Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    ff snel vanaf de foon een tip: h&m heeft ook leuke dingen.
    en mijn ervaring met de v&d is dat je het altijd een maat groter moet kopen, valt bijn altijd klein.
    met rompers is het goed om te letten op de stof, als die lekker stretch is heb je er veel langer plezier van. die zijn de moeite waard om iets meer voor te betalen.

fijne dag nog!

2. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @mbtc: Welke rompers gebruik jij van de Hema? Ik heb die stretch rompers van 5,50 per stuk! Die bevallen mij uitstekend! Heb nu maat 62/68 en deze gaan al zolang mee! Komen netjes uit de was en kunnen goed in de droger!

@Meikie: Hoorde van wapje dat je erg nieuwschierig was naar me! Haha Ben ik goedgekeurd! Was trouwens erg leuk! Volgende week bij jou meeten! Komt dan die kleding party of op de grote meeting?

@Sahi: Meis merk idd ook dat je vrij vlug van slag bent, en idd ik ken het gevoel ook! Heftige dagen komen er aan! Doe rustig aan en denk ook om jezelf!

@Dolfijntjes: Heerlijk ff bijgeslapen! Kan ik nu ook wel gebruiken! Ben benieuwd naar je trouwring!? Wanneer is de grote dag?

@LA: Ik denk dat je hem lekker moet laten slapen! Ging hier ook zo en zijn daarom met de avondfles gestopt! Hij hoeft hem ook echt niet meer nu! Toevallig gisteren geprobeerd omdat hij dus zoveel wakker was en niet meer wilde gaan slapen! Zou wel proberen op de dag dan beetje roosvicee of diksap te gaan geven! Voor zijn vocht!

@Rica: Pff kiespijn. Spreek me er niet van! Mijn gebit was echt naar de haaien na de zwangerschap! Veel kiespijn gehad en vaak naar de tandarts! Uiteindelijk zelfs trekken bij de kaakchirurg! Hopelijk valt het mee! Wat heb je voor pijn stilling geslikt? Ik heb er toen tramadol in gegooit! Oeps is eigenlijk een opiaat!

@Wapje: werkse het weekend! Was gezellig gister. Kort maar krachtig dat wel!

Zo hier een rot nacht gehad! Sinds twee ochtenden vind ik joël slapend op zijn buik in bed! Maar het begon gisteravond al! Hij wilde in zijn slaap steeds maar naar zijn buik maar werd daar dan weer wakker van omdat hij dan weer tegen de bedspijltjes aan kwam! Pfff en dan huilen en dat ging de hele nacht door! Ben best wel moe eigenlijk, aangezien manlief nachtdienst had moest ik het alleen doen! Hoe slapen jullie kindjes? Zijn er buikslapers? Gebruiken jullie de aerosleep en dekentjes in bed??

Vanmorgen al even lekker de keuken gesopt. Vanavond even naar me werk, organiseer samen met een collega het bewoners uitje van dit jaar, dus gaan dat even doorspreken! Verder zo nog ff stofzuigen en dweilen en dan houd ik het voor gezien!

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Meikie wat een stoere gozer zeg. Denk dat ik dat boek ook maar ga aanschaffen dan.

@EB Hier ook hoor bij 7 mnd. Davey is ook bijna 7mnd. he ;)

@BabyR beterschap met je meiske

@karine Sandra en Prutsje kunnen van de lijst die hebben zich namelijk hier afgemeld

@Rianne gelukkig viel het allemaal reuze mee, hoe is het in het ziekenhuis gegaan?

@EB niets van gehoord bij het cb wij moeten gewoon weer komen vond het ook al zo overdreven. Spannend 2e gesprek

@Rica :( arme jij werken de pijnstillers nog

@MBTC ja is een stuk naar beneden geschroefd de bijslag :(

@Wapje wees blij hihi ik blijf shirtjes verschonen zijn steeds nat als hij thuis is doe ik maar een slab om anders blijf ik aan de gang :D

@Hapjes ze hebben effe de tijd nodig om eraan te wennen de ene wat langer als de andere. Maar merk ook dat Davey vers lekkerder vindt dan uit potje maar blijf ze toch beide aanbieden.

@Misja hier gaat het momenteel ook niet zo lekker met slapen maar heb ook geen idee wat er aan de hand is. Maar tis geen buikslaper. Wij hebben gewoon een matras en lakentje en dekentje

@Davey was omstreeks 2 uur vannacht klaar wakker :$ niet normaal wou maar niet slapen ruim een uur met hem bezig geweest en na een klein flesje eindelijk in slaap gevallen en om 6 uur weer klaar wakker. Dat maakte me niet zoveel uit want moest toch opstaan maar was bang dat hij toen al zijn fles wou maar gelukkig niet hij heeft tot 6.45 in de box gespeeld daarna fles en op naar het kdv.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden,
    Ff een snelle reactie vanaf hier. Vanochtend al gewerkt en nu zo naar het zwembad om training te geven. Maar nu eerst m'n dochter bij beppe brengen.

Manlief zit nu thuis met spit dus kan helemaal niks.

Wat betreft trouwen, wij zijn vorig jaar op 23 juni getrouwd. maar toen was ik hoog zwanger en hield veel vocht vast waardoor een trouwring niet paste. Dus mocht er nu een uitzoeken.

Tot snel

5. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @misja, heb ook van die stretch rompers en van die pakjes waar er 5 in zitten. maar ze komen allemaal met korte mouwen en breed uit de was. moet ze eerst in vorm trekken ben er echt geen fan van. droger heb ik wel maar gebruik hem eigenlijk zelden alleen voor mn handdoeken, hydrofielen en beddengoed.

@kleertjes van de v&d, ze vallen wel wat kleiner idd, zeker van het merk friendz. vind het zelf wel fijne kleding omdat het klein en smal valt.

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Even een ego berichtje;

Echo heupjes, zag er allemaal goed uit. Definitief bericht krijgen we na het weekend. Maar denk dat dat wel goed zit.
    Helaas wel weer terug naar de KA. Wijkverpleegkundige is vanmiddag langs geweest. Omdat ze het abnormaal vond hoe de nachten blijven gaan. Zij heeft sterk het vermoeden dat hij toch meer last van de reflux heeft dan wij denken en de med. die we nu geven niet voldoende is. Ze raad aan om hem te laten observeren. Ga eerst maar weer eens langs danzien we wel weer verder. Toen ze alles benoemde had ik zelf ook gelijk zoiets van, dat moet het haast wel zijn. Het stomme is dat je op één of andere manier zelf het verband niet meer legt.. . Pffff, wat wordt je hier overbezorgd en onzeker van

7. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ rrianne wat top een nieuwe baan! En fijn dat de echo van de heupen ok was! Wel vervelend van de reflux.
    Niet twijfelen aan jezelf je hebt er toch niet voor niets aan de bel getrokken bij wijkverpleegkundige! Je kunt toch niet alles weten? Hoop dat je snel terecht kan en de nachten ook snel beter gaan.

@eb nog nieuws over sollicitatie?

@meikie gave foto! Ik vind alles prima voor de 23 juni! De 12e moet ik helaas ook werken.

@sahi veel sterkte komende dagen. Hoe is het nu op het werk en met Yanna?

Potjes en verse voeding wij doen beiden puur om het feit dat als we ergens anders zijn of onderweg dat het makkelijker is om een potje mee te nemen en ook makkelijk als meneer het allebei lust. Gaat tot nu toe prima. Hij heeft net voor het eerst in de kinderstoel gezeten en voor het eerst broccoli met aardappel op. Ging prima. Vandaag voor het eerst geen koorts gelukkig. Hij is nog wel erg nukkig en moe. Maar dat zal snel beter zijn hoop ik.

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames, ik kom even zwaaien.
    Jullie hebben te veel gekletst om alles bij te lezen.
    We zijn hier erg druk met de familie "problemen"want dat wordt alleen maar erger.
    Hebbe jullie trouwens tips om groente "aantrekkelijker" te maken voor Collin? Want fruit gaat super, maar sinds gisteren groente gegeven en dat vind hij niet echt lekker. Spuugt het gewoon uit.

9. Wapje

Wapje Bekend lid

2 feb 2011
    773
    0
    0
    Bergen op zoom
    @ mbtc hier ook de stretch rompers alleen van Hema kosten idd 5,50 pst maar blijven hier goed...alles gaat hier.op 40 of.60 maar ik heb n ideeeee ik breng mn was bij jou ;) ;)

@ misja hier geen aerosleep maar gewoon matras, en geen dekentjes maar dat wist jij al ;)

@ wherona mooie tijd 2 uur snachts wakker!

@ dolfijnjes beterschap met manlief!

@ Rrianne fijn dat de heupjes goed.zijn! Wel weer balen vd reflux..

@ av gewoon steeds n beetje groente blijven aanbieden of iets van.fruit door.de.groente doen.wil ook helpen(stukje appel of banaan)

@ linda ook al im de kinderstoel

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Linda, fijn dat G. opknapt. Hihih leuk is dat he in de kinderstoel. L. zit sinds het weekend ook bij ons aan tafel in de stokke. En moet zeggen hij doet het erg goed. Slaat met zn handjes op de tafel en maait alles van tafel af. Hij heeft pret voor tien.

AV, vervelend familie problemen. Hopelijk is het gauw opgelost. Ze zeggen idd dat een kind een x of 10 nodig kan hebben om aan de smaak te wennen. Als ik L. een potje geeft eet hij het smakelijk op, maak ik eht zelf, is het 9 van de 10 x kokhalzen. Ga nu denk ik maar half om half geven.

Wapje, wat lees ik nou heb je iemand gevonden om de was naar toe te brengen. Mbtc, kun je nog meer gebruiken;)? hahahaha

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Heeeeey meissies!!!
    Hier weer heel hard gewerkt vandaag, na voor de verandering een but-nacht.... Tegenwoordig iedere keer als ik een vroege dienst heb.... Niet prettig, maar goed we lopen nog dus valt het wel mee toch ;)

@ Sahi, dikke digi knuf voor jou meid!!! We zien je wel weer verschijnen!!! :)

@ Wherona, ik zat inderdaad van de wek te denken.... Jou mannetje word alweer bijna 7 maanden, wat gaat dat dan hard he. Weet nog als de dag van gisteren dat jou buddy-berichtje op het forum verscheen...;)
    O en dat boek ik echt de moeite waard, ik heb hem voor een leuke prijs op mp gekocht ;)

@ Misja, ik ben altijd nieuwsschierig dus ook zeker naar jou hahaha. Maar goed nog een weekje wachten ;)

@ Kleding, ik heb van de week weer een leuk pakket kleding gekocht maat 74. Op mp, allemaal bijna nieuwe merkkleertjes dus ik ben weer happy!!!

@ Eten, hier ook een mix van potjes en vers. hij vind het allebei erg lekker dus helemaal goed toch. Van de week bij wapje heeft Jordy ook zijn eerste koekje op, en krijgt er nu zo af en toe 1, heerlijk vind ie dat....

De afgelopen dagen laat Jordy zijn 3e fles staan, dus doet hij het 3 flessen een flinke fruithap met 110cc diksap en een lekkere groente hap met een toetje. Nou ja prima toch, als hij er maar genoeg aan heeft :D
    Nou ik ga mijn tandjes poetsen en mijn bedje opzoeken!!!
    Slaap lekker meiden ;)

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    dames dames ik wil het wel graag bijhouden maar het is bijna niet te doen!!!;)
    Ik lees zeker mee maar op iedereen reageren wordt moeilijk;)

Rianne van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! en super dat ze je een kans geven!!

kleertjes ik heb ook veel van zeeman, wibra en henk ter hoor en ze blijven bij mij ook mooi (behalve als hij wortelen smeert!!)

Potjes Jairo krijgt alleen nog maar potjes hij vind de groente wel lekker maar fruit vind die verschrikkelijk het gaat al iets beter als in begin!! we gaan straks langzaam mee laten eten met de pot net zo makkelijk!!

kinderstoel jairo zit echt nog niet in een kinderstoel, hij houd dat nog niet eens vol!!! hij zit nog lekker in de wipstoel!!

schema wij hebben het zelfde schema als karine

bureau ik moest maandag heen alleen dacht ik dat ik middags moest maar moest morgen en kwam er te laat achter dus moet nu pas 16 april!

meeting ik heb me wel opgegeven maar het is nog even onder voorbehoud we hebben namelijk ook feest van mijn man zijn werk maar dat begint in in de middag dus als we morgens afspreken kom ik zeker!

ik heb 12 april sollicitatie gesprek!! spannend!!!!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden,

Ben ik weer!

@ Meikie, zag een leuke onderwaterfoto van Jordy voorbij komen, ziet er leuk uit!

@ EB, hier ook zesde ziekte! Zou het heersen in het Gooi. Neem je de bugaboo trouwens mee op vakantie? Wij onze mura wel, in de stokke prampack. Wij houden erg van veel wandelen en willen ds een goede wagen mee. F past overigens ook nog wel een maand of 2 in de reiswieg.

@ hapjes, hier alleen ng maar fruit en maak het eigenlijk altijd zelf. Potjes eet ze ook. Alleen het zelfgemaakte mangohapje weigerde ze te eten.

@ meeting, lees over minimeetingen e.d. denk dat ik een hoop gemist heb.

Hier weinig nieuws. F heeft de zesde ziekte, maar doet het verder prima. Weet niet of er meiden zijn die het herkennen, maar ze zet het hier s avonds sinds drie dagen op een gillen. Enorm kwijlen, handen in haar mond. Ik vermoed dus tanden, maar daar zou ze dan toch overdag ook last van moeten hebben?

14. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Nou meiden, mijn lange weekend is ingegaan, dus dat leek ons een goed moment om opnieuw te oefenen met N.oam op de kinderkamer te laten slapen. Hij ligt er net pas in, en met een volle buik. Ben benieuwd hoe de nacht zal verlopen. Manlief is ook ff de hort op, dus lig hier heel allenig, gek hoor!

nou trusten allemaal!

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    @daantje, de zesde ziekte heerst idd in 't Gooi. Gelukkig hebben ze er weinig last van.
    Wij nemen de bugaboo zeker mee. Waarom in de prampack? Hoe gaat dat dan met wagens in het vliegtuig? Gaan die op de bagageband?

Guap, hoe was je nacht?

Hier is Timo zooooo leuk aan het kruipen. Gisteren ging hij achter allemaal blokjes aan, wel een meter of 2 vooruit. Gelukkig precies toen ik hem aan het filmen was, want M had het nog niet gezien.

16. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Goeiemorgen...

Eb... Al aan het kruipen. Wow!!! Wat een vlotte jongen heb je!!! Leuk dat je het hebt kunnen filmen.

Voor de rest wel bijgelezen maar ben nu alles al weer kwijt. Hier gaat alles goed. De 3 flessen is een succes. Ook eet ze tot nu toe alles. Potjes, zelfgemaakt. Het maakt niks uit. Haat gister voor het eerst een potje gegeven met vis. Zalm met pompoen. Dacht nu zullen de gekke gezichten komen. Maar nee, ze vind het heerlijk. Haar wel een keertje extra in bad gedaan. Ze stonk helemaal nat vis, en als ik ergens misselijk van wordt. Haha!!!

Iedereen een fijne dag!!!

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wapje, kom maar brengen hoor hij draait toch zowat elke dag! mn hema rompers mag jij dan wassen :p

@hetgooi, oh jee 6e ziekte. J gaat 2 dagen in de week naar Hilversum bij oma. wat zijn de symptomen?

@elsbeth zo wat vlot!

@kruipen hier word een poging gedaan maar komt nog geen meter vooruit. haha! wel zielig want ze probeert het zo hard en raakt dan enorm gefrustreerd!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo ben ik weer even meiden. Heb wel alles gelezen, maar kan niet overal op reageren. Vandaag hou ik het even rustig met werk, alles komt weer goed (was even goed gestresst)
    In ieder geval heel erg bedankt voor alle knuffels en sterkte-wensen :)
    Yanna heeft nog steeds koorts, mn vriend is met haar bij de dokter geweest. De dokter ad een prachtige uitleg, wat ons enorm gerust stelde. Baby's hebben tot 6 maanden nog afweerstoffen van mama bij zich, daarna neemt dit heel snel af. En kinderen op KDV's worden vanaf die periode heel makkelijk ziek en kwakkelen dan een poosje. En nu is het ook nog griep-periode, dus ze heeft gewoon een virus.
    Ze heeft tegen het rochelen neusspray, dat vindt ze echt vreselijk (het is gewoon zoutwater zeg maar). maar ze is vandaag veel vrolijker. Ik wilde boodschappen gaan doen, maar even kijken wat zij wil.
    Alleen om 13u een afspraak, dan gaat ze naar mn vriendin (of mn vriendin komt hierheen). Die kent haar net zo goed als wij, dus dat komt goed. En daarna weer lekker naar huis en het paasweekend in! Verder moet ik me onder de 40 graden koorts niet te druk maken. En nu even geen pcm, omdat die temp juist het virus moet weghalen.

@kinderbijslag: oh is die al binnen? Lekker! Welke datum storten ze dat dan?

misja: ik ben inderdaad snel van slag. Er hoeven maar 2 dingen tegelijk te komen en ik weet niet meer hoe ik het rond moet krijgen. Echt een leerpuntje voor mezelf :)
    Had me zo voorgenomen om dit niet te laten gebeuren toen ik weer ging werken en na 6 weken alweer de mist in. Maar voorheen was ik juist te laks in dit soort dingen, nu trek ik het me enorm aan (hormonen?)
    Vriendin van me heeft een buikslaper en legt 'm nu op z'n buik te slapen, anders moppert 'ie heel de nacht en gaat hij echt niet slapen.

@ groente: wilden we deze week actief mee beginnen, maar nu even wachten tot ze goed is uitgeziekt. Ze slaapt tussen alle voedingen door, dus die wil echt niet aan tafel. Fruit vraagt ze nu wel zelf om, daar is ze gek op!
    en hoe ze dat vraagt? Ze gaat dan echt geen fles drinken :)

@kruipen: nu al! Wauw, stoer hoor :)
    Ik dacht dat Yanna ook een snelle was, maar nu ze ziek is, is ze weer helemaal een kleine baby. Wel erg schattig en aandoenlijk en ze gaat vanzelf weer verder neem ik aan :)
    Maar ze wil niet meer zitten, niet meer draaien, alleen maar kroelen en liggen. Vindt mama wel even lekker, papa vindt het saai :p Maar goed, het is wel enorm zielig :S

nou dames; als ik hier weer weinig ben: Fijn weekend!

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Linda gelukkig knapt G. al weer op. Davey vindt het ook geweldig in de kinderstoel.

@Rianne gelukkig alles in orde met de heupen, maar wat vervelend van dat reflux gebeuren je bezorgheid kan ik me voorstellen maar je hoeft je echt niet onzeker te voelen hoor meid dit had je niet kunnen weten.

@Altijdvrolijk sterkte met de familie perikelen. Je bent gister voor het eerst begonnen met groente? Hij moet er dan gewoon aan wennen geef hem de eerste 3 dagen steeds hetzelfde en al is het maar 1 lepeltje gun hem de tijd om eraan te wennen.

@Meikie ja daar zat ik gisteren ook aan te denken het voelt echt als de dag van gisteren dat hij nog zo klein was de tijd vliegt echt en je hebt er amper erg in.

@Mama spannend een solli gesprek ik zal voor je duimen

@Daantje Davey had er in de avond/nacht ook meer last van als overdag van zijn tandje denk dat ze overdag druk bezig zijn met spelen en zo en er dan wat minder op letten.

@EB ik zou de kinderwagen ook goed inpakken je mag hem meenemen tot aan het vliegtuig en dan wordt ie in het ruim gegooit letterlijk en figuurlijk niet iedereen doet het maar de meeste wel en hij ligt niet vast dus wordt flink heen en weer geschut.
    Wat leuk zeg dat kruipen kunnen wij ook van het filmpje genieten?

@Princes wat grappig :D dat heeft Davey gisteren ook gekregen hij vond het echt smullen en had het potje helemaal leeg

@Sahi Yanna nog steeds zo ziekjes hopelijk knapt ze snel weer op.
    Hier is het ook een gevecht hoor met de neusspray.

@ll Gister ging goed op het kdv hij had veel geslapen en vannacht heeft hij ook weer heerlijk doorgeslapen. Hij hoest wel nog vandaag is het zijn laatste dag kuur dus dat wordt morgen toch even overleggen met de ha of we verdere stappen moeten ondernemen of niet. Heb een hele mooie kaart van hem gehad voor pasen zo leuk om de "zelf" gemaakte dingetjes te krijgen.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, een buggy tot 7 kg mag mee tot aan de gate. Mijn Mura is uiteraard veel zwaarder dan zo'n paraplubuggy dus die gaat op de band. Heb daarom de prampack aangeschaft. Verhuur ik nu ook op MP en merk dat er toch best wel wat mensen zijn die hun goede wagen mee willen nemen ipv een buggy. En zoals Wherona al zei gaan ze niet bepaald zachtzinnig met de spullen om. Waar gingen jullie ook alweer heen? Met de hele familie toch?

@ Wherona, fijn dat het beter gaat met D.

@ kinderbijslag, hier ook nog niet gekeken.

@ princess, ga je kindje aan dat het naar 3 flessen kon? Ik weet zeg maar niet wanneer je terug gaat in voeding als je bij gaat voeden.

@ mbtc, zesde ziekte kenmerkt zich vooral door vlekjes over het hele lichaam. F had net als timo ook een dag koorts gehad en toen begonnen de vlekjes eigenlijk pas.

Deel Deze Pagina