@Altijdvrolijk tsja je kan ook niet anders dan er maar bij neerleggen het mooie is dat het ieder moment kan veranderen @BabyR beter geen kool, citrusvruchten (omdat het zuur is) nog geen gluten onder de 6 mnd. vis nog effe mee wachten maar voor de rest mag alles @Rianne ja ze rekenen 1½ maand terug omdat hij te vroeg is geboren was het een mooie plechtigheid van opa @EB van Harte gefeliciteerd @Waterlelie lijkt me gezellig een date blij dat je niet zw bent? @Wapje je woont net effe iets te ver van me vandaan anders had ik het erg leuk gevonden @jeetje ben nu al ruim een half uur bezig met lezen @DQ nog geen doperwten gemaakt zou de bevroren nemen meer vitamine @Lolly lekker op vakantie waar gaat de reis heen @Meikie jouw huisje zal weer lekker blinken @MBTC veel mensen hebben inderdaad hun oordeel klaar staan bij de jongere moeders. @Mumtobe leuk om weer eens wat van je te horen @Meikie hier ook een uit '81 hoor moet ik me nu bejaard voelen hahaha @Daantje waar woon jij dan? Jeetje willen jullie niet zoveel kletsen ik houd het echt niet meer bij krijg al opmerkingen van me vriend dat ik er zo lang achter zit. Hij komt aandacht tekort zegt ie dan hihihi. @wat kun je je soms zo onzeker voelen he Davey zit op 5 flessen krijg maar steeds te horen wat veel nog en dat moet je veranderen hoor hij is al 6 maanden en moet juist minder melk gaan drinken pffff doe ik het dan echt verkeerd?
Zo, was een heftige dag, nu weer richting Groningen. Nog twee uur rijden en dan eindelijk ons mannetje weer bij opa & oma ophalen. Lees veel onrustige kindjes vannacht, hier ook een onrustig mannetje. Eb, gefeliciteerd, hoop dat je een fijne dag hebt gehad! Leeftijd, hier een x de vraag of het gepland was. Verder nooit iets vervelends gehoord. En ook ik ben van augustus. Mini meeting. Lijkt me gezellig. Helaas woon ik in Groningen. Waterlelie, in dit geval fijn dat je geen positieve test in je handen had! Wapje, ben erg benieuwd wrm je niet bij de meeting bent? Mum, gezellig dat je weer mee komt kletsen! De rest ben ik even kwijt, in elk geval bedankt voor jullie steun, knuff!
Oooohhhh, wat ben ik jong..... Hahahaha, maar is er niemand uit 83????? Net toch weer even bij de pedicure Jordy zijn teentjes laten zien. En zijn ene teentje is weer ontstoken en die andere is ook weer hard onderweg.... Morgen dus maar even naar de HA.... Jordy heeft bij de GO 3,5 uur geslapen In zijn slaapzak, ik ben zo trots.... Nu ook weer gaan slapen in zijn slaapzak Vanavond heeft ie bruine bonen met appel gegeten en daarna diksap, dit laatste vond hij wel heel vreemd hoor.... Hahaha @ Wherona, ach arme vriend.... Geef hem maar een knuffel van ons!!! (is toch aandacht he) hahaha @ Misja, lekker he beentjes omhoog!!! BHV bleh.... Ben blij dat ik nu niet hoef @ Gejanne, daar zijn ze al vroeg achter dat ie buisjes moet.... Weet je al wanner het gaat gebeuren? @ Minimeeting, mag ook hier bij mij, heb wel een redelijk groot huis. Is voor Wapje een uurtje rijden en vanuit a'dam ook.... Ik ga er weer vandoor!!! Tot later
@ EB: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! @ BabyR: Ja gelukkig kan ik er goed over praten, loop ook nog bij de medisch psych. Ik ben van de 13e hihi.. Klinkt leuk he als je kan bellen als de moeder van.. ik had laatst een EHBO cursus en toen had die man het over "echte" moeders tegen mij ik uhhh.. pardon, ik heb er ook 2 hoor! @ Linda: thanx.. het is idd een heel vrolijk kereltje als je een keer zin hebt om te meeten? idd als je getrouwd bent dan vragen ze wanneer komt de kleine, als je 1e een half jaar oud is vragen ze wanneer de 2e komt etc etc.. @ Gejanne: Ja dat is hier ook het grote raadsel, de gyns staan ook voor datzelfde raadsel dat ik pas 3 weken na mijn bevalling (2e ks) ben gaan bloeden. Thanx! rare snuiters op het CB.. hier wist de wvp toen mijn dochter 2 weken oud was al te vertellen dat het een temperamentvol kind is en dat ze daar wel even voor op huisbezoek zou komen als ze een peuter zou zijn. @ Misja: Dankje.. We hebben idd 2 prachtige kinderen en daar zijn we ontzettend blij en gelukkig mee, maar ergens staat het er wel los van.. ik ben pas 24 en in mijn beleving hadden we over een jaar of 6-8 nog voor een 3e en misschien wel 4e kindje kunnen en willen gaan.. maar nu is die keuze voor ons gemaakt.. al was er geen andere keus, want dan was ik er niet meer geweest. succes met je cursus.. zoooo saai! @ Wherona: Nee joh.. natuurlijk doe je het niet verkeerd.. sommige mensen moeten altijd zeuren.. Delani krijgt nu nog 4 flessen (als hij snachts komt 5) én groentehap en fruit én hij weegt al ruim 8 kilo.. geloof dat ze dat ook niet goed gaan keuren! @ Rianne: jee nog 2 uur rijden? waar kom je vandaan? @ Meikie: aah wat sneu van Jordy zijn teentjes zeg
Wherona, ja heel mooi! En mega emotioneel. Had het zo te doen met oma, ze brak helemaal. Wat betreft de flessen. Ben benieuwd of ze er hier over gaan zeuren. Slecht doe je het zowiezo niet uithongeren lijkt me erger
@ van eke zal ik je wat datums doorgeven via mail? Gaat t wel over dezelfde locatie als eerst??? Gefeli met hubbie!! Mensen ik ben pas oud van 79 Kan even niet op iedereen reageren zo last VN mn hand!
@ Rianne: Ow.. hier in de buurt dus.. begrijp dat het niet voor een leuke gelegenheid was nu lekker naar je mannetje!
Rrianne: sneu is dat dan he voor degene die achter blijft (opa of oma). Meikie: het is nog niet zeker, maar ben met hem naar logopedie gegaan omdat hij niet duidelijk praat, zelf volgen we hem, maar familie en vrienden slecht. Over een half jaar moet hij naar school dus dan moet hij wel iets verstaanbaarder spreken. Logopedie stuurde ons eerst naar de HA, daar bleek zn gehoor niet helemaal optimaal (niet schrikbarend) maar die wilden het oordeel van de KNO-arts. Plus dat hij vaak ontstoken oren had, mogelijk zit er vocht! Dus we horen het morgen wel! O en wat heeft Jordy met zijn teentjes??? Mumtobe: Is idd nog heel jong, en dan al weten dat het voorbij is lijkt me niet makkelijk, ondanks dat je al twee mooie kids hebt! En idd rare mensen daar vaak, waar slaat zoiets op om te zeggen over een baby van 2 weken dat dat mogelijk problemen gaat opleveren in de peutertijd! Achterlijk!! Wapje: sterkte met je hand!!
@ Gejanne: hmm hopelijk kunnen alle dingen waar jullie tegenaan lopen met Jarno in 1x opgelost worden. ja dat mens die dat zei is niet helemaal wijs, ze heeft mijn dochter ook 2x dik genoemd.. er zijn meerdere mensen weggelopen voor haar en ik heb nu ook overplaatsing aangevraagd omdat ik haar anders een keer flink de waarheid zou zeggen.. maar aangezien ik altijd de kindjes bij heb als ik haar tref leek het me veiliger om over te stappen haha.
Ja zou idd prettig zijn als het opgelost wordt, logopedie wordt ook nog wel aardig lange weg denk ik! haha, dat is dan idd beter om naar iemand anders te gaan! Dat zo iemand zelf niet in de gaten heeft wat ze zegt dan joh, als er zoveel mensen overstappen! En dik is nogal een groot woord, zou ik echt niet zomaar pikken!! Weggaan is het beste
@mumtobee jeetje wat heftig allemaal ik snap dat je hoofd dan niet naar een forum staat. @gejanne sterkte morgen met Jarno heeft hij er veel last van? @misja ik heb de bhv curcus twee weken terug gehad. 1 dag brandbeveiliging en 1 dag levensreddend handelen. Op zich wel leuk maar ik vind de dagen altijd zo lang duren. @wherona wij gaan een midweekje naar cp het meerdal. Heerlijk in een vip huisje met sauna en elke ochtend verse broodjes. hmm ik heb er echt zin in. Het is waarschijnlijk ook de laatse keer buien de schoolvakanties om dus we nemen het er nog even van. kijk gewoon naar je kindje dan doe je altijd goed. Lucas vind bijvoorbeeld de groente en fruit lekkerder dan de fles dus doen we dat. @schema 7.30 180/6 rijstebloem 10.30-11.00 fruithapje heel 4 mnd potje 13.00 210/7 17.00 groentehapje heel 4 mnd potje + toetje ong 50 gr. 18.00 soms nog een fles afhankelijk van hoe goed hij het groete hapje gegeten heeft. 21.30 210/7 vandaag verviel de fles van 18.00 omdat hij goed gegeen heeft. voor het eerst op drie flessen trouwens ik ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen. ik ga m'n bedje eens opzoeken. Morgen Fabian naar school brengen en morgenavond werken van 15.15 tot 23.00. welterusten allemaal.
EB: gefeliciteerd!! verder kom ik alleen even hallo zeggen. Lees wel alles bij, maar op iedereen reageren, pfffooee hee lange werkdag gehad, dus zo lekker naar bed. ben alleen al heeeeeuuul lang aan het bijlezen Yanna is vandaag 5 maanden! mama kreeg daarom (en gewoon zomaar) ontbijt op bed Yanna lag al om 6u te kletsen, dus daar had papa wel tijd voor en zin in. de lieverd Koffie erbij, beschuit met roze muisjes, croissantjes Ze heeft het super gedaan op het KDV en 's avonds bij papa @kolven: hier ook een tijd fulltime gedaan, maar vond het niet vol te houden. Met 8 weken af gaan bouwen en met de kerst was het helemaal op, dus in 3 weken afgebouwd. ik zat constant cc's te kijken en te stressen, t was achteraf bekeken allemaal echt vreselijk. Op dat moment vond ik dat ik het verplicht was aan Yanna. dus knap als je het volhoud, maar ook erg begrijpelijk als het niet meer gaat! @minimeeting: ik zou met fmt en nog een okt-mama bij de loonse en drunense duinen gaan wandelen. ideetje? ik ben trouwens uit juni '87. heb nooit opmerkingen gehad dat ik jong ben. maar Yanna is mijn eerste, mensen schatten mij soms ouder als ze mijn werk of mijn thuissituatie kennen(terwijl ik door totale vreemden juist jonger geschat wordt...) kort thuissituatie: op mijn 12e al 'de jongens'(mijn broertjes van 4 en 9 jaar jonger) uit de opvang halen en eten koken en op bed leggen, paps en mams kwamen pas laat thuis bij avonddiensten. was dus behoorlijk moederig en zelfstandig, dus kindjes grootbrengen lukt me vast. werd door een paar mensen wel gevraagd of Yanna gepland was, toen ik vertelde dat ik zwanger was, maar er waren ook veel mensen die wisten dat we al 1,5 jaar bezig waren. en ik las dat Xavi van dezelfde dag is als Yanna X&Y, wat een stel nou wel iedereen gelezen dus, morgenavond zal ik weer braaf op iedereen reageren. of morgen ochtend Woensdag is altijd erg druk voor me...
Ik ging net Jordy wakker maken om de douchen en voor zijn papfles. Hij lag zo schattig te slapen in zijn slaapzak.....*smelt* @ Gejanne, kunnen die buisjes mogelijk helpen om beter te gaan praten? Dat zou we heel fijn zijn..... Hetl lijkt erop dat Jordy bij zijn grote teen een ingegroeide teennagel heeft, al is dat bijna niet mogelij kbij die zachte babynageltjes. Het is in ieder geval ontstoken.... @ Mum, wat gezellig dat je weer zo lekke meekletst, heb vaak aan je gedacht de afgelopen tijd!!! Ennuh, je bent echt wel een echte moeder hoor!!! Lekker laten lullen die vent @ Lolly, wat geef jij voor toetje? @ Rrianne, inmiddels weer thuis neem ik aan. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen na zo'n heftig dagje.... Ik duik mijn bedje lekker in!!! Slaap lekker meiden en tot morgen
Stelletje kletskousen!! Kom nog even reageren voor het slapen gaan! Manlief vertrokken naar de nachtdienst, gelukkig hier na nog 1! En dan lekker weekend! Voor mij wel werkweekend, maar heb lekker maar twee korte dienstjes. @Wherona: Nee tuurlijk doe je het niet verkeerd! Trek je eigen plan, en trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen. Je bent een super mama! @Meikie: Idd bllehhhhhhh bhv! Heb er echt zo geen zin in. Gelukkig is het herhaling, vorig jaar moest ik twee dagen, nu gelukkig maar 1. Wat super dat het slapen in de slaapzak zo goed gaat bij Jordy! Genieten meis. @mumtobe: Ja dat staat er zeker los van, je bent idd nog zo jong! Geloof zeker dat je heel blij en dankbaar bent dat je twee prachtige kindjes hebt! Maar kan me wel voorstellen wat je gevoel er bij is! Ik kreeg even een rilling toen ik je verhaal las, ook omdat ik zelf ook 24 ben! En ook ik zou wel een 3e en 4e willen. Maar hier eerst nog een 2e. Hopelijk kan je het verwerken en een plekje geven! En we zijn er hier altijd voor je om je een hart onder de riem te steken!! Rustig aan hoor! En je bent er nog!! Dat is op zich al een wonder als ik je verhaal zo lees! @Lolly: Ik heb die twee dagen vorig jaar gehad! Nu is het alleen herhalen, omdat de bhv maar een jaar geldig is! Dus gelukkig hoef ik nu maar 1 dag. Maar het is idd verschrikkelijk saai. Heb altijd hoofdpijn na een dag binnen zitten! @Sahi: Heerlijk ontbijt op bed! Dat krijg ik alleen met me verjaardag! @Wapje: Ja idd vreselijk! Kreeg kippevel toen ik het hoorde. Je zal het bericht maar thuis krijgen dat het de bus is waar jou kind inzit. Echt geen woorden voor. Zo ik ga me mandje in! Hopelijk slaap ik vanacht zonder rare dromen. Welterusten allemaal, kan morgenavond pas weer reageren, dus niet te veel kletsen he!!
WOW! Ik hou jullie ook niet meer bij hoor! Als ik dat zou proberen, zou mijn man ook gaan klagen. Nou eindelijk goed nieuws hier. Vannacht heb ik N.oam te slapen gelegd op de kinderkamer want F. is lekker bij oma aan het logeren. En wat doet ie? DOORSLAPEN!!!!!!!! Van 23:30 tot 6:00! Dus zit nu het restje bv nog af te kolven, want ik zat wel bommetje vol. Dinsdagnacht moest ik er nb nog 3 x uit! Vraagje: wat zouden jullie doen? Wij hebben dus maar 1 kinderkamer, en daarom lag N. tot nu toe bij ons. Maar eigenlijk past hij niet meer in zijn wiegje, en ik zou ook wel graag weer een beetje mijn slaapkamer terug willen en misschien slaapt hij wel beter door als hij mij (lees: melk) niet meer ruikt s nachts ? Ga ik N. vanaf nu na de laatste voeding bij F. te slapen leggen? F. zal dan wrs ook wakker worden als ik s nachts of s ochtends vroeg moet voeden, maar ik denk wel dat hij redelijk makkelijk verder kan slapen. Aan de andere kant wordt F. weleens s nachts wakker als hij gepoept heeft en hij doet dan altijd alle lichten aan in huis, dus dan wordt N. zeker ook wakker Is het te vroeg of moet ik het gewoon gaan proberen? Wat denken jullie? Nou moet het even kort houden helaas, want over een uurtje moet ik bij de Fysio zijn en daarna naar het CB. Ik zal vanmiddag of vanavond wel weer even inloggen om jullie te lezen en uitgebreider te reageren! @mumtobe: wat een moeilijke tijd heb je (gehad)! En wat naar dat ze echt je baarmoeder weg hebben moeten halen heel veel sterkte, en ik begrijp dat het heel erg is als je die keus niet meer zelf kan maken voor meer kindjes! Neem je tijd om dit goed te verwerken, sterkte! @Wherona: gefeliciteerd ! ik zie dat D.avey precies 6 maanden is vandaag! @ EB jij ook nog gefeliciteerd! Wat is iedereen nog lekker jong hier, voel me bijna een bejaarde, haha, gelukkig werd ik van de week nog uit de jaren 80 geschat, scheelt weer, haha wordt nl. alweer 39 in augustus! Fijne dag allemaal, en hoop dat jullie wat goede adviezen voor mij hebben, want van het ConsternatieBureau verwacht ik niet veel :x
Lolly: hij heeft er niet zo'n last van, omdat hij volgens zichzelf goed praat. En de kindjes waar hij altijd mee speelt snappen hem volgens mij wel! Maar t gaat mij meer om mn (schoon)ouders bijv, en de juf op school binnenkort! Lekker zeg, dat Lucas het zo goed doet met eten! Meikie: doordat er vocht achter zn trommelvliezen zou kunnen zitten, wordt dat door een buisje afgevoerd. Door dat vocht kunnen kinderen vaak minder horen, waardoor Jarno mogelijk nooit goed verstaat wat wij precies zeggen (wat ik overigens niet denk hoor). Precies hetzelfde probleem hebben wij met Dinand gehad, ontsteking aan zijn teentjes. De nagels van zijn grote teen groeiden van de voorkant helemaal in, was al zo bij de geboorte. Ook ontstoken, naar de HA geweest, die heeft het pus er uit geduwd. Ze stuurde me door naar het ZH, heb daar een uur zitten wachten op de chirurg en die zei binnen 10 seconden: hier kun je niks aan doen, moeten ze overgroeien, nagels moeten nog harder worden. Merk bij Dinand dat zn nagels nu al beter er door heen groeien. Waar heeft Jordy de ingegroeide nagel, ook voorkant of zijkant? Wapje: idd vreselijk bericht!! Zo, ik ga even aan het werk voor school, kids allebei al vroeg wakker, maar vooruit! Daarna eten, uiteraard weer aan de gang in huis en vanmiddag naar de KNO-arts. Morgen heerlijk weer een dagje werken en dan is het al weer weekend! Weken vliegen ook voorbij hoor!!
Goedemorgen!! Ryano heeft er geen last meer van hoor! Alleen met eten lastig met de losse tand... Hier vannacht weer eruit gemoeten... Eerst 01.00 uur, speen erin en klaar. Maar toen van 03.00 tot 04.30... En beide om 06.10 wakker.. pfff.. Ik heb alles gelezen, maar ff geen puf voor reacties, Sorry...
@mumtobe, jeetje at heftig! @hier, al 2 nachten heerlijk geslapen van 7 tot 7. vind t wel ongezellig zo savonds als ze ligt te slapen. en een stuwing nu ik die laatste voeding laat vallen, bah! vannacht met koude zak op mn borsten geslapen. vanmorgen stikte ze zowat in de mekl zoveel kwam er uit! iemand zei combi bv en kv geven. ze krijgt nu 2x per dag bv en 2x kv 1x met pap. hier voor kreeg ze 3x per dag bv. vannacht gaat ze voor het eerst uit logeren bij opa en oma. pappa en mamma moeten tot laat werken wil nu niet het nieuwe ritme na 2 dagen omgooien. ben benieuwd hoe het gaat! @karine, snap dat je geen puf hebt om te reageren! @cb, volgens mij hebben ze altijd wel wat te zeiken! kan je overstappen naar ander cb? @berichtje van J (mamma zit steeds te typen is toch wel erg interessant wilde zij ook wel proberen!) tvcx /...tfc,ni.,kkomomp,vb bhnnjbjh