Sahi, inderdaad probeer het van je af te zetten. Over een paar dagen voel je je wel weer beter. Ik kan zo negatief zijn als ik ongesteld ben of moet worden..l
@ EB, jammer zeg! Wat leeft iedereen hier trouwens met je mee. Zag veel mensen al vroeg online haha. Net even m'n inschrijving bij de peuterspeelzaal veranderd. Even een dag omgezet. Kosten voor twee ochtenden: 90 euro!! Maar ja, wil wel dat ze er straks heen gaat. Je moet je hier al heel snel inschrijven om op tijd een plekje te kunnen bemachtigen overigens.
Jullie zijn allemaal schatten! Ik had al om 6 uur getest omdat M naar zijn werk moest, maar ben daarna lekker verder gaan slapen. Daantje, 90,- per maand? Dat is niets! Hier netto 450,- per maand voor 2 hele dagen per week. Zonder toeslag is dat 630,-. Ok, dat is geen psz maar toch... Timo heeft gisteren mijn sportbidon ontdekt en wil daar nu steeds uit drinken. Volgens mij knapt hij wel wat op, at ook iets meer gisteravond en vanochtend. Wel nog 39,8 toen hij gister ging slapen. We denken dat hij - voor het eerst - ook last heeft van doorkomende kiezen en hoektanden. Hij wees steeds naar zijn mond en zei 'bah' en gisteren sloeg hij niet al te hard met zijn hand op zijn mond en moest heel hard huilen. Toen deed ik dentinox erop en vroeg even later of zijn mond nog bah was, NEE! zei hij heel triomfantelijk...
eb: jammer van het spierwitte venstertje. maar wat niet is, kan nog komen Wat cool dat Timo zo duidelijk aangaf hoe zn mondje voelde! daantje: ja KDV is nog duurder idd... Kan ze niet naar t KDV met toeslag? Dat adviseer ik moeders op mijn werk. nog steeds niet ongesteld en wel vreselijke buikpijn, echt te irritant... wie weet dat ik daar inderdaad ook een beetje negatief van ben jah...
@ EB, maar PSZ is maar drie uurtjes, dus als je dat weg zet naar jullie twee hele dagen van gemiddeld 9 uur dan is de PSZ aardig prijzig. Fijn dat Timo nu dingen aan kan gaan geven hè? F zit ook weer in een tandenfase. Hele rode wangen en s avonds brullen. Gisteren zetpil gegeven en super op geslapen. @ sahi, Kdv zou een optie zijn, maar wij hebben geen opvang nodig. Opvang is goed geregeld met familie. Gaat me eigenlijk puur om haar plezier haha. Lijkt me leuk om ergens heerlijk te kunnen knutselen en zingen. En nog veel erger: ik wil helemaal niet dat ze de hele dag opgevangen en verzorgd word door vreemden. Ik zal het maar houden op beroepsdeformatie, maar ik krijg daar allemaal vervelende ideeën bij.
Drie uurtjes, ja, dat is niet lang. Maar je hebt ook kdv met halve dagen opvang. Daar krijg je wel toeslag voor. En daar gaan ze ook knutselen en liedjes zingen etc. Tanden, hier echt zo erg. In een maand drie kiezen, een vierde echt bijna door en nu ook - minstens - twee hoektanden die doorkomen. Timo was laat met tanden, maar is alles aan het inlopen geloof ik.
@All: bedankt voor jullie leuke reacties!! Nu maar duimen dat het allemaal goed gaat! Rica: laat dat buikje maar komen Dolfijnjes: hoe is het met de winkel, wanneer ook alweer open? Sahi: lastig hoor, dat je schoonouders zich gaan afreageren bij jou! Ze willen je duidelijk niet kwijt ! Maar ze moeten idd rechtstreeks bij K. hun verhaal doen en niet via een omweg. Poookie: tss, heftig hoor dat verhaal van je buurman Daantje: waar gaan jullie heen op vakantie? Niet helemaal meegekregen denk ik Hier ook flinke vakantiekriebels, we gaan waarschijnlijk 24 mei t/m de 31ste. Heerlijk een weekje weg, geen zomervakantie dan! EB: oh, wat balen Misschien komt het nog?! Dinand is ook laat met tanden, komt nu ook ineens veel door. Nog geen last ervan gehad. Wel knap dat Timo zelf kan aangeven dat het pijn doet! Kinderopvang: wat een prijzen !! Wij doen de opvang bij zussen/kennisje, dus geven daar een kleine vergoeding voor. Mn zussen 30 euro voor een hele dag en kennisje 40 euro omdat ze Jarno ook bij school ophaalt e.d. Per week dus 70 euro, valt mee toch?! Hebben het eerst wel officeel via een tussenbureau gedaan zodat wij toeslag kregen, maar dat werd uiteindelijk zoveel gedoe, zussen passen puur op de jongens om mij te helpen, dus hadden niet zoveel zin om daar speciaal cursussen oid voor te volgen, wat ik begrijpelijk vind Weer een dag at the office ... geen zin vandaag! Komt vast door het lekkere weer
@ EB, halve dagopvang ook naar gekeken. Dat is hier twee dagen in de week en dat zijn net de dagen van m'n moeder en smoeder. Daar zou ik dus helemaal niet mee geholpen zijn. Die optie komt dus al te vervallen. @ Gejanne, wij gaan naar Costa Rica . Verre reis met onze kleine meid, maar we hebben er enorm veel zin in!
Goedemorgen dames, Heerlijk ochtendje voor mezelf hier, vandaag vergaderdag opt werk maar afspraak van de ochtend gaat niet door, dus hoef er pas om 13 uur te zijn en Elke al om 9 uur naar de GO gebracht...merk dat ik die momenten voor mezelf toch echt wel regelmatiger nodig heb nu de zwangerschap begint te vorderen hoor!! Gisterenavond Elke hier ook 2 keer wakker en huilend, gelukkig iedere keer na kleine onderbreking snel weer slapend. Denk dat ze droomde ofzo want ze werd wel overstuur wakker maar zodra ze rustig was vond ze het meteen prima om weer te gaan slapen... @EB: ow, jammer dat witte venstertje, maar zolang er geen ongesteldheid te spotten is kan het nog steeds he!! We blijven duimen in elk geval @rica: schattig he als ze spelen met hun pop/knuffel, hier had ze bumba gisteren in haar eigen stoel gezet aan tafel en stond ze er hele tijd naast "njam, njam, njam" te zeggen @sahi: pfff, vervelend ja, maar wat goed voelt voor u is belangrijkste!! Klinkt wel alsof jullie voor Y. wel nog steeds heel veel samen overleggen/beslissen en ook consequent lijken te doen voor haar, das wel een mooie hoor...er zijn genoeg gezinnen die wel samen wonen en dat niet kunnen, hou dat in elk geval maar vast als 1 van de dingen wat gewoon wel goed lukt met jullie 2!! @peuterspelzaal: ik wil Elke daar vanaf 2 jaar eigenlijk ook graag heen sturen, alleen wodt dat lastig met wisselende diensten, is net als KDV toch dat ge der vaste dagdelen moet nemen toch?? Moet maar ff kijken wat de mogelijkheden zijn hier en opt werk...
@EB jammer zeker omdat je gevoel der zo goed bij was @2e ja ik ben der ook minder mee bezig als bij Davey misschien komt het wel omdat we het drukker hebben of dat we al weten wat er gebeuren gaat. Hier wederom een gebroken nacht Davey was weer zeer onrustig ik vermoed dat de hoektanden eraan zitten te komen maar zie niets overdag is hij wel vrolijk alleen de nachten momenteel pffffff.....
Hier trouwens ook een onrustige nacht (hoorde ik van manlief ). Heel erg, maar ik hoor het gewoon niet. Hij wel, dus hij springt altijd gelijk uit bed, tenzij hij echt geen zin heeft, dan krijg ik een duw. Denk wel dat hij ook last heeft van zn tandjes, maar het is ook wel een stukje aandacht, dus we hebben hem ook een poos laten huilen!
We zitten heerlijk inde tuin in het zonnetje. Het is hier 18 graden dus warme trui aan, tuindeuren open en speelgoed naar buiten. Heerlijk! Voe me wel een beetje schuldig, want ik moest eigenlijk gewoon werken, maar omdat Timo nog steeds zo'n koorts heeft wilde ik hem niet naar de crèche laten gaan. Ach, dit is de eerste dag in anderhalf jaar tijd dat ik thuis blijf vanwege Timo. Gejanne en Wherona, balen van de onrustige nachten. Maar wat heerlijk Gejanne dat jij er gewoon doorheen slaapt!
EB: nou lekker van genieten hoor!! Groot gelijk! En vind het voor manlief wel heel vervelend hoor, maar ik hoor het gewoon echt niet. Als ik het hoor ga ik ook gewoon braaf zo snel mogelijk om hem maar niet wakker te maken, maar dat wordt hij toch meestal wel.
@daantje, valt mee 90 inde maand voor 2 ochtenden. Hier is t gelijk aan kdv de prijzen. 2 ochtenden zouden we zon 200 in de maand voor neer moeten leggen. Is ook inkomensafhankelijk he. @grapjas, wie zei er dat ik er 2 krijg ff niet hoor. Dan word ik echt gek! Mn moeder zei t ook al nee hoor t is er echt 1! @eb, jammer had toch zo de hoop. @rica, ja tot nu toe leke week trouw buikfoto gemaakt en j heeft al een pakje uitgezocht in de winkel. De pop heeft t nu aan dus vraag me af of ze t accepteerd als ie straks uit gaat. Vind t net zo leuk als bij j tot nu toe. Alleen veel zwaarder!! Bij j duurde het tot week 25ofzo dat je het echt zag. @sahi, *knuffel* moet de mail nog lezen maar zet me maar ergens bij waty over is. Maakt mij niet uit wat we mee nemen.
@vanele, hier morgen ze pas met 2,5 3 jr naar psz. Als ze naar kdv gaat heeft psz geen meerwaarde. Vragen of ze naar peutergroep kan. Vragen wat hun peuterprogramma is. Vaak doen ze dagdeel t zelfde als op psz. Is op mn werk ook zo. En ook op t kdv waar j misschien heen gaat. Peuterprogramma met pop puk werken dan in themas als het huis, aankleden ed. Klonk erg leuk! @eb, ben al paar keer thuis geweest vanwege j. Als ze ziek is en koorts heeft wil ik mn so of o niet daar mee opzadelen. Het is mijn/ons kind.
@ mbtc, hier is de PSZ niet inkomensafhankelijk hoor. Iedereen betaald die 90 euro voor twee ochtendjes....er is een topic onder peuters en kleuters en zat daar in mee te lezen. E zijn mensen die 8,75 per maand betalen!!! Hoe is het mogelijk echt. Anyway, F gaat er straks lekker twee ochtendjes per week spelen. F gaat namelijk niet naar een Kdv. Ze speelt nu wel erg veel met kindjes. M'n zus heeft kids en vriendinnen ook. Veel in de leeftijd van F. @ EB, heerlijk zo buiten hè?! Ik ben met F vanochtend anderhalf uur aan de wandel geweest. Ligt pas sinds kwart voor twee in bed.
Vaneke, heb me druk gemaakt om niks, hij heeft vannacht heerlijk geslapen Eb, nee L. eet zijn warme maaltijd nog niet zelf, hij speelt er dan alleen mee en eet geen hap. Hier ging zijn griep ook icm kiezen. De eerste is nu door, tweede komt er aan. Gejanne, wat een top nieuws voor je broer en wat hebben ze er lang op moeten wachten... Blijft oneerlijk verdeeld. Rica, ja zoals ik alles hier heb gelezen zijn het inderdaad fase's, dus laat het zoveel mogelijk los. Komen ze nu ook niet in een periode dat ze niet zoveel meer nodig zijn? Dolfijnjes, jullie hebben nu het voornemen om van het zomer er weer voor te gaan toch? Leuk, maar voor je het weet is het weer zover hoor, lekker wachten tot jullie er klaar voor zijn! Sahi, bha wat vervelend dat andere mensen je aan het twijfelen brengen. Heb je het er al met je vriendin/vriend over gehad, dat mensen om je heen vermoeden hebben? Poookie, sinds L. bezig is met zijn kiezen haal ik ook vaak de korsten er af en aangezien hij het heerlijk vind om te klieren met eten, snij ik het sinds een week niet meer in stukjes, maar hup korstjes eraf en in twee 'grote' stukken uit het knuistje. Hij eet zo 2 boterhammen weg. Dus zijn eten krijgt hij wel binnen hoor.... Daantje, lees nu je gedachten over het kdv, ik kan daar wel inkomen, lijkt mij ook ontzettend moeilijk en ben blij dat ik het niet hoef. Maar ben je dan van plan om er alle ochtenden bij te blijven? heb trouwens het grootste deel van het experiment even teurg gelezen, ben opeens niet meer zo enthousiast hahaha. Mbtc, wij werken idd ook met Puk op het kdv en zijn veel met VVE bezig, we zijn soms net een basisschool voor onze mini's hahaha. Ja? heb je die mogelijkheid op je werk. Ik heb L. wel enige keren niet fit bij mijn ouders/schoonouders gebracht, vaak fleurt hij daar op en ik kan me ook voorstellen als je kindje vaak ziek is je je niet constant ziek kan blijven melden. Blijft lastig zulke situatie's.   Meisjes-mama's, wat lief dat ze allemaal zo verzorgend zijn! Las een aantal met een onrustige nacht, vermoeiend! Hopelijk vannacht weer een betere nacht. Geniet he dit weer? Kon het het hele jaar maar zo zijn, heerlijk! Ik wacht tot L. wakker is en dan lekker een stuk fietsen.  
Daantje, tja, moet je maar niet in 't Gooi willen wonen . Wij zijn net weer een rondje wezen maken met de driewieler. We hadden al wat rondgecrossed in ons tuintje, maar steeds als we bij de poort kwamen liet Timo blijken dat hij graag buiten de tuin wilde. Dus ik poort open, Timo JAAAAA! Zo leuk dat ze nu al zoveel duidelijk kunnen maken. Hij genoot ook echt van de vogels, mensen met hondjes, auto's, kindjes. Gelukkig maakt hij echt geen zieke indruk meer. (foto op fb is van eergisteren. Kan echt geen foto van vandaag plaatsen, heb ook collega's op fb...)