Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zo hier weer een heerlijk dagje!!!
    Jordy ligt lekker te pitten, nu weer in zijn inbakerdoek. We laten hem geleidelijk aan een slaapzak wennen. Anders zitten we straks met een oververmoeid mannetje en dat zien we ook niet zitten. Hij rolt nog niet in zijn bedje dus....
    We kregen de tip om een slaapzak met mouwtje te gaan gebruiken omdat deze minder bewegingsvrijheid geeft als een zonder mouwtjes. Maandag naar het cb dus dan ook maar even overleggen...:)
    Net heb ik de voor en achtertuin aangeveegd en nu lekker even op de bank verder met mijn wokkelsjaal, hij word erg leuk :D

@ Misha, ja irri is dat he... Inmiddels hebben wij ook wel geleer dat we dingen moeten doen die voor ons goed voelen. Dan gaat het goed en zo doen we het nu dus ook ;)
    Ik woon in Boskoop, naast gouda. Vaneke woont in barendrecht ;)
    En ik heb ook facebook :p

@ Theelepel, gekke tickers ook he..... Ach als je zelf de geboortedatum en leeftijd van je kindje kent toch ;)

Heb ik eindelijk een rustig dagje, is het hier ook stil......:$

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dokter heeft teruggebeld, we mogen M 3x daags 10 druppels Bisolvon geven. Dit om het slijm te helpen naar buiten te gaan ;) Ik ben benieuwd...

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @meikie ja wij doen ook waar we onszelf prettig bij voelen hoor! Maar verwarrend is het soms wel! Ow zie zoveel namen voorbij komen. Dacht dat.jij het was die er woonde. Foutje! Ow wil je vriendjes worden op FB?

Vind het ook maar stilletjes! Iedereen is weer aan het werk he!
    Zo komt me schoonzus. Gezellig

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Zo valt het wel mee met bij lezen hihi;)

Karine, hoop dat het snel gaat helpen! Arm ding ook! Succes!

meikie, hooooooooooooooooooooooi :D

CB, ik ben ook niet zo'n groot fan van ze....ga ook alleen maar om te wegen en voor de prikjes.

5. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

lekker dagje hier vandag, deze ochtend kwam m'n zus op bezoek, die probeert minstens 1 keer per 2 weken naar hier te komen, zijn wat gaan shoppen en gelunched samen...erna nog ff boodschappen gaan doen en nu weer lekker thuis wat administratie gedaan...
    Hubbie ligt nog ziek op bed maar gaat wel al wat beter dan gisteren, wss morgen weer werken, zullen zien hoe het gaat...

Elke is vandaag supervrolijk, wel afgelopen nacht weer 2 keer speentje nodig gehad maar vandaag helemaal niet meer jengelig. Wel spuitluiertjes...komen steeds meer "symptomen" van opkomende tansjes, dus ben benieuwd of er straks eentje echt doorstoot...

@linda: las dat ge ook echt buikgriep had, ondertussen al wat beter, of nog steeds hobbelend naar WC en bed?? Beterschap iig!!

@karine: was van plan datumprikker te gaan gebruiken ja, is wel zo handig :) Hopelijk werkt het middeltje snel voor de verkoudheid!!

@Meikie: Hoop dat ie snel went aan een gewone slaapzak, slaapzak met mouwtjes is inderdaad minder bewegingsvrijheid, merkte ik hier ook bij Elke, deed haar die aan toen het tijdje zo koud was...kon ze haar armen veel minder in bewegen...mss helpt het inderdaad!

@waterlelie: hoe gaat het nu eigenlijk met het spreidbroekje??

ik ga ff lekker bakje koffie doen en ff wat tijdschriften ofzo lezen op de bank...ff lekker hangen :)

tot later dames!

6. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Hoi dames, ik kom even snel zwaaien want mijn mannetje heeft nog veel verzorging nodig. Hij is de laatste tijd steeds zieker geworden (van diarree) en heeft uiteindelijk deze week met uitdroging in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft vocht via sonde gekregen en is nu gelukkig weer wat opgeknapt. Het spugen en diarree zijn ook veel minder. Hopelijk blijft het zo en is hij snel weer helemaal de oude! Hij was al eens eerder ontslagen in het zkh maar toen is het weer helemaal mis gegaan. Nu heb ik het gevoel dat het beter zal gaan. Hij lacht weer en past weer in zijn kleertjes. Hij was in 1 week tijd 1 kilo afgvallen. Bah wat was dat eng zo een lusteloos kind te zien.

Ik hoop snel weer actief mee te kunnen kletsen!

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    ow supermom, dat geloof ik dat het eng is om u kindje zo te zien!!
    Hopelijk knapt ie nu idd echt snel weer op, dikke digiknuf voor jullie in elk geval!!

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Supermom, veel beterschap voor je kleintje, dat is niet niks zeg!!

9. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ Supermom das niet niks zeg!! Hoop dat hij nu echt snel opknapt

@ vaneke klopt nog niet veel beter hier. Maar je hubbie wel echt opgeknapt dat hij morgen wil gaan werken?

@ Karine hoop dat het helpt en m snel opknapt

@ meikie hier ging het in de slaapzak met mouwtjes ook een stuk beter toen we hem van de Puck af wilde hebben. Met dank aan eb die ons die tip gaf ;)

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    hallo dames,

ik zie hier Karine, sjoon en Misja ook, ik kom van 'het andere oktober-mama's-topic' en daar bloedt het dood. Maar wil nog zo graag doorkletsen!
    Heb hier nog niet meegelezen, zag alleen dus die bekende namen ;)

Heb daar bij de dames veel gehad aan hun steun toen ik fulltime aan het kolven was, waar ik na 8 weken mee gestopt ben, heeft me mentaal veel pijn gedaan en vond het heel fijn dat ik digitaal kon uithuilen.
    En nu de radiostilte daar, echt super jammer.

dus wil ik hier iedereen wel leren kennen!

Yanna is nu dus bijna 5 maanden, slaapt en eet super, gestart met fruithapjes gepureerd en avondeten alla Rapley, ze vindt het allemaal prachtig.
    en zelf sinds 4 weken weer aan het werk, Yanna gaat 2 dagen naar een oppas en 2 dagen naar het KDV, vindt ze ook allemaal prima.

ik lees jullie graag!

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden,

Wat een drukte, ik kan het bijna niet meer bijhouden! Zal me ook even snel voorstellen: inmiddels 29 jaar, onze dochter is geboren op 27 oktober. Vrij snelle bevalling gehad, 7 uurtjes en heb het als een prima/prettige bevalling ervaren.

Ben inmiddels weer druk aan het werk, vooral de nachtdiensten zijn best pittig. Maar opzich is het best te doen. F doet het helemaal super, groeit goed, is vrolijk en eet sinds zondag fruithapjes! Nou eten s een groot woord, vandaag begon ze echt met het doorslikken ipv meteen weer uitspugen. Ben sinds 3 dagen ook overgestapt op 4 flessen ipv 5 en dat gaat eigenlijk best goed...20.30 laatste fles en 08.00 à 08.30 de ochtendfles.

@ nieuwe meiden, sorry moest wel een beetje lachen om de conclusie dat er 1 iemand was waar jullie je aan irriteerde. Zie het al helemaal gebeuren dat zij zich hier dan ook aanmeld :D.

@ EB, wat een irritant figuur is dat hè? Puckababymoeders waren ook al zulke slechte moeders volgens haar. Irriteer me groen en geel aan dat soort figuren.

@ Supermom, goed om te horen dat hij aan de beterende hand is!

@ Meike, jij had de bag toch? Of zitten die mouwen van de bag alleen aan het warmste gedeelte?

@ karine, M en F zaten volgens mij altijd bij elkaar in de buurt kwa gewicht, maar hij is wel hard gegaan zeg. F was deze week precies 7 kilo en 62,6 cm.

@ waterlelie (zucht waarom wil mijn iPad je continu waterleiding noemen:)) hoe gaat het met S en haar broekje?

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Supermom: dikke digi-knuf! Hoop dat het snel beter gaat en jullie de kleine mee naar huis kunnen nemen!!

@ Sahi: hallo hallo!! Gezellig dat je ook hier komt kletsen! Ook jij bent van harte welkom ;) Fijn dat het met Yanna zo goed gaat!!

Ik ga hier lekker op de bank hangen en straks WIDM kijken :)
    Ryano slaapt al en Micah heeft net zijn laatste fles voor vandaag leeg...
    Tot morgen!!

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ff snel, ben weer thuis na een drukke dag!

Sahi: wat leuk dat je ook hier komt, gezellig hoor!! Er zijn idd een aantal meiden de laatste dagen naar die topic verhuisd!

Supermom: heftig zeg, bah!

Kom ik thuis, was al even binnen geweest om wat post van de mat te halen, loopt Jarno door de deur, knalt hij hem dicht. Dacht nog, ben blij dat ik mn sleutels nog in mn handen heb, vaak leg ik die intussen even op tafel. Dinand dus uit de auto gehaald en de tassen, wil ik de deur met de sleutel opendoen, heeft hij hem op de grendel gedaan. Grrr.... En hij wilde hem niet open doen, ging lekker op de bank in de kamer zitten. Vooruit, uiteindelijk heeft hij hem open gedaan, maar wist echt ff niet wat ik moest doen, achterdeur zit ook altijd op de grendel, dus daar kon ik ook niet door! Schrok er echt ff van ;) Maar er zijn ergere dingen :D

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gejanne: oooops......

Hier morgenmiddag met chiel naar de ha toe. Hij hoest enorm veel, is af en toe benauwd en vanmorgen moesten hij slijm "braken". Ik kon eigenlijk pas maandag komen, want de dokter zat vol. Ja daaaag ik ga dr niet nog een weekend over laten gaan.... Eigenlijk moet ik morgenmiddag werken van 13.00 tot 17.00 , maar moet om half 3 bij de ha zijn. Gelukkig genoeg mensen en mocht ik gewoon de middag vrij nemen. Lief he!!

Sahi welkom meid!

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Oja, wie mijn fb wil, mag best een pm-metje sturen ;)

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Waterlelie, hoe is het met E. haar handjes? Is de zwelling al gezakt?

Mama05, lekker van genieten zo'n rustig dagje!

Karine, oeps heb de namen door elkaar gehaald. M. is de kleinste. Hmm, hoop dat de bisolvon gaat helpen. Hier rade de HA het af, omdat ze hierdoor ook geen hoestprikkel meer kregen en de boel vast kwam te zitten. Geen idee wat er van waar is, maar heb het dus weer terug gebracht.

Supermom, och jeetje! Wat fijn dat hij weer thuis is en nu maar gauw lekker op mag knappen.

Sahi, welkom:)

Sjoon, beterschap met C. Hopelijk kan de HA wat betekenen.

Gejanne, hahaha wat een monstertje!

Zo mijn dag zit er op, was een rot gesprek! Ze weet me elke x onder de tafel te praten. Kortom, we zijn er dus niet uitgekomen. Komt er op neer, als ik alsnog mijn ouderschapsverlof op wil nemen op de vrijdag (was samen emt de donderdag de enige optie), dan moet ik maar meer ouderschapsverlof opnemen en terug gaan van 30u naar 20u. Ben het inmiddels zo beu, dat ik geneigd ben om te zeggen; ach doe maar! Als ik daar mee van eht gezeur af ben.

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi,

daantje, long time no see! Lijkt me ook best zwaar..de nachtdiensten. Sterkte ermee!!!

supermum, beterschap voor jullie kleine ventje!

Rrianne, lief dat je ernaar vraagt...de zwelling is na een uur of 3 afgezakt...ze had gelukkig geen pijn aan maar het zag er gewoon vet eng uit.

Oh gt/st is begonnen en daarna de mol kijken :)

Toedels:D

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hallooo

Sahi, Welkom!
    Wat goed dat je het evengoed 8 weken hebt volgehouden, ik heb 4 weken gekolfd en kon toen niet meer. Was de hele dag bezig met voeden, dat slooptte me.
    Heb het er soms nog steeds wel eens moeilijk mee dat ik geen bv geef..

Vandaag in het ziekenhuis beland, na een bezoekje dokter.
    Had na de bevalling steeds erge steken in mn onderbuik, dacht dat het bij de 'genezing' hoorde. De laatste 2 dagen waren het echt helse steken. Net toen ik in een volle winkel was kreeg ik een steek en schreeuwde de boel bij elkaar. Toch maar ff dokter gebeld toen..
    Heb een ontsteking aan een eileider, antibiotica en het moet over zijn.

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    daantje: grappig dat iedereen hier weet hoe het op t andere topic is gelopen, moet er wel om lachen. Op dat andere topic wordt het dus niet hardop gezegd en dat ga ik dan ook maar niet doen ;)

karine: ja echt fijn dat Yanna het zo super doet! Het is zo'n makkelijk kind! Bij een 2e ga ik echt niet zo lang tobben met BV zeg! ga t wel proberen, maar als t niet lukt is t snel klaar en lekker genieten.

gejanne: snap nu waarom dat op t andere topic niet is gezegd, moet er wel om lachen. fijn dat ik weer ergens kan kletsen :)
    wow die Jarno!! Wat een klein plaagkopje zeg! Zou ik ook van schrikken, ben zelf ook steeds bang om mezelf buiten te sluiten

sjoon: nou ja, de ha moet toch tijd maken voor zo'n kleintje! Gelukkig kan je morgen gaan!

rrianne: weet natuurlijk niet wat er helemaal op je werk gaande is, maar klinkt als balen :(

waterlelie: wat had je kleintje?

hier gtst aan het kijken, zo maar even zien wat ik ga kijken, ik volg de mol niet...
    Yanna op bed gelegd, de nagels geknipt, want ze krabt zich helemaal open *oeps*
    die meid maakt echt heerlijke nachten! gewoon lekker van 19.30 tot 7/7.30
    morgen controle van mn spiraal...

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ sahi, iemand van jullie clubje heeft er hier in het topic uitgebreid over geschreven ;).

@ babyR, sterkte! Zo te horen heb je er echt heel lang mee gelopen.

Deel Deze Pagina