Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Goeiemorgen!

Mijn meissie lijkt weer opgeknapt ;) dus wat het is geweest??

@ Lolly: Brr krijg de rillingen van een kinderhospice, mijn oma heeft de laatste week van haar leven in een hospice
    doorgebracht en dat is echt vreselijk.. kinderen zouden daar echt NOOIT moeten mogen komen.

@ Rica: Nee idd daar zou ik niet aan moeten denken.. hopelijk hebben we het nu gehad!
    :O ik was helemaal uit mijn plaat gegaan denk ik als iemand anders zijn of haar vinger in mijn kind zijn/haar mond stopt!

@ Littleangel: haha ja dat zpou helemaal handig zijn een wasmachine die zelf de was ophangt!
    een verre reis? waar moet ik dan aan denken? hihi ben nieuwsgierig!
    ik zou idd beginnen met 1 of 1,5e schep..
    D.elani krijgt er inmiddels 5 hihi

@ Misja: Werkze!

Hier een topnacht :D hij was gisteravond héél onrustig en was ontroostbaar, echt zo onrustig als in het begin..
    toen heeft hij om 20.45 uur zijn laatste fles gehad en kwam pas om 07.30 uur!
    Wat een verschil met een week geleden, toen kwam hij na een fles om 23.00 uur gewoon nog om 4 uur!

Zijn er trouwens meer gefrustreerde kindjes?
    Als ik D.elani op de grond op t kleed leg of in de box dan draait hij binnen no-time op zijn buik en gaat dan liggen brullen ;)
    hij wil zoveel maar hij kan het nog niet..
    in de wipstoel vind hij ook niks dus dat beperken we tot de momenten dat hij fruit of groente krijgt.
    nu ligt hij te kletsen tegen de beestjes aan de mobile van zijn schommelstoel dus het is heel even rustig..

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mum, fijn dat je meisje wat beter is! Gefrusteerd kindje ken ik wel. Idd meteen op de buik draaien en dan iets willen hebben wat vóór hem ligt. Heel hard zijn best doen en dan alleen achteruit kunnen gaan. Zo sneu, maar het hoort er allemaal bij denk ik dan.

Gefrusteerde mama hier ook even. M zit er behoorlijk doorheen, op zijn werk is het echt niet leuk en we wachten op de uitspraak van het UWV of de ontslagvergunning verleend wordt. Helaas is M iemand die zich door zoiets 24 uur per dag laat beïnvloeden waardoor ik al een week of 2 met een lusteloze, chagrijnige vent thuis zit. Vanochtend vroeg ik of hij voor Timo uit bed wilde gaan zodat ik nog even kon blijven liggen (ik was er gisteren heeeeel vroeg uitgegaan en vorig weekend mocht hij ook beide dagen blijven liggen omdat ik hem zo sneu vond), nou met moeite en met een kop vol onweer ging het nèt. Daarna is hij weer gaan slapen en dat doet hij nu nog. Terwijl er zo vreselijk veel te doen is. Hij moet solliciteren, de boot moet 7 april weer het water in en daar moet nog aan geklust worden. En het gewone leven gaat ook verder, maar dat lijkt een beetje op mij neer te komen... En ik heb het ook heel druk en loop op mijn tandvlees, maar dat begrijpt hij nu even niet.
    M heeft echt zijn stemmingen en die hebben vooral met zijn werk te maken. Ik hoop dus dat hij snel een andere baan heeft, dan is hij weer gezellig en kan ik ook weer ontspannen.

Ok, dat was mijn frustratie. Verder gisteren leuke dag gehad, met opa's en oma's wezen wandelen, opa met Timo in de draagzak. Daarna pannenkoeken gegeten, Timo deed het super en was echt heel leuk. Helaas 's avonds niet willen slapen, oververmoeid denk ik. Maar vannacht wel gelukkig.

Vandaag huishouddagje. Net badkamer gepoetst, ben nu was aan het ophangen. Moet alleen stil doen met 2 slapende mannen...

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@eb, ik wil je even een digiknuff geven, want dit is geen doen voor jou.

Hier gaat het verder lekker. Verplicht thuis zitten ivm met storingsdienst van vriendje.
    Maar goed elynn slaapt, chiel kijkt een filmpje, hij achter de pc en ik de ipad haha. Het regent nog niet, maar ziet er erg saai uit her buiten. Gelukkig vanmiddag zwager en schoonzusje even op bezoek :)

4. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Hallo dames,

kom alleen ff zwaaien, mams is al hier vanaf vrijdagmiddag, die is mee gaan zwemmen gisterochtend. Gistermiddag paps gekomen, hebben we hele avond gekaart en vandaag nog rest van de familie voor hubbie's verjaardag te vieren...druk dus en weinig PC tijd, kwam ff hgewicht doorgeven dus dacht ff zwaaien...Reageer ik morgen weer ff op jullie!

Groetjes
    Kristel

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mum, aah sneu. Fijn dat ze weer opgeknspt is. Klinkt als een heerlijke nacht! Hier wil L. juist het liefst de hele dag in de wipstoel/zitten, liggend is het binnen 10 min. huilen. Rollen, wat is dat? hahaha, vind hij nog niet interesant.

Rica, nee, je overdrijft helemaal niet. Ik vind het ook niks, bha!

Littleangel, hihi jij ook een jongentje wat graag vermaakt word? Kom maar een kopje halen hoor! Nee, alleen in Adam bij de bijenkorf en online.
    Heb ik jou al op Fb?
    Ik ben trouwens eerst met één schepje begonnen (rijstebloem).

Eb, wat een rot-situatie. Wel erg herkenbaar! Dat hij maar gauw wat anders mag vinden. Knuff!

Hier even samen op de bank. L. is erg uit zn doen dit weekend. Slapen is een drama, hij komt maar niet in slaap en als hij eindelijk slaapt dan is hij na 40 min. weer wakker. Vanmorgen is het ook niks, brult alles bij elkaar, echt ontroostbaar. Dat het maar snel weer over mag zijn. Gelukkig komt vriendlief zo weer thuis van voetbal. Huis moet nog aan kant, want vanmiddag vieren we L. zn verjaardag.

Vaneke, zit E. toevallig ook alweer in dit sprongetje?

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, gefeliciteerd met manlief! Klinkt als een gezellig weekend

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ EB: Dikke knuff.. ik ken het, Hier ook zo'n vent die zijn frustraties van werk oid mee naar huis neemt en dan ben ik de pineut!
    heerlijk gewandeld dus.. Succes met poetsen vandaag!

@ Sjoon: Lekker zo'n off-dagje! hier ook!

@ VanEke: Gezellig familieweekend! Hubbie vandaag jarig? gefeliciteerd!

@ Rianne: Hmm zo zijn L. en D. toch wel erg verschillend dan ;)
    lastige dagen zijn dat he, erg vermoeiend! Have fun met het vieren van je vriend zijn verjaardag!

Hoop verjaardagen dit weekend..
    wij hadden dit weekend helemaal niks op de planning, nog even van genieten want vanaf nu zitten alle weekenden vol tot eind april
    geloof ik ;)

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede middag dames,

Gisteren bij mijn oma op bezoek geweest, mensje werd 75 jaar. Best grappig op 4 generaties op de bank te zien zitten, hahaha. Ik spring er sowieso uit met me haartjes. Ben net een punker (dat zijn de woorden van me oma). Maar ze heeft wel gelijk, ik hou van extreem. Alleen kan dat volgend jaar denk ik niet echt met me trouwen, hihi.
    Straks gaan we nog even weer kijken bij ons nichtje, hopelijk kan ik haar dan nu wel vasthouden. Voor de rest is het vandaag was dag L

@ Mumtobe: Welke maat heb jij dan genomen van de zwemluiers? En wat je zegt, er zijn mensen die hun kleintje daarop laten slapen. Tis gewoon een houten plankje :O. En hier ook een baby die erg graag bezig gehouden wil worden. Hij is snel uitgekeken op alles. Wordt tijd dat ie kan zitten/kruipen /wat dan ook.
    @ Mbtc: Hopelijk wordt je appartement snel verkocht. Had nog nooit gehoord van zee astma, maar kan me voorstellen dat ze er erg veel last van heeft
    @ Fmt: Veel plezier/succes met de verjaardagen.
    @ Rica: Ik zou ook boos worden hoor, maar ik heb een mannetje die steeds iedereen zijn vinger pakt en in zijn kwaakje stopt. Nou was mijn fam hun handen als ze hem overnemen van me, dus daar maak ik me geen zorgen om. Maar een vreemde, ja dat is een ander verhaal.
    @ LA: Welke maat heb jij gekocht van de huggies? Ik heb staan te lezen op al die verpakkingen, maar kom er niet echt uit. Collin is nl heel tenger, zit nu in de pampers ook nog in maatje 3. Ik zou rijstebloem langzaam opbouwen. Ga ik hier ook doen, als meneer nou eens gepoept heeft. Dan kan ik zien hoe hij erop reageerd.
    @ Misja: Werk ze!
    @ EB: Sterkte meid, ik herken dat wel hoor. Maar je moet ook gewoon zeggen dat je op je tandvlees loopt. Anders ben je straks verder van huis.
    @ Sjoon: Hier ziet het er ook zo donker uit, heel saai. Heb jij nog lekkere taart recepten? Zien er van jouw altijd zo lekker uit. Of een site waar ik wat kan vinden.

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Altijdvrolijk: ik maak altijd een basisbiscuit, en doe daar veschillende vullingen in. Net waar ik zin in heb of wat mensen lekker vinden!

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rica, ik heb het nog niet meegemaakt, maar zou zeker uit mijn laats gaan als mensen hun handen maar in haar mond stoppen. Ik vind dat ranzig, je weet niet of die mensen hun handen wel gewassen hebben.

@ EB, hoop dat je snel weer een gezellige vent thuis hebt, dit is ook niks.

@ dolfijnjes, kreeg tranen in m'n ogen over jouw borstvoedingsdilemma. Ging weer even terug in de tijd, heb zo gebruld toen ik moest stoppen. Dus lekker brullen en je ziet gelukkig al snel de voordelen.

Donderdag en vrijdag hele dag gewerkt en dit weekend is m'n vriend aan het werk, gezellig dus. Enige voordeel is dat wij geen kinderdagverblijf nodig hebben op deze manier. Kijk enorm uit naar onze vakantie, nog drie weken en dan zitten we in het vliegtuig.

Zie dat er al veel over zijn naar het buggydeel. F is nu 62,5 cm en heeft nog zeker 15 cm over oven haar hoofd. Die blijft voorlopig dus nog in de kinderwagenbak (mura). Heb de stokke prampack tweedehands gekocht, dan kan onze mura veilig mee op vakantie.

Ik heb gisteren perenhapjes gemaakt en de bakjes gevuld, maar het is super vloeibaar. Nu doe ik er maar liga in, gelukkig eet ze dat goed. Ben eigenlijk benieuwd of er meiden zijn die nog niet bijvoeden met fruit of groente? Ik wil met groente pas na de vakantie beginnen, dan is ze ruim 5,5 maand. Dit is toch geen probleem? Wil haar liever verse groenten geven en zie mezelf in de vakantie niet elke avond staan koken.

11. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sjoon: thanks, wist zelfs niet welke basis ik moest gebruiken
    @ Daantje: ik geef heel af en toe fruit, eigenlijk ben ik nog niet begonnen met bijvoeden. Collin krijgt lekker alleen nog melk ;). Snap dat je er geen zin in hebt, als je vakantie hebt om van alles te koken.
    En als jouw kindje het ook alleen op melk goed doen, kan het geen kwaad hoor om te beginnen met 5,5 maand

12. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ Lolly wij wonen zelf in den Bosch maar mijn schoonzus en zwager wonen wel op redelijke afstan van mappa mundo. Wij zien wel altijd foto's ervan voorbij komen maar waren er zelf nog niet geweest.

@mum fijn dat het wat beter gaat met je meisje en geniet van het geen plannen hebben dit weekend haha

@eb knuffel voor jou vervelend dat m het niet af en toe los kan laten hoe vervelend het ook is sommige dingen moeten gewoon even door.

@zwemluiers wij hebben die van de kruidvat tot 14 kilo volgens mij?? zit een goede elastiek in om het maar zo te zeggen dus passen prima en g zit ook in mt 3 van pampers kan het even niet zeker checken want ze liggen op de kamer van slapende G

Facebook ik heb vanochtend wat mensen toegevoegd en door de omschrijving van je uiterlijk altijd vrolijk weet ik wie jij bent op Facebook haha en de paarse badjas heb ik ook ontcijferd nu

Hier weer klaar voor de zoveelste verjaardag alweer dit weekend. Even wachten tot G wakker is.

Oh en @rica je hebt helemaal gelijk snap je frustratie!! Hier gisteren mijn schoonzus ook. En die rookt ook nog lekker die nicotine vingers in de mond. Nou pakt hij ook alle vingers vast en wil hij ze meteen in zijn mond maar dat laat je dan toch niet toe??

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ben nog even bij vrienden, maar wilde hier even bijlezen. Dus even op mn telefoon ;)
    Lolly: ik wilde vooral even tips voor t reizen en wat jullie doen met de KV in t buitenland.
    Zwemluiers: van kruidvat heb je maat small dat is tot 12 kilo. 1 size fitts all dus ;)

Verder weet ik t even niet meer ;)

Yanna weer supergezellig en lekker aan t breakdancen hier in de box ;)

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @rica en een rustige nacht gehad?

@misja werkse vandaag.

@elisabethbas jeetje wat ontzettend k*t allemaal. Is het zeker dat de ontslag vergunning erdoor komt? Hopelijk heeft hij snel weer een baan.

@altijdvrolijk wij hebben de zwemluiers van de kruidvat en dan de small.

@sahi wij gaan rond een uur of 12 's nachts rijden is de planning en zolang als Fabian en Lucas slapen rijden we door. Worden ze wakker gaan we ergens ontbijten de kids aankleden en dan rustig aan naar de plaats van bestemming. Zo zijn we hopelijk voor de spits parijs voorbij. Kv heb ik eerlijk gezet nog geen eens over nagedacht. Ik denk dat we flessen water halen en in de stavaraven zit een magnetron.

Straks als lucas wakker is maar eens spullen bij elkaar zoeken. Morgen lekker naar cp ik heb er zin in.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #4315 fairy2011, 18 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
    @ altijdvrolijk, ow dus ik ben niet de laatste hier haha. Ik geef haar ook fruit en voor de rest nog niets.

@ lolly, veel plezier!

Voor de zelffruithapjesmakers: hoe doen jullie dat als een fruithapje heel dun is? Altijd banaan erdoor of liga? Bv een perenhapje is zo dun dat hij bijna door een fles zou kunnen geven. Maar wil niet overal banaan door gooien.

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    even snel alleen op Daantje:

Rijstebloem erdoor ;) maakt veel dikker als liga of banaan en is niet zo verstoppend..

17. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    hier weer even een berichtje van mij, ik leef nog hoor.... Ben wel een soort van gesloopt....:)

@ Rrianne, gek geluid is dat he die mixer.... Was de taart wel lekker?:)

@ Sahi, wil je ook mee doen met de afvalclub? Normaal stuur ik dan zaterdagavond een een pb als herinnering om te wegen. Alleen door werk is dat de laatste 2 weken niet gelukt. Ik pas op maandag het lijstje 1x aan dus tot dan kan je alles nog doorgeven. Mocht je meer willen doen wil je dan ook je doelgewicht even doorgeven? ;)

@ Mum, doe maar rustig aan hoor. Als je weer toe bent aan dat soort dingen hoor ik het wel en kan je er natuurlijk weer gewoon bij. Eerst andere dingen verwerken en een plekje geven en dan komt de rest weer :)
    Hoe is het nu met je meissie?
    O lees net dat ze is opgeknapt....
    Hier ook een gefrusteerd mannetje af en toe. Maar Jordy rolt ook gewoon door.... van rug naar buik weer door naar de rug en weer door naar de buik.... tja zo kom je ook een heel eind hahaha
    Wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad, wat kan je daar dan ineens van genieten he ;)

@ Rica, vervelend is dat he.... Hier gelukkig nog niet meegemaakt (waar ik bij ben dan), maar snap helemaal hoe je je voelt. En NEE je overdrijft niet :x

@ LA, als wij naar België moeten komen, moet jij eerst naar NL kome hoor.... Voor wat hoort wat hahaha :p
    Wij hebben gewoon gelijk een lekkere papfles gemaakt vor Jordy, maar ik weet van M. van Wapje dat ze heel erg moest wennen aan de pap en het vaak nog niet hoeft. Dus kijk naar wat voor jou kindje werkt....;)

@ Misja, hoe was het op je werk? Ik gisteren keihard moeten werken. Gelukkig redelijk kunnen slapen en vandaag zeer rustig aan gedaan. Bijna iedereen gebadderd en lekker uit laten slapen ;)

@ EB, ach wat kunnen mannen dan ineens meuten he.... Natuurlijk heeft ie het nu even zwaar, maar je het leven gaat inderdaad door. En wij mama's moet alles wat dat betreft maar aan kunnen, maar mannen.... Dikke digiknuf voor jou hoor!!!
    En ja voor T. moet je zachtjes doen, aar voor je andere mannetje niet hoor. Die had lang genoeg geslapen ;)

@ Sjoon, toch is het af en toe heerlijk die verplichte thuisblijf dagen. Even nergens heen en lekker in huis keutelen....:)

@ Vaneke, Zwaai terug!!! Thanks voor je pb!!!

@ Rrianne, het klinkt bij L een beetje alsof hij nog erge behoefte heeft aan inbakeren..... Slaapt hij nou nog in de puckababy? Nee toch? Sliep hij daarin wel goed? Als hij toch nog niet rolt kun je het nog gewoon proberen....:)Ik heb ook zo'n boekje over regelmaat en rust (gewonnen bij koffietijd...). Die mag je als je wil wel vasn me lenen, moet ik alleen even kijken of wapje hem al uit heeft :D
    Ook voor jou een hele dikke digiknuff....

@ Daantje, flauw hoor dat je in de vakantie niet wil staan te koken iedere avond... :p Lekker hoor dat je meissie nie in de wagenbak past. Wij hebben de wagen gisteren ook omgebouwd, die bak kon echt niet meer.... Zie foto, hahaha
    Bekijk bijlage 231390

@ Lolly, lekker hoor naar CP. Gaan jullie een midweek?

@ Daantje, wij doen er meestal liga door, maar je kunt er ook rijstebloem doorheen doen ;)

Zo iedereen weer gehad geloof ik.....
    Hier een druk weekend gehad met werk. Toen ik gisteren op mijn werk was belde mijn vriend op dat Jordy alleen maar aan het krijsen was. En ik hoorde hem inderdaad op de achter grond. Hij wist niet meer wat hij moest doen.... Dus ik gezegt maak maar een kleine fles met extra water en geef die maar. Ik ondertussen even naar huis gereden. Toen was Jordy stil. Toen maar lekker in bed gelegd en daar heeft ie goed geslapen.
    O hij is wakker... Ik kom later terug....

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mum, thanks voor de tip! Dat ga ik proberen.

Meikie, sorry lig helemaal in een deuk om die foto!

19. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    meiden ff een berichtje van hier..

Ik ben gisternacht en gister de hele dag zooo ziek geweest..alleen maar spugen en op de wc gezeten...alles wat ik at een broodje en plakje ontbijt koek zijn er net zo hard weer uitgekomen, hield niks binnen ook water kwam er weer uit...dus werd best zorgelijk op een gegeven moment..ik wilde vandaag ff afwachten maar eindelijk blijft er iets in..aners had ik denk ik naar de hap gemoeten!! dus meikie...ik weeg deze week ff niet, volgende week weer...hopelijk ben ik morgen een stuk meer opgeknapt, want manlief moet dan weer werken..fijne dag nog vandaag:D

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @meike wat een leuke foto haha :)

@lolly veel plezier in cp.

@linda joehoee gevonden ik ben die met de paarse badjas haha.

@daanquinty beterschap~

@rica hier mijn schoonmoeder op dag 2 :$, schrok me de echt te pletter, gelukkig heeft mijn vriend haar duidelijk gemaakt dat we daarvoor dus een speen gebruiken en geen vingers. Echt ik snap dat je boos bent. De zwangerschapshormoon kwam mijn oren uitblazen haha...

Deel Deze Pagina