@waterlelie, sorry idd overheen gelezen *schaam!* @wherona, jeetje wat is ie al groot! @guapetona, dank je voor het compliment! @hier vandaag naar kinderarts geweest, alles is goed met haar. ze volgt eigenlijntje iets afbuigend maar niets om zorgen over te maken. ze is nu 61cm en weegt 5540gr. klein meisje voor 5 maandjes (ze groeit precies zoals haar mamma!) ze mag naar 4 voedingen toe zelfs (dat voor iemand die volgens t cb ruim 1.5kg te licht is!) en ook een fruithapje mogen we gaan geven. nou ben benieuwd hoe ze dat vind. @borstvoeding, zal moeten gaan afbouwen ben veel te veel afgevallen in de afgelopen 5 maanden. voor zwangerschap woog ik zo'n 45-46 kg (ook al niet erg veel ik weet t, ben 1.53) en vanmorgen woog ik 41.3 :O dat is toch wel erg weinig ze vreet me op! @ fruithapje, maken jullie die zelf? zoja wat voor fruit doen jullie(en doe je er nog wat bv of kv doorheen)? en hoe bewaar je het? maak je voor 1 dag telkens of vries je wat in? zoja hoe vries je het in en hoe zit het met ontdooien enz? in het boek mijn baby van week tot week staat dat je het fruit ook eerst moet koken, maar dat is toch niet waar? ga niet eerst mn banaan koken voordat ik het haar ga geven. @vrienden, een mamma van pufcursus zie ik regelmatig dochter van haar is 2 weken ouder dan J. heb ook weer afgesproken met oud collega heeft dochter van 1.5jr oud en woont in de buurt. zo komt er weer een beetje schot in! (verveeeel me af en toe zo!) zo dat was het wel weer even denk ik.... x
@wherona en waterlelie, lijkt me erg gezellig om wat met zn 3e af te spreken. (soms vergeet ik wat ik allemaal neer moet zetten in mn berichtjes!)
@ Poookie, HEEEEY wat leuk dat je even een updatje doet!!!! Geef die lieve Stijn maar een dikke knuffel voor zijn goede gedrag!!! @ Wherona, lekker laten l***** hoor.... Hier waren ze ook aan het meuten over Jordy zijn gewicht en zoals ik al vermoedde nu hij gaat rollen ed trekt de curve keurig bij. Dus lekker door gaan met wat voor jou goed voelt Leuk is dat he zoals ze alles zelf aangeven. Hier had Jordy vanmorgen bijna een halve banaan op en toen had hij er genoeg van, wilde ook nog wel een flesje, dus toen een ruime halve fles gemaakt en daar heerlijk nog uit liggen drinken hahaha Houd jou boefje inmiddels al zelf zijn flesje vast? @ Guap, ik hoop voor je dat N. snel zal gaan doorslapen... Wel respect hoor dat je nog altijd bv geeft!!! @ Dolfijntjes, als Jordy iets nieuws krijgt begint hij altijd eerst te kokhalsen hahaha na een paar keer lust hij het meestal wel. Eigenlijk zouden worteltjes de kleur van bloemkool moeten hebben, dan houden we wat meer schone kleertjes hahaha Had trouwens ergens gelezen dat je wortels beter niet meet dan 3 keer per week kan geven ivm de betacaronteen ofzo? @ EB, lekker doen hoor. Gewoon doen wat goed voelt, dan zit je altijd goed @ Daantje, idd gewoon vruchtenthee zonder suiker oid. @ Linda, balen zeg. Zou hij zo aan het dromen zijn dan? Ik slaap inmiddels door Jordy zijn standaard geluidjes heen, alleen geluidjes anders dan anders word ik wakker van. Nu slaapt hij bij ons op de kamer en staat net aan een meter bij me vandaan Voor de andere dames, linda heeft gehoorproblemen vandaar de babyfoon (toch linda? of vergis ik me nu heel erg?) @ Waterlelie, wat een eigenwijze meid heb jij zeg hahaha. Misschien inderdaad toch wakker maken voor de laatste fles hahaha @ VanEke, een leuk papakookboek? Met jou avonddiensten kunnen ze dan samen koken hahaha En 23 juni ga ik aanvragen leuk hoor!!! Dan is Jordy al bijna 8 maanden Dan hebben we allemaal kruipende en misschien ook lopende kindjes hahaha @ Mama, goed bezig geweest!!! En als Rica komt met haar princesje moet het zeker netjes zijn hoor @ Sahi, krijgt Yanna ook pannekoek? Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden hahaha Balen van je nacht zeg... Vannacht maar even inhalen dan... @ Princess, wij gaan gewoon in 1 keer over. Heb je het gelijk maar gehad.... Wat is dat voor spelletje? Word on? @ Misja, leuk he hoe trots ze kunnen zijn als ze weer iets kunnen. Ik geniet er ook echt iedere keer weer van.... Bah wat een werkdagen achter elkaar... In moet vrijdag weer een dagdienst, zaterdag avonddienst en zondag dagdienst.... Heb er zo geen zin in.... @ DQ, buk eens.... 1,2 schop En nu weer goed je best gaan doen!!!. Ik zal zo even het lijstje weer updaten!!! Geeft ook wel een boost denk ik @ Gejanne, das ook niet gezellig dat je je mannetje zo weinig ziet vandaag? Dat was gisteren ook toch? Of was dat bij iemand anders? @ MBTC, je mag anders wel wat kilootjes van mij hebben!!! Dan kan je nog even doorgaan en als ze op zijn geef ik er gewoon nog een paar hahaha Ik doe alleen de peer en appel 4 minuutjes in de magnetron, maar alleen omdat het dan wat zachter is Hier vanmorgen heerlijk wezen zwemmen met Jordy!!! Wat is dat toch altijd weer genieten, ben blij als we volgende week weer kunnen hahaha En Jordy ligt nu toch alweer ruim 3 kwartier in zijn slaapzak te slapen, dus ben erg benieuwd hoe lang hij het gaat volhouden Vriendjelief moet vandaag overwerken dus zijn we wat langer samen thuis, als hij thuis is lekker pannekoekjes bakken en Jordy bloemkool eten. Wat is het leven met zo'n kleintje toch heerlijk...
Naam - Start gew. - Doel gew. - Tussenst 4 maart Meikie - - - -106,2 - - - - - - 96 - - - - - - - -99,2 = -7,0 Wherona - - -89,6 - - - - - - -80 - - - - - - - 83,2 = -6,4 (26/02) Rica - - - - - 81,2 - - - - - - -70 - - - - - - - 76,0 = -5,2 Karine - - - -105,9 - - - - - - 85 - - - - - - - 101,1 = -4.8 EB - - - - - - 88 - - - - - - - -80 - - - - - - - 82,3 = -5,7 (04/03) BabyR - - - - 80 - - - - - - - 70 - - - - - - - 76,0 = -4,0 (19/02) Wapje - - - - 68 - - - - - - - 60 - - - - - - - 66,5 = -1,5 Guapetona - -93 - - - - - - - 80 - - - - - - - 83.8 = -9.2 VanEke - - - -103.6 - - - - - 99 - - - - - - 102,0 = -1,6 DQ - - - - - - 101.3 - - - - - -85 - - - - - - 96.7 = -4.6 Zo meiden bij deze weer een update van de lijst!!! Nieuwe meiden, als jullie ook mee willen doen hoor ik het wel!!! @ BabyR & Wherona, willen jullie nog meedoen?
@meikie, graag! wil nog niet stoppen met bv en had stil de hoop dat er wat kilo's zouden blijven plakken na zwangerschap!
meikie: ja, we aten lekker makkelijk pannenkoeken en hebben haar laten proeven. Lekker zoet, dus dat ging er wel in Maar dat is geen normaal menu hoor, was eenmalig mbtc: ja 41 kg is wel erg weinig, ook als je zo klein bent. Ik ben echt jaloers, ik weeg bijna het dubbele! Ik ben 1.58 lang... maar stoppen met bv is wel super jammer Kun je nog iets met je voeding aanpassen? een client van mij krijgt speciale pakjes 'astronautenvoer' (zo noemt ze het). Het zijn proteine en calorie rijke shakes die je van je verzekering vergoed krijgt, een soort calorie rijke actimelletjes (of hoe je het ook noemen wilt). waterlelie: zal wel niet, maar je weet het nooit pookie: hallo gejanne: jij hebt al ervaring natuurlijk Heb het idee dat ervaren mama's wat relaxter zijn DQ: hier is mijn schop! @afvallen: hoe pakken jullie het eigenlijk aan? Ik ben er namelijk echt heel slecht in... ik heb niet zo'n precieze weegschaal, maar zit nu rond de 78 kg. Eigenlijk wil ik rond de 60 wegen, maar ik denk dat ik het maar wat kleiner moet aanpakken. Dus eerst 5 kg eraf, op naar de 73, zoiets. misja: haha, sorry zeggen omdat je zo goed poetst Wat leuk dat 'ie ineens was omgedraaid! @meeting: 23 juni staat in mn agenda hoor! voel me echt een luilak, maar heb wel de boodschappen binnen, de vaat gedaan, prullenbakken ververst, was opgehangen en vorige was opgevouwen. Klinkt toch best goed, al zit ik al een tijdje met boekjes op de bank over een uurtje de deur uit
Meikie: jaja, was ik, manlief was gisteren ook al niet thuis met eten! Vind een dag dan echt lang hoor, van 7 tot 's avonds 7 met de kids bezig en tussendoor mn huis schoonmaken! Ook wel gezellig natuurlijk Sahi: ja dat geloof ik ook, dat de ervaren mama's wat meer zelf uitvogelen. Alhoewel ik ook al weer veel vergeten was van Jarno! Maar met de flessen heb ik ook al heel lang geleden besloten dat 4 wel goed was, al rond dat hij 2 maanden was. Zou ik bij Jarno niet gedaan hebben!
gejanne: grappig, ook met die flessen. Ik heb haar af en toe denk ik best lopen 'dwingen'. maar ze weigerde gewoon. toen schreef ik op wat ze nou op een dag binnenkreeg en zag ik dat het prima was. en las ik op ZP dat naar 4 flessen gaan niet gek is. en dat kindjes zich niet laten uithongeren Nu kan ik het allemaal beter loslaten merk ik. Drinkt ze niet, dan is het ook best... Ze zal later wel inhalen...
En ben ook wel benieuwd naar de lijntips Ben na Jarno met anderhalve maand begonnen met SonjaBakkeren, was tien kilo kwijt in 3 maanden, maar krijg de puf nu niet!! Maar weeg nu echt VEEL TE VEEL! (94 kg, schaam schaam , lengte 1.70)
Deed ik in het begin natuurlijk ook wel een beetje, dwingen, maar was wel snel klaar er mee, en ben gewoon geminderd, zonder overleg met wie dan ook! Maar je wordt vanzelf makkelijk nu denk ik, als je je kindje beter leert kennen!
gebruikt iemand van jullie ook het avent via systeem? na uitkoken was 1 potje ingedeukt dat moet toch niet kunnen? nog 1 zat bij de zelfde lading is niets mee, wat moet ik doen philips bellen of naar de winkel?
sonjabkkeren is denk ik niet mijn ding. heb ook zo'n vriend die het allemaal wel best vindt, dus die pakt makkelijk wat lekkers, terwijl ik probeer niet te snoepen. hij ziet nu wel in dat ik het serieus wil en probeert een beetje mee te doen. hij mag zelf ook wel wat kwijt, maar hij vindt het niet belangrijk en dan gaat het niet werken... ik koop nu ook gewoon geen lekkers meer. en met Yanna's eten; ja die ken ik nu ook beter en zij kan ook steeds beter aangeven wat ze wil, dus dan is het ook makkelijker om het haar te laten bepalen. mbtc: wij hadden die bakjes ook, die bleven bij het uitkoken gewoon netjes. Zou dus even Philips bellen. weet wel dat die bakjes niet veel kunnen hebben, maar dit is wel heul erg
pookie, HOI... gezellig dat je er weer ff bent. zie ook alles van je op facebook. je hebt echt een heerlijk ventje. altijd even lachen boor de fotp fruit, ik maak op zondag altijd fruit voor 3 dagen, omdat ze dan naar mijn moeder gaat. dit vries ik in in een (jah hoe noem je dat) ijsblok dingetje. de rest maak ik de dag zelf. ik stoom ook alleen de appel en peer. heel even om het zachter te maken. bij de peer en meloen doe ik liga (verkruimelen) anders is het echt te dun. ook geef ik mango, deze doe ik alleen met de staafmixer en dat is genoeg. hoop dat je hier wat aan hebt. moet zeggen dat meloen en mango hier het grootste succes is. Heb gister voor het eerst een groot stuk broccoli gegeven, omdat we dit toch zelf aten. wil haar als we aan tafel zitten voor het warm eten ook wat te doen geven. maar dit was geen succes. wat een zuur gezicht. haha!!! afvallers, petje af voor jullie. ik wil alleen maar 3 kilo eraf. maar krijg er echt niks vanaf. ben 1.83 en weeg nu 65 kg. weet dat het niet teveel is maar als ik die 3 kilo weg heb kan ik mijn eigen kleding weer aan. heb 23 juni ook genoteerd! wat klinkt het nog ver weg he!!!
@Gejanne: Ja echt zo leuk die nieuwe ontwikkelingen! Ik geniet vollop! @Pookie: Balen dat het met jezelf nog niet helemaal lekker loopt! Is dat vitamine D tekort gekomen door de zwangerschap of had ik daar al wel meer last van?? @Waterlelie: Eh het zou toch niet???? De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor! @mbtc: Ik maak het fruithapje meestal zelf! Doe er banaan in, appel, peer, sinaasappel, kiwi! Meneer vind het allemaal heerlijk. Doe er nu sinds kort een beetje diksap door en een halve liga! Geen kv/bv! Enne fruit koken ik doe het nooit! @Meikie: Ja hij is echt iedere keer dat hij nu op zijn buik rolt zo trots op zichzelf! Het is echt genieten! Heb idd vanaf vandaag drukke week! Moet tot volgende week dinsdag werken met alleen de vrijdag tussendoor vrij!! Zaterdag ook avonddienst net als jij! Wat voor werk doe je?? @Sahi: Ja idd sorry! Was bang dat zich er mensen nog aan gingen ergeren! Haha .. dat zou ik natuurlijk niet willen! Nee voor deze week ben ik klaar! Alleen de was nog! @mbtc: Ik zou ook bellen over die bakjes! Dat moet niet kunnen denk ik! Zo ik ga wat drinken en me klaar maken voor de avonddienst!! Kom later vanavond of anders morgen weer langs waaien! Niet te veel kletsen hoor!!!
Wbt het afvallen/lijnen, ik denk dat het voor veel mensen een stok achter de deur is dat ze iedere week hun gewicht moeten doorgevne en dat het in een lijstje hier komt te staan (voor mij wel in ieder geval). Als jullie mee willen doen pb mij dan even. Dan kan ik jullie meenemen in de wekelijkse pb die ik rondstuur @Sahi, grappig dat ze dat zo lekker vond. Moet af en toe kunnen toch hahaha Weet je gelijk of ze het wat vind, volgende keer frikandel of kroket??? hahaha @ mbtc, idd even met philips of de winkel bellen. Zou niet mogen gebeuren toch? @ Princess, hier binnenkort ook maar eens meloen en mango proberen dan. Vond ze het gelijk lekker of later pas? @ Misja, ik werk in de gehandicaptenzorg. Jij bij de ouderen toch? Jordy slaapt gewoon nog steeds in zijn slaapzak!!!!
meikie, dit waren de enige twee fruitsoorten die ze gelijk lekker vond. ze wordt zelfs boos op me als ik niet snel genoeg ben met de lepel.
@meikie: klopt ik werk op een verpleegafdeling voor dementerende ouderen! Erg leuk, maar wel onregelmatig werken. Had het waarschijnlijk al wel aan je gevraagd wat voor werk je deed. Maar was het ff kwijt.
Kom vanavond op jullie reageren... maar moet dit ff kwijt hoor Hoe groot kan je pechdag zijn?!? Word ik eerst vanmorgen door KDV gebeld dat Ryano is gevallen op zijn achterhoofd, dus even naar de dokter. Niets aan de hand gelukkig, klein sneetje, maar was al dicht dus niets aan doen. Hij wilde weer terug naar school, dus prima! Word ik vanmiddag gebeld dat hij is gevallen en dat zijn tand los zit... Dus maar even langs de tandarts; gelukkig niets aan de hand, behalve dat zijn voortand los zit...... Kortom: Een pechdag met een geluksrandje * sneu he?!*