Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Altijdvrolijk: ben jij een op de valreep oktobermama of nét novembermama?

@ Wherona: Thanx! wow Davey ook alweer 6 maanden, wat vliegt de tijd he..
    hier ook zo'n mannetje wat veel meer wil als dat hij kan.. soms best vermoeiend!

@ Mama05: echt een vreselijk idee, net als de MC straks.. *zucht* nog maar niet teveel aan denken!
    Have fun met Rica en Loïs morgen!

@ Sahi: ja als je moet is het een ander verhaal..
    Mijn mannetje past nog nét in de bak van de duowagen, die is wel smal maar wel lang..
    nu hij niet meer zo dik ingepakt hoeft te worden gaat het nog wel.
    In de enkele wagen gaat het nog beter gelukkig.
    Daar komt ook bij dat mijn ventje nog niet helemaal lekker zit, hij hangt wat en vind het toch niet zo
    lekker voor hem als dat hij nu ligt in de wagenbak..
    buiten dat heb ik nog geen voetenzak (ja alleen een roze) en vind het nog te koud om zonder te gaan wandelen.

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mumtobe: ik zou een oktober mama zijn, maar Collin kwam 10 dagen te laat. Ben officieel een november mama

3. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ Sahi leuke foto!

@ fmt jij gaf toch ook bv? Anders wat in t oogje druppelen, wondermiddel!!

@ mum weet wel n beetje hoe je je voelt hier ook geen derde meer alleen heb ik de keuze dan nog maar willen t echt bij 2 houden vind t ook moeilijk om dingen weg te doen! gewoon rustig aan doen hoor en pas weg don als je er aan toe ben, moet wel moeilijk zijn voor je knufffff!

@ Rica nee ik kan niet is te ver op die datum. Was gesproken om n minimeeting eerder te houden weet alleen niet wie allemaal wil en waar.

@ Rica en mama veel plezier morgen!

4. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @wapje, gooi maar wat data op de mail, ik wil wel een datumplanner maken hoor, maar denk dat het dan handiger is om bij iemand thuis te doen...hoorde al van aantal het aanbod...
    zie het tijdtechnisch niet zitten om 2 meets te gaan regelen, en weet ook niet of ik datums welke gij voorstel kan, dus zou beetje raar zijn alles te organiseren als ik er eventueel niet bij kan zijn...april is hier best wel druk al...

verder op tijd naar bed hier...ben moe, morgen weer dagdienst dus weer op tijd eruit...morgen ff wat meer reactie!

5. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ little angel pols hand ging meer pijn doen vd brace werd snachts waker van de pijn!! Moest maar n paracetamolvlakken en n rekverband erom en verder is r volgens d ha niks aan te doen:( als ik zou stoppen zou ze een injectie kunnen geven maar de kans dat dat tijdelijk werkt is.zeer groot en je pees word er sowieso dunner van en dan zou ze ook ibuprofen kunnen voorschrijven, gaat t dus ook allemaal niet van over ! Betreft

Verder weet ik t echt niet hoor al dat geklets denk iedere X nu ga ik t bijhouden maar t lukt me niet haha nou trusten allemaal hoop voor jou ook Meikie!!

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Minimeeting Noord Holland, denk dat we moeten afwachten wanneer Wapje hier in de buurt is. Dan prikken we gewoon een dag en wie kan die komt. Vaneke, hoef jij niet te organiseren. Desnoods gaan we in de la place zitten of zo. Of jullie komen gewoon bij ons. Cozy!

Meikie, dikke knuffel voor jou en Jordy. Heb geen tips helaas...

FMT, meetinginfo komt denk ik per mail via vaneke. Heeft niets online gestaan. Wat heb jij trouwens prachtige foto's van Fae op facebook staan. Echt heel mooi!

Leuk, al zoveel baby's in de buggy. Mum en mama, snap dat het voor jullie gek is...

Ga ook zo slapen. Net naar de kapper geweest, voor het eerst sinds een half jaar. Werd tijd.... Nu weer lekker een korte krullenbol.

7. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ van eke haha ja dat is raar jij organiseren en dan ben je er zelf.niet ik PB jou morgen :)

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, wij zeiden ook al tijd voor een 2e :p (nee hoor voelt als inruilen alsof ik hier alweer klaar mee ben...) rond oktober dit jaar zullen we er weer eens over gaan praten denk ik

@altijd vrolijk, had eerst altijd wel snel last van stuwing. maar sinds de 1ste nachtvoeding er af is gegaan (was al vrij snel dat ze 8u ging slapen) had ik er niet meer zo'n last van. wel als ik aan het werk ben dan zit er ook zo'n 7u tussen laatste voeding en kolven of eten geven. kolven op werk blijkt in de praktijk toch niet mogelijk want leidsters mogen niet alleen staan met meer dan 20 kinderen. morgen toch maar even gesprek aanvragen kwam aanbod in de training dat er toch echt tijd en ruimte voor gemaakt moet worden. maar jeetje max 5u er tussen en dan stuwing, hoe doe je dat dan? krijgt te kindje dan ook om de 5u voeding? lijkt me niet vol te houden in de nachten.

@fb, zou het leuk vinden om een aantal meiden te leren kennen via FB, en mee te gaan in de meetings evt. ik ben al wel vriendjes met wherona!

@hier, zo gek zonder mn meisje dacht net oh wat ligt ze heerlijk te slapen maar ze is er helemaal niet! hebben daarstraks ledikantje in elkaar gezet. ze past nog wel in t wiegje maar is een hele drukke slaper vind haar vaak overdwars in het wiegje helemaal opgepropt. toch maar tijd voor t ledikantje.

@weer, heerlijk weer vandaag en mevrouw wilde lekker van het weer genieten voordat mamma moest werken. dus dacht hup de wagen in maar nee hoor ze wilde niet liggen maar op de arm liep ik dus met een lege wagen en een kind op mn arm. misschien eens tijd om de wandelwagen te pakken want ze wil echt niets missen!

hier haar "nieuwe" bedje en haar oude bedje. beide familie stukken en ben er trots op dat ons meisje daar ook in mag slapen!

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Altijdvrolijk: Aha.. ik ken het, was van D.imara 30 Augustus uitgerekend en ze kwam exact 2 weken te laat dus
    pas op 13 September ;) ben ook altijd bij de augustusmama's mee blijven kletsen ;)

@ Wapje: thanx voor je knuff, ja bewust kiezen om het bij 2 te laten of niet, afsluiten is moeilijk..
    Bij D.imara dacht ik daar niet zo over na.. was vooral trots dat ze zo vlug was ;) maar nu kijk ik er heel anders
    tegenaan omdat het echt definitief afsluiten is!
    Ibuprofen hoeft toch niet voorgeschreven te worden? vervelend zeg van je arm.. dat had je in de zw. toch ook al?
    Slaap lekker!

@ EB: Lekker weer een kort koppie!

Delani heeft om 21.00 uur zijn laatste fles al gehad, normaal krijgt hij die rond 22/22.30 uur en dan komt hij rond 4 uur weer..
    ben benieuwd wanneer hij nu komt.

ik taai meteen af, een keer lekker op tijd naar bed!

Slaap lekker allemaal!

10. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mbtc: Collin komt sowieso s'nachts nog, al sinds hij geboren is en overdag wil hij nog steeds om de 3 uur eten. Dus ik kolf op me werk om de 3 uur. Moet zeggen dat het overdag niets uitmaakt, alleen zou het wel eens lekker zijn als ie gaat doorslapen, hahaha. Ik zit op 6 a 7 voedingen nog. Dat schijnt wel normaal te zijn.

Ik taai af dames, truste!

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @mum2be teruggevonden ;) Een hele dikke sterke knuffel voor jou. Wat heftig zeg.

12. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Ik zou alles bij lezen maar zat op pagina 404 ofzo en zag al dat we veel verder waren. Dus dat heb ik maar even gelaten. Dus hier m’n reacties op vandaag:

@Guap, lekker hoor eindelijk een nacht door. Dus hij kan het wel. Je kunt het altijd eerst proberen toch? Misschien een optie om er een flexibele wand tussen te zetten en dan bijv. een nachtlampje voor F wat aan kan voor het geval hij al heeft gepoept.

@babyR, wat ontzettend fijn. Kom je zelf ook aan wat slaap toe. Is raar wakker worden dan . je hebt trouwens recht op kolftijd vooral op het werk, juist omdat ze bv stimuleren te geven.

@mum, leuk je weer te zien. Mirthe had met 4.5 maand al een tandje en de tweede is ook al bijna door. Wat een lekker kereltje. Om verliefd op te worden:D

@meikie, waarom ben je met J bij de dietiste? Puur om de voeding? Heb niet alles terug gelezen nl.

@sahi, Leuke man zeg dat hij mee wil met al dat vrouwen en babypraat. Sonde van dat uurtje trouwens. Ik vind dat dat veel te vaak gebeurd dat je eigenlijk niks aan je afspraak hebt. En dan krijg je ook nog flut advies.

@little angel, wat een bekend verhaal van de voeding.

@rica, Fijn dat ze vooruit is gegaan. Maar zou zeggen wat je kunt oefenen is altijd mooi mee genomen toch?

@Sandra, jammer dat je het zo druk hebt en niet meer ons kunt vergezellen met je verhalen. Hoop als het je lukt om af en toe nog eens langs te wippen.

@fmt, goed geslaagd dus. Ik vind dat de v en d altijd leuk spul heeft. Helaas hebben we hier niet echt een in de buurt.

@bouwjaar, hier van augustus 1987. Wou altijd al voor m’n 25e een kleine.

@bak, heb haar hier nog gewoon in de bak liggen. Dit past nog net. Dus zolang het kan laat ik haar er nog mooi inliggen.

@hier, vannacht is ze 2x geweest rond 12 uur. Dus de speen maar gegeven en weer naar bed. Toen was ze vanochtend om 7 uur alweer wakker. Eerder deze week ook al een aantal keer. Denk dat het echt komt door dat het ’s ochtends eerder licht wordt. Dus manlief heeft haar mee genomen naar benedenen en haar om 8 uur gevoed. Daarna naar cb. Alles was goed gelukkig, helaas wel de 3e prikjes gehad. Ze heeft hier wel last van gehad, want ze was heel huilerig vandaag. Dus veel geknuffeld. Natuurlijk ook even genoten van het weer dus even wezen wandelen.

@hartluchten, heb vandaag een moeilijke stap genomen (vind ik zelf). Heb namelijk al een aantal dagen dat m’n voeding terug liep. Stiekem hoopte ik dat vandaag weer op te krikken (omdat ik vrij was en haar zelf kon voeden). Ik vind het zo mooi en fijn om haar zelf te voeden maar het gaat echt niet meer. ’s Ochtends sta ik op spanning en kan ik haar de borst nog wel geven. Maar heb nu dat ik tijdens het kolven bijna niks had, terwijl ik altijd genoeg had. Dus vanochtend om 8 en 12 gevoed ging prima. Zou om 4 uur weer de borst geven maar had amper wat dus gelijk maar een flesje met afgekolfde melk met wat ik nog had staan klaar gemaakt. Gisteravond had ik bijna niks meer.

Ik baal ontzettend en vind het ook ontzettend jammer. Heb gisteravond al een potje gehuild en vanmiddag weer even. Nu ik het typ heb ik weer de tranen in m’n ogen staan *snik* . Dus vanmiddag kv gekocht. Toen ik voor het schap stond had ik het er wel moeilijk mee. Stond ik bij m’n collega aan de kassa (werk in de super) in de hoop dat ze er niet over begon, dit viel gelukkig mee.

Gelukkig zie ik er de voordelen ook wel weer van. Nu kan ze een keer te slapen bij pake en beppe en kunnen wij even fijn weg. Lijkt me namelijk nog ontzettend leuk om naar de musical Wicked te gaan. Dus even lekker tijd voor ons samen. Nu nog even plannen.

Nou weer een heel verhaal. Ik hoop dat ik nu weer even kan bij blijven. Ik ga ook weer moet morgen weer werken.

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    hoi,

Komt even langs waaien!
    lange cursusdag gehad. Vreselijk saai.
    daarna eten gekookt en nog wezen sporten.
    Dus ga zo lekker douchen en me mandje in. Manlief is weg voor de laatste nachtdienst. Morgen lekker dagje vrij en dan weer vier dagen er tegen aan! Morgen weer meer tijd on te reageren. Welterusten allemaal.

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    o ja ze weegt nu 7205 gram en is 66cm
    Ik pb je dit nog wel ff karine

15. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Meiden, sorry hou jullie inderdaad niet bij, en morgen weer aan het werk, dus nu snel tas klaar maken, broodjes ed, dan N.oam voeden en hup naar bed, want wie weet dat de nacht brengt???:cool:

Anyway, heb al jullie advies opgevolgd en ze liggen er allebei in en lekker te maffen! Ben benieuwd! Ik ga Noam hopelijk voordat hij een brul geeft eruit halen, meestal eet hij toch rond 23uur. Dan weer terug en ben heeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd tot hoe laat hij het dan volhoudt en hoe F. zal reageren... of doorslapen:D:p In ieder geval kan F. altijd wel weer makkelijk in slaap vallen, dus komt vast wel goed.

Ohja, CB: N.oam is nu 66 cm lang en 7280 zwaar. Dat verklaart waarom hij ook nauwelijks meer in de wieg past :D:D. Heb mijn klachten daar mondeling overgebracht en zal dat ook nog schriftelijk doen. Vandaag werd ik iig wel beter geholpen. Zij gaf ook het advies het gewoon te proberen met zijn tweeën slapen, want vanaf 6 maanden kan de baby scheidingsangst krijgen, dus het is beter hem nu al te laten wennen. Ze dacht ook dat F. het vast wel leuk zou vinden, en dat is ook zo. Tot nu toe merkte ik dat hij soms wel een beetje eenzaam was, zo alleen op zijn kamertje (met 3 bedden!) en wij met zijn drietjes gezellig bij ons. Beter dus. Nou ik vond het vandaag wel zinnig advies...

@Lolly: wat leuk ik zag toevallig dat jouw oudste ook uit 2008, ook F. abian heet!!! Leuke naam hè ;)

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbtc: Yanna slaapt sinds eind januari in de ledikant, in de wieg kroop ze alle kanten op, dat ging echt niet meer.
    er zat ook een mooie versier rand omheen die ze sloopte, hihi

altijdvrolijk: borstbaby's hebben inderdaad vaak meer voedingen dan flessenbaby's

dolfijnjes: dat is zeker moeilijk, stoppen met de BV...
    dikke knuffel!

nou ik ga naar bed hoor! tot morgen (als ik niet lekker buiten ben ;)

17. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Nog even een berichtje, want ben toch nog wel even aan het kolven. ;)
    Ik had echt een heel verhaal getypt maar op een verkeerde knop geduwd en nu is alles weg dus. :x
    Nog maar eens een poging doen.

Wij zijn lekker gaan wandelen vanmiddag. Wat een heerlijk weertje vandaag!
    En M. heeft al een paar dagen last van krampjes en kan moeilijk poepen en zit telkens te kreunen en te persen, zo zielig om te zien. Ik heb hem vandaag even 'geholpen' met de thermometer en er kwam wel wat uit toen maar volgens mij nog niet alles hoor. Dus als jullie nog tips hebben??

@Meikie: Wat een klote dagje dus! En niet aan jezelf twijfelen, je bent een goede moeder meid! Het zal wrs een sprongetjes, tandjes of krampjes zijn.
    Hij slaapt in een Puckababy maar ga dit weekend eens een slaapzak met lange mouwen kopen. En zien of hij daar wel goed in slaapt, maar het is een zwetertje dus niet onder een dekentje dan. ;)

@mum: Wat een leuke foto en wat een knapperd zeg! ;)
    Ja heel vervelend die migraine en ik was nog lekker misselijk ook zeg. :$ Maar heb er tijdens de zwangerschap geen last van gehad.
    Heel begrijpelijk dat je er moeite mee hebt om die spulletjes weg te doen. Ik vind het echt zo erg voor je! :( Maar idd neem je tijd en doe het wanneer jij er klaar voor bent.

@Sahi: Dankje! Wat jammer dat je moest werken vandaag maar jullie zijn toch nog lekker gaan wandelen! Leuke foto's! ;)

@Rica: Heel fijn dat ze geen helmpje hoeft zeg! Gewoon lekker zo veel mogelijk oefenen en is idd niet realistisch om dat om de 10 minuten te doen!

@Mama05: Wat fijn dat alles goed was! En je hebt goed gewerkt vandaag! Ik heb een lazy dagje gehad. :)

@EB: Wat balen dat je moet werken! Die puckabag is een goed idee maar idd wel errug duur! :$
    Wauw! Wat gaat Timo snel zeg! Dat gaat hier nog even duren! Want M. vindt het niet zo leuk om op zijn buikje te liggen. ;)

@fmt: Ja benzine is echt duur geworden! Wij rijden een Diesel maar scheel nog maar weinig meer nu.
    Het kan idd een sprongetje zijn.
    Zo jij hebt lekker geshopt vandaag! :D Dat zou ik ook nog eens moeten en willen doen. ;)
    En M. is ook een lichtgewichtje hoor! :) Wij zijn ook niet zo groot en hij heeft denk ik onze bouw dus.

@Wapje: Pffff....wat klote zeg! Ik hoop voor je dat het toch wat minder wordt! :(

@Dolfijnjes: Oh zielig voor je meisje dat ze last van de prikjes heeft!
    Jee wat erg dat je bv aan het teruglopen is! Je kunt mss wat vaker aanleggen of wat vaker kolven? Ik weet hoe moeilijk het is om die knoop door te hakken maar je moet doen waar jij je goed bij voelt meid! En na x aantal maanden gaat het wrs even moeilijk zijn. Maar respect voor je dat je al zo lang fulltime bv gegeven hebt! Een dikke (digi) knuffel!!

@Guap: Spannend zeg! En hopelijk slaapt hij lekker door vannacht!

Ok de rest ben ik ook even kwijt hoor. :)
    Zometeen mijn bedje in duiken, slaap lekker meiden! ;)

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @dolfijnjes,...eerst ff een dikke kuffel voor jou!!!! je kan trots op jezelf zijn hoor meid:D

Ik heb niet alles terug gelezen ga ik zo ff doen..maar oohhh meiden voelde me gisteravond zo'n slechte moeder grr...Jarey was alleen maar aan het janken vanaf 17:00 en wilde niet slapen terwijl hij echt mega moe was...ik werd helemaal gek van dat gekrijs pff....hij wil ook niks meer de laatste dagen...als ik hem in de box leg gaat hij piepen, in de wipper gaat ie ook piepen pff ik weet gewoon niet meer wat ik er mee moet? ik kan niks meer doen hier of hij gaat huilen...ik snap er niks van...dus gisteravond pakte ik hem op en heb hem om 19:00 een fles gegeven en op bed gelegd ik dacht echt ff zoek het maar uit!! erg he:( hij heeft wel doorgeslapen ik maar vind me zelf zo zwak dat ik niet tegen dat gehuil kan nou ja gekrijs was het op een gegeven moment!! nou ik heb het ff van me afgeschreven nu weer kijke hoe vandaag gaat...nu heeft hij om 7 uur gegeten en was 07:20 klaar heb hem ff bij me gehouden en toen in de wipper gezet ik denk dat hij daar nu een kwartier in zit zodat ik ook ff kan eten enzo en hij is nu alweer aan het mopperen/piepen geslagen grr

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @daanquinty je bent zeker geen slechte moeder hoor, Fae kan er ook wat van en ik denk ook echt weleens HELP! Het komt vanzelf weer goed :)

@littleangel tips betreft het poepen heb ik niet echt, van infacol werden de problemen erger, wij zijn uiteindelijk naar de dokter geweest, bleek ze een verstopping te hebben. Daarna dus met lactulose aan de gang en nu eindelijk is alles weer op orde. Krijgt M borstvoeding ? Anders wat hier heel goed hielp was in de avond bij laatste fles rooibos thee (dus bij Fae 180ml rooibosthee en 6 scheppen nutrilon).
    Hopelijk komt het snel weer op gang, problemen met de darmen zijn echt niet leuk voor die kleintjes.

@dolfijntjes ooh die prikjes verschrikkelijk. Lekker knuffelen inderdaad.

Hier dus nu wel duidelijk dat ze last heeft van haar doorkomende tandje en de sprong. De bijtring doet zijn werk niet echt want ze snapt niet dat ze zelf dat ding in der mond moet duwen, dus ik sta er de hele tijd bij zodat ze kan bijten ;):D. Vannacht is ze elk uur wel wakker geweest. Pfff dus hahaha.. gelukkig ligt ze nu nog even te slapen na de 1e fles.

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen meiden!!

Vannacht vergelijkbare nacht gehad, maar lag er om 21.30u in, dus iets beter (meer) geslapen.
    Vandaag begrafenis in Dordrecht (komt manlief vandaan) en gelukkig wil mijn collega/vriendin op de jongens passen aangezien wij geen opa's en oma's hebben die dat kunnen...

@ Meikie: Micah heeft dat ook.... Ik hou vol door hem tóch in zijn bed te leggen en om de minuut terug te gaan. Dat werkt echt!!
    Sterkte, want een krijsend kind is echt niet leuk!

Ga er vandoor.. X ;)

Deel Deze Pagina