@MBTC ja die is inderdaad al een hele tijd afgesloten volgens mij in April dat ze klaar zouden zijn. Lijkt me leuk om een keer af te spreken. @Rianne ik ga me der ook niet echt druk om maken hoor om die flessen we gaan nu steeds meer richting het vaste voedsel en dan komt het vanzelf wel ga ik maar vanuit. @Gejanne heeft Dinand dan geen last van opstipatie door de banaan? merk aan Davey dat als hij vaak banaan krijgt hij moeite heeft met poepen @meikie dat blijft ook iets erg moois die ontwikkeling en hun eigen ritme ze laten zich volgens mij ook niet makkelijk pushen heb ik zo het idee. @Guap wat vervelend dat N. nog niet doorslaapt hoop ook dat ie het snel door zal krijgen hoe lekker het wel niet is. @Altijdvrolijk ook nog geen doorslaper vermoeiend zo nu en dan he @EB als jij je der niet lekker bij voelt en der slecht van slaapt zou ik ze gewoon omlaag doen meis @Daantje je mag vruchtenthee geven maar natuurlijk wel zonder suiker @Eten Davey lust tot nu toe echt alles heeft het volgende al gehad Bloemkool, broccoli, sperziebonen, wortel, tomaat, bruine bonen met appel, aardappel, appel, peer, mango, banaan, kiwi, stukjes brood Een goede eter is het (nog wel) zo ga hem eens uit zijn bedje plukken klaar maken en dan op naar het CB vanavond naar mijn ouders eten.
Schema is hier: 8 papfles 10 uur fruit 12 uur 180+6 16 uur 180+6 17:30 groente 20 uur kleine papfles 120+4 en gewone fles 90+3 dit omdat hij de pa te snel op heeft en hij wel even met zijn flesje bezig moet zijn om een beetje voldaan te raken. Verder een bout nacht gehad ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik er uit geweest ben. En meneer ligt gewoon met zijn ogen dicht te gillen. Maar ja babyfoon gaat gewoon af. Paar keer geprobeerd om hem even te laten huilen ging de ene keer wel goed maar de andere keer moest ik er toch echt naar toe.
Hallo, weer een bagger nacht achter de rug....meisje wil graag om 3 of 5 uur nog een voeding maar dan slaapt ze wel lekker door. Misschien toch weer omdat we haar laatste avondfles van half 11 overslaan....pffff Wortel vond ze echt lekker. Vandaag weer!!!! Rrianne, dat verschilt per dag! Geen touw aan vast te knopen, helaas. Dus ook rond de 6 voedingen. Ik ben momenteel full-time thuis dus dat maakt het dan weer makkelijker maar aan de andere kant ben ik constant bezig met voeden, luiers en vermaken Soms zou ik wel weer aan de slag willen...beetje onder de mensen zijn.. Enne...bedankt dat je het zo gezellig vind dolfijnjes, werkse! guapetona, dikke knuffel voor jou en beterschap!!! eb, gewoon een tikje omlaag zetten hoor! Ik deed dat bij e.mma toen ze 5,5 maand was dus zo gek is dat nog niet hoor mbtc, je hebt miss over mijn bericht gelezen maar ik woon ook bij jou in de buurt...in a'dam noord. Lijkt me gezellig om af te spreken Ahhh begint hier weer iemand te piepen....
hallo dames, gisteren avonddienst gehad, alles bijgelezen maar nog niet kans om te reageren (jullie aschrijven ook 4 paginas bijna op 1 avond!! Vandaag druk dagje met vanalle kleine dingetjes dus straks ff weer reactie... hier weer lekkere nacht gehad pas om 7 uur gewekt door Elke, fles en weer geslapen tot 9. vandaag huishouden en boodschappen op de planning...moet kadootjs gaan kopen voor mijn hubbie want die is morgen jarig, weet al heel lang wat ik wil halen maar komt er nooit van...dus vandaag maar ff doen... iemand een leuk idee wat ik banuit Elke zou laten geven?? nu ff aan de opruim...tot later!!
eb wij hebben de box net na beneden gedaan niet helemaal op de bodem maar er tussen in zeg maar!! hij zat elke keer aan de mobiel te trekken!! mbtc gelukkig hebben wij niks met vrienden... het word allemaal wel anders als je kinderen hebt en dan merk je pas wie je echte vrienden zijn!!! ik zat bij onze eerste op een puf club en daar heb ik 1 goede vriendin aan over gehouden waar ik alles mee deel!! rianne balen zeg dat je er nog niet uit bent met je werk ;( Altijd vrolijk welkom hier!! sahi ik zal je vandaag of mrogen nog ff een privebericht doen is een heel verhaal meikie Zo een hele appelof banaan haha nou jairo ben ik al blij dat hij een paar hapjes wil hij vind het nog steeds helemaal niks!! Karine en waren de pannekoeken lekker?? schema ziet er een beetje zelfde uit als ons.. Rica hoe ging het vandaag bij de tandarts?? Weer echt heerlijk weer heb gisteren de voortuin al onkruid vrij gemaakt nu achtertuin nog ff maar dat doen we donderdag als de biobak weer leeg is!! Ja want vrijdag komt rica dan moet het wel netjes zijn Hier gaat alled goed ga nu weer moet om 10.15 sporten!!!
gejanne: niet echt last van mn buik gehad, wel hoofdpijn, misselijk en gewoon slapjes... even duimen dat er geen griep komt :S dat vaste eten is voor zo'n kleintje echt wennen. gewoon blijven aanbieden. en het ene kind vindt het direct lekker, de ander gaat pas met 8 maanden goed eten... Allemaal prima altijdvrolijk: ow jee, hopelijk lukt het met je haar! bekant, zo'n grappig woord misja: ik heb natuurlijk geen ervaring met een 2e, maar dan schijn je vaak wat makkelijker te zijn daar in. en een ouder kindje heeft iets meer geduld als het honger heeft wherona: ja en mn dinsdag is ook zo rustig... en mn donderdag... alleen de woensdag is propvol... als je fulltime werkt is dat toch een beetje vreemd Maar wel lekker voorlopig en je kindje geeft zelf wel aan of 'ie 4 of 5 flessen wilt. rica: succes bij de tandarts! daantje: gewoon proberen of ze het lekker vindt, die groente mbtc & rianne: jullie ook uit '87? ik wel sterkte bij de kinderarts! Hopelijk is er niets ernstigs en groeit ze gewoon langzaam! mbtc: BV toch bij jou? Want dan drinken ze inderdaad vaker, flessenkinderen gaan sneller naar 4 a 5 voedingen, BV is ook nog een stukje gezelligheid, meer dan alleen het maagje vullen. altijdvrolijk: helaas zit mijn vriendinnetje met haar juli'11 kindje in het zelfde schuitje, niet doorslapen en heel vaak aan de borst willen. En hij weigert ook de fles.. Is zeker pittig! En dan was ik zo verdrietig dat die borst niet is gelukt, maar wat jullie hebben is ook niet makkelijk! EB: belangrijkste is inderdaad dat jij er gerust op bent @ eten; wij zijn gezegend met een goede eter, zondag overdag een hele banaan op, 's avonds wilde ons petekindje zijn banaan niet meer, dus at Yanna daar ook nog een kwart van. En alle 4 de flessen op (180/6) gisteren een soepstengel gesabbeld bij het avond eten, vond ze ook lekker. verder krijgt ze op het KDV ook peer, en zelf geef ik appel en banaan. en 's avonds bloemkool en broccoli, en een keer pannenkoek vaneke: ik heb voor een soort oom van yanna een kaart geknutseld dit weekend, haar zelf even met vingerverf in de weer laten gaan. vindt papa dat ook leuk? mama05: ik zie het vanzelf wel verschijnen hier ook een beetje een rare nacht, de katten waren in de weer, Yanna lag regelmatig te kletsen, vriendje moest heel de tijd naar de wc, bleegghh. gelukkig rustig dagje vandaag overdag, vanavond pas echt aan de bak. En Yanna is op het KDV, dus even mn handen vrij.
Goeiemorgen, Zijn er al dames die het spelletje word on spelen, echt heel leuk. Mijn naam is princess01 Bakfiets, leuk!!! Alleen heb op een buitenschoolse opvang gewerkt en daar moest ik altijd kinderen van school halen. Dan had ik er 4 kinderen in zitten. Zo zwaar. Haha!! Dit is ons schema: 7:30 fles 180+6 en 2rijstebloem 10:00 fruit 11:30 fles 180+6 15:30 fles 180+6 17:00 groente 20:00 fles 180+6 Wherona, en is Davey goed gegroeid. Rica, sterkte bij de tandarts. Altijd vrolijk, welkom gezellig dat je ook hier mee komt kletsen. Rollen, ze doet niks anders meer. Leg haar even op een kleed of in de box en hups ze ligt op haar buik. Wel grappig dat ze als eerste van buik naar rug rolde, maar dit doet ze nu niet meer. Daantje2011, ik weet niet wanneer het goed is om beide te geven. Maar ik heb 3 weken alleen groente gedaan en hierna beide. Maar ook hier eet ze al een half potje en een heel stuk fruit. Hierna wil ze wel meer. Maar durf nog niet goed meer te geven omdat ik denk dat ze dan melk gaat laten staan. Karine: en heeft ze wat langer geslapen? Eb, ik zou zeggen zet de box en het bedje omlaag, als is het alleen al dat je je er zelf rustiger bij voelt. Hier is het echt nog niet nodig. Maar mocht er zelf niet meer gerust op zijn dan gaat het gelijk omlaag. Vaneke, gefeliciteerd met je hubbie!!! Zo, heb geprobeerd op iedereen te reageren. Ook maar eens een worddocument ernaast gezet J Een fijne dag voor allemaal, en holpelijk ook een goede nacht.
o jah, nog een vraagje. beetje vroeg maar moest er aan denken. hoe doen jullie dat straks met de opvolg melk. ga je hier in 1 keer op over of doe je dit ook gelijdelijk. geef nu h.a. voeding en mag straks over naar de standaard. maar ben dus vergeten te vragen, hoe?
princess ik ga zelf gewoon gelijk over... maar ik zou als ik jou was langzaam doen omdat je van ha na gewoon gaat daar zal wel smaal verschil in zitten denk ik anders ff proeven!!! wat voor spel is dat??? ben gek op spelletjes spelen!! kan dat op phone of moet dat op pc net ff heerlijk gesport!! nu snel douchen dan dochter van school halen om broodje te eten!!!
is niet vroeg hoor, over een maandje is het al zover :O ik zelf ga gewoon in 1 keer over, als nr 1 op is, ga ik naar nr 2. maar het h.a. weet ik niet of dat ook zo simpel kan...
Ik ben met de ha bij Jarno destijds gewoon gaan mengen op een gegeven moment, binnen een week was ik helemaal over op standaard. Steeds een schepje meer standaard erbij. Heb je toegevoegd princess (had je al gezien). Spelletjes word on, mijn naam is gejanne1. Moet alleen nog even ontdekken hoe het werkt Ga verder in mijn pauze reageren vanmiddag!
Dames... laten we de datum van de meet maar gewoon vastleggen op 23 juni! Het is de datum waarop het meest aantal mensen ja gestemd hebben. Ga aan de slag met wat leuks zoeken voor ons...hoop dat ik iedereen nu betrokken heb, is er nog iemand die ik gemist heb...roep dan even Groetjes Kristel
mama05, dat is inderdaad voor op de telefoon. gejanne, heb je gezien. weet ook nog niet precies hoe het werkt.
Goedenmorgen, Zo wat is er al weer een hoop gekletst vanmorgen! Ik ben al weer lekker bezig geweest in huis! Sorry kon het niet laten! Nee rest van de week komt er niet veel van! Vanavond avonddienst, morgen ochtenddienst, donderdag cursus! En dan is de week al haast weer om! Verder een goede nacht gehad! Ging om kwart over 8 maar eens bij Joël kijken, zo mooi dat hij nu steeds gewoon rustig op ons ligt te wachten en om zich heen ligt te kijken! Heerlijk. @Guap: Ik heb ook vaak geen zin hoor! Maar maak het dan, maar goed ieder zijn ding he!! Balen dat N nog niet doorslaapt! Kan me voorstellen dat je dan in andere dingen geen zin hebt! Breekt je wel een keer op denk ik?? @Dolfijntjes: Hier was de bloemkool ook geen succes! Vies dat hij het vond!! Volgens mij zijn de worteltjes bij bijna alle kindjes wel een succes! Komt vanzelf! @EB: Wat de box en bed betreft gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Er is niemand die daar gek van opkijkt hoor! Had hier gisteren een mevrouw die er heel gek van op keek dat ik de kinderwagen al had omgebouwd! Dat deed zij pas met 8 maanden! Ik zit daar niet mee hoor, trek mijn eigen plan! @Linda0509: Hebben jullie snachts altijd de babyfoon aan? Ik deed dat eerst ook, maar werd echt van elk geluidje wakker, terwijl het vaak gewoon in zijn slaap gebeurde! Sinds ik de babyfoon uitzet hoor ik genoeg, maar niet meer elke kikje! Dat slaapt een stuk rustiger! Maar weet niet of jullie hem ook horen als de babyfoon uitstaat?? @Vaneke: Mischien is het leuk om een mok met papa erop te geven vanuit jullie kleine meid?? Maar mischien heeft hij die al wel! Ik ga de 23ste juni opschrijven in mijn agenda! En vanavond gelijk als vrije dag aanvragen op mijn werk! Leuk leuk!! @Mama05: Heerlijk je tuin weer lekker schoon! Moet hier ook nodig gebeuren! @Sahi: Ik ook nog geen ervaring met een tweede! Maar denk idd dat je er vanzelf makkelijker in word! Zeker als ze ouder worden kan je het niet altijd schoon houden!! @Princess: Ik ga ook gewoon gelijk over, maar geef ook geen HA! Maar gewoon zoiets doen als Gejanne schrijft! Ik ga je eens opzoeken bij dat spelletje!! Zo ik ben weer bij geloof ik! Zo eerst boterhammetje eten, daarna ff wat kopen voor me beste vriendin! Is na drie jaar eindelijk zwanger! Dus ze krijgt wat moois van me!! Joël lag hiernaast me op de grond! Op zijn rug maakt hij bestel wel geluidjes! Is het daar ineens zo stil naast me! Ligt meneer heel triomfantelijk op zijn buik naar me te kijken! Zo mooi!! Tot later!
@princess...ik heb het hier eens gevraagd op het forum en de ha kan je of 1of meerdere dagen even mengen of ook gewoon in 1 keer over! ik weet ook nog niet hoe ik het ga doen...denk dat ik 2 daagjes ga mengen!! hier krijgt jarey ook HA. @afvallen...ohh meiden ik heb ff een doorzettertje nodig hoor...ik woog zondag 96,7 was super blij en nu vamorgen 97,0 grrr terwijl ik niks gesnoept of anders gedaan heb dus geef me ff een schop onder me kont dat ik vol moet houden!!
Guap: Ja Jarno heeft wel zin om naar school te gaan, hij zei laatst nog dat hij dan wel eerst groot moest zijn Maar eerst verhuizen en dan duurt het nog maar een paar maandjes! Hij is er wel echt aan toe hoor! Merk je dat aan F. ook? En zou idd fijn zijn als N. lekker zou gaan doorslapen! Dolfijntjes: puzzel? Gewoon legpuzzel? Leuk! En succes met poetsen vandaag! EB: gewoon doen waar je je goed bij voelt, zet hem lekker laag! Als je er zelfs van droomt zou ik het wel weten Daantje: tja, weet niet, hij vind het volgens mij wel lekker, dus waarom niet! Maar meer als dit wil hij echt nog niet! Wherona: hij heeft donderdag t/m zondag banaan gegeten, 4 x dus maar. Gisteren zat er ook appel en sinaasappel bij. Geen last dus, hij poept sowieso iedere dag, soms vaker op een dag (gisteren dus!) Zo, Davey heeft al genoeg smaken kunnen proberen Linda: balen, misschien de babyfoon gewoon uitzetten? Ik heb er überhaupt geen één, maar hoor hem wel makkelijk in dit huis! Waterlelie: lastig he, om de keuze te maken! Ik zou toch proberen half 11 de fles te blijven geven, verwacht dan dat ze de nacht gewoon goed door slaapt! Liever 's avonds nog een fles dan in de nacht er uit (voor mij dan ) Sahi: o, maar ik maak helemaal geen haast met het eten hoor, als hij binnenkort eens groente krijgt vind ik het best, al wordt dat met 6 maanden pas! Bij Jarno deed ik pas met 6 maanden groenten, maar hij had vanaf een jaar altijd alles mee, zelfs sla en kruidig eten. Die lust nu dus ook echt alles, dus maak me er helemaal niet druk om! Vind dat iedereen hier zo vroeg is juist met fruit en groente ook al! Hopelijk geen griep voor jou!! Misja: wat schattig van Joël, dat hij dan helemaal verbaas is dat hij op zn buik ligt Daan: balen dat je 'aangekomen' bent! Heb je al veel resultaat!? Gewoon doorgaan hoor! Hier: ben nu op mn werk, snel in de pauze even bijlezen en reageren! Mag vanavond weer alleen eten met Jarno, manlief moet naar school! Dus hij ziet de kids nu ook niet veel! Nou ja, morgen weer een dag Ik ga snel weer verder, tot later!!
@DQ "poef" voelde je hem? dat was de schop onder je kont @Opvolgmelk ga meteen overstappen Davey is goed gegroeid zal Karine zo nog effe een pbtje sturen of doen we dat niet meer? Hij weegt nu 8335 en is 70 cm voor de rest doet hij het erg goed en vinden ze hem erg sterk in zijn rug en benen. Ik moest wel al met opvolgmelk gaan beginnen had net een nieuwe 1 gekocht mag deze nog opmaken en dan over op opvolgmelk ook zijn fruit en groente mag/moet ik gaan ophogen. Hij heeft een kleine afwijking an zijn tong mar daar zal hij geen last van krijgen. En ze had "ruzie" gehad met de kinderarts van het ziekenhuis want die rekent 1,5 mnd terug en dan zou Davey dus te zwaar zijn voor zijn leeftijd vage gast. @Waterlelie en MBTC misschien kunnen we met z'n 3en dan wat afspreken? @MBTC heb bij het cb ook eens gevraagd over het rollen bij 9 maanden moeten ze het echt kunnen zowel van rug als van buik dus we hebben nog een paar maanndjes om flink te oefenen
Hallo dames, ik kwam even om t hoekje kijken. Wat veel nieuwe namen zie ik voorbij komen zeg. Gezellig hoor! En er word nog altijd superveel gekletst hier zie ik haha. Leuk! Ik kreeg van VanEke via Facebook informatie over de meeting die eraan zit te komen, vandaar dat ik maar weer even hier kwam spieken om een beetje bij te lezen. Maar bijlezen is echt onmogelijk zoveel als jullie kletsen haha. Hier gaat alles goed. Stijn is vandaag alweer precies een half jaar, wat vliegt de tijd voorbij. Gister zijn we bij het consultatiebureau geweest en hij doet het super. In de groeicurve zit ie eindelijk niet meer RUIM onder gemiddeld Hij is sinds een half jaar geleden bijna 5 kilo aangekomen en 20 cm gegroeid. Het is een heerlijk mannetje dat de hele dag lacht en kletst. We hebben een behoorlijk vast ritme, en dat heeft hij ook echt nodig, maar inmiddels zijn we er helemaal aan gewend en zitten we er helemaal in. Hij krijgt 3 flessen van 210cc met 7 scheppen (sinds vorige week opvolgmelk), fruit, beetje roosvicee, groente, en yoghurt als toetje en doet het er super op! Zo af en toe krijgt ie een koekje of een liga, ook dat gaat er goed in! Met mijzelf loopt 't nog altijd niet helemaal lekker. Heb vitamine D tekort waardoor ik erg moe ben en duizelig. Nu met de tabletten gaat het langzaam beter, maar voel me nog altijd niet zoals 't hoort. Schijnt dat 't tijd nodig heeft. Nou goed, dat was ff mijn update-je haha. Zal de komende tijd proberen om eens wat vaker langs te komen! Liefs!!
Wherona, lijkt me leuk @melk, ik stap ook meteen over. Bij E ook gedaan en geen problemen mee gehad. Even iets anders hoor, ik ben al 4 dagen een partij misselijk En dan denk ik opeens zou het Maar in mijn achterhoofd weet ik dat het onmogelijk is om swang te zijn aangezien ik noooooooooooooit een eisprong van mezelf heb gehad....zou het miss nog ontzwangeren zijn...ik voel me wel gek eigenlijk