlijk niet eens nodig zouden zijn. Maar dat went ook wel weer. Tevens zijn we heel leuk ontvangen door het personeel en de klanten merken het eigenlijk niet eens. Het zijn wel super lange dagen dan. Moest 6.45 verzamelen, dan nog een intensieve ochtend en dan thuis je ding nog. Dus was gister 9 uur kapot en lag toen al diep te slapen op de bank (de 2e keer deze week). Nu morgenmiddag nog en dan hebben we eerst weer weekend.

@sahi, valt op zich wel mee. Maar zijn gewoon lange dagen en veel geregel wat betreft met Mirthe. Maar het gaat nog prima. Volgende week een wat rustigere week (hoop ik :S) Lief dat je vader je mee heeft gevraagd op vakantie.

@Vaneke, Wat lekker een weekendje bosrijk. Jammer dat jullie er eigenlijk ziek weg zijn gekomen.

@BabyR Jaaaa geweldig ik las het op fb. Wat super nieuws.

@Rrianne, Fijn om te horen dat het met L al weer beter gaat. Jeetje wat het een grote jongen en zo veranderd :D leuk die foto's op fb.

@hier, ook hier een snotterig meisje met een hele droge hoest. Heb nu een hoestdrankje maar ze lust het niet (oeps) bied het wel aan en dan zien we wel. Voor de rest vandaag een heerlijk dagje gehad. Vanochtend gezwommen en lekker rustig aan kunnen doen. We hebben gezwommen tot 11 uur. Heerlijk. Mirthe heeft er echt van genoten. Daarna lekker geluncht met m’n moeder (was net klaar met werk) en nog even boodschappen gedaan. Was nog niet eens van het parkeerterrein af en Mirthe sliep al. Die schat. Eenmaal thuis ben ik aan de poets gegaan. Bovenverdieping helemaal schoon en bijna alle was aan de kant. Heb nu de laatste draaien. Morgen de beneden verdieping en dan lekker het hele weekend niks. Voor de rest hebben we rustig aan gedaan.

Morgen ochtend beneden aan de slag en middags weer op stage. Heb er nog niet zo’n heel erg zin in. Maar komt ook omdat ik bijna geen stem heb. We zien het wel. Hoef gelukkig niet zolang.

Deel Deze Pagina