Goedemorgen meiden, nou wij kunnen om 9.40 uur bij de ha terecht, daarna laat ik wel even weten hoe het is geweest!!! @ Vaneke, een keertje meer kan geen kwaad. Wij deden echter meestal wel een schepje minder. Jordy pikte dit op zulke dagen goed @ Karine, sterkte met je kleine mannetje. Stoer van je man dat hij is gaan werken. De meeste mannen gedragen zich iets anders als ze zich niet lekker voelen, hahaha Jordy nog steeds niet gepoept.... @ EB, fijn dat het beter gaat met Timo, sneu van zijn billetjes.... Succes vmi bij de ha!!! @ Princess, leuk he dat zwemmen!!! En het went vanzelf hoor Nou, wij gaan snel!!!
@Zieke heel veel beterschap de "R" in de maand moet maar weer gauw verdwijnen he @Princess wij mama's zien nu sneller gevaren en papa's zien dat niet zo snel hihi. @EB sterkte bij de ha en wat een handige oplossing in de box zal hij vast wel effe lekker vinden in zijn blote billen. werkt sudocreme niet bij hem? @Meikie ook jij sterkte bij de ha @ll zat ook te denken om vandaag of morgen even langs te gaan bij de ha met Davey, hijj heeft al een hele tijd vuil wat uit zijn oogje komt heb van de kinderarts en verpleegkundige van het CB altijd vernomen dat het geen kwaad kan en dat het zou komen omdat zijn traanbuisje nog niet volledig open zou zijn. Het is een tijdje minder geweest en had hij alleen traanvocht maar nu is het toch wel erger geworden zijn wimpers zitten iedere keer dicht geplakt.
wherona, ja, mijn vriend is inderdaad minder voorzichtig, en toch geniet L. hier echt van. Inderdaad gewoon ff naar de HA gaan. ik denk altijd liever een keer te vaak dan te weinig.
Hoi meiden, @ princess, hier ook altijd een bezorgde mama hoor. Vader gaat er toch anders mee om (overigens niet onvoorzichtig), maar ze is nog nooit stuk gegaan . @ zieke kindjes, beterschap allemaal! @ EB, jeeeh het Gooi is inderdaad echt wit. Moet straks echt even een foto maken van F's eerste sneeuwmoment in de wagen . Hier gaat alles helemaal goed. Vrolijke baby, groeit goed en is heerlijk aan het spelen met van alles. Tja, sinds ze het grijpen en vasthouden heeft ontdekt is het natuurlijk feest. Ze wil alles naar haar mond brengen. Ze steekt haar tong vast uit voor als het speelde in de buurt aan haar mond komt, alleen haalt het speeltje het soms niet zo ver haha. Vriend gaat donderdag op de wintersport en ik blijf lekker in ons warme huis zitten. Komt echt kou aan zeg! Volgt er iemand het puckababytopic onder kraamtijd? Ik lees daar wel in mee en kon het niet laten om te reageren.
Hey meiden, we zijn weer terug. De teentjes zijn inderdaad ontstoken. We mochten voor een paar dagen ab, maar ws kon het ook met alleen betadine.... Niet echt wijzer van geworden dus, maar goed de pedicure komt hier woensdag toch en dan kijkt zij ook even naar zijn teentjes..... Was ook wat, gaat de ha in zijn teentjes knijpen, gaat Jordy zitten lachen naar de ha. Ja zo voel je je lekker serieus genomen, hahaha Wbt spugen, dit is ws doordat hij vol zit. De huisarts zei dat we het moesten vergelijken met een riool. Als dat verstopt zit loopt het ook over. En dat is bij Jordy ook. Hij adviseerde dus om toch weer contact op te nemen met de ka. Dus dat hebben we gedaan en nu kunnen we vanmiddag om 13.30 uur terecht bij hem. Dus ik hoop dat er nu wat gaat gebeuren.... @ Daantje, volgens mij zie je er totaal niet tegen op dat je straks een periode alleen bent met F? Stoer hoor!!! Wat een lekker speels wijffie is F al!!! @ Wherona, gewoon even naar de ha gaan. Ik weet dat je het ook schoon mag maken met uitgekookt water en een schoon gaasje oid. Dan van buiten naar binnen en bij iedere strijk een schoon gaasje. Misschien kan je daar al wat mee.... Hoe gaat het nu met slapen met D ? @ Princess, hier ook een moeder die overdreven reageerd als papa weer in de bocht is.... Hoort er denk ik gewoon bij hoor!!!
Whaha Mieke, ik zie al helemaal voor me hoe Jordy straks bij de pedicure zit. Wel sneu dat hij ontstoken teentjes heeft trouwens. Heb je enig idee waardoor dat is gekomen? Nee hoor geen probleem hoor om alleen met F te zijn. Over drie weken moet ik weer aan het werk en sta ik dagelijks voor hetere vuren zullen we maar zeggen...
Naam - Start gew. - Doel gew. - Tussenst 29 jan Meikie - - - -106,2 - - - - - - 96 - - - - - - - -101,6 = -4,6 Wherona - - -89,6 - - - - - - -80 - - - - - - - 87,3 = -2,3 Daantje - - - 85,7 - - - - - - -70 - - - - - - - 80,8 = -4,9 Rica - - - - - 81,2 - - - - - - -70 - - - - - - - 77,1 = -4,1 Karine - - - -105,9 - - - - - - 85 - - - - - - - 102,5 = -3,4 EB - - - - - - 88 - - - - - - - -80 - - - - - - - 85,6 = -2,4 BabyR - - - - 80 - - - - - - - 70 - - - - - - - 77,0 = -3,0 Wapje - - - - 68 - - - - - - - 60 - - - - - - - 66,5 = -2,5 (22/01) Guapetona - -93 - - - - - - - 80 - - - - - - - 88,6 = -4,4 Sandra - - - -100,2 - - - - - 90 - - - - - - - 98,4 = -1,8 VanEke - - - -103.6 - - - - - 99 - - - - - - 102,3 = -1,3 (22/01) DQ - - - - - - 101.3 - - - - - -85 - - - - - - 98,9 = -2,4 Zo bij deze weer een nieuwe bijgewerkte lijst, we gaan de goede kant op met zijn allen!!! Ik heb Prutsje en Mumtobe er uit gehaald (sorry meiden), maar hier heb ik een aantal weken geen update van gehad. Mochten zij alsnog de tijd/zin vinden om mee te doen hoor ik het wel. Anders ga ik er van uit dat het goed is zo.....
Nou, de pedicure zei toen al dat de meeste sokjes te strak om de teentjes zitten. Want het is al eerder wat rood geweest.... Maar Jordy heeft ook al een beetje zijn vader zijn voeten.... En die heeft regelmatig ingegroeide teennagels.... En daar lijkt het een beetje op. Dus ik hoop dat ze tips oid heeft
goed bezig dames die aan het afvallen zijn... ontstoken teentjes, nou moest ook even lachen hoor. J bij de pedicure. haha!!! maar goed te horen dat hij bij de dokter erom moest lachen. hij heeft er dus niet veel last van? nou hopelijk dat ze vanmiddag een oplossing gaan zoeken voor het poepen. Hier wordt sinds ik FV geef nog steeds minimaal 3 keer gepoept.
@meikie inderdaad wel grappig Jordy bij de pedicure hihi wel fijn dat je vanmiddag al langs de ka kan hopen dat hij nu wel een definitieve oplossing heeft mag nu wel een keer toch. Met afgekoeld gekookt water doe ik inderdaad maar blijf aan de gang . Het slapen gaat vrij goed zodra ik zie dat hij moe is leg in hem in bedje met speen en hij valt in slaap alleen niet echt lang hoor een half is meestal soms een uitschieter @Princess wauw nog 3x een poepbroek goede doorstroming dan @Afvallen wauw wat gaan sommige hard zeg goed bezig hoor! Heb net ook effe "gesport" op de WII
@ aan alle zieken veel beterschap! Hoop dat het snel voorbij is voordat straks de 'horrorwinter' begint eerst zien dan geloven haha @ kilootjes goed bezig dames! Blijf zo doorgaan! @princess leuk al wezen zwemmen! En grappig om dan even weer her verschil te zien tussen papa en mama haha @meikie wat een draak die J om te lachen als de ha in zijn teentjes knijpt, ik zie hem al zitten bij de pedicure haha. Succes bij de ja vandaag @wherona lekker dat je woensdag pas hoeft beginnen, g heeft ook een keer last van zijn ogen gehad hier werd geadviseerd een wattenschijfje met lauw warm kraanwater en dan van buiten naar binnen schoonmaken inderdaad. Gekookt water hoefde niet zei de hap omdat ons kraanwater ook gedestilleerd genoeg is. Maar de ander zegt dus wel weer afgekoeld gekookt water @eb goed idee om timo zijn billetjes even wat rust te geven. Sudocreme hoor ik ook goede dingen over en wij gebruiken dit ook maar hij heeft nog niet echt veel last van zijn billetjes gehad succes bij de ha vandaag @daantje fijn dat alles zo goed gaat! Dan ga je ook met een zeker gevoel de week in als je man straks weg is. Hij zal f best gaan missen! Hier ook een mannetje die g gemist heeft! Hij heeft het leuk gehad naar hij kan ook niet wachten om weer thuis te zijn! Hopelijk ziet hij de kleine man nog met de laatste fles vanavond en anders morgenochtend . @ karine stoere vent heb jij! Hoop dat het met de kleine man ook snel beter gaat! Hier vanochtend bij het jongste zusje van mijn vriendin op visite geweest! Was erg leuk! Is ook echt wel een goede vriendin van mij vroeger ook samen op vakantie geweest! Alleen we spreken zo weinig af gaat altijd via haar zus haha ook leuk maar ook leuk een keer zonder mijn vriendin haha G heeft het super gedaan je merkt dat zij toch echt wel ervaring heeft met kinderen. Werkt met kinderen en heeft een aantal neefjes en nichtjes. Ze had een speelkleed voor hem neergelegd en nadat hij wat de kat uit de boom gekeken had heeft hij lekker bij haar op schoot liggen lachen. Misschien toch de fout die ik zaterdag gemaakt heb om hem te snel aan anderen te geven. Hij heeft toch ff tijd nodig om te aklimatiseren ergens haha. Weten we dat ook weer. Verder ook hier mijn laatste weekje verlof ga er proberen enorm van te genieten samen met mijn twee mannen!
@ Mijn "stoere" vent: Dat valt heeeel erg mee hoor meiden!!! Het is wel een echte vent hoor! Zo zielig gedroeg hij zich gisteren wel, alleen gaat hij wel gewoon naar zijn werk, om dan vanavond weer te klagen denk ik... Hahaha Zo.. Nou.. Ik heb ook weer wat.... Grrr... Ben ik met de jongens in de stad voor een id-kaart, dus: pasfoto's maken van allebei en dan naar het stadhuis (burgerzaken). Heb ik én geen afspraak gemaakt (lekker die gewijzigde vrije inlooptijden) én hebben ze bedacht dat beide ouders mee moeten óf je moet een ondertekend formulier hebben met geldig legitimatiebewijs van de andere ouder... Nu woensdag maar weer terug met beide mannen.... @ afvallen: Gaat goed meiden!! Toppie! @ Meikie: Ik ben benieuwd wat de KA zegt, maar van de HA wordt je zo niet echt wijzer nee... Tsss... En gewoon lachen als er in zijn teentjes geknepen wordt: whahahahahaha LOL!!! @ Daantje: Wat top dat alles zo goed gaat!! Heerlijk is dat dan he?! Geeft zo'n lekkere kick dat je het helemaal zelf aan kunt en kan regelen @ Linda: Jeetje.. Ook al het laatste weekje verlof.. Time flies!! En goed dat je nu kunt zien hoe je kind écht reageert op situaties he?! Kun je het inderdaad beter inschatten voor een volgende keer.... @ Wherona: Hier doen we inderdaad altijd even een steriel gaasje (of bij gebrek daaraan een wattenschijfje) en dan met afgekoeld gekookt water de oogjes schoonmaken van buiten naar binnen @ Princess: Goed zeg dat zwemmen; jouw meer relaxte houding komt nog wel Beide ouders die druk doen in het zwembad is ook zo'n overkill
deze morgen na de nachtfles nog geslapen tot 9 uur, dus doe nu paar flessen schep minder en dan wat minder omdat ik toch ook wat minder tijd ertussen kan doen, dan kom ik straks maar op 1 of 2 scheppen teveel uit. net weer even naar CB geweest om te wegen, toch opnieuw even vraag gesteld betreffende pap. Zei gaf aan dat ik prima kon beginnen nu met pap en eventueel al groente en fruithapjes. Ze dacht dat het wakker worden dan idd daardoor kon komen. afgelopen nacht was waarschijnlijk omdat ik paar voedingen nutrilon heb moeten gebruiken terwijl we normaal friso hebben, maar in Belgie verkopen ze geen friso, vpk op CB gaf aan dat het bekend is dat nutrilon sneller verteert... ge zou zeggen dat CB zichzelf nu tegenspreekt omdat de vorige VPK zi strak aan de 4 maanden hield, maar ze deed eigenlijk erg netjes het punt vand e andere niet tegensprekken maar met goeie argumenten weerleggen...was ook een wat jongere dame, dus volgens mij ook wat flexibel in aanpak van hoe en wat...ben eigenlijk toch best wel tevreden met mijn CB! Kreeg daar nog een handige tip, mss ook wel handig voor jullie...bij maken van groentehapje alles klaarmaken en dan in ijsblokjesvorm in de vriezer doen, dan hebt ge voor iedere dag kleine porties, ff uit vriezer heel kort even in magnetron en dan kan het zo gegeven worden...potjes moeten in 24 uur opgemaakt worden, dus dat halen ze in het begin volgens mij nooit, dus leek me dit wel een handige optie... @dolfijnjes: is het nog gelukt met poepen van M.?? @guap: hoera voor de difrax!! Doet ie het nog steeds goed of was het een one moment hit?? @linda: pfff...petje af hoor zo'n aantal dagen alleen zonder hubbie, kan me voorstellen dat ge het spannend vond zeker om te zien hoe hget zou gaan met u gehoormoeilijkheden...toch mooi dat daar nu zoveel techniek al voor ontwikkeld is he... @meikie: hoe was het bij de KA nog?? en lachen om zo'n kleintje al bij de pedicure te hebben...hoop dat ze hem eraf kan helpen! @EB: vervelend dat ie zoveel last heeft van zijn poepbroeken...benieuwd of het door de pap komt of toch iets heeft opgelopen op het KDV?? @Rica: asociaal dat soort types he...ik negeer ze maar altijd, heb vaak het idee dat ze net willen dat ik reageer dus dat gun ik ze dan lekker niet...maar wel logisch dat ge voor u meisje opkwam hoor!! hahaha...en pap op de bank zal ie vast zonder problemen over hebben gehad voor zijn dochter toch kan me voorstellen dat het niet lekker slaapt, slipe laatste nacht in Belgie ook op matras op de grond met Elke naast me in de wieg...werd van ieder knorretje wakker er kijken of alles wel goed was!! @princess: lachen uw verhaaltje over de groente, kon het zo voor me zien, ben erg benieuwd hoe ze hier op groente gaat reageren Hier gaf ze op CB trouwens ook tip om met groente te beginnen omdat fruit toch wat zoeter was en ze dan later moeilijker fruit accepteren...dus ik begin morgen ook met wortel... @mama05: grappig dat jullie familie ook in limburg woont...de mijne woont aan de Belgische kant van de grens net bij maastricht, dus das vlakbij Heerlijk om te lezen dat J. ook weer volop gezellig en vrolijk is @Rrianne: weekendje bij pap en mams was heerlijk, maar tegelijk vermoeienbd, toch ander ritme...en ze willen hele tijd tips geven zoals zij het vroeger deden, maar tijden verasnderen natuurlijk dus moet af en toe uitleggen waarom ik dingen anders doe...ze bedoelen het goed en doen het niet vervelend hoor, ze dwingen me neit om iets te doen en als ik het zo niet wil doen dan doen zij het ook hoe ik het wil, maar soms moet ik wel dingen vaker dan 1 keer uitleggen Zijn jullie nog met L. langs de huisarts geweest?? Of zat ie weer wat lekkerder in zijn velletje?? Hier ook zo'n propje...ontzettend bolle wangetjes gekregen en echte babybilletjes...had ze bij geboorte helemaal niet maar nu sinds 3 maanden is dat echt beginnen komen @Karine: beterschap voor u ventjes...hopelijk dan voor u ook weer wat meer nachtrust!! @daantje: was ook gaan lezen in het puckababy draadje, was nieuwsgierig...maar wat een vreemde opmerkingen daar idd soms!! @afvallen: afgelopen weekend weer verpest...mams heeft ook altijd veel te lekkere dingen in de koelkast staan!! Morgen ga ik er heir weer op en dan geef ik het even door!! nog een vraagje verder eigenlijk: Nu ik ook met pap ga beginnen zou ik ook wel moeten proberen af te bouwen naar 4 flessen. Vroeg me af hoeveel scheppen jullie dan doen voor degene die al 4 flessen geven en welke tijden?? Nu in elk geval weer flestijd, dus ga ff aan de slag Hoop dat ik iedereen gehad heb!
aah daantje en guap jullie halen me in.... maar ik ben weer helemaal op en top (naja ietsje verkouden nog) dus ik ga er weer voor ga morgen en woensdag weer even sporten....moet donderdag onder het mes... heb ook altijd wat zeg!!!!!!!!!! karine ookal een snotneusje, lois is ook verkouden...onrustige nachten dus, het was vanacht ook 3 uur. hopen dat ze snel weer beter zijn. ik heb ook nog eens een koortlip grrrr
Hey meiden, nou jullie raden het nooit..... Ik haalde vanmiddag Jordy uit de box om weg te gaan en wat rook mijn neus daar.... Juist een hele volle broek.... Nou ja alles schoongemaakt en toch maar hup naar het ziekenhuis. Alles is goed. Qua groei zegt hij dat het prima is, het gaat wel hard. Maar hij zegt ook van hoe wilde je dat tegen houden dan? Tja daar had hij een punt Nu op advies van de ka vanavond beginnen met rijstebloem. Dit om de darmen te prikkelen. Wel bij 5 flessen houden, voor 4 flessen vond hij hem nog te jong. Hij vroeg ook of we al begonnen waren met groente en fruit. Hier mochten we eventueel wel eerder mee beginnen als de 4 maanden. Is goed om zijn darmpjes aan het werk te houden zei hij.... Verder met spugen kon hij niks, Jordy heeft er geen last van en hij groeit goed. En poepen, Jordy heeft er geen last van dat het zolang duurt, dus is het prima. Als hij er last van krijgt en poepen lukt niet dan alsnog een clysma geven. Jordy hing natuurlijk weer de clown uit, alleen maar lachen, gieren brullen. De ka was helemaal verliefd, hahahaha Hij was trouwens 7600 gram en 64 cm.....
Even een vraagje. Welke luiers gebruiken jullie. Koop nog steeds pampers naar kan me vaag een gesprek hier herinderen dt de luiers van de Aldi ook hoe waren???
Wij gebruiken aldi luiers. Die doen het hier heel goed. Alleen voor de nacht hebben we wel pampers....
Princess ik heb nu Etos eigen merk en Aldi bevalt mij heel goed!! Rica fijn dat je weer beter bent alleen balen van je koortslip!! Van ecke de mijne ook in Belgische kant hij woont in dilsen stokkum en die van jou??
Karine, balen zo'n ziekenboeg thuis. Jij nog nergens last van? EB, he wat vervelend dat T. zo last van billen heeft en alle poepluiers. Princess, hahaha die papa's. Daantje, ben benieuwd naar het topic ga zo ook even kijken. Meikie, vervelend van J. zijn teentjes. Hahah zul je altijd zien een poepluier. Fijn dat hij het kwijt is. En ja net wat de KA zegt, hoe wil je zn gewicht tegen houden! Wrsch gaat het groeien straks wel wat langzamer. Linda, klinkt als een gezellig ochtendje bij je vriendin! Vaneke, dat is idd een handig idee, groente invriezen in ijsblokjesvorm. Die tips, ik vind het soms erg vervelend. Ook al bedoelen ze het allemaal goed, merk dat ik er toch onzeker door wordt en niet meer mijn eigen gevoel volg. Zijn niet met L. naar de HA geweest, hij zit nog steeds erg vol, hoestbuien en rochelt. Maar hij is wel heel vrolijk en drinkt 3 van de 5 flessen tot nu toe wel leeg. Kijk het dus nog even aan. Hoe is het met E. haar plekje op dr lip? Rica, balen een koortslip. Hopelijk heeft L. niet te veel last van haar verkoudheid. Wat een uit één lopende adviezen zeg wat betreft het fruit en de rijstebloem. Ik mocht er hier absoluut niet eerder mee beginnen dan 4 maand, zijn darmen zouden er absoluut nog niet klaar voor zijn. Blijkt dus wel weer dat we maar gewoon echt ons gevoel moeten volgen! Vanmorgen gewerkt, boodschapjes gedaan en lekker samen thuis op de bank met mijn kleine vriendje. Hij heeft vandaag echt een kletsdag, babbelt de hele dag. Hele dag in de weer met het snotzuigertje en af een toe een neusspray, dit helpt hem geloof ik goed. Hopelijk vannacht weer een betere nacht, vannacht begon het huilen om 04.00 uur en ook niet stil te krijgen. Uiteindelijk om 04.45 was hij stil, maar mijn wekker ging 45 min later alweer, bleeeh! Vanavond dus maar weer eens proberen om vroeg mn bedje in te komen. Nu even samen met paps L. in bad doen.
Babylijst Wherona en Davey 15-09: 3125 gr 47 cm 22-12: 6415 gr 63 cm 07-02: Rica en Loïs 23-09: 2895 gr 49 cm 10-01: 5750 gr 62,5 cm Wapje en Mica 26-09: 3430 gr 50 cm 15-12: 5370 gr 59.1 cm Princess en Lily 03-10: 3670 gr 50 cm 12-01: 5950 gr 59,5 cm Supermom en Niels 04-10: 3875 gr 52 cm 28-11: 5425 gr 57,5 cm Natalie78 en Jesse 05-10: 5155 gr 57 cm 10-01: 8030 gr 69 cm Elisabethbas en Timo 06-10: 4890 gr 56,5 cm 11-01: 6565 gr 64 cm Mama05 en Jairo 07-10: 4300 gr 55 cm 06-01: 6535 gr 65.5 cm Rrianne en L.ars 08-10: 3470 gr 52 cm 20-12: 5880 gr 60.5 cm Linda0509 en Gijs 09-10: 3620 gr 50 cm 13-01: 6320 gr 63,2 cm Sandra2 en Thijs 10-10: 4500 gr 56 cm 26-01: 7562 gr en 68 cm Mumtobe en D.elani 10-10: 2970 gr 51 cm 13-12: 5595 gr 58 cm VanEke en Elke 11-10: 2912 gr 50 cm 10-01: 5375 gr 58,5 cm Wendyw80 en Nienke 13-10: 3990 gr 52 cm 16-12: 5420 gr 57,1 cm Prutsje en Xavi 14-10: 4166 gr 53 cm 13-12: 6070 gr 61 cm Waterlelie en S.ofie 19-10: 3225 gr 50 cm Dolfijntjes en Mirthe 21-10: 3630 gr 49 cm dec?: 5675 gr 59,5 cm Daantje2011 en F.eline Sophie 27-10: 3640 gr 50 cm 02-01: 5480 gr 57 cm Daanquinty en Jarey 27-10: 4000 gr 54 cm 03-01: 5600 gr 62 cm Karine en M.icah Toni Léon 28-10: 3760 gr 52 cm 10-01: 6370 gr 62 cm Guapetona en N.oam 30-10: 3710 gr 56 cm 05-01: 6005 gr 64 cm Meikie en Jordy 02-11: 4400 gr 54 cm 30-01: 7600 gr 63 cm De laatste gegevens van T.hijs en J.ordy toegevoegd!! @ Sandra: Sorry dat het iets langer duurde