Oktober 2011 mama's!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door krumeltje, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik kon het niet laten om vanochtend weer te testen. Hart zat al in mijn keel bij tempen, hij zou toch niet weer ineens kelderen zoals in dec? maar nee :D hij was lekker hoog!

Test gehaald bij de DA en lekker duidelijk! Denk dat ik de 2e test over een paar daagjes pas weer doe.

Esthertje80 welkom! Ik weet ook uit ervaring hoe hard het kan gaan met een gezellige clubje :p Hier een meisje van Sept. 2008. Heel fijn dat het nu soepeler ging (zeg ik het zo goed?) met zwanger worden! Ik ben ook 4 okt uitgeteld ( ja nu nog, echo zal het wel wijzen haha)

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Uitgerekend:

Anz87 - 1 oktober, 2e kindje
    Krumeltje - 1 oktober, 2e kindje

Zippie - 1 oktober, 3e kindje
    Fiet - 1 oktober, 2e kindje
    Lolly - 1 oktober, 2e kindje
    berendbotje - 1 oktober, 3e kindje
    Lieke1979 - 3 oktober, 2e kindje
    Lauraa - 3 oktober, 1e kindje
    Worstenbrood - 3 oktober, 1e kindje
    Fleurop - 3 oktober, 1e kindje
    Kaatje80 - 4 oktober, 2e kindje
    Aowyn - 4 oktober, 2e kindje
    Jasja 1 - 5 okober , 3e kindje

Afspraken:

Aowyn: 4 feb. gyn begin onderzoeken waarom ik niet zwanger blijf
    Krumeltje: 10 feb. 1e echo
    Fiet: 14 feb. intake gyn waarom alles maar niet lukt .. hopelijk niet meer nodig !
    Anz87: 23 feb. intake vk
    Berenbotje: 28 feb 1 echo + intake VK
    Anz87: 2 mrt. 1e Echo
    Lolly: 2 mrt 1e echo
    Lolly: 3 mrt intake vk
    Fleurop: 3 mrt 1e echo, intake vk

Hallo dames. Ook ik meld me hier. heb een topic aangemaakt bij zwanger zijn clubjes... maar toen had ik dit nog niet gezien. :)

Het is mijn eerste zwangerschap. Dus super spannend. het was meteen raak na de pil. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor eerste echo en meteen aangegeven Moeders-voor-moeders te willen helpen. :)

A.s. woensdag gaan we het vertellen tegen mijn schoonouders, a.s. donderdag tegen mijn eigen ouders. Ze zullen super blij zijn denk ik.

Tot nu toe heb ik nog nauwelijks kwaaltjes. Alleen wat gevoelige onderbuik. Ik denk dat ik vermoeider ben, maar het is allemaal nog goed te doen. Gisteren paar steekjes in borsten gevoeld... maar daar blijft het allemaal bij.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Welke vragen bedoel je dan?

Alle nieuwe meiden welkom hier.

Wij willen nog even wachten met vertellen aan de ouders en vrienden. Hopelijk kan ik het nog eventjes voor me houden.

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Uitgerekend:

Esthertje80 - 4 oktober, 2e kindje
    Jasja1 - 5 okober , 3e kindje

14 Oktober 2001 mama's

Afspraken:

Fiet: 14 feb. intake gyn waarom alles maar niet lukt .. hopelijk niet meer nodig !

Esthertje 80 toegeveogd aan de lijst.
    Ik heb de lijst eventjes aangepast qau kleur. Ik hoop niet dat ik iemand er mee bledig maar ik vond het wel erg roze. en als er straks hopelijk nog meer mama's bijkomen werd het naar idee een beetje onoverzichtelijk (Bij de maart mama's 2008 waren we met meer dan 70 meiden)
    Mochten jullie het mooi vinden dan verander het maar weer.

5. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    De lijst ziet er prima uit alleen ik had gehoopt in 2011 te bevallen en niet 2001;) haha

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @Aowyn ik lees nu pas dat je naam veranderd is hehe, is het belangrijk voor mij als newbie om te weten waarom deze is veranderd ? Zoja hoor ik het wel en zal ik je pben, en anders ken ik je zoals ik je nu ken :)

@anz87 thx dat je me in de lijst heb geprakt haha..

@Esthertje80 nou ik kan me heel goed voorstellen als je het niet kan bijhouden hoor, ben nog steeds bezig met de 1e 9 pagina's te lezen en kijk eens hoeveel ik al heb geschreven na een dag werken..

@Fleurop ik had jullie topic ook gezien en dacht zal ik jullie hier uitnodigen, maar had wel een vermoeden dat jullie het zelf zouden vinden. Ben hier net nieuw op het forum dus moet ook nog even mijn weg vinden. Al lukt het typen aardig:D

@lolly de lijst ziet er perfect uit zoals je hem hebt aangepast, ik hoop niet dat ik hem ooit verknal als ik hem overneem om iets aan te passen.. Ben dus echt geen handyman met computers.;)
    Ga zo eens kijken of ik mijn afspraken er tussen gezet krijg.

Update wat mij betreft : Ik plas me rot, ben moe en mijn buik lijkt toch wel te groeien net zoals mijn rug haha. Ik ben afgelopen 2 weken 3 kilo aangekomen kwam ik vandaag achter.
    Tevens ben ik bij de dokter geweest en ik heb een doorverwijzing gekregen.

De gyn afspraak is op 1 februari, dit is al zo snel ivm mijn korte baarmoedermond, zoals ik van de dokter begreep 100 % een cerclage ditmaal. Ik houd jullie op de hoogte.
    Dan op 3 februari naar een zogenaamde popkliniek, daar zit een begeleider/gyn die me in de gaten houd ivm eerdere depressie na het verlies van mijn eerste kindje.
    Wil natuurlijk niet weer depressief worden of angst om dit kindje kwijt te raken, dus daar sta ik wel achter..

Waar ik nieuwsgierig naar ben, zijn er nog dames die hier roken ? Niet allemaal tegelijk boos worden en me uit jullie club gooien, maar ik dus wel, ben al wel gehalveerd, van een pakje naar een half pakje maar de planning is om volledig te gaan stoppen..

En natuurlijk aan alle dames die weer nieuw zijn welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    lolly De vraag of ik in bepaalde jaren in VK woonde, ja dus, ben daar geboren. En het is ook niet erg of zo maar hun nemen liver en logisch het zekere voor het onzekere al trokken mijn ouders een wenkbrauw. Ik had heel graag willen helpen maar helaas :( Dus ik bel ze nu ook niet op, zal vast niet veranderd zijn.

Ik had ook een idee voor het lijst. Lijkt dan wel op de NOD lijst zo ongeveer en is ook overzichtelijk. Gebruikte wij toen ook in 2008 bij de bevalling lijst. Wat vinden jullie? Wil ook net als lolly niemand voor de hoofd stoten *bloos*

Ook is handig als er maar een paar die het lijst hanteren als het drukker wordt. Dit om fouten te voorkomen etc. dan stuur je een pb naar diegene. Toendertijd gedaan en bij de dec. mama's deden ze dit ook.

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Worstenbroodje nee hoor :p De pb is voor de meiden hiervoor heen. Jij kwam pas net bij wisseling dus ken je mij zo ;)
    Hier ook mega moe en vaker plassen. Ook licht geirriteerd en een dwars zittend peuter helpt ook niet ;) Hetzelfde peuter doet ook geen dutje meer 's middags :( dus deze moeder kan ook niet ff bijkomen..
    Ik rook niet meer. Ik ben vlak voordat ik zwanger raakte van mijn dochtertje gestopt met roken en sinds dan niet meer gerookt. Mijn mening is dat als je zwanger wilt worden, gepland dus, kun je beter van te voren stoppen. Maar als je rookt tijdens het zwangerschap dan wel zo veel mogelijk minderen zonder stress erbij, want dat is dan ook neit goed. Ik gooi je er niet uit haha, jouw keuze ook al is het de mijne niet, en dat respecteer ik

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Helemaal alles bijgelezen :D

Ik vind jullie ideeën allemaal prima wat betreft die lijst, ik pas me volledig aan jullie aan, had net al geprobeerd mijn afspraken erin te zetten maar wat een gedoe poeh poeh.. Dus heb het maar zo gelaten.
    Dus iemand pben zodat de lijst juist aangepast word daar ben ik het helemaal mee eens..

Wat betreft het roken, het is zeker niet goed maar wil nu echt nog ff geen stress. Wel wil ik stoppen dus als ik volgende week bij de gyn ben geweest ga ik een echte stoppoging doen. Ondertussen kan ik rustig afbouwen. Dus wish me luck!

@krumeltje, je blijft toch wel hier ook al zeggen ze na de echo dat je 29 september bent uitgerekend ? Zie je hoeveel pagina's de september mama's al geschreven hebben dat is echt veel ste veel om bij te lezen haha..

@fiet ik lees in je bericht op pagina 4 je verhaal ( die had ik gisteren nog niet gelezen ), wat ontzettend %^&#$ en oneerlijk 2 x een miskraam. Ik begrijp je gevoelens en zelfs dan is het voor mij moeilijk om de juiste woorden te vinden, Word er gewoon emotioneel van.
    En misschien een idee, de gyn bellen als er iemand uitvalt op een eerdere datum of ze jou dan niet kunnen inplannen. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

@alle dames die nog moeten testen, en zich al even hier hebben laten zien, ik zal voor jullie duimen!

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik ben tegenwoordig wel voorzichtig geworden om lijstjes te veranderen. Sommigen op dit forum zijn nogal snel op hun teentjes getrapt als je wat veranderd. Heb jij nog meer ideeen voor de lijst. En idd een paar personen aanwijzen om de lijst aan te passen lijkt me een prima idee. Ik wil de lijst wel behouden samen met iemand anders maar wel alleen van diegene die een pb sturen. Als het later drukker word raak ik anders het overzicht kwijt.

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Uitgerekend:

Esthertje80 - 4 oktober, 2e kindje
    Jasja1 - 5 okober , 3e kindje

14 Oktober 2011 mama's

Afspraken:

Even het jaartal aangepast :)

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Je hebt PB :) !;)

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Zooo weer n dagje gewerkt.. Iets teveel boven mn macht gewerkt dus wel wat krampen gehad vandaag.
    Verder moe maar geen maagzuur of misselijkheid:)

Worstenbrood; wel of niet roken is jouw eigen verantwoording en keuze (kan niet over jou situatie oordelen, wel mn mening geven;))

Bij eerste zwangerschap gestopt en daarna weer 'gezelligheidsroker' geworden.. Vanaf dec gestopt als voorbereiding op de zwangerschap...

Als k heel eerlijk snap k niet waarom stoppen met roken stress zou moeten geven?je weet toch waar je t voor doet.. ?
    Een kindje met een groeiachterstand of afwijkingen brengt pas stress met zich mee.....

nu ff wat anders :D!!
    Heb zo'n zin in de echoooo, nog 35 dagen pfff... Intake nog 28 dagen.. Heb zomaar t idee dat t heeel laaaannnngg gaat duren hihi

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Gaan jullie naar de 9maandenbeurs?? ik wel:D. baalde vorige keer als eem stekker dat k m gemist had!
    Belachelijk veel kindergadgets kopen haha

15. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    sooooweee wat een hoop nieuwe meiden erbij!! gefeliciteerd allemaal!! Wat geweldig dat jullie zwanger zijn!

Ik blijf hier schrijven hoor! (ook als na de echo blijkt dat ik toch in september ben uitgerekend ;))

Weet nog niet echt alle namen uit mijn hoofd, maar iemand schreef over het shirt 'stoer ik word grote broer'. Ik heb afgelopen weekend mijn dochter net zo'n soort shirt aangetrokken; hoera, ik word grote zus. Viel helemaal in de smaak!! Echt geweldige reacties!!

Wat balen voor degene die misselijk zijn!! Hoop dat het niet te lang aanhoudt! Ik ben eigenlijk alleen moe, verder niets. Vorige keer ook niet, dus ben blij dat ik me nu ook zo goed voel!

Jullie hebben er een mooie lijst van gemaakt hoor! Helemaal goed!

En? al iemand een cadeautje voor zichzelf/nieuwe baby gekocht?? Ik nog niet... maar gaat niet lang meer duren! haha

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Whaha anz87, ik zou wel willen, maar ik kan niet zo tegen drukte, ben best klein en dan lopen ze me omver straks, of denken ze dat ik een verdwaalde tiener ben haha.. :D heb nog frustratie's van de huishoudbeurs en al die dames met hun karretjes dat ze zo veel mogelijk rommel weer mee naar huis konden nemen.

Heb wel de website bekeken en ziet er wel heel leuk uit. Misschien regelt vriend lief wel kaartjes zonder dat ik het weet, hij had het er van de week vreemd genoeg ook over.

17. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik vind het prima dat de lijst mooi wordt aangepast en dat een paar mensen hem af en toe bijhouden aanpassen. :) Hoewel de lijst nu al prima is hoor.. daar niet van.

Ik merkte net dat ik snel prikkelbaar ben. Bijna janken om niks... maar kan me nog inhouden. Niet echt handig in mijn werk (psychiatrisch verpleegkundige).. maar hoop dat ik proffecioneel kan blijven naar mijn clienten toe... ;)

Vlak voor het eten was ik een beetje misselijk.. maar daarna niet meer gek genoeg.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat komen. laat maar komen :D

18. Fiet

Fiet Actief lid

19 jan 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden !!
    en een warm welkom nieuwe meiden !! :D

hier net 12 uur gewerkt .. ben lekker gaar dus !!
    had op alles gereageerd en foutmelding zucht ..
    zit ook eigenwijs zonder bril nu .. niet handig

nou ik beken gelijk maar we zouden het vertellen als we jankten .. vanmorgen op de radio onderweg naar mijn werk ik de auto een mooi liedje en ja hoor ... de kraan open !!
    was mijn brood vergeten en waar heb je dan zin in .. haha een WORSTENBROODJE !! hahaha en bedankt !!
    was de hele dag beetje niet zo lekker en mega boobs echt zo niet normaal dat kan zo niet door gaan :$
    meiden zijn jullie ook wel eens duizelig ... ik val af en toe bijna om .. best vaak op een dag ..

9 mnd beurs .. nee .. mij te druk en dan met mijn hormonen .. niet slim denk ik !!

kado kopen ... nee ik wacht maar .. ben zo onzeker dat komt wel na 12 mnd .. en dan laat ik me lekker weer gaan :D

roken .. ik ben gestopt 4 mnd voor mijn 1e zwangerschap .. en nu 4 jr later nog steeds niet gerookt !!
    ik rookte echt zooooo veel ... het stoppen wat moeilijk daarom begin ik ook maar niet meer ook
    sterkte worstenbrood ik hoop dat het gaat lukken

anz hehehe aftellen naar je echo .. pff ik kijk ook 10x per dag op de kalender .. nog 3 weken min een dag :D morgen min 2 dagen :D

morgen touwens langs de HA dan bloed laten prikken en langs de VK in laten schrijven .. lekker veel beeb dingen dus !

lolly mooi gedaan met het lijstje !! prima aangepast ..

aowyn leuk he zo'n peuter die niet wil slapen .. en je hebt je rust eigenlijk nou ff nodig ! ik hoop dat de uk hier morgen ook gaat slapen ga ik dat ook doen :D

zo en nu lekker een bakkie thee
    fijne avond meiden

19. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Hallootjes!

Alle nieuwe zwangeren: VAN HARTE!! en WELKOM!!

Hier vanmorgen weer getest en hij wordt nog steeds donkerder :D, houden zo!
    Vanmiddag nog wel een doosje KV 2v5 bijgehaald, kan ik mooi nog een keertje testen voor we (hopelijk binnenkort) naar de VK mogen. Had vandaag gebeld, maar ze zijn alleen op ma-wo-do bereikbaar, handig, precies mijn werkdagen hahaha. Morgen maar even een rustig plekje zoeken om te bellen. Ben net vorige week met m'n nieuwe job begonnen, dus deze zwangerschap hou ik nog maar even fijn voor me tot na mijn proeftijd :p. Hopelijk krijg ik niet te veel last van kwaaltjes en kan ik het dus verborgen houden.
    Had vanmiddag ook nog een digi test meegenomen met indicator en die vanavond gedaan:

Benieuwd wanneer het simply colors shirtje binnenkomt, hopelijk voor het weekend, dan kunnen we naar de opa's en oma's om het te vertellen. :) Wil de reacties graag zien.

Verder hier (nog) niet zo veel last van kwaaltjes, maar dat had ik bij de vorige zwangerschap ook niet. Dat bleef destijds bij moeheid, verminderde eetlust en de laatste 3 maanden zeer veel vocht in mijn voeten/benen. Als het nu weer zo mag lopen hoor je mij zeker niet klagen!

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    #120 lieke1979, 25 jan 2011
    Laatst bewerkt: 25 jan 2011
    @ fleurop: leuk nog iemand op 3 oktober! Eten om misselijkheid te voorkomen, werkte bij mij de vorige keer goed. Als ik altijd kleine beetjes at, was ik vrijwel niet misselijk. ik hoop dat dat deze keer weer zo gaat. Iedere zwangerschap is anders...

@lijst: ik vind alles goed! Jullie maken er maar iets moois van...

@roken: nooit gerookt dus ik kan er niet over mee praten.

@9 maanden beurs. De vorige keer niet geweest, nu eens even kijken. Mijn schoonzusje en een vriendin zijn zwanger. Wanneer is het eigenlijk precies?

Deel Deze Pagina