Oktober 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door krumeltje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Foliumzuur dacht ik wel. Bij de vitaminen is het wat je zelf wilt.
    Ik slik mama & baby de hele zwangerschap door. Zitten vitamine en foliumzuur in. Daarnaast slik ik ook nog floradix tabletten.

2. Female

Female Niet meer actief

@ Ellen; knap hoor dat je het volhoud, ik heb er echt geen discipline voor haha...
    Ja foliumzuur mag je al mee stoppen omdat zenuwstelstel en ruggenmerg al voltooid zijn. Vitamines is idd hoe jij wilt.
    Ik heb gewoon kruidvat zwanger vitamines en blijf die gewoon doorslikken.. (de hele zw.schap)

3. Female

Female Niet meer actief

PS ik geloof niet dat die vitamines echt noodzaak zijn hoor, goed gezond en gevarieerd eten is volgens mij ook prima, maar het kan geen kwaad ze wel te nemen...

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik vroeg me vanmorgen ook af wanneer je mag stoppen met foliumzuur?

ik neem geen extra vitamines, puur omdat ik niet die pillen kan slikken. is er iemand die weet of er dan ook kauwvitamines zijn? weet wel dat ze er zijn, maar dat zit dan ook vit A in.

@jusi: wat een vreselijk nieuws. heel veel sterkte gewenst.

verder heb ik wel alles bijgelezen, maar niet veel meer onthouden, was gisteren laat terug van mijn werk, dus geen zin meer gehad om op internet te kijken.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lizhok, hoe was het?????

Volgens mij mag je inderdaad na tien weken ongeveer stoppen met de foliumzuur. Ik slik ze gewoon door, tegelijk met m'n andere medicijnen.
    Vit. B12 krijg ik via een injectie en vit. D krijg ik via druppels (1 ml per maand). Dus ik slik geen andere zwangerschapsvit. Dan krijg ik teveel van alles binnen denk ik.
    Wel heb ik visolietabletten gekocht, maar ben ze tot nu toe steeds vergeten te nemen!

Net even twee boterhammen onder de rooster gelegd. Even glaasje water naar de tafel brengen en op de één of andere manier was ik even later helemaal met m'n gedachten alleen nog maar bij facebook. Totdat ik een rare lucht rook, shit, m'n boterhammen! Nou, ze waren dus echt pikzwart en wat een stank toen ik het apparaat open deed. Luchtrooster, afzuigkap en meganische ventilatie staat aan nu. Maar het blijft nog wel even hangen denk ik, bah!
    Zou dit nou ook komen door de zwangerschap? Heb het echt nog nooit gehad!

Nou, wij mogen dinsdag voor de 12 weken echo (12wk, 3dg). Vind het wel weer spannend en blijf toch soms denken wat als het niet goed is. Maar aan de andere kant. Bijna iedereen die ik nu spreek (en die weten dat ik zwanger ben) zegt dat je het al gaat zien! Ben dus wel benieuwd of er volgende week mensen zijn die na het nieuws zeggen "ja, ik dacht al wat te zien!"

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    female: ja, eerste kindje.
    we hebben macaroni gegeten. En vandaag gaan mn vriendinnetje en ik samen zelf pasta maken, dus lekker macaroni weekje ;)
    veel plezier op je vrijwilligerswerk!

ellenk: wat goed, 3 keer per week rennen. Ik ben echt zooo slecht in sporten en ik vind het zooo vreselijk, ik hou dat nooit vol.
    foliumzuur moet je tot minimaal 10 weken slikken, maar daarna is het ook gewoon een prima ondersteuning. Mn foliumzuur is bijna op en dan ga ik over op van die mama-suplementjes, met vitamine D en foliumzuur, je zou er extra energie van krijgen. en het ondersteunt de ontwikkeling van de borstvoeding.

zeehondje: tegen jou kan ik zo makkelijk zeggen; het zit wel goed, natuurlijk! Maar zelf ben ik ook erg onzeker, vervelend, maar het hoort er een beetje bij.

all: zo even croissantjes eten, doe ik vaker op vrijdag, dan zijn ze hier aan de overkant in de aanbieding en dan verwen ik mezelf even met de lunch!
    verder een beetje trillerig, maar heb na de kapper ook meteen boodschappen gedaan en uitgeruimd en mappen uitgezocht, dus moet even rustig aan doen denk ik.

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    De echo was prima, de kleine was weer lekker aan het tuimelen in de buik. Tess vond het allemaal prachtig. Daarna wilde ze zelf....ha ha ha.De vk was zo lief om even "alsof" te doen bij Tess.
    De school was helemaal top, dus we gaan aanmelden.
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar als ons nieuwe kindje naar de gastouder moet, dan gaat Tess net naar school. Dus wat dat betreft hebben we geen probleem. We hoeven alleen op zoek naar een nieuwe voor ons frummeltje.
    Nee, geen 2 adressen, want dat zou een gesjouw zijn, maar is dus niet aan de orde.

Lizhoks, ik hoop dat je ook zo genoten hebt.

Zeehondje, ja, het hoort er echt allemaal bij. Je bent nu eenmaal vergeetachtiger. Wordt wel weer beter na de zwangerschap (meestal ;) )
    Veel werken met kruisjes op de hand, memo's etc....Ik zet tegenwoordig kookwekkertjes als iets op staat.

Sahi, even relaxen dan. Eet smakelijk.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ben er nog hoor.. alleen maar moe, moe en hoofdpijn..
    Kom snel weer bijlezen..

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zie dat de meeste meiden alweer bij de eerste mijlpaal zijn :D
    (of er net overheen ;) )

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dat is echt een fijn idee!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, net bloed laten prikken (6 buisjes) en nu net wentelteefjes gemaakt en gegeten, mmmmm......
    Hoofdpijn is gelukkig gezakt na toch maar een paracetamolletje.
    Zometeen huis stofzuigen en dan niks doen!

12. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Echt wel!!!

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wentelteefjes heb ik echt al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer gehad. Zou niet weten hoe ze smaken hahaha

Mijn collega is een broodje unox voor mij aan het halen, jammie :D

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Doe ik ook hoor heel af en toe een molletje tegen hoofdpijn maar liever niet....

Ik denk dat ik dan toch maar op zoek ga na makkelijker te slikken tabletten als die mega dingen van de HEMA. Maar ze waren wel goedkoop ;) Ik heb er nog tien.

Morgen 14wk dus gaan we week 15 in WAAAAAAH, dus zondag ff hartje luisteren....

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Jullie hebben het maximum van 5.000 berichten bereikt. Dit deel gaat dicht. Willen jullie een volgend deel aanmaken?
    Veel kletsplezier!

Lotte

Deel Deze Pagina