Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Net naar het cb geweest M. blijkt spruw te hebben! dus morgen huisarts bellen voor medicijn. Er was toch nog een beebje hier die er last van had???? Ik heb er zelf geen last van hoe kan dat dan?
    En hoe komt ze er eigenlijk aan???
    Ze zit ook helemaal onder de rode vlekjes op haar lijfje maar ze dachten dat het vd zwitsal kwam. Aan de krampjes was verder niks te doen en blijkbaar heeft ze s'avonds toch last van huikbuien. De verpleegkundige vond dat ik misschien maar moest stoppen met bv !!!! Het gaat net allemaal zo goed en ze is goed aangekomen. Volgens mij heeft ze van kunstvoeding ook gewoon kramp hoor!

@ wherona net buikjes olie gekocht 10 euro schrok ervan! Als het dan maar helpt is het goed :)

@ eb wat bedoel je met er in mee gaan? Moeten we dan allemaal een potje brullen ;)

@ mum zal je verhaal zo es lezen volgens mij heb je t niet makkelijk gehad!

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @mum: lees net ook je verhaal, wat heftig zeg!! Bij mij vloeide er ook meerdere tranen over mijn wangen. Wat een moeilijke periode voor u maar ook voor u man!! In elk geval heel veel moed in het verwerken en plek geven, het is toch heel wat dat inderdaad er geen keuze meer is. Hoop dat het genieten van jullie nieuwe ventje nu lekker echt kan beginnen!!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Thanx meiden voor jullie lieve woorden!

Ons kleine mannetje heeft helaas ook spruw :( vanmiddag heeft de HA nystatine voorgeschreven, hoop dat het snel over is..
    volgens mij zit het ook in zijn keeltje.. hij klinkt helemaal hees/schor..

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Even een vraagje hoor, maar hoe kan ik de blog van mum lezen?
    We zijn wel vrienden maar ik zie hem niet.....

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Haha, ja da's de oplossing!!! Nee, ik bedoel dat ik hem laat huilen zonder al teveel moeite te doen om hem stil te krijgen. Gewoon lekker bij me nemen, zorgen dat hij een volle buik heeft, schone luier en warm dekentje, en dan maar laten huilen. Af en toe een speentje in zijn mond als hij het wil. Moet ik wel bij zeggen dat ik makkelijk praten heb, Timo huilt niet vaak heel lang achter elkaar. Bv een half uur en dan weer een half uur of zo stil. Als hij echt heel lang huilt of heel hard dan is het wel anders;)

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
  7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meikie, in het topic op haar naam klikken, dan krijg je de optie Weblog.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pff wat is er al weer veel geschreven zeg!!
    ik ga je blog zo even lezen, fijn dat je weer thuis bent...

kruidvatluiers vallen mij ook zo tegen, zo klein/smal en of ik doe iets verkeerd maar ze lekken...
    pampers bevallen mij erg goed! hier nog de newborn 1

zo ga even koken, wraps jammie!!!

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ mum, ik weet even niet zo goed hoe ik moet reageren op je verhaal..... Wat moeten jullie je vreselijk gevoeld hebben zeg.... Ik leef heel erg met jullie mee. Sterkte met het verwerken en als je ook maar iets kwijt wil, gooi het er hier dan maar uit. Je mag hier altijd je hart luchten en je man natuurlijk ook, mocht hij daar behoefte aan hebben....

@ Luiers, hier gebruiken we naar alle tevredenheid de kruidvatluiers. Tot nog toe zonder lekker oid, dus voor nu blijven we deze lekker gebruiken ;)

10. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Mum... Ook ik weet niet goed wat ik moet zeggen. In ieder geval heel veel sterkte.

Hoe doen jullie dat. L is al de hele dag huilerig. Nu ben ik net terug van mijn moeder en L slaapt eindelijk even, maar jah wel in de maxicosy. Kan ik haar een rust geven en haar er even in laten of is het echt niet goed om dit te doen?

11. Princess01

Wapje.... Stoppen met BV... waarom? Gaan de krampjes dan weg?

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wapje, een verpleegkundige die zegt dat je moet stoppen met BV ivm krampjes? Wat bizar, of zie ik dat verkeerd?

Princess, ik heb het ook wel eens gedaan hoor, als mnr enorm onrustig was en hij al de hele dag niet sliep, in de maxicosi viel die dan in slaap, een half uurtje extra kan vast geen kwaad.

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    wat zouden jullie doen;
    We kregen van het cb het advies om 3 voedingen per dag bij te voeden met ha kunstvoeding. Maar we zijn een beetje bang dat hij daar niet genoeg aan heeft....
    Dan kunnen we toch op eigen inzicht een keer extra bijvoeden als wij denken dat hij het nodig heeft?
    Hij slaapt trouwens erg goed in de pacco doek!! Morgen dus maar even shoppen om zelf iets te hebben....

14. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @mum,hier ook met een brok in mijn keel je verhaal gelezen.
    Wat heftig allemaal en veel sterkte allebei met het verwerken hiervan.

@luiers,gebruik hier ook zonder problemen de kruidvat luiers.
    Had via een actie een hele plank vol liggen met de gratis luiers.
    Maar helaas is de actie nu afgelopen en daarbij ons meisje heeft nu al maatje 2 in gebruik.

@spruw,hier helaas ook al mee te maken gehad.
    Ook via de ha nystatine gekregen en binnen een week was ze ervan af.

Hier blijft alles nog hetzelfde,Nienke nog steeds niet van der RS af.
    Overdag gaat het redelijk maar met de avond word ze weer onrustig.
    Kan ook niet zeggen dat het puffertje zo geweldig helpt.

Vanochtend na de fles om 05.00 uur zo iets raars meegemaakt.
    Ik had na het boertje Nienke verschoond en nog even bij me gelegd omdat ze het na de fles altijd zo moeilijk heeft ivm de vastzittende hoest.
    Op een gegeven moment was ze weer rustig en viel ze in slaap.
    Dus ik leg haar terug in haar eigen bedje.
    Na een kwartier of zo hoort mijn man een vreemd geluid uit haar
    wiegje komen en doet het licht aan.
    Wat blijkt,ze heeft heel der flesje leeggespuugd en echt alles zat
    onder.
    Heel der bedje nat,op de vloer lag een plas en zelfs tegen ons bed hing het spuug.
    Nienke gelijk maar even gewassen en het bed verschoond.
    We hebben ze maar tussenin gelegd om het in de gaten te houden en daar heeft ze gelegen tot ik om 10.00 uur wakker werd.

We houden ze goed in de gaten en is het vrijdag nog niet minder dan maar weer terug naar de ha.
    Krijgt ze koorts of gaat ze minder plassen dan trekken we natuurlijk eerder aan de bel.

Vandaag ook mijn gyn even opgebeld.
    Ik krijg de 28ste mijn nacontrole ivm mijn totaalruptuur.
    Heb nu gevraagd of ze dan gelijk een spiraaltje wilde zetten.
    Was geen enkel probleem dus maar gelijk de afspraak gemaakt.
    Heb ik dat maar gedaan voor ik me weer bedenk.

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    jeetje mum wat een verhaal. Heb hem via Hyves gelezen maar heb zeker een paar traantjes gelaten. Vertelde het verhaal ook aan mijn man, zelfs hij schrok van je verhaal. Ik wens je heel veel sterkte en veel steun aan elkaar om dit te verwerken.

@Rrianne, Helaas was het duimen eenmalig en per toeval. Ze doet het nu dus niet meer. Hoop dat ze hem straks wel weer pakt als ze wat ouder is, wil namelijk geen speen gebruiken.

@wapje, Hoe durven ze te zeggen tegen je om te stoppen met bv. Dat slaat echt helemaal nergens op. Heb toevallig gister een stukje op voedingscentrum een stukje gelezen, maar het duurt 3 maand totdat de darmpjes volgroeid zijn. Dus krampjes zijn normaal, die moeten het nu wel allemaal in een keer alles verwerken. Dus lekker doen waar jij je lekker bij voelt.

Hier een heerlijk dagje gehad. Vanochtend na de voeding van 7.30 weer in bed gegaan en rond half 10 er vanaf gegaan. Weer eerst gevoed en ontbeten daarna Mirthe lekker in bad gedaan.
    Toen we klaar waren heb ik haar in haar ledikant neergelegd (voor de eerste keer, wel wakker) en daar is ze heerlijk in slaap gevallen :$:). Dus daarna zelf gedoucht en ben ik naar beneden gegaan en wat dingetjes gedaan. Totdat ze keurig zelf weer kwam.
    Vanmiddag ff wat boodschapjes gedaan. Nu ligt ze heerlijk bij mij op de borst te slapen. Fijne avond nog

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja dat kan, hebben wij ook gedaan. En als ze genoeg hebben dan merk je dat snel genoeg en hoef je niets aan te bieden. Wij hebben op een gegeven moment gewoon na elke voeding 30 tot 60cc HA kv aangeboden, want ze bleek iedere voeding niet genoeg binnen te krijgen.

17. Princess01

Daarom ook mijn vraag. Stoppen met borstvoeding, dat had ik nog nooit als advies gehoord. Inderdaad doen wat je gevoel zegt. En ook met het bijvoeden, ook doen wat je gevoel zegt. Als je denkt dat je beebje net een beetje extra nodig heeft dan vind ik dat je een keertje extra mag bijvoeden. Ik moest zelf ook bijvoeden op het begin. En deed dit ook naar behoefte. Maar doe wat jij zelf denkt wat goed is. Niemand weet dat beter dan jijzelf.

Vind wel dat ze adviezen geven volgens de regeltjes. Ieder kind is anders. En niemand kent het kind beter dan de ouders. Ben ook vaak onzeker over dingen maar probeer dan toch maar naar mijn gevoel te luisteren. Lukt niet altijd hoor, twijfel dan toch vaak of ik alles wel goed doe. Maar dit zal er wel bij horen.

Zo ga mijn kleintje in bad doen, flesje geven. Dan nog even kolven en snel naar bed.

18. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wapje: wat een raar advies zeg, dat je zou moeten stoppen met bv! Ik vind het zo raar, aan de ene kant willen ze bv promoten maar aan de andere kant hoor ik zo vaak van vrouwen dat verpleegkundigen, kraamhulpen en zelfs huisartsen al heel snel adviseren dat ze er maar mee moeten stoppen. Jammer hoor.

@kruidvatluiers: zitten hier prima! Ze zijn wel wat stugger dan pampers maar geen last van lekkage oid. Luna is ook wel erg klein, misschien heeft het daarmee te maken.

@Spruw: ik denk soms dat ik dat ook heb. De BV gaat nu goed maar mijn tepels blijven gevoelig en zijn een beetje raar roze/rood gekleurd. Bij het CB heeft de arts in haar mondje gekeken maar zag niks, maar ik las dat het ook kan dat alleen ik er last van heb.
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar iemand wou weten waar het vandaan kwam. Het is een schimmel die iedereen bij zich draagt (Candida, ook verantwoordelijk voor de fijne schimmelinfectie die bijna elke vrouw wel eens gehad heeft) maar waar je last van krijgt als je lichaam uit balans is, dan kan de schimmel gaan groeien en vermeerderen.

19. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Hier heeft de kleine man ook spruw, zijn zelfs al met de tweede fles medicijnen bezig omdat het na de eerste nog niet weg was. Is inderdaad een schimmel die ze van ons meegekregen hebben waar wij geen last van hebben maar de kleintjes dus wel een infectie van kunnen krijgen.

Wij hebben ook alleen een mobiel in de box en daar is die helemaal weg mee, ook als deze niet aan staat! Het liefst wel aan natuurlijk en dan zeggen ze dat je ze niet kunt verwennen de eerste 6 weken, nou meneer weet precies hoe hij het voor elkaar moet krijgen om de mobiel aan te krijgen haha. Hier de laatste fles net op, zometeen naar bed, maar dat mag papa doen want in het bedje van Gijs ligt een kadootje voor papa van mama en Gijs. Toch best speciaal lijkt me je eerste verjaardag als papa of mama.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Wij sachten het inderdaad ook naar eigen inzicht te doe. Voor nu is jordy echt aan het bijslapen.... Heeft nu van 20.15 uur tot 23.30 uur geslapen. En toen hebben wij hem wakker gemaakt. Dus ben benieuwd hoe we de nacht doorkomen. Hij reageerd wel heel goed op de paccodoek, dus morgen vriendlief maar naar babypark sturen voot een eigen exemplaar. Gelijk vragen wat het vetschil is tussen de pacco en de puckababy.....
    Nou, voor nu iedereen slaap lekker en tot morgen!!!

Deel Deze Pagina