Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, je hebt wettelijk recht op zorgverlof, 2 x het aantal dagen dat je per week werkt op jaarbasis. Al is niet iedere werkgever et daarmee eens vrees ik... Wij hebben de afspraak op onze afdeling dat wij en onze partners het om en om regelen. Dus ik nu, M donderdag als het dan nog nodig is.

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag!

Wat een lekker weertje, genietennnnnnn. Ik ben helemaal uit mijn winterdip in 1 klap! Heerlijk joh! Vanmorgen lekker een pokke stuk gefietst, ik zweette me kapot haha, maar wat genieten in die zon zeg! :) Voorspelling ziet er niet best uit voor aankomende week, dus flink genieten nu het nog kan!

@psz hier zijn de kosten ook inkomensgebonden. Als je tot 21000 per jaar verdient hoef je niks te betalen, vanaf 21000 tot 24999 betaal je 10 per maand, 25000 tot 29999 betaal je 21,20 per maand, 30000 tot 34999 betaal je 26,30 per maand, 35000 tot 39999 betaal je 31,70 per maand, 40000 tot 49999 betaal je 36,80 per maand en boven de 50000 betaal je 46,20 per maand. Dit geld dan voor 2 dagdelen in de week...

Oh! Stijn word wakker dus ik ben weer weg! Zwaai!

3. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
  4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, wist ik niet. Maar die kan ik ook mijn buik schrijven. Al zoveel discussies over de regeltjes uit het CAO op het werk gehad. Dat ik inmiddels niet eens de moeite meer neem om me er druk over te maken..

Hebben jullie het nare nieuws gehoord over het oudere echtpaar wat werd vermist en gevonden is in het water? Wonen een straat achter mijn ouders. Zo naar, krijg er de kriebels van nu het zo dichtbij is...

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Jaaaaaaa Eb leuk. Had ze laatst al gezien, leuk spul hebben ze ook op die site, lekker retro!

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, heel leuk spul. Ook heel veel fout spul, moet ik zeggen. Maar ik vind dat er een groot tekort is aan kleurrijke kleding voor jongetjes, dat maken ze hier helemaal goed.

Naar verhaal van de achterburen van je ouders.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rrianne, nee wil er niet bij blijven hoor die twee ochtenden. Maar vanuit de bosjes observeren of enige verhoortactieken eruit gooien bij binnenkomst zie ik wel als optie haha. Nee zonder gekkigheid, ik ga het proberen los te laten. Naar verhaal trouwens van de achterburenvan je ouders!

@ EB, wij hebben zelfs nog calamiteitenverlof naast zorgverlof voor in extreme gevallen. Ben m'n eerst werkjaar als moeder niet ziek geweest, maar heb wel 1 keer zorgverlof opgenomen.

@ poookie, leuk om die verdeling in kosten zo eens te zien.

8. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, calamiteitenverlof is ook wettelijk. Dat is voor noodgevallen, ook als bv je waterleiding gesprongen is. Dit is toch wel één van de voordelen van het werken voor een grote werkgever, die (moeten) houden zich aan de regels.

Opvang, moet je inderdaad loslaten. Er is goede controle op en voor je kindje is het goed om met andere kindjes te spelen zonder mama in de buurt. Ik ben me wel erg bewust van de maatregelen die ze bij ons hebben genomen om misbruik tegen te gaan. Bv veel glas, deuren open, nooit alleen op de groep. Ik heb volledig vertrouwen in de leidsters daar.

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daantje, welke psz is dat? In bussem ofzo? Ja hieer is t ook een ochtend en een middag. Vind dat echt niet handig van 13-16u. Meeste kindjes slapen nog van 2 toch. J gaat ook niet naar kdv maar als psz niet haalbaar is gaat ze 2x ochtend maar kdv. Het is ook onhandig met de dagen waar je uit kan kiezen. Pff word er soms depri van haha!

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Ohja op mn werk kan ik dat wel regelen. Heb vaak veel overuren en werk altijd laat in de middag dus hebben ze genoeg tijd om inval te regelen. Is nu 2 of 3x voorgekomen. Had ze echt koorts en overgeven enz. Mn moeder wil haar dan ook niet hebben zieke kindkes horen bij hun pappa of mamma. Man zou t ook kunnen regelen. Maar nu er minder leidsters zijn zal t in de toekomst wel lastiger zijn. Maar ja ze zijn t gewend er werlen vooral vrouwen bij ons en de meeste hebben kinderen. Vrees wel voor april dan hoor ik of mn contract verlengd word. En wie neemt er nu een zwangere vrouw aan? Niemand word weer herhaling van 2jr geleden denk ik zo…

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mbtc, wij hebben een zwangere vrouw aangenomen drie jaar geleden. Zij was de beste en ja, 4 maanden zwanger. Dan heb je een gat tijdens haar verlof, maar daarna nog hopelijk jaaaaren een goede en leuke collega.
    Hoezo herhaling van twee jaar geleden?

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, ja sommig spul is ook echt niet mijn smaak, vooral sommige kleurcombinatie's. Ik vind een leuk retro shirt gecombineerd met een stoere spijkerbroek vaak erg leuk. Heb nog niet gereageerd op je witte test, maar zolang je nog niet ongi bent blijf ik nog even afwachten:).

Daantje, per 1 juli gaat het 4 ogen, 4 oren principe in, dit betekent dat je nooit meer alleen mag staan op de groep integenstelling tot nu, misschien stelt dit je wat gerust..

En daar ging mijn lekkere vrije woensdag, weer zo'n nadeel aan zo'n klein bedrijf (zitten overigens ook hele positieve kanten aan hoor;)). Ben achterwacht en ivm ziekte morgen dus aan het werk.

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nog meer babynieuws haha.
    Mijn zus vertelde vanmiddag ook dat ze zwanger is, nog maar zes weekjes, maar ze is zo verschrikkelijk beroerd dat ze het maar gelijk tegen de ouders en broers/zussen verteld hebben!
    Ze is in minder dan een week al 2,5 kg afgevallen :(
    Vanmiddag maar even geholpen met aardappels schillen, zelfs daarvan gaat ze spugen :(

Ga nu nog snel even wat voor mijn werk doen.
    Morgen lekker dagje ouders!

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mbtc, wat lekker dat dat zo geregeld is bij jullie op het werk. L. was de laatste keer koortsig bij mijn ouders, overgevend zou overigens geen optie zijn om hem naar mijn ouders te brengen. Daar wil ik ze zeker niet mee belasten. En wat betreft je werk, hoop ook voor je dat je verlenging krijgt en niet weer op zoek hoeft...

Gejanne, tof! En nu jullie:D

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Zou leuk zijn Rrianne :D

Zo, weekje vakantie naar Cochem eind mei is geboekt, nu al zin in :D

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Nog tips? Willen over twee week een weekend weg, al wel vrij gevraagd op het werk, maar nog niks geboekt. Iemand tips? Hou persoonlijk niet zo van de ongezellige centerparcs huisjes...

17. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wij gaan naar Roompot daar, zijn we twee jaar geleden ook geweest. Niet supermooie huisjes, maar was echt mooie aanbieding en het was niet vies ofzo. Verder alleen ervaring met Landal, maar die prijzen liggen wel een stukje hoger volgens mij.
    Waar willen jullie heen, Nederland gewoon?

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Beekse bergen, met het park op loopafstand.

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ja, wel gewoon in Nederland hoor. En waar... het maakt ons niet heel veel uit, gewoon een lekker relaxed weekend. Beekse bergen heb er toevallig al een paar x zitten kijken, zit een gratis extra card bij (voor 6 gratis uitjes in omgeving) en het leuke is dat we N. zijn oma dan weer eens een bezoekje kunnen brengen. Meer tips zijn welkom hoor:D

20. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Rianne lekker een weekend weg!! Geen tips maar misschien vakantieveiling in de gaten houden??

Gerianne wat mooi en leuk van je broer en schoonzus!!! En lief dat je zo helpt!!

Daantje is zeker een aanrader wij staan er de hele maand juni elk weekend en in de bouwvak :))
    Alvast heel veel plezier op vakantie!!

Jeetje wat goed dat jullie al die regels weten geen verstand van helaas!!

Morgen na de kno ben benieuwd!! Daarna gelijk werken!! Werk nu op dit moment voor 6 weken 4 dagen maar vind best pittig!!!
    Vanmorgen ook vervelend nieuws gehad van klasgenootje van me dochter!!! Die klaagde al poos over pijn in het been en was à de dokter geweest dacht groeipijn maar nu maand later nog pijn gisteren foto gemaakt blijkt dat ze botkanker heeft, arme mensen vandaag moest ze allerlei onderzoeken en dan woensdag uitslag over hoe en wat!!! Maar arme ouders en kindje ze is 5 jaar!!!

Deel Deze Pagina