Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    @Karine, hahah 'eten ze die gewoon op?' leuk gezegd :p R slaapt meestal geen eens tussen de voeding van 7 en 11. Dus heb geen tips.. Top dat je het even wilt vragen aan je vriendin!

@Mama, ohhh een mandje? Wat handig zeg!

Waar ik ook een beetje mee zit, als wij op vakantie willen dan is R 10 maanden. Hoe zit het dan met hun slaapjes overdag? Hoeveel slapen ze dan nog overdag? Kan dat ook gewoon op het strand of bij het zwembad?

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    :p :p :p

Grapjas!!! :)

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Pff, zit ik weer, ik word er echt beetje moedeloos van....
    Om 23.15 laatste fles, en om 2.20 begon hij alweer te jammeren...

Karine, echt vaste tijden heeft ie niet, maar ik kom met de laatste fles wel rond 23u uit.

4. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Krap 100cc op.... Ben benieuwd...

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier dan de andere nachtbraker :)
    Maar wel één die vanaf 22.00 al sliep na de fles van 20.30 :$ :D
    Als hij die fles dus 2 uurtjes verschuift, dan ook hier langer slapen ;)

@ Pruts: Balen dat hij het ritme 23.00 / 03.00 er in houdt...

Hier fles leeg, dus nog ff slapen....

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    En hier zit ik alweer....

7. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @prutsje, dikke knuffel voor jou, die nachten zijn wel heel zwaar! Misschien vind je het heel stom maar bij ons (en veel vriendinnen van me) heeft een stomme steen geholpen. Sinds ik die aan zijn bed heb slaapt hij tot 9 u 's morgens. Het is een paarse steen, amethist. Ik geloof absoluut nergens in maar dacht ach, het kost maar 3 euro in de reformwinkel, wat kan het kwaad. En waarempel, hij slaapt sindsdien als een roosje! nu moet je die na 1 maand telkens 'afwassen'. Ik dacht wat een onzin, doe ik niet. Na een maand werd hij om 3 u wakker. Ik de dag erna meteen de steen gewassen en alles is weer ok. Bizar!!!!

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @wapje, wat ontzettend vervelend. Als ik jou was zou ik een lactatiekundige inschakelen bij je in de buurt. Die kunnen je altijd heel goed helpen en hebben ook wel goede tips. Veel drinken in ieder geval.

@supermom, ik herken het hoor van die steen. Heb ooit zoiets eens als ketting gehad met een steen eraan (weet niet meer waarvoor) maar dat hielp toen ook aardig.

@hier, gister zat ik op 5 voedingen :$:$ 8.00, 12.00, 16.15, 20.00 (deze kunnen rekken) en 22.00. Maar wil eigenlijk de laatste voeding naar 21.00 hebben zodat ze 's ochtends om 7.00 komt vanwege het werk en oppas. Moeten maar even kijken of dat lukt. Hopen dat het vandaag ook goed gaat. We zullen zien.

Zal zo even te shoppen met m'n moeder. Misschien ik nog even een broek erbij. Heb sinds vandaag weer één van mijn oude broeken aan :D me so happy. Voor de rest vanmiddag even poetsen en de frituurpan schoon/klaar maken voor het oliebollen bakken.

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier een super nacht gehad. Jordy gisteren om 23.00 uur de laatste fles. En vamorgen om 8.00 uur heb ik hem maar uit bed gehaald. Hij lag toch al een poosje te wurmen ;)
    Nu ligt ie weer lekker in bed, voor het eerst in de puckababy. Hij lag met een grote glimlach in de puckababy in bed, zo schattig om te zien :)
    We doen nu overdag de puckababy en de nacht nog de pacco. Deze past hij alleen nog maar net aan dus kan hij mooi vast wennen aan iets meer vrijheid ;)

@ Prutsje, balen zeg van die nachten..... Ik hoop zo voor je dat hij het snel gaat snappen.... Wie weet helpt die steen wel, baat het niet dan schaad het niet :)

Nou, ik ga nog even wat was wegwerken en straks een verjaardag van het zoontje van een vriendin van me. Dus weer op pad, dat doet hij zo goed tegenwoordig...:)

10. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Bah... Ben nog nooit zo verkouden geweest. Iemand misschien een tip voor me wat ik kan gebruiken, aangezien ik nog BV geef?

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @princess,balen van je verkoudheid,weet zo 1,2,3 niet wat daar de beste remedie voor.
    Miss iets van VSM of mag dat niet bij bv.

@dolfijnes,lekker is dat he als je oude broeken weer passen.
    Op den duur heb je het wel gehad met die positiebroeken.

@supermom,hier heeft een bepaalde steen ons ook geholpen maar dan voor totaal iets anders.
    De tweede zwangerschap liet nogal op zich wachten en hier op het forum las ik de werking van een maansteen.
    Ik dacht ook baad het niet dan schaadt het niet dus heb ik een maansteen aangeschaft vorig jaar kerst.
    Ik had dat ding net een maand toen er spontaan een scheur in kwam.
    Op het forum hier zeiden ze dat dat kwam omdat hij zijn werk had gedaan.
    Maar ik dacht op dat moment dat ik nog niet zwanger was want had net negatief getest maar nadat ik bijna 2 weken later toch een test deed bleek ik dus toch zwanger te zijn.
    Het is waarschijnlijk toeval anders waren er niet zoveel stellen die ongewenst kinderloos blijven maar ik blijf het frappant vinden datik juist op dat moment zwanger bleek te zijn.

@voeding,Hier gaat Nienke rond 23.00 uur samen met ons naar bed na de nachtfles.
    Heb het wel eens geprobeerd om haar na de fles van 19.00 uur op bed te leggen maar werd een drama.
    Krijsen,krijsen en nog eens krijsen,tig keer naar boven voor de speen en aan het eind van het liedje werd de oudste ook nog eens wakker.
    S ochtens varieert het hoe laat ze de eerste fles krijgt.
    Kan 7 uur zijn maar ook makkelijk 9 uur.
    Als ik volgende week weer ga werken krijgt ze om 8 uur de fles
    en krijgt ze daar rond 12 uur weer een fles of ik geef ze zelf de fles als ik ze om 12.30 weer ophaal.
    Even kijken hoe dat gaat lopen.

Zo ik ga nog even wat doen hier,de kids slapen en papa is naar Heerenveen schaatsen kijken dus ik kan even lekker door.
    Straks nog even kado bestellen voor manlief en maar gelijk het gebak voor zaterdag en voor de rest weinig doen.
    Het regent hier dus word geen wandeling naar de eendjes vrees ik.

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje dat is echt flink balen en kolven helpt ook niet, als je door wilt gaan met bv kun je misschien thee proberen met venkel en anijs?

@Pruts hoop ook voor je dat Mr. X de nacht gaat doorslapen. Misschien moet je aan het cb vragen of je hem ook al een papfles mag geven in de avond? en dan hopen dat het zou werken

@Princess beterschap en je mag altijd de homeopatische middeltjes gebruiken.

@voedingschema van D.avey is als volgt 6.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00
    Momenteel drinkt hij alle flessen nu leeg dus eens proberen om hem naar de 5 voedingen van 180 +6 te brengen en zien wat hij dan doet.

@BabyR mijn schoonzusje liet haar dochter in de kinderwagen slapen bij het zwembad maar nou was zij wel heel erg makkelijk met slapen hoor.

Zo maar effe gaan shoppen voor D.avey heb nog maar weinig kleertjes voor hem die hij past dus moet er weer wat bij komen he. Alleen wel jammer dat het nu weer snert weer is blegh. Owja en mijn schoonouders kwamen gisteren opa wou D.avey vast houden maar dat wou D.avey duidelijk niet hij ging steeds huilen als ie bij hem werd gelegd en als ik hem dan weer oppakte was het over.

@Werken wat moeten der al weer vele van jullie werken, wel gek hoor want D.avey is 1 van de oudste beebs en ik heb nog tot en met 1 februari verlof.

13. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ Pruts balen dat x nog niet door slaapt.

@ Princess beterschap.

Jesse krijgt inderdaad tandjes heb druppeltjes gehaald.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pruts aww...snap je helemaal! idd misschien wat dikkere voeding?
    ik hoop echt voor je dat het snel komt!

15. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    goeiemiddag dames,

Hier ff beetje minder leuke ochtend gehad, wilde deze morgen nog eens proberen om haar aan te leggen, productie is op moment toch al stuk opgeschroeft en in de ochtend heb ik altijd genoeg voor een voeding...was alleen te lang geleden voor haar waardoor ze het niet meer snapte dat ze eerst toeschiet moest doen eer er wat zou komen...natuurlijk brullen toen de melk niet snel genoeg kwam, en mam erachteraan janken natuurlijk omdat het niet meer lukt :(
    Is nu helemaal duidelijk dat als ik nog BV wil geven dat enige optie nog via de fles is na kolven dus dat maar gaan doen...
    Na de fles wel nog lekker liggen kroelen in bed en heeft ze nog samen met mij in bed nog wat uitgeslapen

@pruts: balen zeg, en werkt een speen helemaal niet om wat te rekken?? das dan wel mss ook een paar keer opstaan, maar helpt hem mss wel "het drempeltje" over zeg maar ofzo??

@Nathalie: wat is Jesse snel met tandjes!! Succes ermee :)

@Princess: beterschap, geen idee wat werkt tegen verkoudheid als ge BV geeft, neus goed openhouden met spray enzo zodat ge in elk geval wel zo weinig mogelijk last hebt??

@hier verder geen plannen, het is vandaag prutweer dus denk dat ik lekker binnen blijf, gisteren alle was gedaan dus vandaag maar wat plooien enzo...vanavond gehaktbrood maken, yummie!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Steen; Leuk jullie verhalen te lezen. Ook ik heb de maansteen gebruikt, liepen bij het ziekenhuis en kreeg te horen wrsch niet zonder hulp zwanger te kunnen worden. Heb de steen 2 maand om gehad, en jawel totaal onverwacht zwanger! Hoe bijzonder!

Amethist, heb ik hier ook, van mijn oma geerfd, staat naast ons bed. Maar helemaal niet aangedacht om hem naast L. zijn bed te leggen.. Hij is de laatste dagen toch nog wel 2 a 3 wakker, niet voor voeding, geen idee. Hij ligt dan onrustig en schoppend in bed.

Prutsje; proberen die steen! Het is het proberen waard.. Wordt tijd dat jij 's nachts weer een x door kunt slapen, zit je er nog niet totaal doorheen?

Slapen; hier hebben we totaal geen ritme in. Slaapt vaak kort, af en toe wel een lange ruk van 2 uur (maar dit is echt sinds kort hoor). Savonds is hij meestal wakker van 7 tot 21.00 en om 22.30 maken we hem wakker voor de fles.

Oppas; ma- en vr.ochtend mee naar het KDV. Dinsdag hele dag naar sm. En dond.middag naar mijn ouders. Owwwww wat zie ik er tegen op! Vooral die hele dag naar sm:(.

Wij zijn geloof ik officieel van de puckababy af! Jeeeeeeh. Heb het gewoon een paar x geprobeerd overdag en ging eigenlijk best goed. Nu 's nachts ook al een paar dagen, wel nog steeds een paar x wakker, maar dit gebeurde ook met de puckababy. Doe nog wel sokjes om zijn handjes.

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @princess, het is niet een fijn idee, maar het helpt wel. Je doet wat zout in een glas met water en drinkt dit op door je neus (en via de mond komt het eruit). Klinkt heel smerig en voelt ook niet lekker. Maar heeft bij mij altijd gewerkt. Of een neusspray met zoutoplossing. Of stomen, maar weet niet of dit mag.

@wendyw80, Ow dan is je man vlak bij mij. Woon een half uurtje vanaf Thialf :D. Wel een eind rijden bij jullie vandaan of niet. Maar wel leuk om er bij te zijn.

@wherona, Je had er al zoveel zin in dat je so langskwamen en zo te lezen voelde D.avey dit ook haarfijn aan. Ben je nog geslaagd voor kleertjes? Wat betreft het verlof. Sommige dames zijn er eerder uitgegaan dus moeten we ook weer eerder beginnen. Ook scheelt het of je over tijd bent.

@vaneke, wat vervelend, heb je het niet nog een keer geprobeerd om haar aan te leggen? Maar het ligt niet aan je tepel toch? Anders zou ik een tepelhoedje proberen. Of je borst zo masseren dat er al wat melk uitkomt dat ze het dan doorheeft.

@hier, vanochtend even geshopt en geslaagd voor nog een broek. Vanmiddag even bezig geweest met het schoonmaken van de frituurpan voor zaterdag :D. Zal daar nu ff mee verder. Net gevoed.

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zo dames, ik heb even een vraag.
    al een tijdje poept lois hele harde keutels, het begint met een onwijs grote harde keutel en dag volgt de rest als dunne poep
    (sorry het is wat onsmakelijk maar zo zielig).
    soms krijst ze het uit en helpt ik haar, benen wijd en soms druk ik het er wat uit met een doekje (naja probeer ik, smeer nu ook wat olie rond haar poepgaatje :)
    maar zonet was gewoon te erg, ze krijste enorm net als toen na de prikjes, zat daar een hele harde en lange keutel, die hing er een beetje uit....maar zooo groot dat pff zelfs ik kreeg het er benauwd van :)... nu bloedde het ook een beetje dus ben er eigelijk wel klaar mee, vind het gewoon erg zielig! het is ook alleen het eerste gedeelte, de rest komt als zachte vla mee :D sorry hoor dat ik het zo lekker smakelijk uitleg ;)
    maar komt dit door die a.r. voeding? ze spuugt ook niet zoveel meer. ik twijfel ook of ik gewoon over zal gaan op de standaard maarja zal die harde drolle door de voeding nu komen?
    Is er iets wat een beetje laxerendt werkt? hebben jullie een tip om te geven, ik heb nog liever spuitluiers dan dat ze zo'n pijn heeft bij het persen, en als er wat bloed mee komt nou dan doet dat echt wel zeer (beetje maar hoor).
    Is er spul voor?

19. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    O die schat. Lijkt me echt verschrikkelijk. Niet alleen voor haar maar ook voor jou. Ik zou zeggen een drupje olie door de melk. Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten. Je kunt altijd met de ha bellen.

Succes meid.

20. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ Rica Jesse heeft er ook lang last van gehad, lactulose heeft de huisarts toen voor gescheven.
    Zou de huisarts bellen ivm het poepen.
    Jesse poept nu heel goed een paar keer per dag.

Sterkte ermee, ik weet hoe het is dat je kindje zo veel pijn heeft en je kunt niks.

Deel Deze Pagina