Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    @Sandra, tja dat je schoonmoeder haar vriendinnen uitnodigd om bij jou langs te gaan, gaat wat idd wat ver... Vooral als je er zelf niets mee hebt. Wel goed dat je er wat van gezegd hebt.

Ik kan me er inderdaad helemaal bij inkomen dat Mum het er niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk moeite mee heeft. Lijkt me echt verschikkelijk. Nogmaals veel sterkt mum, we denken aan je.

@Prinsess, hier ook om de dag in badje. Voor de zure lucht gebruik ik tegenwoordig een slab bij en na het drinken. Als ze dan spuugd, gaat het op de slab en die kan je makkelijk verschonen. Dan ruikt ze ook niet zo zuur.

@Pookie beterschap!

@anticonceptie, ik neem niets meer. Ik heb al lang genoeg hormonen en troep in mijn lijf gehad. Mijn man gaat er een knoopje in laten zetten... ;)

@Meikie, wat een goed nieuws!

Hier best een redelijke nacht gehad. Om 22.45 uur gevoed, toen om 2.00 uur en daarna kwam ze weer om 6.00 uur. Helaas sloot Deena daarna meteen aan, dus ik heb van 23.30 uur tot 6 uur kunnen slapen met een uurtje onderbreking tussendoor.

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Pookie, Beterschap! voor jou en je mannetje.
    Daantje2011, wat fijn dat je je nu zoveel lekkerder voelt en jullie meisje ook!

Badje, wij mochten hem ook niet na de voeding in badje doen ivm spugen. Om heel eerlijk te zijn, geen idee wat de reden is, misschien door de warmte dat het spugen erger wordt? Wil hem he liefst 'savonds in badje doen, dan slaapt hij veel vaster. Alleen ivm het spugen, ruikt hij dan sochtends alweer zo zuur, dat hij er voor mijn gevoel nodig weer in moet. Voor de nacht vind ik het minder erg dat hij niet helemaal meer fris ruikt.

Meikie, super nieuws! Mijn hormonen rommelde ook enorm hoor na de bevalling. Weet alleen niet of het nu echt de hormonen waar of de stress van ziekte ouders. Denk gwn dubbelop. Jaaa wij vonden het ook heerlijk dat de kraamzorg weg ging, nou moet ik ook zeggen. Wij waren niet erg tevreden over dr, ze deed helemaal niks in het huishouden. Zodra ze weg was, kon ik het niet laten om het huis te gaan poetsen. De wc's zijn zelfs niet 1x SCHOON gemaakt na de bevalling, echt te belachelijk voor woorden. Gelukkig was de zorg voor L. goed.

Wherona, box slapen, niks mis mee als jou kindje dr goed op reageert. L. liet ik ook beneden slapen, alleen sliep hij hazeslaapjes en erg onrustig. Op advies van CB boven in zijn eigen wiegje en nu gaat het veel beter.

Prutsje, ben benieuwd hoe Xavi het gaat doen op de 150 cc flessen.

Mama05, aaaah wat sneu J. dus helemaal uit zijn doen:(. Inmiddels wel weer rustig?

Princess, de pittenzak doet hier ook echt wonderen. Ze hebben ze nu bij de kruidvat voor 3,99, nog leuke stofjes ook:D. Maar ben weer op zoek naar een kleinere, had een hele lieve in de vorm van een muis, alleen is die te lang in de magnetron geweest:( grrr...

Wapje, aaaah dat klinkt idd niet super! Vermoeiend, hopelijk gaat het vandaag beter.
    L. komt ook vaak om de 3 uur hoor, 's nachts meestal om de 4 uur.

Dolfijnjes, aaah lekker je vriend is nog lekker thuis. Nog even goed van genieten hoor! Heerlijk, baal er iedere ochtend weer van dat vriendlief aan het werk gaat, vind het zoveel gezelliger met zn 3-tjes:D.

Hier vorige week hele leuke slofjes gekochjt van Lodger, staat er in van 0-4 maand, kom ik er net achter dat ze eigenlijk nu al te klein zijn. Of mnr heeft zulke grote voeten of die dingen vallen zo klein, balen!

3. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hai there,

Hier gisteren bij het consultatieburo geweest. Thijs weegt nu 5490gr, bijna 1kg meer dan zn geboorte gewicht! Het wordt echt een flinke vent. Hij was al 61cm lang.

Net bij de osteopaat geweest, die ondekte idd een aantal dingetjes die Thijs dwars zitten. Zo zat zn nekje naar de linker kant op slot. Ook gaf hij aan dat Thijs wat last heeft van reflux. Dit klopt. Hij spuugt ook vaak nog 1 uur na de voeding.
    Ik gaf aan dat hij veel last heeft van krampjes, niet frequent ontlasting heeft. Hij heeft Thijs ook gemasseerd, en wat denk je ik ben nog niet thuis en de luier zit al vol. Toeval?
    Nu over 3 weken een vervolg afspraak en verder gewoon observeren. Ik ben benieuwd!

Hier ook iedere avond een huil uurtje na de fles van 19.00. Hij is dan echt wakker tot ong 22.00 en na die fles valt hij vaak in slaap.

@Pookie hoe is het vandaag met je mannetje?
    @Meikie, goed nieuws zeg!!!
    @anticonceptie, ik ga denk ik ook maar gewoon weer aan de pil.
    Wacht eerst mn 1e menstruatie af.
    Afgelopen weekend weer voor het eerst sex gehad.... vond het wel een beetje eng, maar viel achteraf reuze mee! Niks aan de hand.
    We hadden nog geen condooms gekocht, dus wij het hele huis op de kop gezet en uiteindelijk vonden we er 1. Wel een jaar over de datum haha, maar dat maakte toen niet uit. We hadden zin! Dus deze week maar eens ff naar de DA en een voorraadje halen.
    Hopen dat de 1e ongesteldheid niet lang meer op zich laat wachten, want ik vind die dingen maar niets.

@dolfijntjes, shopse!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    #244 Rica, 10 nov 2011
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
    pfff vandaag echt een kl dag! ik ben zo ziek, voel me verrot lig nu ook op de bank...verveel me ergens ook wel dus ben blij met de uitvinging laptop :)
    Maar vanacht was echt drama, ze heeft veel lopen huilen kwam om de 3 a 4 uur en tussen duur was ze elke keer wakker.... erg slopend. manlief heeft haar gevoed maar toch je hoort alles!
    ik heb haar nu venkelthee gegeven en ze ligt te slapen. op de bank! in de box wil ze echt weinig, en liefst doe ik haar gewoon in bed maar dan gaat ze weer huilen!
    soms vraag ik mij echt af of ik iets fout doe... ze slaapt nog niet door, ze wil wel in haar eigen bed maar ook niet altijd dus slaapt ze bij ons..vaak doe ik de voeding en dan doe ik haar tegen half 11 in bed als ze op mn arm al wat in slaapt doezelt.
    Als ik lees hoeveel er al doorslapen begin ik echt aan mezelf te twijfelen. Ik probeer er wel regelmaat in te brengen maarja als ze niet in haar bed wil slapen ben ik al blij dat ze slaap al is dat op de bank of bij ons....
    Ik hoop dat ik snel weer de oude ben want nu ben ik al te lui om een stap te zetten en zij is ookal niet helemaal jofel!

heb haar nu ook weer in bed gedaan, met de puckababy...naja ze is nu ook weer aan het huilen... pff moeilijk! ik laat haar gewoon nog even huilen maar mijn gevoel zegt dat ze toch niet van plan is hiermee te stoppen

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ rica onze oudste sliep pas volledig door toen ie 2 was !!!! M. slaapt ook nog niet door hoor! En volgens mij zijn er heel veel kindjes die nog niet doorslapen. Balen dat je je zo verrot voelt knuf!

@ Poookie bah ziek zijn is niet leuk beterschap voor jullie allemaal

@ Meikie ow fijn zeg wat n goed nieuws!

@ wherona je kan ze gewoon in de box laten slapen hoor ik ben bij de oudste begonnen rond de drie maanden er overdag wat slaapritme in te brengen, nu slaapt M. ook gewoon wanneer ze moe is

M. net meegenomen naar buiten na het voeden even lekker in de frisse lucht gelegd en ze viel gelijk in slaap! Oudste ligt ook op bed nog moe vh feest van gisteren, dus dadelijk zelf ook even liggen!

@ spiraaltje is het zo dat ze die inbrengen en verwijderen als je ongi bent? En hoe werkt dat nou precies dan, hoorde dat t plaatselijk hormonen afgeeft?

@ lindada manlief wil hier geen knoopje erin laten leggen omdat hij al eens gehoord heeft dat zich dat kan herstellen en je dan alsnog perongeluk zwanger kan worden, vraag me af hoe groot die kans is.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja weetik, misschien moet ik niet zoveel op anderen letten en wat er geschreven wordt...elk kind is anders maar soms zijn de nachten zo vermoeiend dat ik dan echt ga twijfelen of ik iets niet goed doe, of ik te snel toegeef.
    tot mijn verbazing is ze na een half uur huilen in slaap gevallen tot nu net!!...hoelang laten jullie je baby smiddags slapen?
    ze heeft nu1,5 uur gslapen!

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Voor de ervaren flesvoedingmama's: is het normaal dat ze soms een voedingsbeurt veel minder drinken dan normaal? Ze drinkt nu eindelijk 100cc en soms 110cc en dat zes keer per dag. Net dronk ze maar 65cc en er kwam ook nog eens een golf terug. Hoop dat ze over een uurtje alsnog wakker wordt om wat extra te drinken.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook hoor, soms kan ze het op en soms niet maar zeker toen ze 2 weken oud was dronk ze haar fles vaak niet leeg... of ze was te moe en viel in slaap, of ze had geen zin. Nu gaat dat wel beter maar ze is ook een maand ouder :)

9. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    @ mum heel veel sterkte
    @ meikie herken dat gevoel wel je huis terug hebben.
    @ meeting kom niet ben bang dat ik op het laatste moment af moet zeggen.

met Jesse naar cb geweest gewicht 6270 en 63 cm.
    verhuizen weer geen woning nog 5 woningen die komen we stonden 3e.
    Jesse wilt overdag niet in z´n bed slapen.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ahh jaa ik was eindelijk snel genoeg, jammergenoeg geen scherpe foto maar zo lief <3
    ik was tegen haar aan het praten...blijkbaar was dat grappig genoeg haha

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sandra, aaah wat goed, echt al een flink ventje. Wat fijn hij heeft jullie dus wel echt kunnen helpen. Had hij verder ook tips voor het spugen en de krampjes?

Rica, aaaah jij ook al ziek, beterschap! L. slaapt ook zeker niet door, komt mede door de onrust bij hem en slaapt ook het liefst bij ons. Met name het laatste deel van de nacht. Aaaah wat een lieve foto.

Daantje2011, hij drinkt hem hier eigenlijk altijd leeg.

Natalie, ook al zo goed gegroeid, top!

Hier net met het CB gebeld, L. blijft onrustig, veel last van kramp/kreunen en spugen. Vannacht was het echt vreselijk, hij huilde het uit van de pijn. Heb hem nog niet eerder zo horen huilen, mama huilde gezellig mee. Verpleegkundige van het CB belt morgen weer, dan overleggen wat we gaan doen. Ze dacht zelf aan koemelkallergie. Moest voor vannacht de johannesbr. ophogen naar 1 hele schep en als ik het niet vertrouwde de hap bellen. Heb het zo met mn mannetje te doen:(. Zometeen weer bezoek, mijn hoofd knalt echt uit elkaat, ben zo moeeee. Hopelijk blijven ze niet te lang.

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    ik doe maar even gezellig mee in het depri gevoel hier....
    Vanmiddag was ik voor het eerst alleen. Dit vond ik erg spannend, en dat heeft Jordy natuurlijk gemerkt.... Hierdoor kreeg ik hem niet rustig. Mijn slaapuurtje is er dus bij ingeschoten.
    Vanmiddag kreeg ik mijn broertje en schoonzusje op bezoek, die net terug waren uit mexico. Ineens voelde ik me instorten en begon te huilen. Ik ben toen naar boven gegaan en mijn vriend is met jordy even bij me komen liggen. Voel me dan zo vervelend. Hebben jullie dat ook gehad? Ik heb het voornamelijk in de avond, vol me dan gewoon niet blij, terwijl iedereen om me heen zo blij is....:)

Daarbij komt ook nog dat ik van de week tegen mijn vader heb gezegt dat ik mijn moeder niet in de buurt wil hebben van jordy. Ik heb al jaren geen contact meer met haar ivm drankgebruik. Zij heeft meerdere malen de drank verkozen boven mij en daar kon ik niet meer mee leven. Nu wilde ze Jordy graag zien en had ze mijn vader op pad gestuurd om te peilen hoe of wat. Heb voor mezelf en om Jordy te beschermen besloten dat ik dit niet wil. Hij heeft 2 oma's en als hij haar later wil leren kennen mag dat maar nu zegt mijn moedergevoel dat ik dt niet moet doen.....

Pffff, lucht op zeg het even van je af schrijven.... Hopen dat mijn hormonen een beetje snel hun plekkie vinden.... Word het ook wel zat dat ik zo vaak moet huilen.....:(

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #253 fairy2011, 10 nov 2011
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
    He meikie,

Lekker laten gaan die tranen! Ik heb de eerste 9 dagen een sloot vol gejankt. Hier dan vooral door de stress rondom de voeding. En dan ook nog eens de druk van mensen die op visite willen komen...als je je nog niet goed voelt moet je die visite gewoon afhouden hoor. Ik ben er zelf ook even klaar mee, je hebt gewoon geen moment rust.

Ook hier de eerste dag alleen! Spannend hè? Maar we kunnen het! Alles op je eigen tempo doen meid. En dan maar even een keer niet douchen als je dat niet red. En koken, pff lekker een magnetronmaaltijd er in.

Pak je rust meid. Gewoon even lekker aan jezelf en de kleine denken.

Pff het was een positief bericht, belt mijn vriend net dat ze zwaar overwerk op hebben gelopen. Nu moet ik alles alleen klaar maken voor de nacht. Hopen dat ze rustig blijft als ik alles klaar maak. En m'n schoonzus trouwt morgen ook nog eens dus moet bedenken wat ik in m'n luiertas doe, die eb ik nog nooit ingepakt. En hoeveel voedingen neem ik mee en hoe doe ik dat morgen allemaal. Ok, ik huil inmiddels mee meikie.

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Lieve meiden, sterkte allemaal! We zijn bijna allemaal nog kraamvrouwen met alle onzekerheden, hormonen, traantjes, kwaaltjes, buien. Maar ook met onze onwijs lieve en schattige kindjes. Lekker je gevoelens van je afschrijven in ons topic, dan voel je je vast beter!

Wij hebben een drukke dag gehad na een drukke nacht (ja, ook hier een slechte nacht gehad!). Consultatiebureau was leuk en goed, Timo weegt nu 5315 gr en is 58 cm. Daarna weer naar huis gelopen, kon niet met de auto en eigenlijk was het wat te ver voor me, was dus behoorlijk kapot toen ik thuis kwam. Fles erin en even een uurtje geslapen totdat mijn kraamvisite er was. Heel gezellig, mijn naaste collega's, lekker bijgekletst.

Morgen lekker niets, lekker uitslapen en tutteren met mijn mannetje.

Nu weer verder expeditie robinson kijken!

15. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie knuff voor jou hoor vervelend die hormonen maar die vinden hun plekje wel weer hoor! Zou mn moeder ook niet in de buurt van mijn kind willen hebben dan hoor. maar dat zijn geen leuke dingen die ku je nu net niet gebruiken!

Reageer verder morgen weer M. gilt alles aan mekaar en zoekt papa's tietie haha

16. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ff snel, Xavi doet t goed op de 150cc!!!
    Alle flesjes leeg en om de vier uur!!! Vannacht 5u! Ik blij!
    Nu slapen, ben naar de kapper geweest... Leuk kleurtje erin en nieuw modelletje.

Xavi wel onrustig geweest bij papa... Veel gepoept... ZL dwars hebben gezeten! Ik ga slapen, morgen lees ik bij.

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    bedankt voor jullie lieve reakties. Zou me af en toe geen raad weten zonder jullie....
    Even iets heel anders. Vieren jullie komende sinterklaas al met jullie kleintje? Wij wel, ik ben gek op dit feest, heb de slingers al in huis hahaha. En zaterdag mogen we alle 3 onze schoen zetten, heb gisteren bij bol.com al kadootjes besteld hahaha

Hier nu de eerste voeding van de nacht, hierna hopelijk lekker door tot een uur of 5 wie weet wel 6..... dat zou lekker zijn.....;)

18. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hier heeft meneer nu net fles op, had gepoept toen ik m eruit haalde en tijdens de fles weer... Was ook vrij dun.
    Zou dat van de nutriton kunnen zijn???

Meikie fijn dat je je weer beter voelt!
    Mijn hormonen slaan ook nog vaak op tilt ;)

@Sint, wij vieren het sowieso, kleine man krijgt ook iets natuurlijk!
    We zetten 2x op zaterdag de schoen, maar nu nog niet, de twee zaterdagen voor t 'grote' feest.
    Wij verzamelen al het hele jaar door kado's. Dan is de klap in december minder groot.

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Sssht...m'n dochter slaapt gewoon al 6 uur!!! Ik schrok me een ongeluk en heb even geprikt, maar er is toch echt niets aan de hand :). Wat een zaligheid!

20. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Daantje! Wat heerlijk!!!

Hier de ochtendfles net op. Mr had weer gepoept en nu tijdens de fles weer scheten.... :-S

Maar mijn darmen rommelen ook... Virusje???
    Zolang het hier maar bij blijft!

Rrianne, vind t zo zonde voor je kleine man dat hij zoveel last heeft!
    Hopelijk vinden jullie snel iets wat helpt.

Sex...zijn er hier al meer die het gedaan hebben? Ik denk dat wij ons er ook snel weer aan wagen ;) ik heb zin, bloeden is over, geen pijn, inwendige douche past erin zonder pijn... Manlief blij ;) haha! Nee ikzelf ook hoor, ik hou er wel van :-D

Maar eerst moeten m'n rommelende darmen over zijn!
    Buikgriep heerst hier enorm :( nou zolang m'n kids het maar niet krijgen!
    Morgen familiedag op vliegbasis woensdrecht... Ben benieuwd!
    Dochter gaat dagje met m'n schoonmoeder op stap en wij met de mannen helicopters kijken! Hoe leuk!

Straks nog kraamvisite, collega met haar dochter van vijf. Gezellig!

Deel Deze Pagina