Hey meiden, wij zijn net bij het cb geweest, sinds afgelopen dinsdag is Jordy ruim 115 gram gegroeid!!! Dus de flesvoeding erbij doet goed zijn werk. Verder hebben we gelijk een afbouwschema gekregen voor de bv, ik verwacht dat dit heel erg snel afgebouwd kan worden aangezien mijn borsten zelfs na zo'n lange nacht niet vol aanvoelden..... Dinsdag kunnen we ip weer even komen op het inloopspreekuur om hem te wegen, maar we moeten ook naar de gyn dus even kijken hoe het die dag gaat. Het is ivm de vele prikkels voor Jordy ook niet handig om heel veel op 1 dag te gaan doen.... Anders die week erna als wij er een goed gevoel bij hebben Wbt de verschillende adviezen vanuit het cb, naar mijn mening is het haadt onmogelijk om 1 advies standaard te geven. Je hebt te maken met veel verschillende verpleegkundigen en dan ook nog veel verschillende kinderen en ouders.... Bij ons zeggen ze dat het nu even niet handig is ivm zijn gewichtsverlies, maar als hij op zijn oude gewicht is dan kunnen we hem lekker laten doorslapen @ Meeting, ben erg benieuwd wat het gaat worden. Wel fijn dat je keuze hebt doordat alle wensen geregeld kunnen worden!!! @ EB, goed idee zeg van je bevallingsverhaal. Ik ga er binnenkort ook even aan zitten, is wel zo goed voor de verwerking van deze zeer heftige gebeurtenis..... Heerlijk zeg zo'n papadagje, daar kunnen wij ook naar toe werken nu Jordy ook overgaat op flesvoeding @ Rica, wij hebben hier ook zo'n schommelstoel staan, maar merken dat dit voor Jordy nog een beetje teveel van het goede is.... Vanaf welke leeftijd vond jou meissie dit echt prettig? @ Flesvoeding, wij als nieuwbakken flesvoedinggevers vroegen ons af wat nou echt handig is om in huis te hebben als je flesvoeding geeft.... Dus als jullie dingen hebben dat jullie zeggen van nou dit of dat moet je gewoon hebben dat maakt het zoveel makkelijker, horen wij het graag!!! We gebruiken de difraxfles....
Hey meiden, Hier ook een rustig dagje. Heb me gister druk genoeg gemaakt . Toen beneden alles gepoetst, voelde eigenlijk ook best wel lekker. 's middags nog even wezen wandelen en 's avonds nog kraamvisite gehad. Dus een lekker dagje. Ook vandaag na ff lekker uitslapen een rustige dag. Vanochtend eerst cake gebakken en tussendoor m'n meisje gevoed. Straks nog ff wasje draaien en box leeghalen. Daarna komen de collega's van manlief langs, dus ook weer genoeg te doen, ff hapjes maken enzo. Zien we daarna wel weer. Krijg dan ook een wipstoel, kijk er nu al naar uit om haar daar in te zetten. Voor het weekend ook drukte, 3 verjaardagen. Zaterdag 2 en zondag 1. Maar manlief doet vrijdag op zaterdag mee aan een nachtmarathon van het zwemmen (wij zijn zwemmers). Gaat dan zwemmen van 10 tot 10 en dan een kwartier lang per uur volgens mij. Dus die is daarna ook kapot. Mag dan de nacht alleen doen, maar hij is morgen middag wel vrij, maar wordt dan voornamelijk vooruit slapen. Dus vandaag en morgen rustig aan en zien daarna wel weer. Heb Mirthe nu ook op de buik neergelegd op de poef, ze ligt nu lekker te slapen . Heb haar nu ook al 2x overdag in haar ledikantje laten slapen. Wil dit wel doorzetten en dan volgende week kijken of ik haar daar in de nacht ook neerleg. @doorslapen, hoop dat ze dat ook snel doet, zou ik ook wel fijn vinden. Maar ik mag ook niet klagen hoor, dat ze maar 1x in de nacht komt. Fijne dag nog (reageer volgende keer wel weer persoonlijk)
Meikie... Ik heb ook een schommelstoel, en merk dat L het pas sinds deze week leuk gaat vinden. Ze is nu 6,5 week. Daarvoor was het ook teveel voor haar. En nog merk ik dat ze het niet elke keer leuk vind. Eigenlijk alleen maar voor korte periodes.
Zo net thuis uit het ziekenhuis. Gister bij de huisarts geweest ivm het veel,hard spugen van Nienke. Die wilde dat de kinderarts er toch even naar keek en we konden vanmiddag terecht. Die dacht aan Pyloris Hypertrofie ofwel kort gezegd een te nauwe maaguitgang. Komt volgens haar regelmatig voor en dan is een operatie noodzakelijk. Dus werd er een echo gemaakt voor de zekerheid. Daar was gelukkig niks op te zien maar nu is er eigenlijk nog geen duidelijkheid wat het nu kan zijn. We hebben nu afgesproken dat Nienke minder per fles krijgt maar omdat ze zo hongerig is mag ze nu over op Forte voeding. Het kan nl ook zo zijn dat de hoeveelheid voor haar maagje teveel is en daardoor terugkomt. Dus nu moeten we dit even aankijken en blijft ze toch zo spugen dan word er verder onderzocht. We mogen ook Nutriton ipv Forte voeding geven maar daar hebben we zelf geen goede ervaring mee. Nutriton gaven we nl al iedere avond bij de laatste 2 voedingen en daar kreeg ze krampjes van en werd ze heel onrustig. Gisteravond bij de voeding van 19 uur ook nog gebruikt en tot de voeding van 22.00 uur bleef ze onrustig en had ze krampjes. Om 22.00 uur de fles gegeven zonder Nutriton en bij me gelegd tot ik naar bed ging om 23.00 uur. En in haar eigen wiegje heeft ze nu heerlijk geslapen zonder 1 kik te geven tot half 6 vanochtend. Dat was de eerste nacht zonder het huiluurtje van 23.00 tot 02.30 uur. Dus we hebben heerlijk bij kunnen tanken vannacht. Hopelijk gaat het vanavond en vannacht ook goed als ze minder in haar flesje krijgt. Zal nu eerst weer even alles bijlezen zodat ik de volgende keer weer op iedereen kan reageren.
@Dolfijnjes ik wordt al moe van al die activiteiten te lezen van jullie wat een energie heb je dan al zeg. Wel leuke activiteiten. @Wendyw80 hopelijk doet Nienke het beter op de andere voeding en zal ze niet meer gaan spugen. @ll hier een rustig dagje weer gehad en wederom een dag met weinig krampjes! hopelijk blijft het echt zo. Merk ook echt dat hij een stuk rustiger is geworden en hij slaapt nu ook sneller. Even een vraagje hoeveel slaapt een baby van 2 maanden. Stom he omdat hij vrij veel slaapt (meer dan voorheen) ga ik me toch weer zorgen maken. Ben dan weer bang dat hij te veel slaapt.
EB, Lekker zeg eem btje in huis aan rommelen, zonder om je mannetje te hoeven denken. Wat betreft down under; mijn klachten komen naar mijn idee ook zeker niet alleen van de schimmel, hier zijn het ook echt mijn spieren. Alleen heb ik dus ook een schimmel, maar door alle andere klachten herkende ik het geloof ik niet. Verloskundige belt maar niet terug, en ik ben er eigenlijk ook nog niet weer aan toegekomen. Moet morgen met L. naar de HA, vraag ik het daar gelijk even. Volgende week de VK weer proberen, wil zowiezo nog een afspraak voor nacontrole. Verschilt het qau klachten ook zo per dag bij jou? Gister ging het allemaal best goed en vandaag stond ik alweer op met 'pijn'. Meikie, wat goed 115 gram gegroeid! Wat betreft de adviezen van het CB, ben het met je eens, maar de adviezen lopen soms wel heel erg uitéén. Dolfijnjes, wat een druk weekend in het vooruitzicht, wel gezellig! Wendyw, wat fijn dat jullie zo snel bij de kinderarts terecht konden. Wel vervelend dat jullie nu nog geen duidelijkheid hebben. Gaat dat goed de flessen geven zonder nutriton? Spuugt ze dan niet enorm?
Ik vind het eigenlijk best achtelijk dat cb niet vaste regels hebben want ze zeggen bij iedereen wat anders!! Het is onze derde en moet morgen heen ben benieuwd ze hebben 1 arts die is heel statig en is goed in mening opdringen alleen lukt het nooit bij mij!!! Ook is er een andere arts en die is super leuk dus ik hoop dat ik die heb!!! Jullie horen morgen van mij!! Zijn er nog mensen die belang hebben bij het afbouwschema voor de bv Ik moet namelijk het boekje zoeken maar wil het met alle liefde willen opzoeken voor iemand maar dan moet iemand het wel nodig hebben!!! Wendy wat fijn dat je gelijk heen kon na dd kinderarts!! Hopelijk gaat het snel beter!! Dolfijntje ik wordt al moe als ik aan jou weekend denk!! Wij hebben morgenavond verjaardag dan neem ik Jairo mee en mijn moeder past op de meiden, en verder niks in de planning!
een afbouwschema voor bv vond ik vandaag in een foldertje van nutricia.. denk dat het op hun site ook wel te vinden is.. *zoekt* Van borstvoeding naar flesvoeding: Nutrilon geeft je een handig schema
Hoi allemaal! Ik heb alles gelezen, maar ff niet de puf om overal op te reageren, sorry! Best veel gedaan vandaag, kleding kasten van de twins opgeruimd. Kwam echt mega veel uit.... Te klein, zomer spullen.... Bed verschoond.... Eigenlijk wilde ik og strijken, maar ik gun mezelf even rust Wij hebben ook een schommeltje, Xavi lijkt het oké te vinden, eerst is hij ff wakker en dan valt hij snel in slaap. Meneer vind de box echt helemaal niks!!! Morgen gaan wij winkelen onder schooltijd, Xavi gaat mee. Tweeling gaat naar papa, de oudste komt naar ons. Zaterdag party time!! Xavi en jesper uit logeren en ik en Bart op stap! We gaan met de buren, maar nu zij ze vannacht ziek geworden... Hopelijk knappen ze snel op! EB, heb je enig idee wat de kosten pp gaan worden? Voor de meeting? Xavi vandaag een goede dag gehad, hij lijkt 's morgens hongeriger en wil dan om de drie uur en gaat dan automatisch naar de vier uur. Hij ligt nu bij papa te slapen.... Wat heerlijk!
weeeeeeeeeeeeeeeeh bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer krijsssssssssssssssssssssssssssss mamaaaaaaaaaa pfff ik word er zo moe van! nergens tijd voor!
@Wapje arme jij! M. huilt dus weer zo erg. Lijkt me erg frustrerend voor je/jullie. Is er helemaal niets wat haar dan rustig(er) maakt? Sterkte ermee en hoop dat ze gauw tot rust komt en jij ook. @van borst naar fles thanks voor het schemaatje erg handig heb hem effe afgedrukt wel zo makkelijk. Want zo langzaam aan zullen wij toch ook echt volledig gaan over stappen. Davey ligt nu heerlijk in de reiswieg te slapen! Ook hij wilt niet meer in de box opeens, eerst was het geen probleem maar als ik hem er nu in leg dan gaat hij krijsen. Nou meiden een fijne avond en hopelijk een rustige nacht.
@ Wapje, balen zeg dat je Mica maar niet rustig krijgt.... Lijkt me erg frusterend.... Vind ze het misschien lekker om met papa of mama te douchen? Jordy gaat hier 's avonds standaard mee douchen met papa, hij word inmiddels al helemaal rustig als hij de douche alleen al hoord.... Het is maar een idee hoor, kan me voorstellen dat je inmiddels alles doet om haar rustig te krijgen... Sterkte in ieder geval, als ik mocht auto rijden kwam ik je even ondersteunen Wij duiken nu ons mandje in, Jordy slaapt rustig vannacht de eerste voeding volledig fles. Wel gek hoor, maar ik zie hoe hij ervan opknapt!!! Slaap lekker allemaal en tot morgen!!!
@wherona en Rrianne, Ene kant wel leuk hoor. Maar andere kant heb ik er ook niet altijd zin in. Vrijdag avond/nacht ga ik niet mee blijf dan lekker thuis. Zaterdagmiddag hebben we van zijn oma een verjaardag (totaal geen zin in, heb het niet zo op dat mens ) dus blijven dan niet zo lang. Zaterdagavond van de buurtjes. Weet niet of ik dan Mirthe meeneem. Maar wil ook nog niet op de babyfoon weg gaan. En zondag verjaardag van sz. Dus dat is zeker leuk. @pruts, lekker ff shoppen. @wendy, Vervelend dat ze nog zoveel terug geeft. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat het is. En dat minder voeding mag helpen. @wapje, Dikke digi knuff voor je, wat vervelend. @ll, wat zouden jullie doen bij een kleine van 4 weken. Heb morgenavond verjaardag maar wil haar eigenlijk niet meenemen (ivm drukte en niet echte hygie en drukte) Maar met de babyfoon vind ik ook niet een fijn gevoel. Zit er over na te denken om m'n moeder te vragen om op te passen. Wat zouden jullie doen???? Ik duik m'n bedje ook in. Het is weer leuk geweest voor vandaag. Trusten
Dolfijntje ik zou dan gewoon je Moeder vragen of lekker thuis blijven, Ik neem jairo morgen wel mee maar ik zit ook met de bv en afkolven liever niet!!! En daar is het schoon en als het niet gaat ben Ik zo thuis Trusten allemaal
22.20u laatste fles,3.50u weer! Dolfijn, ik zou je moeder vragen. Alhoewel ik Xavi eigenlijk overal mee naartoe neem! Vooral nu ze zo klein zijn,ze slapen overal. Maar omdat je het ook over de hygiëne hebt zou ik je ma vragen! Wapje, is ze tot rust gekomen??? Dikke knuf! Ik ga weer slapen!!!!
Prutsje xavi doet het goed op de fles of niet!!! Dan kun tenminste iets slapen!!! Hier vannacht om 23.00 tot 3 en hij was nu om 6 uur weer wakker maar hij heeft het vanaf gisteren benauwd zijn neus zit vol en heb niet zo'n neus pompje, echt heel zielig maar vond ook best eng ben blij dat hij naast mij slaapt!!!
@ wapje, hoop dat je M. inmiddels rustig krijgt, zo vervelend als dat niet lukt. @dolfijnjes, wij nemen haar gewoon overal mee naartoe bals het druk is, zoals op een verjaardag dan zetten we haar op een slaapkamer in de reiswieg met de babyfoon en ga ik af en toe kijken. Mensen houden er vaak al rekening mee door een slaapkamer lekker warm te houden. Hier gaat alles verder goed. Ze huilt weinig gelukkig en als ze huilt is ze redelijk makkelijk stil te krijgen. Merk dat ze steeds meer kan, eerste lachje, proberen terug te kletsen als ze op het aankleedkussen ligt en de mobiel proberen te volgen (soms tot scheel kijken aan toe). Echt enorm genieten zo'n kleintje. Gek dat ze er pas drie weken is en je eigenlijk niet meer beter weet. Wij gaan ons klaar maken voor een pageborene shoot. Hoop dat het mooie foto's worden. Fijne dag allemaal!
Wapje, Mica is echt de avond-huiluurtjeskampioene volgens mij! Al deed Timo gisteren behoorlijk zijn best om haar te verslaan. Van twee tot elf wakker geweest, waarvan bijna de hele tijd aan het huilen. Bovendien was dit de eerste avond dat M niet thuis was, dus ik had het helemaal gehad. M kwam thuis, nam Timo op schoot en stil... Vannacht heeft hij voor het eerst 's nachts op zijn eigen kamer geslapen. Ik vond het heel moeilijk, maar hij heeft gisteren om 22:30 zijn laatste fles gehad, was rond 6 uur wat onrustig toen M opstond, dus ik hem hem in bed genomen. En om 8 uur heb ik hem maar wakker gemaakt om te eten! Wat een heerlijkheid! De offertes voor de meeting liggen tussen de 12,50 en 20,- (+) pp. Maar ik kijk ook naar wat ze daarvoor bieden. De laatste twee offertes heb ik nog niet, dus die hebben pech. Ik zet straks wat dingen op een rijtje en dan kies ik. Jullie krijgen het op de mail.
Goedemorgen!!! Hier weer een goede nacht achter de rug, Jordy heeft zijn laatste voeding gehad om 22.00 uur en kwam toen om 2.30 uur en toen om 6.30 uur. Dus volgens mij een prima ritme Zometeen hebben we zijn gehoortest, dat word grappig. Hij heeft de test om 10.20 uur en mag weer eten om 10.30. En ze willen een rustige baby, nou dat word natuurlijk helemaal niks Dus ik hoop dat het gaat lukken, en anders moeten ze maar thuis langskomen @ Dolfijntjes, ik zou denk ik in dit geval ook mijn moeder vragen om op te passen. Zeker als je twijfelt mbt de hygiene @ Prutsje, sliepen die kleintjes maar overal.... Jordy slaapt hier alleen in zijn eigen bed. Verder eigenlijk niet. Maar dit zal er ook mee te maken hebben dat hij ingebakerd slaapt... Of zal dit nog veranderen als hij iets ouder word? @ Mama05, heb je geen zoutoplossing? Dit mag je gewoon gebruiken bij die kleintjes
@Dolfijnjes ik zal dan ook mijn moeder vragen en anders thuis blijven. Moet eerlijk zeggen dat ik zowieso nog niet echt toe ben aan het laten oppassen. Is voor mij ook wel lastig want mijn moeder woont niet in de buurt en heeft ook geen rijbewijs. En mijn schoonmloeder laten oppassen daar heb ik (nog) geen vertrouwen in. Ik zie haar gewoon niet echt als oppasser weet niet waarom. @ll Davey om 23.00 uur laatste fles gehad en kwam toen om 1.30 uur niet omdat hij honger had maar zijn luier helemaal vol gepoept had! Paps kwam der alleen wat later achter. Toen kwam hij weer om 3.00 uur en toen wel honger. En daarna wat onrustig en heb ik hem maar mee genomen bij mij in bed. Hij is nu ook nog lekker wakker wel een beetje jengelig maar meer niet. Ga me maar eens snel aankleden voordat hij wel gaat huilen.