Goedemiddag allemaal! Dankjullie voor het warme welkom! @Wherona: Ik was uitgerekend voor 19-10 maar onze jongen had nog geen zin om eruit te komen! Ben dan 31-10 ingeleid met 41w+5 en was een heftige bevalling van ongeveer 9 uur. Hij was 3175 gram en 48 cm. Klein maar fijn, en aan de ene kant wel goed dat ik overtijd gegaan ben. Oh bah, buikgriep, dat heerst blijkbaar wel nu. Veel beterschap hoor! En wat goed dat hij al zelfstandig kan zitten!! @Prutsje: Wij gaan naar de Eemhof, ben benieuwd we zijn daar nog niet geweest! Maar heb gehoord dat er geen overdekte Market Dome is. Wat fijn dat X lekker lang geslapen heeft! Hier komt M. tussen 8 en 9 uur voor zijn eerste voeding, kan ook wel eens 7 uur zijn, maar hij gaat 's avonds wel pas slapen rond 23-24 uur. Jee raar en niet zo lekker dat die plaatjes los komen zeg! Dat zou niet mogen en verwacht je ook niet van zo'n merk (dat idd best duur is!) hè! @Rica: Oh spannend je haar eraf zeg! Ik heb het een heel stuk laten knippen voor mijn zwangerschap maar ben het weer aan het laten groeien nu. Wel beetje vervelend aangezien na de bevalling mijn haar aan het uitvallen is. @Daanquinty: Die liga is volgens mij niet erg hoor! Zou er zoveel verschil tss een voor 4 en een voor 6 maanden zitten? En idd zolang hij er geen last van heeft. Je bent echt geen slechte moeder als je een liga van 6 maanden geeft hoor! Het zou pas erg zijn als je hem een muffin ofzo geeft. @Princess01: Wat knap dat ze naar haar buik kan rollen nu! Dat kan M. nog niet, wel van zijn buik naar zijn rug dus het zal mss niet zo lang meer duren! Hij wordt trouwens echt boos als iets niet lukt en dan stopt ie meestal met proberen dus. @Wapje: Ik kolf fulltime maar 's morgens drinkt hij nog wel 'live' bij me hoor. Mijn melkproductie is niet zo goed op gang gekomen en heb te weinig dus. Maar krijg mijn productie maar niet omhoog en moet wat kv bij geven. Ik ga wrs binnenkort overschakelen naar flesjes omdat ik merk dat mijn productie serieus aan het teruglopen is. Hoe gaat de bv bij jou? @Lelie: Het zouden idd tandjes kunnen zijn, ga denk ik een bijtring kopen. Ik geef ook nog geen fruit of groente hoor. Volgens mij is M. er nog niet aan toe maar merk dat hij sinds een paar dagen wat meer interesse voor ons eten heeft. En zit ook op 5 voedingen per dag waarvan 2 flesjes van 150+5 en de rest afgekolfde melk (160-180cc) waar hij blijkbaar nog genoeg mee heeft. Ik wou met 5,5 maand beginnen met een paar lepeltjes te geven. @ElisabethBas: Wat knap zeg! En goed dat je je camera bij de hand had! Nou dames, ga even M. uit zijn bedje halen want hij heeft grote honger zo te horen!
Hey meiden, hier een zeer drukke dag. Jordy vind het niet nodig om te slapen en wil alleen maar rollen, rollen & rollen. Nu dus een groot kleed op de grond waar hij naar hartelust kan rollen hahaha Gevolg van het rollen is wel dat ik hem eigenlijk niet meer durf in te bakeren.... Nu dus in slaapzak in bed en hij slaapt dus ik ben niet geheel ontevreden..... @ EB, Hoera voor Timo!!! Wat een vreugde momentje is dat dan he hahahaha @ Prutsje, we wegen nog iedere week. Heb jou er alleen uitgehaald omdat ik al lang niks meer had gehoord van je. Doe je weer mee? Dan voeg ik je komende zondag weer toe Heb alles wel gelezen, maar even geen fut om verder te reageren...
Wat n geklets hier vandaag! Liga lijkt me geen kwaad te kunnen hoor je hebt idd wel speciale liga vanaf 4 mnd om te verkruimelen Jaja Meikie en bedankt hoor fraaie lijst! Ik ga nu wel meer mn best doen om af te vallen! Zodra de bv voorbij is ( ik wil eigenlijk helemaal nog niet stoppen!!!) ga ik er 100% voor anders kan ik op vakantie niet in bikini he! @ little angel in t begin wat problemen met de bv gehad en n periode dat t wat terug liep nu gaat t super, ik kolf smorgens en savonds omdat ze savonds pap krijgt en anders klappen mn tieten bij de eerste heb ik 6 mnd alleen gekolfd vond dat al erg vermoeiend dus respect voor jou!!
Meikie, wat vindt Jordy van de speeltjes die we op de beurs gekocht hebben? Timo vindt de tuimelaar geweldig en de technorammelaar ook leuk. Hij is nu al een kwartier onderweg naar de tuimelaar die buiten zijn bereik ligt. Het is wurmen en worstelen maar hij komt vooruit. Al is het nu wel eindig en ik ruik een poepbroek. Merken jullie ook dat de ontlasting van je kindje is veranderd door de hapjes? Timo had altijd 'yoghurt'-poep, nu is het echt kneedbaar. Sorry voor de details... Ben er wel blij mee, minder doorlekluiers nu.
Even gauw voordat ik alles terug ga lezen. L. heeft vandaag al z'n 4e poeluier, nu was het erg slijmerig en zat er wat bloed bij!?! (normaal 1 op een dag) Wat zouden jullie doen?
Meikie, wat een topper die J. van jou. L. rolt heel af en toe, als hij het door heeft doet hij het 3x achter elkaar, maar ook dagen dat hij het niet doet. Littleangel, welkom! Oeh vond je het niet spannend om bijna 2 week over tijd te lopen? Wapje, wat zeiden ze over je pols? Heb je er veel last van? Princess, volgens mij heb ik jou nog niet op FB? Dolfijnjes, wat een lieve foto! Vaneke, wat leuk dat jij de meeting gaat organiseren! Hoe is het nu met E.? Nog steeds zo jengelig? Linda, ging het vannacht beter? EB, Hoera voor T Heerlijk gevoel zo trots zijn op je ventje. waterlelie, heerlijk! Heel veel plezier. Rica, spannend! Is het naar je zin geworden? Foto Wherona, waauww wat knap van D. Beterschap! Pruts, Super van X. Eerste een nachtbraker en nu gewoon van 22.30 tot 9.00, dat mag hij L. ook best leren hoor! Krijg ook alweer kriebels van ronde zwangerschapsbuikjes om me heen. Had het totaal niet verwacht. Eerder riep ik altijd; 1 lijkt me ook super! Toen wist ik nog niet hoe mooi het was om mama te zijnhahaha. Linda, wij hebben op het KDV eigenlijk zoveel mogelijk dezelfde leidsters op de groep. Werken niet met inval, maar werk ook op een particulier dagverblijf. Kan me voorstellen dat je het vervelend vind. Heb je al eens nagedacht over een gastouder? L. kwam gister uit op 4 1x200 en 3x230 flessen, dus ik dacht we kunnen het altijd proberen. Laatste fles om 9u. Nou om 01.30 begon het feestje al. Gauw een klein flesje gegeven en toen heerlijk verder geslapen. Vandaag dus gewoon weer 5 hahaha. Had het vanmorgen zo te doen met mn ventje. Hij mag graag met zn speen in zn mond spelen, er uit en er weer in, soms op de kop, soms half in zn mond etc etc. Vandaag had hij hem zo raar in zn mond gestopt, waardoor hij vast zat tussen zijn onderkaak en zn gehemelte. Gillen joh! Had ook echt moeite om hem er uit te halen. Owww wat was hij zielig, zat ook echt ene wondje in zn mond..
@ Rrianne flink last van mn pols erg vervelend soms steken en t gevoel alsof r n auto overheen heeft gereden. Maar de assistent had afgebeld omdat de dokter griep heeft vd week een nieuw afspraak maken Hoe kan dat nou van die tut! Haha m. Kan ook zo met die tut spelen maar dat nog niet meegemaakt t is zonde! Hoe is t met d poepluiers? Als de poep wat dikker is zou t kunnen dat r n scheurtje zit Denk niet dat t erg is maar als je t niet vertrouwd ha bellen hoor Eb lekker kneedbare poep! Haha hier n week hapjes maar nog geen poep dus weet t niet M. Rolt hier ook al lkkr door de box echt leuk!
Wapje en Sjoon, een uur later had hij weer een poepluier en hier zat geen bloed in. Hou het gewoon in de gaten. Zat ook te denken aan misschien een bloedvaatje wat gesprongen is of dergelijk. Het was alleen geen veegje in zn luier, maar echt een soort dikke druppel vermengd met wat slijm. Poep is trouwens niet hard ofzo hoor.. Wapje. Balen van HA, wanneer kun je nu terecht? Ja raar he van die speen, geen idee hoe die het voor elkaar heeft gekregen.... Deze week gaat mn ouderschapsverlof in. Vind het zo'n opluchting!
hey dames, wat een gezellige geklets hier. Hier ook nog ontzettende yoghurt poepluiers. Soms wel 2 á 3 stuks. Ben vanavond toch maar begonnen met groentehap. Had er zelf zo'n zin in en Mirthe keek ook alles na wat ik at. Nou ze vond het erg lekker en ze heeft ook best wel veel gehad. Naar mijn idee. Dus we zetten dit zeker door. Heb het gedaan om een gat van 4 tot 8 op te vullen. Heb nu als schema: 7.45, +/- 11.45, 16.00, +/- 18.00 groentehap (of later is maar net wanneer ze haar slaapje doet) en 20.00 papfles. Ze lag nu om half 9 al echt heerlijk. Lekker avondje voor ons zelf. Gister ook ongeveer om 20.00 de papfles en ze werd vanochtend om half 6 wakker. Maar met de speen heb ik het makkelijk kunnen redden tot half 8. Ik moest haar toen echt wakker maken. Zal zo nog ff kolven en dan lekker op bed dacht ik zo. Eindelijk weer eens vroeg . Heb soms echt m'n rust ff nodig. Kom morgen wel weer gluren. Fijne avond allemaal. En blijf genieten van je kleintje. Ze worden nu echt snel groot met draaien en hapjes.
Linda, op mijn werk proberen we ook zoveel mogelijk vaste mensen op de groep, maar bij ziekte is het soms niet anders.... Vervelend, ondanks dat ik er werk vind ik het ook lastig als er ineens een (onervaren) inval staat ofzo! Maar je kan het altijd ff aangeven bij het kdv natuurlijk. Xavi wordt beethe verkouden hij is nu ook wat onrustig. Straks fles pap en pa en ma ook onder de wol Little angel, dat is idd zo, daar is toen eens brand geweest volgens mij. Vind dat overdekte wel fijn, maar goed, wie weet mis je het niet eens. Wij zaten in het meerdal.... Was heerlijk! Nou ik ga dat kleine mannetje wakker maken en slapen.... Morgen weer werken!
Rrianne, ti's zonde voor L trouwens! Toch maar niet meer met de speen spelen Hier vaak harde poep, moest vorige week zelfs helpen met thermometer.... Toen ging hij druk zetten en kwam die harde brok eruit met veel "mousse" er achteraan! Nu ben ik weg!
Voor de kindjes die moeite hebben met poepen: Voetjes zachtjes masseren, onder de bal van het voetje, daar zitten de darmen.
pfff...dames, heb ik weer eens avonddienst zitten jullie 2 paginas vol te kletsen!! was laat thuis en nog ff geaklimatiseerd met hubbie en nu lekker naar bed...morgen weer ff reacties op iedereen...truste!
@ EB: Wat een leeftijd!!!! @ hier: OMG... Wat een nacht!! Lig ik om 22.00 uur in bed, M wakker, speen gegeven 3x en sliep weer. Toen om 00.15 uur R onrustig, maar niet echt wakker, dus ik ook weer slapen. En ja hoor... M wakker van 04.00u tot 05.30u door verkoudheid. R wakker om 05.55, ook bij mij in bed. Beide jongens klaarwakker om 06.10 Ik zit dus al ruim half uur beneden... Pfff... Vanmiddag met M naar CB, ook weer prikjes. Ben benieuwd... Fijne dinsdag allemaal!
Succes met de prikje karine!! En wat vervelend dat m zo'n last van de verkoudheid heeft. Hier gister rijstevloem door de laatste fles gedaan, maar ze sliep er niet veel anders op. Ze kan wel de nacht door slapen, maar moeten er wel een keer of 8 uit om de speen te geven.
goedenmorgen meiden, hier wel redelijk geslapen maar Jarey werd wel ineens om 04:45 wakker pff dat viel ff tegen hahah maar ben er niet heen gegaan en hij is uiteindelijk zelf weer gaan slapen hij lag ook niet te huilen meer te kletsen hihi waar hij zin in heeft!!! @karine...pff wat een rot nacht joh..hopelijk aankomende nacht beter meid..veel sucses bij het cb! @rrianne...wat raar joh met die speen...hoe krijgt ie dat voor elkaar!! @sjoon...wat balen zeg dat je er zovaak uit moet!! gaat ze echt niet verder slapen zonder speentje? @omdraaien....jarey draait nog niet om hoor....vanaf wanneer doen ze dat gemiddeld omgeveer dan?? zie het hem nog niet zo snel doen haha.. @fruithapje met liga..hij heeft er volgens mij geen last van gehad dus denk dat ik het beetje wat ik extra had ook maar geef vandaag! hij vond het wel erg lekker....
@dq: wel als het nog voor in de nacht is, maar niet meer laat in de nacht. Begint meestal rond een uurtje of half 4, 4 uur. Tot half 6 en daarna slaapt ze tot 7 of 8 uur weer door. Het is net die anderhalf uur.
Dolfijnjes, wat een heerlijk schema heeft m. Karine, prut zeg zo'n nacht. Zit hier ook met lucifer stokjes... Succes bij het CB, gelukkig zijn het voorlopig de laatste. Sjoon, is het iedere nacht zo? DQ, heel verschillend hoor. Wij hebben nu ook 2 jongetjes van net 10 mnd en die zijn hier nog niet zo lang mee bezig. En ze kunnen nog niet goed terug draaien (is wel weer erg aan de late kant, maar het kan allemaal). Fijn dat het meeviel met de liga. Even mn mega ochtendhumeur van me afschrijven. Wat een prutnaccht. Gister om 22.30 de ltste fles, om 23.30 slapen en om 02.30 begon het weer. Jammeren, huilen, tig x voor de speen. Om 04.00 heb ik het opgegeven en een flesje gegeven. 90cc en toen sliep die weer rustig in, om 06.30 was hij er gewoon weer, met speen kunnen rekken tot 7.15. Fles, en een 15 min. later gaapt hij alleen maar en slaapt direct als ik hem weer zn bedje in leg. Aaaah; Ik wil een au pair voor de nacht!