Hello ladys, Hoe ist met iedereen? @EB, hier slaapt T ook stukken minder. Slaapjes a 1 uur . En dan is hij smiddags zo moe. Gister middag sliep hij van 15.00 tot 18.30. Maar goed als hij maar goed te pas is als hij wakker is is het geen probleem. Klinkt echt als een sprongetje wat T laatst had he? Hij heeft nu dan zon ander ritme Wat betreft de rijstebloem wij geven 210+7+1. Ik gebruik de difrax fles. Voor het eerste gedeelte de S speen dan is de pap nog wat dun. Voor het tweede gedeelte gebruiken we vaak de M speen. Maar soms lukt het hem om de hele fles leeg te drinken met de S speen. Tis idd even uitzoeken wat werkt. @Princess, sorry geen tips voor het afbouwen. Google een idee? Ik had ook te weinig melk, ik kolfte s´avonds 1x om de druk eraf te halen, was dus zo afgebouwd. Wel lekte ik nog ong. 2 weken door maar daar hebben we pads voor. @Hier ook nog geen bikini hoor . @Meikie goed bezig met fietsen zeg! Hier de afgelopen week dus niets gedaan en ja je raad het al nu weer 98.4kg. Viel me eigenlijk nog mee. Deze week maar weer serieus aan de slag. Succes allemaal. @Guap fijn dat F het zo goed gedaan heeft, is toch spannend zo´n 1e keer. Fijne dag allemaal. Groetjes
@princess je moet effe door die pijn heen ik vond het ook echt heel erg pijnlijk. Wat helpt is veel warme douches en de harde plekken flink masseren ook onder de douche. @Guap dank je wel voor de tips ook en jeetje wist niet dat het zo erg kon worden zeg dat wil je zeker niet. @Meikie ik ben je onwijs dankbaar voor je 10 min. tip HET WERKT! @in bed slapen Allen heel erg bedankt voor alle tips en trucs. Ik heb het gisteren meteen uitgeprobeerd en jaja het werkt echt en zonder al te veel poespassen. Davey heeft nu ook gelukkig door hoe hij een speen in zijn mond kan houden en dat werkt ook erg troostend in bed. Zodra we een teken van vermoeidheid zien pakken we hem op lopen naar zijn kamertje geven hem zijn speen een knuffel en een kus en zeggen weltrusten hij gaat dan effies mopperen nog geen 5 min. en valt in slaap. Wat een heerlijkheid zeg! Davey is een stuk vrolijker en paps en mams ook! Hopelijk blijft dit gewoon goed gaan, juich nog niet te vroeg maar vanochtend 2x gedaan en ging ook perfect! Pfffff wat een opluchting echt zou niet weten wat ik zonder jullie moest hoor. Owja ben alleen wel vergeten me te wegen vanochtend had effe wat anders te doen hahahaha
Wat fijn dat het zo goed gegaan is!!! Ben super blij voor jullie!!! Het kan natuurlijk zo zijn dat hij alsnog een keer flink tekeer zal gaan. Laat dan, net als de anderen zeggen, merken dat je in de buurt bent, maar geef hem ook zeker de kans om zelf in slaap te vallen. Hier net ook weer een mannetje dat niet in slaap kon komen. Eerst even laten huilen en toen even bij hem langs, speentje gegeven en nogmaals gezegt dat hij moest gaan slapen. Ligt nu ook heerlijk te slapen Ik ben trouwens helemaal blij!!! Ik kan weer 1 van mijn oude broeken aan!!! Joepiedepoepie!!! Vriendjelief is nu naar zwolle om een mediaplayer te halen en haalt op de terug weg gelijk een actifry op. Heb toch besloten om er een aan te schaffen, wel 2ehands hoor. Nieuw zijn ze zo duur. Eerst maar kijken of het echt wat is!!! @ Guap, wat een verhaal zeg.... Wel goed om te lezen. Kunnen wij allemaal misschien wel weer tips uithalen!!! Ik ben ook wel blij dat Jordy vanaf het begin gewoon in zijn eigen bedje heeft geslapen @ Sandra, ach dat heb je met vakantie toch? Je zit nog niet terug op de start gewicht dus zo slecht heb je het niet gedaan!!! Moet zeggen dat het erg goed bevalt om 's avonds even te fietsen. Ik voel me daarna erg lekker. Mijn vriend doet ook actief mee en is nu in 1 week 1,5 kilo kwijt. Hij dus ook helemaal happy!!! @ Daantje, hoelang blijft je vriend nu nog weg? Dapper hoor dat je hem gewoon op vakantie hebt laten gaan. Ik denk niet dat ik het nu al zou kunnen..... Nou, Jordy slaapt lekker, ik ga even wat rommelen!!! Kom straks weer even buurten.... PS; sommige op FB kan ik echt niet linken aan hun forumnaam.... Das best lastig, hahaha
Hey meiden, Hier weer een K**nacht gehad!!! R was weer wakker om 00.45, bloedheet, temp was 40.1 Dus maar weer naast ons gelegd. Op dat moment werd ook M wakker, die was na de fles van 19.00 zo zwaar in slaap gevallen, dat we wisten dat het weer een nachtbraker werd..... Hebben beide jongens nog samen zitten ouwenelen op het grote bed Moesten we eigenlijk ook wel om lachen. Dus héél de family was in rep en roer om 2.00 uur 's nachts!! Ik ben nog tot 3.30 uur bezig geweest om de mannen te slapen te krijgen (allebei in hun eigen bed) en toen kon ik ook eindelijk mijn ogen dicht doen. Pfffffffffff Verder heb ik me wel gewogen, maar is het van de week niet zo best gegaan.... Dus maandag vol goede moed weer verder @ Wherona: Fijn dat alle adviezen tot nu toe helpen! @ Guap: Ik vind het heerlijk met mijn 2 mannetjes!! Ik geniet enorm, zelfs met deze k**nachten R vind M helemaal geweldig en wil het liefste de heel dag door kussen en knuffelen Hoe is het met F & N?? @ Sandra: Hier hetzelfde probleem... Niets doen is gelijk of zelfs wat bijkomen met gewicht Ook maandag weer fris van start @ Daantje: Eenkennigheid wordt hopelijk snel al iets minder, zodat je met een gerust hart weg kunt om te werken over een paar weken... Hier helaas weer geen felicitatie-waardig Ik ga er weer vandoor, even lunchen, zometeen visite... Knufff
Pffff, volgens mij hebben we hier een mega sprong te pakken..... Jordy slaapt al een paar dagen beroerd. Vooral overdag. Word dan na 30 á 45 minuten wakker en is dan natuurlijk niet gezellig.... Huilt veel en wil continue vermaakt worden.... Ik kom gewoon niet aan andere dingen toen dan Jordy, omdat hij van die korte slaapjes maakt. Hoe zijn jullie deze tijd doorgekomen?
Ow haha ik dacht dat je weer een goede nacht had gehad Karine...niet dus. Meikie wat goed dat je weer een oude broek aan kan! Ow en mijn vriend werkt nu 9 dagen. De vakantie komt nog whaha. 9 dagen werken mag eigenlijk niet gezien de ATW, maar ja calamiteit roepen ze dan desnoods. Hebben jullie de aanbieding bij de ah XL gezien vanaf morgen? Baby dry gigadoos voor 28 euro. Nou zit er in een gigadoos midi 180 luiers dus dat zou zeker een goede aanbieding zijn. Maar is midi alleen maat 3? Ik kan het nergens echt duidelijk vinden op internet. Is maat 4 bv ook midi?
@Meikie gewoon ik ben tijdens de sprongetjes er gewoon mee ingegaan lekker bij me gehouden en veel knuffelen @Karine balen weer en wakkere nacht, is R nu wel weer opgeknapt? @Daantje midi is maat 3
@ Daantje Wij zitten hier nog steeds in maat 2 met luiers.. Heb nog 1.5 pak, maar merk wel dat het nu wat kleinig wordt.. In welke maat zitten jullie beebs? @Meikie, R slaapt altijd maar zo 'lang'. Zodra zij slaapt ga ik als een speer alvast het avond eten voorbereiden, wat aan het huishouden doen.. Zodra ze wakker wordt ga ik met haar knuffelen dan ff spelen in de box (kan ik mooi weer wat in huis doen) en dan gaat ze weer naar bed voor hooguit een half uurtje. Slapen jullie beebs na elke fles langer als een uur? @Karine, wat vervelend van je nacht! Hopen op vannacht een betere!!
Hahaha, Jordy heeft sinds 2 weken maatje 4 aan!!! Maatje 3 ging echt niet meer, hahaha Normaal ging Jordy na de fles spelen in de box en ging ik erbij zitten. Knuffelen vind ie niet lang lekker en wil dan al snel spelen. Wanneer hij moe is (gapen en in oogjes wrijven) dan gaat hij naar bed. Normaal sliep hij dan altijd tot de volgende fles. De ene keer is dit 1 uur de andere keer 2 uur of ergens daar tussen in. Tussen de fles van 15.00 uur en 19.00 uur is Jordy altijd wakker en gaat hij mee koken in de keuken
@mamma: lekker dat onverwachts uit eten, idd ff lekker weer momentje voor uzelf ipv alleen mama zijn Hoe beviel het eerste wijntje weer, niet te snel naar het hoofd gestegen?? @Wherona: lukt het al beter met zelf in slaap vallen nu?? Ow lees nu van wel, heerlijk dat het werkt he!! Hopen dat ie het doorheeft nu @BabyR: leuk dat u collega nu ook bevallen is, leuk dat jullie kleintjes dicht tegen elkaar zitten in leeftijdm kan me voorstellen dat ze vaak gespreksonderwerp zullen worden Betreft de bijvoeding, zoals verwacht advies echt pas op 4 maanden te starten, vooral om moeilijkheden in de darmen te voorkomen...hier nog 3 weken eer ze 4 maanden is, dus zie wel hoe ze dan reageert...mss dan af en toe wat proeven? @Rrianne: lekker die nacht zo lang slapen, afgelopen nacht ook zo lekker geslapen, straks zijt ge al bijgetankt eer het morgen is, helemaqal lekker dan dat jullie allebei vrij zijn, ff lekker genieten van jullie 3 samen dan @Supermom: hahaha...dat is even spannend afwachten, ondertussen al wel verlost?? @EB: fijn dat het goed gegaan is met de 4 flessen, hoelaat heeft ie dan de eerste en hoelaat de laatste?? Logisch ook dat ge het spannend vind, zou ik ook hebben denk ik, toch weer een evrandering waarvan het maar afwachten is hoe ze reageren he... Wel raar dat ie de pap zo snel drinkt...heeft ie dan mss toch idd zl zo'n behoefte aan wat vast daty ie het zo snel wegdronk ofzo? Was het nog gezelig met uw vader en zijn vrouw? @Meikie: toch een charmeur geloof ik die J. van jullie he, hij weet wel wanneer hij zijn glimlach te voorschijn moet halen geloof ik betreft zwemmen...volgende week zit ik sowieso in Belgie, week erna werk ik alweer, dus moet sowieso ff kijken wanneer ik dan zou kunnen...tegen dan is de wachtlijst hier mss zelfs al weer zo opgeschoond dat ik hier al kan gaan Ga morgen maar ff bellen naar zwembad denk ik... @Princess: nog wat meer info kunnen vinden over kolven, lukt het ondertussen?? @Guap: pfff...das best wat geweest met jullie oudste dan, fijn dat ge hier ook zo duidelijk beschrijft, merk zelf dat ik ook wel eens in de val trap van Elke te wiegen als ze niet wil slapen...korte termijn oplossing maar op lange termijn dus idd helemaal niet goed!! @Karine: jammer dat afgelopen nacht niet lekker ging...en wat een hoge koorst!! Niks ernstigs aan de hand hoop ik?? Wel fijn dat ge alsnog optimaal geniet, leuk dat jullie oudste zo van de kleinste geniet @afvallen: heb afgelopen dagen ook ff niet opgelet, dus vandaag ook maar niet op de weegschaal gaan staan...volgende week sta ik er weer op...eerst deze week weer goed mijn best doen, vandag erop gaan staan zou toch alleen funest zijn voor de motivatie denk ik!! Hier verder weinig bijzonders...gisteren spelletjesavond gehouden met groepje mensen waar we dat proberen 1 keer per maand mee te doen. MAar 1 keer kunnen winnen, maar was een mooie winst dus de hele avond op kunnen teren, vandag lekker niks doe dagje houden hier... Nog een vraagje, het lijkt erop dat Elke een koorstlipje heeft, nu heb ik gehoord dat dit voor baby's wel gevaarlijk kan zijn...het lijkt er niet op alsof ze last heeft, twijfel of ik nu HAP moet bellen of niet??
Meikie, relaxt dat je je broek weer aankan! Dat motiveert enorm natuurlijk. Wat die sprong betreft, kiezen op elkaar en vooral niets plannen de dagen dat je met Jordy alleen is. Niet denken, ik móet die was opvouwen of zo, want dan valt het alleen maar tegen. Wil je niet ontmoedigen, maar het duurt hier al een week of 2... Niet zo erg als de eerste drie dagen, maar we moeten een nieuw ritme uitvinden. Wherona, fijn dat Davey het zo goed oppakt. Goed mee verder gaan zo. Misschien is het boekje Regelmaat en Inbakeren van Ria Blom iets voor je, dun boekje met veel praktische tips. VanEke, met een koortslip zou ik zeker even langs de huisarts gaan! Ook als je het niet zeker weet. Daantje, wij hebben net als Sandra de rijstebloem van Bambix. De neutrale, je hebt ook met vanillesmaak maar dat staat me nog wat tegen... In principe is rijstebloem vanaf 4 maanden, dat duurt bij Timo nog 2 weken. Maar omdat hij nu vroeg zijn laatste fles krijgt, geeft de pap hem een stevigere bodem voor de nacht. Als Feline nog geen 4 flessen krijgt, hoef je je er ook echt nog niet in te verdiepen. Luiers, hier voorlopig nog maatje 3, die is tot 9 kilo en daar hebben we nog hééél veel pakken van (eerdere aanbieding) dat ik hoop dat hij het nog even redt. Heb al veel te vaak pakken moeten ruilen tegen een grotere maat. Karine, misschien een rotnacht, maar toch klinkt het gezellig! Hopelijk knapt R snel op en kunnen jullie weer lekker slapen. Sandra, korte slaapjes heel herkenbaar. Misschien moeten we er wel gewoon aan, is dat alles dat ze nodig hebben. En de difraxfles gebruiken voor de pap is ook een goed idee, die gebruiken we nu niet omdat Timo er veel te snel uit drinkt, ook speen s, maar misschien speen m kopen voor de pap. Ritme, we geven nu om de 4 uur een fles. Gister en vandaag dus 9-13-17-21. Morgen alles een uurtje eerder en als Timo vanaf dinsdag over een week vast naar het kdv gaat, zal het 7-11:30-16-20 worden. Hij krijgt nu 3 flessen van 225+7,5 schep en de laatste fles van 180+6+rijstebloem. Hoeveel weet ik nog niet, moeten we nog uitvinden. Vannacht hadden we hem om 22 uur in bed en om 9 uur wakker gemaakt, lekker. M is wafels aan het bakken, ik ga zo weer mijn dagboekje over Timo bijschrijven. Liep vreeeeeeeselijk achter, ben nu op 23 november. Lang leve dit forum, want ik kijk al mijn berichtjes terug en weet weer precies wanneer ik wat heb gedaan. Handig.
Waah meikie, maatje 4 al! Babyr, hier maatje 2 en daar past ze voorlopig nog in hoor. Heb al aardig wat maatje 3 in huis ivm aanbiedingen en had verwacht dat ze al lang uit 2 zou zijn nu. Morgen maar langs kruidvat voor 3 halen 2 betalen, daar kan ik tenminste maten mixen. EB, ik begrijp dat je vanillesmaak niet neemt. Zou mij ook tegenstaan, geen idee waarom. F krijgt nog steeds 5 flessen. 5x 150 plus 5. En dan maak ik s avonds een extra potje met 30 cc die verdeel ik over de avond en ochtendfles zodat ze dan bij beide flessen 15cc meer heeft. 180 drinkt ze namelijk nog niet op. Maar volgens mij als je een kindje hebt die nooit last heeft gehad van krampjes, maakt het weinig uit of je twee weken eerder begint. Dat idee heb ik ook bij fruithapjes. Vaneke, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb ook vaak gehoord dat een koortslip erg gevaarlijk is. Ik zou zeker even bellen met de huisarts. F is extreem van de klok en ik hoef dus nooit op de tijd te letten. Vanmiddag werd ze na een uur al wakker dus heb haar bij me gepakt en ben even samen met haar in ons bed gaan liggen. Was zelf heel moe dus dacht wie weet slaapt ze nog een half uurtje. Schrok ik om half 5 wakker uit een hele diepe slaap, terwijl F altijd om half 4 de fles krijgt. Tot mijn verbazing lag ze nog keihard te slapen. Heb haar op het aankleedkussen goed moeten kietelen om haar wakker te krijgen tijdens het verschonen. Had dit nog nooit mee gemaakt dus. Ze is de hele dag al slaperig, want heb haar ook uit ochtendblad moeten halen. Kan zoiets te maken hebben met een sprongetje?
heb HAP even gebeld uiteindelijk ivm koortslip, tis maar een heel klein stipje net aan de bovenkant van haar lip, dus voor zelfde geld is het geen koorstlipje... had leuke VPK aan de lijn die ook echt tijd genomen had om goed aan de dokter te vragen hoe en wat, gaf aan dat koortslip op zich niet gevaarlijk is, het virus waardoor het ontstaat kan wel gevaarlijk zijn, maar zolang zich dat uit op een plek waar het "mag" in dit geval op de lip is het niet erg. Als het zich uit bij de ogen of de hersenen moet er meteen contact genomen worden met een arts. Aan de koorstlip zelf is nu ook niks te doen nu, alleen opletten dat ik niet eerst aan haar mondje en dan in haar oogjes wrijf. Als het een koorstlip is dan weten we nu in elk geval wel dat ze het virus met zich mee draagt al en is het dus wel opletten als er symptomen zouden zijn dat het zich uit op een plek waar dit niet mag zoals hersenen, moeilijker te zien maar zijn ook wel duidelijke symptomen voor. Verder is ze gewoon zichzelf en gedraagt ze zich niet ziek, dus ben wel gerustgesteld...
heb ik erover heen gelezen, linda getest? ohje en jij supermom?? vandaag was zwemmen drama, ze vond het vreselijk! nou was het ook mega druk! eerste 10 seconden gingen goed, daarna zag ze al die drukte en rumoer, nou niks was goed...weet nu ook dat ze kan gillen nou voorlopig geen zwemmen voor ons.... of een keer op een rustige ochtend eens proberen.... hoe is het met het afvallen gegaan?
EB, T. heeft duidelijk echt sprongen gemaakt tijdens zijn sprongetje vorige week. T. geen last van de rijstebloem? L. vind het erg leuk om van een lepeltje te eten, ben zo begonnen met BV en zijn med. krijgt hij van een lepeltje. Aaah hij heeft het gauw genoeg door hoor. Meikie, hoe was jullie pyamadag? Top dat je je oude spijkerbroek weer aan kan, geeft denk ik een goed gevoel. Hahaha FB, weet je wel wie ik ben? Aaaah J. ook in een sprong, waardeloos he die dagen met die korte slaapjes. BabyR, ik ben vorige week over gegaan op 3 luiers. Karine, wat een nacht zeg! En vervelend dat R. ziek is, beterschap! Guap, wat fijn dat jij ook even bij hebt kunnen tanken, hihihi en wat ontzettend grappig van F. zijn logeerpartijtje. Super tips. Probeer me hier ook zoveel mogelijk aan te houden, maar vind het wel moeilijk soms hoor. Vooral omdat ik soms gewoon niet weet waarom die huilt. Dan lukt het me niet om hem te laten huilen. Voed jij ook op aanbod? Regelmaat krijg ik er ook maar niet in, doordat hij regelmatig zo onrustig is. Wherona, wat super dat D. er goed op reageert en zo lekker slaapt! Wat een verademing he. Daantje, kan het me voorstellen. Wanneer kom je vriend weer thuis? Heerlijk zo'n middagje, lekker samen bijslapen. Kan maar zo bij een sprong horen hoor, gister had L. ook best een slaapdag, terwijj het vandaag weer helemaal anders is. Vaneke, fijn dat de HAP je gerust heeft kunnen stellen. Wat ik weet is dat een koortslip erg besmettelijk is en gevaarlijk kan zijn voor baby ivm hersenvliesontsteking. Maar dit is als iemand het heeft en haar evt. besmet. Geen idee hoe dit is als de baby het zelf heeft. (wil je niet ongerust maken hoor, hou dr gewoon goed in de gaten!) Princess, afbouwen BV, heb er een dikke week over gedaan. Kolfde ze ook helemaal leeg, de eerste paar dagen, daarna tot dat het goed voelde en steeds wat langer uit stellen. De rust is weer voorbij helaas. Vannacht begon het rond 5u Was wel goed te troosten met een speentje, maar snel weer wakker steeds. Vandaag weinig geslapen, steeds 2 a 3 uur wakker, waarbij we meerdere keren een poging doen om hem op bed te leggen (na de tekenen van moeheid). Als hij slaapt, duurt het maar 30 min en begint het weer van voor af aan. Ook kreunt hij de hele dag (deed dit gister ook veel), geen idee waarom hij dit doet, maar klinkt onwijs zielig, zelfs tijdens de fles. Boeren gaat ook de hele dag door, heeft vast ook te maken met de onrust. Als ik meerdere verhalen hier zo lees, moet het toch echt een sprongetje zijn. Dat het niet altijd even makkelijk zou zijn, wist ik van te voren, maar het is toch wel weer een feit dat je ook dit eerst zelf moet ervaren voordat je weet wat het is en hoe pittig het soms is!
Heb ik ook niet gelezen, iemand die getest had? Negatief? Zo wat een rust... L. werd net na 40 min. slaap wakker. Dan wordt hij echt krijsend wakker, gelijk heen, toen na 1 min weer. toen na 2 min. weer, toen naar 3 min. en toen naar 4min en nu is het still... Zo bedoelde je het toch Guap? Ik doe het normaal om de 5 min. namelijk. Maar die 5 min. duren op dat moment wel urennnn.... Pfff, het liefst haal ik hem weer lekker uit bedje en neem ik hem op schoot, helaas weet ik nu geloof ik dat dat toch ook echt geen oplossing is.
Wat erg een babytje van een paar dagen oud als vondeling voor het politiebureau in Groningen gelegd, zo zielig!