Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    goedemorgen dames!
    Hier weer een prima nacht, nu eindelijk zelf ook een keer doorgeslapen, haha!
    Yanna na de fles op het grote bed (heb weer eens een rustig aan dag...) en toen ging ze ineens rollen van buik naar rug! En echt een paar keer. Maar natuurlijk is het na die paar keer weer helemaal klaar, haha

karine: yes, een goede nacht gehad!!

LA: ja voel me wel goed uitgeslapen hoor, maar ik ben wel iemand die er vroeg in gaat, dus ik kom wel aan mn slaap in totaal
    ik kolfde ook 's nachts, maar deed dat tegelijk met de nachtvoeding. Dus dat ging er op een gegeven moment af en toen ben ik ook gaan afbouwen omdat het allemaal niet meer ging

vaneke: fruit in een afgesloten bakje blijft wel een paar daagjes goed hoor
    ik heb door de weeks geen tijd om weer terug te gaan na die fles, ik geef m wel op bed. Maar eenmaal goed wakker 's ochtends kan ik ook niet meer slapen

rica: mijn emoties kunnen soms ook wel erg de pan uit vliegen, pff
    vooral tegen mn vriend kan ik soms ineens helemaal uit mn naad gaan
    jaaa 6 maanden!!

@lampjes en dergelijke: wij hebben hier het kamertje zoveel mogelijk prikkelvrij, dus geen lampjes en dingetjes. En dat blijkt ook fijn te zijn voor Yanna, die wordt echt makkelijk afgeleid door van alles, ook als ze moe is

Yanna is sinds gisteren de oudste op het KDV op de woensdag! De enige peuter op de woensdag is 2 geworden. Yanna vindt al die bedrijvigheid op de groep juist zo leuk, dus ze kijken even wat Yanna gaat doen. Misschien juist lekker rustig, want ze houdt zichzelf wakker met die gezelligheid. en als ze zich echt verveelt mag ze wel bij de kleuters koekeloeren. Haha, gekke Yanna!
    Ze heeft dinsdag ook voor pasen geknutseld, mooi dat ze dat vindt! Lekker vingerverven en blaadjes scheuren :D Dus dit weekend ook maar lekker aan de knutsel als het lukt.

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Goedemorgen dames,

hier paar keer op moeten staan voor speentje vanaf 5 uur, maar viel al bij al best mee allemaal...om 7.30 opgestaan en fles gegeven.
    Nu schilder in huis om in de woonkamer plafond te verven en stukje muur van Elke der kamer, dus wij bivakeren even op de andere kamers. Elke ligt nu boven in campingbedje te slapen en ik dus maar even op PC, woonkamer zit al helemaal in de plastic :)
    Als ie eens begint zou hij wel binnen uur tot anderhalf uur klaar zijn, dus verwacht dat vanmiddag wel weer normaal beneden kan...

@Karine: heerlijk dat ge goeie nacht hebt gehad...scheelt idd een hoop he!! Elke drinkt wel nog alles op, maar ze krijgt ook nog niet zoveel hapje...eigenlijk wil ik pas als ze echt 6 maanden is verhogen in hoeveelheid...

@Rrianne: ik vind gepureerde appel er eigenlijk al meteen niet smakelijk meer uitzien, wordt altijd meteen bruin hier...ik zie het wel hoe het uitziet zo meteen, online kon ik vinden dan het 1 dag bewaard kan blijven...anders maak ik weer nieuwe he...
    Goed idee om zo'n lamp wat reageert op geluid te doen, wie weet helpt het...

@daantje: fruithapjes maak ik tot nog toe iedere dag ja, meestal deed ik dan ook maar een halve appel of half stuk fruit...groentehapjes doe ik wel meteen grote hoeveelheden en dan in de vriezer...maar fruithapjes wilde ze ook niet iedere dag dus dacht ik maak wel als ze wat wil...nu wil ze afgelopen dagen wel eigenlijk iedere dag...fruithapjes invriezen dacht ik dat niet zo lekker zou zijn...maar dat maakt dan gheen verschil??

@Sahi: mooi dat Yanna al zo leuk bezig is met knutselen enzo...dat zie ik hier nog niet gebeuren :D

ik ga er weer vandoor...to later dames!

3. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Misja, bij een natuurwinkel. Had gister toch het idee na 3 flessen dat hij weer last had van de nutriton, dus we gebruiken gewoon weer de pure. joh. br. pitmeel. Hier idd ook Nexium, die verhalen hoor je wel vaker over de zantac, dat mega vies is. Nexium, is mierzoet, maar als zo'n balletje opengaat, bitter joh!

Fmt, hahah ja het is erg duur allemaal. Maar geloof dat ik toch voor het maantje of ga. Heb ook al zon turtlle met sterrenhemel. En vannacht was het drama, ondanks een muziekje lampje etc, dus ga het er niet op gokken. Hij wordt er geloof ik alleen maar klaarwakker van.

Rica, ja waardeloos he, nou dat had ik ook; laat maar! Andere meiden was ik eigenlijk wel tevreden over de afgelopen keer, je komt niet veel verder, maar ze denken wel mee.

Babycook, na al jullie positieve verhalen, heb ik me er ook even in verdiept en geloof dat we het weekend even naar de babydump gaan;)! 2ehands, durf ik de gok niet te nemen, bang dat het vies of wat is.

Karine, wat fijn weer een goede nacht, wat kan je daar dan van genieten he! Flesjes, vorige week liet hij steeds 40 cc staan, sinds 2 dagen drinkt hij alles weer leeg.

Vaneke, ik durf het idd niet met zekerheid te zeggen hoor. Denk wel dat idd wat Daantje al zei je het beter in kunt vriezen, dat het dan geen probleem is.

8 kilo, ja wat een beertje he!

Aaaah wat weer een nacht. Van 4u tot 05.15 gehuild, gegild, echt niet stil te krijgen. Om 05.15 toch maar een flesje van 90 cc gegeven, toen was het klaar en heeft hij nog even geslapen tot 07.15. Laat hem dus nooit weer zolang aan modderen (ben wel om de 10 min bij hem geweest hoor), iedereen geeft me maar het advies gewoon door zetten en volhouden, nou echt niet hoor, hij raakt compleet over zn touren!

4. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen,

Zo hier ook een goede nacht gehad! Althans ik een ieder geval wel.
    Manlief was er nog wel een paar x uitgeweest voor de speen, maar dan huilt Joël niet echt maar ligt meer beetje te kreunen en piepen in zijn slaap. Maar heb er dus niets van gemerkt!
    Gelukkig heb ik dit nooit als hij nachtdienst heeft, want dan slaap ik juist heel erg licht!

@Rica: Ik heb dat vaak als ik naar Joël kijk. Dan branden de tranen achter mijn ogen, gewoon omdat ik besef hoeveel ik van dat ventje hou! Verder gaat het aardig met mijn emoties. Ik ga vandaag ook op pad voor opvolgemelk. Heb nog 1 gewone pot voeding standaard 1 staan, als die op is gaan we over. Joël is 1 april een half jaar.

@LA: Nu snap ik helemaal waarom jij nog zo laat op bent! Breekt het je niet op al zo lange tijd zo laat naar bed? Heerlijke dag heb je met je moeder gehad! Het is idd enorm genieten met dit weer.

@Karine: Yes!!!! Heerlijk kunnen slapen. Fijn hoor dat je je weer een beetje uitgeslapen voelt. Dan ben je toch meer mens he! Geniet van de dag.

@Zwemmen: In februari zijn wij een week naar landal geweest! Joël vind het zwemmen geweldig. Ik denk dat ik morgen weer naar het babyzwemmen ga. Maar met al die gekke oefeningen doe ik nog niet mee. Is toch meer voor de oudere kinderen. Maar we gaan altijd met een aantal moeders die ik goed ken. Is wel gezellig.

@Sahi: Heerlijk dat je zo lekker geslapen hebt! En wat goed dat Yanna het knutselen zo leuk vind. Zie het hier ook nog niet gebeuren. Houden het nog maar even bij de speeltjes uit de box!

@Vaneke: Ow even minder dat je ergens anders moet bivakeren. Maar het resultaat zal wel helemaal super zijn. Heerlijk alles weer opnieuw in de verf!

@Rrianne: ok, heb hier het idee dat hij van de nutriton geen last heeft! Dus zolang het goed gaat dan laat ik het zo. Maar wij hebben nexium in poeder zakjes! Heb het in balletjes niet gezien. Ik heb de zantac toen zelf eens geproeft! En idd die is zo verschrikkelijk smerig, dus begreep heel goed waarom joël het ook niet lekker vond. En wat de kleine betreft, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Hier zijn we wel zo van de nachtfles afgekomen, maar als het niet gaat dan gaat het niet! En een overstuur kind is ook niet alles.

Zo ik ga mijn ventje uit bed halen, die roept me. Zo lekker bakkie en van het mooie weer genieten. Fijne dag allemaal.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rrianne: lastig he? De ene keer helpt even laten huilen wel, de andere keer is het toch echte honger...
    Ik zou hem zelf geen honger laten lijden, maar even aankijken wat ie doet is altijd wel wijs, dnek ik...

caneke: oh heerlijk, de schilder in huis. Even een rommeltje, maar een geweldig resultaat!
    Wij doen zulke dingen allemaal zelf.

@knutselen: Yanna vindt het gewoon heel leuk als er van alles gebeurt om haar heen, dus ook als ze erin betrokken wordt met knutselen. De leidsters en papa en mama moeten nog wel veel zelf doen hoor, haha!

weer even foto's uitgezocht, maar zoveel hebben we er niet. We worden lui met foto's maken, beetje jammer.
    Yanna snurkt! Ze ligt heerlijk hazenslaapjes te doen in de box ;)
    Over een uurtje maar eens naar de oppas. Heb een administratiedag, op donderdag niet handig, want ik had ook heel de ochtend al aan de gang kunnen zijn. de oppas en ik zijn lui :p (de oppas vond uitslapen geen gek idee na een late dienst ;))

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rica we hebben maar een klein perkje in de voortuin dus zullen hoogstens 5 zijn. Ja je woont helaas te ver van me vandaan anders kwam ik ze persoonlijk uit je tuin halen hahaha

@meikie ja dat is waar dat het steeds makkelijker wordt om met die kleine op stap te gaan dat vindt ik toch ook wel een plus punt. Hahahaha wat een mooie zuigzoen hij kan het al goed hihi

@Haaruitval hier geen last van ook niet tijdens de zwangerschap alleen was mijn haar wel mooier en meer volume

@Karine jeetje meid wat zwaar kl*** zeg zo hoop dat je een beetje bij kan slapen

@Rianne Davey vindt het wel lekker onder douche maar dan wel met mij of papa alleen vindt hij echt helemaal niets

@Wapje jij ook nog steeds van die wakker worden nachten bah 12 april jammer kan ik helaas niet

@Altijdvrolijk hoop dat je de stof een beetje tot je kan nemen veel succes ermee

@Rianne jeetje wat een wachttijd. Hopelijk valt het mee met zijn heupjes

@FmT gefeliciteerd alweer 6 mnd. gaat hard hier helaas geen tips w.b.t. fiets

@Vaneke je kan het 24 uur in de koelkast bewaren.

@maantje heb ik ook als ik hem aan doe gaat Davey huilen hahaha

@Rica ze kan je kookkunsten niet waarderen is het zo slecht dan hahahaha, emoties gaan wel alleen als ik dan die beelden zie van de ramp met de bus uit Zwitserland dan houdt ik het niet droog.

@Karine gelukkig een goede nacht achter de rug. Davey drinkt inderdaad ook minder melk. Ik doe ook vers fruit en soms een potje meer de groente

Zo ben geloof ik weer wat bij wordt wel een lap tekst zo hoor. Gister bij de ha geweest met Davey hij heeft nu neusdruppels. oogdruppel en een puffer gekregen dus hopelijk is hij snel weer op de been. Vandaag ook maar thuis gehouden van het KDV want vriend kon thuis blijven.

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Sahi: doen wij normaal ook zelf, maar was nu schade aan plafond van lek in het dak wat doorgesijpeld was, dat gaat via de verzekering, dus dan komt er ook een mannetje van de verzekering schilderen...is ook alleen maar plafond, dus valt allemaal best mee...was allemaal pas geschilderd 2,5 jaar geleden toen we hier kwamen wonen dus eigenlijk nog niet nodig, maar toch wel lekker dat het gedaan wordt...

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @littleangel om op je vraag terug te komen.
    Een tummy tub is echt zoiets van je vind hem handig of je vind hem onpraktisch:D
    Ik kan de kleine hier beter in vasthouden dan in een gewoon badje.
    Het is gewoon een greep die je moet hebben.
    En zeker in het begin moet je ze stevig vasthouden maar nu kan ze zelf al redelijk zitten met hulp dus word het steeds makkelijker.
    Ik doe er niet teveel water in zodat ze zelf lekker kan zitten.
    En dan heb ik een hand vrij om haar te wassen.
    Heb nog een foto van de oudste gevonden waarop duidelijk te zien is welke greep ik daarnet bedoelde.

9. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Hallo ben er ook weer ga later vandaag uitgebreid reageren we hadden geen internet.

Voor alle nieuwe zal ik vandaag mijn ook even voorstellen ga zo naar de dokter.

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo,
    heb nog niet bijgelezen geen puf voor!
    hier weer thuis, dinsdag heeft opa weer hartinfarct gehad.
    vandaag krijgt ie maag onderzoek om te kijken of ze lekkage kunnen vinden. is niet zonder risico. hebben besloten om hem niet te laten reanimeren en als er geen kwaliteit van leven meer in zit gaan ze een eutanasieprocedure starten.

wat een heerlijk weer vandaag helaas kan ik er niet te veel van genieten ben ziek. alles komt er van boven en onder uit. bah! dochterlief is bij oma zodat ik wat kan uitzieken.

zo dat was t ff ga mn bedje in! zal morgen ff bijlezen

11. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ mbtc het zit je ook niet mee hè!! Beterschap en ziek goed uit hier spreekt een ervaringsdeskundige en sterkte met je opa

@ sahi wat leuk knutselen!! Zijn we hier ook nog niet echt mee bezig

@ vaneke wij bewaren fruit ook een dag in een afgesloten bakje in de koelkast, maar dat is nog geen appel. Wel mango banaan en peer.

Thanx voor alle lieve reacties ben best trots op ons dat we even voor onszelf kiezen en niet maar doen wat men van ons verwacht! Heb nu ineens een stuk meer zin in het weekend!! Dat alleen al is het helemaal waard haha. Nog even werken en dan los ik mijn mannetje thuis af die moet toch nog een uurtje of 3 werken dan kan ik nog ff knuffelen en gaan wandelen met G.ijs. Die breng ik dan voordat papa thuis komt naar opa en oma zodat we meteen doorkunnen als hij thuis is.

12. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Mbtc: pfff... beterschap...het blijft wel allemaal beetje aanhouden he!!

@Linda: volop van gaan genieten zou ik zeggen :D

nog een praktisch vraagje eigenlijk, hoe warm doen jullie jullie kleintje nog aan als jullie buiten gaan met dit weer??

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi!

Even snel, ga samen met F even liggen aangezien ik de nacht in moet vanavond.

Wat een weer! Vanochtend heerlijk naar de markt gewandeld, F vond het heerlijk. Alleen de zon in dr ogen vindt ze behoorlijk irritant. Heb nu maar m'n sjaal over de kinderwagenbak gehangen.

@ vaneke, ik had F vanochtend onder een dekentje en dan zonder jas. Jullie dochter past toch ook nog in de kinderwagenbak? Denk dat zonder jas in de buggy nog wat koud is. Wat betreft de fruithapjes, ook uit de vriezer zijn ze heerlijk. Vriendinnen van mij doen het ook altijd zo. Ik maak ze voor een week.

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    pfff wat hebben jullie weer zitten kletsen zeg... Ben de helft alweer vergeten hahaha

@ Wherona, hopen dat D nu snel zal opknappen dan he.... Die lage weerstand bij hem kan toch ook komen doordat hij te vroeg geboren is?

@ Fruithapjes, goede tip om ze in te vriezen. Ik heb pas via mp avent bewaarbakjes gekocht. Ideaal om in te vriezen, bewaren en meenemen want zijn lekvrij :)

@ Aankleden, Ik heb Jordy vanmiddag op een kleed in de tuin laten spelen. Gewoon met een dik vest over zijn shirt met lange mouwen. Was hier 20 graden dus warm zat ;)

@ MBTC, dikke digi knuf voor jou meid!!!

@ Natalie, leuk om weer wat van je te horen. Hoop dat de verhuizing goed is gegaan!!!

@ Wendy, wat een ukkie is dat zeg.... Of lijkt dat maar zo?

@ Sahi, je word makkelijker he met foto's.... Moet zeggen dat ik er veel maak met mijn telefoon...

Hier een rustig dagje. Vanmorgen een vriendinnetje op bezoek gehad. Jordy lekker buiten gespeeld samen met Mickey op het kleed. Nu ligt ie lekker te slapen, wel ingebakerd. Anders pakt ie niet genoeg rust op een dag.... Dus alleen dit slaapje nog ingebakerd.
    Zometeen even een bakkie in de zon en dan boodschapjes doen met papa. Vanavond weer sporten!!!
    Dus ik ben er weer vandoor meiden, tot later!!!

15. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Meikie Vehuizing is goed gegaan.

Verder wat gaat het hard zeg, Jesse heeft twee tandjes en brabbelt veel.

Verder zijn wij 21 feb getrouwd.

Bijna alles is klaar hier,het is lekker rustig, Naomi heeft het erg naar dr zin op haar nieuwe school.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @Meikie,klopt de oudste was een stuk kleiner bij haar geboorte.
    Ze woog net 6 pond en was 45cm maar kwam ook 3 weken te vroeg.
    Was ze net als N.ienke met bijna 40 weken geboren dan had ze waarschijnlijk rond dezelfde lengte en gewicht gezeten.

Op de foto ging ze voor het eerst in bad.
    Zo hard ze hierop huilt zo hard staat ze nu te juichen om in bad te gaan.:D
    Als ze de kans krijgt gaat ze 3x per dag maar 1 hooguit 2 vinden we wel genoeg:)

@Nathalie,alsnog gefeliciteerd met jullie trouwen !!
    Als ik het goed begrijp woon je nu bij mij in de buurt toch?;)

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meisjes, wat kletsen jullie veel!
    Heb het even globaal gelezen.

@fruithapje, heb ik nog alleen maar uit potje gegeven (4x). Ik geef eigenlijk alleen nog melk en rijstebloem.

@daantje, indd pas fietsen als ze zelfstandig kunnen zitten.

@karine, ik merk ook dat S. Haar flesje niet meer opdrinkt..(melk vind ze niet meer zo interessant.

mbtc, ah wat naar allemaal. Sterkte hoor!!!!

natalie, gefeliciteerd met jullie trouwen. En heerlijk dat nu alles goed gaat!!!

linda, lekker van genieten van jullie avondje(s). Is heel goed om zo nu en dan met zn 2en weg te gaan :D

vaneke, fijn dat het geschilderd wordt. Dan ziet er het toch meteen fris en fruitig uit ;)

Ehmmm verder ben ik het kwijt....solly. :)

Ik ben ook hele tijd buiten in de zon met mijn Ipadje (te wf-ten;)). De bloembollen liggen al in de bloembakken...ben benieuwd of ze vanaf juli eruit piepen :p Heb 2 zakken gekocht bij de appie...echt leuk!
    Ook ben ik al druk aan het wassen, opruimen (hou van opgeruimd en netjes voor als we thuiskomen:D) en regelen voor de vakantie!

Ik ga koken. Tot later

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hallo meiden!

Hier even een korte reactie heb een zonnesteek hahaha!

Vinden jullie kindjes de zon ook vervelend in hun snoet? Daantje las dat F dat ook vind..

Nathalie, gefeliciteerd met jullie trouwen!

Morgen ng een dagje werken n dan alweer lekker weekend :D
    Met heerlijk lente weer!!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wherona: sorry, maar weet echt even niet wat Davey had :S Vanwaar dus de neusspray en oogdruppels enzo?

vaneke: ah, vandaar, het verven
    ik doe Yanna net zoveel aan als ikzelf, alleen had ik nu een t-shirt en Yanna lange mouwen

wendy: ah de foto is voor de greep, vroeg me al af wat er was, wat een brul zeg! ;)

natalie: hallo!
    gefeliciteerd met je huwelijk!

mbtc: jeetje wat heftig zeg! Sterkte meis!

linda: goed dat het zo oplucht, dat je hebt gekozen voor jezelf.

daantje: succes in de nacht!

meikie: ja op mn telefoon staan er ook wel een aantal, maar die zet ik nooit echt naar de laptop over

lelie: wat goed, dat je zo goed kan tuinieren, kan ik dus echt niet!

babyr: ah balen, een zonnesteek :(

zo iedereen weer bijgekletst. mn vriendinnetje is blijven eten en verder weinig bijzonders...

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ eten: Fijn dat jullie kindjes dat ook hebben met de melk.

@ Daantje: Hier idem met de rest vd meiden, pas fietsen als ze écht goed zelfstandig kunnen zitten.

@ BabyR: Micah heeft niet zo'n last vd zon zolang je hem op schoot hebt. In de buggy vind hij het niks ;)

@ Linda: Have fun!!!!!! :D

@ Natalie: Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen!!
    Fijn dat het verhuizen goed is gegaan en jullie je plekje hebben gevonden!

@ MBTC: Heel veel sterkte wijffie! *digi-knuf*

@ Wendy: Wat een heerlijke foto!

@ Kleding: Micah had vanmorgen romper lange mouw, T-shirt en zomerjasje aan in de buggy. Vanmiddag zonder jasje.

@ Wherona: Jeetje, Davey moet het wel bezuren met het verkouden en ziek zijn he?! Beterschap!

@ Sahi: Wha... Wat gaaf dat je nu al met Yanna knutselt!!

Nu ff lekker op de bank hangen...
    Tot morgen! ;)

Deel Deze Pagina