Oktober 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door krumeltje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    gisteren heeft mijn mannetje beneden gepoetst, had er echt geen energie meer voor.
    Nu heb ik zin in suikerbrood :D

Oh volgens het NUB-topic krijgen we weer een jongen. Hard opzoek naar een jongensnaam dus :D

2. Female

Female Niet meer actief

Ik ga weer ff verder :D

@ Froukje; gefeliciteerd, en welkom hier!! Wat gaaf een tweeling! Leuk dat je in ons clubbie komt, kunnen we mooi volgen hoe dat nou is, zwangerschap van een tweeling :D
    En je woont in Tsjechie! Wauw! Woon je daar al lang? Voor de liefde daarheen of niet?

@ Emma; wat gek 1 min. :(
    Waarvoor moest je naar de gyn dan? Routineafspraak? Dan had ze wel weinig te vertellen zeg....

@ Zeehondje; volgens mij zijn er heel veel hoor die het hartje echt pas na 12 weken horen...

@ Angelsound; het ziet er naar uit dat ik er nu toch één op de kop heb kunnen tikken. Ben benieuwd! :D

@ Marooz; oh wat super fijn zeg, wat een goed nieuws, opluchting!!! :)

@ Sahi; balen zeg hooikoorts. Mag je daar nu iets voor nemen, homeopatisch ofzo?

@ Lovingmom, gezellig, heb je gewinkeld in duitsland?

3. Female

Female Niet meer actief

@ Lovingmom; oh lees het al. Gelukkig ben ik niet de enige klungel met kinderwagens (en buggy's met zware tassen die achterover klappen als je je kind eruit haalt :))

@ Sahi; ik heb dat ook hoor, dat ik regelmatig denk: als het maar goed blijft groeien en doen.. Zal wel normaal zijn ;)

Zo ik ga ff zalig in m'n uppie een uurtje de stad in :D

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou meiden wie lust er dan een stuk van mijn suikerbrood !!
    ik heb genoeg hoor ...
    wacht ik snij al wat plakkie's kunnen jullie zelf ff pakken ..:D

female shop ze !! lekker hoor
    ik ga maar eens een keer niet kost het ook geen geld hihi
    en idd controle afspraak maar omdat we donderdag de nekplooi hadden gehad en alles goed was .. was het nu beetje snel achter elkaar .. nu over een maand terug !

LM super van je mannetje !! mijn man helpt ook zo geweldig ..
    en zou voor het zekerste ook maar een meisjesnaam kiezen haha:D

Mariel helaas schijnt de zon hier helemaal niet het is grijs en grouw en koud ook nog eens .. maar wel poetsweer anders wil ik alleen in de zon zitten haha
    en jij nog plannen voor vandaag ?

zo en nu ga ik soppen en zuigen:cool:

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Meisjesnaam hebben we al :D
    Maar die hadden we bij onze zoon ook al heel snel, maarja toen was het een jongetje hahaha

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Emma: hahaha dat is ook weer waar, maar goed dat er dan geen zonnetje schijnt bij jou :D Ik ga gewoon braaf aan het werk, en af en toe even spieken op zp hihihi ;)
    Namen: Hebben wel een ideetje maar zijn er nog niet uit, vorige keer wisten we wel een jongensnaam en geen meisjesnaam en toen werd het een meisje... en nu weten we geen jongensnaam maar wel meisjesnamen hahaha zal je zien dat het een jongetjes wordt :D
    Female: veel plezier in de stad ! Lijkt me ook even heerlijk, lekker even lunchen en shoppen..
    Lovingmom: Oh dat heb ik ook zo vaak, daar moeten ze eens wat voor uitvinden dat je buggy gewoon blijft staan.
    Sahi: Hier ook hooikoorst balen hè ! Volgens mij mogen we alleen iets homeopatisch... ik mag mijn jaarlijkse pillen in ieder geval niet meer :(

7. Froukje23

Froukje23 Lid

9 jan 2011
    19
    0
    0
    Mijn verhaal, want er zijn wat nieuwsgierige :)

Ik ben 2 jaar geleden samen met mijn vriend naar Tsjechie vertrokken. Mijn vriend had hier al een bedrijf en het kopen van een huis is hier nog heel goed te doen. We hebben een mooie boerderij gekocht die we aan't opknappen zijn. Jaja, we zitten dus midden in een verbouwing. Gelukkig is het einde in zicht en zal het denk ik juni wel af zijn. Net op tijd. We rijden sowieso regelmatig terug naar Nederland. Misschien wel 1x per maand. Daarom zijn de controles goed te doen, daar plan ik mijn bezoeken op. De laatste 2 maanden ben ik van plan in Nederland te blijven. Ik zoek alleen nog een huisje. Mocht iemand iets weten, we zoeken een gestoffeerd huis/appartement in de buurt van Zaltbommel/Den Bosch voor het laatst half jaar van dit jaar!
    De reden dat ik niet in Tsjechie wil bevallen is voornamelijk omdat wij de taal niet spreken en hier de meeste doktoren wel engels praten, maar de zusters niet. Ik wil wel begrijpen wat er gebeurd, vooral nu met een tweeling! Ook vind ik de ziekenhuizen wat... uuuh, laat ik zeggen dat als je er binnen komt het is alsof je terug in de tijd gaat :p
    Nu ik een tweeling krijg ben ik echt heel blij dat ik terug naar Nederland ga voor de bevalling, maar ook voor de tijd erna. Ik denk dat ik mijn vriendinnen en mijn moeder erg dicht bij me wil hebben in het begin!!! Ook kennen ze hier geen kraamzorg en die zal ook wel erg handig zijn om in een ritme te komen.

We weten al heel lang een meisjes naam en hadden ookal heel snel een jongens naam... nu moeten we er alleen 2 van elk, hihi

8. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Froukje: Wat onzettend leuk joh een boerderij ! Nemen jullie ook beestjes ? En kan me voorstellen dat je liever in Nederland bevalt, helaas ken ik niemand in de buurt van Den Bosch. Spannend joh allemaal !

9. Ellenk

Ellenk VIP lid

@Froukje ik zou dan ook lekker in NL bevallen.

Namen.... Wij weten het ook nog niet... Eerst waren echt van de Nederlandse namen. Nu vinden scandinavisch ook wel wat. Dus dan zit je aan de Mats, Sven, Mette, Mitte, Viveke ofzo. Ik had vroeger een hele leuke Finse collega maar van die namen weet je dan weer niet of het manelijk of vrouwelijk is. :) En dan moet je voor de rest van je leven je naam steeds spellen voor iedereen. Ook niet echt leuk.
    Alhoewel mijn vriendin heet Monique en dat kunnen ook veel mensen niet spellen dus wat dat betreft ;)

Ik zei ook al we kunnen beter een paar namen uitzoeken en als het dan geboren wordt beslissen. Dat je het dan aankijkt en denkt het is echt een ...... Maar ik weet niet of dat ook wel zo werkt.

Hier trouwens ook geen son. helaas maar maakt niets ik moet toch werken. Dus prima. Zaterdag wordt het 20 graden ofzo. Dan ga ik denk ik maar lamballen in de tuin ;)

Heb net de kraamzorg en de verzekering geregeld.
    Wat een aardige mevrouw van de kraamzorg. Echt een prettig gesprek. Verzekering maar gewoon lekker via een invul formulier gedaan en niet via de telefoon.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hoe werkt dat ook alweer dat aanvragen. Moet je dan gewoon je verzekering bellen?

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Moet je even op de site van je zorgverzekering kijken. Daar staat het precies op als het goed is. :)

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks dames, moet ik ook nog doen :) Ga meteen even op de website kijken !

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zo beide geregeld :D
    Bij je zorgverzekering is het volgens mij alleen maar voor het kraampakket. Kraamzorg heb ik ook gedaan en gevraagd of we ook een voorkeur van verzorgende aan konden geven en dat kon :D.
    Hoop zo dat ze dan beschikbaar is. Was echt een super fijne verzorgende :D

14. Female

Female Niet meer actief

@ Emma; oh dat is idd wel snel ja, als je donderdag al geweest bent...

@ Mariel; kun je dat niet regelen, dat je even een paar uur alleen weg kunt?

@ Froukje; is idd een moeilijke taal. Ben je de taal wel aan het leren? Lijkt me toch wel handiger als je er echt woont en wilt blijven, niet?

@ Namen; meisjesnaam hebben we al. Jongen moet nog, heb vd week een boek meegenomen vd bieb :)

@ Stad; nieuwe tuinklompjes voor de kids gekocht en een paar goedkope kleertjes :).
    En ff simpele slippertjes voor mezelf, had gewoon NIKS meer.

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wat leuk tuinklompjes :D
    Is Juul denk ik nog iets te jong voor.

16. Female

Female Niet meer actief

Hoe oud is Juul dan? Celeste is ook pas 2, maar ik vind ze zo super handig.
    Heb voor haar paarse kleintjes gevonden in 22-23 maar die kleine maatjes hebben ze bijna nergens.... Waren maar 7 euro.

Voor Kynan van Cars. Hij heeft ook houten klompen, vind ie ook fijn lopen (snap ik echt niks van :D)

17. mamavaneenzoon2

30 mrt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey allemaal

lijkt me leuk om hier mee te komen schrijven
    ik ben 3 oktober uitgeteld van onze 2e spruit.

groetjes mamavaneenzoon2

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Female: Helaas niet, maar heb maandag ochtend na de echo lekker vrij genomen. Dus dan heb ik wel even vrij maar zijn de winkels dicht zit ik me net te bedenken hahaha lekker handig. En waar heb je die tuinklompjes gekocht ? Wil ik voor Esmee ook !

Zo en verzekering en kraamzorg ook geregeld !

Heb die boerenaardappel karbonade toestand van Maggi in de oven staan, ben erg benieuwd of het wat is... Gebeurd nog bar weinig in ieder geval, de zak moet helemaal groot worden maar nog niets van dat alles....

Potverdikke, is zp in onderdhoud... hmm dan maar even dit berichtje bewaren voor later... en daar zijn we weer :D we kunnen weer berichtjes plaatsen !

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    mamavaneenzoon: Welkom en gefeliciteerd !

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Welkom en gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina