Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Zwangere dames om me nog wat extra 'jaloers' te maken. Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie buikjes:D. Foto?

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daantje, WOW wat goed wat leuk gefeliciteerd!!

@hier, net terug van de echo hebben een mooi bewegelijk kindje gezien van bijna 12(!) weken ben al een weekje langer zwanger dan we dachten. nieuwe datum is 12 okt word helemaal spannend aangezien J natuurlijk de 10e jarig is....
    helemaal blij!! zal ff foto toevoegen van wat ik dacht 10 weken zwanger maar is dus 11....zal straks nog ff echo foto inscannen

Bijgevoegde bestanden:

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wauw Mbtc, wat een goed nieuws en mooi buikkie hoor!

4. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    tada...

Bijgevoegde bestanden:

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wherona: ik zou graag nog een kindje willen, nog wel 3 zelfs, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Dan heb ik toch echt een vent nodig ;)
    Maar los van de relatie perikelen heb ik behoorlijk de kriebels ja, heel vervelend nu...

dolfijnjes: wat lekker, de was buiten :)

karine: veel plezier met het oaasontbijt :)

supermom: wat moeilijk om de spulletjes weg te bergen :( Maar ja, je moet er samen achter staan natuurlijk.
    ik bewaar lekker Yanna's spullen, ooit tussen nu en 15 jaar komen er vast nog kindjes voor mij :) (ben 25 en wil hoe dan ook nog wel wat kindjes, desnoods alleen)
    Sterkte met je moeder!!

mama: ik duim gewoon voor je nachten hoor!!

mbtc: oeh zo dicht op J haar verjaardag :D Mooi buikje al hoor!! En een prachtige beeb :D

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daantje, waarom krijg je eigenlijk al zo vroeg je eerste echo?? (als ik vragen mag...)

7. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mbtc, ik denk dat dat wel vrij normaal is. Wij hadden bij R ook de 1e echo met 7 weken nog wat dagen. En bij deze ook met 8 weken.
    Ondanks dat er nooit een mk oid is geweest.
    Fijn dat alles goed was! Lekker buikje al en mooie pyjama ;)

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babyr, hier bij mijn vk eerste echo pas rond 10 weken hoor als de eerste termijn voorbij is. en ze zei dat dat ook de richtlijnen zijn vanuit de landelijke echo organisatie
    hier krijg je echo bij 10-20-30 weken bij elk termijn zegmaar.
    bij J eerste echo met 10+3
    vind 7wkn best wel vroeg, sz kreeg wel echo met 6wkn om te kijken of t wel op de juiste plek zat ivm voor geschiedenis bbmzw

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    haha ja dank je, kinder pyjama van de action geloof ik, of van de zeeman....

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ mbtc, vorige keer had ik zelfs met 6 weken een echo met kloppend hartje. Het is op eigen verzoek ivm met mijn beroep. Maar het scheelde maar een week. Ze doen hier normaal de eerste echo met 8 weken. En dan met 10, 12, 20, 30 en 36 weken.
    Wat heb je weer een prachtige echo!

@ gejanne, we zouden eigenlijk deze maand pas beginnen met proberen. Dit ivm deet die ik zou gebruiken in de tropen. Dit heb ik echter 1 dag gebruikt en werd evengoed gestoken. Toen bedacht ik me dat we er dan net zo goed voor konden gaan :). Nooit verwacht dat ik weer in ronde 1 zwanger zou raken. Besef me dat we enorm gezegend zijn. Nu hopen dat alles meteen ook goed gaat.

@ karine, hoe is het met je man?

@ sahi, lijkt me echt heel vervelende om een sterke kinderwens te hebben en daar niets mee te kunnen doen. Ik vind je wel stoer! Je red het toch maar mooi met Y.

Ik ga vandaag naar m'n hoogzwangere vriendinnetje. Zondag is ze uitgerekend, nog even gezellig lekker een bakkie doen.

11. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daantje wow wat krijg je er dan veel! En die worden allemaal vergoed? (Dan ga ik ook naar jou praktijk waar zit ie) en dankje, we zijn weer helemaal verliefd op dat "kruimeltje"

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ mbtc, ja allemaal vergoed hoor!

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @supermom lijkt me lastig voor je, als je nog zo'n sterke kinderwens hebt en dan toch alles weg doen.... Spannend de operatie van je moeder, hoop dat alles goed gaat!

@mama zo verschrikkelijk die gebroken nachten... Knuffel!

@mbtc wat een mooi buikje heb je, en een ontzettend mooie echo :)

@Daantje spannend, je vriendin zondag uitgerekend!

Nou hier weer feest vannacht... 't Is inmiddels alweer een paar nachten op rij raak. Ach ja, overleven we ook wel weer... zo maar eens even ontbijten en even de stad in, tis zulk lekker weer! Moet nog decoratie materiaal halen voor de piepschuimletters die ik een poosje terug besteld had voor Stijn zijn nieuwe kamertje. Was er nog niet aan toe gekomen, maar wil ze nu toch echt zsm ophangen! :)

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Supermom wat lijkt me dat moeilijk als de een wel nog wilt en de ander niet, spannend hoor de operatie hoop met je mee

@MBTC fijn dat de echo goed was zo je zit wel heel erg dicht bij J. der verjaardag en ik me daar al zorgen over maken met 2 weken voor Davey zijn verjaardag.

@Sahi lastig hoor maar wie weet wat er dit jaar op je pad terecht komt.

@Poookie och jee Stijn maakt er weer een feest van in de nachten, jammer ging best goed. Enne begint het bij jou al te kriebelen voor een 2e of houden jullie het voorlopig bij Stijn?

@Mama05 zeker te hopen dat deze operatie wel goed gaat hopelijk allemaal niet voor niets heb echt bewondering hoor voor je dat je het vol kan houden.

@Karine lekker lang weekend geniet ervan en veel plezier met het paasontbijt.

@ll hier ook een lekker lang weekend vrijdag was ik sowieso vrij en maandag nu erbij dus ik ben vanaf vrijdag tot en met dinsdag vrij, hopelijk blijft het weer nu ook zo kan ik tenminste lekker naar buiten.

@Rianne ach waarom wagen jullie het gewoon niet doe gezellig mee met de hormoontjes

15. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rrianne, haha ik zal zo eens een buikfoto maken, nog helemaal niet gedaan. Campingbedje nog niet uitgeprobeerd, wij hebben die ook niet thuis. Vannacht werd ze lachend wakker, dus denk niet dat ze dan haar hoofdje stoot..
    De nachten gaan af en aan, gister en vannacht weer raak. Vannacht viel opzich mee, ff in bed genomen, liep ze echt te keten, toen weer in haar eigen bed en ging ze weer lief slapen..

Zijn de zwangere meiden onder ons ook zo bang voor de bevalling?
    Ik kan echt serieus bijna in paniek raken als ik er aan denk.. Nu weet ik wat t is, en weet ik dat t echt heeeel veel pijn doet ben ik echt zo bang. En die knip en pomp enzo wil ik dit keer ook echt niet. En dan die pijn he, pfff niet te doen.
    Ik weet nog dat ik tegen R zei: dit is echt de 1e en laatste. Op het moment dat ik t zei dacht ik nog bij mezelf: onthou dit Jo want je meent het. Hahahaha, nouja nu was bij mij het cliche ook echt niet waar hoor van; als het eenmaal geboren is ben je het helemaal vergeten. Nou mooi niet he. Tuurlijk, ik vond het het wel waard, maar vergeten no way.

En dan de angst voor een huilbaby ofzo, of een baby dat toch iets mankeert kiss syndroom ofzo. Je leest zoveel hier op ZP.
    Toen ik zwanger was van R zat ik hier niet, dus heb ik nooit iets geweten van dat soort dingen.

Nouja het ene moment kan ik die gedachtes los laten maar het andere moment maalt het zo door me hoofd dat ik er echt bang voor ben.
    Wat denken jullie, rijp voor de psych? Of is dit toch wel enigzins normaal haha?

Begrijp me niet verkeerd hoor, vind het echt te gek dat we nog een kindje verwachten, maar sommige onzekerheden he..

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babyr, ben er niet bang voor ofzo. Vond meer "al het gedoe er omheen" voor "paniek" zorgen. Vond de pijn opzich nog wel mee vallen, zat echt in mn eigen wereld concnetreerde me op de weeen. Ze lag scheef daardoor knip en pomp nodig, klein zetje had ze nodig. Amper last van gehad eigenlijk. Kan me daar wel druk om maken dat dat weer scheurt maar verder nee ik zie wel hoe t komt. Heb zelf een hele hoge pijngrens dus dat is in dit geval erg voordelig. Heb ook een keer ruim 2weken met een gebroken been rond gelopen haha!
    Denk niet rijp voor de psych maar wel iets om over te praten met de vk.
    Iemand zei ooit tegen me je krijgt wat je aankan en wat je verdient. En ja het is weer ervaren net als met de 1ste. Laat je geen dingen "aanpraten" en vertrouw op je eigen gevoel…

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Ohja ff update van de bank, we zouden wel restschuld mee kunnen financieren in zn gehaal als we oude hyp mee verhuizen maar houd wel in dat we geen huis van 180 kunnen kopen maar van 140 (is er niet dus houd snel op) dan moeten we die oude hyp in 10jr aflossen, en wat je bijleent als aanvulling word dan anuiteit hyp, houden spaarhyp voor huidige hyp. Maar t is per rabo verschillend wat ze voor je willen/kunnen doen. Waars zal t gooi hier ook niet mee akkoord gaan enzoudend we dus in velsen moeten blijven. En in 10jr aflossen komt er toch weer zon 400 tot 500 extra maandlasten bij…

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Wherona de kriebels van mij zijn er wel een beetje. Alleen R wil het (nog) niet. We hebben natuurlijk een hele heftige tijd gehad rond de bevalling. Eerst al 2x in de week naar het ziekenhuis (en ik heb geen auto en mocht niet fietsen omdat ik rust moest houden) voor controles omdat hij te klein bleek, toen die vroeggeboorte en zo klein. Couveuse enzo. Met 3 mnd weer opgenomen in het ziekenhuis. Dat heeft ons beiden wel heel veel gedaan. Bij een evt tweede zwangerschap hoeft het natuurlijk niet zo te gaan maar zou ik wel weer onder strenge controle moeten bij de gyn, en dus weer op en neer naar t ziekenhuis kleppen. Daarbij zit ik voorlopig nog met die schildklier en mág ik niet zwanger worden, en financieel kunnen we het ook niet. Dus voorlopig nog even niet, wie weet over een paar jaar :)

@BabyR ik ben dan wel niet zwanger, maar ik kan me je angst voor de bevalling goed voorstellen. Helemaal nu je weet hoe het kan gaan, maar je volgende bevalling kan natuurlijk ook een stuk makkelijker gaan. Dat weet je (helaas) nooit van te voren. Rijp voor de psych, nee! Maar lijkt me wel verstandig om het idd met je vk te bespreken, dat is nooit mis.

Nou ik ging naar de stad voor decoratie spul, en kom terug met shirtjes voor Stijn en een superschattig pakje voor de ongeboren baby van mijn schoonzusje haha :)

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @BabyR nee niet bang voor de bevalling die ging eigenlijk best wel snel vond de rugweeen inderdaad wel erg pijnlijk maar wist me der goed doorheen te slaan. Verder was ik nauwlijks gescheurd dus ook geen last van gehad. Ik ben vooral "bang" voor weer een vroeggeboorte. Wat betreft ziektes had ik ook mijn gedachte over laten gaan daarom heb ik dan ook de combinatietest laten uitvoeren, en bij de 20 weken echo kunnen ze tegenwoordig ook een hoop afwijkingen/syndromen constateren maar nooit 100%. Je moet ook niet zoveel lezen op het forum van dit soort dingen dan ga je je alleen maar zorgen maken en dat is ook niet goed voor de baby en ook niet voor jezelf. Het blijven altijd spannende tijden tot aan de bevalling toe heb je helaas nooit zekerheid of het kindje gezond en compleet is. Maar blijf vanuit het positieve denken hoor dan komt het echt wel goed allemaal.

20. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier een mama met een dochter in een ander land...deze middag is mijn moeder naar dordrecht met de trein gekomen, Elke op komen halen en zijn ze samen weer naar België gereden met de trein. Ze logeert daar, en wij gaan zaterdag ook richting daar o zondagochtend paaseitjes te zoeken...2 nachtjes dus zonder Elke, toch wel een beetje gek, vooral dat ze ook best ver weg is!!
    Morgen op de planning staan om de kamer van haar wat te veranderen zodat we 2de bedje kunnen zetten, scheelt dan wel weer dat we een hele dag ff goed aan de slag kunnen, en morgenavond gezellig een avondje voor ons zelf van maken, lekker gaan uit eten en filmpje pakken ofzo...

@babyR: ik heb vorige keer hier natuurlijk een KS gehad, en dat was ook redelijk snel beslist toen omwille van de stuitligging, dus ik heb bijna geen weeën enzo meegemaakt, dus hoewel ik al een kindje heb ga ik er redelijk onwetend in alsof het de eerste is qua bevallen...heb wel zelfde met de angsten wat me soms wel eens overvallen of het me wel gaat lukken enzo, en de "wat als..." gedachten...achteraf weet ik altijd wel dat ik me niet zo druk moet maken en het vast allemaal goed kan komen maar die momenten dat ik ook die zorgen heb zijn hier ook best heftig idd!!

@Mbtc: leuke foto's, wat is het op de echo al echt een duidelijk kindje te zien!! Erg leuk om te zien :) Klachten al wat minder ondertussen trouwens??

@rest: ik spring hier weer ff bij...ik ga lekker bankhangen vanavond...tot later!!

Deel Deze Pagina