Hey dames, het is lekker dat het wat rustiger is, maar dit is wel heel rustig.... Stilte voor de storm zullen we maar zeggen??? Hier rustig aan gedaan vandaag. En het leukste van de dag, we hebben gefietst met Jordy. Via mp hebben we een babymee gekocht en nu kan hij bij mij achter op de fiets in de maxicosi. Dat was echt zo leuk!!! @ Natalie, hoe is het afgelopen bij de ha? Wel spannend hoor om te te laten helpen.... @ Vaneke, geniet niet lekker in belgie!!! @ EB, Jordy is nog geen 3 maanden, om dan al te beginnen met papflessen.... We willen eerst overstappen op Friso, deze heeft dezelfde werking maar scheeld ruim 3 euro per pak.... Poepen Jordy nog hetzelfde, was nu woensdag voor het laatst. Hopen dat het snel beter zal gaan. Geniet lekker van je chocomuffin, die zijn zo lekker.... @ Guap, wat goed, hoera hoera hoera!!! @ Rica, waar doet iemand aan mee??? @ Karine, slaap lekker Nou, ik ga weer, kom later weer gluren. Als ik hier niemand meer zie, succes met het wegen morgen. Ik zie jullie PB's wel verschijnen!!! @ Wherona, lekker rustig dagje gehad?
Timo is een beetje ziekjes. Hij heeft een ontstoken oogje en door al die poep begint hij wat luieruitslag te krijgen. Dat had hij in het zkh ook en daar hadden we nog een spray van die een filmpje op zijn huid maakt zodat de poep geen schade kan aanrichten. Die hebben we dus meteen maar opgesprayt. En hij had vanavond verhoging, 37,8. Niets zorgelijks, maar hij is na zijn infectie nooit meer ziek of verkouden geweest, dus ik ben een piep klein beetje van slag... Fijn hoor, zo'n kinderdagverblijf! Meikie, neeeeeee niet met pap beginnen hoor! Friso is prima en idd goedkoper. De muffin was heerlijk, met van die grote stukken chocolade. Nu kan ik er weer een week tegen. Iemand nog een berichtje voor het slapen gaan???
nachtbraken hahaha vandaag wezen winkelen, wat een drama zeg...wat druk en wat veel mensen zonder fatsoen zeg! we waren aan het wachen op de lift...nou na heel lang wachten en weigeren vanwege de te volle lift kon ik er eindelijk in. rest ging met de roltrap en zou wachten. zijn er 2 van die aso´s met maxicosi (ik had lois ook mee uiteraard) eerst stopte de lift al op de verkeerde verdieping....maar moest nog even naar de toilet dus wou eruit..staan daar 2 van die oudere dames met rollator voor de ingang, naja als je eruit wil zou je toch echt aan de kanten moeten, nou mooi niet...na wat drukken kon ik er echt minimaal langs grrrr toppunt was dus die 2 dozen ook met baby...sta daar in de lift stopt hij (een lift zonder achterduur, die stopt als je te dicht bij die deur staat) naja hij stopte, krijg ik daar een vette bek dat ik te dicht op die deur sta...naja ik stond niet tegen die deur aa! nougoed chaggie dus! wil ik eruit, dus ik vraag of ik er langs mag, kijken ze me aan en gaan dus niet aan de kant waarop ik nog een keer vraag of ik er langs mag! nou je kan er toch langs ging het al wat harder...denk loop maar door want ik zit ook met een kleintje. kom na veel moeite beneden dus ik ff mn gal spugen tegen moeders en zusje...rijdt er iemand tegen mijn kinderwagen aan EXPRESS! nou je mag mij uitschelden alles, en als je wat wilt moet je dat gewoon voor mn neus doen prima, maar ze gaan niet met mijn dochter lopen ouwehoeren....ze duwden gewoon hun baby tegen de mijne aan...naaaaaaaaaaaaaaaaaaa nou dan komt het stoom me dus wel uit de oren... gezegt dat ze rap moest oprotten, ze keken me aan alsof ze van niks wisten...naja heen en weer gescheld maar door gelopen want op een gegeven moment lost dat toch niks op...ze zeiden ook nou kom hier dan whaha echt, goed voorbeeld of niet! ze waren zowieso ouder als mij...midden 30 dus je zou denken dat er wat verstand in zit...niet dus...schaamde me dood. ik ben ook niet op mn mondje gevallen maar kommop zeg doe je toch niet? je gaat toch niet tegen een maxicosie oprijden!!? verder was het vreselijk drukin de stad...niet leuk met een kinderwagen...continu vragen of je er langs mag zo ff gal gespuugd....ik was zoooo woest! stond gewoon te trillen, kon ze wel aanvliegen toen ze tegen lois opbeukten.... ik kan er nog niet bij...maargoed we zijn nog heel en hun ook pff iemand nog wat leuks te vertellen hahaha
Hier nog even een berichtje. Vandaag voor de tweede keer groente gegeven. Gister was no niet zon succes omdat ze niet wist wat ze er mee moest. Maar vandaag. Heb haar nog nooit zo hard horen gillen van blijdschap, en ze kon haar mond echt niet verder open doen. Ook na de tijd was ze voor zeker een half uur aan het gillen van blijdschap. Zo leuk om te zien, nu weer ik in ieder geval dat ik de juiste keuze heb gemaakt en ze er dus echt aan toe was. Voel me dus een stuk beter want heb heel veel getwijfeld om nu al wel te starten. Slaap lekker allemaal!!!
@ papfles ben er mee gestopt, Jesse kan weer niet poepen,denk dat het daar door komt, hij heeft ook weer last van krampjes. @ Dokter ik heb woensdag een afspraak.
Ohhh Princess, wat een heerlijk verhaal! Wat fijn dat je meisje het zo lekker vindt! Wat he je haar gegeven? Natalie, sterkte woensdag. Hopelijk valt het mee. Kan niet veel erger zijn dan bevallen, toch
ja daar ben ik ook bang voor.... geef zelf a.r. wat dik wordt voor spugen maar daar krijgt ze ook harde ontlasting van dus verdun het welleens en dan gaat het wel goed maarja dan spuugt ze weer dus tja.... ik probeer daarom ook maar geen papfles, die zijn toch aardig dik.
Ik twijfel nu wel of we al aan de pap moeten beginnen door jullie verhalen. We moeten iets gaan veranderen want hij begint na 2,5 uur al te mopperen dat hij weer een fles wil. Hij krijgt al om de 3,5 uur overdag dus we zitten al niet op 4 uur maar het wordt alleen maar minder zo, is erg rekken zo met de flessen. @ Rica nou ja zeg wat schandalig! En wat knap van je dat je ze niet aangevlogen hebt. Moedergevoelens hè kom niet aan de kids! Hier redelijk dagje erg rekken dus met de flessen en meneer wil alleen maar op dingen bijten, kwijlt enorm en heeft continue vuurrode wangetjes. Geen verhoging en kan ook geen tandjes voelen in zijn mond, maar mijn moeder vertelde dat ik ook al met 3 maanden tandjes kreeg dus wie weet. Vanavond nog even naar een verjaardag geweest. Is normaal geen probleem meneer lacht meestal wat beetje de charmeur uithangen dan lekker even slapen in de kinderwagenbak? Maar vanavond niet alleen maar brullen, nou ja krijsen gewoon. Dus stond binnen een uur weer in mijn eigen huis met de hele handel haha. En meneer die sliep al na 10 meter rijden zon beetje. Verder vermaakt papa zich meer dan prima in Oostenrijk en ook de kleine man en ik redden ons prima. Het valt me best mee ondanks dat hij niet supergezellig was vandaag. @eb sterkte met timo, hoop dat hij zich morgen beter voelt! Slaap lekker allemaal en succes morgen met wegen.
Goeiemorgen. Eb... Ben begonnen met wortels. Misschien stomme reden maar mijn moeder vertelde dat ik daar als baby gek op was. Dus acht laat ik daar maar mee beginnen. Ben dus begonnen met groente en niet mee fruit. Las namelijk op internet dat als je met al dat lekkere fruit begint, wat lekker zoet is. Dat het dan moeilijker wordt om ze groente te gaan geven. Weet natuurlijk niet of het waar is mag het klonk wel logisch.
Princess ik ben met de meiden ook met wortels begonnen is wat zoeter (groente) en dat gaan we nu ook doen, eerste groente dan fruit!! Rica Jeetje wat onbeschoft volk weet niet of ik zo rustig kon blijven!! Ja winkelen met kinderwagen in de drukte is nooit het leukste!! Jairo slaapt tot 7/8 uur dan maak ik hem wakker als ik kom ik niet uit met school! Dolfijntje heeft f al gepoept?? Vervelend zeg dat ze nu niet kan poepen! Misschien als geprobeerd met therometer of met zeep? Ik dronk altijd venkel thee toen ik bv gaf morgens 1 en avonds ook goed voor de darmen Wherona we hebben maar klein stukje gewandeld en ben met de auto boodschappen ween doen moest de grote boodschappen doen!!! Jij nog wel gewandeld?? Miekie oh dat je dat durft onderwater zwemmen, ik heb zelfs bij de oudste daar zo'n moeitemee mocht ze ooit voor A mogen afzwemmen krijgt ze geen onderwater foto kan dat niet zien vind dat zulke vervelende foto om te zien (dom hè) Vanhecke heerlijk dat je even lekker kunt genieten bij je ouders als wij bij mijn vader zijn dan mogen wij ook altijd langer blijven liggen dan gaat hij er uit met de meiden dan heeft hij hun nog even voor zichzelf zonder dat wij er bij zijn!! Geweldig vind hij dat!! Waarin België wonen je ouders? Mijn vader vlak bij Maastricht Nathalie dat is nog wel een zware ingreep toch of krijg je een spiraal? Linda fijn dat het goed gaat nu je even alleen bent!! En wat een techniek zeg dat ze ook speciale babyfoons zijn ook ik Hoor zeer slecht aan 1 oor (bijna niets) Moet zeggen een hond lijkt me best leuk maar lopen in het slechte weer lijkt me niks Hihihi ik kan er ook niet tegen tegen die haren ik blijf aan niesen!! Eb zou Timo geen tandjes krijgen??? Omdat hij nu zoveel poept!! Miekie ik gebruik jumbo eigen merk voeding is ook Friso en scheelt Nog meer!!! Ik gebruikte bij onze dochter ook Friso beviel me goed maar had gelezen dat friso jumbo huismerk maakt en scheelt nog meer dus ben dat gaan gebruiken en bevalt goed!! Hier gaat het goed we zijn weer heerlijk aan genieten j.airo directere goed hij kan zich heel goed vermaken in de box of wipstoeltje geweldig hoe hij dingen pakt om zich heel en mee gaat spelen ook het keuvelen begint steeds meer!! J.airo ismeestal 1.5 wakker na of voor de fles dan leggen we hem in bed of kinderwagen en slaapt hij goed!! Hij heeft wel een knuffel nodig die legt hij tegen zijn neus aan en dan slaapt hij zo!! Vandaag druk dagje we krijgen zo eerst koffiedrinkers en vanmiddag verjaardag van mijn neef zijn kinderen gezellig!! Man lief morgen extra dagje vrij was niet zo druk en omdat hi gisterochtend er pas weer was mocht hij maandag lekker thuis blijven!!!
haha nou mama volgens mij niet. fijn dat het zo goed gaat met j.airo zeg!!! was gister mn fotos aan het bekijken, stonden nog die fotos tussen die je stuurde, heel sneu...zal nu wel een vrolijk mannetje wezen meikie ik ga zo wegen dan whatsapp ik je vind je dat goed of ook lastig...? vanacht heeft lois bij mij geslapen, en papa op de bank haha...ik laat haar niet tussen ons in, vind dat zo eng ookal gebruik ik voedingskussen... ze is heel verkouden en na 3 keer in bed doen en huilen was ik het zat...dan maar bij mij! ze is gewoon niet lekker. heeft een kraakstem en een snotneus haha. dat het nou lekker slaapt, nee niet echt princess ja dat hoor ik ook in mn omgeving dus dat zou ik ook doen. lois komt ook nog gewoon om de 3 uur en niet later....trutje eb ohja? naja zien strAKS wel!
Zo wat is der weer lekker gekletst hihi @Princes mag ik vragen waarom je nu al bent begonnen met groente te geven? @EB arme Timo voelt hij zich alweer wat beter? @Rica jeetje wat een onbeschofte mensen zeg en ze hebben zelf ook kids tssss.... geen fatsoen @mama05 ja ik ben nog wel wezen wandelen in Amsterdam met mijn moeder en nichtje was wel erg lekker. @bijvoeding ik ga ook beginnen met groente om dezelfde reden die jullie hier aangeven. Wij gaan over 2 weken beginnen als Davey 5 maanden is. Kan hij er alvast aan wennen voordat hij bij 6 mnd. alles in 1keer moet leren kennen. Heb ook gelezen dat je het beste met wortels of bruine bonen kon beginnen omdat dat erg lekker zou zijn.
Wherona... Ik ben er mee begonnen omdat ik het idee had dat ze er erg aan toe was. Kwijlen, smakken, handen de hele dag in de mond. En als ze ons zag eten was ze helemaal vol bewondering. Dus heb het maar geprobeerd, en het is een succes. Ze is zo al zo blij als ik met het hapje aankom. Dus het is een succes. Ze eet natuurlijk nog niet heel veel en het is nu voraal de ervaring van iets in haar mond hebben. Dus jullie zijn gewaarschuwd het word een bende de eerste keren.
Goedemorgen! Wij gaan ook met groenten beginnen. Hier kan je veel info vinden over beginnen met vast voedsel, heel interessant: Eerste hapjes | Voedingscentrum Ik denk dat wij ergens in Timo's vierde maand gaan beginnen, puur met oefenen, zoals het wordt beschreven op de site van het voedingscentrum. Pas vanaf 6 maanden is het noodzakelijk en dan is het wel fijn als hij al een beetje van een lepeltje kan eten. Is niet zo makkelijk, hebben we gezien met de pap. Heb vannacht een half uur opgezeten met Timo. Weer een vieze broek en redelijk overstuur. Schone broek, heel veel knuffels en toen hij rustiger werd, heb ik hem weer in bed gedaan en hij sliep nog toen we hem om 9 uur wakker maakten. Nu gelukkig geen verhoging meer en zijn oogje lijkt ook rustiger. Mama05, tandjes had ik ook al aan gedacht, ook omdat hij enorm aan het kwijlen is. Maar ik zie en voel nog niets in zijn mond. Veel plezier vandaag! Denk dat als hij zoveel poepluiers blijft houden, we even stoppen met de pap. We weten niet zeker waar het van komt, misschien heeft hij iets opgelopen op het kdv en heeft het niets met de pap te maken. Ook omdat hij al een week pap kreeg toen het begon. Rica, wat sneu voor Loïs. En voor jou en papa ook... Linda, wat tobben met die flessen. Morgen even cb bellen? Of een berichtje op zp bij de voedingsdeskundige van Friso plaatsen? Misschien hebben ze tips.
Goeiemorgen meiden! @Bijvoeding, jullie zeggen dat jullie eerst met groente beginnen, maar wanneer dan met frui? Pas als ze alle smaken groente hebben gekregen? Ik geef ook af en toe een paar lepeltjes, ik had eerst peer gegeven, de volgende dag wortels en wil nu eigenlijk weer fruit geven, maar het 'moet' dus eerst alle groente en dan pas fruit? Of beginnen jullie met fruit pas veel later? Ook hier een kindje met rooie wangen, kwijlen, sabbelen, vuistjes in de mond en smakken. Denk dat de rooie wangen betekenen dat ze moe is. Na 2 uurtjes wakker zijn krijgt ze dit namelijk. @EB, Jeetje wat een poepluiers zeg! @Princess, hahaha moest ff lachen om je verhaaltje dat ze schreeuwt van blijdschap, ik zie het al helemaal voor me @Afvallen, niet echt mn best gedaan deze wk, wel 2x gesport maar niks eraf helaas.
Natalie, spannend of niet? Op welke manier wordt je geholpen? Vaneke, genoten van je weekendje bij paps en mams? Dolfijnjes, hoe is het nu met M? Guap, Super. Gaat het nog steeds goed met de Difraxfles? Linda, vervelend dat je slechthorend bent. Kan me voorstellen dat dat soms erg lastig is met een kleintje. Super dat er oplossingen voor zijn zoals jou babyfoon. Lukt het allemaal wat zonder manlief? Karine, hoe is het met M. en zijn verkoudheid? Heeft hij nu ook weer meer last van de Reflux? EB, fijn dat T. weer zo lekker slaapt! Nemen de poepluiers inmiddels al wat af? En voelt hij zich alweer wat beter? Rica, super asociaal! Wij gister ook wezen shoppen in de drukte en idd je blijft maar vragen; 'mag ik er even langs'? Princess, wat goed dat ze zo goed reageert op haar groentehapjes. Lijkt me ook erg leuk om mee te beginnen, ivm zn allergie en gevoelige darmen blijf ik het zolang mogelijk uitstellen. Linda, vervelend dat hij het niet meer zolang volhoud op zn flessen. Gaat het 's nachts wel goed? Mama05, super dat J. er weer helemaal boven op is en hij het nu zo goed doet! Wherona, bruine bonen? Zou dit de darmen niet te veel prikkelen? Weet idd wel dat de meeste kids het heerlijk vinden. Babyr, rode wangetjes komen hier idd door slaap. Hier een gezellig maar druk weekend. Vr. avond vriendin op bezoek, zaterdag geshopt en bij beide opa's & oma's geweest, vandaag lekker rustig aan. L. is lang niet fit. Enorm verkouden en veel aan het hoesten. Slapen is overdag een drama, elke x na 30 min. huilend wakker. 's Nachts gaat het gelukkig best goed. Ligt nu al bijna een uur op mijn borst te slapen, kan hij even bij tanken. Hij spuugt behoorlijk, reflux weer een stuk erger, kortom een heel zielig mannetje. Verder is hij ondanks alles nog best vrolijk en geen verhoging, gelukkig. Sinds vandaag laat hij ook steeds 50 a 60 cc staan. Kijk het vandaag en morgen nog even aan, anders even langs de HA. Maak me best een btje zorgen. Ojaaa en L. zijn kin zit weer onder de pukkeltjes/eczeem. Hebben de kindjes die veel kwijlen/spugen dit ook?
Beginnen jullie beebs ook ineens zoveel te groeien. L. groeit ineens uit al zn kleertjes, zit nu in maat 68 en begint echt een propje worden hahah. Gister op de weegschaal was hij 7,3 kilo.
@Rrianne, hahah een beste knul dus al! Ik dacht dat R mollig was hihi maar die weegt nu 6.5 kilo en 63cm lang. @Linda, ik ben ook slechthorend, ik ben aan 1 kant voor 75% doof, dus als ik op mn goeie oor lig, hoor ik R ook nooit als ze huilt. Vroeger vond ik het ideaal, lag ik in bed en al was er nog herrie op de overloop ofzo ging ik op mn goeie oor liggen en hoorde ik niks meer Zit me net ff te bedenken, dat ik hier net kwam kletsen zei jij toch dat we een hoop gemeen hadden? Nu hebben we ons gehoor gemeen en ook moeten wij opdezelfde dag weer beginnen met werken haha!