Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, vind het zo gaaf dat T. al kan kruipen. Plaats je het filmpje op fb:)?

Nu gauw naar het werk, tot vnvnd!

2. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Daantje... Ze gaf het niet echt aan, wel liet ze vaker wat staan. Maar toen ik op de opvolgmelk ben gaan geven ben ik het gewoon gaan proberen. En het gaat super, ze drinkt haar flessen leeg en eet daarnaast goed haar fruit en groente. Ben het dus gewoon maar gaan proberen, als het niet goed zou uitpakken zou ik gewoon weer 4 flessen aanbieden. Maar moet zeggen dat dit voor haar ook meer rust geeft. Weet natuurlijk niet zeker of het ermee te maken heeft maar eerder deed ze alleen maar hazeslaapjes overdag. En nu zit ze echt op 3 keer per dag een uur. Dit is begonnen toen ik met 3 flessen begon. Is echt heerlijk, omdat ze nu altijd rond de zelfde tijd slaapt, dus weet precies wanneer ik haar naar bed kan doen.

Maar jah alle kindjes zijn natuurlijk verschillend.

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

kinderbijslag komt altijd de eerste binnen, tenzij het in het weekend valt, dan is het de maandag.

verder ben ik vrij druk, en gaat me dit topic te snel momenteel, dus lees haastig bij en vergeet het ook weer snel. ik weet het.... DOM.... maar goed haha

komt wel weer een keertje!

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon, hier idem hoor, neem me iedere keer voor om meer te reageren, maar lukt gewoon even niet, de tijd vliegt.
    Zeker nu we over 3 weken de sleutel van ons nieuwe huis al krijgen, dus er moet nog heel veel gebeuren hier :D

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daantje, ik bel ryan air van de week even om te vragen watmik het beste kan doen met de wagen. Wij mogen een wagen van 10kg mee naar de gate, de bugaboo is 8kg. Anders wil ik je prampack wel lenen!

Filmpje van kruipende Timo heb ik met de grote camera gemaakt. Da's een ouderwetse met tapejes dus kan niet op fb. Maar ik zal kijken of ik iets vast kan leggen met het fototoestel (wij zijn niet van de smartphones) en het op fb kan plaatsen.

Timo is morgen halfjarig! Hoera!!!

6. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Wow timo kruipt gewoon al!!! Goed bezig snelle jongen!

@wherona en rrianne ja echt mooi om te zien hoe leuk hij het in de stoel vindt heb nu ook zoiets van Mssn hadden we het eerder moeten doen maar ik vond het zon grote stap haha uitstel gedrag

@ mama05 mooi een sollicitatie gepland!! Toch niet in Waalwijk hè? Of wel? Dan moet je wel echt een bak koffie komen doen hoor haha! Veel succes alvast!

Verder niet veel blijven hangen. Lig al lekker in bed, vanochtend crematie gehad die toch iets heftiger was als dat ik verwacht had. Heb nooit zakdoeken nodig, maar de zwangerschaps hormonen of het moederschap heeft me in dat opzicht een watje gemaakt. Maar Mssn ook iets meer mens heb me altijd afgevraagd waarom ik nooit huilde bij dat soort gelegenheden ten opzichte van andere mensen in mijn omgeving haha

En daarna weer naar het werk toe waar een klein bommetje ontploft was. Viel midden in de verhitte discussie binnen en toen men zich naar mij wende en ik aangaf dat ik ff moest omschakelen omdat ik van crematie afkwam had niet iedereen door dat ik er ff niet op zat te wachten en ging ook over mij haha. Mijn opdracht loopt over een aantal weken af, de mensen waar ik mee samenwerk willen mij graag langer houden maar de directeur niet. Nu zijn ze bang dat alles in het honderd loopt als ik weg ben dadelijk. Ja kan ik ook niks aan veranderen. Moeten ze bij de mensen zijn die daar over beslissen en ophouden met zeuren tegen mij haha. Kon ff minder hebben vandaag als normaal.

7. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Eb was ook wel nieuwsgierig na het filmpje ;)

Linda ja in Waalwijk ik moet er om twee uur wezen zou ik voor die tijd een bakje kunnen doen als je tijd en leuk lijkt!! Ik moet daarna gelijk terug ben anders bang dat ik het niet red met kdv!

Sjoon en Gerianne hier ook hoor dan wil je reageren vanaf moment dat ik was gebleven 5 pagina's verder gaat dan alweer ergens anders over!!!

8. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Hey meiden!

Weer lekker veel gekletst hier! :)

@Dolfijnjes: Veel beterschap met je man!

@Mama05: Alvast veel succes met de sollicatie! Spannend zeg! ;)

@Princess: Wat een fijn schema heeft ze! :)

@EB: Jeetje, wat goed dat hij al kruipt zeg! :$:D Ennuh, gefeliciteerd, al 6 maandjes, wat gaat het snel hè!

@Sahi: Aawwww, wat zielig, veel beterschap voor je meisje!

@Rica: Auww!! Hoe gaat het met de kies, moest ie getrokken worden? :( Ik mag ook heel bang voor de tandarts hoor. En moet nog steeds een afspraak maken. :);)

@Rrianne: Heel fijn dat de heupjes er goed uit zagen! Maar balen dat hij weer meer last van reflux heeft! En je moet je echt niet schuldig of onzeker voelen, je kunt zoiets niet weten en je doet er iets aan hè!

@Misja: Oh balen van de slechte nacht, hopelijk gaat het beter nu! Je zou hem mss op zijn buikje laten slapen maar kan me wel voorstellen dat je het eng vindt! Wij hebben een Aerosleep matrasbeschermer hier.

@Kinderstoel: Dat lukt denk ik nog niet om M. hierin te zetten hoor. ;) Hij zit nog niet echt stevig en denk dat hij opzij gaat hangen dan. Ik zou het zo graag willen proberen, dan kan hij gezellig mee aan tafel zitten. :)

@Flessen: Hij krijgt nog 5 voedingen: 1 keer bv 's morgens en 4 flessen van 180cc (ook 180cc afgekolfde melk). We wilden gisteren dus proberen die avondfles niet te geven. Maar je raadt het al, hij heeft na de fles van 8 uur bijna niet geslapen en hebben de avondfles gewoon gegeven dus. En vandaag ook hoor. Maar weer afwachten wat hij de volgende dagen doet en anders zal het vanzelf wel komen wanneer hij fruit en groenten krijgt.

Slaap lekker dames!

9. Princess01

Kom even klagen... Heb op een of andere manier de maxicosy gister verkeerd uit de auto gepakt. Heb echt heel veel pijn onder in mijn rug. Hoe kom ik de dag door! Kan L nauwelijks optillen. Mijn vriend komt morgenochtend pas thuis en verder moet iedereen werken. Ook moet ik zeggen dat het niet goed zou voelen als ik L zou wegbrengen op de dag dat ik vrij ben.

Sorry voor het klaagbericht, maar is soms zo lekker om ook ff te zeuren :)

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princess: waar woon je? Ik zou je zo komen helpen! Dikke digi knuffel hoor!

LA: dan heeft hij die 5e fles duidelijk nog nodig. Prima toch :)

EB: hier ook iemand die nieuwsgierig is hoor!
    niet zo gek dus trouwens dat jouw gevoel zei dat de box en het bedje omlaag moesten ;)

gejanne: succes met het nieuwe huis!

mama: spannend, sollicitatie gesprek!

guapetona: hoe is het gegaan in zn eigen bedje?

hier weer een druk dagje, maar gelukkig wel te doen en ik heb hulptroepen ingeschakeld :) Mn vriendinnetje voelt het aan haar water als ik gestresst ben, en nu zei ze dus dat ik Yanna maar moest brengen als ik dat wilde. Gisteren was haar oppas-dag ook in het water gevallen en ik moet vandaag naar de kapper en mn ogen laten checken en verder even de etos plunderen (3 pakken pampers voor 27.50) en het liefst haal ik nog wat boodschapjes.
    Dus ik ga me niet meer gek laten maken (denk ik :p) en alles komt goed :)

Gisteren een hele verdrietige Yanna, ze zat zichzelf enorm in de weg. We waren bij mn broertjes huis wezen kijken en normaal valt Yanna om een vaste tijd in slaap, waar ze ook is, na die laatste fles gaat ze vanzelf tukken. Maar nu was ze hyper de pieper en ging ze dus echt niet slapen. Op tijd naar huis gegaan en in de auto brullen van vermoeidheid. Uiteindelijk duurde het tot 23u voor ze sliep, normaal slaapt ze tussen 19 en 20u wel. Maar vanmorgen pakt ze haar ritme weer op alsof er niks gebeurd is...

11. Princess01

Dt is lief van je sahi, als je in de buurt woonde mocht je van me komen. Maar lees dt je zelf genoeg te doen hebt.

Zit nu bij de dokter... Ben benieuwd, hij zal wel niks kunnen doen. Maar het is hier erg druk, dus zal nog wel even moeten wachten.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    #4712 Rica, 6 apr 2012
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
    ahh princess beterschap? naar de masseur dan maar he ;)

Ik hou het ook even op een kort bericht, kiespijn ging gister beter vandaag weer continue mn hartslag er in en mn kaak die zeer doet.
    ben naar de tandarts geweest maar die zegt goed spoelen en dat mn kies doorkomt (verstandskies) en dat dat ontstoken is..met 2 dagen (vandaag dus) moest het over zijn maar dacht gister ahh oke t gaat de goede kant op vandaag bonkt hij weer.
    Ik probeer nog weer even goed te spoelen en anders bel ik na de pasen wel weer...als ik dat volhoudt!
    Ongelovelijk he, een kies die doorkomt..kan het bijna niet geloven maar het zal wel. Mn wang is weer wat dikker geworden. die was nogal opgezet en gister weggetrokken. vandaag is hij weer iets dikker dus we wachten het weer af!
    Die pijnstilling is idd tramadol...als je er daar 2 van inneemt slaap je als een blok :):)

ik heb ook 2 filmpjes op fb gezet, 1 waar ze op haar buik ligt en 1 waar ze allerlei geluiden maakt! vooral op het einde laat ze even zien hoe goed ze kan gillen ;)
    je ziet ook op haar buik dat ze er wat moeite me heeft door het geluid :)
    Ze vind het trouwens heerlijk in haar blote billen, binnen no time trekt ze haar sokken uit en als het even kan ook haar broek :)
    En die ice teapak daar is ze helemaal door geobsedeerd :)...dus ach goedkope oplossing voor wat afleiding :)

13. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rica ook facebook?? Ik heb je niet denk ik?
    Beterschap met je kies!

Princess, ohjeej jij ook beterschap!

Hier weinig nieuws, R is gelukkig weer beter wel nog heel verkouden maar geen koorts meer gelukkig!!
    Vandaag te horen gekregen dat mijn collega zwanger is en in oktober is uitgerekend!! Echt zooooo leuk. Alles wat zij nu meemaakt maakte ik vorig jaar mee, vind het echt bijzonder en ben stiekem stinkend jaloers hahaha!
    Het is wat op mn werk hoor, echt vruchtbare grond..
    Eerst ik zwanger, 3 maanden later mijn leidinggevende, 5 maanden later een andere collega, en nu dus deze collega..
    Wij tellen 5 werknemers hahahaha!

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    #4714 Rrianne, 6 apr 2012
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
    Meiden, ik weet het ff niet meer hoor... De nachten en al die bezorgdheid/onzekerheid. Heb een afspraak bij het ziekenhuis, kon pas over 3 week. Uiteindelijk door te zeuren nu volgende week vrijdag, maar dat lijkt nog zover weg. Nu we als ware bevestiging hebben gekregen door de wijkverpleegkundige, dat hij wrsch toch pijn/ergens last van heeft, wordt het alleen maar zwaarder. En word de twijfel voor opname steeds groter. Aan de ene kant wil ik het echt niet, aan de andere kant wil ik heel graag duidelijkheid en dat hij geholpne wordt. Vind de keus vooral moeilijk omdat het absoluut niet zo is dat hij hele dag huilt. Hij is overdag niet 'makkelijk', snel uit zijn doen etc. maar als je maar met hem bezig bent kan hij ook echt pret voor 10 hebben. Het zijn met name de nachten die voor ons (en dan heb ik het over ons alledrie) gewoon moeilijk vol te houden zijn.

15. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    ik kom ook nog even voorbij flitsen!!!
    Ik heb hier gekke dagen achter de rug, Jordy heeft zijn hele schema omgegooid :(
    Zijn schema is nu als volgt:
    8.00/8.30 fles 180 cc + 6 schepjes
    10.30/11.00 uur fruithap en diksap
    Slapen
    13.30/14.00 fles 180 cc + 6 schepjes
    17.30 groentehap
    20.00 uur fles 210 + 7 schepjes en 4 schepjes rijstebloem
    20.30 uur slapen tot een uur of 8.00

Dit heeft hij helemaal zelf zo geregeld dus wij vind het prima zo. Wel lekker om 's avond weer een beetje vrijheid te hebben hoor....

Nou van het weekend meer tijd om te reageren!!!

Wel even voor Rrianne, als je het echt niet meer trekt meissie moet je gewoon weer bellen of vragen aan je ha of hij een spoedafspraak kan maken. Dit gaat ook niet goed zo en dat voelt L ook aan.
    Op tijd aan de bel trekken he!!!!!
    Dikke knuff voor jullie hoor meissie!!!:(

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rica: grappig, dat zijn precies de geluiden die we hier ook horen :) Bij je filmpje lijkt het aan het begin echt alsof ze papa zegt :D
    balen van je kies hoor :( Maar doorkomende kiezen doen echt heel zeer, heb het hier ook regelmatig (mijn verstandskiezen doen er al 10 jaar over om door te komen, steeds een stukje)

baby: dat is met recht vruchtbare grond! Leuk hoor :D En grappig dat zij alles een jaar later gaat meemaken, leuk vergelijken.

princess: hoe is het nu?

hier verder goede dag gehad, haartjes weer lekker kort en verder bij mn vriendinnetje thee gedronken en gelunched. Toen tussendoor even snel naar de stad en daarna even met de hondjes gelopen.
    En nu is ze met mijn vriend naar scouting :D Dus heb lekker de avond voor mezelf, wel even relaxed na deze week :)

Yanna net gebadderd en ligt nu lekker te slapen.

vroeg me nog iets af: zou Yanna al kunnen uitproberen en aandacht trekken? Dus lopen mopperen terwijl er niks is, om mijn aandacht te vragen? Want mijn vriendinnetje viel het vandaag op dat ze veel 'zeurt' als ik er dus bij ben, doet ze op haar oppas-dag nooit zo erg. En ik pak haar ook vrij snel bij me. Zou ze dat al doen om aandacht te lopen vragen, of zou ze gewoon mama nodig hebben?
    dat zou wel verklaren waarom ze gisteren zo liep te jengelen en bij papa meteen ging slapen.
    Heb haar vanavond in de box even laten mopperen en ze stopte na een tijdje vanzelf...

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dikke knuffel meid! Heb hier verder ook niet echt een antwoord op, maar laten uitzoeken en iets medisch uitsluiten lijkt me wel wijs.

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rrianne, aahh gos!! Jeetje meid, heftig!!
    Weet er voorderest ook geen advies op, wil je een dikke knuffel geven meid!! En hoop dat het wat uithaalt zo'n opname. Natuurlijk niet dat er wat ergs uitkomt maar wel iets waar jullie iets mee kunnen doen!!

Sahi, lekker dagje hoor!
    Hahaha die Yanna, klinkt als een meid met een sterke eigen wil en weet precies wat ze doet!
    Hier ook zo'n meid hoor!

19. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, Meikie heeft gelijk. Als je je er niet prettig bij voelt, gewoon even terug naar de ha. Anders zijn het 3 lange weken.

Sahi, volgens mij snappen de kindjes nu meer en meer. Het zou dus best kunnen dat ze aandacht probeert te trekken.

Filmpje, ik heb mijn best gedaan en er staat een leuk filmpje op Facebook!

Rica, jij ook leuke fimpjes!

20. Princess01

Eb... Ik wil het ook graag zien, heb ik jou niet op FB.

Sahi, heb difolinac gekregen bij de dokter, maar kan helaas niet zeggen dat het helpt. Maar ben de dag doorgekomen en L. Ligt nu lekker te slapen.
    Hier gebeurt het jammeren ook, maar ik weet bij L. Zeker dat het aandacht vragen is. Ze doet het ook alleen als ik haar wegleg. En als ik kom krijgt ze een grote glimlach. Ik laat haar dan ook altijd en na een paar minuten stopt ze ermee. Als ze echt huilt, ga ik wel naar haar toe. Maar meestal is het gewoon een beetje gemopper.

Rica... Super de filmpjes. En wat leuk dat ze papa zegt ;) hier is het echt alleen nog maar heel hard gegil.

Deel Deze Pagina