Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    zo...net eerste papfles gegeven...2 schepjes rijstebloem erdoor heen gedaan...begonnen met avent speen 2 maar dat ging niet echt dus maar nummer 3 gepakt...uiteindelijk 45 min. over gedaan...maar wel helemaal uit...ben benieuwd nu voor de nacht. Ga der niet wakker maken voor de 23 uur fles, kijk wel wat ze doet...zal mss snachts opstaan zijn maar is dan maar zo...

@Rrianne: lipje ziet er weer helemaal normaal uit, denk dat ze zich gewoon zelf gekrabt had ofzo...dus paniek om niks :D
    tips vanm mams en paps vallen heir trouwens best wel mee hoor, ze proberen ze ook niet door te duwen, accepteren gewoon dat ik het anders doe. Meestal zeggen ze er ook altijd bij "vroeger toen gij klein waart", en das al genoeg om mijn onzekerheid weg te nemen want vroeger gingen de dingen gewoon anders dus dan zullen allebei de manieren ook wle gewoon goed zijn...ze groeien goed en zijn vrolijk, das wat telt toch :)

@mama05: hahaha, das heel dichtbij ja :) mijn ouders wonen in R.ekem (l.anaken), ongeveer 10 km zuidelijker...

@Meikie: ook met pap starten dan...succes, hoop dat het het gewenste effect heeft :)

@luiers: ik altijd pampers, heb tijdje klruidvat gehad maar die vond ik veel te stug, dus ben maar bij pampers gebleven en dat gaat goed...never change a winning team ;)

nog ff wat spelletjes spelen en dan vroeg onder de wol...morgen laatste dagje verlof, dat ik goed uitgerust ben!!

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Babylijst

Wherona en Davey
    15-09: 3125 gr 47 cm
    22-12: 6415 gr 63 cm
    07-02:
    Rica en Loïs
    23-09: 2895 gr 49 cm
    10-01: 5750 gr 62,5 cm
    Wapje en Mica
    26-09: 3430 gr 50 cm
    15-12: 5370 gr 59.1 cm
    Princess en Lily
    03-10: 3670 gr 50 cm
    12-01: 5950 gr 59,5 cm
    Supermom en Niels
    04-10: 3875 gr 52 cm
    28-11: 5425 gr 57,5 cm
    Natalie78 en Jesse
    05-10: 5155 gr 57 cm
    10-01: 8030 gr 69 cm
    Elisabethbas en Timo
    06-10: 4890 gr 56,5 cm
    11-01: 6565 gr 64 cm
    Mama05 en Jairo
    07-10: 4300 gr 55 cm
    06-01: 6535 gr 65.5 cm
    Rrianne en L.ars
    08-10: 3470 gr 52 cm

20-12: 5880 gr 60.5 cm
    Linda0509 en Gijs
    09-10: 3620 gr 50 cm
    13-01: 6320 gr 63,2 cm
    Sandra2 en Thijs
    10-10: 4500 gr 56 cm
    26-01: 7562 gr en 68 cm
    Mumtobe en D.elani
    10-10: 2970 gr 51 cm
    13-12: 5595 gr 58 cm
    VanEke en Elke
    11-10: 2912 gr 50 cm
    30-01: 6065 gr 60 cm
    Wendyw80 en Nienke
    13-10: 3990 gr 52 cm
    16-12: 5420 gr 57,1 cm
    Prutsje en Xavi
    14-10: 4166 gr 53 cm
    13-12: 6070 gr 61 cm
    Waterlelie en S.ofie
    19-10: 3225 gr 50 cm
    Dolfijntjes en Mirthe
    21-10: 3630 gr 49 cm
    dec?: 5675 gr 59,5 cm
    Daantje2011 en F.eline Sophie
    27-10: 3640 gr 50 cm
    02-01: 5480 gr 57 cm
    Daanquinty en Jarey
    27-10: 4000 gr 54 cm
    03-01: 5600 gr 62 cm
    Karine en M.icah Toni Léon
    28-10: 3760 gr 52 cm
    10-01: 6370 gr 62 cm
    Guapetona en N.oam
    30-10: 3710 gr 56 cm
    05-01: 6005 gr 64 cm
    Meikie en Jordy
    02-11: 4400 gr 54 cm
    30-01: 7600 gr 63 cm

E.lke is toegevoegd! :)

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ziekenboeg wordt hier al minder, ik heb gelukkig nergens last van, ben alleen maar moe ;)
    Vannacht kwam hij om 5.00 uur, dus al 2 uur later dan de nachten daarvoor :)

Hier gebruiken we ook de pampers; net als VanEke van mening: "never change a winning team" :D
    Zeker niet met die mini-billen van hier :D ;) :)

Ik ga nog eventjes bankhangen en dan lekker naar bed.
    Welterusten!!! X

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb veel soorten gebruikt maar pampers nr 1 hoor, ook zijn die van de jumbo erg goed!!!
    kruidvat vond ik persoonlijk echt niks! straks en idd heel stug en dik....babycharm (ook goedkoop merk) nou ik had veeeel ingeslagen want ze gingen bij een winkel uit het assortiment maar nu weet ik waarom. nu zit ik met die krengen...ook stug, straks en niet lekker plakbaar.
    super de boer eigen merk ook wel goed eigelijk maarja die winkel bestaat straks niet meer.
    nu moet ik nog ff de aldi uitproberen maar toch ga ik voor de pampers en jumbo!:)

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Hier gisteren terug van weekendje Disneyland. Heb nog niet alles terug gelezen maar lees veel zieken! Hier 2 hoestende en proestende mannen en n kleine meid, vandaag ha gebeld en kreeg als antwoord dat t wel n virusje zou zijn en dat t wel over zou gaan?!......
    Zaterdag op zondag M voor t eerst geslapen tot 6 uur!!!! Mickey Mouse heeft r vast iets ingefluisterd! ;)
    Volgende nacht maar 1x wakker dus ook goed te doen nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met 7 uurtjes slaap haha

Morgen op de laptop alles bijlezen hoor! Hier ook n beetje wit vandaag skipakje voor M gekocht en voor de oudste aangezien t erg koud gaat worden!

6. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Van elke dat ken ik daar woont mijn vriendin haar zus en hebben daar een vakantiepark ken je dat??? Hoe klein is de wereld;)

Wapje wat lief dat mickey mouse wat in gefluisterd heeft!! Vond je zoon het leuk?

Karine zou de digi knuffel dan toch geholpen hebben hihi
    Fijn dat beter gaat met de ziekenboeg

Rica ik gebruik Aldi en eigen merk Etos ook erg fijn! Op kdv gebruiken ze kruitvat snap ook niet dat ze die fijn vinden

Voedinginvriezen deed ik altijd ineen siliconen cupcake dan maakt ik portie van 50 gram en later 100 gram op de site Keukenkikker staan allemaal recepten om gevarieerd te koken en te maken
    Heel leuk!

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daar zitten we dan. Gestressd op de bank. L. huilt al vanaf 19.15. Van 23.00 tot 00.15 geslapen en werd toen weer huilend wakker. Hij bleef maar snakken naar adem, gierde het soms uit, hele rare kleur in eht gezicht, voelde echt niet goed. Doktersdienst maar gebeld. Ondertussen gaf mn vriend hem een flesje om te zorgen dat hij weer wat rustig werd. Nu ligt hij op mijn vriends borst te slapen, gaan hem zo weer proberen in bed te leggen. Mocht hij weer onrustig worden en we het niet vertrouwen gaan we met hem heen. Hoop dat we het uit kunnen stellen tot morgenvroeg... Moest even mn verhaal kwijt.

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Jeetje Rrianne, dat is heel sneu!!
    Wat word je radeloos van dat gehuil he?!
    Is hij daarna nog lekker gaan slapen in zijn bed?
    Heeft hij het benauwd?
    Hoop dat het inmiddels beter gaat met L.
    *dikke digi-knuffffff*

Hier dus weer een nachtbraker... Had een vreselijke poepbroek, dus ook honger ;)
    Hij slaapt weer, dus ik ga ook :)
    Tot strakjes.

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Rrianne hoe is je nacht verder gegaan??? Zielig is dat he en je wordt er zelf ook hopeloos van! Knufffff

@ mama zoonlief vond t geweldig, zo leuk om te zien dat ie t naar zn zin heeft!!
    Hij heeft als baby zijnde trouwens ook keukenkikker receeten gekregen viel altijd in goede smaak!

@ karine lekker n poepbroek haha ja dan is er weer ruimte he haha

Hier 3 uur n nachtbraker en nu wakker dadelijk oudste naar school en fisio daarna spoeten weer druk dus...

Ow als er iemand geen zegels voor muppets spaart bij de ah neem ik ze graag over ;)

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, hoe is het nu?

Ik heb ook heel slecht geslapen, heb ieder geluidje van Timo gehoord. Ha zegt buikgriep, heerst hier. En verkoudheid. De onderhuidse bultjes in zijn nek zijn idd kliertjes.

Hebben haast, vandaag weer voor het eerst op dindsdag werken en het zit niet mee vanochtend...

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Heb een heel zielig jongentje op de arm, nacht was vreselijk, veel gehuil. Nog met hem gestoomd, dit hielp goed. Om zeven uur 38.2, zetpilletje gegeven. Werk voor vanmorgen afgebeld, zodat ik straks met hem naar de ha kan. Wat een zielig hoopje mens.

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Agossie Rrianne!!
    Hoop dat de ha je kan helpen.
    Sterkte, x

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje eindelijk! lekker hoor hopelijk zet M. het door

@Mama05 bedankt voor de tip ik heb hem meteen bij mijn favorieten geplaatst.

@Rianne och jeetje wat vervelend zeg sterkte bij de ha

@EB hopelijk knapt Timo gauw weer op.

Laatste dag verlof voor mij meiden :( vindt het wel een vreemde gedachte. Maar heb ook wel weer zin om eens iets anders te doen. We gaan het vanzelf meemaken hoe het me bevalt :p

14. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    @rrianne succes!
    @wherona bedankt voor de uitleg
    Hier weer opeens een nachtvoeding..

15. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    #3035 VanEke, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
    goedemorgen dames...

hier ook weer nachtvoeding maar hadden we verwacht want we hadden haar laten slapen om 23 uur om die af te bouwen...gelukkig is pap opgestaan want mam is niet helemaal lekker...laatste dag verlof dus baal wel beetje dat ik nu ziek geworden ben...kan der niet lekker van genieten nu en vind niet dat ik me morgen al ziek kan melden, dus vandaag maar wat proberen uit te zieken!!

@Rrianne: hoop dat de HA jullie straks kan helpen, kan me voorstellen dat jullie een stressy nacht gehad hebben, hoop dat L. snel opknapt!! Dikke knuffel voor jullie allen daar!

@rest van ziekenboeg: ook allemaal een knuffel, volgens mij zijn we met meerdere mama's en baby's niet helemaal lekker he!

@mama05: dat vakantiepark ken ik ja, als ik bij mijn ouders thuis ben dan kan ik vanuit het raam het huisje tegen de rand van het park zien liggen :)

16. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Rrianne beterschap!

@ wherona nog niet helemaal doorslapen hier maar 1 x goed te doen ;)

@ iedereen die ziek is sterkte en gauw beter worden!!

@ meikie hoe is het met j.? Had e hem al pap gegeven?

Nu klaar met sporten dadelijk oudste weer ophalen van school en vanmiddag proberen bij te lezen op zp!

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    hier al een drukke ochtend achter de rug!!!
    Lekker wezen zwemmen, Jordy genoot er weer volop van, en ik dus ook :D
    Jammer genoeg ook onze hulp moeten ontslaan. Het leven is erg duur geworden met Jordy erbij , dus we gaan het zelf weer doen ;)

@ Wapje, jaaaaa we hebben de papfles gegeven. We hebben er wel een kleinere fles van gemaakt, zodat hij niet te veel calorien binnen krijgt. Maar hij heeft geen last gehad van krampjes oid en ik moest hem om 8.00 uur echt wakker maken. Qua snelheid met drinken is een beetje googelen met spenen, en dan is het goed te doen.
    Nu maar hopen dat hij er sneller van gaat poepen :D

@ Rrianne, arme jullie zeg..... Wat een snertnacht hebben jullie achter de rug....
    Is het iets van pseudokroep geweest ofzo?
    Hoe was het bij de ha?

@ EB, balen zeg van je nacht zo.... En dan ook nog moeten werken.... :(

@ Wherona, hier ook de laatste verlof dag.... Heb er echt geen zin in om morgen te moeten werken.... Ben zo bang dat ik Jordy te erg ga missen....
    Moet ook gelijk 3 dagen achter elkaar werken....:(

@ Kristel, balen zeg op je laatste verlofdag niet lekker zijn.... Ik hoop dat je hier of daar toch nog even kunt genieten :)

@ Wapje, actief hoor sporten op de vroege ochtend ;)

18. Princess01

Princess01 Niet meer actief

rrianne, hoe gaat het nu? hopelijk al wat beter. beterschap!

wat een verschillende adviesen weer over groente, fruit en rijstebloem. Dan zie je maar weer, luister gewoon naar je moederinstinct.
    Hier nog geen rijstebloem in de laatste fles. Ze slaapt nog steeds de hele nacht. en heb het idee dat ik dan wat achter de hand heb. mocht er een tijd komen dat ze niet meer de hele nacht slaapt dan kan ik haar nog de rijstebloem erbij geven.

Hier wordt vandaag de Bumbo stoel bezorgd. toch maar een nieuwe besteld. ben zo benieuwd, ze wil namelijk niks anders dan rechtop zitten, anders wordt ze boos. ga haar er natuurlijk nog niet te lang inzetten, kijken of ze het daar mee eens is.

wordt bij jullie, jullie beebje ook zo boos als er ze iets niet aanstaat. hier dus wel, als ze niet mag zitten. och en als je haar uit het badje haalt of onder de douche wegdoet. dan is ze het er gewoon echt niet mee eens. ze huilt niet maar is gewoon echt boos met een aantal grom geluiden. moet er soms wel om lachen hoor, dat ze nu al precies weet wat ze wel en niet wil. dacht dat je ze niet kon verwennen tot 5 maand. nou hier wel hoor, ze weet precies wat te doen om aandacht te krijgen.

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Meikie ben der zelf ook wel een beetje bang voor dat ik Davey te veel ga missen maar we zullen wel moeten helaas. Maar we zullen der vast snel weel aan gewend zijn. Ik moet 2 dagen achter elkaar daarna gelukkig weer een lang weekend.

@Princess verwarrend allemaal he de "regeltjes" over bijvoedingen. Inderdaad maar gewoon doen van je instinct zegt lijkt me het beste. Ik geef Davey ook nog geen rijstebloem hij slaapt ook nog lekker door snachts dus niet nodig en wie weet komt der inderdaad weer een tijd aan dat hij toch weer in de nacht wakker gaat worden dan heb je inderdaad iets achter de hand.

20. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ werkende dames succes hoor, ben blij dat ik nog even thuis mag blijven!

Deel Deze Pagina