Goedemorgen dames! Ik las over "wanneer vertellen dat je zwanger bent": wij hebben het aan de ouders van mijn vriend verteld (mijn ouders leven niet meer), mijn zusje en zijn zusjes. Verder wilden we het nog geheim houden. Toch heb ik tijdens een etentje met 2 collega's (eigenlijk vriendinnen) het ook aan hen verteld. Ik heb een moeilijk periode achter de rug met de geboorte van mijn tweede dochter en zij hebben toen ook met me meegeleefd. Onze 2e dochter is geboren met het Prader-Willi Syndroom. Hiermee worden maar 10 kindjes per jaar geboren, het is dus erg zeldzaam. @Goldduke: ik snap dat je graag zekerheid wilt, ik ben nu ook extra nerveus, je hebt hierboven kunnen lezen waarom. Laat me je chter vertellen dat ik nu uit ervaring weet dat echt niet alles op een echo is te zien. Heel veel zelfs niet. Een gezond kindje krijgen is een voorrecht en of het goed gaat of niet weet je nooit. Al zou je elke dag een echo krijgen, er worden nooit garanties gegeven. ik bedoel dit niet vervelend, maar een zwangerschap is gewoon altijd afwachten, totdat je je kindje in je armen sluit. En dan...beginnen alle onzekerheden die bij een baby-leventje horen.
Ik heb net de verloskundige gebeld. Volgens hun ben ik al ruim 5 weken..omdat ie 31 jan positief was Ik denk gewoon 4 weken en 4 dagen...maar dat zullen we zien Heb 3 maart mn termijnecho
Goldduke, duidelijk! en heel fijn dat je zo vroeg een echo krijgt. Hoop dat alles goed is Ik maak me nu ook veel meer zorgen Heel lang verhaal, maar zal het zo kort mogelijk vertellen Mijn eerste zwangerschap was niet onbezorgd. met 20 weken kregen wij te horen dat onze dochter 2 klompvoetjes had. en klompvoetjes kunnen bij een andere afwijking horen, dwerggroei, down syndroom, open ruggetje, spierziektes etc Maar het kan ook gewoon op zichzelf staan. Dus wij zijn door een medische molen gegaan en heb ook een vruchtwaterpunctie gehad en ik moest ook in het ziekenhuis bevallen omdat ze op een echo toch nog niet alles konden zien werd me verteld, dus na geboorte moest ze meteen nagekeken worden door een kinderarts. Het is allemaal goed gekomen hoor, ze had 1 klompvoetje en de anders stond alleen iets naar binnen. En is verder helemaal gezond gelukkig MAAR...ik ga daardoor deze zwangerschap niet geheel onbezorgd in omdat ik er niet 'zomaar vanuit ga' dat alles goed is...zoals de vorige keer En er is ook een kans dat dit kindje het ook krijgt omdat niet bekend is waarom mijn dochter het heeft. dus soms maak je jezelf gek Ik krijg over 3 weken een termijnecho en we krijgen een uitgebreide 20 weken echo in het AMC
@ vertellen, wat hebben al veel meiden verteld dat ze zwanger zijn. Leuk hoor. Hier wachten we nog even op de eerste echo...nog 3 weken wachten...duurt nog lang. @ Goldduke, spannend hoor. Hopelijk is er al een mooi kloppend hartje te zien. @ echo, misschien dat ik deze week ga bellen naar de vk om de echo naar voren te plaatsen. Al die onzekerheid...ik heb al een keer een missed abortion gehad, waardoor ik alleen nog maar meer onzekerder wordt. En 3 weken wachten tot de echo, vind ik nog wel lang duren hoor! Wat zouden jullie doen?
Berenbotje, ik had het ook gevraagd toen ik een afspraak ging maken (heb mijn echo bij 8wk5dgn) en toen zei ze dat ze dat niet deden omdat hun ervaring was dat het wel eens voorkwam dat ze nog niet veel konden zien, waardoor mensen nog onzekerder werden. Ik wacht dus maar "geduldig" nog 4 weken af
@Tina, precies. Garanties in het leven zijn er niet, nooit niet. Ik hoop in ieder geval wel rustiger te worden na woensdag En minder te gaan lezen en meer op mezelf te vertrouwen en vooral goed naar mijn lichaam te luisteren en proberen te genieten.
Bij mijn vorige zwangerschap was met 6 weken toch echt een kloppend hartje te zien. Een wit knipperend stipje. Dus het kan wel al met 6 weken
@lovingmom, ik heb bij mijn vorige zwangerschap heel veel echo's gekregen bij de gyn. Bij de 6, 7, 9 en 12 weken. Nu pas bij 9,5 week bij VK...en gezien het al een keer mis is gegaan, is een echo bij 7 of 8 weken voor mij wel heel erg welkom....of ben ik te ongeduldig?
Mien: bedankt! Hier ook een opgezette buik hoor. Zit nu op het werk met een ingetrokken buik. Ben zoooo moe. Echt niet leuk meer. Ben ook erg benieuwd hoe lang ik het hier nog geheim kan houden. We hebben het zaterdag aan mijn schoonouders verteld. Mijn eigen ouders wonen helaas 200 km bij ons vandaan dus dat moet nog even wachten. die zien we pas het laatste weekend van feb weer.
Goedenmorgen, wederom vanaf de werkvloer; Gisteren was een enorm drukke dag (verjaardag van onze dochter), ik heb geen minuut kunnen zitten en dat heb ik gisterenavond geweten. Tjonge, krampen in de buik, doodop, zere bil (spier), zere rug..... Ben om 21.00 naar bed gegaan en nu gaat het wel weer redelijk. Ach, mijn dochter heeft het fantastisch gehad en zei alleen maar "bedankt voor het leuke feestje papa en mama". Schattig toch? Ze is goed verwend en heeft wat cadeautjes meegenomen naar de gastouder. Ik ben nog een klein beetje verkouden, maar vooral nog gesloopt van het afgelopen weekend. Hoe is het met de zwangere kippekes?
@Dora: nog gefeliciteerd met je dochter! @Tina: jij ook gefeliciteerd met je dochter. Moet ff lachen om jouw woord kippekes, Dora. Mijn achternaam is nl. Kip!! Haha!!!
Geloven jullie in die chineese geslachtskalender? Bij mijn dochter klopte het wel (toeval ?) Met mijn 34 jaar en conceptie in januari staat er jongen. Ben benieuwd!
Polly, bij mij klopte hij bij me zoon ook. Nu staat er een meisje dus ben ook heel benieuwd Scheelt dat ik een meisjenaam al heb, dus als het een jongen wordt kunnen we weer avonden gaan discusiƫren
wij hebben nog geen jongensnaam zijn pas na de 20 weken gaan nadenken toen we het geslacht wisten. (heb dus wel een hele lijst met meisjesnamen) Meisje en jongen zou leuk zijn Maar 2 meiden lijkt me ook heel gezellig! Dus het maakt me echt niks uit. Als het maar gezond is!
Zo denk ik er ook over Polly. Meisje zou leuk zijn, maar een jongen is net zo welkom Hoewel ik me nu al zorgen maar over het stoeien dan hahahaha
Haha..maar broer en zus kunnen net zo stoeien hoor! Ben zo benieuwd hoe mijn dochter het vind Het is al echt een poppenmoedertje en is gek op baby's Maar we wachten nog tot er meer zekerheid is dat het goed gaat