@ Rica, volgens mij als je meissie tevreden is en zich goed voelt is het prima. Hou ook even haar plasluiers in de gaten daaraan kan je zien of ze voldoende vocht binnenkrijgt. Vergeet niet dat er in de groente en fruit ook vocht zit!!! @ Wat een mijlpalen weer zeg, de kids en de mama's zijn gewoon goed bezig!!! @ Princess, lastig he wat moet je ze nou geven. Wij hebben diksap gegeven en kregen als tip om een tuitbeker te geven. De kids zijn gewent dat er uit de fles melk komt. En nu komt er ineens iets anders uit.... Dus wij geven een tuitbeker en hij moest het even doorkrijgen maar het gaat goed, hij krijgt 100 na zijn groente maar drinkt het meestal niet op. Ook verwarmen we het iets dan komt het meer in de buurt van de warmte temp van de fles. Ik hoop dat je hier wat mee kan @ opvolgmelk, weet iemand het verschil tussen voeding 1 en 2? Wat is er anders aan? Hier een mega drukke avond, had een client die heel erg aan het toevallen is (epileptisch), en dan alle bewoners die dan op die hectiek reageren..... Ben blij als ik kwart over 10 is.... Kan ik weer lekker naar mijn mannetjes toe... Morgen naar Wapje gezellig bijkletsen (deze keer niet via whatapp, hahaha)
ohh dus sapje in een tuitbeker... ja water.... maar dat vind ze hier ook niks en brood, hoe geven jullie dat??
meikie wat ik zo lees zitten er in 2 meer calorieeen ook omdat ze dan meer verbranden en bewegelijker zijn...en ze drinken naar behoefte en verder andere dingen krijgen zoals vitamine etc (groente fruit) en in 1 zit alles voor een jonge baby
Hier nog geen brood voorlopig.. ik ga ook niet beginnen met een korstje, heb dat nooit begrepen.. dat is het meest taaie stuk van een boterham en daar zou je dan mee moeten beginnen zodat ze eraan kunnen wennen hier dus gewoon hele kleine stukjes brood over een tijdje. Moeten hier ook weer aan de gang met koemelkeiwitvrij brood en koemelkeiwitvrije boter etc..
@Sjoon: Fijn dat je weer beter bent! Ik dacht dat je alleen s morgens en s avonds rijstebloem in de fles mocht doen? Alvast veel plezier dit weekend! @Sahi: Oh gelukkig gaat het al wat beter met je meisje! Maar hopen dat jij nu niet ziek wordt! @Princess: Jeetje, balen zeg! Maar gelukkig dat je de fotos en filmpjes er nog af kon halen! Ik heb vroeger een keer mijn telefoon in bad laten vallen maar was nog een oud ding en was alleen telefoonnummers en berichtjes kwjt dus. @Dolfijnjes: Kan echt goed doen een keertje vroeger naar bed en even lekker bij slapen hè. Heeft de ui geholpen? Veel beterschap voor je meisje! @Meikie: Hier is het waterverbruik ook omhoog gegaan en elektriciteit trouwens ook zeg! @Lolly: Yay! Wat goed dat hij aan het rollen is! En heel fijn dat jullie niet meer naar de fysio moeten nu! En denk dat we gewoon in een keer overstappen naar nummer 2 voeding. @Mama04: Gecondoleerd meid! @Guap: Wat fijn dat hij zo lekker geslapen heeft! @Wherona: Oh super dat Davey niet meer na de ka moet en hij al wat opgeknapt is! En lees net dat het eerste tandje een feit is: yay! @Sahi: Wat betreft de triptrap, is idd moeilijk maar als ze een beetje recht zit kun je het wel proberen! Maar zou sowieso niet te lang doen. Hier kan M. nog niet echt stevig zitten en zakt telkens onderuit dus we zetten hem maar in zijn zitzak op tafel als we aan het eten zijn. @AV: Veel succes met leren en hopelijk blijft er toch iets hangen hè! @6 maanden: Het is allemaal wat hè! Ik ben ook al zenuwachtig aan het worden hoor. Er is ook zoveel tegenstrijdige en verwarrende info over de voeding te vinden maar het is denk ik beetje zoeken wat het beste werkt. Hier zitten we nog op 5 flessen maar hij eet nog geen fruit of groente dus. We moeten donderdag naar cb en zal daar maar eens vragen wat we het beste qua voeding en schema kunnen doen. @Mumtobe: Ik vond blijkbaar korstjes super lekker. @Hier: Vanavond voor het eerst met M. in de douche geweest! Hij vond het denk ik wel leuk. Nou ja, zolang er maar geen druppels in zijn gezicht kwamen. Hij had wel een jengel dagje vandaag! En hij is op bed van zijn rug naar buik gerold, weer maar een keer, maar ben toch heel trots hoor! Slaap lekker dames!
Vanaf 6 maanden mogen ze van alles, maar betekent niet dat je in 1 keer alles moet aanbieden. Gewoon van lieverlee steeds meer met de pot mee eten. Een vriendinnetje van mij gheeft bv, haar kindje is 8 maanden en vint iets anders dan bv niet lekker. Hij groeit nog goed en is nog gezond en krikjgt nu wat vitamientjes extra. Je moet dus gewoon je kindje volgen en blijven aanbieden van van alles. En 3 flessen en 2 potjes is zat hoor! Zeker als e kindje er gewoon tevreden op is. Hier slweer wakker, geen hoofdpijn meer en niet meer zo warm en koud tegelijk, dus t komt vast goed. Drukke werkdag vandaag, dus ben dr pas laat weer!
Hoi lieverds, even gauw een ego berichtje vanuit Schiphol! We vertrekken zodadelijk richting de tropen Heb er zo'n zin in! Gisteren heeft mijn mams de meisjes al meegenomen....ik moest daarna even flink janken joh. Alsof er nu iets ontbreekt, ben nog nooit zo zonderr hen geweest. Is wel even slikken maar we gaan zeker genieten van de zon, zee en cocktailsssssssss Ik hou jullie wel op de hoogte. We hebben in het huis op zich internet maar niet constant zegmaar. Kan dus wel af en toe eff lezen en wf'ten Okee, we drinken onze koffie op en dan gaan we nog even langs de tijdschriften. Wordt een laaaaaaaaaaaaange reis van 9,5 uur Liefs, Lelie
Lelieeeee ga je vandaag al???? HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL PLEZIEEEEEERRRRRRRR!!!!!!!! Geniet er lekker van meid! Sjonge zeg ik ben wel jaloers hahaha!
mij is alleen verteld, dat ze van de opvolgmelk maar 750 ml per dag mogen i.p.v. 1000 ml met nummer 1. het maakt dan niet uit of je 3 of 4 flessen geeft, als je maar niet over die 750 ml gaat. heb water geprobeerd, ze drinkt het wel maar na 10 minuten komt alles er weer uit. betekend dat nou dat ik beter wat anders kan geven of moet ze er gewoon aan wennen? lelie... heeeeellll veeellll plezier, kan me voorstellen dat je het even moeilijk had. maar ga er lekker van genieten meid!!! en niet teveel vertellen, want dan worden we allemaal veel te jaloers
@princess hier met water hetzelfde, ze vind het maar raar en binnen 10 minuten heeft ze alles weer uitgespuugd, ik ga vandaag lauwe thee tussendoor geven, moeilijk allemaal hoor. @waterlelie veel plezier geniet ervan
even snel tussendoor. ik heb van t weekend afgekoelde thee gegeven in de fles. dat vond ze raar, want uit de fles hoort melk te komen. wij hebben wel een tuitbeker, maar niet met een zachte tuit. zou dat wel kunnen of moet ik er één met een zachte tuit halen? uit een bekertje kan ze ook wel redelijk drinken, maar dat is veel werk en ik wil het haar zelf leren met een tuitbeker, dat ze zelf de oortjes gaat leren gebruiken. maar harde of zachte tuit, maakt dat uit? en dan de fles alleen voor melk en de beker voor de rest? ow en lelie: ik moet er niet aan denken hoor, vakantie zonder Yanna Maar wel heel veel plezier meid, lekker relaxen met zn 2tjes, is ook belangrijk!!
waterlelie, heel veel plezier! En volop genieten.. Water, hier ook, hij vind het wel lekker, maar het komt er elke x naar een paar min. weer uit. Ondanks dat ik het indik met joh.br pitmeel. Sahi, ik weet niet welke fles je gebruikt? Maar is het niet een idee om er eerst handvaten op te zetten. zodat ze dat eerst kan leren en dan een ander tuitje? Flesvoeding; als je op 4 voedingen zit hoef je toch nog heelmaal niet af te bouwen? Ik zit nog steeds op 5 (gister voor het eerst op 4) en dat was prima, pas als ik echt volledige bijvoeding bij ging geven, moest ik wel echt terug naar 4 voedingen. Wherona, wta fijn dat D. ontslagen is in het ziekenhuis en het allemaal zo goed met hem gaat. Eindelijk tijd om weer even mee te schrijven. De nachten gingen weer dramatisch.. Afgelopen 2 nachten op advies van het CB met zetpil geslapen, om uit te sluiten of het geen pijn is. Hij was rustiger, maar denk niet dat het pijn is. Gister niet wakker gemaakt voor de laatste fles en hij heeft van 19.45 tot 05.00 geslapen. Zo fijn. Ik had bedacht dat hij misschien wel eens er onrustig van word als hij steeds uit zn diepe slaap wordt gehaald, of de pap te zwaar op de maag ligt, geen idee. Vanavond weer proberen en kijken of het werkt. Plus de speen is denk ik het probleem, hij verliest zijn speen en word hier constant wakker door...
even vlug: @ Rianne: hier gaat het ook stukken beter als rond 20.00 uur zijn laatste fles krijgt en dan niet meer wakker gemaakt wordt. vanmorgen was het zelfs 8 uur :O
rrianne: wij gebruiken de avent-flessen. hoe zet je daar handvatten op dan? ik heb ze nooit wakker gemaakt voor de flessen in de avond, in mn verlof maakte me die gebroken nachten niet uit en heb ik afgewacht wat ze deed. en het bleek dat ze haar eigen ritme bepaalde en is toen van lieverlee van 7 tot 7 gaan slapen. en afbouwen doen wij ook alleen op verzoek, Yanna is zelf met die 5e fles gestopt toen ze meer fruit kreeg. en die 5e fles was eigenlijk het 3e flesje van de dag, die is ze gaan verschuiven zodat de late fles vanzelf afviel, zeg maar aan mij hebben jullie wat, haha, mijn advies is altijd 'op verzoek', want dat werkt bij Yanna het beste, hihi maar snap dat het niet bij ieder kindje zo werkt.
Ben er echt helemaal klaar mee met het leren. Zometeen alles inpakken voor morgen. Moet Collin bij me moeder brengen, het is bijna een volksverhuizing. Maar wat slapen jullie kindjes lang zeg. Collin gaat om 10 uur maar bed, maar komt gewoon nog iedere nacht.
@ AV: Dat was hier dus ook zo, totdat we zijn laatste fles rond 20.00 uur gingen geven en daarna naar bed.. Toen hij hem rond 23.00 uur kreeg, kwam hij standaard tussen 3-4 snachts.
@ mumtobe: dat gaat hier niet werken. Helaas is flesvoeding al zwaarder dan bv, maar om 8 uur naar bed gaat hier niet. Hij is nl nog geen uur later wakker. 10 uur is echt zijn tijd. Komt dan tussen 3 en 5.
@ AV: ow.. sorry.. was me even ontschoten dat je nog bv geeft! mijn vriendinnetje geeft ook nog steeds volledige bv (kindje is ook van okt) en zij geeft voor de nacht een fles afgekolfde melk en daar slaapt hij langer op.