Oktober 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door elisabethbas, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @sahi en mbtc, het huilen bij het weglopen hoort bij het sprongetje voor deze tijd. Hier hetzelfde.

@voeding, geef nu ha maar gaan jullie op 2 ook verder met ha of dan naar de gewone. Zit nog steeds op 3 flessen en gaat prima. Ze doet het er super op.

@autostoel, hebben al één maar weet zo niet welke. Zal nog ff kijken. Heb hem 2e hands gekocht samen met de familyfix.

@EB, fijn ff tijd voor jezelf. Minder van die totale ruptuur dat je er toch nog wat aan over hebt gehouden.

@sahi, vet leuk. Je ligt binnen no time ook in de slappe lach volgens mij heb het zelf al :D

@Rrianne, Ik zit bij een gastouder en dit bevalt me super. Omdat ik best wel gekke werktijden (8.30 – 13.00 en 12.00-18.00) heb die niet aansluiten bij het kdv heb ik hiervoor gekozen. Nu had ik het geluk dat ik haar zelf ook kon omdat haar dochter een collega is. Dus zie tijdens werktijd m’n dochter ook nog :D. Het mooie van gastouder is dat ze vrij flexibel is qua opvang en je kleine komt gewoon in een thuis situatie. En je betaalt alleen voor de uren die je afneemt. Mocht je dan een dag niet komen hoef je deze ook niet in te halen wat vaak wel moet bij het kdv (vind ik). Hoop dat je er wat aan hebt.

@hier, Hier gaat alles goed. Laatste tijd druk gehad. Vrijdag de hele dag gewerkt en m’n meisje bij go en manlief thuis (met spit) hij vond het erg stil dat ze er niet was. Na het werk gelijk op gehaald. Had maar een half uurtje overgewerkt maar het voelde absoluut niet fijn. Zei al tegen de go kan niet weer :D.

Zaterdag niet veel gedaan. Lekker geluierd en nog voor een kado uitgeweest. Zondagmiddag op verjaardag geweest. Was zeer gezellig en onze meid deed het geweldig. Helaas wel gespuugd (maar volgens mij kwam dit door de persoon die haar vast hield). Maandag hebben we met de sfam gebruncht. Was zeer gezellig. Middags bij vriendin langs geweest.

Toen begon de normale werk week ook al weer. En nu alweer bijna weekend :D. Morgen vrij en zal dan voor het eerst te babyzwemmen. Heb er ontzettend zin in en dan zondag weer even vrijzwemmen.

2. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Dolfijnjes. Gaf eerst ook H.A. En ben met de opvolgmelk overgegaan op standaard. Heb het gewoon in 1 keer veranderd en dit ging super. Wel op advies van CB.

Zo weer naar het CB, ben benieuwd!!!

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, ja vind t cb echt vervelend.
    eerste keer dat ik ging, had ik net te horen gekregen dat mn opa op sterven lag en was er niet helemaal bij. dus toen was het allemaal te veel voor me zou een pd hebben. was alleen even van slag van het nieuws wat ik paar uur daarvoor had gehad.

ze is klein, en niet zo zwaar. moest stoppen met bv want kv was beter voor haar. ha zei je bent zelf ook klein en doe wat je wilt en wat goed voelt. dat was bv voor mij dus ben daar mee door gegaan. met 5 maanden moesten we naar de ka omdat ze een afbuigende lijn had in haar gewicht. ka zei als je kijkt naar lengte gewicht zit ze prima en was ze eerst aan de zware kant voor haar lengte.

ben 24 jaar, op t cb zeiden ze dat het tieneruurtje misschien wel iets voor me was want ja het is toch wel zwaar zo'n kindje en zo jong blablabla. ik werd echt kwaad dit kindje is een kindje waar we bewust voor hebben gekozen en waar ik met veel liefde en geduld wil opvoeden. ben geen roekeloze moeder en wil echt het beste voor mijn kind. denk niet dat het helpt om daar met meisjes van 16 te gaan zitten. ik voel me prima en mn dochter doet het goed maak er toch niet zon probleem van! ze groeit overigens op t zelfde schema als dat ik groeide en met mij is toch ook alles goed gekomen? ga er echt niet met plezier heen! morgen is afgezegd door t cb moeten nu volgende week vrijdag weer een week uitstel van gezeik.
    zat al met manlief te filosoferen over wat ze allemaal zouden zeggen.
    heeft ze al groenten en fruit gehad voor 6 maanden? dat mocht ze nog helemaal niet.
    drinkt ze thee? dat is toch niet gezond water moet je zo'n kleine geven.
    heeft ze al een stukje brood gehad? overantwoord ze heeft nog geen tandjes.
    slaapt ze al 12 uur? daar is ze nog veel te klein voor.

haha!

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbtc: CB is niet verplicht he?! Wat schandalig dat ze je naar een tieneruurtje willen sturen!
    huh, geen brood als ze geen tanden hebben? Je hoeft geen tanden te hebben om te kunnen eten! Bah, wat een naar CB bij jou zeg!
    Bij mij lijken ze juist te makkelijk, vinden alles goed wat ik doe... Op 't andere topic een hele discussie over gehad dat sommige adviezen wel gek zijn (ranja door de yoghurt, dan is het niet zo zuur...)

princess: ben ook benieuwd naar de getalletjes weer :)

dolfijnjes: ja had al zitten zoeken naar sprongetjes 6 maanden en dit hoort er nu echt bij. en dan de volgende sprong is de eenkenningheid. spannend!
    ah, veel plezier bij het babyzwemmen!

meikie: beter veel poep dan weinig, toch?

EB: als het zo makkelijk stuk gaat ,vind ik de kwaliteit niet denderend hoor :S
    oh, t is ook via marktplaats :D Dan is ie vast al gebruikt ;) Maar als het met tie-raps ook gaat, is het prima toch?

rrianne: wij brengen Yanna naar een KDV, omdat het kon met onze werktijden. het had mijn voorkeuren omdat je niet afhankelijk bent van 1 persoon, als de GO ziek is of op vakantie, moet je zelf zoeken (al doen sommige go-bureau's het wel voor je regelen). Nu merk ik het als er iets is met de oppas, dan zit ik omhoog. Mijn oppas is mijn vriendin en haar moeder, en hun oma/moeder ligt op sterven, dus dan heb ik op maandag en donderdag een probleem als het zover is... Dan heb ik gelukkig het KDV op de andere dagen.
    maar goed, zie ook wel de voordelen van een GO (huiselijker, persoonlijker, per uur betalen, flexibel en ook in de avond).

zo leuk, ik krijg dus de slappe lach van die lach van Yanna, maar daardoor gaat zij ook weer heel hard lachen. Dus we houden elkaar lekker bezig.
    ze is trouwens wel een avond-kind, 's ochtends krijg ik haar niet zo aan het lachen, 's avonds lukt dat veel beter.

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    @meikie..oke is goed meid ik zal het gewoon elke week aan je doorgeven:D

@eb...oke maakt mij ook niks uit hoor maar dat is wat ik heb gelezen en gehoord..maar goed als dit voor jou mannetje goed werkt is het oke toch?

@sahi...maak me ook niet druk hoor dat hij nog niet draait...komt vanzelf wel:)

Jarey krijgt nog steeds 4 flessen en dat gaat nog goed eigenlijk...s'morgens fruit, s;middags soms een halve boterham dat vind hij heerlijk:D en sávonds groente en dan om half 8 zijn laatste fles en dan slaapt hij heerlijk door tot half 7 de volgende ochtend:D dus niks te klagen eigenlijk..

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Sahi, jij geeft toch wel eens berenkoekje? Ik had R laatst ook een berenkoekje gegeven alleen hapte ze er een stuk af, heb het gelijk uit dr mondje gehaald vind dat toch wel eng. Of kan dat geen kwaad?

DQ, ohh lekker een boterham, wat krijgt hij erop??
    Mn vader gaf gister een stukje bruin brood en vies dat ze het vond hahahah.

Rrianne, morgen ziekenhuis toch? Spannend hoor..
    R zit op een KDV en dat bevalt prima..

Tandjes, wat een hoop al met tandjes zeg! Hier nog niks te bekennen hoor!

Mbtc, jezus wat raar zeg van jouw cb? 24 is toch helemaal niet jong, kom op zeg..

Princess, succes op het CB! Leuk behang trouwens op je kinderkamer, hebben wij ook die kippetjes van LIEF!

Dolfijnjes, veel plezier mt babyzwemmen!

Meiden, ik ga over 2 weken extensions zetten iemand hier ervaring??

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sahi, hij is niet stuk hoor, zat alleen aan de bovenkant vast, dus als Timo aan de onderkant trok, kletterde hij tegen de box. Hij is verder heel mooi!

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @6 maanden iedereen gefeliciteerd met ½jarig zijn J

@Brood grappig hier heeft het cb geadviseerd om daar pas met 7/8 maanden te gaan beginnen wat een verschil overal wordt je toch ook niet wijzer van

@MBTC je bent niet verplicht he om naar het CB te gaan alleen als je het wilt en met de prikjes dan. ow zie dat Sahi dat ook al zei ;)

@Dolfijnjes veel plezier met zwemmen ben benieuwd hoe het jullie afgaat

@BabyR ik heb in het verleden extensions gehad was best wel pijnlijk en vond het een gedoe met stylen

Zo heb niet alles bijgelezen hoor sorry daarvoor was effe een paar dagen druk geweest en geen tijd gehad om bij te lezen.

Veel kindjes inmiddels alweer 6 maandjes wat gaat het toch hard he meiden en veel al tandjes.
    Hier gaat alles goed Davey hoest nog wel maar heeft der niet zo een last van. 2e tandje zit er ook aan te komen (wat een kwijlJ) en voor de rest is het een vrolijk mannetje die lekker aan het kletsen is. Gisteren heeft hij vele op het kdv vermaakt door zijn geklets en gelach.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    babyr: we hadden van t KDV een keer een berekoekje als traktatie, dus die gegeven, heb ze niet in huis verder. Yanna is inmiddels gewend aan zelf stukje eten en als ze stukken afhapt, gaat ze kauwen. ze kauwt ook op gepureerd eten :p En mocht ze zich toch verslikken, dan lost ze dat ook zelf goed op. dus ik pluk eigenlijk niks uit haar mondje, tenzij ze echt in de problemen zit.

DQ hier ook 4 flessen, fruit en avondeten hoor. Brood ook soms tussendoor. Vooral als we in de weekenden rustig aan doen, dan ontbijten we samen, maar dan heeft Yanna al haar 1e slaapje weer gehad ;)

EB: ah op die manier ;) Gelukkig dat het een goed ding is!

wherona: fijn dat het weer goed gaat met davey!

hier Yanna weer bij de oppas gedropt, ze is weer helemaal gezellig. ze is helemaal blij om haar grote hondenvriend daar te zien (labador-pup van bijna 1 jaar oud). t zijn echte maatjes, daar krijgen we echt nog wat mee te stellen als Yanna groter is :D
    en nu maar eens richting werk, rustig dagje vandaag. Heb ook nog steeds te weinig uren, dus als er geen crisis-dingen zijn, dan heb ik van die half-gare dagen...

en ongesteld geworden :( En had al spierpijn, omdat ik gisteren heel moeilijk op een trapje heb gestaan bij iemand, en nu dus samen met menstruatiekrampen (altijd zo erg in mn bovenbenen :()
    dus fijn dat ik over 4 uur weekend heb :D

10. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Wat is dit lekker bij te houden zeg.... Niet te druk en niet te stil, eigenlijk precies goed ;)
    Voor degene die zijn afgehaakt omdat het te druk was, het is nu goed bij te houden hoor!!! :D

@ Dolfijntjes, wat goed dat m het zo goed doet. Wat staat dat er grappig dat ze heeft gespuug ws door de persoon die haar vast had... hahaha

@ mbtc, jammer zeg dat je zo'n rotervaring hebt met het cb.... Het is ook inderdaad niet echt een goede benadering vanuit hun :x
    Maar net wat de rest al zegt je hoeft er niet heen, en ik kan mij in jou geval voorstellen als je niet meer zou willen gaan. Heb je je ervaringen al een keer bespreekbaar gemaakt daar?

@ Sahi, wij liggen ook helemaal in een deuk als Jordy zo aan het lachen is. Ik kan dan niet niet lachen....(snappie?). Jordy mag sinds afgelopen week 's avonds sesamstraat kijken en ligt dan helemaal in een deuk om bert en ernie hahaha
    En inderdaad beter veel poep als zoals voorheen, alleen van de week had ik 4 poepbroeken en dan heb je wel zoiets van alweer.... Maar goed het eerste tandje is nu echt volledig door dus het was niet voor niks ;)

@ DQ, gezellig, dan krijg ik gewoon van jou op dinsdag ofzo je gewicht! Wat goed dat die kleine al brood eet. Hoe geef je hem dit? Wil er met Jordy binnenkort ook mee beginnen aangezien hij mijn eten echt uit mijn mond kijkt.....:)

@ Wherona, wat een kwijl kunnen ze dan produceren he....:$ Jordy doet gewoon 2 tandjes tegelijk en dat geeft ook zo'n berg kwijl....:)

Vandaag Jordy zijn kast weer eens uitgeruimd. Alle truitjes maat 68 eruit (past niet meer) en 74 erin. Broekjes gaan nog wel in maat 68 dus die liggen er nog....
    O ik moet gaan meneertje is wakker. Even flesje geven en dan straks naar de bieb ;)

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Kennen jullie mij nog :p

Oooh dames, wat zie ik toch leuke foto's op mijn facebook van de kindjes hier :) !

Ik wil wel even melden dat ik hier niet echt meer schrijf dus dat vond ik wel zo netjes om even te zeggen. Ik kan het met mijn handen maar moeilijk bijhouden om op iedereen te reageren.

12. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, wat ik heb geschreven over tandjes hebben ze niet gezegd hoor. maar we zaten te dollen over wat ze allemaal zouden kunnen gaan zeggen. aangezien alles toch niet helemaal goed is wat je doet :p

@cb ik weet dat het niet verplicht is. vind het meten en wegen wel fijn en de inentingen. heb gehoord dat als je niet naar t cb gaat je de inentingen zelf moet betalen weet niet in hoeverre dat waar is.
    wil graag naar een ander cb in de buurt naar velserbroek ipv ijmuiden. dus dat moet ik nog even regelen. heb er al wel een gesprek over gehad met de wijkverpleegkundige maar helaas is zij nu weg gegaan en hebben we een nieuwe

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Babylijst

Wherona en Davey
    15-09: 3125 gr - 47 cm
    13-03: 8335 gr - 70 cm
    Rica en Loïs
    23-09: 2895 gr - 49 cm
    10-04: 7015 gr - 69 cm
    Wapje en Mica
    26-09: 3430 gr - 50 cm
    15-12: 5370 gr - 59.1 cm
    FmT en Fae
    21-09 2650 gr
    05-03 6150 gr
    Misja en Joël
    01-10: 3180 gr - 50 cm
    19-01: 6810 gr - 61 cm
    Princess en Lily
    03-10: 3670 gr - 50 cm
    23-02: 6870 gr - 64 cm
    Supermom en Niels
    04-10: 3875 gr - 52 cm
    28-11: 5425 gr - 57,5 cm
    Natalie78 en Jesse
    05-10: 5155 gr - 57 cm
    10-01: 8030 gr - 69 cm
    Elisabethbas en Timo
    06-10: 4890 gr - 56,5 cm
    02-04: 7800 gr - 69,3 cm
    Mama05 en Jairo
    07-10: 4300 gr - 55 cm
    06-01: 6535 gr - 65.5 cm
    Rrianne en L.ars
    08-10: 3470 gr - 52 cm

08-02: 7290 gr - 66,5 cm
    Linda0509 en Gijs
    09-10: 3620 gr - 50 cm
    10-02: 6925 gr - 66,2 cm
    Sandra2 en Thijs
    10-10: 4500 gr - 56 cm
    26-01: 7562 gr - 68 cm
    Mumtobe en D.elani
    10-10: 2970 gr - 51 cm
    13-12: 5595 gr - 58 cm
    Mbtc en J
    10-10: 3040 gr - 45 cm
    13-03: 5540 gr - 61 cm

VanEke en Elke
    11-10: 2912 gr - 50 cm
    10-04: 7770 gr - 66 cm
    Wendyw80 en Nienke
    13-10: 3990 gr - 52 cm
    13-02: 6600 gr - 62,7 cm
    Sahi en Yanna
    14-10: 2580 gr - 46 cm
    06-02: 6185 gr - 62 cm
    Waterlelie en S.ofie
    19-10: 3225 gr - 50 cm
    21-02: 5630 gr - 61 cm
    Géjanne en Dinand
    19-10: 4450 gr - 55 cm
    07-03: 7075 gr - 66 cm
    Dolfijntjes en Mirthe

21-10: 3630 gr - 49 cm
    09-02: 6670 gr - 65 cm
    Daantje2011 en F.eline Sophie
    27-10: 3640 gr - 50 cm
    05-03: 7040 gr - 62,6 cm
    Daanquinty en Jarey
    27-10: 4000 gr - 54 cm
    03-01: 5600 gr - 62 cm
    Karine en Micah Toni Léon
    28-10: 3760 gr - 52 cm
    28-02: 7670 gr - 65,5 cm
    Guapetona en N.oam
    30-10: 3710 gr - 56 cm
    05-01: 6005 gr - 64 cm
    Meikie en Jordy
    02-11: 4400 gr - 54 cm
    12-03: 8405 gr - 67 cm

LittleAngel en M.athijs
    geboorte: .....
    29-03: 6240 gr - 64,5 cm

Bijgewerkt tot 12 april

Ik heb nog niet iedereen erop staan, degene die wil... Graag even een PB naar mij sturen ;)

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meikie: gaat hard, nu al maat 74! Bij Yanna ligt het net aan hoe sommige dingen vallen
    ja leuk he, dat lachen :D Vandaag heeft Yanna er niet zo'n zin in, dus morgen weer proberen :p
    Ze moest gisteren ook lachen om haar eigen lach, toen we haar het geluidje lieten horen.

mbtc: ooow op die fiets :p
    Maar toch, raar CB bij jou...

karine: ah ik ga je weer aan het werk zetten, pb je zo de nieuwe getalletjes van Yanna

verder weinig nieuws hier....

15. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    vanmiddag had ik appelstroop op me brood..ik geef hem dan gewoon kleine stukjes daarvan nu..het is nog weinig wat hij krijgt..hij zit dan echt te kauwen hahah zo leuk gezicht:D

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Koekjes/soeptstengels/rijstwafel, aaah ik vind dat vaste voedsel soms ook zo eng. Met het paasontbijt gaf ik L. een stukje rijstewafel, nou dit vond mnr niet te eten. Toen maar een soepstengel, alleen toen ik 'krak' hoorde wist ik niet hoe snel ik dat ding er uit moest halen hahahah. Paniekzaaier hoor ik.

Kdv of gastouder is dus echt een gevoelskwestie/persoonlijke voorkeur. Ben er nog steeds niet helemaal uit. Maargoed het heeft ook nog geen haast aangezien mijn baas me vandaag vertelde dat ook ik gewoon 2 maand opzegtermijn heb. Komt er dus op neer, dat ik per 15 mei uit dienst ben. Maar L. nog wel tot 15 juni aan het KDV vast zit, vind het zo stom. En kan hem moeilijk vast naar een andere opvang in eigen omgeving brengen, omdat ik dat dus uit eigen zak moet gaan betalen..

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    J lijkt echt op mamma. wortels zijn niet lekker.
    pappa kreeg ze met de zelfde vaart weer terug en mond bleef dicht.
    haha! *sorry moet t even delen te grappig voor woorden!*

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Oja Babyr, vergeet helemaal op jou te reageren. Morgen moeten we idd weer naar het ziekenhuis ben benieuwd. Vannacht ging het toch weer aardig goed (5x wakker, maar speen en hij sliep weer verder). Ben benieuwd wat ze zeggen. Misschien kunnen ze ons in geval wat gerust stellen.

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Succes Rrianne!!

20. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Vaneke, wie gaan er allemaal naar de meeting? Volgens mij zijn veel mama's die hier even waren weer naar een ander topic verhuisd, weet niet of ze nog komen 23 juni.

Rrianne, ik hoop dat jullie wat meer duidelijkheid krijgen morgen. Voor jullie is 5 keer eruit voor een speentje misschien een goede nacht, maar dat zegt misschien al genoeg. Knuf voor jullie drie!

Meikie, wat is Jordy toch een grote beer! Hebben jullie vandaag een mini-meeting gehad?

Wapje, hoe is het ermee? Ben je nog een keer in de buurt van 't Gooi?

Ben de paklijst aan het maken voor onze vakantie. Neem ook al meteen spul mee voor als tandjes doorkomen en spul tegen waterpokken. Dat heerst nl op het kdv en ik moet er niet aan denken daar in Portugal achteraan te moeten.

Deel Deze Pagina