Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Timo trekt zich nog niet op, maar rolt zich wel om mbv de spijlen. Vooral in bed vind ik het een beetje eng omdat ik daar niet bij ben en er niet veel ruimte is tussen het matras en de bovenkant van de spijlen. Box is wel meer ruimte.

Timo slaapt na iedere fles. Soms een uurtje, soms twee, maar eigenlijk nooit meer dan vier uur totaal op een dag. Rond 21 uur gaat hij voor de nacht naar bed, dan slaapt hij tot 8 uur of totdat ik hem wakker maak om 6:30 (2x per week naar de crèche).

Karine, Timo krijgt idd veel melk, maar Micah toch ook best? 2 schepjes minder per dag. Rijstebloem is extra maar wel een succes. We zouden nu ook best naar 4x7 schepjes gaan, maar het is al best een lichtgewichtje dus ik laat het maar even zo. Over een paar weekjes zien we het resultaat op het cb...

Altijdvrolijk, fijn dat Collin het goed doet op moedermelk! Succes met je haar...

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Sahi wat een heerlijke maandag heb jij zeg ben jaloers ;)

@Waterlelie leuk zo een bakfiets zat er ook aan te denken maar ben niet zo een fietser hihi

@MBTC dat is dan geen beste vriendin wat een lullige opmerking zeg ik kom uit zandvoort ;) dicht bij Velsen hoor hihi

@EB ken het ook hier constant de verhalen dat Davey zo een tevreden mannetje is en altijd lief leuk en vrolijk nou echt niet altijd hoor ook Davey kan behoorlijk dwars liggen. Ook ik ben in maart jarig :D 23e

@Vriendinnen heb hier hetzelfde hoor vele hebben me laten zitten en hoor ik niets meer van

@DQ gelukkig is het wel weer wat rustiger geworden, wel een vreemd iets inderdaad van de huisarts hij is degene die het uiteindelijk moet testen want dat mag het cb niet doen

@Meikie wat een kerel al zeg super en heeft hij al van een groente hap mogen genieten?

@Box/Bed hier nog niet verlaagd hij kan der toch nog niet uitklimmen en Davey zit ook meer op de grond dan de box

@Sahi naja dat zeg je toch niet :( laat ze maar hele vage kennisen blijven dan toch

@Fruit/groente hier ook beide en zo nu en dan krijgt hij een korstje brood maar een melkfles laat hij nog niet staan misschien als hij straks opvolgmelk krijgt we zien het wel. Hij krijgt nu 1 stuk fruit en groente en zijn de groente nu langzaam aan het opbouwen Davey lust er wel pap van.

@Prutsje Hoi :p

@BabyR dit is ons schema
    6.30 fles 180+6
    10.30 fruithapje
    11.00 fles 180+6
    14.30 fles 180+6
    17.30 groente
    18.30 fles 180+6
    21.30 fles 180+6+2 rijstebloem

goh zitten alle kindjes al op 4 flessen? Ik krijg het niet voor elkaar bij Davey hoor als we het proberen om de flessen te verhogen dan reageerd hij daar slecht op moet dan erg veel spugen en komt dan in de nacht voor een fles. Moeten morgen toch naar het CB eens vragen naar tips ofzo. Ben erg benieuwd hoe Davey nu gegroeid is. Heerlijk he meiden de lente heb der ook zo onwijs veel zin in.

@Meeting leuk ben zo benieuwd hoe de kindjes eruit zien

3. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik zit op 5 flessen weer.
    groente vind ze nu nog niks maar hoop dat dat snel beter gaat..
    fruit vind ze wel lekker! En dan doe ik mn best om het lekker vers te maken maar dan vind ze potje lekkerder

ons schema ongeveer, ligt eraan hoelaat ze wakker wordt.
    6:00 fles 180/6
    10:00 fles 180/6
    12:30 fruithapje
    14:00 fles 180/6
    17:00 groente (naja om te proberen maar dat is maar paar hapjes) aanvulling flesje 120 of 150 cc ligt eraan wat ze eet van haar groene
    20:00 fles 200cc/6 + 3 rijstebloem
    En 08:15 ligt mevrouw in haar bedje (pauze van gtst :))

vaneke heb de datumprikker ingevuld maar eigelijk weet ik mn rooster verder niet dus zou ik gewoon vrij moeten vragen die dag, weet dat ik in juni 2 verjaardagen op zaterdag heb en de laatste weekend ook zowieso niet kan maar verder hoor ik wel een datum!
    heb je al een idee waar je het wil gaan doen??

wat kletsen jullie veel, verder ben ik het even kwijt...moet morgen naar de tandarts, bah ellende...

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @banner, ik heb hem zojuist veranderd maar kom nog steeds bij hetzelfde hoor hihi en ja ze is van 19 oktober...:)

@flessen, nou dat is bij ons altijd anders. Totaal geen ritme helaas. Maargoed, ze krijgt voldoende binnen maar bij ons is het meer dat ze vaker wil ipv grote hoeveelheid in een keer.
    Vanmiddag heeft ze wortel op en dan vond ze lekkerder dan banaan. Ze had zeker 7 volle lepels op. s avonds krijgt ze pap (kant en klaar want melk en rijstebloem vind ze niet lekker en dit wel.

@altijd vrolijk, welkom!!!! Klets gezellig met ons mee.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB en altijd vrolijk, ik werk niet bij de douane hoor haha.

@ Gejanne, begrijp ik nou goed dat je sinds donderdag fruithapje geeft en jouw kindje nu al een half potje op krijgt?

@ Rica, wat begint jouw dag vroeg :D.

@ Wherona, hier ook sinds anderhalve week terug naar 4 flessen.

@ rollen, hier ook nog niet. Daarentegen hebben wij de opperkletsmajoor :). Ze wordt s nachts tegenwoordig rond 5 uur een kwartiertje wakker en ligt dan serieus te zingen in bed! Ze kletst en gilt de hele dag, alleen tijdens het slapen is ze stil...

@ schema:
    08.30 210 plus 7
    10.00 tot 11/11.30 slapen
    12.30 210 plus 7
    13.30 - 15.30 slapen
    15.30 fruithapje
    16.30 210 plus 7
    18.30 - 19.30 slapen
    20.30 210 plus 7

Vanaf wanneer mag je ook een groentehapje erbij geven? Of zou dat direct al kunnen? Ik wil nog even wachten tot F. meer dan 8 hapjes kan eten, maar weet niet wat een goed moment is om ook groente te gaan geven.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rrianne, dat weet ik ken jou uit het '87 topic. weet niet wat dat is met vrienden. sommige zouden voor het leven moeten zijn maar op een of andere manier krijg ik altijd ruzie en komt het nooit meer goed. of het bloed dood. zelfde trouwens met vrienden van mn man die zien of horen we ook amper...

@wherona, ja ik weet dat je dichtbij woont, alleen de aflslag zandvoort is volgens mij al tijden afgesloten en een omleiding ingesteld. misschien is t leuk om een keer wat af te spreken kan J met D daten :p

Hier schema van J

07.00 bv
    11.00 180cc KV + 3 schepjes rijstebloem vanille
    15.00 kv 180cc of bv (ligt er aan of ik thuis ben of werken of dat ze gekolfde melk heeft van 11u)
    19.00 bv (of afgekolfd tussen 11 en 15 ligt er aan of ik ben werken) of 180cc KV
    23.00 bv

Morgen met J naar de kinderarts omdat ze niet voldoende aankomt. maar maak me geen zorgen het is zon druk actief kind! en ze drinkt echt wel goed. vorige week weegschaal gehuurd drinkt tussen de 140-180cc uit de borst. en drinkt ook net zo veel uit de fles.

@rollen, van buik naar rug. de een zegt van buik naar rug is moeilijker de ander zegt weer andersom. hoor wel dat de meeste kindjes eerst van rug naar buik gaan omdat ze vaker op rug liggen. oefen wel veel met meisje op buik liggen vanaf het begin, en dat vond ze helemaal niets! ze probeerde al snel terug te rollen. vandaag was ze bijna van rug naar buik maar op laatste moment bedacht ze zich haha! hoort niet echt bij rollen maar ze gaat de hele box door. maakt niet uit hoe je haar neer legt als je even weg kijkt is ze 180graden gedraaid!

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @EB: Je hebt helemaal gelijk hoor!! Maar het klinkt zo veel ;)
    Plus dat Timo wel fruit + groente eet en Micah eigenlijk nog niet.
    Nu al 2 dg niets dan flesjes :)
    Maar superveel is het inderdaad niet hoor!!

@ altijdvrolijk: yep, als je ook mee wilt (gezellig!!) kan je VanEke even een PB sturen erover, zij regelt het ;)

Ik ga naar bed, moe!!!!! Hopen dat ze iets later zijn dan 06.10uur ;)
    Welterusten!!!

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daanje, jeetje nu al 4 flessen? soms red ik het niet eens met 5!
    maar krijgt ze dan niet te weinig of geef je meer in de fles in die 4 voedingen? en dan al 12u slapen??

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Altijdvrolijk, welkom!

Eb, hahaha die T. Ik had het ook van de week, zat te mopperen dat L. nooit langer slaapt dan 45 min.
    slaapt hij ineens twee uur achter elkaar.

Wherona, zie dat D. ook nog 5 flessen krijgt, wij zijn geloof ik één van de weinige;). Krijg die 5e fles er echt nog niet
    af hoor, zeker niet nu we weer van de bijvoeding af zijn. Ow grappig, lees nu de rest van je verhaaltje.
    Je schrijft precies hetzelfde, dat je hem niet van de fles af krijgt!

Mooie schema's allemaal hoor. Hier ngo gewoon om de 4 uur fles van 180/6 en de laatste fles om 22.30 2,5 schep rijstebloem.

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Daantje: ja een half (of eigenlijk meer ruime derde) van een klein 4 maanden potje. Ben een paar weken geleden al begonnen, maar dan kwam het er vaak niet van. En merk nu dat hij 's middags eerder wakker is, en waarschijnlijk meer honger heeft. En eigenlijk alle keren nog banaan gedaan. Vind je dat veel dan!??

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga douchen, brood klaarmaken voor morgen en spullen klaar maken verder! Dan duik ik mn bedje in, ben helemaal gaar ;)

Tot morgen!!

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja daantje dan tel ik haar eerste fles mee maar kruip wel weer in bed en llois gaat dan ook weer even in haar bedje tot 8:00 :)
    komt ook omdat ze er vanaf 20:15 in ligt en geen avond flesje krijgt... ja die van 20:15 is haar avond flesje.. ze is altijd zo moe om 20:00 en wil dan om 22:00 amper drinken en moet dan alsnog er vroeg uit dus laat haar dan lekker slapen...
    vanochtend was het 5:00 maar slapen daarna gewoon lekker verder...

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Waterlelie, hoevaak drinkt ze ongeveer op een dag? L. doet dat ook het liefst, alleen vind dat zo lastig combineren met werk etc.
    Hoe doe jij dat dan? Wat gezellig dat je de laatste dagen zoveel mee schrijft:).

Daantje2011, zou gewoon eerst een weekje de fruit aanhouden, kijken hoe dta gaat en dan groentehapje er bij geven.
    Ligt er helemaal aan hoe ze er op reageert, als alles prima gaat kan het vast ook eerder hoor.

Mbtc, jaaa klopt;). He vervelend joh! Hier is de vriendengroep ook lang niet meer zo hecht als vroeger hoor. Trekken veel met familie op en zo af en toe spreken we eens af met vrienden.
    Wel veel mail/sms contact, maar het is niet zo dat we wekelijks met ze afspreken. Vind het eigenlijk wel prima zo, icm werk en kindje.
    Ben blij als het weekend is en lekker weekend heb met mn gezinnetje.

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    ik weet niet meer wie het vroeg maar als Jordy zijn groente ook goed eet gaat hij inderdaad naar 3 flessen (210 + 7 schepjes), eventueel kunnen we dan wat thee geven bij zijn fruit als hij dorst heeft :)
    Jordy gaat inderdaad erg hard, maar het is zijn ontwikkeling die we volgen en pushen hier helemaal niks in ;) We vinden het erg mooi om te zien hoe hij zelf bepaald wanneer hij wat wil en wanneer niet :D

Nou meiden ik duik mijn bedje in met mijn 2 mannen!!!
    Slaap lekker allemaal ;)

16. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Nieuwen van het andere topic: welkom allemaal!

Zal mij even voorstellen: Ik schrijf helaas niet zo vaak als ik zou willen. Ik heb op 30-10 mijn 2e zoontje N.oam gekregen, en met twee is het toch echt drukker dan met één. Ik heb nog last van een verkrampte spier in mijn rug, dus ben nog niet helemaal oude, qua energie ed. Wel een makkelijke bevalling gehad trouwens, twee dagen na de uitgerekende datum (en 4 dagen na F.’s 3e verjaardag) ) in 3 uurtjes en 4 minuten persen, we waren net op tijd in het ziekenhuis, kreeg al persdrang op de stoep daar! Behalve dat N. nog niet doorslaapt, doet hij het verder super!

Daanquinty: klinkt inderdaad als constitutioneel eczeem. Ik heb het ook met vlagen, en mijn oudste van 3 dus ook. Wij gebruiken nu alleen zeep van Neutral, en niet elk bad met zeep. Het eczeem is weggebleven sindsdien. Dus misschien heb je nog wat aan deze tip?!

Princess & anderen: ik vind dat wel raar dat vrienden je laten vallen als je kinderen krijgt. Ik ben zelf een laatbloeier, maar heb mijn vriendinnen allemaal niet laten vallen omdat zij eerder moeder werden ofzo, vind dat wel vreemd. Heb je het ze weleens gevraagd waarom? Misschien vullen ze gewoon voor jou in, dat je toch wel geen tijd zal hebben ofzo?

Mbtc : omrollen, tja iedereen doet het in zijn eigen tijd en volgorde geloof ik. N.oam begint wel veel te draaien, maar helemaal om kan hij ook nog niet zelf. Wat een mooie foto van J!

Gejanne: spannend toch weer een nieuwe fase hè, niet maar naar het CB straks, en dan naar school! Heeft R. er al zin in? Mijn oudste F. wil nu al wel naar school, hij praat er continue over, en vraagt dan of hij nu al groot genoeg is :cool::D

Misja: wat goed lekker gepoetst! Hier nog steeds geen puf, kan het nog steeds niet opbrengen…

Meikie: wat leuk van J.ordy dat hij het zo goed doet! N.oam wil ook steeds staan de laatste week, en hij vind banaan en meloen ook heeeeeeeeeeeeerlijk! Dan moet hij proesten van plezier tijdens het eten, en dan zit dat hele smoeltje onder ;) Ik leg hem ook liever liggend in de buggaboo, dan in de maxicosi trouwens. Ik denk dat dat eens een goede tip is van het CB ;) Ik ga donderdag weer, ben benieuwd!

Altijdvrolijk: wat is Collin’s gewicht en lengte dan? Is ook afhankelijk van hoe jullie zelf zijn denk ik. Als jullie klein zijn en tenger, zal je kind dat eerder ook zijn denk ik. N. is ook een BV kindje, maar zit toch bovenin de groeicurve tot nu toe. Leuk volgend jaar trouwen! Moeten jullie nog veel doen, of heb je al veel geregeld?

Prutsje: heb ik het goed gezien? Begint mr. X lekker door te slapen? N. nog steeds helemaal niet hoor! Geniet ervan, hoop voor je dat hij ermee doorgaat! N. zit wel op een beter schema nu hij fruithapjes met rijstebloem eet, gelukkig, want heb een paar weken achter de rug, dat hij ’s nachts bijna elke 2 uur kwam….pffff.

Nou heb weer even mijn best gedaan, kan jullie amper bijhouden hoor! Is best lastig, met zoveel nieuwen er ook bij, maar wel gezellig hoor!

[FONT=&quot]Ben wel een beetje jaloers op al die doorslapende kindjes hoor, zou zo graag willen dat N.oam dat ook eens ging ontdekken! Hier al vaker met Manlief over gehad dat hij eigenlijk een papfles moet geven rond 22:30, maar de laatste keer dat we dat probeerden, moest ik er weer de hele nacht uit, dus ik weet het ff niet meer…. Ben op dit moment allang blij dat hij ’s nachts nu ‘slechts’ om de 4 uur komt! Nou ga er weer vandoor, ben erg verkouden en barstende koppijn, en morgen weer aan de slag…. Trusten allemaal!
    [/FONT]

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @dq, teveel hormoonzalf is echt niet goed. Dit heb ik vroeger zelf ondervonden en heb er nu nog littekens van over. Ik had vanaf mijn geboorte al eczeem en kreeg hier dus zalf voor. Maar nu is op die plekken mijn pigment weg.

@waterlelie, klinkt als een leuke dag vandaag. Hoe vond ze de wortel

@eb, volgens mij zolang ze nog niet omhoog klimmen en kunnen staan moet het mee vallen lijkt me.

@meikie, een lekker kereltje al dus. En dan ook nog gelijk staan. Toe maar weer. Hier is de bloemkool geen succes. Heb het nu 3x aangeboden maar iedere keer een paar hapjes. Maar we zetten door. Wortels daar in tegen is een groot succes.

@altijdvrolijk, welkom er zijn al meerdere dames aan komen waaien. Altijd gezellig. Hoeveel voedingen zit je nu? Ik geef ook bv en zit op 4 voedingen waarvan de laatste papfles. Ze heeft dan flessen van 220cc die helemaal schoon opgaan.

@sahi, ook wel lekker ff tijd voor je zelf maar snap ook wel dat je die uren graag anders op vult. Wel mooi dat het wel goed geregeld is.

@babyR, ik geef de groente hap tussen de flessen door. Hier schema van Mirthe
    +-7.45 borst
    +-12 borst of fles 220cc (afhankelijk of ik moet werken)
    4 uur borst/fles 220cc
    +- half7 groente (tegelijk met ons eten als het zo uitkomt met slaapje)
    8 uur papfles 220cc + 3 schepjes rijstebloem vanile

@hier, ze was om 6.45 al wakker. Dus ze heeft nog lekker gespeeld en haar daarna de borst gegeven om 7.45. Op naar de go ze was erg moe en toen aan het werk. Het was erg rustig. Nu wou ik vanmiddag lekker te lopen en was het zonnetje weg. Dus m’n puzzel maar afgemaakt. Voor de rest niet veel gedaan ja ff naar de winkel voor boodschapjes en bij m’n nicht langs die vlak bij ons woont. Ze is op dit moment in verwachting van een meisje. Voor de rest heeft ze heel lief gespeeld en zijn we druk aan het oefenen van rug naar buik.

@eten, wortels was een groot succes, maar de bloemkool absoluut niet. Maar we zetten even door.

@cb, moet donderdag weer heen. Ben erg benieuwd.
    @guap, leuk je weer ff te zien. Wat vervelen dat N nachts nog niet helemaal doorslaapt. Ik hoop voor je dat hij het snel doet. Heb echt respect voor je meid. Petje af. Je bent een top moeder, dat mag zeker wel ff gezegd worden.

@weer, wat worden mensen dan vrolijk van dit weer hé. Ik krijg ook ontzettend veel zin in om te gaan wandelen.

@poetsen, komt morgen wel. Heb al 2 wasjes gedraaid. Voor de meiden die al heel wat hebben gedaan, respect :D.

Ga zo op bedje morgen middag weer ff werken.

18. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff via me tel hoor. morgen na me cursus en cb kom ik uitgebreid reageren.
    Collin woog bij zijn geboorte 3100 gram en was 47 cm. Nu is hij 62 cm en 5820 gram. Wij zijn zelf van een gemiddelde lengte en redelijk tenger, maar zolang hij het goed doet, vind ik het best. Zit nog steeds op 6 à 7 voedingen helaas. Hij wil nog steeds om de 3 uur eten. En doorslapen wil hij al helemaal niet, max 5 uurtjes.
    Moet nog wel wat regelen voor het trouwen maar dat is te doen hoor.

Ga ook me bedje in. Truste allemaal

19. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even kort wat bed en box betreft, ik weet wel dat het nog niet hoeft, maar heb er zelfs dromen over. Vannacht nog, dat Timo zich in zijn bed ineens optrok tot zit. Daarom wil ik het bedje naar beneden zetten, voor mij dus. En we hebben drie standen dus hoeven niet helemaal laag te tillen.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ gejanne, wij zijn nu 9 dagen bezig met fruithapje en er gaan pas 8 hapjes in. Dus de jouwe klinkt als een lekkere eter al!

@ mbtc, ik gaf 5 x 180 plus 6 en nu dus 4x 210 plus 7, dus ze is niet echt terug gegaan in voeding. Was de eerste dagen wel weer even het ritme vinden, maar het gaat nu goed.

@ meikie, is er dan nog bepaalde thee die je wel of niet mag geven?

Hier een kindje die steeds vroeger wakker wordt. Geen idee hoe dat komt. Zelfs als ik haar s avonds langer wakker houd dan wordt ze vroeg wakker. Overdag wil ze dat dan weer inhalen.

Deel Deze Pagina