Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad grappig.
    Maar heb al rijstebloem geprobeerd, clusteren, maar niets helpt.
    Al is geloof ik 5 uurtjes slapen al doorslapen hè?

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    He meiden,

Heb gewerkt dus even een paar dagen wat minder actief geweest hier. Ga straks alles bijlezen als F. slaapt.

Even een vraagje: las hier een keer over een bananen avocado hapje. De wil ik nu ook gaan Aken, maar nadook gelezen hier dat je dat niet in mag vriezen. Nu heb ik vandaag en boek opperdepop gekocht in de Albert Heijn en daarin staat een hapje met avocado die je wel in mag vriezen. Mag k het nou wel of niet kort (max een week) invriezen?

Zo terug om op iedereen te reageren, F even in bad doen.

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

Even kort hoor!
    Drukke dagen gehad. Werken en vandaag is mijn moeder er heel de dag geweest.

Even kort voor Meikie:
    Ik vind het wel leuk om dat boek van je even te zien! Dus wil je het meebrengen twaalf april?

Verder sinds eergisteren overgegaan naar drie flessen! Dit gaat super goed. zitten alleen nog een beetje te klooien met de slaapjes! Komt vast ook goed.

Verder even zwaaien voor allemaal!

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Waterlelie, je bent al onderweg, maar heel veel plezier gewenst! Best dapper zonder kids, ik moet er nog niet aan denken.

@ Rica, hier ook geen idee van de hoeveelheid flessen die je moet geven...ik geef 3x 210 plus 7 en 1x 180 plus 6. Ze eet nog maar een half potje fruit en verder niks erbij. F. laat wel steeds vaker 30 of 60 cc staan, maar blijf het maar gewoon aanbieden voorlopig. Ze eet namelijk alleen nog maar wat fruit.

@ babyR, onze dochter eet ook nog maar maximaal de hoeveelheid van een half potje hoor. Ze eet super goed, maar meer wil ze nog niet.

@ misja, geef jij dan ook al groente? Wanneer ga je naar drie flessen.

@ slapen, ik durf het bijna niet te zeggen. F gaat rond 20.30 naar bed en ik maak sinds de zomertijd in is gegaan, om 09.15 wakker voor de fles...

Nog even een vraag, lees over thee en diksap. Vanaf wanneer is dit nodig? Met 4 flessen krijgen ze toch nog voldoende vocht binnen?

F heeft een gloeiende wang, rode billetjes, kwijlen en een temp van 38.5. Zat zelf aan tandjes te denken, maar voel ng niks. Verder is ze nog wel vrolijk dus neem aan dat dat het is.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    @ doorslapen/bv: een fles is minder 'gezellig' dan live bv, kindjes melden zich vaak voor de gezelligheid bij bv, even mama ruiken en voelen, even kroelen. vooral 's nachts schijnt dat fijn te zijn. mn vriendinnetje (met de baby van 8 maanden) geeft nog steeds bv, haar kleine drinkt vaak 's avonds en 's nachts wat slokken, overdag zijn het maar 3 volledige voedingen, de rest dus in delen 's avonds en 's nachts.
    ik denk daarom niet dat rijstebloem en noem maar op gaat zorgen voor beter doorslapen, het gaat niet om het maagje vullen.

misja: wauw, 3 flessen, wat goed!

vanavond Yanna prak gegeven, gepureerd voor het eerst, maar ze zat een beetje gek te doen en moest weer een beetje spugen (geen voeding terug geven, maar overgeven). of het nou door de prak kwam of dat ze nog ziekjes is weet ik niet. ze was daarna weer vrolijk en heeft verder geen koorts...
    zelf gewerkt, vriendje was zijn vergadering vergeten en is er nu met Yanna heen. is tegenover het adres waar ik net werkte, maar las pas thuis zijn berichtje... Dus Yanna ligt op het bedje van het kindje waar hij nu is, dat kindje slaapt op het bed van zn ouders (is al groot genoeg daarvoor). Wat een gedoe zeg :( Maar ja, kan gebeuren
    komt er ook nog allerlei scouting-gedoe, ben echt pissig. Is een lang verhaal, dus ga jullie er niet mee lastig vallen, maar uiteindelijk gaat ons uitje naar de apenheul aankomende zaterdag niet door :S :( Vind het zo erg voor die kinderen! Het wordt verplaatst, maar toch, als je tussen de 7 en 11 bent en ergens op rekent, is het nog steeds heel lastig te verkroppen!
    het eerste wat ik uit handen geef, gaat dus ook mis en ik moest juist leren geen control-freak te zijn. Gaat lekker zo...

nou genoeg gemopperd, ik weet nog niet wat ik ga doen met mijn man en kindloze avond...

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, ik gebruik ook avent flessen, had al een tijdje terug tuitbeker gekocht. daarbij zit handvat die je los kan halen en past ook op de gewone flessen. je kan je ze ook loskopen geloof ik 2 voor 8e geloof ik. tuitbeker kost geloof ik 7e. vond het een beetje onzinnig om 2 van die dingen te hebben dus vast een tuit met handvat. handvat gebruik ik nu bij de flesjes. alleen met pap is t niet handig!

@wheroon, snap dat t vervelend is die nachtelijke flesjes die je vriend/man maakt. zeker als hij t helemaal niet nodig is. maar kwam door doorkomend tandje. las t op fb. gefeliciteerd!

@tandjes, hier nog niets door. al denk ik soms van oh komt het er aan? nu 3 poepbroeken per dag. rode wangen en kwijlen. erg rode billen en nu sinds 19u dat ze ging slapen al 3x schreeuwend wakker geworden.

@rest sorry vergeten moest ook wel weer aardig wat bijlezen!

gaan vrij lekker weekend weg naar drenthe om te vieren dat alles weer goed komt! heb er zin in en vrijdag nieuwe auto (skoda fabia combi) ophalen whoehoe!

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Aaah er zijn dus meer kindjes, die dan duidelijk beter slapen?!
    We hebben het al vaker bij L. geprobeerd om hem gewoon te laten slapen, maar werd dan eigenlijk altijd voor 00.00 alsnog wakker.

Avent flessen gebruik ik hier ook, je kan bij de drogist losse handvaten kopen voor 4,- eu geloof ik. Erg handig.

Ik duik mijn bedje in... Trusten allemaal!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier gaat ze 20:00 naar bed en komt ongeveer rond 7 uur weer...soms is het wat eerder soms iets later. (is soms 6 uur maar ook 8 uur dus pak t gemiddelde :))en als ze even geen zin heeft komt ze half 5 maar dat komt niet veel voor. afkloppen...
    Moet zeggen dat ze nu beter doorslaapt sinds ze de papfles kreeg, daarvoor was het drama. heb in het begin veel slapeloze nachten gehad maargoed dat zijn er meer geweest en soms nog (pff petje af hoor);)...

Sahi die tuitbekers van de hema zijn met flexibele tuit (E4,50?) en lekker niet terug, ik heb hem vandaag gekocht. fijne bekers (met handvat)..bedoelde jij die ook meikie?;)

waterlelie aahhhh veel plezier, heerlijk zeg!!! geniet er van!

broodkostje idd dat dacht ik ook, het taaiste stuk..nou ik vind het gewoon eng maar las het in het schema en die vrouw van de cb zei het tegen mij...
    vandaag 3 flessen...half potje fruit en een heel potje groente..
    morgen verse bloemkool of witlof maar proberen want dat wil ze nog welleens weigeren (misschien iets smeuiger maken)
    alhoewel dat met de babycook wel smeuiger wordt als gewoon prakken...

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @daantje2011: ja ik geef al best wel een tijdje groenten. En fruit. Eigenlijk altijd vers. Hij vond zijn flessen niet meer interessant en liet de laatste tijd veel staan. En daarbij moest ik hem savonds altijd uit een diepe slaap halen en was hij zichtbaar blij dat hij daarna weer lekker zijn bedje in kon. Vandaar de beslissing om de avondfles te schrappen. Bied hem nu ook wel een flesje 100 cc diksap aan. Ivm vocht!

@sahi: ja heerlijk hoor zo de flessen. Maar mis de avondfles ook wel. Was toch fijne moment voor mama of papa voor we zelf gaan slapen. Maar ja zo gaat het en dat probeer ik dan ook los te laten.

@mbtc geniet van jullie weekendje.

Hier aan het wachten op manlief. Duurt nog wel ff. Hier vandaan met de auto naar zijn werk is 25 min. Maar hij is op de race fiets samen met een collega/vriend. Dus dat is 48 km. Waar je zin in hebt voor en dan ook nog na een avonddienst. Word wel half 1. Ga nog ff lekker boekje lezen.

Morgen weer naar cb met joël! Ben erg benieuwd. Laatste x was eind januari. Eens kijken wat ons spekkie weegt.
    Welterusten allemaal!

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    o vergeten ;)
    vandaag weer fysio gehad...ik snap het niet hoor.
    Nu vond ze het hoofdje toch weer wat platter, over 6 weken komt ze toch weer en dan mag ik het nu op mijn manier doen maar nu gaan we oefenen met rollen! en met de buikschommel...ze is ook 1 van de weinigen die de buikschommel wel leuk vind maar het buikliggen niet..vandaag heeft ze zelf gezien hoe over haar toeren als ze is als ze op haar buik moet....echt drama hoor.
    Ik heb nu 2 weken lang continu geoefent, en nog geen verbetering dus nu wil ze dat we gaan leren te rollen maarja van rollen kom je ook op je buik en dan is het wéér janken geblazen. maar ik doe het wel hoor maar toch...
    weer het verhaal, houterig, kontschuivende kinderen zijn meer eisend en wat driftiger, onhandig etc etc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dus ik moet echt aan de slag....
    Ik was er eigelijk wel klaar mee maar ze wil niet opgeven zeke rnu het hoofdje weer wat platter is..ik moet haar alleen nog even bellen want ik wil weer een meting, ik ben namelijk nog steeds van mening dat het meevalt maargoed.
    Ik snap haar wel, het is een heel nieuwschierig kind en ze kan een hoop leren want ze is gewoon erg geintresseert in de omgeving waardoor ze hoopt dat ze buikliggen leuk gaat vinden (aanbieden van speeltjes en frutselt etc) en ze bedoelt het goed en ze is echt heel aardig hoor, leuk vrouwtje maar ik wordt er wat onzeker van zeker als ik zie hoe andere kinderen het wél doen ;)

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbtc: ik lees hier verderop 4,50 bij hema voor zo'n tuitbeker, dus denk dat ik voor de tuitbeker ga. even morgen kijken of ik tijd heb om te neuzen.
    fijn weekend en veel plezier met de auto!

rrianne: lekker geslapen?

misja: ja dat gevoel deel ik wel, die avondflessen. Had het zelfs met de nachtflessen. natuurlijk is nachtrust heerlijk, maar vond de fles geven 's nachts ook echt niet erg, was wel gezellig ;)
    ben benieuwd hoe joel gegroeid is!

rica: balen dat de fysio zo negatief is :( Doe je zo je best en dan dit...
    ik heb er geen ervaring mee, dus kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!

hier weinig bijzonders, zo weer werken ;) Yanna gaat naar oma, oppas vriendinnetje moest werken, oma vindt het voor af en toe wel leuk :)

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    rica Oh was ze weer geweest!! wat een gedoe zeg als ze het niet leuk vind moet je haar dan dwingen dan wordt ze juist toch =driftig van!!
    A.nisha was ook een buikschuiver (zoals je weet) en het heeft alleen ff geduurd met lopen maar verder doet ze het prima hoor en houterig is ze ook lang niet meer!!
    zou gewoon ff proberen en als niet lukt nou dan toch niet!!!

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, ik hoor veel vaker om me heen dat hun kids ook niet op hun buik wilden. Ook L. vind het helemaal niks. Houd het nooit langer dan 5 min. vol en wordt ook erg driftig. Begint wel iets meer interesse voor het rollen te krijgen, we proberen nu zoveel mogelijk samen te oefenen. Hoop dat het helpt, hier zie je ook nog een lichte afplatting. Ik zou idd vragen of ze haar hoofdje opnieuw op komen meten, al is het alleen maar voor je eigen gevoel. Wel vervelend he om daar steeds aan te moeten denken?

Sahi, eerste deel van de nacht ging prima, van 04.00 tot 06.00 was het weer feest, we zijn nu bezig om te zorgen dat hij ook zonder speen in slaap kan vallen. Maar vind het erg moeilijk of we hier nu goed aan doen. Ga om de 10 min. heen om hem gerust te stellen en als hij erg over stuur is knuffel ik even met hem, dit werkt op zich goed. Hij jengelt nu meer dan dat hij echt overstuur is. En de fles 's nachts blijft iedereen me afraden, dus misschien moet ik idd maar vol blijven houden. Om 7 uur de fles en toen nog tot 9.15 geslapen, dus dat was wel een cadeautje:)

14. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zo meiden, ik ben weer bijgelezen hoor.... Het valt mee wat jullie gekletst hebben, maar ben gistern niet meer geweest, druk druk druk....

@ Rrianne, ik denk dat je het beste kunt doen wat voor jou goed voelt. Jij kent L. het beste en weet wat hij wil en wanneer. Daar kan een ander weinig over zeggen (natuyurlijk kunnen ze advies gevenhoor, maar volg je gevoel). Hoe is het gegaan met de puckabag? Die had je toch geleend?
    Dikke knuf voor jou hoor....;)

@ Rica, ze is wel lekker eigenwijs zeg, daar ligt het allemaal niet aan hahaha :D
    Wel vreemd dat ze nu even uit haar hoofd vind dat het hoofdje platter is geworden, ik zou denk ik ook een meting willen...

@ Misja, ik weet niet of ik dan ook nog mee kan nemen hoor dat boek hahaha (de meeting is bij mij thuis hahaha) ;)
    En Joël doet het goed hoor!!!

Sorry verder ben ik het even kwijt....
    Ik heb vandaag eerst heerlijk gezwommen met mijn lieve mannetje. Daarna ondanks het grijze weer toch nog 2 delen van het ledikant in de grond verf gezet. Als dit goed droog is kan ik het schuren en dan op zolder aflakken :)
    Jordy gedraagt zich momenteel echt als een voorbeeld kindje. Eet super, slaapt heerlijk en is super vrolijk!!! Zelfs poepen gaat als een trein, soms gewoon 2 keer per week.....

Gisteren gezellie bij Wapje geweest, was weer erg leuk maar veel te snel voorbij.... Snel weer afspreken dus....;)

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rrianne: moeilijk hoor, die gebroken nachten nog steeds :(

meikie: fijn dat het met Jordy allemaal zo goed gaat!

oh meiden ik heb zo'n buikpijn :S denk dat het mn baarmoeder is, maar twijfel al heel de middag of het wel erg genoeg is om te bellen (HAP of gyn). maar nu wordt het wel erger, net als Yanna op bed ligt... ik weet het niet hoor :S

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    sahi Je kunt altijd de HA bellen en vragen wat je kunt doen... je gaat wel de nacht in dus kun je beter advies vragen!! Succes en beterschap!!

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou als je de pijn niet meer kan verdragen wel heen gaan hoor, Je voelt wel als het iets anders is dan de gewone buikpijn!
    sterkte!

nou ik vertelde gister nog hier dat ze zo lekker doorsliep, afkloppen etc maar het was vanacht half 5...en ik heb me toch slecht geslapen...naja hopen dat deze nacht wel weer zoals vanouds is haha!

vanmiddag waren we lekker aan het spelen en was ik aan het op en neer doen op mn schoot, zo lekker op haar kontje, ze vond het zo leuk!
    maar haar witte net nieuw gekochte legging werdt oranje en nattig....hmmmmmm ze stonk helemaal niet. ze had wel die avond ervoor wortel met tomaat gehad :D
    nou deed haar broekje uit en wat ik toen trof was een complete explosie!!!!!!!!!!....oranje billen haha
    maarja ik moest haar dus ff in bad doen maarja zelfs mn aankleedkussen bleef niet ongeschonden, die is nu ook voorzien van een oranje vlek :)....pffff voller kon die luier ook echt niet!! ook door het op en neer spelen met lois heeft die drap nog lekker alle kanten uit geperst haha ;);)

18. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Hey meiden!
    Vanmiddag zijn we naar het cb geweest. Hij weegt 6240 gram en is 64.5 cm. :) En M. heeft weer prikjes gekregen. Hij had van de vorige 2 niet zo veel last maar nu voelt hij zich niet echt lekker. Zo zielig, hij heeft (nog) geen koorts gelukkig en ik hoop dat hij beetje kan slapen vannacht. :(

@Lelie: Oh heeeerlijk zeg! Heeeel veel plezier daar! Beetje late reactie, jullie zijn er ondertussen al lekker aan het genieten! ;)

@Rrianne: Oh balen dat je weer een gebroken nacht hebt gehad! Maar wel fijn dat hij de vorige nacht beetje doorgeslapen heeft! Hij is mss zijn ritme aan het aanpassen en zal nu met 4 flesjes genoeg hebben. En je kunt proberen zonder speen want gaat steeds moeilijk worden denk ik om dat af te leren. ;)

@Sahi: Oh lees net dat je buikpijn hebt! Gewoon voor de zekerheid hap bellen! Je kunt beter een keer teveel bellen hè!
    Hier proberen we ook op verzoek fles te geven. Maar probeer er wel minimaal 2,5 tot 3 uur tussen te laten dan. Even vraagje over die laatste fles die Yanna telkens verschoof, wou ze die dan telkens later hebben?
    Wat balen dat het uitje met scouting niet doorgaat en is idd zielig voor de kindjes hè. Ik kan me wel voorstellen (als mede controle freak) dat het moeilijk is om zulke dingen uit handen te geven.

@AV: Hoe is het gegaan vandaag?? Even over dat doorslapen, heeft hij ’s nachts dan ook echt honger of zou je bv. een speentje kunnen geven? Dat hij zo ‘leert’ om de nachtvoeding te laten vallen dan?

@Daantje: Jeetje, wat slaapt ze goed zeg! Heel fijn hoor! Zouden best wel eenst tandjes kunnen zijn!

@mbtc: Leuk dat jullie een nieuwe auto hebben gekocht! Veel plezier dit weekend!

@Rica: Dat is balen zeg! En zeker omdat je al zoveel moeite gedaan hebt! :( En zou idd ook opnieuw meting laten doen want mss valt het wel mee hè. Het zal voor jullie allebei wel frustrerend zijn om haar telkens te dwingen om op haar buikje te liggen en mss vindt ze het dan helemaal niet meer leuk. Heel moeilijk hoor! Veel sterkte ermee meid!

@schema voeding: Bij het cb zeiden ze dat we vanaf 6 maanden de tweede en derde fles moeten gaan vervangen door groenten en fruit en komen dan op 3 flessen (minimaal 500cc per dag) te zitten. We zouden ook langzaam de avondfles moeten afbouwen maar dat zal nog wel even duren denk ik omdat hij nog rond 21 uur voor de fles wakker wordt.

Mijn man is morgen vrij dus gaan eens lekker dagje winkelen en boodschappen doen! Ik kom morgen avond weer even kijken! ;)

Alvast weltrusten dames!

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zo hier weer even een reactie van mij. Ben een tijdje hier niet geweest het gaat mij soms wat te snel allemaal.
    Gisteren de verjaardag van Fabian gevierd hij is vier jaar geworden. We zijn met z'n 4-en naar de dierentuin geweest erg leuk.

Lucas doet het super goed. Wij zitten nu op 3 flessen en groente en fruithapje. Hij heeft inmiddels twee tanden. Sinds twee dagen kan hij ook draaien.

Ik kom zo af en toe eens aan waaien en een beetje reageren als dat goed is?

@rica wij hebben op aanraden van de fysio dit kussentje gebruikt. SIMONATAL BabyDorm® - het originele babykussen gr. I (tot 6.000 g) poppetjes blauw - online bestellen! - babywalz dit kussentje heeft een uitsparing voor het hoofdje waardoor het hoodje niet op het matras rust en dus geen druk krijgt.

Afgelopen dinsdag was ik bij de fysio en toen vertelde ze dat zij zelf dit kussentje niet meer verkocht omdat ze het niet meer mag aanraden. Maar het werkt wel ik vind het zelf ook absoluut niet gevaarlijk. Kijk maar of je het wat vind.

@tuitbeker hier nog niet mee bezig. wij gebruiken avent flessen en ik denk dat ik die tuitbekers ook weer ga halen.

20. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Rica, lekker! Haha :D

Deel Deze Pagina