Meikie, lees je eigen tekstje eens door. Je zit de hele dag met Jordy op schoot, met je vinger in zijn mond en je voelt je een slechte moeder?!? Weet je wel wat een goede moeder je bent dat je dat doet! Tuurlijk, een huilende baby kan je volledig afpeigeren, maar dat is menselijk. Niemand houdt dat lachend vol. Je hebt alles voor hem over, dat maakt je de allerliefste moeder van de wereld! Praat erover met je vriend, dat is heel belangrijk. Dikke knuffel en het wordt allemaal makkelijker! Daan,,Timo slaapt op zijn rug. Donderdag is hij zes weken, dan gaat hij naar zijn eigen kamer... Dan gaan ook de slingers en de kaarten weg. Kraamtijd officieel voorbij. Linda, jij vroeg een tijd geleden of er meer dames nog zo bezig waren de bevalling te verwerken. Dat niet, al is het niet zo gelopen als ik had bedacht, heb ik dat wel een plekje kunnen geven. Maar de week daarna nog niet, de week in het ziekenhuis. We zijn toen zo enorm geleefd, van de ene angst naar de andere onzekerheid, dat ik die week geen moment heb kunnen genieten. En daar ben ik nu nog steeds regelmatig heel verdrietig over. Heb ik wel eens geprobeerd met M te bespreken, maar hij ziet niet in hoe moeilijk dat nog steeds voor mij is. Dat ik er nog steeds wel eens een traantje om moet laten... Heeft er iemand nog iets van Mum gehoord? Ik heb trouwens nog steeds heel veel last van mijn inwendige hechingen. Heb een week of twee al vrijwel volledige rust gehouden op last van de vlos, maar het voelt sindsdien nog totaal niet beter. Pas over vier weken ga ik naar de gyn, dat is negen weken na de bevalling. Best laat naar mijn idee.
Meikie, inderdaad, lees even door wat ge voor u mannetje over hebt...dat is toch wat een goede moeder doet, en dat dat inderdaad ontzettend veel energie kost is inderdaad neit raar!! Zeker aangezien het echt nog meer heel kort geleden is voor u, het is voor u mannetje nog heel erg wennen, maar voor jullie zelf natuurlijk ook. Dan hebt ge ook nog eens net een bevalling gehad, dus de hormonen gieren nog door uw lijf, en dan was u bevalling ook nog eens neit zonder slag of stoot. Dus niet schuldig voelen als de traantjes vloeien en als ge af en toe inderdaad denkt "waar zijn we aan begonnen", heb ik ook gehad en ik neem aan een boel andere hier ook int begin. Trouwens al een speentje geprobeerd, hier deden we in het begin ook heel vaak de pink in de mond wat werkte. Op gegeven moment op aanraden van de kraamzorg toch overgeschakeld op een speen, want die vertelde dat het inderdaad van ons ook boel meer energie kost om de hele tijd te troosten met de vinger. Ze vertelde dat ze na de voeding vaak gewoon nog zuigbehoefte hebben...alleen opletten dat speen niet gebruikt word als geluidsdemper om voeding uit te stellen maar meer als troost en opvang van die zuigebehoefte... dikke digiknuffel in elk geval, hoop dat de nacht lekker wat rust brengt, dan is morgen eens weer stuk makkelijker!
Meikie, ik ben het met de andere dames eens hoor!! Je bent een goede moeder!!! Je troost hem en bent er voor hem. Het is gewoon zwaar in het begin....en bv vraagt echt veel van je lijf. Ik ben enorm opgeknapt na het overgaan op de fles.... Maar geloof me (ik ben ervaringsdeskundige... ) het wordt allemaal beter en makkelijker hoor!!!! EB, nog last van je inwendige hechtingen????? heb je die nog zitten? of komt dat door de totaalruptuur??? Hier namelijk geen last meer, had ook inwendige hechtingen, zijn allemaal weg. WEet ff niet meer wie het was, maar iemand had het over dat de kleine zoveel wakker was en veel at?? Maar het leek na een drukke dag te zijn, die dag ervoor veel gedaan, dan kan dat een dag later uitwerken door ander gedrag, veel huilen, veel wakker, veel slapen, veel eten. of juist alles minder.... heb ik ook al gemerkt! Kristel, hier ook speentje hoor, Xavi heeft soms nog zuigbehoefte inderdaad. Ik hoop wel dat ie m straks niet meer nodig heeft, ik wil niet constant mn bed uit moeten om speentjes terug te stoppen Soms gebruiken we nog de pink als hij honger heeft en ik niet snel genoeg de fles paraat heb Hier gaat de sex goed... alleen klein vervelend plekje, even kijken of het minder wordt en anders even laten nakijken bij de nacontrole. En sommige standjes doen meer zeer dan de andere. Het was trouwens weer erg fijn.... moet zeggen dat ik het stiekem best gemist heb... Vriendjelief ook gelukkig Vandaag verjaardag gehad, was best ff druk, meneer had om 14.45 gedronken... en was om 17u alweer helemaal hongerig en ontroostbaar! dus weer flesje erin...hoppaaa LEEG :S Denk dat ik maar helemaal over ga naar friso extra en als dat niet helpt, fles verhogen??? Dan krijgt mannetje 180cc.... PFFFF :S das best veel voor een mannetje van 4wk oud Hier trouwens weinig tot geen last van krampjes.... wel paar dagen gehad dat hij enorm veel poepte, maar das nu ook weer over. Poep was meer mousse vorm, vanmorgen een hardere keutel, wat ik wel erg zielig vind hopelijk blijft dat bij die ene harde keutel. Affijn, ik ga stoppen en naar boven... heb net mn luiertaarten ''aangesneden'' had luiers nodig Ben trouwens NIET tevreden over de maatje 2 newborn van pampers.... rare vreemde luiers...de ''normale'' maat 2 (in de groene pakken) is wel goed!
Pff... Meneer huilt niet... Maar 21u 180cc , 1.15u 150cc en 4.30u weer 150cc..... Hongerig mannetje! Gauw m'n luikjes weer dicht! Ow eb vroeg naar mum, op Hyves stond dat ze morgen naar huis mag uit t ziekenhuis. Maar dat was t ook wel. Logisch, je zet niet alles erop!
Hey meiden, bedankt voor jullie lieve reakties. We zaten er echt helemaal doorheen gisteren.... We hebben uiteindelijk een redelijke nacht gehad. Om 0.30 sliep jordy eindelijk zo vast dat we hem in bed konden leggen en om 3.00 uur meldde hij zich. Na eten en op mijn borst in slaap vallen sliep hij om 4.15 uur en mellde zich net weer om 7.30uur.... Dus we hebben wel wat uurtjes kunnen maken gelukkig. Vandaag eens kijken voor hulp ofzo want dit kan zo niet doorgaan.... Hoe hebben jullie trouwens besloten om een inbakerzak te gebruiken? Wij denken dat jordy hier ook baatbij kan hebben maar weten niet zo gied hoe of wat.... @ Mum, fijn da je naar huis mag.... Ik hoop dat je snel een beetje opknapt....
@ meikie, hier is het consultatiebureau nog niet geweest. Morgen komen ze. Ik kan daarom ook nog niet inbakeren, maar heb de puckababy piep aangeschaft. Dat is nog geen inbakeren, maar ze kan zichzelf niet wakker slaan. Misschien is dat iets voor je?
meikie volgens mij hebben we allemaal die tranen welleens gehad en dat gevoel!! en anders zal het vast nog wel een keer komen....als je moe bent en het wil gewoon niet en je kindje huilt dan ook de hele dag dan is het gewoon een beetje teveel allemaal maar je bent echt geen slechte moeder!! als hij idd zoveel huilt zou ik gewoon ook eens langs gaan, misschien ligt het wel aan de voeding. ik heb de puckababy maar die is wel fijn, ze komt sneller in slaap. Ik merk wel dat de krampjes minder worden, jullie dan??? ja of ik juich te vroeg maar gebruik geen infacol meer en ze is ook aardig vrolijk!
@Meikie ik vind BV ook steeds vermoeiender worden, heb ook het idee dat het al mijn energie kost. En sinds een paar dagen merken we aan D.avey dat hij niet voldaan is nadat hij afgekolfde mamamelk van 130cc heeft gehad en ook niet als we nog wat extra geven. Wij zijn hier nu echt klaar met het gedoe van voedingen en zijn nu ook mamamelk met FV aan het mengen en dan willen we langzaamaan de BV gaan stoppen. Heb mijn best gedaan hij heeft 2 maanden volledig BV gehad maar ik trek het niet meer en als D er dan ook nog niet voldaan van raakt dan houdt het op. @EB hier ok zo nu en dan nog last van traantjes om de bevalling hoor ook omdat het niet gegaan is zoals ik graag had gezien. Maar gelukkig kan ik er erg goed over praten met mijn vriend die begrijpt het wel. @Prutsje inderdaad een hongerig manneke maar als hij het nodig heeft toch @Krampjes het ging een tijdje goed en hoopte dat het over zou zijn maar helaas zijn ze weer terug komt waarschijnlijk ook omdat we de voedingen hebben verhoogd en zijn gaan mengen moedermelk met kunstvoeding. Maar ik geef hem ook geen tot zeer weinig cinababy meer lees toch veel te vaak dat ze er luie darmen door kunnen krijgen. Hoop alleen wel dat zijn darmen er snel aan wennen want hij slaapt daardoor echt weinig. Wordt steeds wakker van de krampjes. @Mum fijn dat je naar huis mag! @Regelmaat in hoevere is het belangrijk dat je vaste tijden gaat aanhouden met voeden? Mijn vriend wilt graag dat we vaste tijden gaan doen dat betekend zo nu en dan dat ik hem wakker moet maken en dat vindt ik dan weer zo sneu. Wat is beter? @ongevraagde adviezen erg af en toe he pfff mijn schoonmoeder kan der wat van. Die vindt dat D.avey overdag in zijn bedje moet ivm omgevingsgeluid enzo mijn mening is dat hij lekker in de reiswieg of box ligt beneden en niet boven in zijn bedje. Hij slaapt wel goed in de reiswieg en heeft geen last van geluiden (tis ook best rustig hier). Maar ze blijft er maar over door tieren echt niet leuk meer.
pfff praat me niet over ongevraagde adviezen, erg vervelend soms he! met voeding verschilt het wellens omdat ze snachts ook dan om de 3 uur komt, dan om de 4 uur en soms om de 5 uur dus veranderen die tijden welleens en als ik haar laat wachten als ze honger heeft nou pfff oordoppen in Ik kijk ook welleens terug op de bevalling, kijk de foto's vaak en ik vind het gewoon een heel mooi moment
@ Meikie: Iedere moeder heeft die gedachte wel eens, dat is helemaal niet erg en maakt je echt geen slechte moeder!!! Fijn dat jullie vannacht een paar uurtjes hebben kunnen maken! @ BV: Hier ook vermoeiend hoor!! Micah komt heel netjes zo om de 3 uur, maar wil ook nog wel gaan clusteren, waardoor het om de 1,5 á 2 uur is... Het ritme is nog even zoek 's Nachts doet hij het overigens net zo geweldig om de 3 á 4 uur... @ Inbakeren: Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Puckababy... Is niet het strakke inbakeren, maar wel zodanig dat ze niet met hun handjes kunnen "schudden" @ Ongevraagd advies: Hier weinig, maar we doen er ook écht niets mee mochten we het wel "krijgen"... Hahaha.. @ Mum: Fijn dat je naar huis mag!! Hoop dat het allemaal een beetje met je gaat!!! *digi-knuf* @ Regelmaat: Hier dus ongeveer de regelmaat... Ik maak hem alleen niet wakker voor een voeding... Hij komt wanneer hij honger heeft/ nodig heeft... @ Bevalling: Het terugkijken is voor mij geen drama, ik kan er ook wel van genieten met de foto's. Wel heb ik vreselijk "last" van de tranen als er iets moois/leuks/geks gebeurd met/door de jongens Zo emotioneel als de pest dus.. Whahaha... @ Slapen: Hier wisselen we alles af; de box, de wandelwagen, het ledikant en op schoot Gaat eigenlijk overal wel goed en Micah slaapt al sinds dag 10 op zijn eigen kamer... Verder gaat het hier goed. Merk wel dat ik minder tijd heb om te reageren hier... Maar doe mijn best om wel alles te blijven lezen
@ Meikie jij bent een supermama hoor! Echt! Even een vraagje voed jij op vraag of op tijd?Een tutje zou je idd ook kunnen proberen @ prutsje hier wel al sex gehad maar echt nog veel te moe voor ben blij als k in me bed lig sávonds haha zonde mijn mannetje! @ wherona knap hoor ik heb bij de eerste ook 6 maanden gekolfd zou het nu echt niet kunnen opbrengen weet wat het is dus echt respect! Als je dadelijk helemaal over gaat op flesvoeding zou ik wel een klein beetje vaste tijden aan gaan houden maar ik vind zelf als beeb geen honger heeft dan niet toch! Als je zelf geen honger hebt wil je ook niet eten toch Maar goed je kunt wel een beetje tijd aanhouden, doen waar jij je goed bij voelt hoor als je m wakker moet maken en hij heeft geen honger is wel sneu vind ik. @ mum fijn lekker naar huis hoop dat je je een beetje goed voelt! Hier vanacht weer tot half elf kramp, brullen en gillen. Daarna 2.00, 4.45, 6.00 6.30 om kwart over 5 manlief uit bed om te werken en om 7.30 de oudste wakker dus weer een waardeloze nacht achter de rug ga proberen even te liggen straks! Moest vanmorgen oppassen op het kindje van mn schoonzus die is bijna 4 dus dat vind de oudste hier wel gezellig natuurlijk! Hebben samen pepernoten gebakken en natuurlijk opgegeten, even buiten gespeeld en tv gekeken. Toen was de ochtend alweer om! Gelukkig was M. lekker rustig!! Vraag me af welke merken luiers jullie gebruiken en welke maat M. heeft pampers maat 1 Had ook n pak in de c1000 doos gehad bumblies ofzo echt waardeloos vind de kruidvat luiers ook niks maar had daar ook 3 pakken van dus eerst opgemaakt, vind het net schuurpapier!
@ Wapje, dank je wel lief van je dat je dat zegt.... Ik voed op verzoek, gelukkig is jordy redelijk stabiel en komt ie om de 3 uur en 's nacht om de 4 uur ongeveer. Een speen wil meneer niet, hier begibt hij van te kokken.... Ik heb vandaag denk ik ook een beetje het probleem ontdekt.... Ik gaf jordy bij iedere voeding 1 borst, op advies van de kraam. Vannacht en de rest van de dag heb ik hem 2 borsten gegeven en nu is hij veel rustiger..... Hij had dus denk ik gewoon honger.... Vind het zo zielig dat ik daar nu pas achter ben gekomen.... Balen zeg dat m. zoveel ast heeft van krampjes, ik begrijp heeeeel goed hoe je je moet voelen. Zeker omdat je dan ook nog ket je zoontje zit waardoor je niet je extra rust kunt pakken *dikke digiknuf* voor jou. Zijn de kruidnootjes lekker geworden? Ongevraagde adviezen, we hebben steeds meer door dat we ons eigen ding moeten doen. Dus adviezen, we luisteren en naar, en wat we kunnen gebruiken dat gebruiken we en de rest lekker niet )
Dag supermama's! Mag ook wel eens gezegd worden we doen het allemaal maar gewoon! Met alle ups en downs uiteraard! @eb kan me voorstellen dat jij meer met de week na de geboorte bezig bent af en toe. Is ook niet niks wat jullie doorgemaakt hebben, die onzekerheid... @mum weet niet of je dit leest maar heel veel sterkte Merk dat we allemaal wel een beetje naar een ritme aan het zoeken zijn. Hier ook hoor. Alles gaat op zich wel prima, alleen de spruw wil maar niet weggaan. Maar weet ook niet hoe lang dit zou moeten duren normaal gesproken. Wij hebben eerst kruidvat luiers gebruikt daar hadden we nog heel veel van liggen, maar daar lekt hij toch best vaak door heen. Die luiers zijn nu op dus we zijn nu aan de pampers begonnen, die voelen punt 1 al veel zachter aan, die zijn ook stuk groter als kruidvat (beide newborn mt 1) en nog geen ongelukjes. Zometeen hier naar de verloskundige voor de eindcontrole, hoop dat ze alle hechtingen wil weghalen want heb er nog best last van. Verder gaan we de bevalling nabespreken en anticonceptie staat op het lijstje dus ik ben benieuwd!
goedemiddag dames... drukke ochtend gehad hier, eerst op kennismaking geweest bij eventuele gastouder, voor als ik straks ook weer ga werken, voelde op zich prettig dus denk dat we met haar wel aan de slag kunnen straks. Leuk huis, leuke dame en ze heeft nog 2 oppaskinderen van 1 en 3 jaar, dus meteen 2 speelkameraadjes maar toch niet te druk. Erna nog even bij lactatiekundige langs geweest, kolf nu ongeveer 40 a 50 CC per kolfbeurt na 3 uur, wss zal er niet meer productie dan dat inzitten, dus nu ff beslissen wat ik verder ga doen ermee...ben er nog niet helemaal uit. Verder ga ik lekker thuis blijven met mijn meisje, de ochtend was al druk genoeg... @pruts, hoeveel weegt Xavi dan eigenlijk, want als het een stevige kerel is maag ie toch ook best al wat hebben. Elke is nu 3665 en drinkt nu ongeveer 100 per voeding met 6 voedingen per 24 uur. @Meikie: lekker dat ge paar nachtjes geslapen hebt, hoop dat alles verder snel beetje in een ritme komt voor u. En anders hier weer ff een lekker egoberichtje typen om op te luchten @bevalling: vind het hier ook vaak jammer hoe bevalling gelopen is, door snelle beslissing KS met die stuitligging was het binnen halfuur gebeurt, en achteraf mis ik nu wel dat ik niets heb om op "terug te kijken" en merk ook wel dat ik toch ook een aantal momenten waar ik naar uitkeek gemist heb zoals het op de buik leggen na de gebroote, de eerste schreeuw horen, meteen aanleggen aan de borst, dat soort dingen. Mijn man heeft 1 foto gemaakt van de KS zelf, die kijk ik wel regelmatig maar verder ging het zo snel dat ik op de recovery lag eer we het door hadden. En af en toe een traantje daarom is zo vreemd niet denk ik dan maar @slapen: doet ze hier waar ik ben, als ik boven ben ligt ze in bed, als ik beneden ben in de box. Ze slaapt ook al sinds thuiskomt op haar eigen kamer. Alleen in het ZH altijd naast mijn bed gestaan @ Sex: ik vind het best spannend om de eerste keer weer te doen, zelfs al is er niets eens iets gebeurt bij mij down under...mss moet ik de drempel maar gewoon over en is er niks aan de hand @luiers: wij hebben ook pampers, had wel perongeluk de verkeerde gekocht vorige week, had een reklamebon voor 2 kopen 1 gratis, dus 3 pakken nummer 1 gekocht, alleen ligt de kast hier al vol met nummer 1 dus we kunnen elkaar ermee doodgooien nu Ach we hebben dan nu al meteen een voorraad voor als er misschien ooit nog eens een broertje of een zusje komt!
Goedemiddag! Ben lekker het huis aan het opruimen, mag wel na een week vol visite... Mannetje slaapt nog, zal met een half uurtje wel zijn fles willen. Meikie, wij voeden op verzoek, maar wel met het schema 7-11-15-19-23 in ons achterhoofd. Gelukkig kan Timo al aardig klokkijken dus houdt hij zich hier aardig aan. Mocht hij een uur 'te laat' nog slapen, dan kan ik hem eigenlijk altijd wel heel makkelijk wakker maken, waarna hij meteen gaat huilen om een fles. Pruts, ik heb inderdaad vanwege mij totaal ruptuur inwendige hechtingen die mijn spieren weer aan elkaar moeten helpen. Zou een week of 10 moeten duren voordat ze zijn opgelost. Luiers, wij hebben pampers geprobeerd en AH. Nu kruidvat aan het proberen. Timo zit in maat 2, al vanaf het begin. Gelukkig heb ik alle pakken maat 1 kunnen ruilen. Pampers vind ik heerlijk, maar duur. AH zijn goed, niet doorgelekt, maar die zijn heel stug. Kruidvat zijn soepeler, maar heb al twee dagen achter elkaar een been vol poep gehad dus alle kleren in de was en meneer in bad. De worden het dus niet bij ons. Wil nog etos en jumbo uitproberen. Ervaringen??? Wij hebben een goede nacht gehad, 7 uur wakker. Maar dus meteen de boel onder de poep tijdens de fles, dus daarna meteen in bad en samen weer terug in het grote bed. Heerlijk! Tot 11 uur liggen doezelen met mijn ventje op en naast me. Doen we eigenlijk nooit, dus was een verwennerijtje. Maar dus pas om 12 uur gedouched en ontbeten. Ga weer snel verder met het huis!
Ik spring er ook weer even in na een paar dagen van afwezigheid. Heb het globaal wel meegelezen maar is een beetje veel om over al op te reageren. @luiers.Toevallig vorige week met de LIHL bonnen 6 pakken Pampers gekocht. Normaal gebruiken we de C1000/Kruidvat luiers tot maat 3 ongeveer. Daarna stappen we over naar de luiers van Lidl,werken hier het beste maar hebben ze helaas niet in kleine maatjes. @sex,ik vloei nog iets dus nog even wachten. Heb gelukkig geen last van mijn hechtingen net als bij de eerste. @slapen, overdag slaapt ze de meeste tijd gewoon boven in haar wiegje en als ze dan s avonds weer zo onrustig is ligt ze bij ons beneden in de box of op schoot. Hier een druk weekend gehad met kraamvisite en we zijn zelf nog op visite geweest. Zaterdagavond met de oudste meegelopen met de lampionnenoptocht hier op het dorp. Gister nog naar de Mac geweest,kwam Sint en Piet langs. Was vannacht een beetje teveel geworden voor de oudste al die zwarte pieten. Ze was helemaal overstuur en wilde niet meer in haar eigen bed liggen. Vanochtend de nacontrole gehad bij de vk. Nou ja controle we hadden het veel te druk met kletsen. Ze wilde in ieder geval dat ik bij de nacontrole van de gyn nog even mijn totaalruptuur moest bespreken ivm mijn werk. Hun adviseren nl dat je bij een totaalruptuur minstens 12 weken je rust moet nemen. Voor de rest is hier alles nog hetzelfde. De kleine meid is nog steeds verkouden (RS virus). Vandaar dat ze ook zo onrustig is s avonds en snachts. Ze heeft nu ook een puffertje gekregen om de ergste benauwdheid weg te nemen. Maar omdat ze bijna bij iedere voeding een halve fles weer uitbraakt komt ze nu wel vaker ipv om de 3 uur. Al heeft ze vannacht weer geslapen van 2.30 tot 08.30 vanmorgen. Ach het ritme zal vanzelf wel komen.
@ meikie, kon jij toch ook niet weten dat je beide borsten aan moet bieden? Ik heb ook soms best een schuldgevoel naar F. Had ik niet eerder over moetenstappen naar de fles, dan was ons allemaal een hoop stress en F een hoophonger bespaard. Maar goed, het is nu eenmaal zo gelopen. @ sex, hier is het voorlopig echt een uitgang en geen ingang . Maar ja benook pas twee en een halve week geleden bevallen. Vrijdag trouwde m'n schoonzus en zijn we daar van 12 tot 20 geweest. Zouden even kijken of het zou gaan, maar ze was zo lief dat we zelfs mee naar het eten konden. Gisteren etentje met eigen familie Dus weer op naar een restaurant. Heeft mevrouw weer al die tijd liggen slapen. Wat een zaligheid Vandaag wel wat onrustig, probeer de puckababy nu uit en ze lijkt het prettig te vinden... @ eb, heeft Timo al zijn kleding aan in de puckababy en dannog een deken en lakentje over zich heen?
Hey meiden, Ik heb ook eindelijk weer eens tijd om te reageren. Lees wel altijd even mee maar reageren lukt meestal niet. Hier gaat het aardig, hoewel we wat onrustige dagen achter de rug hebben. Volgens mij had ze regeldagen, hoewel dat volgens het schema nog een beetje vroeg is. In ieder geval wou ze echt continu aan de borst, vandaag is het gelukkig weer wat rustiger want ik word er zo onzeker van. Qua krampjes hebben wij echt geluk volgens mij, ze heeft ze wel soms, maar als ik dan een beetje met haar beentjes fiets en haar buikje masseer laat ze wat windjes en is het over. Het kan nog komen natuurlijk maar tot nu toe valt het reuze mee. @sex...durf ik echt nog niet aan, het voelt nog steeds niet helemaal goed daar beneden. @hechtingen: hier ook inwendige en heb er nog steeds wel last van. Ik ben pas een paar dagen terug een draadje verloren, heeft toch wel even geduurd. @nacontrole vk: hier nog niet gehad, weet ook helemaal niet wanneer ik zou moeten. Toch maar even bellen binnenkort. @luiers: hier eerst pampers, nu kruidvat en verder wasbare luiers. Die laatste wil ik vaker gaan gebruiken maar de eerste weken vond ik het nog teveel gedoe.
Hi oktobermama's! Sorry, al een tijdje niet meegelezen & -geschreven! Handen vol aan de borstvoeding van Noam. Het gaat wel heel goed, maar heb wel veel last van lekken. Volgens mij had ik hier bij een aantal van jullie gelezen dat liypadz een oplossing is? Klopt dat? op een ander topic lees ik dat er ook meiden zijn, die het juist een miskoop vinden? Nu hoor ik het boefje van 3 jaar thuiskomen, dus moet weer even weg, maar zal binnenkort echt even tijd voor jullie uittrekken! Ben benieuwd naar jullie ervaring met de lilypadz???
Daan, Timo heeft inderdaad zijn kleren aan, dan puckababy, lakentje en dekentje. Vraagje: wat hebben jullie aan speelgoed in de box liggen en wat werkt nu al voor die kleintjes? Zijn aan het uitproberen met boxspiraal, tinylove babygym, lamaze verantwoorde knuffeltjes etc.