Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Leuk leuk 17 december, wij zijn erbij!!!

@Meikie, lekker zeg nog 2 daagjes extra
    @Linda thanks voor de tip!
    @Schoonmoeder is hier ook een ramp! Ze kwam gedurende 3wkn iedere dag. Ik dacht dat ze na 1 week wel afstand zou nemen, nou niet dus. We zijn toen maar ff een gesprekje met haar aangegaan. We hebben verteld dat we het geweldig vinden dat ze zo super trots is, maar dat dit een beetje too much is. Op een bepaald moment nodigde ze zelf vriendinnen van haar bij ons uit. Ik had toen gewoon nee moeten zeggen, maar dat vond ik zo moeilijk!
    Gelukkig komt ze nu nog maar 2x per week. Dat is nog wel te handelen.
    Dus Rianne het kan nog erger!
    @Wapje je moet doen waar jij je lekker bij voelt, als jij je ff wilt afzonderen is dat prima toch! Als iemand anders er geen moeite mee heeft ook prima! Geen punt van maken….

Trusten strakkies

2. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Mini pruts vanavond heerlijk geslapen van 19.45 tot nu, hebben m wakker gemaakt voor zijn fles. ;) geloof niet dat hij zelf al wakker zou zijn geworden.... Hijnlag nog enorm te pitten!
    Ben benieuwd wat de rest van de nacht ons brengt.

Ik woon trouwens redelijk dicht bij school, maar helaas niet zo dicht als jou mama05!

Heeft iemand nog nieuws van mum???? Ik vind t zooo bizar.... :-S
    Hoop dat t goed met haar gaat!

Ik ga mini pruts morgen ook elke keer in de puckababy laten slapen... Ben benieuwd!

Ik wens iedereen een goede nacht!

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #203 fairy2011, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
    Meegelezen, maar weinig tijd om te reageren.

@ rica, ik heb de wallaboo voetenzak voor in de maxi cosi! Wat een geweldig ding. Hoef haar geen jas aan te doen door die warme zak waar ze helemaal in bedekt is. Als ik met de wagen ga wandelen dan leg ik die voetenzak in de wagen met eventueel een dekentje er over heen. Maat een absolute aanrader is het.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    hey meiden
    Hier onze meid om half 10 voeding gegeven en even bij ons laten knuffelen. Nu ligt ze boven in de wieg bij ons op de slaapkamer maar ze is het daar niet mee eens. Ze ligt te krijsen. Maar wil wel dat ze er aan went dat ze even alleen ligt totdat wij op bed gaan. Kan ze dan wel weer de borst krijgen (wat we anders ook doen). Kan het eerlijk gezegd niet aan horen :(, het doet me ook wel wat. Manlief is al bij haar.:)

@meeting, leuk heb er zin in. Heb geen moeite om bij anderen de borst te geven. Maar snap het wel dat andere dames er moeite mee hebben. Lijkt me ook ontzettend leuk om iedereen in het echie te zien:). En vooral om alle kleintjes bij elkaar op het kleed te zien liggen.

@hier, Gaat alles prima. Voedingen gaan goed. Netjes om de 3 uur en nachts om de 4. Vannacht ging het met mij bagger slecht. Had koorts en ontzettend last van m'n linkerborst. Koorts is nu weg maar de pijn in linkerborst niet helemaal. Heb vandaag onder de douche de borst al even gemasseerd. Wat ik las op internet is het een ontstoken melkkanaaltje (dus geen borst ontsteking) en moet zelf herstellen (in combinatie met masseren). Dus ik kijk het even aan en anders probeer ik na de voeding nog even te kolven, om te kijken of ze m'n borst wel goed leeg drinkt. Maar het voelt al lekkerder aan dan vannacht.

@mum, Jeetje meid wat vervelend. Heb je dat er ook nog bij. Hopen dat het nu over/ opgelost is. Maar snel herstellen en genieten van je mannetje.

@meikie, Wat fijn dat je 2 dagen extra hebt. Maar lekker van genieten. Wat vervelend voor Jordy met z'n niertjes. Ik hoop dat de ab helpt.

5 min. later het is nu stil, heerlijk :):)

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Niets van mum gehoord, verwacht ook niet nog een mailtje. Maar als ik iets hoor dan post ik het.

Net op bed Fort Boyard teruggekeken op de ipad en tegelijk Timo de fles gegeven. Heerlijk!
    Morgenochtend naar de huisarts voor meer info over anticonceptie, ben benieuwd. Ik praat jullie bij als ik iets interessants hoor.

Trusten!

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou hier gisteren een drama avond..... Jordy had veel last van krampjes en voelde zich niet happy. Is wakker geweest vanaf 18.00 uur, veel huilen.... Wat voel je je dan machteloos zeg.... We mochten gelukkig de kraam bellen. Zij gaf ons tips. Uiteindelijk om 0.30 kon ik hem in zijn wiegje leggen..... Was helemaal gebroken, maar hij heeft tot net door geslapen, nu hopen dat het straks weer zo goed gaat :)
    Zo ook maar overleggen over inbakeren.....

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier een 'but' nacht qua eten... Xavi komt om de 3u...
    22.30 1.40 en 5.00...
    Ben nu kapot om eerlijk te zijn, terwijl i tussendoor wel goed slaap!

Blergh!

8. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ik lees net van mama05 dat ze heeft gewhatssapt (nieuw woord ;)) met mum. Ze heeft nog veel pijn en het is geestelijk en lichamelijk erg zwaar, ze heeft nog een lange weg te gaan.

Pfff, ik vind t niet niks, soms zei ik wel eens (ivm mijn onregelmatige cyclus enz) dat ze m er ook wel uit mochten halen... Nou, zoiets zeg ik nooit meer.... :(

9. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, echt een vreselijk verhaal, ik heb enorm met haar te doen. Zelfs al weet je dat je geen meer kinderen wil, wordt je de keus nu ineens ontnomen. Bovendien, je bent al die tijd als je zwanger bent zo met je buik en je baarmoeder bezig, en dan halen ze het 'huisje' van je kindje weg. Een stukje van je moeder zijn. Zou ze dan ook vervroegd in de overgang komen?

Mum, we leven allemaal met je mee. Weet niet of je dit leest in het ziekenhuis...

Hier wel weer een goede nacht. Heb Timo zelfs om 7 uur wakker moeten maken voor de fles, anders zat er te lang tussen de laatste en de eerste. Ohhh dames, ik gun het jullie ook allemaal zo! Niet dat Timo nooit huilt, integendeel, maar hij slaapt 's nachts tot nu toe gewoon goed.

10. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Goedemorgen!

Hier een redelijke nacht gehad. laatste fles om 21.30 toen om 3.30 en om 7.15 meldde hij zich weer...
    om 11.20 naar het consultatieburo. Morgen naar de osteopaat met zn krampjes, hoop dat het gaat helpen.
    Mn 'grote' mannetje is net weer vertrokken voor 2 nachten naar Engeland, hoop dat mn 'kleine' mannetje zich lekker rustig houdt komende 48uur:)
    Volgende week zou hij weer 2 nachten weg moeten, maar heb toen maar gezegd dat ik het iets teveel vind.
    Nu gaat hij die reis nog een week later plannen.
    Merk wel dat het veel is als je alles alleen moet doen!
    Respect voor alle alleenstaande moeders!

@Mum wat een narigheid allemaal zeg, snap dat het lichamelijk en geestelijk erg pittig is. Tis ook niet zomaar iets!
    Nogmaals heel veel sterkte, en ik hoop dat je snel herstelt!

11. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    EB, zolang je je eierstokken nog hebt kom je niet in de Overgang, gelukkig!!!!
    Ik werd emo van jouw stukje tekst.... Het huisje van je baby.... Zo had ik het niet bekeken....

Nu liet meneer wel vier uur tussen, van vijf tot negen!!!
    MOet ie snachts doen ;)
    Vanmiddag naar t bureautje.... Ben benieuwd!

12. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Mum... Veel sterkte.

Hier ook een goede nacht. Laatste fles om 23:00 en toen vanmorgen om 5:00. Ze heeft zoveel last van krampjes, heb vanalles geprobeerd maar niks helpt.

Even een vraagje, hoe vaak doen jullie je beebje in bad. Er is mij gezegd om het om de dag te doen. Maar ze ruikt na 1 dag alweer zuur doordat ik haar BV geef via de fles. En door de mondjes die ze terug geeft krijgt het een hele zure lucht.

Iedereen een fijne dag, met hopelijk alemaal tevreden baby's

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Princess, ik doe Timo in principe iedere dag in bad. Hij geniet er zo van! En mocht het dan een dag niet uitkomen (zoals bv morgen, cb en kraamvisite) dan een dagje niet. Geen ramp.

Heb er zo'n zin in om morgen naar het cb te gaan:p. Ben ik nog nooit geweest, benieuwd wat ik kan verwachten. En vooral heel benieuwd hoeveen Timo is aangekomen en hoe ze vinden dat het gaat. Ik hoor zoveel negatieve berichten over het 'consternatiebureau', is het gek dat ik naar het bezoekje uitkijk?!?

14. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Eb... Ik keek er ook naar uit hoor. Vooral omdat je dan weet wat je kleintje is aangekomen. En de bevesteging dat het goed gaat is heerlijk!!! En voor de rest, ach ze hebben zo hun regeltjes die ze je willen opleggen. Ik knik gewoon een keertje en luister ernaar. Maar laat mijn eigen gevoel toch ook spreken. Ga gewoon nergens tegenin en beslis later zelf wel wat ik met de informatie doe.
    Maar je krijgt ook informatie waar je wel wat mee kan hoor.

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Leuk dat de datum nu vaststaat! Hij staat in de agenda!

Hier alles goed, heb mijn tevreden mannetje van de eerste weken weer terug! Dat die nu twee keer per nacht komt nemen we maar op de koop toe hahaha. Eerst 4 weken 1keer per nacht komen en nu ineens 2 keer haha.

Voor wat betreft het 'consternatiebureau' het is mij meegevallen van de week. En de tip: neem een badstofomslagdoek mee voor de kleine. Wij hadden die gelukkig wel bij op advies van vrienden maar er waren ook wat moeders die dit niet bij hadden. Bij ons zat toch ff wat tijd tussen het wegen en het daadwerkelijk naar binnen mogen bij de kinderarts. Zo houd je je kleine toch nog een beetje warm.

Ik ga me klaar maken om met de kleine man naar de stad te gaan, mijn simkaart van mijn telefoon is kapot grrr dus dat is mooi balen. En dan gaan we meteen maar even een kadootje voor papa kopen want die is volgende week ook jarig.

Wat gaat de tijd toch snel! Gijs is vandaag al weer een maand oud!

16. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mum: wat naar zeg, heel erg veel sterkte ermee.

@princess: mij hebben ze gezegd dat ik haar om de dag in bad/ onder de douche moet doen, en de overige dagen gewoon wassen met een washandje.

@laten huilen: dat kan ik dus echt niet, en ik heb in een aantal boeken gelezen dat het ook niet goed is. Maar ja dat zullen denk ik altijd wel twee 'kampen' blijven, die voor en tegen laten huilen zijn. Als ik Luna in bed leg gaat ze vaak wel protesteren maar ik hoor al heel snel of ze toch in slaap valt of niet. Als ze het echt op een brullen zet dan haal ik haar eruit en probeer ik het later nog eens. De ene keer slaapt ze beter dan de andere keer, maar het scheelt enorm nu we haar wiegje overdag in de slaapkamer laten staan (die hadden we eerst overdag in de woonkamer maar dan sliep ze amper).

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja dat dacht ik ook, ookal heb je misschien die wens niet meer op dit moment, je hebt nu geen keus meer... En ik vind dat ook best heftig! Mum veel sterkte en geniet van de kleine en zorg goed voor jezelf!

18. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @badje,hier gaat ze om de dag in haar tummy tub.
    Ik doe wel iedere morgen even haar gezichtje,handjes en onderkantje even wassen.

@consultatieburo,ik kijk er ook al naar uit om volgende week naar het cb te gaan.
    Ben toch benieuwd hoe ze het doet wb het gewicht ed.

Vannacht is het wel redelijk gegaan,om 22.30 uur de laatste fles en liggen schreeuwen,mopperen tot de volgende fles om 01.30 uur.
    Daarna heeft ze weer geslapen tot 08.00 uur.

Gister nog naar Babydump geweest en de kinderwagen afgegeven.
    Ze zullen hem opsturen en het kan wel 4 weken duren voor dat hij gemaakt is.
    Ik had ook nog een mail gekregen van Mutsy die niks van het probleem afwist.
    Dat vonden ze bij Babydump wel vreemd dat hun doorgekregen hadden dat het een productiefout was en dat Mutsy zegt van niks te weten.
    Maar goed hij word nu gemaakt.

Had ook nog even vlug gekeken bij de inbakerdoeken maar kon niks naar me zin vinden.
    Nu maar een Woombie via internet besteld.
    En maar hopen dat het gaat werken.

Zo maar eens wat in het huishouden doen en strakjes nog even naar de winkel als de oudste wakker is.

19. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren naar het cb geweest. Ik zag er van tevoren best tegenop, omdat ik bang was dat Luna misschien niet genoeg was aangekomen doordat ik de hele tijd met die borstvoeding zat te klooien. Helemaal voor niks zorgen gemaakt want ze was heel veel aangekomen! Ze wordt een lekker klein dikkertje met een flinke onderkin :D

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sandraaa, whaaattt! Dat is idd enorm, dan heb ik idd niks te klagen:D. Ben erg benieuwd of de osteopaat gaat helpen, heb er ook aan zitten denken. Hou je ons op de hoogte?

Dolfijnjes, hoop dat je de boel weg kunt masseren, kan zo'n pijn doen:(
    Hier sinds gister op advies van CB ook overdag in zijn eigen wieg boven laten slapen. Was even moeilijk voor mams, maar hij doet het super en het geeft voor ons beide zoveel meer rust.

Meikie, jaaa hadden ze maar een oplossing voor die vreselijke krampjes he! Kan er ook zo slecht tegen om machteloos toe kijken. Hier dus gitser maar weer met Infacol begonnen (was een week gestopt).

Prutsje, vermoeiend. Kan me voorstellen dat je op bent!

Mum, alsnog heel veel sterkte. Lijkt me een enorme klap, als ik me er een voorstelling van probeer te maken.

Princess, ik probeer hem ook om de dag in bad te doen, al doe ik het het liefst iedere dag. Hier ruikt hij na een halve dag ook al zuur, dus was hem uitgebreid, met name zijn gezichtje/nekje en zijn onderkantje.

EB, jaaaa jou nachten zijn echt om jaloers op te zijn. Lekker van genieten hoor..Hahha nee helemaal neit gek, kijk er ook enorm na uit. Volgende week dinsdag mag ik heen, ben erg benieuwd.

Lindada, bedankt voor de tip, neem hem zeker mee.

Muts, laten huilen begint wat makkelijker te worden, in het begin nog geen minuut of ik stond er al (jengelen of brullen dat maakte niet uit). Nu merk ik dat dat voor hem ook niet werkt. Zolang hij alleen wat jengelt, laat ik hem max 10 min wat huilen. Als hij echt overstuur huilt, sta ik er gewoon weer binnen een min. ahahah

Wendyw, vaag verhaal hoor van de Babydump. Het belangrijkste is idd dat hij wordt gemaakt, maar je bent hem dus wel 4 week kwijt:s, balen!

Deel Deze Pagina