Oktober 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door krumeltje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    O ja, kraamzorg ga ik ook pas na 12 wk regelen. Lijk me afschuwelijk als je alles weer moet afzeggen. Dan ook pas de cadeaudozen aanvragen.
    Ben benieuwd hoevaak die wisselen qua inhoud, anders krijg ik dezelfde als bij mijn zoontje :p (erg leuk overigens :D).

2. Maia

Maia Niet meer actief

@silsa welkom!

@rest: bedankt :) ik weet dat het niets hoeft te betekenen.
    Ehhh even denken... ik heb de vk gebeld, die kunnen (zoals ik al dacht) nu weinig betekenen tenzij het echt flink gaat bloeden. Als dat het geval is moet ik terugkomen en krijg ik deze week meteen een echo. Ik heb niets geks gedaan vandaag, geen sex gehad of wat dan ook wat het zou kunnen verklaren. Nou ja, ik heb de was gedaan en de wc's geboend maar dat is nou niet zo inspannend dat ik denk tja... maar het is tot nu toe niet doorgezet, ik blijf krampjes/steekjes houden maar die had ik al een paar dagen dus dat kan ook gewoon van de groei komen, ik ben nog steeds flink misselijk ;) :( dus ik ga er nu vanuit dat het gewoon een gesprongen ader is geweest (ondanks dat het best veel was opeens) en dat het nu afzakt. En zo niet, nou ja, dan is het jammer en verdrietig maar dan is het helaas zo. Ik wacht het wel af. Voor de zekerheid maar wat maandverband gekocht, je weet nooit.

bedankt voo rhet medeleven.

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Combitest ga ik niet doen. ga er vanuit dat alles goed is en zo niet.. dan niet. ik moet er niet aan denken om te beslissen of je een kindje wilt houden of niet.. of dat jeje de hele zwangerschap zorgen maakt. Nee, dan maar geen test

Seksen doe ik gewoon hoor!! Tot nu toe ook geen bloed gehad dus er is niks mis mee :) Ik heb het daarbij nooit een week overgeslagen, dus zal het echt missen om nu in een keer te stoppen! ;)

En nu ben ik alles alweer vergeten. Echt slecht. Hmmm, ben ook zo moe!

Over die buikpijn/steken. Even doorzetten. Ik was er binnen 2 weken vanaf. En het was echt niet leuk nee. :( Nu af en toe nog wat darmkrampen, maar valt echt reuze mee.

4. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Mieni, jeetje wat een stress! aderhalve week wachten is wel heel lang hoor. Toen ik Follikel metingen had, kon ik een dag van te voren bellen voor een echo, blijkbaar hebben ze daar ruimte voor... Als de spanning te veel wordt, kan je er misschien eens naar vragen?
    Maedra, mijn schoonzus werd pas misselijk in haar twaalfde week... dus alles kan :)
    Fiet, WAUW! Wat een geweldig nieuws, heerlijk om te horen, dit geeft iedereen 'weer' moed
    Ellen, gefeliciteerd met de goede echo!
    Princess, welkom en gefeliciteerd
    Maia, jeetje wat is dat schrikken... jammer dat je niet bij de VK terecht kan, al was het alleen maar om er zelf wat rustiger van te worden.
    Silsa, gefeliciteerd, wat een bijzonder valentijn cadeautje :)
    Ilona, wij kiezen bewust niet voor de combinatie test. de uitslag geeft een kansberekening weer en zegt niets specifiek over jou kindje... voor mij zou dit echr alleen maar stress met zich meebrengen en dat is nou juist net niet goed.

Hier nog steeds weinig last van kwaaltjes, beetje moe, maar dat mag de pret niet drukken :)

Ben erg benieuwd wie er wel en niet meedoen aan moeders voor moeders (en dan vooral waarom) vertel, vertel.... ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik doe niet mee met MvM. Ik ben er de vorige keer zo beroerd van geweest en nu ben ik alweer zo misselijk en van het idee alleen al van die geur van die flessen ga ik nu al spontaan over m'n nek, ook zonder dat ik ze ruik ;) dus dat ga ik gewoon niet trekken. Anders doe ik het graag maar het lukt me gewoon niet. Vorige keer wel volgehouden, maar met heel veel moeite.

@testen: als alles hier goed blijft gaan gaan we geen combitest/nekplooimeting of weet ik veel wat laten doen. Alleen de 20 weken echo. Bij Fleur ook niet gedaan.

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    @Silsa, welkom en gefeliciteerd meid :D

Vwb combitest, het is en blijft idd een kansberekening. Alleen een vwp geeft absolute zekerheid, maar ook een verhoogd risico op een mk.
    Dat laatste doen wij daarom zeker niet. Het kindje is hoe dan ook welkom bij ons, ziek of niet ziek. Bovendien hebben wij een erfelijke ziekte in de familie. Alleen wil ik daar niet pas achter komen als ons kindje geboren wordt, maar weet ik dat 'liever' van tevoren. Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over en dat respecteer ik.

Zo genoeg serieus gepraat, nu weer tijd voor vrolijke zaken :D.

7. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Eerste werkdag zit er weer op. Ga m'n biezen pakken en naar huis :)

8. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ combinatietest / nekplooimeting..ik denk dat wij dat ook niet gaan doen hoor. Ik zou nooit een vruchtwaterpunktie doen om iets uit te sluiten en om mogelijk 7 maanden rond te lopen met de vraag of mijn kindje niet een afwijking heeft, dat trek ik niet.

@ MvM, eerste zwangerschap wel gedaan, heel veel gespugd en idd. ik heb ook moeten doorzetten. Tweede zwangerschap was een MK en was ik heel blij dat ik me nog niet had aangemeld. Bij mijn derde zwangerschap durfde ik het niet aan, bang dat ik ze mogelijk weer moest afbellen. Nu wil ik eerst een goede echo zien, voordat ik me aanmeld. Maar wil wel graag mensen helpen hoor.....al is het maar een beetje.

9. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant

Jihaaa, lekker naar huis!

10. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Fiet & ellenK; gefeliciteerd met de goede echo's!

Maia; hoe gaat t nu met je?

net naar de ah geweest..; fruit, crackers en een shitload aan snoep :D

sex is hier sinds de posi test ook niet meer geweest... Allebei ff geen behoefte aan gehad druk druk druk. Maar niet bewuste onthouding:)

Weer nieuwe meiden! welkom!

11. polly

polly Actief lid

14 aug 2007
    298
    0
    0
    Combinatietest: JA

20 weken echo: wij krijgen deze zwangerschap - als alles goed blijft gaan - zelfs een uitgebreide screening in het AMC.

12. Fiet

Fiet Actief lid

19 jan 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden nogmaals bedankt voor al jullie lieve en posi reactie's !!!
    idd geeft het iedereen ff een posi gevoel hoop ik om een super echo te zien ..
    ik ben onderweg naar mijn roze wolk ! geloof het bijna zelf ..

krijg zo volk dus moet ff opschieten maar wilde jullie echt ff bedanken voor al jullie super reactie's

combinatietest .. vorige keer niet gedaan ik denk het nu van wel .. ben toch al weer 3 jr ouder ...heb alle info mee gekregen moet het over 2 weken laten weten ..

deurbellllllllllll

oh vinden jullie dat "swecret story" wat ?? op tv

13. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @auto: ik heb een ford fiesta en dat bevalt heel goed!

@mieni: shit zeg! Is eiwit in de urine niet alleen een probleem als je hoogzwanger bent?

@maedra: volgens mij stijgt hcg pas vanaf 6 weken heel hard met een piek op 10 weken en dan weer lager met 12-16 weken.

@sex: hier bang voor bloeden en dat is uiteindelijk ook gebeurd. Volgens internet schijnt het geen kwaad te kunnen. Ik wacht toch maar evend e echo van volgende week af.

@fiet: proficiat met je mooie echo! Geniet er van meid, het is je gegund!

@ellenk: jij ook proficiat met je echo. Genieten!!!

@maia: shit zeg, ik hoop dat het meevalt!

@nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd!

@combinatietest: vorige keer niet gedaan, nu wel van plan.

@mvm: vandaag het eerste kratje opgehaald.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

mmmm wij hebben ook spullen meegekregen voor prenatale diagnostiek. Tja niet makkelijk allemaal.
    Gyn raadde ons geen combi test aan omdat ik vanwege mijn leeftijd al weet wat de kans kan zijn. En vooral van belang wat ga je doen.... Is down een reden voor afbreken zwangerschap. Zo nee zei ze kon ik beter de 20wk echo afwachten en mochten er dan grote problemen zijn alsnog voor evt afbreken kiezen.

Heb een buurjongen met down die verder geen problemen heeft (vaak hebben ze ook hartproblemen) en die gaat nu gewoon naar de lagere school.

Bij mij speelt ook mee dat ik met mijn curretage met 15wk zo overstuur was dat ik heb bezworen dit noooit met een levend kind te doen. Maar ja dat was ook weer 3 jaar geleden en dat roest ook...

Het is fijn dat je de keuze hebt maar dat maakt het niet makkelijker....

15. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hier genoeg ruimte voor 2 kleine kids en toebehoren in de auto.. We hebben een volvo v50 (station) en een seat ibiza voor als een van ons zonder kind wegmoet.. :)

16. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

jeejtje hoe moet ik jullie nou bij houden....:D

@ Fiet YEAY!!!!! *cheer*

@ Ellen wat fijn een goeie echo!!!!

@ sex mijn vriend durft niet:$

@ MvM helaas geen plek voor... heb maar 1 wc en aangezien nog niemand het weet kan ik ze nergens kwijt..

@ combi test, we zitten niet in een risico leeftijd en er komt niks in onze families voor dus ik denk het niet.

@ auto ik heb een fiat stilo en vriendlief heeft de Megane Estate

verder weet ik het al niet meer....:(

Ik ben vandaag heel stout geweest (voel me alsof ik de hele wereld aankan dus dacht waarom niet;)) Heb de VK gebeld voor een afspraak en die heb ik 22-02, maar ik krijg ook met 8+4 weer een echo!!! Had vergeten;) te zeggen dat ik er volgende week al 1 heb in het zh.... Dus heb nu met 6+2 en 8+4 en 12w? een echo:D

verder voel ik me vandaag oppie toppie zwanger!!! Voel me SUPER!!!

oh ja ik vroeg me af, kan zonnebanken kwaat nu?(sorry als het een rare vraag is, maar wil graag van mijn bleke winterse huidje af:cool:)

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maantje; heb afgelopen week ergens gelezen dat de zonnebank in het eerste trimester wordt afgeraden, net als de sauna. Dit omdat de warmte niet goed zou zijn voor de ontwikkeling in de eerste periode Daarna het liefst alleen met een handdoek over je buik (vanwege de felle lampen volgens mij).

18. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL

Thanks, ik heb nog even gegoogled, en er staat dat het voor 15 min geen kwaad kan, alleen een zw.masker kan optreden. Nu heb ik speciale lampen ivm psoriases. Heb de zonnenbank van mijn opa gehad en die heeft daar last van maar gebruikte de bank nooit meer, dus mocht ik hem hebben:D Ik ga zo dus lekker even 10 min onder mijn zonnenbankje:D Ik doe wel een handdoek over mijn buik, want die ziet toch niemand voorlopig;)

19. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    BEVALLINGSLIJST OKTOBER 2011

1.
    Anz87: 2e - denkt een jongen - MCA - FV
    Krumeltje: 2e - ? - ?
    Zippie: 3e - ? - ?
    Lolly: 2e - geslacht blijft een verrassing- ZH
    berenbotje: 3e - ? - ?
    EllenK: ? - ?
    2.
    Goldduke: 1e -kalender zegt jongen - zh
    3.
    Lieke1979: 2e - ? - ?
    Worstenbrood: 1e -geslacht blijft een verrassing - zh
    Fleurop: 1e - geslacht blijft een verrassing - thuis
    Ann: 2e - ? - ?
    Tinie84: 1e - ? - ?
    Fiet: 2e - geslacht blijft een verrassing- ZH
    4.
    Esthertje80: 2e - denk een jongen - zh
    Alleentje: 1e - ? - ?
    kaatje80: 2e - geslacht blijft een verrassing - zh
    Merel 2009: 2e - ? - ?
    Maedra: 1e - nog geen idee - zh
    5.
    Maia: 2e - denkt een meisje - Thuis- F&BV
    6.
    Axioma: 2e - nog geen idee - zh
    Tina23: 3e - denkt een meisje - zh
    Mieni: 4e - kalender zegt jongen, denkt zelf een meisje - ZH - FV
    Friesfamke: 1e kindje - ? - ?
    7.
    Doradiego: 2e- nog geen idee - thuis (hoop ik) - FV
    Ilona PS: 2e kindje - geslacht blijft een verrassing voor jullie - zh - FV
    8.
    9.
    Door76: 1e - denkt een meisje - zh
    Mbtc: 1e - geslacht blijft een verrassing - zh
    10.
    Princi: 2e - nog geen idee - zh
    Cherry27: 1e - nog geen idee - thuis
    11.
    Marooz: 2e - vermoeden een meisje - thuis bevallen
    12.
    Mouse: 1e kindje - nog geen idee - ZH
    Hanuna79: 1e kindje - kalender zegt jongen, denkt zelf meisje - ?- ?
    13.
    Lovingmom: 2e - kalender zegt meisje, denkt zelf ook meisje - zh - FV
    Polly: 2e - kalender zegt jongen - ?
    Flowery: 1e - denkt een jongen - thuis - BV
    14.
    15.
    16.
    Maantje: 1e- denkt een meisje - FV - ZH
    Tjissia: 4e - ? - ?
    17.
    Bijzonder: 2e - denkt een meisje - zh
    Zeehondje: - 1e kindje -? - ?
    18.
    19.
    Snelly: 2e - geslacht blijft een verrassing - ZH- BV
    20.
    21.
    22.
    Sabrina1984: 2e kindje - kalender zegt jongen, denkt zelf ook jongen - Thuis - FV
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.
    TOTAAL: 41
    Sterretjes onder ons: 7(Aowyn,Pompeloesje, Soepkip, Jasja1, Johanna1, Isis857, mamav2boys)

AFSPRAKENLIJST:
    15-2: Worstenbrood gyn, Hanuna79: intake gyn, Door76 intake gyn
    16-2: cherry27 10.20 intake vk
    17-2: marooz 1e echo
    18-2: Tinie84: vk, maedra 1e echo bij de gyn
    21-2: Kaatje80 9.45 1e echo, Lieke79 1e echo 10.15, goldduke intake vk 16.15, zeehondje 1e echo Mouse 1e echo gyn
    22-2: Lieke79 15.20 intake, Maantje intake vk 10.30 uur
    23-2: Anz87 intake vk 13.15
    24-2: krumeltje intake vk, Mieni gyn (+echo)
    25-2: ann 1e echo, Maia intake vk
    28-2: Berenbotje 1e echo + intake vk
    1-3: mbtc intake vk, Fiet 2e echo gyn
    2-3: Anz87 1e echo 13.30, Snelly 1e echo 08.00
    3-3: Fleurop 1e echo + intake vk,
    Tina23 1e echo + intake vk, Doradiego 1e echo + intake vk 12.50
    4-3: Lolly 1e echo
    7-3: Lolly 9.00 intake vk, kaatje80 9.00 intake vk, Sabrina 10.10 1e echo
    8-3: Nathalie3004 19.00 echo + intake VK
    10-3: Maia 1e echo, Axioma 1e echo, Maantje 2e echo
    11-3: Axioma afspraak gyn
    14-3: mbtc 1e echo, Snelly Gyn 09.15

Moet er iets op het lijst of aangepast worden, stuur AJB een pb naar Mieni, Anz of Lolly en wordt het zsm op het lijst gezet!
    ========================================
    Heb de lijst iets aangepast, er is een max. aantal tekens vandaar

20. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Zo meiden, wat gaat dat snel hier. Heb me vandaag voor MvM aangemeld. De 28e heb ik de eerste echo en de dag erna mogen ze de kratten komen brengen als ik geen slecht nieuws heb. Vorige keer ook tot de mk meegedaan. Is een kleine moeite, scheelt dat ik niet zo misselijk was. Kan me goed voorstellen dat het dan echt niet te doen is.

Zijn er meiden die motorrijden? En kan dat kwaad??

X

Deel Deze Pagina