Goedemorgen dames! Ik denk dat M.icah het doorslapen door heeft Ben er alleen vannacht uit geweest voor de oudste, had ineens 39.3... En nu is het weer over Zo even boodschappen doen, verder weinig. @ mama: heerlijk zo'n avondje! @ wherona: het is lastig om je kind huilend weg te leggen, maar inderdaad volhouden, het is ook gewenning... @ BabyR: wat een leuke naam van de kleine van je collega. Zou je nu al willen?? @ dolfijnjes: hoe was je hele dag werken? @ Wendy: fijn dat het beter gaat met N.
Hai dames, Weer helemaal bijgelezen! Hier vndg een lekker luier dagje. B is aant voetballen en ik hang heerlijk op de bank. Strakkies ff een bakkie doen bij mn moeder en mn oma. Vnvd nog een afscheidsfeestje van mn neefje. Hij gaat een half jr nr Africa.... we gaan ff om en om. Wilden hier geen oppas voor regelen, je blijft bezig. @BabyR, fijn dat je collega bevallen is. @Meikie, wat fijn een poepbroek uit zichzelf, hij kan het wel! @Wherona hier hebben we ook een tijdje de 10min regel toegepast, werkt als een trein. Ik zet nu altijd het muziekje aan, deze is na 5min afgelopen en 9 van de 10 keer is hij stil. @mama heerlijk zo'n avondje, je hebt het verdiend! @Karine, dat zou toch geweldig zijn! Heerlijk lange nachten maken. @Facebook, Sandra Timmerman Hardenberg
@Karine, Nee hoor nu nog niet. Toen ik net bevallen was had ik wel heel sterk het gevoel snel een 2e te willen. En nu mn collega dan bevallen is, beleef je je eigen bevalling weer opnieuw en de kraamweken enzo en dan besef je dat het toch wel heel bijzonder is. Ik wil heel graag een 2e maar nu is het echt nog niet verstandig. Eerst lekker genieten van R! Ons nieuwe huis is in maart 2013 af en denk dat we dan wel voor een 2e willen gaan.
dames ik ben er ook nog hoor..deze week weinig tijd gehad want manlief was ziek thuis en nu is me dochter ook nog een ziek...ik heb dus ook niet aan de lijn gedaan..had er ff geen zin in..dus ik ga morgen niet wegen..ik doe vanaf maandag weer gezellig mee dan ga ik er echt voor. prettig weekend nog allemaal!!! en oh ja ik ben wel blij hoor dat Iris gewonnen heeft...mijn favo was Charly maar die lag er helaas al uit!
Iedereen een fijn weekend! Hier een lekker dagje, uitgeslapen. L. heeft tot 8.15 geslapen, heerlijk. Slaapt vandaag veel, zal ook wel niet helemaal fit zijn. Gewoon lekker niet teveel doen vandaag..
@wherona, heel veel succes meid. Ik ben het met de rest eens. Hier heeft regelmaat en volhouden ook geholpen. N. Sliep ook erg slecht. Ik ben toen begonnen met regelmaat, telkens hetzelfde herhalen op een dag: wakker, schone luier, fles, boeren, knuffelen, in wipstoeltje, in de box en bij eerste tekenen van moeheid, hup meteen wakker in bed. Wakker? Weer schone luier, fles etc. Bij slapen gaan even aai over zijn bolletje, kusje en wachten. Na een minuut of 5 krijsen ga ik wel even terug om te kalmeren. Meestal moest dat in het begin wel 5 keer maar dat werd steeds minder. Nu na ongeveer 2 maanden deze aanpak gaat hij met een minuutje jengelen slapen! Je moet dus wel even geduld hebben het gaat niet van de ene op de andere dag over. Maar het komt goed!! Succes!
@babyr, proficiat met de geboorte van de kleine van je collega! @rianne, wat fijn dat de nachten zo goed gaan! Lekker hè! @alle zieke kindjes, beterschap! Hier ook een hele ziekenboeg. @hier, ik moest vandaag ongesteld worden maar er is nog niets te bekennen. Hoop dat ik het snel word want ik wil geen derde . Heb het spiraaltje al thuis liggen en dat mag ik laten plaatsen zodra ik Ongesteld ben.
iris...wie was dat ookal weer! ik dacht echt dat charly zou winnen ook omdat die al iets bekend was.... ach ik vond het moeilijk, ze konden allemaal goed zingen! karine doorslapen JEEEEEEJ haha feest ofnie...nou lekker hoor!! vanacht wou lois weer nie slapen...mijn plan om naar half 9 te gaan stel ik maar even uit..moet nu weer opnieuw beginnen had haar speen erin gedaan en erbij gebleven tot ze sliep...maarja niks t eklagen verder. hoe gaat het met de andere nachtbrakers??? mn nichtje slaapt hier, gezellig! ook zo'n lekkerding...zo lief!! Morgen gaan we eindelijk ZWEMMEN!!!!! heerlijk... ik wil alleen graag naar babyzwemmen...heb alleen geen stok achter de deur, wil niet alleeen...maar ik ga het toch doen! morgen even kijken wanneer het is MITS ze het morgen leuk vind...anders pech... hoe gaat het verder met iedereen, heb even niet bijgelezen...merk dat het nu toch wel drukker begint te worden ook door mn werk en fitness en vriendinnen etc... meikie en wapje het was dus geslaagd!!! haha supermom ohjee overtijd...(grapje) straks dus de spiraal erin?? nou ben benieuwd of we je mogen feliciteren of niet haha
Karine, wat fijn dat je mannetje het doorslapen ontdekt heeft! Rica, lekker zwemmen morgen. Denk dat wij het binnenkort ook eens gaan proberen. Als ik nog in mjjn badpak pas. Heb een beetje moeite met bikini's in het zwembad... Hoe is het met Loïs en haar poep? Meikie, was dolblij te lezen dat het Jordy gelukt is! Heerlijk zo'n poepbroek buien de luier voor hem. Nu nog de gulden middenweg vinden... Heb je met Wapje warme choc met slag gedronken? Daar hebben jullie het weken over gehad. Wij zijn vandaag begonnen met 4 flessen. Tot nu toe vindt Timo het prima, hadden ook niet anders verwacht. Hebben een 123 speen van Avent gekocht voor de papfles van zometeen. Vind het best een beetje spannend... Vandaag een rustig dagje gehad, daar hadden Timo en ik heel veel behoefte aan. M heeft de boodschappen gedaan, die kan niet een dag binnenzitten. We moeten Timo's ritme (buiten de fles minder) helemaal opnieuw leren kennen en da's lastig. Eerder was het een mannetje van de klok, maar sinds 2 weken is dat helemaal weg. Hij slaapt maar ongeveer een uurtje, soms ineens 3 uur. Alleen 's nachts gaat het gelukkig prima. Hij is lang en veel wakker en heel vrolijk, dus denk dat hij ineens minder slaap nodig heeft. Nu ook weer aan het huilen, heeft een goed uur geslapen terwijl hij daarvoor 3 uur wakker was geweest. Ach, om 21 uur is het tijd voor pap! Morgen komen mijn vader en zijn vrouw, gezellig.
Even een vraagje... Ik ben aan het afbouwen met BV en vanaf maandag krijgt L alleen nog FV. Maar heeft iemand tips om het kolven af te bouwen. Deed het 5 keer per dag en zit nu op 3. Maar zou vandaag eigenlijk maar 2 keer moeten kolven. Maar het doet op een GGD en moment zon pijn dat ik wel moet kolven en dus nog op 3 keer uitkom. Ze zijn dan ook helemaal hard. Moet ik door deze pijn heen of niet? Iemand tips?
@Princess, ik ben in 1x gestopt met BV, heb 1x per dag gekolfd om de druk eraf te halen. Echt hooguit 5 min. Moest er ff doorheen maar einde vd dag ff de druk eraf halen was heerlijk. Heb het 3 dagen moeten doen daarna geen last meer gehad. Wel nog wel eens lekkkende tieten na het slapen haha! Weet niet of je het zo moet doen maar bij mij werkte het
@ Princess: Wat BabyR vertelt lukte hier niet Ik heb elke dag gekolfd wanneer de druk te hoog was, wel zo goed als leeg gekolfd. Dit zodat er geen ontstekings gevaar was... Het kolfproces duurde hierdoor een week, maar ik heb nergens last van gehad. Wel goed blijven masseren....
Princess, ik ben gestopt omdat ik te weinig melk had. Heb dus geen moeite gehad met afbouwen. Papfles was lastig. We hebben 180+6+2 eetlepels rijstebloem gedaan, zoals op de verpakking staat. En dan op standje 1 van de 123 speen. In letterlijk 1 minuut had Timo de helft van de fles al leeg. Daarom de gewone speen 2 gepakt, maar dat werkte voor geen meter. Toen maar een halve lepel bloem erbij om het wat dikker te maken. Dat werkte wel iets beter, maar ging nog steeds snel. Het restje pap dat te dik was voor de speen hebben we op een bordje gedaan en met een lepeltje geprobeerd te geven, maar Timo snapt nog niet hoe hij dat door moet slikken. Het meeste bleef dus in zijn wangen zitten, uiteindelijk heeft hij het wel op één of andere manier binnen gekregen. Morgen doen we denk ik 3 lepels bloem erbij. Ik ga even googelen voor tips.
Hey meiden, hier ben ik ook nog even op de valreep.... Vandaag een drukke dag gehad. Jordy was vanmorgen erg onrustig. Heel hard huilen, echt bijna krijsen. En we wisten echt niet wat er aan de hand was. Omdat mijn broertje jarig is en we daarheen wilden hebben we toch een poging gedaan om hem zijn jas aan te krijgen en in de maxicosie te zetten. Toen hij daarin zat was hij direct stil..... In de auto is hij in slaap gevallen en op die verjaardag heeft hij met zijn mooie glimlach iedereen om zijn kleine vingertje zitten winden..... Wat het nu is geweest, geen idee. De rest van de dag is hij vrolijk en gezellig gebleven Net nog even een half uurtje op de home trainer gezeten en zo douchen/badderen met Jordy en dan nog een flesje en hup naar bed... Morgen weer wegen, ben erg benieuwd hoor.... @ Rrianne, lekker rustig aan gedaan vandaag? Heerlijk hoor, voor ons staat morgen een pyamadagje op de planning @ Wherona, heb je al wat uitgeprobeerd? Wil het een beetje lukken? Anders even lekker hier komen uitrazen hoor, laat je niet gek maken door een huilend mannetje!!! @ Rica, ik was voor Iris!!! Ben helemaal blij Met Wapje was erg geslaagd, super gezellig!!! Moeten eigenlijk weer een meeting plannen.... Wat vinden jullie? @ EB, wij waren ook erg blij!!! Rompertje kunnen we wel weggooien, die krijg ik niet meer schoon. Maar goed dat mag de pret niet drukken We hebben geen warme choco op, zijn beidde een beetje op het gewicht aan het letten. Het is dus een oerhollandse boterham met 30+ kaas geworden en een glaasje aardbeienmelk Jammer dat het nog even tobben was met de papfles, maar dat komt vast goed. En tegen de tijd dat wij er aan toe zijn kan je ons van alle tips voorzien!!! @ Princess, bij mij was het ook een kwestie van te weinig melk. Dus was zo afgebouwd. Ze hebben alleen nog wel lang gelekt...:x Nou, ik ga er weer vandoor!!! Spreek jullie morgen allemaal weer Slaap lekker en een dikke knuffel van ons
@princess: ik had op deel lactatiekundige vraag gesteld over afbouwen kolven, mss dat ge daar ook wat aan hebt?? http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/323668-kolven-afbouwen.html ik deed per keer volledig kolven en dan de tijd tussen de beurten rekken, ging met de ene borst trager als de andere omdat ik daar wel harde plekken kreegm zat bijvoorbeeld een dag op rechts al aan 2 beurten en dan links wel nog 3 beurten...alleen spanning afkolfde was bij niet prettig, en met rekken van de beurten heb ik weinig last gehad... nu naar bed...morgen weer ff wat meer reactie op andere...truste!!
Wherona, ik moet even reageren op jou vraag! Je begeeft je op glad ijs! Davey moet echt leren in zijn eigen bedje, zelf in slaap te vallen, anders heb jij straks geen leven meer, en misschien zelfs geen relatie meer! Denk niet dat ik overdrijf! Want wij hebben hetzelfde probleem gehad en hetzelfde gedaan, in slaap wiegen, met F. Het werd almaar erger en moeilijker. Na een jaar kon hij nog steeds niet zelf in slaap vallen, en zaten we bijna 2 uur naast zijn bedje! Dus tijd en energie voor jezelf en elkaar is dan helemaal weg! Wat bleek: kindjes moeten leren zelf in slaap te vallen, als je ze "helpt", moet je ze alleen maar steeds meer helpen! Dus je moet nu je gewoontes veranderen. Wat bij F. hielp is een vast bedritueel, dus na het eten: bad of douche, pyjama aan, twee verhaaltjes lezen, max 3 minuten knuffelen op schoot en een slaapliedje zingen, en dan nog wakker in bed leggen. En vertellen dat hij gaat slapen, want ookal kan je kindje nog niet praten, hij kan meer begrijpen dan jij denkt, dus alles uitleggen helpt ook om je kindje rustig te krijgen. Dus wij vertelden F. ook wat we precies allemaal deden: nu gaan we je luier verschonen, dan ga je in bad, blablabla. Het helpt echt! Ik geef toe de eerste 2 weken dat wij die routine gingen in voeren, waren een hel, want we moesten hem 'laten huilen', zo zielig. D.w.z. dat we een kookwekker hadden, en hem eerst maar 1 minuut lieten huilen, dan terug naar de slaapkamer en in bed gerust stellen, zeggen dat hij gaat slapen, en dat je straks weer even komt kijken. Belangrijk is dat je dit zo kort mogelijk houdt: dus één zin en een aai over de bol, en dan weer gaan. Zo bouwden we het 'laten huilen' steeds met een minuutje op, totdat F. na een week of 2 begreep dat wij in de buurt zijn als hij ons echt nodig heeft, en dat hij zelf in slaap kan vallen. Nu hebben we nooit meer problemen. Met N. heb ik dus geleerd, dat ik hem meteen al moet leren om in zijn bedje zelf in slaap te vallen. Meestal verschoon ik hem eerst, en vertel hem dat hij straks gaat slapen. Dan zing ik altijd één of twee slaaplidjes in een donkere slaapkamer, zeg sjhhh je gaat nu lekker slapen, zo nodig met speentje en leg hem dan in bed, dan krijgt hij een kusje, en zeg ik dat ik straks nog even kom kijken, en dat doe ik ook altijd, maar hij slaapt dan altijd al! Als het koud is verwarmen we het bedje voor met een kruik. Dat gaat dus nu ook probleemloos. Het klinkt gek, maar je kindje raakt alleen maar méér overprikkeld door het gewieg, en jouw 'hulp', hoe goed je het ook bedoeld, eigenlijk valt hij daardoor "van ellende en uiterste uitputting" in slaap. Dat is niet wat jij wil, en hij ook niet! Ik hoop dat je wat aan deze adviezen hebt! Je kan mij altijd PB'en als je nog vragen hebt. Nog één tip: let op de signalen van vermoeidheid, dus 1 gaap, misschien heeft hij slaap, 2e gaap, ja hij heeft slaap, 3e gaap: meteen in bed leggen! Verder is in de oogjes wrijven ook een duidelijk teken, en wegkijken/staren, alsof de oogjes met stokjes openstaan. Als je langer wacht gaat het mis...
@ EB, welke pap ga jij geven? Jeetje, ik heb me er echt nog niet in verdiept. Vanaf welke leeftijd krijgen ze pap. Is Timo gewoon snel of loop ik zo achter : @ wherona, als F in bed huilt dan pak ik vaak een doekje of knuffel en druk die tegen haar wang. Ze kruipt daar dan helemaal in met haar gezichtje en valt in slaap. Dan haal ik het weg en klaar. Ik heb overigens van de kraamhulp geleerd dat ik haar niet moest wiegen als het om slapen gaat, omdat ze daar aan zouden wennen. Zij waarschuwde me hier echt voor, je zou je zo enorm veel ellende op de hals halen aldus mijn kv. Hoop dat het snel beter gaat. @ Karine, gefeliciteerd met je officiële doorslaper! Hier gaat alles lekker. Dag 7 dat mijn vriend van huis is. Even een dipje gehad, maar met zo'n vrolijk lachende baby is je dag snel weer goed. Zusje en zwager zijn om de hoek komen wonen gisteren. Ben er meteen gaan eten en borrelen en F. sliep heerlijk in hun nieuwe huis. Super blij met mijn makkelijke, maar helaas soms wat eenkennige baby. Als ik er bij blijf is er niets aan de hand. Maar ja, dat kan natuurlijk niet altijd. Zal over 4 weken weer aan het werk moeten. Zie er enorm tegenop om haar achter te laten die drie dagen. Hopen dat het weer snel beter wordt, wat kouder en zonniger graag. Kan ik weer lekker aan de wandel de laatste verlofweken.
@ Meikie, wat goed van Jordy, misschien M toch even vragen wat ie gezegd heeft? En tjaa Jordy had wrs dus ook gewoon een dutje nodig! en @Diëten: ja ik denk ook dat mijn diëtiste van die piramide uitgaat, want met de BV mag je niet echt op dieet, maar aangezien ik het al best wel goed doe, wil ze precies weten hoeveel ik van alles eet, om te ontdekken waar nog winst valt te behalen. Dus het is alleen maar voor de komende week, zodat zij mij beter kan adviseren. @ Rrianne: dankje voor je medeleven. Dat verhaal van mijn collega trek ik eerlijk gezegd in twijfel volgens mij overdrijft ze een beetje. Wat fijn dat L. even een paar nachten doorgeslapen heeft. Ja, we kunnen lang zonder veel slaap, maar op gegeven moment breekt het je op, hè? Ik ben gelukkig ook weer een beetje bijgekomen, maar doorslapen doet N. helaas nog niet, maar gister bij mijn moeder, was het 24;4;8 dus best oké. En hoefde daar ook niet veel te doen, en F. was uit logeren dus, ik ben toch wel een beetje uitgerust. @linda: ik schrok even van je testverhaal! Haha gelukkig, nog ff niet zou ik zeggen, hihihi Maar ik geef toe dat ik de eerste weken zo vertederd was, dat ik gelijk riep dat ik nog wel een derde wil @ Mam 05: wat heerlijk ze, en lekker hè zon wijntje kunnen drinken, kan je weer even jezelf zijn, en niet alleen maar mama! Goed hoor! @BabyR: ja fijn hè, gelukkig is het achter de rug, nu kan haar herstel beginnen en het grote genieten! En die kriebels herken ik ook, zie hierboven! @ Karine: ben jaloers! Doorslapen wat heerlijk! Hoe vind je het met twee kindjes? En hoe vind je oudste het? Hopelijk is hij snel weer beter! @ princess: succes, kan je helaas niet echt tips geven, gelukkig heb je er al een paar gehad van de andere mama's. Anders inderdaad een lactatiekundige raadplegen, denk ik. Nou, ik heb lekker weekendje gehad (is nog niet over, want hoef pas dinsdag weer te werken) Had uiteindelijk toch maar vrijdag vrij genomen, was beter. Nou ik heb wel gelachen, was de 1e keer dat mijn zoontje bij een vriendinnetje ging slapen, en dat ging niet helemaal vlekkeloos. om 21:15 ofzo bedacht hij dat hij naar mama wilde, dat het logeerpartijtje wel lang genoeg had geduurd . Dus wat deed zoonlief? hij ging zichzelf aankleden: spijkerbroek achterstevoren, schoenen verkeerd om, en propte al zijn spullen in zijn bliksem-rugtas, en zei gedecideerd: "ik ga naar buiten, naar mama". Gelukkig heeft hij nadat ik hem telefonisch nog een keer heb uitgelegd wat de bedoeling was, besloten om braaf te gaan slapen, en de volgende dag wilde hij natuurlijk niet meer mee naar huis En ik ben ook weer bijgetankt, door alle verwennerij van mams, en dat F. effe lekker weg was Hij logeerde vannacht nog bij opa en oma, dus hij komt vanmiddag pas weer thuis, heerlijk, dan kunnen we er weer ff tegenaan, met frisse moed en zin! Fijne zondag nog iedereen!