Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @mum,heel veel sterkte en dat je maar snel mag herstellen.

Vannacht was het weer hetzelfde liedje hier.
    Ze kreeg om 22.00 uur de laatste fles en was weer niet stil te krijgen tot de fles van 01.00 uur.
    Daarna is ze als een blok in slaap gevallen tot 06.00 uur.

Vanochtend is ook de wijkverpleegkundige geweest maar niet veel wijzer geworden wat het inbakeren betreft.
    Eerst zegt ze dat we moeten wachten tot we op het buro zijn geweest ivm de heupjes en later zegt ze dat we er al aan mochten beginnen, iedere avond na de laatste fles.

We gaan toch zo naar Babydump,zal ik daar eens kijken voor een inbakerdoek.
    En dan gaan we het vanavond maar eens proberen.

2. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier redelijke nacht, qua voedingen! Om half twaalf laatste, 2.30 weer en om 6u.... Sliep wel elke keer weer goed in, behalve om 6u, maar heb hem toen maar bij me gelegd.

Om kw over zeven in z'n bedje gelegd, tot ik naar school moest met de kids, toen moest ik m wakker maken....
    Huilen huilen huilen... In de wagen ff stil geweest, maar wel wakker.
    Thuis om 9u gelijk fles erin, leeg gedronken, maar daarna was alleen bij mama zitten goed.... Maar helaas moet ik meer doen dan knuffelen met beeb ;) in bed gelegd om 9.50.... Hij is nu net stil... 10.50!
    Pffffff hoe doen jullie dat? Ik vind het best lastig!
    Moet zo de kids weer halen, maar vind het zo zonde om m weer uit bed te moeten plukken!!!

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen!

Meikie, vervelend zo'n medische molen, zeker met een klein kindje. Timo heeft van de ab enorme luieruitslag/schimmel gekregen. Het is zulk rotspul, hou het goed in de gaten.

Pruts, hier is het een stuk makkelijker omdat ik maar één kindje heb. Ik pas mijn dag aan op zijn ritme, dat kan jij niet doen.
    Timo ligt nu in de puckababy mini, is echt prima. Gat voor zijn hoofd is inderdaad net zo groot, verder wat breder en langer dan de piep en met ritsjes voor armsgaten. Oh en een hesje ipv het lijfje met klitteband om hem vast te leggen.

Mijn kraamvisite van vandaag heeft afgebeld vanwege een verkoudheid. Niet erg omdat we elke dag visite hebben deze week. Rustig dagje dus.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, die voeding kwam ik idd ook tegen. Alleen krijgt ons ventje Nutrilon H.A, dus dan is de enige optie nog het joh. br pitmeel

Pruts, fijn dat je even langs hebt kunnen gaan, ben je weer wat wijzer:D Bij de andere kids gebruikte je Nutrilon? nu Friso? Heb je hier bewust voor gekozen? Lees op internet best veel negatieve reactie's over Nutrilon, met name de H.A. Ben benieuwd. Als ik het goed begrijp drinkt X.avi uit een 3 speen? Zou dat niet een reden kunnen zijn dat hij niet verzadigd is? Hij hoeft immers nu geen moeite voor de voeding te doen en zijn zuigbehoefte wordt ook niet echt bevredigd denk ik. Hij groeit in elk geval goed:D, ben ook erg benieuwd hoe zwaar L.ars inmiddels is. Moet volgende week heen.

Rica, groot gelijk hoor dat je hem op MP hebt gekocht.

Meikie, wat fijn dat het gelukkig niet om iets 'ernstigs' gaat, toch blijft het natuurlijk vervelend. Aaaaah dei krampjes zo vervelend:( en zielig.. Lijkt hier ook weer met de dag erger te worden.

Wherona, lekker zo'n nachtje. Pffff om 9 uur, dat vind ik nou ook echt veel te vroeg. Of van die mensen die om 10 uur op kraambezoek willen komen, bleeehh!

Vraagje; hoe zit dat met jullie s-moeder/s-familie, wil die ook wekelijks langs komen? (plus alle smsjes/mailtjes etc erbij) Hier vind ze dat ze toch echt het recht heeft om haar kleinzoon zowiezo iedere week een x te zien, we hebben het vorige week af weten te houden met als excuus het vele bezoek en ze was zwaar gepikeerd dat er 2 week tussen moest zitten. Ik vind het maar vermoeiend:(

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje sluipt er wel eens bij in he het huishouden. Je moet dan ook effe weer een ritme zien te vinden om je andere kleine naar school te brengen iig een drukke ochtend heb je achter je rug.

@Prutsje Kan der niet over mee praten heb der ook nog maar 1 maar lijkt me wel erg lastig om het goed in te plannen allemaal.

@krampjes ik ben sinds kort begonnen met 3x daags kopje venkelthee te drinken en merk dat Davey zijn krampjes een stuk minder zijn wel in combi met de cinababy misschien hebben jullie der nog wat aan :D
    Dit heb ik trouwens overlegd met de kinderarts en die raadde mij dit aan. En het smaakt ook best wel lekker.

@Verlof ik begin weer begin februari met werken, maar ik heb dan ook geen zwangerschapsverlof gehad dus vanaf D. zijn geboorte nog 16 weken en aangezien kantoor tussen kerst en oud en nieuw 2 weken gesloten is heb ik dus 18 weken verlof :D dat is dan wel weer een voordeel dat hij te vroeg is geboren en ik nog niet met verlof was hahaha.

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Pffff meneer mee genomen naar school, lag in de wagen te snurken. Thuis weer wakker, flesje leeg. Hij doet overigens nu ruim 20min over z'n fles, is lang genoeg lijkt me... Ivm zuigbehoefte???
    Viel in slaap, in bed gelegd en wat denken jullie??? Ja hoor!
    Krijsen! *zucht*

Best lastig de eerste dag officieel alleen thuis!

Over schoonfamilie, ze zijn altijd welkom, maar ze sms'en of bellen altijd ff of t uitkomt! Daarintegen gaan wij ook langs hun, vaak als verassing, dus ze zien hem toch altijd 1x per week.
    Ze zijn nu paar daagjes weg naar Gouda geloof ik, en dan zal ze eind Vd week wel weer op de stoep staan!
    Ik ben echt blij met zulke schoonouders!

Ik ga m'n mannetje maar weer halen.... Kids weer naar school... Daarna visite, dus veel rust krijgt meneer niet....
    Ik ga m nu ook overdag proberen in de puckababy.... Misschien is dat t ;)

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meetingnieuws

De meeting is zaterdag 17 december, dat is de dag dat de meesten kunnen. Ik ga nu op zoek naar een locatie. Dat zal ergens in het midden van het land zijn, gezien de woonplaatsen van iedereen. Reken maar op ergens tussen Hilversum en Utrecht. Details zet ik tzt op de mail, maar dan kunnen jullie deze datum alvast blokken!

Mocht je je opgegeven hebben en toch niet kunnen, geef dat dan even door. Dan weet ik voor hoeveel mensen ik moet reserveren.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oke dat is ook nog wel een aardig eindje rijden maargoed de tijd en locatie horen we dan nog wel...
    En kunnen we beter niet een soort potje maken, voor drinken etc, dat we dat op een rekening overmaken? dan hoeven we ook niet te ouwehoeren met drinken enzo en dan van dat potje betalen, wat dan over blijft kun je daar wel weer terug verdelen en mochten we eroverheen komen kunnen we altijd bijbetalen later? Ik weet niet waar je het houdt of dat ze daar een soort arrangement hebben?? noem maar wat hoor... misschien is het niks maar dacht dat het wat makkelijker zou zijn met drinken etc

hier is de nacht echt niet lekker gegaan, ze heeft veel krampen en heeft lekker lopen brullen...ze is maar naast mn man gaan liggen en daar kon ze wel slapen...gek is dat!
    ik was verbannen naar het logeerbed haha.. naja dan hoor ik haar nog wel hoor, hele tijd kreunen en persen.

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ach we kunnen het ook achteraf door aantal personen delen... ook een optie... :D

O en ik wil een andere voetenzak/winterzak voor in de maxi cosi, wie kent die wallaboo voetenzakken???? die zijn van suede... zijn die goed? en wat is een redelijke prijs 2e hands?? ik kan er 1 kopen maar daar komen verzendskosten 6 euro nogwat overheen maar vind dat ergens wel zonde...zijn die voetenzakken lekker warm en is een redelijk bedrag??? iemand een idee???

10. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    ritme vinden gaat hier op zich redelijk ik kom redelijk elke keer uit met de voeding dus meestal is die net gevoed en wakker of hij slaapt nog heerlijk voor de volgende voeding!

School ik heb zo`n geluk we wonen praktisch naast school dus als ik de ouste op moet halen en hij slaapt in zijn bedje dan hoeft hij niet mee want de babyfoon red het makkelijk en heb altijd zicht op huis!
    dat scheelt wel heel erg veel!!
    Want net wat je zegt prutsje dan slapen ze net en dan moet je alweer na school!!!

werken ik moet 1 jan weer beginnen met werken heb heb er ook echt wel weer zin aan maar denk als het dichter bij komt dan niet meer :D

eb zet het zo gelijk op de kalander ben benieuwd waar we terecht komen!! heb er wel zin aan heb eigenlijk nog nooit afgesproken met (real life) (on) bekenden. van de vorige keer dat ik schreef in een tropich van onze tweede dochter wouden we wel maar kwam steeds wat tussen!!

misschien een idee om daar gewoon een bedrag bij elkaar te leggen als we weten want we gaa doen! misschien komt er iets tussen en dan heb je al betaald is ook zo`n gedoe dan..

Rica maar ik rij wel en ik vind dat niet zo ver!!!!! :)

voeding ik had bij de alle twee meiden friso gebruikt omdat ik een aflevering van kassa heb gezien waarin nutrion en friso en dat blik (geen idee hoe het heet) werd getest op ingredienten en voedingsstoffen en bleek dat nutrion en friso precies gelijk zat alleen prijs verschil van 2 EURO per pak!!! dus als ik weer fv ga geven ga ik weer na de friso

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja weet ik...ik heb mn eigen chauffeur haha

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik dacht inderdaad aan een arrangement met lunch voor een vast bedrag pp. Dan hebben we ook geen gedoe met uitrekenen wie wat heeft gehad.

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ EB, super geregeld, hij staat hier op de kalender!!! Heb er wel zin in hoor, ben zo benieuwd naar alle gezichten achter de namen :D

Hier is de nacht uiteindelijk rustig verlopen, rond kwart over 12 was Jordy in slaap gevallen en kon ik hem in bed leggen. Dus ik ook lekker mijn bedje in, begint mijn vriend ineens te roepen en heel druk te doen. Hij sprong uit bed en riep Jordy.... Nu droomde hij dat Jordy in zijn kussen zat en er niet uit kon komen. Hij was dus echt helemaal over zijn toeren. Gelukkig kon ik hem snel gerust stellen, en viel hij weer in slaap. Maar goed toen was ik natuurlijk klaarwakker...;)
    Nou ja als mijn mannen dan lekker slapen :D
    Rond 2.00 uur kwam Jordy weer en daarna pas weer om 6.30 uur. Dus al met al viel mijn nachtje wel mee :)

Vandaag kwam de vk, en ik heb gelukkig de 9e en 10e dag extra erbij gekregen voor kraamhulp. Nu dus t/m vrijdag en dan zijn we met zijn drietjes ;)

@ Rrianne, vind je kleintje het niet fijn om tijdens krampjes op je vinger te zuigen? Jordy wil geen speen oid, maar de rug zeg maar van mijn wijsvinger vind ie dan heerlijk. Hij zuigt dan ook echt de krampjes eruit :p

14. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat een boel tijdschriften in het Etos pakket, zeg! Heb tot aan het eind van mijn verlof genoeg te lezen...

Ook leuk, pyjamapapjes voor kinderen vanaf 6 maanden met een houdbaarheidsdatum waarop Timo nog geen 6 maanden is. Ach, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken:p.

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @sandra, ja je moet er doorheen om de baby in zijn/haar bedje te laten slapen. Maar ik zou het toch aanraden om te doen, want hij kan niet altijd bij jou in de draagdoek zijn. Lees anders het boek van Ria Blom over regelmaat (en eventueel inbakenen), daar staan heel veel goede tips in en alles is heel herkenbaar als je het leest.

@Wherona, niet heel erg handig idd om vroeg te bellen, vooral niet omdat je het al eerder aangegeven hebt. Hoewel ook een beetje een luxe probleem. Helaas gaat bij mijn slapen na 7 uur niet meer vanwege een rondspringende peuter... haha. ;)

@puckababy, hier gebruik ik hem bij alle slaapjes. Is ook wel zo duidelijk voor haar. Puckababy aan = slapen. Hoe doen jullie het als hij vies is? Ik vind het te duur om er nog eentje aan te schaffen (ook via mp). Nu was ik hem met de hand en doe ik hem daarna in de droger (er staat wel op dat het niet mag, maar hoe krijg ik hem anders snel droog?). Alleen is hij soms nog niet helemaal droog als ze weer naar bed moet...

@Prutsje, het klinkt alsof hij over zijn slaap heen was. Hij is dus te moe om in slaap te vallen. Klinkt raar, maar hij is dus te gespannen en voor slapen moet hij zich kunnen ontspannen. Helaas moet je dus een tijdje gehuil aanhoren, want dat is de enige manier dat hij in slaap kan vallen. In ieder geval niet naar hem toegaan, want dan kan hij zich nooit ontspannen en in slaap vallen. Misschien voor de volgende keer als je de oudste op moet halen en je weet dat het in zijn slaapje valt, alvast Xavi in de wandelwagen leggen om te laten slapen?

@Rianne, ja hier ook minimaal 1x per week (liever vaker ;) ) door de opa's en oma's, maar ik vind het niet zo erg. Misschien kan je de andere kraamvisite wat minder houden en je ouders en schoonouders bewust inplannen. Dan kan je ook wat rustdagen inplannen als je die nodig hebt.

@nachtritme, hier komt Jade nog ongeveer om de 3 uur. Soms heeft ze een keer een uitschieter, maar helaas nog niet vaak. Ach het went om ongeveer 5 a 6 uur slaap per nacht te hebben. 's Ochtends kan ik ook niet bijslapen want vanaf 7 uur heb ik een blije peuter ronddartelen...

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Nou dat vond ik ook al echt veel tijdschriften!!!! ik hou helemaal niet van lezen:$

Vond de doos verder best wel tegen vallen maar net wat je zegt je mag een gegeven paard niet in de bek kijken;)

wel leuke aanbieding van visaprint, en snapfish die ga ik dus maar even doen!!

17. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ eb tja vooral reclame natuurlijk wat je krijgt! Wanneer heb je de box gehad en heb je een mailtje daarvoor gekregen ofzo? Ik heb nog steeds geen bon gehad om de box op te halen nl.
    Als we gaan lunchen hoe gaan we dat doen? In de vorm van n buffet ofzo? Want er is natuurlijk altijd wel iemand die moet voeden of kolven. En hoe gaan de bv dames het doen apart zitten om te voeden of gewoon met de borst bloot aan tafel??Vind ik op zich niet zo heel prettig :)

@ sm en s famillie....Woon naast mn s ouders dus helaas elke dag op bezoek doe soms de deur niet open heb er dan echt geen zin in :) Nu zijn ze lekker op vakantie!

@ meikie wat n droom van je vriend zeg haha mannetje hier droomt ook wel es dat ie erop ligt ofzo dan is ie helemaal in paniek.

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Prutsje, hmmm nee dat lijkt me idd ook niet als hij 20 min over de fles doet, dat is prima! Hier doet L.ars er een 15 min over met een 1 speen. Had een fles (dr brown van een kennisje te leen om te proberen) met een 2 speen, dit ging veeeeeels te rap, kon die echt niet tegen drinken, vandaar mijn reactie. Werkte het overdag ook in de puckababy? Pfff, lijkt me idd lastig in combinatie met de andere kids.

Rica, voetenzak, geen idee. Ik heb één van Koeka en één van maxi-cosi zelf.

Meikie, neee nog niet geprobeerd, toen ik nog geen speen had ivm de borstvoeding, liet ik hem idd wel op mijn pink sabbelen, vond hij toen heerlijk. Maarja, de speen heeft me vervangen dus niet weer aan gedacht.

Lindada, ik was hem tussendoor ook met de hand en ook hier gaat hij in de droger hoor;), vind hem ook wat te duur om 2e te halen.

Nachtritme; hier gaat het eerste gedeelte van de nacht vaak goed, ik ga wat eerder op bed en mijn vriend geeft hem om 23.00 zijn laatste fles. Zo kan ik slapen van een uur of 22.00 tot meestal 03.00 's nachts. Na de fles wordt hij vaak een stuk onrustiger en steunt en kreunt hij veel door de krampen. Tegen de ochtend wil die dan echt niet meer en leg ik hem bij mij in bed, zo wieg ik hem weer in slaap. En dan tussen 7 en 8, krijgt hij de volgende fles.

Wat betreft s-familie, voor L.ars zijn geboorte zagen we ze ook niet veel, meer met verplichte dingen (verjaardagen, feestdagen etc), ong. 1x per maand (soms vaker, soms nog minder) en nu iedere week. Wil ze niks ontnemen en snap het ook best, maarrrrr..... vind ergens ook dat ze dat niet van ons kunnen verwachten. Mijn ouders zien in tegenstelling L.ars wel zo 2x in de week, maar dit contact was voor de zwangerschap en geboorte ook al heel hecht. Vind het maar moeilijk...

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wapje moest wel even lachen om wat je schreef, ik zie het al voor me al kletsende gooit iedereen hem op tafel, daar zit je dan met de baby...nou lijkt me wel dat je je even kan terug trekken. heb er zelf gelukkig geen last van maar kan me voorstellen dat je dat niet aan iedereen wil showen :D

HMM DUS niemand een wallaboo???

20. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rica, sorry, ik heb wel een wallaboo voetenzak. Heb hem goedkoop over kunne nemen van een collega samen met heel veel andere spullen, dus weet niet wat een goede 2-dehands prijs is. Ben er wel heel blij mee. Hij is mooi, warm en praktisch. Heb me niet verdiept in andere voetenzakken, kan dus niet vergelijken.

Wapje, ik denk wel aan de bv-dames hoor! En ook aan de fv-dames. Wil idd een aparte ruimte proberen te regelen of evt een kamerscherm. En een magnetron voor de flesjes.

Deel Deze Pagina