@Mama05 heel erg veel beterschap lastig als je niet effe goed kunt uitzieken hopelijk knap je gauw weer op. Het ging erg goed met Davey op het KDV hij heeft zelfs effe geslapen @Meikie wow dat is inderdaad wel heeeeeeel erg vroeg. Ik werk bij het bedrijf van mijn vriend dus erg flexibel gelukkig zolang is er maar voor zorg dat ik om 9 uur aanwezig ben is het goed. @vaneke ook effe een moeilijke periode momenteel wel fijn dat je effe lekker hebt bij kunnen tanken. Meiden het is ook niet niets zo een kleintje op te voeden en alles zo goed als in je eentje je doen dat brengt veel emoties met zich mee. En waarschijnlijk ben je als moeder toch wat meer emotioneler en gevoeliger dan voorheen. Maar gelukkig zijn wij vrouwen en wij vrouwen slaan ons der wel doorheen.
Mama05, wat fijn dat Jairo opknapt. Karine, welkom bij de (meestal) doorslaapclub. Mocht ook wel een keer hè? Meikie, leuk dat jullie al begonnen zijn met zwemmen! VanEke, hopelijk ben je weer wel in je dipje. Fijn dat je man een dagje vrij kon nemen. Merk dat het hier ook niet altijd mee valt. Over het algemeen gaat het hier super, maar 1 keer per week moet ik echt even bijtanken door keihard uit te slapen. Helaas werkt mijn vriend momenteel erg veel dus ben deze week 7 middagen/avonden alleen. Daarnaast gaat hij volgende week op wintersport. Hij wilde absoluut niet, omdat hij ons niet alleen wilde laten. Ik heb hem gewoon opgegeven dus hij moest wel. Kan hij een beetje bijtanken en ik daarna als hij weer uitgerust is. Denk ook wel na over het werken. Over 4 weken gaat het weer gebeuren. Hoe ga ik dat allemaal regelen? Ik vind het zo sneu om haar voor zessen al in de auto te stoppen en naar mijn moeder of schoonmoeder te brengen. Maar ja, mijn moeder zei terecht dat mensen die hun kind naar een kdv brengen dit ook hebben...hoop maar dat ze dan nog verder slaapt. Gelukkig heb ik iet al te vaak vroege dienst en werkt mijn vriend ook wisseldiensten dus zal ze niet al te vaak vroeg haar bed uit moeten.
@mama en vaneke, ik werk niet altijd fulltime hoor! Ik werk drie weken per kwartaal fulltime. Ongeveer zo n 12 weken per jaar. De rest werk ik drie dagen per week. Maar ons hele gezin is altijd blij als het fulltimen weer voorbij is want hethuis is dan een grote puinhoop, manlief moet me dan met alles helpen en mijn zoontje van 2 is na twee weken boos op me omdat ik hem alleen maar weg aan het brengen ben. Bovendien ben ik dan zelf helemaal uitgeput. Maar ja, er komt iedere keer weer een einde aan dat is dan weer wel een fijne gedachte.
@daantje, jeej wel heftig hoor dat je hubbie zo veel weg is. Knap van je dat je hem op hebt gegeven om ook nog op wintersport te gaan. Hij boft met je, ik zou het niet aangekund hebben denk ik.
Jesse heeft 3 uur boven geslapen op naomi dr kamer z´n eigen kamer is te licht. gelukkig voel me niet lekker dus lekker rustig aan vandaag. Jesse wilt z´n voeding ook iets warmer koud dan doet hij slecht drinken.
Ik kom ook ff snel zwaaien. Gekke dagen achter de rug, Schoonvader maandag met ambulance naar zkh gebracht. Voelde zich al een paar dagen niet lekker. Even schrikken maar valt mee gelukkig. Manlief is er gisteren met G heengeweest, waar ik niet echt heel blij mee was. Je moet het niet op gaan zoeken. Maar zijn vader had geen koorts meer en griep en longontsteking waren op de retour dus met andere woorden ik stelde me aan. Zo voelde het een beetje. Maar goed ik heb ze laten gaan en had zelf al andere plannen de hele dag, want het was tenslotte papa dag. Dus hoefde gelukkig niet mee. En nu vandaag zit ik dus met een kereltje wat je raad het al niet in orde is... Ik hoop van de trubbelige dag van gisteren want hij heeft geen rust bij mijn s ouders moeten hem continue vasthouden. Huilen huilen huilen, niet willen slapen, flessen gaan minder. Hij heeft ineens weer krampen al een paar uur achter elkaar. Ik heb respect voor de dames die dit met enige regelmaat hebben!!! Maar goed we mogen niet klagen want hij heeft dit echt bijna nooit. Hoop dat het hierbij blijft want als die wel ziek gaat worden dan gaan we een lastige situatie krijgen niet alleen vervelend een ziek mannetje maar het gaat dan toch wringen zie je wel dat hij beter niet naar s ouders mee had moeten gaan. Ik had al gezegd dat ik hem wel mee zou nemen maar daar waren ze het uiteraard niet mee eens G moest meekomen. Zo dat lucht op einde klaagbericht ik ga het ventje maar weer eens troosten. Kan papa gaan koken.
Linda ben het met je eens hoor!!! Ik zou j ook niet me nemen naar iemand met de griep of longontsteking!! Hopelijk heeft hij gewoon een jengeldag!!! Misschien moet je een lijstje maken met tijden voor je so hoe jij het wil hebben!! Dat deed mijn sz ook bij mij dan had ik een beetje een idee hoe zij het doet!!
@Daantje pittig hoor, ik ben altijd zo blij als het half zes is want dan is mijn vriend weer thuis en heb ik effe rust hihi. Wel super lief van je dat hij met wintersport mag. @Linda jeetje kan me je frustratie erg goed voorstellen hopelijk wordt ie niet ziekjes.
@wherona, hoe vond Davey het?? @Mama, lekker dat hij opknapt zeg!! En die gel, kan dat evengoed een paar dagen duren?? Of zal mn collega ook weeenopwekkers krijgen? Een vriendin van mij is ook ingeleid en die deed er 2 dagen over, lijkt me echt waardeloos. Toen zei de verpleegkundige ook dat het wel 4 dagen kon duren. @Daantje, idd knap van je! Mijn vriend werkt ook zoveel. Dat R net geboren was maakte hij dagen van 4 uur s'nachts en kwam ie om 8 s'avonds weer thuis. Ging ie eten douchen ff knuffelen met R en toen weer te bed. En werkte 6 dagen pw Toen heb ik me ook wel ff flink alleen gevoeld.. Vooral ook met die nachtvoedingen enzo.. Nu is het weer rustig maar vanaf maart kan ik me lol weer op. Dan is ie ook vaak in het weekend weer weg. @voor de meiden die het moeilijk hebben; sterkte!
@ Inleiden ik ben ook ingeleid maandag ochtend de eerste keer, daarna nog twee keer op maandag. Dinsdag nog een keer om half twee 2 cm ontsluiting toen vliezen gebroken. Weeenopwekkers krijg je pas als je vliezen gebroken zijn. Het kan inderdaad wel een paar dagen duren mag maar 6 keer gel ingebracht worden.
Even vraagje tussendoor: is er al iemand met bijvoeding (fruit, groenten) begonnen? Hoe wist je dat je kindje dat wilde en wat heb je als eerste gegeven? Timo zit hier naast me de vingers van M op te eten. En dan bedoel ik niet sabbelen, maar echt happen en bijten. Wij hebben altijd gedacht dat de "tekenen" dat een kindje toe is aan bijvoeding onzin zijn, maar komen daar langzaamaan op terug. Ook omdat hij je de yoghurt uit je bakje kan zitten kijken en gaan smakken als we erwtensoep zitten eten... Wil liever nog een maandje wachten, maar dat met die vingers van M is toch wel bijzonder om te zien.
Ff kort @ eb ik zou gewoon eens een theelepeltje fruithap geven en kijken hoe hij reageert waarom wachten?? Hier druk reageer morgen weer ik ga na bed nu kindjes slapen!!!
Eb.. hier precies hetzelfde. Ook haar eigen handen gaan in telkens in haar mond en ze smakt en kwijlt. Heb al een speeltje gekocht waar ze normaal op bijten als ze tandjes krijgen. Nou ze wordt gewoon kwaad als ze er niet aan kan sabbelen. Heb ook geen idee wanneer ik hiermee moet beginnen. Iedereen zegt wat anders. Zijn er al baby's die fruit enzo krijgen?
O Jah... L heeft vandaag voor het eerst gepoept van de FV. Nou jullie hebben niks te weinig gezegd... Poehhhh!!! Dat ruikt inderdaad sterker
Supermom, fijn dat de fulltime werkweken er weer op zitten, nu weer genieten van je gezinnetje! Wapje, haha lekker hoor! Wat een tips.. Meikie, hoe is het vandaag gegaan met het poepen? Persen en kreunen? Heerlijk dat zwemmen met je ventje! Vaneke, vandaag ging het beter, alhoewel hij erg weinig heeft geslapen vanmorgen van 8 tot 9.15 bij mij in bed en vanmiddag een half uur. Nu ligt hij al vanaf half 8 uitgeteld te slapen, is nog maar 1x wakker geweest. Merk dat het me nu soms wel een btje te veel wordt, sneller huilen, prikkelbaar en voel me snel onzeker/machteloos. Bij jullie gaat het net zo lees ik, vermoeiend he steeds dat wakker worden? Heb alleen hier niet het idee dat het honger is. Lief dat je vriend je een dagje komt steunen en jij lekker bij hebt kunnen tanken! Gaan wij maandag doen, hebben allebei vrij genomen. Oja en speen krijgt hij idd ook na de fles als jij nog zuigbehoefte heeft of tussendoor voor het boertje. Heb je genoten van je luierdagje? Mama05, wat fijn dat het met J. nu echt de goede kant op gaat en alweer 70 gram gegroeid, super. Respect, 3 kids (die ook nog eens niet lekker zijn) en een man die veel van huis is, hopelijk krijg jij binnenkort de tijd om eens flink bij te tanken. Beterschap! Daantje2011, aaah gaat je helemaal lukken hoor straks samen met werk! Vervelend dat je vriend momenteel zoveel van huis is, van het weekend weer even flink bijtanken? Linda, kan me heel goed voorstellen dat je bezorgt bent! Hopelijk valt het allemaal mee. Karine, ja behoorlijk vermoeiend. Hij wordt standaard huilend wakker. Gelukkig kunnen we hem wel goed troosten. Maar 's nachts nog voedingen is ook pittig! Heerlijk dat je even door hebt kunnen slapen. Hopelijk houd hij dit vast. Wherona, wat moet dat moeilijk zijn om je kindje naar het KDV te brengen. Hoe heeft ie het gedaan? EB, super lief dat ze je ring op het werk kwamen brengen! Hier ook zo'n mama die alles zelf wil doen en de tranen ook regelmatig rijkelijk vloeien. Terwijl ik toch echt geen huilebalkje ben. Fijn dat het slapen in de slaapzak beter gaat en het goed gaat met dieeten! EB en Princess, hier ook zo'n jongentje. Vraag me vaak ook af wanneer het wijsheid is om met fruit te beginnen? Zijn med. voor reflux hapt hij ook heel flink van het lepeltje af en zodra het op is, heb ik het idee dat hij denkt; ik wil meeer! Maargoed blijf het voorlopig uitstellen tot de krampen etc weer rustig zijn. Princess, hahaha vies he! Bhaa.
Vannacht goede nacht, 1x een huiluurtje. Gebruik nu joh.br pitmeel van de natuurwinkel, lijkt hier goed te werken. Drinkt de flessen vandaag rustiger, minder gespuugd en krampen weinig/tot niet. Vandaag wel heel weinig geslapen, maar was wel goed te pas. Ligt na zn badje al vanaf half 8 te slapen. Duim voor een goede nacht. Helaas gaat de wekker wel wel om 5.45, maargoed laatste dag en dan weekend! Lekker slapen allemaal!
Wapje, fijn als je zo vroeg al kunt slapen. Hmm jammer dat ik een avondmens ben. EB, ik heb me nog niet heel erg verdiept in bijvoeding. Het klinkt idd alsof Timo gewoon met jullie mee wil eten. Misschien idd gewoon een hapje of twee proberen en kijken hoe hij daar op reageert? Over eenkennig zijn. Was jij die dat vertelde Rica? (ps reageer straks even op je PB). Ik heb het idee dat F ook eenkennig is. Ze heeft voor de zoveelste keer lopen brullen bij m'n moeder. Dit doet ze ook bij m'n schoonmoeder. Ik begrijp er niets van. Ik word er ook helemaal zenuwachtig van, omdat ik het zo rot voor vind voor mijn moeder die dol op haar is. Rrianne, 20 euro voor drie dagen?!?! Jemig, das idd veel hoor!
Hi meiden, nou hier kan ik nauwelijks de tijd en energie vinden om jullie op te zoeken Gister weer halve dag gewerkt, en N.oam was totaal van slag, want hij weigert nog steeds het merendeel van de voeding. Dus vannacht ging hij compenseren, en moest ik er wel 6 keer uit! Was helemaal kapot vanochtend en F. zat ook continue te jengelen, die wilde natuurlijk aandacht en gelijk heeft íe, maar ik kon het echt niet opbrengen. Manlief ging om 11 uur weer proberen te voeden met de fles, nou dat gaf alleen maar gekrijs, waar ik dus echt niet tegen kon, dus hop toch maar weer zelf voeden. Zo zielig uiteindelijk valt hij dan van ellende in slaap... echt te zielig Verder vergeet ik alles, zoals een afspraak met de diëtist morgen, al een maand geleden gemaakt, en ik moet dus ook werken. Totaal vergeten! Weet niet wat ik moet doen, werk afbellen, of dietist? Kan ook echt niet meer logisch nadenken als ik zo moe ben... Een collega van mij beweert dat zij nog elke nacht door haar baby van 5 maanden elk uur wordt gewekt, en moet voeden, hoe houdt ze dat dan vol met werk? Ik heb nu al de neiging om mij ziek te melden, want ik ben er nu al doodmoe en gestresseerd van! Of stel ik mij nou aan? EN het huis is een grote puinhoop, en de bedden moeten verschoond, zucht, zit ook ff in de klaaghoek, sorry hoor! Rrianne, wapje, Meikie en WEndy, heb jullie gelezen: sterkte zeg! Weet nu een heel klein beetje hoe het is. Pffffffffffffffffffffffffffffff Nou ik ga maar naar bed, want ik weet niet wat de nacht brengt, en manlief is werken. groetjes! PS: dieet gaat gelukkig wel goed, en de kleine buikgriep die heerst helpt ook geloof ik
oefeningen, nee nou pff ben het beetje zat! leg haar op haar zei maar ook dat is zo zo zat! kan haar nu wel achter het behang plakken....heb haar half 9 op bed gelegt, janken en doen...heb haar nu weer op bed gelegt (22:00) en nu is het weer krijssen. zou toch wel graag willen slapen!!!! ging goed bij sm maar volgens mij heeft ze de hele dag geslapen ofzo...pfff papa komt zo thuis dus dan wens ik hem succes...ben het ff zat!
Hey meiden, even een snel berichtje hoor.... @ Rrianne, vandaag gaat het erg goed met Jordy. Lief dat je het vraagt. Ik hoop dat hij zelf gaat poepen morgen of overmorgen en zodra we merken dat hij weer last krijgt geven we gewoon weer een clysma.... Nou dat was het even, nu Jordy douchen en dan snel naar bed. Morgen een ritje naar Wapje voor de boeg.... Ben wel benieuwd hoor Slaap lekker allemaal!!!