Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    heey meiden hier ben ik ook weer even.

@rommelende darmen vreemd hier ook last van! virus in het land?

@meeting doe dit soort dingen ook nooit en vindt het ook erg spannend! ben zelf een kat uit de boom kijker :D maar dit vindt ik toch ook wel erg leuk en heb mezelf gewoon overgehaald hihi

@ll hier een hele onrustige dag gehad vanaf 10.00 uur heeft D. heel veel gehuild wat heet zeg maar gerust gebruld had echt alles geprobeerd maar niets werkte! heb om 13.00 mijn vriend gebeld of hij aub naar huis kon komen want ik trok het niet meer. D. bleef maar krijsen. Ook merkte ik dat zijn buikje en borst onder de rode vlekjes zat en hij is verkouden. Ik tempen 37.7 dus valt wel mee. Maar omdat hij de hele tijd aan het krijsen was hebben we uiteindelijk besloten de ha te bellen. We mochten om 17.00 effe langs komen. Maar de ass. belde terug met een aantal vragen bv hoe hij reageerde bij het verschonen, dat had ik dus net gedaan en D. was toen heel erg overstuur toen zei de ass ik ga effe overleggen met de ha momentje, ze had overlegd en zei dat we meteen moesten komen, ik schrok me rot! tranen vloeide over mijn wangen heen want waarom had ik niet eerder gebeld en wat een stomme mama ben ik dan. Zat er effe doorheen. Maar gelukkig is er niets ernstigs aan de hand godzijdank! Ze denken dat het te maken heeft met een regeldag. De rode vlekjes is waarschijnlijk een reactie op een smeersel vermoeden ze wat ik vreemd vindt want heb de zwitsal creme al een tijdje bij hem gebruikt en het zit alleen op zijn buikje en borst. Maar goed we moesten wel zijn temp in de gaten houden. Momenteel ligt hij (eindelijk) weer effe lekker te slapen.

@Sex nog niet gehad heb er wel zin in hihi maar moeten nog effe condomie kopen hahha zie anticonceptie ook nog niet echt zitten maar zal er toch een keer aan moeten geloven want vindt die rubbertjes toch ook niet echt iets.

Nou was weer een heel verhaal zeg jeetje hahaha

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @pruts, Lisa is 4 weken te vroeg geboren en nu nog geen 3 kilo. Timo al ruim 5, dat verschil zie je wel!

3. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    even een ego berichtje hoor zit er helemaal doorheen iedere dag t zelfde liedje na 7 uur doet M. zo raar heel onrustig drinken dus drinken kreunen huilen en vervolgens borst weer loslaten en dan weer huilen omdat ze loslaat. Denk aan kramp maar heb al vanalles geprobeerd cinababy, infacol, masseren, fietsen met de beentjes, badje(helpt eventjes) en vervolgens kun je s'avonds helemaalniks doen omdat mevrouwtje alles aan elkaar gilt, kan toch niet elke avond n paruur met haar ondersteboven op mn arm lopen! warme luier helpt niet meikie....ik weet het niet meer....ze ligt nu keihard te gillen in bedje vind t zo zielig maar weet niet wat ik moet doen.Manlief is gezellig gaan carnavallen...

4. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    zijn jullie trouwens ook eerst telefonisch benaderd voor de babydoos van etos?

5. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ohhhh Wapje, ik weet het ook niet, maar kan me voorstellen dat je wanhopig bent. Zit er misschien ontlasting dwars? Als het krampjes zijn, ik heb gehoord van iemand dat je een olie hebt die je rond het naveltje kan inmasseren. Venkelthee misschien.
    Maar daar heb je nu niets aan natuurlijk. Wou dat ik je kon helpen, maar kan niets bedenken. Veel knuffels!

En ik ben ook telefonisch benaderd voor die doos. Ze wilden me een abonnement en een pasje voor voordeel aansmeren. Not dus, alleen die gratis doos graag. Toen ze belden dacht ik dat ze hem langs zouden komen brengen. Was vroeger volgens mij wel, van de felicitas doos.

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iemand ervaring met de Angelcare? Ik denk erover om er eentje aan te schaffen als Timo volgende week op zijn eigen kamertje gaat slapen. Mijn broertje is aan wiegedood overleden, lijkt mij een prettig idee om zo'n sensor te hebben. Puur als geruststelling, mijn verstand weet ook wel dat het niet nodig is (normaal gesproken).

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ja EB vroeger kwamen ze langs, ik verwachte dat ook, maar niet dus. Ook geen probleem, ze willen je van alles aansmeren ;)

Hier heeft meneertje net 180cc Friso extra op.... Hij bleef maar huilen en zoeken.... Dus na 150 nog 30cc bijgemaakt en daarna was hij tevreden!
    Verder blijft hij veel poepen, het is niet super dun, maar meer mousse :p als hij zo door gaat zijn m'n luiers zo op.... :-D

Nu in z'n bedje en wij zo ook.... Ik vloei nu helemaal niet meer, yeah! Eindelijk weer een schone droge onderbroek ;)

Wapje, ik snap dat je erdoor zit meis.... Dikke knuf!
    Dikke knuf voor alle mama's met onrustige beebs.... Hetis soms niet niks hè???

Rrianne, ik dacht ook aan koemelkallergie toen ik je verhaal las...
    Hopelijk gaat t nu snel beter!

Ik ga m'n bedje in! Benieuwd wat de nacht ons brengt!

8. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Eb, geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je t geruststellend vind als je zoiets hebt mee gemaakt!
    Ik zou het gewoon doen, via marktplaats en anders nieuw, je kan zoiets zo makkelijk doorverkopen!

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    YESSSSSSSSS ze SLAAPT! En weer n hele luier vol! Zal dat t wel weer zijn het is zo zielig als ik mn hand op r buikje leg voel en hoor ik het gewoon bewegen.

Zal toch eens die buikjesolie van weleda halen waar wherona het over had. Moet je dat dan gewoon er op doen of echt in masseren?

@ Eb nee ook geen ervaring mee en vroeger kwamen ze idd langs van felicitas heb me toen eens een pasje aanlaten smeren van jonge gezinnen je krijgt wel overal veel korting maar je moet dan van te voren kortingsbonnen op zoeken en uitprinten echt irritant moet dat ding eens opzeggen hoor.

Ik ga ook maar naar mn bedje blijf weer es achter de computer plakken! vanacht lekker het bed alleen, manlief slaapt op de bank omdat ie op stap is en ik het z verschrikkelijk vind die alcohol en rooklucht bah! Dan is het net alsof ik in n cafe wakker word!
    En aangezien ons bed maar 1.20 is is het wel es lekker een beetje ruimte :) Weltrusten wens iedereen een goede nacht met rustige, langslapende beebs ;)

10. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @Wapje, ik weet hoe je jevoelt. De eerste avonden was het hier ook zo. Wat kan je je dan wanhopig voelen....
    Wat wij verder als tips kregen was;
    - Geef 50cc gekookt en afgekoeld water, dit kan helpen om te poepen of spugen of het kalmeerd alleen
    - En drink zelf kamillethee, goed veel. Dit mag je haar ook geven en dan zo'n 30 cc. Als de krampjes echt erg zijn. Je geeft toch bv?
    - Kijk even goed naar wat je eet, producten als prei en uien sinasappel kunnen ook krampen veroorzaken.

Fijn dat ze nu slaapt. Ik hoop dat je bij een volgende keer iets aan deze tips hebt!!! Volgens onze kraam werken al die druppels juist uiteindelijk krampen in de hand omdat ze de darmen stilleggen.....

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier hebbeb we eengoed nacht achter de rug!!!
    Gisteren om 21.30 uur heeft jordy zijn laatste voeding gehad. Toen kwam hij om half 3 en nu net weer.
    Niks te klagen dus ;)
    Ik hoop dat jullie ook een goede nacht hebben gehad!!!!
    Ennuh niet vergeten he, Sinterklaas komt vandaag in het land!!! Dus allemaal lief zijn, anders krijg je geen kadootjes :D

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hele slechte nacht gehad. Timo heeft zijn neus vol snot zitten en dat is de eerste keer dus we hebben niets in huis om hem te helpen. Zo maar even naar de etos. Zo zielig, hij is heel druk en maakt enorme herrie. Vanaf half 4 aan het spoken geweest, nu lijkt hij te slapen. Maar het klinkt alsof er een hele varkensstal in onze slaapkamer rondloopt, zo hard is hij aan het knorren.;)

Wapje, dus toch last van haar poep. Druppie zonnebloemolie geven bij elke voeding heb ik ook wel eens gehoord als ze lastig kunnen poepen, weet niet of dat bij M het geval is.

Meikie, jaaaaa Sinterklaas. We krijgen kraamvisite, maar die wilde alleen komen als we de tv aan zouden zetten (volwassenen). Timo heeft al vier paar schoenen, dus daar kunnen wel cadeautjes in!

13. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    hier ook slechte nacht..zodra ik mijn bedje instapte begon t weer opnieuw! tot half 1 rondgelopen met haar op mn arm, daarna viel ze in slaap maar om half 3 was ze weer al wakker. Gedronken en ze viel lekker in slaap. Om half 5 was ze helaas al wakker! Toen ik net weer terug in slaap was begon de oudste te roepen..mamaaaaa
    nou toen weer allemaal slapen en om 8 uur allebij de kindjes weeeer wakker. Wat n nacht zeg ben maar weer es helemaal gebroken...

@ meikie fijn dat jij n goede nacht hebt gehad en jaja tuurlijk gaan we naar de sint kijken, hij komt hier ook met de boot! goh wat kan die boot snel varen he ;)

@ EB het poepen zelf heef ze geen moeite mee volgens mij je ziet echt dat ze kramp heeft, helemaal gestrekt en je hoort en velt de darmpjes ook

Mag je eigenlijk ook venkelthee geven aan je beeb? Meningen zijn hier nogal wisselend over op internet. En zou venkelthee t zelfe zijn als kamillethee? Geef je dit da koud of lauw? wat n vragen he haha

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen dames,
    Hier een goede nacht gehad.
    Gister heb ik haar rond half 11 de laatste keer voeding gegeven en ze kwam vanacht om half 3 en half 7 weer. Dus mag absoluut niet klagen.

Merk nu wel dat ze deze ritme voor de nacht wel prettig vind. Want had haar eerder op de avond ook al gevoed en haar bij ons op schoot gehouden (met de gedachte we gaan zo toch op bed, maar ik bleef hier hangen :):)). Maar eenmaal boven in het wiegje wouden we niet slapen, hadden honger. Dus gevoed en we zijn zo ingetukt.

@meeting, Heb er ontzettend zin in. Heb woensdag van m'n vriendinnen een hele mooi kleed gekregen, zei gelijk "o die kan mooi mee naar de meeting waar dan alle beebs op kunnen:)". Hij is 150x 180 dus ook mooi groot.

@Rrianne ik wil ook wel rijden hoor. Heb hier absoluut geen moeite mee. Mag graag auto rijden.

@Rica en mama05, Rrianne twijfelt nog of ze wel gaat. Ze denkt hier nog even over na. Mocht ze niet mee gaan, dan kan ik altijd nog 1 van jullie mee pikken.

@ruilactie, Heb zover ik weet geen dubbele dingen, maar zal vast wel wat bij zitten voor eventueel te ruilen. Om alles in te pakken vind ik ook minder.

@meikie, Ik gebruik ook nog geen infacol of cinababy. Wil het eerst zo aankijken. Mocht het echt niet gaan dan wil ik het wel proberen. Maar snap zeker wel dat anderen er ontzettend baat bij hebben. Als ze nu krampjes heeft gaan we fietsen met de beentjes, over haar buikje wrijven of de pittenzak er op.

Vandaag een rustig dagje denk ik. We zien het wel. O ja ben donderdag goed geslaagd.. Heb een nieuwe winterjas, 2 nieuwe shirtjes met colbertje erop en een tuniekje. Dus helemaal happy en de beurs leeg :p:)

Fijne dag iedereen

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @EB, Heb zelf zo'n neuspipet (ofzo) oftewel een snotzuiger gehaald, maar ik vind hem niet zo geweldig. Nou zat ze niet bomvol maar ze had wel flinke snotters. Uiteindelijk met heel veel moeite en Mirthe over stuur toch eruit gekregen. Ben benieuwd naar jou ervaring.

16. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Hier gaan de nachten ook goed. Gister om 23:30 en toen vanmorgen om 6:00... En omdat ik naar haar kamer ben gegaan. Want had zelf dus ook lang geslapen en dan wordt ik wakker met hele zere tietjes en moet dus echt kolven. Haal er dan ook met gemak 300 cc (of hoe je dat ook noemt) uit. Maar is het wel goed dat ze al zolang zonder BV doet. Lees bij jullie allemaal dat ze midden in de nacht ook willen. Moet zeggen dat ze het overdag wel inhaald hoor. Dan komt ze toch wel om de 3 uur.

Even een vraagje, wil dat gaan proberen met afgekoeld gekookt water. Maar geef je dit dan apart of die je dit door de voeding. Zal vandaag ook even venkelthee kopen. Zo gek, hoeveel krampen ze overdag heeft en in de nacht heeft ze nergens last van.

Fijn weekend voor iedereen. Ik geniet zo van de weekenden omdat mijn vriend dan thuis is. Ga vanavond voor de eerste keer wat drinken in de stad. Maar dan ook maar 2 uurtjes ofzo, dan wil ik wel weer naar mijn meisje :)

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Princess, dat water geef je los van de voeding. En venkelthhe weet ik niet of dat werkt. Kamille thee weet ik zeker dat het mag. Jordy reageerde er erg goed op ;)

@ Wapje, die stoomboot heeft denk ik een turbomotor. Hij komt zo ook in waddinxveen aan hahaha!!!

Hier net het eerste rondje gewandeld met wagen. Was erg leuk, gelijk allemaal mensen die kwamen kijken :D
    Alleen niet slim van ons om dit net voor etenstijd van jordy te doen hahaha. Goede leer voor de volgende keer ;)

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje de olie moet je dan inmasseren maar soms smeer ik het gewoon in hoor en betreft venkelthee vanuit het ziekenhuis heb ik dit advies meegekregen enkele theelepeltjes venkelthee getrokken uit een zakje maar niet meer als 15ml per 24 uur. en gewoon handwarm geven of 37 graden. zit hier ook nog op mijn thee te wachten :D

Heb sinds eergister ook de dr. brown fles maar niet echt het idee dat het beter wordt juist meer het idee dat het erger is geworden. en we denken ook dat mijn mama melk niet krachtig genoeg is om Davey tevreden te stellen zo maar eens effe wegen en kijken wat hij is aangekomen.

19. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou, volgens mij hebben we hier een echte regeldag te pakken. Jordy komt om de 1,5 a 2 uur en drinkt dan echt flink.....
    Hoe hebben jullie de regeldagen ervaren en hoe verliepen die? Vind het niet erg hoor, maar voel me net zo'n melkkoe......

20. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    goedemiddag dames...hier een superrelaxte start van het weekend, hubbie was gisteravond nog beetje ziek dus zorg van ons meisje kwam vooral op mij neer, en dan brak me gisterenavond wel ff op. Ze viel gisteren na meer dan een uur jammeren en meerdere keren speen teruggeven pas in slaap om 00.30. Om 4 uur weer gevoed en om 8.30 is de papa met haar opgestaan en mocht ik doorslapen om ff in te halen. En van die gelegenheid heb ik dan ook maar meteen goed gebruik van gemaakt, werd pas om 12.30 weer wakker!! Had volgens mij makkelijk nog door kunnen slapen maar moest er echt uit om te kolven want mijn borsten voelde alsof ze op ontploffen stonden!! Had voor het eerst ook meer dan dat in 1 potje past, iets van 120cc ofzo...dus dat was ook weer een oppeppertje (hoewel het ook wel opgespaard was van 4 uur in de nacht, dus dan is het mss niet zoveel)

Vandaag ff bij groep vrienden waarmee we regelmatig samenkomen om spelletjes te doen langs om haar te showen en spelletje mee te doen, en rest van het weekend doen we lekker rustig aan, beetje tijd voor ons 3 saampjes!

Deel Deze Pagina