Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo allemaal,

we zijn weer int land, Elke een heel rommeliog nachtje nog gehad maar gelukkig vond bomma het neit zo erg om op te staan deze ochtend, dus toch nog kunnen liggen tot 9.30 zomertijd :)
    Oudste neefje van 9 had buiten de eitjes verstopt dus om 10 uur allemaal samen gaan zoeken, Elke vond het superleuk...ze ging netjes alle eitjes wat ze gevonden had op tafel leggen, ze hoefde er alleen geen te proeven :)
    Om 12.30 vertrokken en ze was meteen vertrokken ind e auto, dus kon ze lekker de rit van 2 uur slapen, net thuis afgezet en zit nu weer opt werk...

@sahi: ow, das minder leuk van uw kip, hoop dat ie weer tevoorschijn komt!!

@ dolfijnjes: geen idee wat handig is, ik kijk er ook pas naar als Elke naar een peuterbed gaat...is er online niks te vinden op veiligslapen.nl ofzo??

ik hoor hier wat beweging op de afdeling, dus ga ook maar even vrolijke pasen wensen aan iedereen...fijne paasdagen voor jullie verder nog!!

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Haaiiii.. ik wip ook weer even snel langs!

@ Rianne: Jaa wat leuk! Veel klusplezier en dat het maar snel raak mag zijn!

@ Pookie: Komt goed hoor op de meeting, ik ben er ook voor het eerst bij :)

@ Tandjes: hier al een bekkie vol.. we zijn er even klaar mee,
    alleen de laatste kiesjes nog, maar die komen pas tussen 2 en 3!

@ Dekbedje: Hier voor grote D. een dekbedje van Hema in peuterbedformaat en voor kleine D. sinds kort een dun dekbedje van de Wibra in ledikantformaat.. hij ligt er eigenlijk nooit onder want draait zich er altijd meteen onder vandaan.
    Pas als hij in een peuterbed gaat krijgt hij ook een dikker dekbedje.

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames
    Bedankt voor jullie tips. Zoals ik het begrijp hebben jullie de 1e vanuit het ledikantje naar een peuterbed gegaan?? Heb al even rond gekeken naar andere dekbedden. Ze zijn op dit moment in 4 seizoens het goedkoopst bij prenatal. Ze zweet gelukkig niet dus kan dan mooi. Hij is dan zeker warm genoeg voor de vouwwagen mochten we hoer in Nederland gaan staan.

Zal straks nog even uitgebreid reageren zodra ik achter de laptop mag

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    allemaal lekkere 1e paasdag gehad? ik heb t met yanna nog lekker gezellig gemaakt en vanavond bij K pannekoeken gegeten. was wel even leuk.

gejanne: ben zo bang dat ze met pasen een kip op tafel zetten :(

daantje: ja ik snap de grap hoor, je mag ook best even gniffelen ;) T is wel enorm balen jah...

rrianne: wat leuk dat jullie samen op pad zijn geweest :)

vaneke: wat gezellig zo bij de familie :) Succes met werken!

@tanden: yanna heeft nu 7 tanden en 3 kiezen. op de helft dus...

ik vroeg me nog iets af over slaapzakjes; wanneer stop je daarmee? En wat is nu nog de meerwaarde van de slaapzak? Ik trek het haar nog aan nu met de kou, maar als het straks echt warm is, ga ik t weglaten denk ik.
    ik hoor heel veel verschillende meningen en adviezen, dus ik dacht, ik drop de vraag hier ook nog even.

Yanna is druk aan het oefenen met praten en ontdekken van woordjes. Ze vraagt biij alles wat het is en probeert alles na te zeggen. Toen wilden we het woord 'tante' leren, ons vriendinnetje noemen we altijd tante, maar toen wees ze naar haar tanden :D haha

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Dolfijnjes: Ja hier is ze van een ledikant in een peuterbed gegaan, maar is maar
    net wat je zelf wil.. ik vond haar nog te klein voor een 1 persoonsbed en vind zo'n peuterbedje
    nog zo schattig staan, ze worden al zo snel groot!

@ Sahi: Heel gek zeg van je kip, hopelijk vind je hem nog!
    Hier de slaapzak uit gaan laten toen ze netjes onder haar dekentje bleef liggen..
    als het van de zomer echt warm wordt laat ik hem ook uit en dan hoop ik maar dat hij snapt dat
    hij onder z'n dekentje moet blijven liggen als het weer kouder wordt, dan krijgt hij geen slaapzak meer aan..
    maarrrrrrr dan moet hij niet uit zijn bed gaan klimmen of luier uit gaan trekken of dat soort fratsen want
    dan blijft die slaapzak dus om andere redenen aan ;)

Hihi lief he die woordjes die ze nu steeds meer gaan gebruiken!

6. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dolfijnjes: nee, hier is Jarno gelijk vanuit het ledikant in een groot bed gegaan. Maar hij heeft ruim 3 1/2 jaar in het ledikantje gelegen :) Kwam door ruimtegebruik in het appartement en die vier maanden dat we vorig jaar gehuurd zaten, hadden we geen zin om nog een ledikantje erbij te kopen en een bed had ik toen ook nog niet. Maar Dinand gaat ook niet over in een peuterbed sowieso, wordt gelijk een groot ledikant tzt.

Slaapzak: Dinand heeft hem al een tijd niet meer aan, ligt altijd keurig onder de dekens, en zweet vrij snel met een slaapzak aan. Hoor wel eens dat het een hele strijd is om kids te leren zonder slaapzak te slapen, bij Jarno gelukkig ook geen probleem geweest destijds. Gebruikte hem sowieso altijd alleen voor de nacht.

Sahi: nee, dat zal toch vast niet, kip bij de buren op tafel?! Leuk he, die woordjes die ze gaan leren. Bij Dinand is het direct bah als hij gepoept heeft, maar tegenwoordig ook bah als zijn bakje met koekjes oid op is of zijn bord leeg is ;)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Yanna slaapt wel eens alvast bij oppas of als ik weg ben zonder slaapzak en deken (doe ik een maillot of sokken aan) en dat vindt ze helemaal best.
    Dus zelf zal ze niet zo'n moeite hebben met alleen pyama.
    Yanna zweet ook nog wel eens, zelfs met deze kou en soms met het raam open (ze heeft soms zo'n vreselijke lijflucht als ze slaapt). Maar dat betekent niet dat ze het niet koud heeft, zei een kennisje... Ik weet t dus niet ;)
    naja, als t klaar is met de nachtvorst ga ik maar een proberen met dr deken zonder slaapzak.

tsja die kip, die kan toch ook niet in het niets verdwenen zijn? ik begrijp er geen donder van...

groot bed heb ik nog niet over nagedacht, bij papa heeft ze straks een bedje wat nu nog een ledikantje is en daar kan 1 zijkant uit, zodat het een peuterbedje is. Dan kunnen we bij hem wel testen hoe ze daar mee omgaat. Ik denk namelijk dat ze de kasten plundert, aangezien ze ook wel eens 2 tellen op haar kamer moet wachten met de deur dicht als ik iets moet pakken en dan liggen alle luiers en dergelijke door de kamer.

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Sahi, Heb het geld al naar je overgemaakt hoor. Het fruit schoot me zo te binnen. Mirthe is ook echt een fruitmonster. Ik weet hoe lastig het is om van je huisje afscheid te moeten nemen, ondanks dat je er zo lekker leeft. Dat had ik met m’n ouderlijk huis. Maar op een gegeven moment ben je er ook wel weer klaar mee en kun je weer een hoofdstuk afsluiten. Fijn dat je een leuke avond hebt gehad. Balen van je kip. Hopelijk heb je hem wel weer gevonden.

@kleding, Ik heb tot nu toe alles bewaard. Ben er zelf stellig van overtuigd dat we weer een meisje krijgen. Heb sowieso alle mooie en vooral merk kleertjes bewaard.

@Daantje, leuk babyboom. Zal hem gelijk even op opnemen zetten.

@pasen, Vandaag lekker weinig gedaan. Wel even snel met de stofzuiger door het huis en een wasje gedraaid. Morgen gaan we gourmetten bij so. Overdag even rondkijken bij bouwmarkt en tuincentra. Heel misschien de laatste dingen van m’n zusje verhuizen zodat ze alles kan afronden en eind deze week de sleutel kan inleveren.

@Oorbellen. Vind ze ook super leuk staan. Maar ook ik van de week Barbie gezien, maar deed me pijn in het hart om het meisje zo te zien. Dus doe het ook pas als mirthe er aan toe is.

@EB, betrekken jullie T ook in het huizen uitzoeken? Of doen jullie dat pas zodra jullie eventueel een 2e bezichtiging hebben. Vroeg me het zo af. Vandaar.

@Karine, Ik drink het liefste iets zonder prik. Maar anders is cola wel goed. Het scheelt dik 10 euro nu.

@Rica, lekker he dat ze dan zo lekker kunnen zwemmen. Ik geniet elke week weer.

@Rrianne, jullie ook al een heerlijk avondje met z’n tweetjes. Heerlijk. Fijn dat jullie er even samen uitkonden. Merkte nu dit weekend zelf ook wel dat ik even tijd voor mezelf nodig had.

@Vaneke, Lekker weer je meisje in je armen sluiten. Ook nog even lekker kunnen uitslapen. Heerlijk. Een makkelijke rit gehad begrijp ik wel. Mirthe slaapt ook heel makkelijk in de auto. Heb de slaapzak ook nog aan. Meer voor als ze de dekens aftrapt dan heeft ze nog wel wat warmte. Zie van het zomer wel hoe het dan gaat.

@mum, hahahah luier uittrekken. Nog nooit gehoord. Ik dacht eigenlijk hetzelfde. Eerst lekker naar een peuterbedje en dan later naar een groot bed. Weet van mezelf dat het wel heel stoer is om in een groot bed te mogen slapen.

@gejanne, Ja met 3,5 jaar dan kan het ook prima om naar een groot bed te gaan. Ik zit eigenlijk nog een beetje in dubio. Maar waarschijnlijk maken we de bed ombouw zelf en dan zijn het ook niet de grootste kosten. En kan ze gelijk even wennen. Aan een groter bed.

9. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @sahi, Klinkt wel bekend de kasten leeg plukken.

@hier, Gaat alles goed. Hebben helaas elke ochtend wel een heel vroeg vogeltje. Ze was vanochtend ook 6 uur wakker (oude tijd). Nou sorry hoor is wel vroeg. Jammer genoeg slaapt ze dan ook niet weer in tussen ons in. We zien wel hoe het blijft gaan.

10. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen
    Nu al een totale rust hier. Hier ook een rustige morgen. Mirthe werd half 8 wakker. We waren zelf ook al wakker. Zo eerst naar een tuincentra. Hier werkt de vriend van zusje. Dus daar ff kijken.

Vanmiddag nog niets op de planning. Dus lekker genieten

11. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    lekker rustig hier...iedereen lekker aant uitslapen?? :)
    Hier weer opt werk, had me wel verslapen, was 20 minuutjes te laat, scheelt dat ik gisteren ook avonddienst had dus hoefde de nachtdienst niet op me te wachten om dingen door te geven...

Elke voor eerste in nieuw ingerichte kamer geslapen, was wel even vreemd toen ik ging kijken toen ik thuis kwam gisterenavond, ze ligt opeens aan de andere kant van de kamer, maar ze lag erbij alsof ze het allemaal prima vond dus mam vond het ook prima :) Deze ochtend om 5.30 wel even wakker, maar na flesje en verhaaltje van pap doorgeslapen en hoorde ze net toen ik vertrok om 7.30 pas weer.
    Weer is hier hardstikke lekker, dus pap zal vast lekker naar buiten gaan met ze, straks nog bezoek en dan gaan we even naar de kinderboerderij...

Verder weinig nieuws...morgen naar de gyn, ben weer erg benieuwd, daar zullen ze vast weer even met de echo kijken...wel weer leuk om ons spekkie te zien :)

ga verder hier maar ff wat administratie doen, iedereen ligt nog op bed geloof ik ;)

12. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiesmorgens,

Wat een heerlijk zonnetje zeg, straks maar lekker even er op uit :)

Gistermiddag een leuk dagje gehad. Lekker met een vriendin gezeten hier en toen de mannen terug waren van voetbal zijn we naar vriendin's huis gegaan om te eten met zijn allen. Na het eten nog lekker buiten gespeeld, Stijn wou alleen maar met de grote kindjes spelen die er waren, lekker voetballen enzo haha. Hij had helemaal geen oog meer voor papa en mama. ;)

We zouden eigenlijk naar huis maar ineens bedacht mijn vriendin dat het leuk was om nog even naar het paasvuur te gaan. De kerels wouden niet mee dus wij zijn met de kids gegaan. Stijn wist niet wat ie zag, heel leuk :)

Zo nu maar weer even lekker broodjes bakken! Zwaai!

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Poookie, gaaf dat jullie S. mee hebben genomen naar het paasvuur.

Vaneke, wat fijn dat E. zo lekker sliep op haar nieuw ingerichte kamertje. De kids gaan straks samen slapen toch? Werk ze vandaag.

Dolfijnjes, gelijk heb je hoor. Ik vind alles voor 7uur ook vroeg. Hopelijk is het een fase. Hahha en wat betreft het luier uittrekken, jaaaa heb wel eens meegemaakt dat een jongentje zijn slaapzak (die op zijn rug vast zat) los had gemaakt, zo zijn romper los had gemaakt, luier af en de poep zat overal, bleeeeh!

Sahi, ideaal lijkt me dat als je de zijkant van het bedje er uit kan halen. En wat betreft het zweten met kou? Van warmte zweet ik nauwelijks (daarin tegen krijg ik juist ene rood hoofd), maar als ik het koud heb begin ik juist te zweten. Wrsch omdat mijn lichaam zo hard moet werken om het enigzins warm te krijgen.

Slaapzak, L. is een enorme koukleum.
    Draagt dan ook een winterslaapzak met mouwen. Zonder slaapzak eigenlijk ook nog nooit geprobeerd. Hij ligt verder wel bijna altijd onder de dekens helemaal boven in zijn bed.

Mum, danku! daar gaan wij ook voor:D Hoe is daar bij jullie?

Waar spelen jullie kids momenteel veel mee? L. is helemaal in to de duplo. Al tijden, maar bouwt er nu ook echt mee. Hele torens, of de hele plaat vol met diertjes en blokken. Ook de houten trein van Ikea is groot succes, wij zetten hem in elkaar en hij rijdt met zijn treintjes rond.

14. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    ff leuke melding...mijn buik zat hele tijd "sprongetjes" te maken soort van, superleuk om te zien, heb ik met Elke nooit gehad zoveel beweging, dus erg leuke belevenis nu :D

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, ohhh wat leuk! L. was ook altijd heel rustig, voelde je af en toe aan de buitenkant een plopje. Terwijl een collega haar hele buik op en neer ging als het beebje druk was.

Poookie, had je mijn reactie nog gezien onder S. zijn foto met zijn bekkie vol tandjes op fb?

Zo heb me even nuttig gemaakt, mijn houten krukje gepimpt en de binnenkant van de deur van L. zijn speelkast geverfd met krijtverf. Hij heeft er nu nog niet heel veel aan, maar wel leuk voor in de toekomst.

16. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ VanEke: Wat leuk is dat he?!? Bij Ryano had ik plopjes en Micah ging als een razende tekeer... Dat is nu nog zo :D Micah is veel drukker dan Ryano op die leeftijd... Belooft dus nog wat ;)

@ Rrianne: Leuk dat je krukje en de deur voor L weer mooi zijn geworden, gepimpt... Top!!

@ Hier heerlijk een paasontbijt gehad, nadat ik mocht uitslapen. En de boys hebben in de tuin eieren gezocht :) Als Micah straks wakker is gaan we even naar het natuurpark, eierzoektocht doen en daarna naar mijn broer en schoonzus, daar blijven we eten. Heerlijk om niet te koken een keertje en je laten verwennen op je trouwdag ;)
    Fijne maandag verder!! :)

17. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag Karine!! En dat belooft inderdaad nog wat, nu valt het nog wel mee hoor dat het nu als een razende tekeer gaat, maar wel duidelijk meer beweging als bij Elke, komt misschien ook omdat Elke stuit lag en uiteindelijk ook met de navelstreng wat in de knoop zat, misschien had ze gewoon minder mogelijkheid om echt veel te bewegen...

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Karine gefeliciteerd met jullie trouwdag! Heerlijk dagje voor de boeg als ik t zo lees, have fun :)

@Rrianne ja ik had het gezien! Wat een verschil inderdaad haha, Stijn met zijn mondje vol en L. nog maar een paar tandjes. Grappig!

@VanEke wat leuk he die bewegingen, kon ik zo van genieten :)

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: lekker zo'n avondje weg samen, ik had er met alleen D.imara nooit zo'n behoefte aan, maar nu met 2 des te meer haha
    goed hoor om ook gewoon even "man & vrouw" te zijn ipv alleen maar papa en mama.
    Hier gaat het goed, rust is weer een beetje weergekeerd en morgen begin ik bij mijn nieuwe baan..
    meteen een lange dag van 9 tot 18 dus ben benieuwd!
    Hier speelt D.elani graag met autotjes en diertjes.. die houten trein van Ikea wil ik ook nog eens halen..

@ Oorbelletjes: Ons meisje heeft ze gekregen met 2,5 jaar, ze wilde ze zelf heel graag, zeurde er al een paar weken stellig om
    en was héél flink met laten schieten..
    eerst de ene en was bang dat ze dan de 2e niet meer toe zou laten maar heeft ze super gedaan en geen traan gelaten.

@ Dolfijnjes: haha ik heb het vaker gehoord en heb bij dat soort dingen altijd zoiets van: "Dat zal mij niet gebeuren"
    maar zal je altijd zien he haha
    Pfoe dat is inderdaad wel vroeg zeg.. oh vanmorgen half 8, dat is een betere tijd!

@ VanEke: Elke pakt het goed op dus in haar nieuwe kamertje! Vervelend dat je je verslapen had!
    Lekker van genieten van die bewegingen! ik mis die nog elke dag!

@ Pookie: Klinkt als een gezellige eerste paasdag!

@ Karine: Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Klinkt als een heerlijk dagje!

Hier gister de hele middag visite gehad, iedereen had iets lekker gemaakt dus hadden eten voor een heel weeshuis..
    was er gezellig.. Vanmorgen heerlijk met z'n 4tjes ontbeten en daarna eitjes gezocht in de tuin..
    Vanmiddag nog even lekker over de paasmarkt gestruind en achter in de tuin gerommeld en de kids lekker gespeeld.
    Vanavond huisje weer een beetje aan kant maken en voorbereiden voor morgen want morgen is mijn 1e werkdag!

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Even snel tussendoor:

wat xouden jullie doen, als lois 2 wordt haar in een ledokant, peuterbed of 1-persoonsbed met hekje er voor.

we discussieren hier maar sjonge wat lastig.. heb zon mooi k3 bed gezien.
    Wat zouden jullie doen.

karine gefeliciteerd en veel plezier!!

Deel Deze Pagina