Oktober 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door krumeltje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Hallo dames!

Hele weekend niet echt de tijd/puf gehad om te reageren........en d'r is een partij gekletst :$:D!

Eens even kijken of ik een korte samenvatting kan maken van wat jullie allemaal aan onderwerpen besproken hebben..........8)

* Voorstellen: ik ben dus Kaatje80, (nu nog) 30 jaar, uit de gemeente Lingewaard en zwanger van ons 2e kindje.

* Hyves: leuk, maar mss later..... FB heb ik niet.

* Nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd! :)

* Meiden met sterretjes: :(:(:( Heel veel sterkte!
    Speciaal voor Aowyn, alweer, hoe kan dat nu??? Hopelijk krijg je vrijdag antwoorden en mag je snel weer zwanger zijn van een plakbeeb. Ook sterkte voor je mannetje natuurlijk. Bizar dat je voor je 1e kindje nooit een mk heb gehad en nu steeds opnieuw!
    Soepkip: hopelijk zet het niet verder door bij jou! :( *edit* Toch fijn dat je de VK even hebt gesproken of niet? Ondanks dat ze niet veel kan doen nu.

* Slapen: hier ook een slechte slaper momenteel, en dat is echt niks voor mij, pfff, normaal slaap ik echt onder alle omstandigheden om het zo maar te noemen en nu.......... slaap heel moeilijk in, ook al ben ik bekaf en wordt vervolgens verschillende keren wakker 's nachts waarna ik ook moeilijk opnieuw in slaap kom. Mijn vrije dagen worden dan ook optimaal benut voor middagdutjes ;).

* Onzekerheid: ik ben deze keer veel onzekerder dan vorige keren. mijn 1e zwangerschap bleek een MA bij 10,5 week (was met 4-6weken al mis gegaan), toch was de zwangerschap van onze zoon eigenlijk zonder onzekerheden. En nu!!!??!! Kan wel blijven testen **beken bij deze meteen dat ze vandaag na het werk nog even snel een KV heeft bezocht om een pakje KV 2v5 en een CB met indicator te halen 8)** Had me eigenlijk voorgenomen om nog 1x te testen op de dag van echo...maar dat ga ik dus niet redden. Morgenochtend is de nieuwe grens :D
    Gelukkig door de MA destijds nu wel 'recht' op een echo bij ca. 7wk (nu bijna 8 volgens eigen berekening)....telt 3 weken af.....

* MvM: volgens mij al een keer vermeld, maar zo niet: mag helaas niet meedoen ivm bloedtransfusie die ik in '93 heb gehad. En dat terwijl ik graag mee zou doen, genoeg mensen in mijn omgeving die er 'gebruik van' zouden kunnen maken.

* Kwaaltjes: moeeeeeeeeee, tepels iets gevoeliger, minder eetlust (niet misselijk), ongikrampjes van vorige week zijn stuk minder (maakt onzekerheid meer....zucht). O ja, heb korter lontje, maar dat komt vast mede door de vermoeidheid:D. *edit* jaaaaaaa, ik heb het ook steeds zo koud! En dat terwijl ik vorige zwangerschap juist zeer warm was aangelegd

**** pfffffffffff, terwijl ik probeer alles bij te werken stapelen de nieuwe pagina's zich op ***** gaat nog sneller lezen en tikken ****

@ Fiet: mooie HCG score weer!!

Heb ik nu alles een beetje gehad???????? Zo niet, dan gooi het maar op de zwangerschapsdementie!!!! :D:D:D:D

Verdere update aan deze kant:
    Afgelopen weekend hebben we het onze ouders, zwager en 1 stel vrienden 'verteld' (shirtje stoer ik word grote broer). Leuk leuk leuk! Nu alleen mijn broertje nog, die waren niet thuis.
    Vakantie voor de zomer geboekt (weekje Land van Bartje met vrienden en hun 3 kids).
    Lui geweest :D8) (ok vrijdag en zaterdag was ik slecht in orde, maar desondanks heel lui geweest).
    Vandaag heul hard gewerkt, zaten zwaar onderbezet, maar dat geeft niet, want dan vliegt de tijd voorbij en des te sneller zijn die 3 weken tot de echo voorbij ;):p. Morgen weer dagje vrij.

Zijn er hier trouwens nog meer dames met irregulaire antistoffen (niet resus dus)? Ik heb deze overgehouden van de eerder genoemde bloedtransfusie die ik heb gehad. Vorige zwangerschap zijn we begonnen bij VK, vervolgens besloot Gyn dat we daar onder controle moesten komen en kregen we iedere 2 weken een echo (vervelend maar niet heus) en bloedprikken, totdat ze er bij 32 weken achter kwamen dat er een bloedtest mogelijk was waarbij ze dna van de beeb konden bepalen en dus meteen konden zien of de antistoffen effect op de beeb zouden hebben. Dit bleek niet het geval en dus mochten we terug naar de VK.
    Deze keer heb ik me weer bij de VK gemeld, benieuwd hoe het nu verder gaat en of we weer (tijdelijk) naar de gyn moeten. Weet niet meer hoe die bloedtest heette en vanaf hoeveel weken ze deze kunnen doen.

Tot zover mijn boekverslag dames!

Ga proberen (met nadruk op proberen) beter bij te blijven, maar gezien het kletstempo betwijfel ik of het gaat lukken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik onder werktijd nog weleens de mogelijkheid om bij te lezen/schrijven, maar dat zit er nu op mijn net nieuwe werk niet echt in :), dus moet het van de schaarse vrije tijd hebben :).

2. door76

door76 Actief lid

23 jan 2011
    297
    0
    0
    @kaatje80. Jee wat een epistel.

Iedereen heeft het zo over moe klachten. Heb eigenlijk altijd doordat ik ziekte van crohn heb ik last van chronische moeheidklachten. Begint nu voor mij op te vallen dat ik wel moe ben maar niet zo moe als voor die tijd. Hoop dat dit zo blijft. Voel me gewoon helder in m'n koppie. Lange tijd niet geweest,

3. doradiego

doradiego Bekend lid

28 dec 2010
    684
    0
    0
    Lolly, nou staat er onderaan de lijst "stuur een pb naar Maia of mij", dus sturen ze naar jou het verzoek voor hyves. Wil je dat nog veranderen in Maia of Doradiego?
    Thanx voor het plaatsen!

4. doradiego

doradiego Bekend lid

28 dec 2010
    684
    0
    0
    Maia, er staat een aanmelding op hyves, maar ik heb geen pb van diegene gehad. Jij?
    Heb wel een pb van BTWC (of dan in een andere volgorde). Iemand anders ook nog aangemeld?

5. doradiego

doradiego Bekend lid

28 dec 2010
    684
    0
    0
    Nou, ik lees het morgen wel.
    Slaap lekker dames!

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Nieuwe zwangere dames, van harte gefeliciteerd!!

@Kaatje.. inderdaad ik ben blij dat ik haar gesproken heb! Volgende week vrijdag heb ik een echo of ik nu ongesteld wordt of niet..:D

ik heb nog steeds met afvegen bloed met wat lijkt vliesjes. Geen stolsels.. ben dr vandaag helemaal klaar mee en ga daarom ook nu naar bed.. (zit bijna te wachten tot het doorzet)..:x

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Er is veel gekletst en moet werken dus geen tijd om bij te lezen.

Tot vanmiddag weer!

Doegies

8. door76

door76 Actief lid

23 jan 2011
    297
    0
    0
    Vanochtend weer getest. Zondag was ie al heel duidelijk, maar roze dan vandaag kan ie niet worden. Ga vriendlief zo naar z'n treinte brengen en bel dan zodra het 8 uur is ha. Misschien dat ik vandaag dan wel terecht kan!

9. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Jeetje veel gekletst hier! Zitvook in de trein naar mijn werk... Vanacht even heerlijk bijgeslapen, lag er al heel vroeg in!

Fijn zo'n dikke roze streep bij testen!! Ik had een vrij licht streepje eerste testdag, om zekerheid te krijgen meteen digitale gescoord!! Gaf meteen veel meer zekerheid om echt het woord ' zwanger' te zien staan!

10. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    OKTOBER 2011 BEVALLINGSLIJST

1.
    Anz87: 2e - denkt een Jongen - MCA
    Krumeltje: 2e - ? - ?
    Zippie: 3e - ? - ?
    Fiet: 2e - geslacht blijft een verrassing- zh
    Lolly: 2e - geslacht blijft een verrassing- zh
    berenbotje: 3e - ? - ?
    2.
    Goldduke: 1e -chinese kalender zegt jongen - zh
    3.
    Lieke1979: 2e - ? - ?
    Worstenbrood: 1e - ? - zh
    Fleurop: 1e - geslacht blijft een verrassing - thuis
    Ann: 2e - ? - ?
    4.
    Esthertje80: 2e - denk een jongen - zh
    Alleentje: 1e - ? - ?
    kaatje80: 2e - geslacht blijft een verrassing - zh
    Merel 2009: 2e - ? - ?
    Maedra: 1e - ? - ?
    5.
    Jasja1: 3e - ? - ?
    Maia: 2e - ? - ?
    6.
    Axioma: 2e - geen idee wat het word - zh
    Tina23: 3e - denkt een meisje - zh
    7.
    Dora: 2e- ik denk werkelijk niets.....- thuis (hoop ik)
    Ilona PS: 2e kindje - geslacht blijft geheim - zh - FV
    8.
    Soepkip: 1e - chineese kalender zegt meisje - thuis
    Mieni: 4e - chineese kalender zegt jongen - zh
    9.
    Door76: 1e - ? - ?
    Mbtc: 1e - ? - ?
    10.
    Princi: 2e - geen idee - zh
    Cherry27: 1e - geen idee - thuis
    11.
    12.
    13.
    Nathalie3004: 2e - geen idee - zh
    Polly: 2e - chineese kalender zegt jongen - ?
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TOTAAL: 32 waarvan 2 sterretjes (Aowyn, Pompeloesje)

AFSPRAKENLIJST:

31-1: Lolly afspraak 10.00 moeders voor moeders
    1-2: Worstenbrood gyn
    4-2: Aowyn gyn begin onderzoeken ivm meerdere mk's
    8-2: Tina23 intake mvm
    10-2: Krumeltje 1e echo,
    10-2: Esthertje80 8.40 afspraak echoscopist
    14-2: Fiet intake gyn en 1e echo
    21-2: Kaatje80 9.45 1e echo
    21-2: Lieke79 1e echo 10.15
    22-2: Lieke79 15.20 intake
    23-2: Anz87 intake vk 13.15
    24-2: krumeltje intake vk
    24-2: Mieni gyn (+echo)
    25-2: ann 1e echo
    25-2: Maia intake vk
    28-2: Berenbotje 1e echo + intake vk
    28-2: goldduke intake vk
    1-3: mbtc intake vk
    2-3: Anz87 1e echo 13.30
    3-3:
    Fleurop 1e echo + intake vk
    4-3: Lolly 1e echo
    7-3: Lolly 9.00 intake vk
    7-3: kaatje80 9.00 intake vk
    10-3: Maia1e echo

14-3: mbtc 1e echo

Moet er iets op het lijst of aangepast worden, stuur AJB een pb naar Soepkip, Mieni of Lolly en wordt het zsm op het lijst gezet!

We hebben ook een afgeschermde hyves voor de okt.mama's, voor meer privezaken. Wil je meebeppen, stuur dan even een pb naar Maia of Lolly. Even jouw hyvenaam doorgeven en dan stuur ik je de link en kun je je aanmelden....Het mag, moet niet.
    =======================================================

Ilona PS: Heb je toegevoegd, gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. Maia

Maia Niet meer actief

dikke knuffel soepkip!

goedemorgen! Bij mij begint de misselijkheid ben ik bang. Heb echt zo'n vaag en weeïg gevoel in m'n maag :(

12. door76

door76 Actief lid

23 jan 2011
    297
    0
    0
    Heb afspraak bij de ha, kan vandaag al 11.20 terecht. Assistente zei al dat de zt tegenwoordig erg betrouwbaar zijn. En bij twee keer positief je echt wel zwanger bent, toch nog even die bevestiging nodig;)

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Bij hyves zie je wel op je eigen site bij buzz; anz heeft gereageer op voorstellen in de oktober hyves.. Moet t telkens weghalen!
    Ga nu werken:)

14. Tisch29

Tisch29 Actief lid

16 jan 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he
    Goedemorgen dames.
    Ik wou gister op mijn werk nog even reageren, maar het werd zo druk dus geen tijd meer voor gehad.

@Soepkip..wat een onzekere tijd voor je..hoe gaat het nu met je?

Hier ook een slechte slaper..lig al bijna anderhalve week 's nachts de halve nacht wakker, of wordt om het uur wakker en val dan heel moeilijk in slaap. Gisteravond was ik zo moe dat ik om 9u naar bed ben gegaan en ben er een half uur geleden uitgekomen heerlijk!

Voor de rest wordt hier lekker doorgekletst :D Weet niet meer zo goed wat er eigenlijk allemaal verder besproken is.:D

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bij mij is het verkeerd gegaan.. vannacht gaan vloeien, vloeien en nog eens vloeien... ooo... wat voel ik me k*t..

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    @ Worstenbrood: Ik ben benieuwd hoe je afspraak vandaag is bij de gyn :)
    @ Soepkip: Wat naar zeg, ik hoop zo voor je dat het allemaal meevalt :(

Ik slaap de laatste dagen als een blok. Normaal word ik van veel wakker, maar nu dus niet, heeerlijk :)
    Alleen ben wel vroeg wakker.

En die verdomde zware menstruatiekrampen die ik heb zijn zo naar :( Ben er klaar mee.

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Soepkip: oneeee, wat sh*t meid! Echt heel erg :( Super veel sterkte de komende tijd :(

18. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    @Soepkip, heel erg naar... wat ga je nu doen? Huisarts bellen?

Ik ben gisteren om 20u op de bank in slaap gevallen, om middernacht naar bed, en er om 6 uur uit vanochtend.
    Vandaag een vrije dag .... moet iets vinden om me af te leiden... de vloer is misschien een leuk project vandaag ;)

19. Tisch29

Tisch29 Actief lid

16 jan 2011
    142
    0
    0
    In het midden van he

Je kan bij je buzz instellingen, instellen dat niemand je buzz mag zien. Heb ik ook gedaan..je kan ook bepaalde onderdelen prive maken.

20. door76

door76 Actief lid

23 jan 2011
    297
    0
    0
    Soepkip! Wat verschrikkelijk voor je.. had zo'n hoop nog voor je dat het toch nog goed voor je zou gaan. Bah!

Deel Deze Pagina