Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dq, beterschap!

Meikie, hilarisch die Jordy. Ja, die mag wel in de buggy. Heb me niet kunnen wegen vandaag, batterij van de weegschaal leeg. Volgende week weer!

Hier, we hebben het uitgepraat. Nu is het weer goed.
    Heb de babycook schoongemaakt en ontkalkt. Gaaf ding hoor, heb zin om hem te gebruiken. Verder was gedaan, opgehangen, kleren opgevouwen, allemaal met Timo erbij. Die vermaakte zich prima door naar mij te kijken. Heeft 2x2 uur geslapen, heerlijk!
    Nu gaan we boodschappen doen.

Daantje, ik had ook perensap vandaag! Rijstebloem stond boven, dacht dat het zo wel zou gaan, maar niet echt. Volgende keer prak ik een rijpe peer met een vork, dat zal ook wel gaan.

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zitten jullie nou gewoon mijn mannetje uit te lachen...:(
    Hahaha, het past echt niet meer he.... Hahaha

@ EB, dat is toch het leukste van ruzie!!! GOEDMAKEN!!!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meikie: je kan ook op het topic een herrinnering doen toch? Of gewoon dat iedereen het zelf onthoud. Ik wil wel meedoen, wie weet is het een goede stok achter de deur.
    ik zal je zo pb'en
    haha, die foto! :D

lolly: thnx voor de tips. Misschien gaan wij wel rijden als Yanna haar nachtslaap in gaat, want dan slaapt ze zowat 12u achtereen.
    maar over 3 maanden kan alles weer anders zijn ;)
    Die KV kwam vanmiddag ineens, toen mn vriendinnetje erover begon.

DQ: balen dat je zien bent/was :S Beterschap!

rica: ik snap je reactie wel hoor! Als het nou goede bekenden zijn of de familie... maar zomaar op een verjaardag!

EB: heb het even niet meegekregen, maar fijn dat het weer goed is! Had wel een beetje bijgelezen hoor, maar was bij vrienden ;)
    hier ook wel eens vreselijke discussies, grrr

jeutje die Yanna ligt een herrie te maken in de box!!

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Altijdvrolijk: Hopelijk is het over als ze kunnen zitten/kruipen want meestal willen ze dan staan/lopen haha
    hier ook in eerste instantie maat S. maar ik gebruik ze eigenlijk nooit ;)
    wij zijn ook pas met 5 maanden echt dagelijks gaan bijvoeden!

@ Daantje: oei dat is niet gezellig als je elkaar zo afwisseld.

@ Lolly: Alvast heel veen fun op CP, heerlijk, ik ben jaloers!

@ Meikie: Ja je hebt gelijk hoor, maar voel me wel zwak, want ik was degene die met het "ik-moet-in-april-in-shap-zijn" kwam ;)
    en ik moet nog steeds over 5 weken in galajurk.. én speechen dus alle ogen op mij gericht.. :$:)
    D.elani rolt ook wel door maar dan weet hij zijn richting niet te bepalen haha en dan komt hij nog niet waar hij wezen wil
    (meestal de speelgoedkast van D.imara)
    hihi die Jordy in de bak.. D.elani heeft gelukkig nog wel meer ruimte!
    maar de bakken van Quinny zijn erg klein he.. die van de Mura is een stuk ruimer!
    Fijn zeg dat je even tussendoor naar huis kon voor Jordy gisteren!

@ Dq: Beterschap, dat klinkt alles behalve fijn!

@# EB: Productief dagje zo :D
    fijn dat jullie het hebben uitgepraat!

Gisteravond voelde ik tandje nummer 2 bij mijn kleine mannetje!

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje en altijdvrolijk, hier ook nog niet veel bijvoeding. Af en toe een groentehapje, half potje, fruit zijn we mee gestopt.

Meikie, ja ik denk het soms ook. Maar ook met de puckababy blijft hij 's nachts onrustig. Heb het een aantal keer geprobeerd, inmiddels heb ik hem verkocht op MP. Hij gaat richting de 6 mnd en het zal uiteindelijk alleen maar moeilijker worden om hem af te bouwen ben ik bang. Rust en regelmaat, pas ik toe in de zin van, slapen, schone luier, voeden, spelen etc. Maargoed, ondanks dit blijft het wel erg moeilijk, icm kdv, opa's en oma's etc etc. Heb jij het boekje van Ria blom?
    En is het niet juist zo dat hij dan ook veel moeite zou hebben met het inslapen? Dat is meestal geen probleem namelijk. Het is vooral het doorslapen.
    Hihih, die foto van J. wat lijken ze dan ineens groot he?

Bijten jullie kids ook zo op de speen? Ook 's nachts, ligt hij te huilen, geef ik hem speen, ipv dat hij er dan lekker op gaat liggen sabbelen, ligt hij er uitgebreid op te kauwen en ondertussen maar jengelen hahah.

Wat betreft de perenhapjes, is het niet een idee om ze te raspen met het fijnste stuk? Ik doe dit vaak zo op het kdv en heb nooit het probleem dat het te waterig is.

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Rrianne, hier is het ook het doorslapen wat het probleem is/was. Ik wil je wel een paccodoek opsturen om te proberen? Al is het maar voor de nacht....
    Wapje, van wie was dat boekje? Was niet van Ria Blom, maar stond wel boeiende info in...:)
    En ze lijken inderdaad snel groot....

@ Mum, wij hebben een mutsy, maar ook die bak is erg klein... Vind het wel zonde dat hij er echt niet meer inpast. gelukkig kan de wandelwagen behoorlijk plat.... Handdoekje erin om nog wat vlakker te maken en dan maar weer wandelen ;)

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    litle nee dat doe ik in een fles van 200cc+6 en 3 schepjes....
    soms drinkt ze alles op en soms laat ze wat staan...

meikie hahaha zo ziet het er bij ons ook uit, opgekrult in de wandelwagen bak haha!
    Ik ga mij morgenvroeg wegen, heb nacht gehad en ben dan nooit helemaal helder.

ga weer de nacht in maar zonder lappie dus lees morgen verder !

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hallo meiden!
    Wat is er hier weer ongelooflijk veel geluld hahaha!
    Heb alles gelezen maar niet alles onthouden dus reageer ff op de laatste berichten

Mum, wat lekker dat ze weer beter is! Scheelt een hoop stress!

EB, Gelukkig is het weer goed tussen jou en M!

Meikie, hahahahahah die foto hahahahahahaha ik ga stuk :D

Rrianne, hier ook nog weinig bijvoeding, heel af en toe wat groente of fruit

De rest ben ik vergeten sorry!

Meiden, pffff ik lees en hoor overal dat er meiden zijn bevallen. Ik wil dan ook zooooo graag!
    Heb echt weer de kriebels. Maar ik wil echt wachten tot R wat ouder is. Klinkt een beetje tegenstrijdig hahaha!
    Het lijkt me gewoon weer zo mooi..

Wie heeft dit nog meer?
    En wanneer zijn jullie plannen om voor een 2e te gaan??
    Ik dacht zelf eerst einde van dit jaar, maar als we weer zo'n geluk hebben dat het in de 1e ronde raak is, dan wordt het weer een oktober kindje en dat vind ik niet echt leuk.. Dan zijn ze zo snel op elkaar jarig.. En december lijkt me ook niet zo handig ivm de feestdagen. Mij lijkt een mei kindje wel leuk, maar goed we hebben het natuurlijk niet voor het zeggen!!!

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Babyr: wij zouden ook wel weer willen hoor, maar wil sowieso die 9 maanden ontzwangeren en ons huis is eigenlijk te klein voor nog een baby.
    Nu dat gedoe met die spiraal, we dachten er bijna aan het er uit te halen en te zien wat er gebeurt, maar ik durf nog niet zo goed alweer...
    Ook lekker dubbel dus ;)

We liggen al in bed! Vriendje voelt zich niet zo leker, dus zijn wel in bed tv gaan kijken. Gezellig :)
    Dan zie ik obese en vind ik mezelf ineens niet meer zo dik, haha!

Weltrusten allemaal!

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Hier geen speen dus ook geen gekauw erop..
    Hij wil 'm echt niet..

@ Meikie: ow haha dacht echt dat het een quinny was..
    ja lastig he als ze zo snel uit de bak groeien :( Dimara was er ook snel uit..
    nu hebben we een andere kinderwagen en die bak is groter!

@ Rica: werkse!

@ Babyr: Plannen is idd lastig ;)

@ Sahi: Slaap lekker!

11. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames,
    Gister niet zo druk zag ik wel op de pagina. Scheelt weer bijlezen :D

@meikie, ben je het weekend wat doorgekomen met het werken? Moest wel ff lachen om je foto hoor. Komisch gezicht zo :D

@Rrianne, ja ben inderdaad de bv aan het afbouwen. Ik heb helaas niet genoeg voeding meer. Maar kan gelukkig ’s ochtends de borst nog geven.
    Dus wil dit eigenlijk wel zo houden. Daarnaast kolf ik nog gewoon ’s ochtends als ik van bed kom en ’s avonds als ik op bed ga om de spanning eraf te halen.

@sahi, bedankt voor je uitleg. Dan is het even duidelijk. Het is toch weer even uitvogelen qua voedingen en verhoudingen.

@sjoon, jij werkt niet toch, dan is het inderdaad zeker lekker om dan even wat tijd voor jezelf te hebben. Groot gelijk.

@mum, hoe is het met je meisje. Al wat beter en de koorts weg? Ah ik lees al dat ze weer beter is:D

@Rica, ben het helemaal met je eens. Ze bouwen wel mooie antistoffen op maar als het niet nodig is dan liever niet.

@la, Qua kv doe ik nog steeds half om half zeg maar. Maar bouw het wel langzaam op. Ik heb met de rijstebloem gewoon eerst 2 schepjes en later 3.

@EB, wat vervelend. Ik herkend het een beetje. Nadat S het heel druk heeft gehad tijdens de winter was hij ook lusteloos en had ik het zelfde. Van neem even wat zorg uit handen dan heb ik ook even tijd voor mezelf.

@vaneke, nog een gezellige dag gehad vandaag?

@daantje, wat een lekker vooruitzicht.

@lolly, vaak hebben ze daar in frankrijk ook vanalles wel uit ervaring. Maar weet niet wat ze hebben qua voeding. Maar zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon de normale voeding meenemen die hij anders ook krijgt. Veel plezier in cp. Lekker genieten.

@dq, Beterschap meid, het heerst op het moment heel erg de buikgriep.

@babyR, met een worddoc. ernaast lukt het prima, maar op de telefoon word het al minder hoor. Ik wil over een kleine 2 jaar ofzo weer kijken. Dat lijkt mij leuker als er wat tijd tussen zit. Moet er nu nog niet aan denken. Lijkt me wel weer leuk om zwanger te zijn maar wil eerst genieten van ons meisje.

@hier, gister dus ff geshopt. Dit was goed geslaagd. Heb de dingen die ik moest hebben. Maar verder geen kleren geshopt. De combinatie met kunst en bv gaat goed. Had vanavond in de laatste fles 150+5 en de rest bv. Vanochtend hebben we hier eerst visite gehad. Waren vrienden van so. Was super gezellig. Vanmiddag tussen de buitjes door naar m’n ouders gelopen en hier de hele middag geweest. Was wel gezellig. Manlief was thuis aan het verven en hebben nog met z’n allen gegeten. Dus een heerlijke zondag.

Maar zal zo op bed het is alweer laat. Morgen ochtend weer werken.

12. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @babyR, Wij gaan naar Savines le lac. Hoe we het gaan aanpakken weet ik nog niet. Mijn ouders gaan al jaren naar die camping en wij zijn er ook al een aantal keren geweest. we hebben in ieder geval een dakkoffer en hopen zelf alles mee te kunnen nemen. maar we zien wel. Mirthe is dan ook weer ouder. ik denk dat we het er lekker op aan laten komen en inderdaad nachts proberen te rijden maar eigenlijks doen we dit altijd al.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Baby r, erg he..je bent zo aantal pagina,s verder...
    Wij ook einde dit jaarrond oktober denk ik? Tja vorige keer ging het bij mij ook best snel maar je weet nooit of het nu ook zo zal zijnn dus mij maakt niet uit welke maand, maar snap je punt.

Ben toch even stiekem op telefoon aant spieken...

14. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Hallo dames!

Er is niet zo veel gekletst dit weekend! Wel fijn, dan kan ik het beetje bij houden! ;)

@Dolfijnjes: Heel fijn dat de combinatie bv en kv goed gaat, zo kan ze langzaam wennen hè. Werkse morgen!

@mum: Oh fijn dat ze weer wat opgeknapt is! Wat goed dat hij zo lekker geslapen heeft!
    We willen naar Bali gaan, echt een verre reis dus! :p We zouden dus eind dit jaar willen gaan en M. Is dan 1 jaar. Ik weet nog niet hoe we het gaan doen. ;):)
    En M. was ook echt gefrustreerd vandaag! En niks was goed. ;)Maar hij is meestal wel rustiger als hij in de box ligt.

@EB: Pfoe, dat is zeker frustrerend voor je meid! En hopelijk vindt hij snel een nieuwe baan en heb jij weer je lieve man terug hè.
    Jij hebt goed je best gedaan met schoonmaken vandaag! :) Doe je de was trouwens als Timo in de draagzak zit? Ik durf niet goed te bukken dan. :)

@Sjoon: Oh een thuisblijfdagje, gezellig! Hier ook een druilerige dag dus ook maar binnen gebleven.

@Vaneke: Hooii!! :D Lekker druk maar leuk weekendje dus! Gefeliciteerd met je mannetje!

@Rrianne: Hij wordt erg graag bezig gehouden en als ik hem even in de box leg dan begint al nogal snel wat te jengelen omdat ik hem te lang geen aandacht heb gegeven.
    En ben Angelique op fb! ;) Ben ook beetje overzicht kwijt hoor. :)
    Pfoe, vermoeiend die sprongetjes hè. Ik hoop voor je dat L. snel over deze fase heen is!

@AV: Leuk! En jeetje, 4 generaties, was wrs wel mooi om te zien!
    Mijn nicht had een heel punky kapsel op haar trouwdag en vond het wel gaaf en past ook wel helemaal bij haar!
    Ik heb volgens mij Huggies vanaf 7kg gekocht. En M. is ook een fijntje en past nog niet zo lang in 62 en ook nog pampers maatje 3 hier.
    Ik las vanmiddag dat je wou wachten met rijstebloem tot hij gepoept had. En ik dacht dat is idd een goeie omdat M. al een paar dagen wat moeite ermee had maar eventjes daarna kwam het er allemaal uit zen het was de volste luier tot nu toe denk ik, gelijk maar even in badje gedaan dus. :D

@Daantje: Een rustig weekendje maar idd wel fijn dat je zo geen kinderopvang nodig hebt.
    Oh heerlijk vakantie! Waar gaan jullie naartoe? En idd niet zo ideaal om tijdens je vakantie te staan koken en 5,5 maand is zeker niet laat hoor.
    En wij geven nog geen bijvoeding maar ben begonnen met rijstebloem vandaag. Ik wil beginnen met bijvoeding rond 5,5 maanden.

@Lolly: Heel veel plezier op cp meid!

@Meikie: Haha :D Wij komen geregeld in Brabant dus moesten er dames daar een meetinkje willen houden? ;)
    Grappige foto! Haha :D Die bak is idd wat aan de kleine kant, straks komen zijn knietjes boven de bak uit, zo merk je echt dat ze (te snel) groot worden hè!

@DQ: Oh jee, jij ook geveld door die **** buikgriep, veel beterschap! :(

@Rica: Werkse! Oh jammer je lappie niet bij maar telefoon gaat ook dus!
    En wrs stomme vraag maar waarom 200cc? :)

@Babyr: Ja hier kriebelt het soms ook wel hoor! :p Ik wil liefst dat er maar max 2 jaar tussen zit. Maar is idd moeilijk te plannen hè.

@Sahi: Veel beterschap voor manlief en slaap lekker! ;)

Hier een beetje een saaie zondag gehad. We zouden grote schoonmaak houden, maar hebben lekker uitgeslapen en is er niet van gekomen dus. :) Nou ja, morgen komt mijn mama helpen. :)
    Vandaag had M. een beetje een jengelig dagje en telkens hazeslaapjes, heb hem dan maar even in de draagzak gedaan en toen was hij rustig en heeft hij nog lekker geslapen bij me, niet lang maar was toch vrolijker daarna hoor.

En vanavond voor het eerst rijstebloem in zijn fles gedaan, 1 schepje maar hij vond het heel lekker! Ik hoop dat hij er geen last van krijgt. Maar hij ligt wel heerlijk te slapen nu! ;):D

Ga nog eventjes kolven en dan even in bad relaxen!

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@la jemig wat een tijd om te relaxen in bad haha! Lekker genoten?

@dolfijnjes, ik werk wel ;)
    Maar voor 16 uurtjes in de week.

@lolly, veel plezier meid!!

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo allemaal,
    heel weekend niet geweest moest even bijlezen maar ben vergeten op wie ik wilde reageren sorry :$

hier heftig raar weekend gehad. zaterdag ochtend lekker rustig aan gedaan. J voor het eerst fruithapje gegeven. mango, banaan en peer. ze vond het heerlijk!
    daarna richting beverwijk gegaan we waren net uit de auto J in de wandelwagen gezet voor het eerst. gaat mn tel, mn moeder.
    jullie moeten NU naar hilversum toe komen opa heeft een hartaanval gehad ligt nu op eerste hart hulp in blaricum.
    goed wij weer alles in de auto snel langs huis om extra spullen te halen.
    met een noodgang naar blaricum toe.
    hij heeft een zwaar infarct gehad en ligt nu nog op cardiologie. verminderde nierfunctie. tekort aan natruim en calcium.
    schimmelinfectie in zn mond komt er ook nog eens bij. het is een zielig hoopje mens wat daar in t ziekenhuis ligt.

pff moet weer even bijkomen hoor van alles! en ik vraag me af wanneer gaat mn kraamtijd in? nu al 23 weken zh in zh uit naar mn opa toe. heb amper de tijd gehad om van mn kleine meid te genieten elk weekend waren we wel weer weg. meiden fijne dag ik ga me zelf bij elkaar rapen en straks werken geen zin in maja moet wel he!

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mbtc, dat is schrikken! Dikke knuff!

@bijvoeding, geef ik ook nog amper hoor. Heel af en toe een fruit/groentehapje..ik heb het idee dat ze op melk en rijstebloem nog goed doet.

@weer zwanger zijn, haha nou voorlopig is het even klaar.We hebben nu 2 prachtige meisjes. Je kan zoiets niet plannen en omdat we in de mmm zaten is het gewoon een wonder dat je ze mag krijgen en wanneer dat dan is kan me een worst wezen. Vind het aan ene kan wel grappig dat ze alle twee uit oktober zijn. Betreft leeftijd (E is bijna 2,5 jaar) vind ik het misschien wel zwaar en druk omdat ze beiden erg veel aandacht nodig hebben maar dat is persoonlijk denk ik.
    Ik zou heel graag nog een derde kindje willen, mijn vriend gelukkig ook;)
    Maar nu nog even niet...ik denk dat we ergens begin 2013 weer aan de bel trekken....( je belt dan ook echt op zo van: we willen graag een broertje of zusje voor onze meiden...we willen weer starten met de onderzoeken )

Moet even gaan....S. ligt te piepen in de box.

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Lelie, ohh echt? Kan je dan meteen terrecht of moet je op een wachtlijst?
    Ik weet idd dat het niet te plannen valt, mag alleen al blij zijn dat het lukt! Als je toch wel eens leest bij hoeveel stellen het moeizaam of helemaal niet gaat, vreselijk toch!

Mbtc, ohhh jeej vreselijk nieuws! Sterkte

19. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Babyr, ja dat kan enkele maanden duren. Eerst moeten we op de afd. voortplantingsgeneeskunde zijn voor bloed- en zaadonderzoeken, echo's etc. kijken of we helemaal gezond zijn voor om te starten.
    Als alles okee is, mogen we door naar het ivf kliniek voor ovulatie inductie. Gelukkig is het op deze manier gelukt...dus alleen maar hormonen, heel veel echo's in de week om de groei van mijn eitjes te volgens en mega veel geduld ;)
    Bij E. was het na de 11e poging raak (duur 2 jaar) en bij S. na poging 1! Zo zie je maar....:)

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

mbtc: sterkte! wel heftig nieuws hoor!

Deel Deze Pagina