Je maakt het wel spannend hoor EB @MBTC hier ook al een flink buikje hoor broeken zitten lekker strak @Poookie kamertje van Stijn is echt super leuk geworden @babykamer Davey blijft op zijn eigen kamertje, wij blijven ook op onze eigen kamer en de kledingkamer gaat plaats maken voor baby nummer 2, dat scheelt weer een hoop verf werk. We zijn van plan om baby nummer 2 eerst in een wieg te doen voor de 1e zes maanden en in die periode zullen we Davey over doen naar een peuterbed en baby 2 naar het ledikantje (dat is de bedoeling) als dat niet gaat dan zullen we er een ledikantje bij kopen. We houden het wel bij 1 commode . De zolderkamer wordt nu helemaal afgemaakt de deuren zitten der al in nu nog even goede gordijnen kopen en flink opruimen en dan is onze logeerkamer ook in orde. Zo kunnen we mocht het teveel worden afwisselen voor de nacht.
Leuk leuk al die buikjes! Kamertje, hier zijn we hopelijk verhuisd als nr 2 zich aandient. Maar anders een tijd bij ons op de kamer. En daarna eventueel Timo naar zolder of samen op Timo's kamer. Eén commode is genoeg. Ik zou wel een reserve aankleedkussen, luiers en billendoekjes op onze kamer leggen, mocht er eentje slapen als de ander verschoond moet worden.
Wherona, klinkt leuk alle voorbereidingen voor jullie tweede gup. Poookie, gaat goed hoor, hij snottert nog wat maar verder erg gezellig. Hihih S. is ook helemaal blij met zijn nieuwe kamer... Mama05, heftig en wat lief dat jullie ieder jaar nog zo mee leven! Gejanne, jou verhaal geeft me wel moed dat de overgang van 1 naar 2 veel minder zwaar/heftig is. Ben zo bang dat het een vreselijke gestressde periode zal worden... Vaneke, jammer dat de dierentuin een btje een tegenvaller was doordat er weinig dieren te zien waren. Van het zomer met zijn 4-tjes nog maar een keer. Babyr, meen je? Openlijk op fb, snap zowiezo vaak niet dat sommige mensen zo ontzettend veel prive dingen via fb delen. Maar was het voor die tijd niet ook al een klaag-miep? L. heeft de laatste tijd door dat hij de macht in handen heeft wat betreft eten, moeizaam gaan er wat hapjes in, maar vanavond niet eens één hap. Toetje uiteraard wel.. De meeste hebben die fase geloof ik al gehad hier. Bieden jullie ook niks anders aan? Heb hem wel een dikke bak yoghurt aangeboden en zijn flesje drinken die hij voor het slapen krijgt vervangen door een grotere fles optimel.. Verhongeren zal hij zeker niet, maar ben altijd een btje bang voor mijn nachtrust
@Rrianne: die schrik had ik hier ook toen Elke dat zo erg had, nu is ze nog wel eens kieskeurig maar dan is het meer omdat ze het zelf wil doen, dan zit ze eerst 10 minuten met haar lepel te prakken maar uiteindelijk gaat ze wel eten...dus kost wel meer tijd hier Ik heb in de tijd ook niks anders aangeboden, dat kreeg ik ook als tip van iedereen, wel altijd toetje gedaan als onderdeel van de maaltijd. Gelukkig gaat het echt over @EB: hahahha, ge maakt het echt te spannend voor ons...had me inderdaad de reacties van ons hier kunnen voorstellen als ge hem niet gehaald had!! Soms leven we bijna iets te hard mee he @kamer: zo'n reserveschoonmaakhoekje is inderdaad wel handig ja, ga ik denk ik zelfs maar beneden doen...wij gaan ook alleen voor extra ledikantje, denk dat we dan wel zien waar die terecht komt...moeten straks wel maar eens kamer anders gaan inrichten ter voorbereiding van Elke. Hebben de andere zwangere trouwens al specifiek wat gedaan ter voorbereiding van de oudste?? Ik heb het wel regelmatig over de baby in de buik, en laat haar mijn buik dan wel zien en aaien, maar verder vind ik het lastig wat ze wel/niet al snapt ervan?? @pookie: zag het kamertje op FB, mooi geworden hoor!!
wherona: leuk joh, voorpret voor de 2e spruit EB: en, wat zei de huisarts? Hopelijk knapt hij inderdaad op ik laat yanna vak lopen op stukjes dat het kan, zoals naar de auto vanaf huis. vindt ze helemaal stoer en scheelt mij sjouwen Zeker met spullen bij me mbtc: zou het bij een 2e sneller gaan? even bij de vk vragen vaneke: yanna eet ook altijd zelf het brood op bij het eendjes voeren rrianne: als yanna jengelt met eten, haal ik het op een gegeven moment gewoon weg hoor. en ik denk dat ze dat nu door heeft, want als ze vol zit schudt ze nee, als ze nog trek heeft, bunkert ze wel. hier verder weinig nieuws, beetje druk gehad en van alles tussendoor, gedoe, bleegghh...
Hoi meiden, Tussen alle vakantievoorbereidingen door moest ik even aan jullie denken . Zat even te lezen over zindelijkheidstraining. Heb het boek (zindelijk maken is kinderspel) hier in huis en ga het op vakantie lezen. Op de site van ouders online hebben ze 7 gezinnen het boek gegeven en zijn ze de strijd aan gegaan om hun kids met 1,5 jaar uit de luiers te krijgen. Geen van allen is het gelukt . Voor de mensen die het leuk vinden om het experiment te lezen: Ouders Online - Zindelijkheid - Vroeg zindelijk Toch ga ik het van de zomer ook proberen . Heb niet bijgelezen, mijn excuses daar voor. @ EB, volgens mij zegt jou gevoel ook dat je zwanger bent?! @ vaneke, ik denk ook dat ze vrij weinig mee krijgt van de baby op komst. Heeft ze wel al een pop?
Ohhhh Daantje, jullie gaan bijna!!! Hebben jullie alles al gepakt en gekocht? Ben zo jaloers, wat zullen jullie het heerlijk hebben! En ja, ik heb een goed gevoel. Omdat ik nu al op 24 dagen zit (normaal 23 dagen) en ik nog geen èchte ongiklachten heb. Maar goed, ik heb me al eens eerder enorm vergist, dus dat is heel goed mogelijk. Vaneke, ik denk dat Elke nu nog te jong is om haar er echt op voor te bereiden. Onze kindjes nemen alles nu nog gewoon zoals het komt. Zou me er niet al te druk om maken, maar een pop lijkt me een goed idee. Met van die miniluiertjes, kan ze strakjes 'helpen'. Rrianne, niet druk om maken, gewoon grote toet geven en niets alternatiefs. Als hij honger zou hebben, zou hij wel eten. Dus als hij niet eet heeft hij het niet nodig. Eet hij al zelf? Timo weigert eten als hij het niet zelf mag doen.
Zo leuk, vanmiddag belde mijn broer met een super nieuwtje! Ze proberen al een aantal jaren zwanger te worden, vorig jaar maart een miskraam gehad, maar vandaag hebben ze met elf weken een mooie echo gezien! Zo blij voor ze! Broer is militair dus is ook vaak van huis, dus dan zijn de mogelijkheden ook wat minder he !
oh gejanne gefeliciteerd, wat een goed nieuws! mbtc buikje ja nou in het begin ook rond dat termijn opgeblazen, zeker in de avond...maar daarna stond ik stil en zelfs wat gekrompen, Nu begint het een geheel te worden zeg maar en kan het beginnen hoop ik. Mag wel iets sneller als bij lois hoor, daar duurde het wel erg lang voor ik een buikje had. mn broeken waren al heel strak maar toen mn buik zo opgezet was zat dat niet meer lekker in de auto dus vond die positiebroeken net zo lekker als mn huispak hahaha zijn jullie nog steeds zo braaf met fotos e.d. als bij de eerste? Ik merk dat ik nu zo iets heb van hmm geen zin komt morgen wel en morgen idem.... Ik heb zelfs nog niks gekocht!! Ik ben er minder mee bezig als bij lois rianne hier net zo, de laatste week was het eten drama, nu weet ze ook dat ze kan uitspugen...dan wordt ik beetje boos en met veel tegenzin eet ze een paar hapjes. Maar het is even drama hier met eten...komt wel weer goed, er komt in ieder geval genoeg fruit en veeeeel drinken in.
@ EB, je gaat het morgen wel zien. Hoop voor je dat het raak mag zijn en dat het een plakker is!! Ga morgen beginnen met pakken en de laatste dingen inkopen. We hebben er echt super veel zin in! Er gaan zeker foto's op Facebook verschijnen. @ Gejanne, wat eenheerlijk nieuws zeg!
@EB: ja, ze heeft nu een bumba knuffel die zo groot is als een pop en die "verzorgt" ze wel een beetje soort van...krijgt drinken, speentje, wordt onder dekentje gelegd...dus ze zorgt al wel een beetje...denk voora; har straks betrekken als de baby er is inderdaad...
hihi grappig vaneke, hier ook de pop...ze knuffelt ermee, de pop moet in de wandelwagen en dan duwt ze haar kleine buggy. valt de pop eraf moet hij weer netjes in de buggy. Ook als ze ermee knuffel, zo lief. we waren op kraamvisite en heb even de baby vastgehouden maar dat vond ze niet zo leuk, ze moest erbij zitten (naja dat mag) maar daarna moest de baby toch wel weg en wou ze haar plekje innemen. helaas, ze moet het maar leren alleen is het toch lastig
@Daantje, Nog een paar daagjes meid. En dan lekker op vakantie!!! Ben je er al een beetje klaar voor en wel zin in? @Mama, ik hoop dat je woensdag wat meer duidelijkheid krijgt. En dat ze er dan ook snel wat aan kunnen doen. Niks waard elke nacht een aantal keer wakker. De sprookjescamping klinkt wel heel leuk. Wij willen straks om de vouwwagen te proberen ook nog even ergens een weekendje heen. @Pookie, hoe is het met je buurman. Alweer wat gehoord? @Rrianne, Ja was heel erg jammer en vind het dan zelf ook minder leuk dat er eigenlijk geen andere kinderen zijn. Dus gaan zeker ook nog een keer naar drachten toe. De ballen in de ballenbak waren wel heel leuk. Hier ook veel zwangeren en bevallingen om me heen. Als ik het kleine spul zie krijg ik er ook wel zin in hoor. Maar mn hoofd staat er nog niet naar. Misschien wel als we er weer voor gaan. Lijkt nog zo ver weg. Goeie tip met de luuf onder de voetjes. Er is weer een sprong op komst. Merk het ook al een beetje aan Mirthe qua eten. @Vaneke, al helemaal klaar. Super zeg. Je voelt je nog steeds goed? Ow dat is wel jammer dat er heel veel dieren binnen waren of niet goed te zien. Mirthe heeft hier al 2 poppen en een poppenwagen. Hier loopt ze vol met trots door het huis en gaat in en uit de wagen. Zit bij 1 pop ook een flesje en die geeft ze dan ook al. Zo leuk om te zien. Ook doet ze een poging tot uit kleden. @BabyR, zoiets zet je toch niet op fb. Damn. Houd het dan voor jezelf. Elk begin is moeilijk. @Sahi, Thee en sap wil ik wel meenemen. @EB, Hopelijk knapt T snel op en is hij weer snel de oude. Niks aan als ze zo ziek zijn, maar wel een lekkere wandeling kunnen maken. @Gejanne, wat super leuk nieuws. @Rica, is heel herkenbaar wat je allemaal typt. Weinig eten en veel drinken. En een tikkeltje jaloers als er een baby bij je zit. @hier, Ook een heerlijk dagje gehad. Helaas geen groot blok om kunnen gaan. Mirthe heeft vanochtend eerst uitgeslapen tot 8 uur en daarna niet meer geslapen tot 1. Ze heeft toen tot 4 geslapen (was ook wel weer lekker). Ik had alles aan kant in huis. Nog wel even ramen gelapt. En daarna heerlijk op de bank geploft met boekjes die ik nog moest lezen. Om half 5 nog even naar de bosvijver gegaan om de eendjes te voeren. Morgen ff aan het werk in de winkel. Ben benieuwd hoe ver ze zijn. Ga nu lekker op bed. Trusten
daantje: opa en oma hebben dit weekend ook een poging gedaan met het potje, maar Yanna blijft zelfs voor de tv niet zitten en snapt er gewoon echt niks van... maar als alles thuis weer rustig is, gaan we haar in de avond voor de tv voor t pyama aan doen even op de pot zetten, hebben K en ik bedacht. fijne vakantie!! Wanneer vertrekken jullie nou precies? eb: zie je wel, dat je de kriebels krijg Spannend ik kom morgenochtend meteen kijken hier Hoe laat test je? gejanne: wat een super nieuws!! Gefeliciteerd rica: ik hoor in mijn omgeving vaak ook dat je er met een 2e veel minder mee bezig ben. Ik vroeg aan een kennis dit weekend; hoe ver ben je nou? Moest ze even op haar app kijken Ze heeft de app om t niet te kunnen vergeten vaneke: wat schattig dat ze al een beetje zorgt Dat kun je zeker gebruiken voor straks met de baby, de bumba als voorbeeld, of bumba voor Elke en de baby voor jou @baby's; ik had laatst een baby om een uurtje op te passen, maar die moest precies zijn voeding hebben. En dat duurt bij die kleintjes natuurlijk best een poosje, was zeker 3 kwartier bezig. t eerste half uur vond Yanna het best, maar daarna ging ze de baby wegduwen enzo Maar het is natuurlijk niet haar broertje, dus dat maakt t misschien wel anders. vanmiddag had ik nog niks bijzonders te melden, maar nu helemaal emo, K gebeld om even mn hart te luchten, vond hij gelukkig prima. Ik moet ongesteld worden en zijn ouders hadden me gebeld met allemaal lastige dingen. Eigenlijk wilden ze zelf hun hart luchten denk ik, maar mijn gedachten slaan meteen weer op hol. Mn schoonmoeder wil graag dat we gaan latten, mn schoonvader vertrouwt K en mn vriendinnetje niet, want hij voelde gewoon 'iets' toen ze hier waren. maar ik wordt er een beetje moe van dat ik het steeds voor hun moet opnemen (voor mijn gevoel) en dat mensen mij proberen aan te praten dat ik naief ben en in de zeik wordt genomen. Want ik vertrouw ze gewoon en ga door zulke gesprekken weer twijfelen... Gadver, echt niet leuk zo op de late avond en barst ook nog van de buikpijn omdat ik ongesteld moet worden...
@VanEke heerlijk dat zonnetje he word je helemaal vrolijk van @EB goed dat je toch naar de Etos bent gegaan, spannend hoor. Ik duim voor je! @Rrianne hier op t moment ook weer de slecht-eten fase in gegaan. Ik maakte me er eerder wel druk om, maar ik laat 't nu maar. Mopperen heeft geen zin, dat maakt 't alleen maar erger. Brood is echt drama, vandaag maar een halve krentebol terwijl hij eerder zo 2 of 3 boterhammen (zonder korst) weg kauwde. En avondeten was vandaag al niet veel beter, alleen t vlees ging er goed in. Ik doe meestal dan ook maar wat meer toetje, of een flinke fles yoghi voor t slapen. @Daantje lekkerrr vakantie voorbereiden, mag ik mee? Hihi. Nee gekkigheid, hoelang gaan jullie? @Gejanne wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!!! @Rica ooo wat schattig dat ze zo voor de pop zorgt, smelt! @Dolfijnjes buurman ligt nog steeds in coma, voor zover ik weet hebben ze nog niks gevonden. Heb de buurvrouw nog niet weer gesproken. Kwam haar vanaaf wel tegen met hond uitlaten, maar de onze kan niet met hun eigen hond en blijft dan maar blaffen dus kon niet echt een gesprek voeren. @Sahi knuffel voor jou, volgens mij kun je die wel ff gebruiken nu Ik ga m'n bedje in en duim voor een positieve test morgenvroeg voor EB Hihi. Spannend weer hoor! Trusten en hopelijk voor iedereen een goede nacht!
poookie: dank je voor de knuffel. K gaat vandaag verhaal halen bij zijn ouders, ik vind dat wel spannend. Ik hou daar nooit van, ik bewaar graag de lieve vrede en denk dan, laat t nou maar. maar het is natuurlijk wel zo dat hij het nu voor ons moet opnemen, dat zijn ouders tegen hem moeten praten en niet mij in de war moeten maken. bahbah, ik hou dr gewoon niet van, ben altijd bang voor gezeur. wat heftig van je buurman joh! Pff... Komt wel weer om het er echt even met de buurvrouw over te hebben. Wel super lief hoe betrokken je bent hoor! eb; ik kwam eigenlijk voor jou spieken, al nieuws?
@ dolfijn, jaaaaaa zin in! We vertrekken donderdag. Wanneer gaat de winkel weer open ? @ sahi, laat je niet gek maken! Voor een buitenstaander is het ook een opmerkelijk verhaal van hoe het nu tussen K en je vriendin loopt. Maar als jij weet dat er niks aan de hand is, dan moet je het proberen los te laten. @ EB, ik zit er klaar voor . @ babyR, hoe staat het met jullie huis eigenlijk? Gaat weer een hele mooie dag worden! Ga zo lekker aan de wandel. Nou ja...zo...we zijn net wakker.