Ow dan neem ik nu de gelegenheid om is iets te vragen ! Vorige zwangerschap niet echt kunnen genieten en wil nu eigenlijk niets missen. Wat zou jij willen overdoen uit de 1e zwangerschap en wat je eigenlijk niet mag overslaan/vergeten.. Denk aan iets om te bewaren, lezen of waarvan je denkt shit had ik dat maar gedaan. Ben benieuwd of er iets is haha..
ik ga sowieso nu al iets doen wat ik met de eerste zwangerschap niet had: ik zat toen werkloos thuis, waar ik flink depressief van werd. Nu heb ik een leuke baan dus den kdat het met de depressies wel mee gaat vallen en verder... even denken. De buikfotoshoot was wel een van de mooiste belevenissen van de zwangerschap. Heb daar 3 uitvergrotingen van op mijn slaapkamer hangen en daar kan ik weer van genieten als ik ernaar kijk. Mooie herinnering. verder ga ik even nadenken ben benieuwd waar anderen mee komen.
Ja wilde de vraag al langer stellen maar soms is het veel ste druk haha, kom ik nog met mijn leipe vragen Ik heb ze even op een rijtje gezet : Pretecho ( afspraak toen moeten afbellen, was 2 dagen na de bevalling ). Fotoshoot. 9 maanden dagboek. Meetlintje voor de buik. Weekendje weg met de dikke buik.. En we hebben een naam voor ons vruchtje NOEPIE ( rijmt op snoepie ) haha.. Depressief is niet fijn, ik ken de gevoelens, nog beter ik zat/(zit) in een depressie en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was, we dachten in juni naar de gyn te gaan omdat het niet zo wilde lukken. Voel me nu alles behalve depressief, gelukkig maar. Wat je zegt die 3 foto's op de slaapkamer dat is ook leuk, ga ik ook eens met vriendlief bespreken.
hoi dames ik wil me even afmelden van deze club volgens mij waren er ook nog gegevens van mij maar ik vind het hier best wel druk ik was vandaag aan het werk en zijn gewoon 17 pagina geschreven nou dat ga ik echt niet allemaal bij houden dus ik blijf bij de andere lijst Wens iedereen heel veel plezier en een fijne zwangerschap!!!
jammer mama05 @worst: ja ik ben al eens eerder depressief geweest, dus ik herkende de symptomen. Was echt op het eind, doordat ik zolang thuis zat. Toen overleed de opa van mijn man 2 weken voor uitgerekende datum en toen zat ik er flink doorheen. De bedoeling was dat ik hierdoor op uitgerekende datum ingeleid zou worden want ze waren bang voor een postnatale depressie maar Fleur kwam een paar daagjes eerder gelukkig en de depressie was daarna gelukkig snel weg. Was erg blij met mijn vk dat die de klachten serieus nam.
Ow jammer mama05, ik heb ook gewerkt en ook niet echt alles teruggelezen hoor. Niet iedereen leest terug, je kan ook gewoon lekker binnenknallen! Jammer dat je weggaat!
wil nog even een reactie gegeven waarom we hadden ook een forum met in dec 2008 en daar was het ook niet zo heel groot dan krijg je na 9 maand een band we chatten nu nog met deze mensen en ik kan het hier echt niet bij houden..... en ik vind als iemand wat wil delen moet je er ook op kunnen reageren en als je dan niet alles terug leest weet je het ook niet.... maar vind wel lief dat jullie het jammer vinden
Poeh kan me voorstellen dat je erdoor heen zat, dat zal zeker een moeilijke periode geweest zijn. En heel fijn dat je iemand had die de klachten serieus nam. Gelukkig waren de klachten na de bevalling ook snel verdwenen. Hier waren klachten ook snel weg toen ik een positieve test in mijn handen had, ben wel angstig dat in de toekomst die klachten wel weer terugkomen.. Ga natuurlijk mijn best doen van niet. Gaat lekker in hotel de toekomst poeh poeh..
Slaap lekker maia, dan ben ik de laatste denk ik.. over 3 kwartier lig ik ook in bed. En nog even een reactie op mama05. Ik begrijp je keuze maar vind het wel jammer voor je.
Er is inderdaad weer erg veel bijgeschreven, en ik heb niet eens gewerkt vandaag en heb al moeite met teruglezen Even denken hoor..zag ergens vakantie voorbij komen, dit jaar geen vakantie voor vriendlief en mij..net als vorig jaar trouwens. Wij willen nog een hoop aan het huis doen, dus daar besteden we alle vrije dagen aan. Las ook nog iets over depressie..daar heb ik ook last van gehad. Ben nu net weer overspannen geweest en zit in de opbouwende fase mbt mijn werk. Afgelopen maandag wel weer groen licht gekregen van de bedrijfsarts, in overleg met mij dan, dus ga vanaf maart weer volledig werken. Eeeuuhh..volgens mij ook nog iets over as babykamer. Wij hebben 3 slaapkamers, 1tje van ons, de ander hebben we net omgebouwd tot logeerkamer, dus we hebben er nog 1tje over voor de as beeb. Die hoeft alleen nog geschilderd te worden en ik zou wel nieuw laminaat willen, maar dat is geen must. Pfff..zal vast wel wat dingen vergeten zijn verder. Oh ja..klachten?! ik heb hier totaal geen klachten, heb alleen last van mijn (.)(.) maar dat is het ook. Ik heb wel sinds vrijdag een zoete smaak in mijn mond..waar dat nou weer vandaan komt is mij een raadsel. Hoorde ook vanavond dat vriendlief's opa er 1 van een tweeling is..lijkt mij dat ik dit moet melden bij de intake bij de vk?
Begrijp goed dat je bang bent dat deze klachten weer terugkomen, mijn vriend is jaren depressief geweest. Daarom ben ik bij tegenslagen ook altijd bang dat hij de spiraal naar beneden weer gaat.
Haai Cherry ik vind het wel leuk dat ik nu een gezicht bij je naam ken ! Maakt het wat makkelijker om dingen terug te koppelen en te onthouden!
@door : Ja en het erge is, vaak sluipt het erin zonder dat je het in de gaten hebt. De klachten zijn herkenbaar maar het is natuurlijk makkelijker om ze te negeren. Het beste wat je natuurlijk kunt doen is naar jezelf en je omgeving luisteren en hulp aannemen indien het nodig is.
Hoi Worstenbrood..leuk he! Moest alleen wel weer even opzoeken wie jij ook al weer in het "echt" bent..maar jij schreef die lieve reactie! Dan snap je ook waarom ik soms in een depressie raak
Gezicht bij naam, bedoelen jullie zeker hyves mee? Wil nog even mee wachten. Weet niet of heel toevallig toch nog een bekende hier binnen oktober mama's zit. Zonder dat ik het in de gaten heb. Mijn hyvesnaam is dan wel echt heel duidelijk! Maar kom zeker nog hoor!