Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Net eerste fles gegeven en toen Timo weer in zijn wiegje bij ons op de kamer gelegd. Daar slaapt hij nog twee nachten, dan is hij zes weken en moet hij naar zijn eigen kamer. Paps is er al een week klaar mee dat hij op onze kamer slaapt, maar ik mocht nog een weekje 'afkicken'. Net een grote opruimactie gehouden om alle cadeaus een plekje te geven. Het stond overal en nergens netjes uitgestald, maar het is een kamer en geen museum, dus het moest opgeruimd. Nu is zijn kamer weer een stuk rustiger geworden om te zien.

Nu even ontbijten en een broodje eten. Nadat ik de poes van mijn schoot heb gezet, want die vind het altijd zo heerlijk als ik in badjas op de bank zit...

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ meikie, hier ook de difrax speen. Je hebt er eentje voor tot 2 maanden en eentje voor 0-6 maanden. Die laatste is haar favoriet. Die van tot 2 maanden weigert ze. Weet dus niet welke jij hebt geprobeerd?

@ mum, fijn dat je eindelijk weer thuis bent. Hoop echt voor je dat je nu heerlijk kunt gaan genieten van je gezinnetje.

Hier een goede nacht gehad. De puckababy bevalt goed voor zo ver ik het nu kan beoordelen. Er zat 6,5 uur tussen de avond en nachtvoeding dus eigenlijk best wel goed!

@ aankleden in kinderwagen. Ik doe haar een muts op en dan in de wallaboo maxi cosi voetenzak (leg ik dus in de wagen) en daarin haar jas ook nog aan. Nu met dit weer leg ik daar nog een deken op en die hoes die bij de kinderwagen hoort. Je weet wel, die je er overheen ritst.

3. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Hier prima nacht gehad om 3 uur en 7 uur was hij wakker dus we zitten best goed op het schema wat we willen 7, 11, 3, 7 en 11 en 3 in de nacht die mag er op termijn wel af natuurlijk haha.

@eindcontrole was prima, is normaal als men nog met een bevalling bezig is, zeker als die zo heftig was als bij ons. Liever nu dan dat je het blokkeert en bij een eventuele volgende bevalling het dubbel zo hard terugkrijgt. Hechtingen is geduld hebben de inwendige duurt 6 tot 8 weken voordat deze oplossen.

@sex nog niet gehad, zie er ook wel een beetje tegenop, hoop niet dat het pijn doet

@aankleden in de kinderwagen meestal een jasje van een joggingpakje ofzo en dan in een warm inwikkeldeken of fleece. Uiteraard ook de kap van de kinderwagen dicht. En de laatste dagen ook een mutsje op. Hij heeft het heel snel veel te warm. In de maxi cosi voetenzak doen we hem ook geen jas aan in de auto. Dan krijgt hij het zo snel warm

@mum fijn dat je weer thuis bent, doe het rustig aan. Leuk dat je je even kwam melden

Hier vallen zijn oogjes bijna dicht ga hem maar eens op bed leggen voor zo lang het duurt bij hem

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier een vermoeiende nacht achter de rug. Jordy kwam om 1 en 5 uur. Nu is dat prima, maar hij viel daarna niet gelijk in slaap.... Dus daar zat nog flink werk in...
    Zometeen komt het cb dus hoop dat zij ons kan helpen en tips kan geven... Als zij het een goed idee vinden dan gaan we ook een puckababy halen. Dus nog even spannend :)

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ mum fijn weer lekker thuis!

weet niet meer wie t vroeg hoor maar of M. n huiluurtje heeft euhm meer een huilavondje dan :) straks naar het buro even vragen hoe of wat vanaf 6 uur vanmorgen kon ze niet meer slapen vd krampjes!

Hier ook een boxmobiel boven de box van pingu, kijkt ze ook graag naar

Verder hele dag stressen en durk hebben jullie dat ook? Ik krijg alles maar niet aan kant. Vanmorgen oudste naar school, toen gauw zn kamer uitgemest hij heeft een stapelbed en het bovenste bed bleven we maar spulletjes opgooien. Nu weer lekker opgeruimd alleen is de woonkamer nu weer een zooi! pff wel nog wat kraamkadootjes gevonden die ik mee wil nemen naar de meeting!

Vrijdag naar de huisarts, vanaf de bevalling veel last van mn duim en pols vk dacht toen dat ik mn hand raar had gehad tijdens de bevalling ( te hard en krampachtig geknepen in de handen van manlief) Krijg M. soms niet eens uit bed getild dus vond t na 7 weken wel eens tijd om er mee weg te gaan :) was aan t wachten tot het vanzelf over ging...

Verder weet ik niet meer wie er wat gezegd heeft, dat kletsen gaat zo snel hier

6. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ meikie ook succes bij het cb! M. moet prikjes om 3 uur ben zo zenuwachtig! M. moet trouwens ook kokken van een tutje maar ze heeft wel zuigbehoefte! vinger moet ze ook niet..heb ze gister maar aan mn borst laten tutten, word tijd voor n neptiet ofzo haha

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ha meiden...

ik heb mijn hele verhaal als weblog geplaatst..
    het is alleen zichtbaar voor contacten, mods en beheerders dus als we nog geen vriendjes zijn en je wilt het lezen moeten we even vriendjes worden.

8. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh Mum, wat jij en je familie hebben moeten doormaken! Heb echt zitten janken bij het lezen van je verhaal, wat vreselijk. Gelukkig dat nu alles goed is, dat is natuurlijk het aller, allerbelangrijkste. Jij bent er nog en je hebt een gezonde man en kinderen. Maar wat een angsten en emoties, krijg er gewoon kippenvel van.
    Hopelijk kan je het allemaal een plekje geven. Zal niet snel gaan, maar dat hoeft ook niet.

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Blijf je gezellig met ons meeschrijven?

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ EB: tja het is allemaal erg heftig geweest.. het zal nog wel even duren voordat alles een plekje kan krijgen..

Natuurlijk blijf ik lekker meekletsen hier!!

is er al iets bekend over de meeting?

10. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Welkom terug weer Mum!! Lekker dat ge weer thuis zijt, lekker genieten van de kleine nu!! Wilde uw verhaal lezen maar merkte dat we nog geen vrienden waren dus heb een verzoek gestuurd :)

hier vandaag naar CB geweest op controle bij de arts, was vooral praktische controle dus weinig info maar alles was prima, dus weer goed om toch weer ff gehoord te hebben!

zijn er hier trouwens nog die BV met FV combineren?? hier krijgt ze ene beurt een afgekolfde fles BV en andere beurt FV, maar heb vaak idee dat ze met die FV sneller voldaan is, na een fles BV blijft ze langer wakker, meer moeite met in slaap te komen en ze lijkt minder voldaan. Vroeg me af waar dit door komt, gooi het denk ik ook maar eens op het lactatiestukje van dit forum?

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wapje dank je wel meid, had ook niet verwacht dat het zo zwaar en vermoeiend zou zijn dat kolven en moet ook eerlijk zeggen dat ik ernaar uit kijk om er mee te stoppen hoor.

@EB bij ons in de box liggen wat knuffeltjes en rammelaartjes en er hangt een vrij grote mobile met veel figuurtjes en knuffeltjes. De mobile vindt hij geweldig maar de rest boeit hem nog niet zo

@Wapje sterkte met de prikjes hopelijk valt het allemaal mee

@Pruts hier ook eentje die veel kan drinken hoor. Wat een vervelende situatie met je werkgever. Gewoon erachter aan blijven. En beedankt voor je compliment

@Rianne klinkt erg pijnlijk allemaal, hoop gauw op verbetering

@Dolfijnjes ik doe davey een jasje aan mutsje op en dan in de voetenzak deze is vrij dik

@Wapje ben erg benieuwd wat cb zal zeggen over de krampjes

@Mumtobe jeetje wat een heftig verhaal zeg! heb der wel effe een traantje bij weg moeten pinken. Ben erg blij dat je nu weer lekker thuis bent. En ja je zal de tijd moeten nemen om het allemaal te kunnen verwerken. Maar dat komt echt wel goed.

@luiers hierzo de kruidvat luiers bevallen me goed.

@Krampjes niets werkt meer! :( echt zo sneu tot nu toe is hij wel rustig hopelijk blijft het effe zo. Ik heb gisteren een intake formulier inghevulg voor de osteopaat eens kijken of die wat voor die kleine kan betekenen.

Davey is vandaag alweer 2 maanden!

@Beebs zag er weer een heleboel van voorbij komen, we hebben wel allemaal een pracht kindje op de wereld gezet he :D

Net nog effe visite gehad (verlaat kraamvisite) waren de zusters van mijn schoon moeder die ik niet eens ken! had der ook totaal geen zin in. Maar gelukkig bleven ze maar een uurtje. Vandaag grotendeels alleen met Davey vriendje heeft vanavond een vergadering en verwacht pas om half tien weer thuis te zijn. Pffff baal ik wel effe van. Vond het heerlijk als ie thuis was kan hij effe de zorg over nemen en ik effe wat voor mezelf doen.

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kristel: heb je geaccepteerd als "vriendje" ;)

@ thanx voor je lieve woorden meid!
    Wow Davey alweer 2 maanden.. wat gaat het hard zeg!

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mum, nu alweer bezig met de meeting?!?

Nou, ik ook hoor. De datum is 17 december, de locatie volgt, tijd is rond lunchtijd. Ik heb een aantal centraal gelegen locaties gemaild, bv vd Valk en AC restaurants en nog een paar andere restaurants met zalen. Even wachten op de reacties en dan kies ik de meest geschikte uit.

Heerlijk slapend mannetje vandaag. Ik hou er rekening mee dat hij dan vanmiddag en vanavond wel los zal gaan... Wapje, hier ook regelmatig huilavonden. Maar wij gaan daar ook wel een beetje in mee, dan slaapt hij 's nachts beter.

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ EB: tja wil wel op de hoogte blijven ;) ik wacht het gewoon af, en kijk tegen die tijd of het me zal lukken!

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @mum hier ook traantjes bij het lezen van je verhaal, wat heftig allemaal zeg. Hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven en dat je je snel weer beter voelt en vertrouwen hebt! Neem je tijd met zijn allen en geniet ook van je twee kleine wondertjes thuis!

16. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Mum, ik heb je verhaal nog niet gelezen. Dit doe ik op een moment dat ik dit even in alle rust kan doen :)

@ Bezoek cb, we hebben een goed gesprek gehad. Hebben ivm jordy zijn onrust een paccodoek te leen van hun. Kunnen we kijken of jordy er baat bij heeft. Verder zijn we wezen wegen en daar schrokken we van. Hij is 300 gram afgevallen sinds afgelopen vrijdag... Is wel een andere weegschaal maar dan is hij nog aanzienlijk afgevallen.... Dus nu 20 minuten aan de borst en dan flesje na.... Hopen dat het snel beter gaat. Donderdag weet wegen op het cb. Nu even bijkomen van alees. Kom later weer even neuzen :))

17. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Word schijtziek van de kruidvatluiers:x! Nu al vier poep-doorlekluiers in drie dagen tijd! Ik gebruik ze niet meer en neem ze wel mee naar de meeting. Andere babybillen zijn er vast geschikter voor dan die van Timo!!!

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke & Dolfijnjes, waaauuww wat een pracht beebs.

Dolfijnjes, duimt Mirthe nog steeds?

EB, nog niks van de VK gehoord, hou je op de hoogte. Moet zeggen het gaat vandaag weer wat beter. Spannend, dus bijna naar zn eigen kamertje. Ik vond het wel even slikken, maar we slapen nu beide beter.

Mum, ga zo kijken of ik je verhaal kan vinden.

Wherona, krampjes nog steeds niks beter? Wat sneu zeg. Hier gaat het vanaf vrijdag goed, geen idee waar het door komt. Geef hem om de fles infacol. Wel kreeg ik de tip om niet teveel te wisselen, ene x wel infacol, andere x niet, dan wel joh. br. pitmeel dan weer niet, spawater, dan weer gekookt etc etc. (dit deed ik dus allemaal uit wanhoop zeg maar).
    Aaaah herkenbaar, kijk er soms ook zo naar uit tot vriendlief thuis is, heb ik even mijn handen vrij. Helaas vanavond weer voetbaltraining haha, baal baal!

Meikie, als hij ook je vinger niet wil, dan zal hij het idd echt niet fijn vinden een speen. Sommige kids willen hem idd niet hebben.

Vanmorgen naar CB geweest, was goed gegroeid! Nu puzzelen waar de onrust vandaan komt. Of het koemelkallergie is of toch de reflux. Ze denkt eerder aan reflux, dus gaan eerst proberen dat op te lossen. Z'n hoofdeinde ledikantje moet op 30 graden staan, ook 'snachts in het zijligkussen, nutriton ophogen en kijken hoe dat gaat. Omdat L. toch al na 2 uur na de voeding onrustig wordt weet ik niet precies of dit miss door het zuur komt of dat hy echt hongerig is. Mocht dit probleem blijven dan mocht ik de voeding mengen door één schep Forte er doorheen te doen, alleen wilde ze dit liever niet ivm de koemelkallergie. Mocht ik het wel doen, dan wist ik wel gauw genoeg of hij daadwerkelijk last heeft van koemelk. Eerst nog maar ff niet, zijn darmpjes zijn momenteel rustig! Eind deze week nam ze contact op om te vragen hoe het gaat. Mocht het echt niet willen konden we bellen, en een stapje verder gaan evt. over op medicijnen tegen Reflux. Ben erg benieuwd. Hij ligt nu in zijn ledikantje met een stapel boeken er onder. Vind het alleen stiekem wel wat eng, in het zijligkussen... Wel een hele lieve begripvolle vrouw, die echt meedacht. Super fijn!

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    EB, die kruidvatluiers gaan bij mij ook elke x mis, heb het alleen nog niet met een poepluier gehad, maar plasluiers, lekken ook gelijk aan alle kanten. Sluiten gwn niet goed aan.

Meikie, aaah wat sneu. L. viel in het begin ook zoveel af, maar dit kwam bij mij doordat de BV niet goed op gang wilde komen, na een week tijd was hij opeens in 24 uur 150 gram aangekomen. Hoop dat Jordy ook weer op zn goede gewicht zit.

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mum, mijn god! Wat een enorm heftig verhaal. Ik las alle reactie's; 'heb er een traantje om weg moeten pinken'. Ik dacht bij mezelf, ben benieuwd, zo snel ben ik niet in tranen. Nou, ik kan je vertellen, hierbij moest ik een paar x flink slikken. Meid, ik kan nog steeds niet meer zeggen dan ontzettend veel sterkte, voor jou en je mannetje. (want owww wat moet hij ook in de stress hebben gezeten!). Hoop dat jullie nu eindelijk kunnen gana genieten! Dikkee Knuff!

Deel Deze Pagina