Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Inderdaad dat spuitje niet uitkoken voor de spruw, wij dachten die van ons ook heel slim in de sterilisator te doen oeps... Wel krom je moet alles uitkoken en steriliseren en dat ding kan je dan niet meenemen maar goed.

Hier raar dagje achter de rug, mannetje is jarig maar we doen er niet veel aan vanavond komen mijn ouders en opa's en oma's even langs. Zijn ouders konden niet s'avonds en wilden rond 11 uur komen, daar hadden wij 12 uur van gemaakt zodat wij van te voren even boodschappen konden doen gezellig met zijn drietjes en daarna even de stad in met zijn drietjes het is tenslotte ook een vrije dag die we als gezin hebben. Bellen ze om 5 voor 12 op dat ze nu pas wegreden!!!! Het is 1 uur en een kwartier rijden! Wij zaten al klaar voor ze met een volle koffiepot! Weg middag weg planning weg stad!!! Grrrrrrr vooral mijn man ging even uit zijn plaat pfff die mensen snappen niet dat we nog meer te doen hebben of willen doen dan alleen maar op hun te zitten wachten, en dan ook niet doorhebben dat we hiervan balen...

Echt gezellig was het dus niet meer, we konden ons daar maar moeilijk over heen zetten... De kleine man heeft namens ons wraak genomen en alleen maar gehuild bij opa en oma en was stil toen wij hem overnamen. Sorry dat is heel gemeen maar baalde echt even. Morgen moet hij weer werken dit was zijn enige dag vrij deze week.

Zijn daarna nog maar even gaan wandelen met hondje erbij die was daar heel blij mee een flinke wandeling hahaha

Ik was trouwens nog vergeten te zeggen dat ik van de verloskundige nog de tip had gekregen om calendula zalf te smeren aan het onderkantje voor het littekenweefsel, mssn voor sommige van ons ook een tip. Alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar.

Heeft iemand een tip voor een goede draagzak? Gaat met name voor het wandelen buiten met de hond samen, dat we niet iedere keer de kinderwagen mee hoeven te nemen. Wij hebben de lodger shelter maar die gaat het niet worden voor mij, vind het best zwaar dragen en voelt niet fijn omdat de kleine er niet echt stil in ligt. Heb hem dus maar op marktplaats gezet, maar zoek nu dus een andere. Iemand al goede ervaringen ergens mee?

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Even een ego-bericht;
    Wat eem rotdag/nacht! L. was vannacht erg onrustig, huilen, huilen, zelfs in zijn slaap. Vandaag hele dah bezoek, dus ook geen tijd om bij te tanken. Ook overdag slaapt hij erg onrustig. Nu lekker bij mij op schoot in slaap gevallen, hij is zelf ook zo moe.
    Nu ben ik er eindelijk achter dat ik last van een vaginale schimmelinfectie heb, begon vanmorgen zo te branden, dat eindelijk het kwartje viel. Wrsch doordat ik toch meer last had van de andere klachten? Wat ik me nu afvraag. Spruw is toch dezelfde schimmel?L. heeft al vanaf een week na zn geboorte een wat wittige rand om zn mond, ook is zn tongetje wat wittig, maar het is allemaal niet extreem. CB heeft het er gister ook niet over gehad hoor, maar ga nu twijfelen... Wil gwn zo graag dat ons mannetje zich weer happy voelt, dus zoek geloof ik nu overal een verklaring/oorzaak voor.

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: ow jeetje klinkt idd als een niet-gezellige dag/nacht :(

Het zou heet goed kunnen dat L. Spruw heeft als jij de schimmelinfectie al had tijdens de bevalling.. het gaat om de candidaschimmel.. zou er toch nog even mee langs de ha gaan!

knuff!

4. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @eb kan me voorstellen dat die angst er bij je in zit als je zoiets hebt meegemaakt. Waarom moeten de kleintjes dan op hun buik liggen? Dit heb ik gemist?
    Leuk dat je zo druk bezig bent met de meeting! Heb er echt zin in!

@meike en vaneke doe vooral waar jullie je goed bij voelen, als je niet meer happy bent met bv dan voelt je kleine dit ook denk ik dan weer. Respect voor het feit dat jullie het proberen.

@mum hoe is het nu met je?

@wapje wat raar dat je niks voor je zelf krijgt dan? En lekker advies van het cb ook om te stoppen met bv? Nog nooit van gehoord! Ik dacht dat ze juist pro bv waren!

@pookie hopelijk gaan de medicijnen snel aanslaan bij stijn!

@iemand had borstontsteking? Ik weet niet meer wie sorry....maar beterschap!

@allemaal ben zo blij met dit forum en het uitwisselen van ervaringen en af en toe even kunnen klagen enzo. Hebben vandaag na jullie positieve ervaringen een puckababy mini gekocht, hopelijk werkt het ook bij ons en gaat de kleine man wat rustiger slapen overdag!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Linda: Ik ben nog erg moe en heb veel pijn bij het naar het toilet gaan.. heb het idee dat er toch nog iets niet helemaal lekker zit..
    ben al getest op blaasontsteking maar dat is het niet..
    ik loop normaal heen naar het toilet en terug moet ik echt strompelen :(

6. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ linda heb na aandringen miconazolvoor mezelf gehad maar moet dit voor het voeden er wel afwassen. Ja stoppen met bv omdat ze een gevoelige huid heeft en kramp vond t ook n raar idee ga t ook echt niet doen zolang het goed blijft gaan! Ow en gefeli met je mannetje :)

@ Rrianne zou idd ff na ha gaan wie weet toch spruw

@ mum doe maar rustig aan!

7. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ eb als ze s'avonds zo huilt pakken we haar ook wel maar zit zowat elke avond snel mn bord avondeten naar binnen te werken omdat ze zo aan het huilen is en vervolgens is de tafel om 20 uur nog niet afgeruimd als ze dan eindelijk in bed ligt en t huilen opgehouden is is het al 22 uur of 23 uur en dan wil ik zelf ook wel naar mn mandje! Maar we gaan er ook wel in mee meer kun je niet doen.

Die spruw is echt vervelend! doen jullie iedere x alles uitwassen zodra er melk of spuug opkomt? En iedere x mn borsten wassen pff dat word nog wat vannacht :( geven jullie gewoon 4x dat medicijn of verdeeld na elke voeding? Had ergens gelezen dat na elke voeding geven beter is wat zijn jullie ervaringen?

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    toen ik last had van spruw op mijn tepels had de lactatiekundige een handige tip om deze schoon te maken zonder dat ge ze iedere keer moet wassen, een bakje met water met een kleine scheut azijn in langs u bed, en dan na het voeden tepels schoonmaken met een uitgewrongen demake-up watje welke gedrenkt is in dat water. Schimmel houdt niet van zuur en het droogt een klein beetje uit waar ze ook niet van houden...scheelt iig wat wasbeurten snachts ;)

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    wij zitten hier even in dubio....
    Jordy ligt in bed, heeft gegeten, een schone luiers enz enz. Alles is in orde. Maar iedere gaat ie weer huilen, echt zo'n jammer huiltje. Als we dan bij hem zitten is hij rustig en stil, maar als we naar beneden gaan gaat ie weer huilen....
    In onze ogen wil hij een van ons gewoon naast of bij hem hebben, en gaat hij hulen als dit niet zo is. Kan hij dit onderscheid nu al maken? Of schatten wij hem dan te hoog in? :(

10. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Ik denk dat jordy jullie geur dan mist, hij is nog maar 2 weken ik zou hem lekker bij je houden!! Ik denk dat je de eerste weken zo'n kleintje niet kan verwennen als ze 8 weken zijn krijgen ze wat meer door

Afbouwschema ik heb er een in mijn cb boekje staan van onze oudste zal eens opzoeken en dan plaatsen, ligt ook aan je voeding of je veel of weinig hebt ik bedoel merk je snel dat je borsten op spanning staat ha of nee anders kun je om de dag een voeding laten vervallen anders zou betekenen dat je zo 6/7 weken aan afbouwen bent!!!

Spruw als je kleintje voor d voeding al witte rand op de lippen of witte tong heeft is het bijna zeker spruw en de schimmelinfectie kun jij dan ook krijgen door hem/ haar weet niet of de kleine ook een speen heeft of jij die ook wel eens in de mond foet voordat de kleine hem krijgt??

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ooooh wat voelen wij ons stom zeg....
    Jordy had gewoon nog heel veel boeren die dwars zaten.... Zo stom.... Dat arme kind onrustig, mama in de stress en dat voor een paar stomme boeren.... :(
    Nu vergeten we het niet meer. Na het eten kroelen we, dan bakeren we hem in en dan bij papa boeren. Ingebakerd boert hij veel makkelijker :) Daar valt ie ook in slaap en dan lekker in bed...
    Hoe bedoel je een gebruiksaanwijzing zou makkelijk zijn....
    Nou, ik hoop op een goede nacht voor iedereen!!!
    Slaap lekker!!!

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Gelukkig Meikie! soms is het zo moeilijk he???

X. heeft ook weer lang liggen huilen in bed, maar ook beneden was het raak.... huilen huilen.... lijkt ontevreden en hongerig!
    Morgen even bellen met cb..... is het honger, zuigbehoefte??? Ik weet t niet hoor!

Hier ook een bv afbouwer, ik heb het super snel gedaan, wilde het ook snel ''klaar'' hebben toen ik de keuze heb gemaakt.
    Eerst gegaan naar een a twee dagen 5min per borst laten drinken en daarna bijvoeden, en dan steeds 1 voeding vervangen door complete fles.
    Wijkverpleegkundige zei dat je het beste kan beginnen met de bv van rond het avondeten te laten vallen, daarna die van einde ochtend enz enz.... ik heb dit twee dagen gedaan en toen pilletjes van de dokter gekregen om de melkproductie te stoppen.
    Op een ochtend om 7u laatste keer volledig bv gegeven en afscheid genomen en begonnen met de pilletjes.
    Daarna alles fv gegeven,kreeg wel stuwing, maar was niet ondragelijk......

Succes!

Mum, heftig verhaal meis.... dikke knuf!

Voor alle mamas met onrustige beebs.... dikke knuf voor jullie en dus ook voor mij... Xavi huilt veel en ik vind het lastig, gewoon omdat je niet weet wat er is.... pijn? honger? zuigbehoefte? verveling?
    Hij lijkt ook niet te willen liggen in de box.... pfff wat kan een klein prutsje je dan onzeker maken he????

Net weekje centerparcs geboekt... ons eerste vakantie met het hele gezinnetje.... zoooo leuk :D we gaan in februari, met de carnaval. Naar limburg besef ik me net ;) hopelijk niet teveel hossende en zatte mensen op t park :p

Verder alles zijn gangetje... mn stapavondje komt dichterbij.... op zoek naar een leuk jurkje... want jawel.... MIJN WERKGEVER HEEFT BETAALD!!!! :D joepiejeeeeej!

Ik ga prutsje wakker maken voor zijn laatste flesje en daarna lekker slapen..... morgen weer een dagje alleen met 2x visite.

13. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Prutsje, zo'n kleintje kan je zeker heel onzeker maken.... Af en toe zitten we met onze handen in het haar, zo van wat wil je nu? En we willen hem graag helpen hoor..... Ik hoop dat allen beebs snel wat rustiger worden...

Even weer een vraagje,
    Gisteren om 21.30uur heeft jordy gegeten. Toen zijn we gaan slapen en nu werden we pas weer om 6.15 uur wakker van hem.... Maakt dat uit? Voor mijn gevoel is echt te lang, maar wij zijn niet eerder wakker geworden. Hij heeft gisteren wel 6 voedingen op. Zal hij het nu overdag gaan inhalen? :)

14. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ik ben daar ook benieuwd naar. L heeft vannacht voor het eerst de hele nacht doorgeslapen. Van 23:00 tot 7:00. Dus geen nachtvoeding. Is dit erg?

Beetje stom maar ik was al wakker vanaf 4:30... Gewoon omdat ik gewend ben dat ze ton die tijd komt. Kan dan ook niet meer slapen omdat ik telkens wil weten of het wel goed gaat. Heb haar niet wakker gemaakt, lijkt mij toch dat ze wel wakker wordt als ze wat moet. Maar toch ben ik dan weer een beetje onzeker of dit wel goed is.

Voor de dames met huilende baby's. Een dikke knuffel. En dat met die boeren die nog dwars zaten. Zo herkenbaar, heb ik ook een keer gehad.

15. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    denk dat de beebs het wel aangeven hoor als ze honger herbben dus gewoon lekker van genieten van zo een nacht wou dat Davey ook ging doorslapen ;) ach komt wel.

heb Davey gisteren in slaapzak in bed gedaan en het lijkt wel alsof hij dat veel lekkerder vindt want hij was vrij rustig. heeft om 23.00 uur zijn laatste flesje gehad en kwam om 3.30 uur dus best wel tevreden mee. daarna lekker bij mij in bed en heb ik tot 10 uur in gelegen heerlijk!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh ik wou dat ze dat hier een keer deed...elke keer als ik wakker wordt van haar ben ik benieuwd hoe laat het nu weer is...maar helaas :)

Ze zit nu in de schommelstoel, wat een ideaal ding! voor de tv dus genoeg te kijken ondertussen heb ik alles geschilt en alvast de ballen gebraden :) krijg best veel visite en er komen eters dus wordt weer een druk dagje zo!

spruw bah wat vervelend he! Hier heeft ze het ook gehad maar niet echt heel erg last van dat je het kon merken zeg maar....daarna was het minimaal en kreeg er niks voor maar het is wel vanzelf weggegaan.
    hoop dat het snel weg is voor jullie kleintkjes want lees dat sommigen er echt veel last van hebben :(

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    mama05, dankje. Dan is het duidelijk. Even weer met de HA bellen, hij heeft met name na de voeding echt een knalrood randje om zijn mond en aan de binnenkant een witte/glazige rand. Jaaaa, als ik twijfel of de fles te warm is, proef ik dat regelmatig.
    Assistente van de HA zei gwn rustig dat dat haast niet mogelijk was toen ik er na vroeg, want een vaginale schimmel was heel iets anders volgens haar.

Linda, nog gefeliciteerd met je mannetje! Werkt de puckababy ook voor jullie ventje?

Wapje, jeetje wat heftig, hele avond huilen? Echt gillen of meer jengelen? En je hebt geen idee waardoor? Of komt het door de spruw?

Meikie, hahah gebeurt ons ook wel eens. Heeft hij al geboerd, maar zit er toch nog duidelijk één dwars.

Pruts, vervelend he als ze zo onrustig zijn. Ben benieuwd wat het CB je adviseerd.
    Leuk centerparcs met jullie gezinnetje!

Hier een goede nacht achter de rug, even weer bij kunnen tanken. Hij kwam wel weer gwn 2x voor een voeding, maar sliep daarna weer lekker in. Heerlijk zo'n nachtje.

Net gebeld; afspraak huisarts staat. Morgen kunnen we terecht.

18. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Oh nee, middag... Heb lekker uitgeslapen, ontbeten, toen mannetje in bad gedaan, fles gegeven, in bed gelegd, boeltje opgeruimd, zelf gedouched en toen was het alweer half twee. Wat gaan de dagen toch enorm snel!

Deze week is heerlijk rustig, in tegenstelling tot vorige week. Het weekend wel bezoek, maar verder niet. Gisteren had M een papadag. Dwz ik wilde graag wat huishouden doen waar ik maar niet aan toe kwam, dus mocht M zich met Timo bezig houden. Was heerlijk, heb alles gedaan wat ik wilde doen. Timo sliep goed, weer in de box. Ben begonnen aan mijn bevallingsverhaal, dat wil ik uitgebreid opschrijven zodat ik het niet vergeet. Ben al een heel eind. Alleen het verslag van de eerste week in het ziekenhuis, want dat heb ik in zo'n roes beleefd dat het goed is om terug te halen.

Linda, je vroeg van een draagzak. Wij hebben de babybjörn carrier active, die heeft een goede steun en is perfect voor lange wandelingen. Wij hebben hem op marktplaats gekocht, want hij is best wel duur.
    We leggen Timo op zijn buik op advies van het cb. Het is goed om zijn hoofd te ontlasten ivm voorkeurshouding en het is goed voor zijn rug- en nekspieren. Maar wel alleen als je zelf in de buurt bent!

Meeting: heb al best een aantal offertes binnen, wacht nog op twee. Morgen beslis ik. Het ziet er goed uit, ik had een hele lijst met wensen en de meeste locaties kunnen daaraan voldoen (bv aparte kolf- en voedingsruimte, magnetron).

Meikie, die rotboeren toch ook! Wij hebben dat deel van de gebruiksaanwijzing al ontdekt, altijd wachten op een boer! Eerder leggen we hem niet weg. Je kan zelfs in zijn buik voelen dat er nog wat zit. Verschillende houdingen, rondje lopen, op en neer wippen. En dan komt er toch een paal lucht! Ongelofelijk soms.

Wakker maken, daar moet je zeker wel rekening mee houden ivm lage bloedsuikerspiegel. Hoe lang de kleintjes mogen doorslapen hangt af van leeftijd en gewicht, maar Timo mag met zijn 6 weken en 5,5 kilo volgens het cb max 9 uur tussen start laatste fles en start eerste fles hebben.

Pruts, heel duidelijk dat ieder kindje zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft. Zelfs jij, onze meest ervaren moeder, hebt nog twijfels. Heb je het cb al gebeld? Fijn dat je je geld hebt gekregen! Nu lekker naar CP! Oeps, met carnaval naar Limburg...

Mum, toch maar weer even naar de dokter? Klinkt niet echt lekker als je zo'n pijn hebt bij het naar de wc gaan. Kan het iets met je operatie te maken hebben?

Zo even wat boodschapjes doen. Ik voel me echt zo'n huismus. Omdat ik maar een half uur mag staan en lopen is mijn wereldje heel klein. M heeft de auto mee naar zijn werk, dus ik kom niet veel verder dan het winkelcentrumpje bij ons vlakbij. Even naar de AH lopen, boodschappen doen en terug en je bent al een half uur verder.
    Baal ervan dat ik nauwelijks verbetering voel. Al had ik gisteren een betere dag. Rianne, jij dus een schimmel? Dat is het bij mij niet. Heb ik nooit gehad, maar voelt volgens mij toch echt wel anders. Het zit echt in mijn spieren.

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Wakker maken ik snap der dan niks meer van hoor hier zegt het cb je hoeft hem niet wakker te maken hij komt vanzelf wel, ze hebben mij niets verteld over wat jij uitlegt EB maar het klinkt wel logisch wat je zegt. Wordt je ook lekker onzeker van het ene cb zegt dit en het andere zegt weer wat anders.

@Eb wat leuk dat je ook je bevallingsverhaal aan het opschrijven bent ik ook het was zoiets heftigs dat ik ook bang ben de details te vergeten. Ben benieuwd naar de offertes en wat het gaat worden leuk hoor!

20. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, dat valt mij ook op. Je zou denken dat ze wel één richtlijn hebben, maar blijkbaar toch niet.

Deel Deze Pagina