Wanneer beginnen baby's uberhaupt met speelgoed? Vind het een beetje lastig. Vanmiddag legden we jordy in de box onder een dekentje, maar dit vond hij toch niet zo'n goed idee..... Gelijk brullen.... Vandaag gaat het trouwens erg goed Jordy drinkt aan 2 borsten per voeding dan even goed boeren bij papa en lekker slapen. Vanmiddag een stuk gewandeld, maar aan het eind begon hij te huilen. Zijn dit dan te veel prikkels voor hem? Vind het best lastig hoor wat wel en niet kan.... Hoe hebben jullie dat gedaan?
@ Meikie fijn dat je hem nu twee borsten aanbied, ik doe dat ook maar ze wil ze niet altijd allebij. Speelgoed is nog beetje vroeg vind ik vanaf n maand of drie begin ik daar pas mee als ze een beetje dingen gaan vasthouden enz vd kraakboekjes etc. Weet niet waar je ging wandelen maar hoeft niet altijd aan teveel prikkels te liggen hoor misschien heeft hij het dan te warm of te koud dat kan ook. @ llilypadz vind ik waardeloos! bij de eerste toen geprobeerd maar zodra bij mij de melk ging stromen lieten ze los en op n gegeven moment bleven ze ook niet meer plakken
@ linda hoe was de eindcontrole ik mag vrijdag @ Eb etos luiers zijn best redelijk maar ik ga toch voor de pampers Speelgoed kun je wel al in de box doen maar denk niet dat ie er veel mee doet felle kleurtjes zijn wel leuk om naar te kijken voor babies! @ Daantje 2011 hier alleen in romper in de puckababy en dan een dekentje over haar heen, deed eerst nog pyama aan maar dan heeft ze het veel te warm Morgen krijgt M. haar eerste inentingen zie er zo tegenop vind t zo zielig die prikjes in die beentjes en dan zo huilen ..zielig! Hier weer avond begin er nou elke dag n beetje tegen op te zien elke avond brullen en huilen vd krampjes morgen ook maar eens aankaarten bij het burootje
hey dames ik lees wel mee maar kan niet reageren via de phone (had al eerder gezegt!!) maar zal ff reageren!! Mum ik had haar vandaag even een berichtje gestuurd ze is nu thuis en het gaat redelijk!! D.elani had ook last van krampen. wasbare luiers nou daar begin ik echt niet aan BAH!!! Luiers Ik heb nu pampers maar heb ook een pak van de etos maat 2 die bevalt me ook wel, maar als hij straks maat 3 heeft gaan we weer voor de aldi luiers die hadden we bij de meiden ook en die bevalt ons ook prima!! speelgoed wij hebben wel wat knuffels in de box staan en de mobiel hangt boven de box en die volgt die ook echt al en hij lacht als die aan gaat!! hij kan zich daar een poosje mee vermaken!! verder nog geen speelgoed!! krampjes ik denk dat wij ook geluk hebben wat betreft de krampen hij poept bijna elke dag 4 LUIERS vol!!! hij kan ook scheten laten daar worden wij nog verlegen van!! bevalling ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik 5 weken geleden bevallen ben!! voel me zo fit en zo lekker in mijn vel (klinkt raar ) maar ik voel me zoveel beter dan de laatste weken van mijn zwangerschap, ondanks de moeheid van de gebroken nachten!! sex we willen wel maar het is er nog niet van gekomen dus het komt vanzelf ik wil het niet plannen van oh nu kan het weer nee het moet lekker spontaan gebeuren!! Ik leg j.airo ook nog op zij weet niet wie het vroeg, en doe het aan de hand van mijn voedings kant, zodat ik ook weet dat het omstebeurten doet Kamer Wij leggen hem overdag in zijn eigen kamer in ledikant maar hij ligt ook nog veel in de kinderwagen en dan slaapt hij ook heerlijk kan dan ook gewoon alles goed en de andere twee kunnen dan ook heerlijk spelen!! hij word niet snel wakker!! En nachts slaapt die nog bij ons op de kamer maar ik denk wel dat ik dat niet lang meer doe want ik hoor hem dan te snel weet zeker als hij in zijn eigenkamer ligt dat het dan even duurt voordat ik hem pak omdat je hem dan net zo snel hoort!! Nou best nog een heel verhaal geworden!! hier nog ff een foto dat die lekker ligt te slapen in de box Bekijk bijlage 198878
Daantje, hmmm, sinds ik 165 cc (150 + 5 scheppen) geef, gaat het beter. Komt nu ongeveer om de 4 uur. Meikie, zoals EB en de rest al beschrijft, je bent een super moeder! Juist door je machteloosheid voel je je nu wrsch zo down. Knuffel voor jullie. Wat betreft de inbakerzak, ik vind de puckababy net iets fijner, omdat hij zijn handjes dan nog wel kan bewegen. Had hem al in huis voor de bevalling, omdat er zoveel kindjes bij ons op het KDV zijn die zichzelf wakker houden. Heb hem op een gegeven moment gwn een x geprobeerd en ging eigenlijk gelijk super! Welke speen/spenen heb je geprobeerd? Wherona, super toch 2 maand volgehouden! Kan me voorstellen dat het teveel energie kost. Wat betreft ritme, ik maak hem niet voor de voeding wakker, maar probeer er wel een btje ritme in te houden. Door de eerste en de laatste fles rond dezelfde tijd te geven. In het weekend gaat het alleen vaak mis, hahaha. Wapje, hier pampers nr 1. Heb ook huggies en kruidvat geprobeerd, maar vind ze zo stug en sluiten hierdoor niet goed aan, waardoor het er steeds bij langs liep, zo irritant! Pruts, echt een klein hongerlapje. Is er eigenlijk ook een maximum qua voeding? EB, ik heb vandaag ook naar de VK gebeld voor nacontrole, het voelt down under totaal niet goed. Een enorm drukkend gevoel, het klopt en irriteert. Heb het idee dat het totaal niet verbeterd, maar juist steeds een stapje achteruit gaat. Ben benieuwd wat ze zegt (heb ingesproken op de voice). Mijn hechtingen voelen juist wel geheeld, maar meer de spieren? Heb echt geen idee waar ik nou precies last van heb. Zit al een week bijna hele dagen op de bank, maar klachten nemen niet af. Misschien wil ik ook wel te snel, geen idee
Hey allemaal! Guap, karine leuk om ook weer van jullie te lezen!!!! @kristell.... Xavi woog vorige week 4680, als ik uitga van 5 kilo nu, mag hij 750cc per dag. Iets meer of minder is vast niet erg, maar hij drinkt nu gemiddeld 6x150 en 1x180!!! dat is samen 1080cc!!!!! Hij trekt het gewoon niet om er 4 uur tussen te laten.... en zuipt ook die 150 op en dan na een paar minuten lurkt ie zoooo aan zijn speentje dat het lijkt alsof hij nog honger heeft... :S Hij krijgt nu 4schepjes extra en 1 normaal friso erin, dus die ene schep extra erbij zal niet veel uitmaken denk ik.... Vannacht kwam hij dus ook 2x..... :S Vanavond heeft hij om 18.30 gedronken en daarna heeft hij alleen maar liggen brullen, niks was goed, om 19.45 in bed gelegd en daar heeft hij gebrult tot kwart voor negen denk ik... zo zonde! Maar bij ons liggen was ook niet goed.... morgen eens kijken of ik het cb kan bellen ivm die voeding. @speelgoed: ergens naar kijken kan nu al wel, een mobiel boven de box, een speelkleed met speelbogen etc, maar echt iets pakken en spelen is vanaf een maand of 3/4. Ik vind de playgro speeltjes ook errug leuk @luiers, ik had ook kruidvat newborn liggen, echt super te klein, Merel heeft ze nu voor dr pop!!!! Ik blijf tot maat 3 bij pampers en daarna lidl, die bevielen met de twins ook super goed, zijn ook soepel en lekten bij mij toen niet door... affijn, niet bij mij, bij hun Wapje, succes met de prikjes!!! Meikie, fijn dat het nu beter gaat met Jordy! Dikke knuf!!! Ik hier ook aan de puckababy (weet niet meer wie het vroeg...) werkt heerlijk, hij maakt zichzelf niet meer wakker en slaapt heerlijk! Net een piep erbij kunnen halen van een collega, zo fijn! Kan die andere in de was Verder weet ik het ff niet meer... Ik ben alleen BOOS! mn werkgever heeft me tijdens mijn zw verlof te weinig uitbetaald, alleen mn contract uren en niet mijn extra uren die ik al maanden werk... nu Abvakabo erop gezet en ik kreeg vrijwel direct een mailtje van mn werkgever dat ze het hebben aangepast en ik per direct een voorschot zou krijgen.... nou dat was donderdag, ik heb nog niks op mn rekening staan en ik krijg vandaag een mail dat het al op mijn rekening moest staan.... NOU NIET DUS! AAAARGH!
Mama05, aaaah wat een lieverd. Dames, meer foto's, ben benieuwd naar jullie beebs? Prutsss, aaah wat irritant zeg! Zo irritant als je als ware om je geld moet zeuren. Hopen dat het gauw op je rekening staat, miss vertraging door het weekend?
hier een leuke foto met zijn stoere shirt die hij gekregen heeft van mijn vriendin ze vond hem zo toepasselijk, mijn man is namelijk erg lang namelijk 2.05 Bekijk bijlage 198881 helaas past die het shirt nu niet zo goed meer iets te kort
Rrianne, klinkt niet goed ''down under'' .... hopelijk bellen ze snel terug!!! ben benieuwd! Wherona ik wilde je ook complimenteren hoor, je hebt t best lang volgehouden!!!!
Leuke fotos mama!!!! knappe jongen!!! Rrianne, bij abn wordt sowieso niet gestort in het weekend, dat weet ik.... maar normaal is het geld er altijd dezelfde dag dat het overgemaakt is!!!!! Ik denk dat ze het achterhouden ivm rente vangen ofzo.... geen idee, maar zoooo irritant!!
Ha meiden.. ik kom me hier alleen even melden.. vandaag ben ik thuisgekomen uit het ziekenhuis, ik ben erg moe maar voor de rest gaat het gelukkig redelijk. ik ben vandaag begonnen aan het hele verhaal en dat probeer ik morgen af te maken.. ik zal het op hyves zetten en zal eens kijken of ik het hier op ZP als een blog kan posten. voor nu laat ik het hier even bij.. hoop snel weer een beetje mee te kunnen kletsen! liefs!
Mumtobe, wat fijn dat je weer lekker thuis bent bij je gezinnetje. Rust lekker uit en heel veel sterkte voor de komende tijd. knuff! Pruts, ben er ook niet blij mee. Met name omdat ik dus niet weet of het 'normaal' is en hoort bij het herstel of het juist niet de goede kant op gaat. Vind het gwn vreemd, dat het juist niet verbeterd, maar alleen maar erger wordt. Het gevoel/pijn is er nu de hele dag (zelfs na een nacht rust) en niet meer alleen na een drukke dag. Nouja, als we er op langere termijn maar niks aan over houden, vind ik alles best.
ik spam ook ff wat foto's, erna lekker op tijd naar bed vandaag... Lekker slapen op schoot Bekijk bijlage 198902 en lekker wakker rondkijken Bekijk bijlage 198903
Oh Kristel! Cute!!! Rrianne, ik snap dat je er ongerust over bent! Eerlijk lijkt het mij niet 'normaal' .... Mmaar misschien is het wel iets logisch of simPel te verhelpen! Beter even laten checken. Meneer slaapt nog, ga m zo wakker maken voor zijn flesje... Die geef ik lekker in bed! Ow wacht... Hij moppert al! Wat een timing! Trusten allemaal!!!
Hey dames, Heb even mn best gedaan om op iedereen wat te reageren die vandaag wat heeft gepost. Dus hier gaan we dan .. @Meikie, Mooi dat het nu beter gaat met de voeding. Ik geef ook 2 borsten. Dit gaat hier ook goed. Overdag komt ze netjes om de 3 uur en nachts om de 4 (nu is het zo dat ik haar +/- 23.00 uur de laatste voeding geeft en dan komt ze rond 4.30 weer). Natuurlijk is het nooit makkelijk en dan spelen die hormonen ook nog mee. Ik heb af en toe dat ik er ook wel ff door heen zit hoor. Maar omdat ik zelf vrij nuchter ben gaat het ook makkelijker. Maar dat houdt er niet van weg dat je geen geweldige moeder bent. Je bent een super moeder. Je doet het wel ff allemaal he. Het huilen kan van alles zijn, te koud of te warm of een volle broek of toch alweer honger. Dat moet je toch ff aftasten. Mirthe vind het heerlijk ff wandelen, ze valt dan altijd in slaap als ze al wakker is. @wherona, Omdat je half om half geeft zou ik het toch op aanvraag geven. En kijk het eerst maar aan en dan kun je daarna kijken of je er regelmaat in kunt krijgen. O wat betreft adviezen, leuk bedoeld maar ga maar lekker op je gevoel af. @wapje, Heb je nog wat bij kunnen slapen? Is het s avonds niet haar huiluurtje? Mirthe wil s avonds ook graag bij ons zijn, maar heeft dan ook vaak wat last van krampjes. Snap dat het deprimerend is. @EB, heerlijk he zon luie ochtend. Hebben wij vandaag ook gedaan, na de voeding van half 8 lekker in het grote bed, en nog een keer intukken. Alleen waren wij tot een uurtje of 10 in bed. O, ja heb de box nog vol liggen met kraamkados, zal deze morgen ff legen, kan ze ook in de box. Maar er komt in eerste instantie niet veel in te liggen denk ik. @Wendy, Vervelend dat Nienke zon last heeft van het RS virus. Hoop voor haar dat ze snel weer opknapt en wat meer binnen houdt. @Guap, Ik heb gewoon zoogcompressen van Heltiq bij mn BH in. Dit bevalt mij prima. @Mama, wat een mooie foto van je kereltje. @mum, Fijn dat je weer thuis bent. Maar rustig aan en lekker herstellen. Schrijf het maar lekker van je af. Is nooit verkeerd. Je hebt genoeg mee gemaakt en beleefd. @Vaneke, Mooie foto hoor van Elke @hechtingen, Ben vorige week bij HA geweest, met de vraag of het wel goed herstelde. De uitwendige was al helemaal geheeld en de inwendige zo goed als. Maar er zaten nog wat draadjes die niet in de huid zaten waardoor ze niet oplosten, dus deze heeft ze voor mij verwijderd. @slapen, overdag slaapt ze beneden in de bak en s nachts in de wieg bij ons op de slaapkamer. Wil van de week overdag wel proberen om haar in haar ledikant neer te leggen. Kijken hoe dat gaat. @sex, nog niet gehad hier. Vloei ook nog een beetje en lijkt me ook wel raar om het nu te doen, bang dat het gevoel anders zal zijn. @luiers, Heb al kruidvat, C1000, pampers en etos gebruikt. Hier bevalt de kruidvat voor overdag super. Nachts heb ik haar in de pampers. Etos is waardeloos (te groot) en c1000 gaat nog, maar ben er niet kapot van (vallen ook vrij groot uit). Heb nog jumbo maat 2 liggen, maar geen idee hoe die zijn. Alleen heeft ze het nu al een paar keer gepresteerd om te plassen en/of poepen tijdens verschonen. Meestal gaat het goed . Dames even een vraagje. Ben vanmiddag ff te wandelen geweest en had haar in haar kleertjes, met een jasje en muts in de wagen, met dekentje+ lakentje en de topdek erop. Maar vond haar benen aardig koud aanvoelen. Hoe hebben jullie dit? Hebben jullie nu ook extras (b.v. dekentje) in de bak? Zo alweer een aardig verhaal. Vanochtend dus lekker rustig aan gedaan. Vanmiddag ff boodschapjes gedaan en daarna kwam oma(beppe) langs en is ook nog wezen wandelen met Mirthe. Heerlijk ff de handen vrij, maar was ook heel raar. Maar ben boven ff bezig geweest en daar nu alles schoon, tussendoor ff wasjes gedraaid. Morgen hier beneden ff poetsen. Iedereen een fijne avond nog.
Hier nog ff een foto. Ga nu ook richting bed. Ze zal zo wel komen en moet nog ff bed opmaken. Dus slapen op schoon bed, mmm heerlijk.
Ohhh wat een enorm schattige baby's! Mum, wat fijn dat je thuis bent, bij je gezinnetje. Hopelijk is alles lichamelijk nu ok, zodat jullie kunnen wennen en genieten van elkaar. Als iemand dat heeft verdient ben jij het wel. Dikke knuf! Rianne, bij mij hetzelfde gevoel down under. Zit ook te denken om de vlos nog eens te bellen of het wel normaal is. Heb ik een week of twee geleden ook gedaan, toen bleek dat ik teveel liep en stond. Maar nu doe ik helemaal niets meer, let erg op max een half uur. Ben benieuwd wat jouw vlos zegt, wil je het posten? Laatste fles zit erin. 150 en 5 schepjes was vanavond niet voldoende, heb er nog 30 en een schepje bijgegeven. Ga hem niet hongerig de nacht in laten gaan. Trusten allemaal, goede nacht!
Nou meiden, hier het eerste berichtje vanuit de nachtvoeding!!! Jordy heeft heerlijk geslapen. Had gisterenavond wel een huilmomentje, maar met een vinger is hij dsn snel te troosten en uiteindelijk op mijn borst in slaap gevallen..... Hij schrikt van iedere beweging wakker echt zielig.... @ Rrianne, we hebben de bibi en difrax geprobeerd. Hij pakt soms wel de bibi maar vind het niet fijn in zijn mond... Een vinger wil hij ook niet in zijn mond allen de rug van een vinger... @ mama, wat een heerlijk mannetje heb je zeg!!! @ Guap en karine, fijn dat alles goed gaat bij jullie. Houden jullie ons af en toe op de hoogte? @ Mum, fijn dat alles redelijk met je gaat. Ik hoop dat je snel verder opknapt. Nou volgens mij heeft jordy genoeg op.... Duik me bedje weer in, slaap lekker!!!