Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ja zeker. Maar dood onkruid is een mooie bijkomstigheid toch???;)

2. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Ik heb jou zojuist ook uitgenodigd, dan weet je dat ;)

3. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Als er nog meer meiden mij willen toevoegen op FB svp een pbtje sturen....

Kunnen we geen groep maken in FB? Zoals familie, omgeving, kennissen etc? Ik heb er niet zo veel verstand van van dat hele FB maar misschien heeft iemand van jullie dit wel?

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik doe ook altijd schoonmaakazijn over de tegels en voor het onkruid werkt het ook wel alleen is het van korte duur...

Lkeker weertje he vandaag, we zijn naar het park geweest, de diertjes gevoerd..ze vond de meeuwen heel eng... die zijn zo brutaal, die kwamen met een hoop kabaal op het brood af die voor ons in het water lag...ik had lois in zitstand op de kinderwagen dus die kon mooi loeren naar de eendjes en de grote ganzen tot die rotbeesten kwamen...
    de hertjes vond ze minder intressant :)
    helaas fototoestel vergeten!

ik wordt altijd zo vrolijk van dat weer, en ze denken einde van de week 15 graden!!!
    ik ga eens kijken voor 23 juni, heb wel heel veel verjaardagen in die maand dus even kijken en mn rooster bekijken...

23 juni is dan niet de TT assen want dan kan ik absoluut geen vrij krijgen...naja we kijken even.
    ohnee heb even gespiekt die is dat weekend erna!

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    goedenmorgen meiden,

hier gister lekker naar het bos geweest en heerlijk gewandeld:D was super lekker weer...

ik ga zo de dokter bellen want heb gister ondekt dat jarey denk ik eczeem aan de achter kant van zijn beentjes heeft bij zijn knie holtes....hopelijk is het niet van de voeding, want dat vind hij zoo lekker en zou het echt heel erg zielig vinden als ik daar mee moet stoppen...op de rest van zijn lijfje heeft hij niks..wel vreemd vind ik dan weer...hij krijgt ha voeding maar goed dan had hij daar toch ook op moeten reageren?

ik heb als kind ook eczeem gehad maar ben er uiteindelijk overheen gegroeid en heb gewoon altijd alles gegeten!
    ben benieuwd wat de dokter zegt straks.

6. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik had vroeger ook erg eczeem en merk dat de jongens hier er ook aanleg voor hebben.
    Ik gebruik zelf altijd Vaseline Lanette van de apotheek om het vet te houden, trekt altijd weer snel weg.
    Verwacht niet dat het van de voeding komt, lijkt me dat het dan over heel het lijfje zou zitten! Ben benieuwd wat de dokter er van zegt!

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Chiel had toen hij klein was atopisch eczeem, kreeg toen van de dokter een vette zalf mee. Daarna heeft hij er geen last meer van gehad.

Maar goed dat ik zojuist de kalender om draaide. Moet vanmiddag naar het cb met chiel, de laatste keer. Was het helemaal vergeten!
    Gelukkig pas om 16.00 uur heb ik nog de hele dag om wat te doen.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Heerlijk genoten gisteren, naar de speeltuin geweest, eendjes gevoerd en verder lekker met mn vrienden bijgekletst :D

mbtc: wat erg van die vrienden van je! Ik heb wel veel vrienden met kinderen, maar ook kinderloze vrienden (ook die wel graag willen, maar waar het niet lukt). Maar wij worden gelukkig nog hetzelfde behandeld als voor de komst van Yanna
    en dat rollen: Yanna kan het allebei, maar doet het niet zo veel. Maar ieder kindje heeft zn eigen volgorde in ontwikkeling en zijn eigen tempo, dus maak je vooral geen zorgen hoor!

vaneke: wat leuk, maandig :) Gefeliciteerd met haar 5 maanden! En leuk dat jullie gezongen hebben :D

fmt: zo k.t van je handen he :( Vind t echt kl.te voor je... :( Maar je hoeft je hier niet te verontschuldigen hoor! Als het niet gaat, dan gaat het niet. En Fae is toch zeker belangrijker dan het forum :D

karine: wat leuk dat ryano zo genoten heeft :D

wherona: leuke foto :D
    ow wat balen van je oog zeg!

supermom: ik ben ook een leek op FB, dus geen idee hoe dat zit ;)

rica: heerlijk he, zo genieten van het buiten zijn :D

daanquinty: ow hopelijk geen eczeem! Maar je kan er maar beter snel bij zijn.

sjoon: zo, gelukkig dat je op de kalender keek :D

nou, Yanna had bij het bezoek haar eten en slapen helemaal anders gedaan dan 'normaal'. Dus was benieuwd wat ze deed vanmorgen, maar ze was weer keurig om 7u aan het kletsen.
    zo even thee drinken bij de oppas en dan om 10u werken.
    de maandag is zo lekker relaxed :D 10u een huisbezoek van 1,5u, dan mn fiets ophalen en administratie bijwerken op kantoor, tot een uur of 16. Echt goed te doen :)
    het is wel de bedoeling dat er wat meer huisbezoeken bijkomen ;)

wel allemaal krampen in mn buik, kunnen darmen zijn, maar sinds die cyste kan ik alleen maar daar aan denken.
    ben soms een beetje een hyperchonder, maar ik vind dit gewoon een eng idee, dus elk krampje en dingetje ga ik nu op letten... :(
    zal vanmiddag eens vragen wat vriendje ervan vindt.

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon: oeh, nog net op tijd gekeken :) Tot hoe oud moeten ze er heen, 4 jaar?

Sahi: kan me voorstellen dat je steeds aan die cyste denkt, had ik destijds ook. Wat dat betreft ben ik ook echt een hypochonder, denk altijd gelijk het ergste :). Anders gewoon even de dokter bellen!

Druk dagje op de planning, schoonmaken, de was doen, vanavond sporten. Net weer een uurtje werk voor school er op zitten! Ach, het is echt weer maandag dus ;)

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Goedemorgen!!!

wat is iedereen toch lekker vrolijk door het mooie weer! Ik merk dat mijn energie terug komt! Heb ook gisteren heerlijk genoten in onze tuin meteen een rosebiertje:D

wherona, wat een heerlijk ventje! Leuke foto!

Rica, niet stiekem andere afspraken gaan plannen hè :D 23 juni vrij houden :p Is het dus zeker dat het de 23e gaat worden???? Eff spieken zo...

DQ, succes bij de ha straks. Heeft hij ook last van jeuk.

Toch een raar verschijnsel dat eczeem, ik heb dat noooooooooooooooooooooit gehad en nu plots na 31 jaar wel:( Op het moment geen last van...maar volgens de arts kan het altijd terugkomen als mijn weerstand een keer niet goed is bijv.
    Ik heb koelzalf en een sterke crème (kom even niet op de naam, Corti nog wat) voor de plekken.

Alle werkende dames: WERKSE!

Thuismama's: WERKSE!

Moet een hoop doen in huis. En we gaan ook even langs de kinderboerderij. We hebben gisteren onze babyschaal voor in mijn bakfiets geplaatst en daarmee met S gefietst! Ze is er net iets te klein voor denk ik maar toch een klein stukje gefietst. Als de weg niet hobbelig is, is het prima te doen.
    Oh ben ook helemaal vergeten te melden dat ik eergisteren ben begonnen met fruithapje. Gepureerde banaan! Ze had telkens 5 lepels op en daarna mocht er niks meer in haha ze heeft dan blijkbaar genoeg. Vandaag proberen we wortel!

@fb, ik maar maar 4 nieuwe dames toegevoegd....zal nog even verder zoeken ;) Dus dan weten jullie dat (mijn voornaam kan je kijken op de lijst van datumprikker ;)).

Zo, nu maar eens koffie..............

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Hydrocortison waarschijnlijk, is hormoonzalf, heb t ook voor Jarno gehad! Werkt wel snel he? Gebruik het zelf ook regelmatig, als ik weer plekjes ontdek.

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@waterlelie: hydrocortison??
    die zalf bedoelde ik net die ik toen voor chiel kreeg, je hebt me geholpen de naam weer te weten hahaha

gejanne: ja, is 3 jaar en 8 maand of zo dat de laatste keer is, en ook prikjes.
    heb ik dat nou goed begrepen dat ze deze in de armen krijgen ipv de benen??
    dacht ik tenminste ooit ergens eens gehoord te hebben

sahi: ik zou me er ook niet lekker bij voelen, bij die cyste. is toch iets wat normaal niet in je lichaam thuis hoort.

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heb ook zoveel last van eczeem. Constitutioneel eczeem wat betekent dat je er altijd last van hebt. Vooral in mijn gezicht, altijd hele droge huid. Sinds de bevalling ook op mijn handpalmen. Bij Timo nog niets ontdekt gelukkig.

Onderzoek is vanuit het rivm dus wel landelijk, denk dat ze steekproefsgewijs kinderen uitnodigen. Om 9:45 komt de onderzoeker.

Mbtc, vervelend van je beste vriendin. Hoe oud ben je? Ik ben 33 en zit volop tussen de mama's, is wel heel leuk.

Gisteren verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd. In de tuin! Heel zeldzaam. Ik ben woensdag jarig, hopelijk ook in de tuin...
    Timo was de vrolijkheid zelve totdat hij moest gaan slapen. Dat lukte dus niet, eerste slaapje weer uit bed gehaald, maar (we waren er de hele dag) zijn tweede slaapje had hij toch wel echt nodig. Een uur bezig geweest, toen sliep hij en konden we gaan eten. Maar na 3 kwartier weer wakker... M nog 20 minuten bij hem geweest, toen is hij wel goed in slaap gevallen.

Wij worden er altijd zo enorm moe van dat onze moeders steeds tegen iedereen zeggen dat Timo zo'n voorbeeldig jongetje is. Het is gewoon een baby! Ok, best een makkelijke, maar ook hij heeft zijn buien. En dat heeft hij gisteren (haha) eens even goed laten horen toen hij klaar was met al die mensen die aan hem wilden zitten. Eerst was alles goed, maar toen ineens zette hij een keel op! Moest in mezelf best wel lachen;):D

14. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eb, wat een dondersteen die T.imo :D:D
    En inderdaad erg bijzonder om in maart je verjaardag te vieren!!! Alvast gefeliciteerd met ik denk dat het wel moet lukken woensdag!! :)

mbtc, ik woon in a'dam noord. Ik heb toevallig een vriendin wonen in velsen zuid. Ik ken de weg :) Vind het best leuk om een keer iets af te spreken, gezellig! Wat een nare opmerking van je vriendin trouwens. En ook dat je andere vriendinnen weinig van zich laten horen! Jammer.

15. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Watelelie, jouw meisje is toch ook de 19e geboren?
    Mijne ook maar klopt jouw banner dan wel?

Mbtc, hier hetzelfde, mijn 'beste' vriendin heeft me keihard laten vallen toen ik zwanger was. Spreek haar nu nog zelden.. Maar als ik haar spreek is het wel leuk, ookal vraagt ze bijna nooit naar R.omee

Meeting, heb er zin in!

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Zo wat een heerlijk weertje is het ook vandaag weer! Echt genieten! Lekker alle ramen al open! Voorjaar komt eraan!
    Zo maar eens aan de sop, wassen, strijken en vanavond nog sporten!

@eb: kan me voorstellen dat je even moest lachen in jezelf! Haha. Geweldig gedaan van jullie mannetje!

@eczeem: gelukkig nooit last van! Hydrocortison word daar idd heel vaak voor voorgeschreven. Is een hormoonhoudende zalf. Hopelijk helpt het.

Vandaag dus rustig dagje thuis. Manlief is ook vrij, dus lekker met z'n drietjes thuis rommelen. Fijne maandag allemaal

17. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ga vanmiddag verder lezen. Maar vin het fijn om te lezen over dat vriendinnen je een beetje laten vallen.

Hier laat mijn beste vriendin ook niks meer horen. Ze is 1 keer langsgeweest, mar dat was omdat ik haar tegenkwam en ze zich toch verplicht voelde om te zeggen dat ze langs wil komen.

Heb een tijdje gedacht dat het aan mij lag, maar ik heb mijn best gedaan. Maar dus hier hetzelfde. De eerste met een kind en zie dus bijna niemand meer. Wat is dat toch. Ik ben toch nog dezelfde. Ok, heb wat minder tijd, maar daar kan het toch niet aan liggen.

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    EB: oh oh, heeft oma ook eens gezien dat Timo niet altijd even lief gaat slapen (logisch ook ;))

Misja: zelfde plannen als ik zo te zien ;) Succes ermee! Hier overigens helemaal geen bijzonder lekker weer, de zon laat zich niet zien!

Wat balen dat vriendinnen jullie trouwens laten vallen, wat een onzin! Heb t zelf niet meegemaakt gelukkig, merk wel nu mn beste vriendin ook een kleine heeft van bijna 2 inmiddels, dat de gesprekken wel anders worden! Maar t draait gelukkig niet alleen om de kids ;)

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Princess, hier idd hetzelfde.
    Voordat ik zwanger was had ik best veel vrienden, toen de 'vrienden' wisten dat ik zwanger was hoorde ik niks meer.
    Alsof ik een ernstige ziekte heb ofzo..
    Ik dacht dat jij al 2 kinderen hebt? Iig aan je FB te zien..

Vanmiddag weer even een middagje werken, zal wel rustig zijn met dit mooie weer. Of iedereen krijgt de hip en moet ala minute Birkenstocks :p
    Nja heb ik mooi de tijd om de winkel eens even helemaal te gaan veranderen, vind ik altijd zo leuk :-D

20. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    nou ben geweest en moet zeggen het zag er nu rustiger it dan gister en de dokter vond het ook niet erg genoeg om er zalf voor te schrijven, moet het eerst gewoon zelf vet houden en als het erger wordt natuurlijk terug...als ik meer wilde weten of het door voeding kwam moest ik maar naar het cb pfff eikel zeg hij zegt ja daar heb ik niet veel verstand van uhh hallo je bent toch huisarts?? maar goed..ik kan me niet voorstellen dat het door de voeding komt dan had ie allang eerder daar op moeten reageren..ik hou het gewoon in de gaten..hij heeft er geen last van zoals ik merk...en de voedig verdraagt hij gewoon goed verder, poept elke dag netjes dus ik maak me geen zorgen verder...

heb zelf dus ook periodes er last van...echt balen vind ik dat en ook vaak een droge huid en schilfers op me gezicht

Deel Deze Pagina