Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Fijn dat hij wel lekker is gaan slapen weer!
    Nee niet dichtgenaaid.. had een strakke slaapzak waardoor zijn armpjes wel langs zijn lijfje bleven..
    nu slaapt hij in een dikke slaapzak en met zijn armpjes onder het dekentje, die "stut" ik dan met knuffels zodat die in de weg liggen
    om zijn armpjes boven de dekens te krijgen haha.. en dan stop ik aan beide kanten nog een knuffel tussen het dekentje en de spijlen
    zodat het strak blijft zitten ;)
    zal anders morgen eens een foto proberen te maken!

Ik vind die buitenhuisjes net konijnenhokken hihi..

@ Fmt: Hoektandjes komen over het algemeen pas na de eerste kiesjes en die komen normaal gesproken pas op z'n vroegst rond 1 jaar..
    maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
    leuk dat je me hebt uitgenodigd op FB :D
    Lekker geshopt dus.. succes met opruimen morgen!

@ Rica: GEslaagde dag dus? :D

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Wens iedereen een fijne nacht!

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, nee ik heb één gekocht met die cupjes. Wat ik dan wel weer waardeloos vind is dat je cups alleen op het internet kunt bestellen via de nespresso site. Nee, ben heel slecht in cadeautjes bewaren tot de dag zelf;)!
    Eisprong, nee die voel ik niet.

Mbtc, Nespresso apparaat:). Sinds de geboorte van L. is hij opeens aan de koffie geslagen hahah.

Mum, haha zo heb ik L. ook in gebonden;). Knuffel er tussen en aan beide kanten twee hydrofiele luiers er tussen gepropt. Deed je dit bij zus ook? En zoja, wanneer lukte het dr om wel met dr armpjes boven de dekens te slapen?

Hahah wat betreft die buitenhuisjes helemaal mee eens. Hij slaapt bij ons op het kdv zo slecht, lawaai en veels te warm, dus ik dacht probeer het eens buiten.

Oja, hier ook een uitnodiging van J.udith, wie ben je:)?

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja jullie ook allemaal!!!!

Wordt een druk weekend! Eerst verjaardag daarna komt mijn broertje bij ons eten en logeren. Zondag verjaardag van mijn vriend...bezoek...pffff
    lekker vol dus;)
    Enne....niet te veel lullen hier hè! :p

Doeiiiiii

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Jeetje, dagje niet geweest...

Gaan naar bed, korte reactie. Wherona, ik maak zoete aardappel en die vries ik in, gaat prima.

Net lekker uit eten geweest, flesje wijn, dessertwijntje, veel gangen, heeeeeerlijk!

Fijn weekend allemaal

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja rianne daar las ik ookal over, en die cupjes zijn best prijzig toch!?? Maar is het niet zo dat ze nu ook in de winkel zijn of de namaak?staat me iets van bij?? naja ik weet wel dat dat idd een nadeel is...
    Ik heb hier zo'n ding die de bonen maalt en de melk stoomt, is ook wel lekker :)
    hoe vond hij zn cadeau dan!??? heeft hij je al getrakteerd!??

Ja weltrusten allemaal..ik wacht nog even..ik heb morgen nacht en moet dan ff lang uitslapen anders wordt het niks..heerlijk :):)

Nou ik heb het idee mn eisprong te voelen niet echt fijn!!
    Ik had dit in mn rondes ook altijd en hij klopte ook elke keer met mn ovutestjes.... Echt een kl*te gevoel maarja tis maar een half dagje :) hoop ik!

7. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @little angel, om vaker te kolven zie ik eigenlijk eerlijk gezegd niet zo zitten. Heb er eigenlijk ook wel weer vrede mee. Was op een gegeven moment alleen nog maar aan het kolven omdat ze niet vaak meer aan de borst kon ivm met werk. Dus ene kant geeft het ook wel weer rust. Ik zie/zag het eigenlijk niet zitten om het weer op te krikken om extra te kolven. Kijk het even aan. Ben nu de kv langzaam aan het opbouwen. Maar wil wel kijken of ik ’s ochtends nog bv kan geven. Tot nu toe wel. Heb vandaag 2x moeten kolven wegens spanning. Maar beide bakjes van 180 helemaal vol. De 1e keer was op het werk en was eigenlijk nog niet klaar maar had geen extra bakje mee (dom nou) en nu net even voor de nacht. We zien het wel en ben inderdaad al super blij dat ik het zolang heb vol gehouden.

Over de ontlasting ik geef cinababy. Dit werkt voor mij geweldig. Doe dit alleen als ze er erg last van heeft. Geef eerst 1x druppels en later heeft ze meestal wel een poepbroek. Dit kun je ook elk moment van de dag geven.

@DQ, wat ontzettend vervelend. Ik kan er ook niet altijd tegen hoor. Vooral niet als ik zelf ook moe ben. Maar een slechte moeder ben je absoluut niet. Hij moet ook leren dat hij niet altijd de aandacht kan krijgen die hij vraagt. Dus ook voor jou een digi *knuf*

@sahi, nog een fijne dag gehad?

@waterlelie, altijd goed, maar geloof dat manlief wel mee wil :D. Maar hou het in gedachten :D.

@Mbtc, heb ha gekocht. Maar de eerste keer wou ze het ook niet hebben. Dus net met de nutricialijn gebeld en ze zei langzaam opbouwen in combi met afgekolfde bv. Dus dit zullen we morgen proberen. Maar ben ook wel klaar hoor met de bv. Maar inderdaad vanwege de prijs zou je daar je best wel voor willen doen :S

@mum, hopen dat hij het doorzet. Kom je ook weer lekker aan je rust.

@gejanne, toegevoegd hoor :D

@altijd vrolijk, ben je nog geslaagd voor een slaapzak. Hopen dat hij vannacht lekker kan slapen. Ow lees net van niet. Ik heb zelf die van huggies. Te koop bij de etos en dan de nr 2 ofzo.

Mijn fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100002956832249#!/profile.php?id=100000690873351

@guap, is zeer goed gegaan dus. Fijn.

@Rrianne, alvast gefeliciteerd met je mannetje en een hele fijne dag toegewenst. Ik lees je reactie dat je het kado al hebt gegeven, moest wel ff lachen :D

@BabyR, wij gaan naar zuid frankrijk met de tent 3 weken. Heb net de camping besteld. We gaan wel samen met mijn ouders. Die staan er ook. Heb gewoon 3 weken maar weet niet of we deze helemaal vol gaan maken. Afhankelijk hoe het gaat.

Nou dames heb alles weer bijgelezen. Was inderdaad wel veel maar zeker gezellig. Vandaag lekker aan het werk geweest. Vanochtend nog wat aan het piekeren geweest over hoe en wat maar vanmiddag lekker niks gedacht en gewoon gewerkt. Wel even gekolfd want had ontzettende spanning ook vanavond nog even gekolfd had kluiten in het borst.

Manlief was vandaag vrij en is aan het klussen geslagen. Morgen gaat hij verder en ik even te shoppen. Maar even wat flessen bij halen en vooral slabben. Nooit verkeerd.

@all, even een vraagje. Ik bood Mirthe altijd 220cc aan. Nu vanavond even met nutricialijn gebeld voor advies maar zij zei 180+6 maar lijkt mij dat dit nooit genoeg is. Nu gaf ze aan om niet meer schepjes te doen. Maar dan meer water. Wat zouden jullie doen, qua cc en schepjes, want zie vanalles langs komen.

ga op bedje trusten allemaal.

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eff snel rea op dolfijnjes, ik heb begrepen dat als je meer schepjes in doet dat ze dan meer buikkrampen hebben. Ik zou dan meer water bij doen ipv poeder!

9. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Zo, en nu ga ik echt slapen :D

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik doe zelf 180+6, en als ze last heeft van harde ontlasting doe ik er dus meer water in..maargoed lois drink geen 220 cc leeg...180 is net genoeg voor haar.

11. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Hey dames!

Even geen fut om lang verhaal te typen. Beetje heavy avondje, zijn naar de school geweest van het busongeluk (waar mijn man ook heeft gezeten) en is heel dicht bij mijn schoonouders en vrienden zitten bij het rouwregister daar. Nou iig, heftig hoor.

Pffff....en nog wat frustraties met schoonmoeder en M. die super moe was en na zijn fles heel de tijd gehuild heeft....

Maar even snel dus. ;)

Dolfijnjes: 180cc+6 is ongeveer 205 cc in totaal in de fles. Maar mogen ze rond de 5 maanden nog geen 210+7 drinken??

Fb: Hier is de mijne http://www.facebook.com/profile.php?id=1074031290&ref=tn_tnmn
    Ben de laatste tijd niet zo actief geweest maar ga er weer eens nieuwe foto's op zetten. :)

Morgen ga ik weer wat bijlezen hoor!

Slaap lekker!

12. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    Dacht gisteravond even op zp te kijken.....even! Haaha dit is net te doen hoor zeker niet via mn gsm ;) dusssss rustig aan vandaag he dames!!!

@ little angel moet heftig geweest zijn op die school! Iedere X tranen in mn ogen als t op tv komt zo verschrikkelijk!

@ fles hier nog.volledig bv goed.volgehouden van jou hoor dolfijnjes en op is op toch! Heb zelf ook n periode gehad dat t minder was maar nu is de productie prima. Smorgens en savonds doe ik kolven omdat ik dan 'over' heb en savonds krijgt ze 180 met 3 eetlepels rijstbloem meestal drinkt ze dit echt niet weg! Ik zou bij de KV ook meer water dan schepjes bij doen!

@ Rrianne jou hubbie is vandaag jarig toch?? In elk geval gefeliciteerd!

Es kijken of ik mn bed uit kan en wat ik vandaag ga doen, weinig zin ;)
    En dus.niet te veel klesten hier he! Haha

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @angel, idd heftig! komt dan zo dicht bij he!

@voeding, doe hier 180 + 6. denk idd meer water dan exrta schepjes. ze drinkt het trouwens niet helemaal op haar. alleen savonds de papfles 180 + 6 + 2/3 rijstebloem.

hier heerlijk geslapen in t nieuwe bedje.
    vandaag naar de kraammarkt denk ik in beverwijk.
    staat moeder van vriend met een kraam en hebben nog steeds cadeaubon die we moeten inleveren. hopelijk heeft ze nog iets leuks mee!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Lig lekker met vriend en Yanna uit te slapen, dus nu op de telefoon.
    Ik ga straks of vanmiddag nog wel even uitgebreid reageren en vriendjes toevoegen op FB.
    Ik las over de hoeveelheid cc's: je kunt toch gewoon zien wat ze drinkt van 210/7? Wat overblijft is ook best.
    Je kunt alleen BV en KV niet echt vergelijken met hoeveelheid, Yanna dronk toen met 8 weken 7x150 cc BV, met KV op 10 weken was het 5x 120/4.

Maar goed, zo nog even ochtendje scouting (ben gevraagd en ben pas per 1 april gestopt ;)), heb er ook wel zin in, neem Yanna lekker mee in de wagen :)
    Dus ik kom later uitgebreid reageren.

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Morgen!

Littele angel, heb je toegevoegd op fb! En lijkt me nog erger om het live mee te maken....oh ik zie het helemaal voor me... al de mensen die aan het rouwen zijn....

Rrianne, gefeliciteerd met je vriend! Fijne dag!

mbtc, have fun in Beverwijk! Zelf nooit geweest, ik denk dat ik gek zou worden van al de leuke dingen hihi...ik zou me suf kopen aan 'rommel' :D

Wapje, relaxxxxxxx:D

Nou, hier ook dingen te doen. Even gauw langs de zonnebank en boodschappen doen. Begin vd middag dus naar de verjaardag.

Laters

16. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Even snel want ben met de fles bezig. Dolfijnjes volgens mij zijn er meerdere onder ons die 210 + 7 scheppen geven. Wij ook met de laatste fles. Nu is G wel zo dat hij laat staan als hij echt niet meer hoeft. Volgens mij mag het officieel niet maar ja er mag wel meer niet toch? Lekker naar je eigen gevoel en je meisje luisteren.

17. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ook ff snel een reactie, belooft weer een mooie dag te worden

Dolfijnjes, hoe pakken jullie de reis naar zuid frankrijk aan? Gewoon heel vaak stoppen?
    Welk plaatsje gaan jullie?
    Wij naar langeduoc

Rrianne, gefeliciteeeeeeeeeerd met je lover!

LittleAngel, zeker heftig!

Iedereen fijne dag!

18. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    goedemorgen,

Heerlijk beetje uitgeslapen. Gisteravond bij me vriendin geweest. Super gezellig. En ze vond het ini mini babypakje heel leuk.

Vandaag verder lekker rustig aan. Vanavond avonddienst en gelijk morgen weer vroeg. Gelukkig vanavond maar tot negen.

@babyr: hier geven wij al heel lang de laatste fles 210/7. Gewoon naar je kindjes kijken wat het beste is.

@littleangel: Pfff wat heftig zeg zo dichtbij. Krijg er ook nog steeds rillingen van als ik er aan denk.!

@sahi: veel plezier bij de scouting.

@mbtc: leuk hoor zo'n markt. Ik zou me ook suf kopen. Geniet ervan.

@waterlelie: drukke dag dus.,nou lekker van het zonnebanken genieten.

@rrianne: gefeliciteerd en een fijne dag.

Zo tijd voor een bakkie. Wachten tot manlief er weer is. Is al fietsen met een vriend. Dan kan joël lekker met hem onder de douche. Fijne dag allemaal

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, die cups zijn 0,35 cent p.s, maar N. is geen dikke koffie drinker, dus prima te doen:). Hij is er helemaal happy mee! Ik drink geen koffie.

Rica, wat was de reden van 200 cc? Want denk dat dit voor vele de reden is geweest om terug te kunnen van 5 naar 4 flessen? Hier krijgt L. een fles van 210/7 niet leeg. En als hij leeg komt, dan spuugt hij erg veel.
    Lekker shoppen vandaag!

Litlleangel, kan me voorstellen dat dat heel heftig was! Je link van fb doet het niet.

Mbtc, veel plz in Beverwijk!

Sahi, heerlijk lekker uitslapen.

Bedankt voor de felicitaties:).

Wat een korte nacht, om 23.30 de ltste fles, om 00.30 op bed en om 04.30 was mnr er alweer, nog kunnen rekken tot 06.30, toen maar ene fles en hopen dat hij nog wat langer ging slapen. Nog 45 min geslapen en toen was hij er klaar mee. En mama, mama heeft helemaal geen last van een ochtendhumeur;)

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hier ook even snel, uitgeslapen tot kwart over tien :) heerlijk. Wel overal spierpijn :p

Hier vandaag wat verjaardagen en daarna lekker genieten van het mooie weer.

Ik zal dus niet veel kletsen vandaag (en morgen).

Heb 2 mensen toegevoegd of facebook. Ga vanavond even uitgebreid kijken.

Doei doei

Deel Deze Pagina